- Mikrofon topic
- E-book olvasók
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Dell notebook topic
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- MILC felhasználók szakmai topikja
Hirdetés
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
ph A vállalat prototípusa kihagyott egy-két lépcsőfokot, ugyanis az elképesztő képfrissítési tempóhoz 4K-t párosít.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #216700 üzenetére
Közben találtam olyan készleten lévő autót is, ami a perfect felszereltségi szint, és kértek bele digit klímát és hátul is elektromos ablakot.
Annak mi az oka, hogy valamelyik variánsra a készleten elérhető autóknál azt írja, hogy bármelyik kereskedésben elérhető? Ez várhatóan egy népszerű összeállítás lesz, és terítették mindenhova?
Mármint ez azért furcsa számomra, mert másik összeállítások csak 1-1 kereskedésben érhetőek el. -
őstag
válasz AssAssynn #216683 üzenetére
egy 15 éves autónál, amiben gáz is van (legalább 100 ezer km kell a megtérüléshez) miből gondolod, hogy lesz egy olyan, ami 150 ezret futott?
nagy autók, amiben elfér 3 gyerekülés egymás mellett SOHA nem második autónak vannak tartva“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Qru
MODERÁTOR
válasz adalbert1 #216696 üzenetére
Kamiq (és a Scala is) most kap faceliftet, érdemes vmi keményebb alkuval próbálkozni.
#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
válasz f4lcon #216704 üzenetére
Ezt írom neki én is, hogy ne ebből akarjon nagy üzletet remélni.
Ahogy ő sem akar most nagyon felárat fizetni a keveset futott 15 éves autóért, úgy 20 évesen sem fogja senki neki sem kifizetni, hogy jajj alig futott autó stb.
1,5M-t ér most, amennyiért elmegy majd 5 év múlva annyiért fog elmenni, szerintem ez eléggé hülye szempont.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
AssAssynn
őstag
válasz f4lcon #216704 üzenetére
Először is köszönöm, hogy megpróbálsz a fejemmel gondolkodni.
Vannak fent 15 éves autók 150 ezres, vagy még kevesebb futással.
Illetve van fent több, ami ezek közül gázos. És eredetileg magyar, szóval még mondhatjuk hihető is a km.
De ahogy mondtam is, ez volna a cél, de már ott vagyok, hogy elengedtem, hogy találok Xsara Picassoból utolsó évjáratos gázost, mivel az elmúlt 1 év alatt egy darabot sem hirdettek meg gázosként. Úgyhogy már megelégednék egyszerűen egy gázmentes, jó állapotú példánnyal is. Egyelőre még ilyet sem találtam.Nem értek egyet azzal, hogy 3 gyereküléses autók nem második autónak vannak használva. Nézd meg, hogy a legtöbb ilyen valójában mamataxi, városi használatra befogva, sokszor tényleg kevés km-el. Ezt most nem kifejezetten a Picassokra értem, hanem általában több ilyet láttam már.
Multiplaról még mindig nem tudom, hogy jó-e, kell-e, milyen a jó belőle, nem ástam bele magam.
FR-V-nek rendesen utána jártam. Tetszik, de egyelőre még nagy a 6 személy, drága az évjáratához képest, és gond van az alkatrészellátással, különösen a karosszériaelemekkel, de sok olyan alkatrésze van, ami csak gyáriban kapható, horror áron, esetleg külföldről, esetleg az is hiánycikk. Ilyen B tervnek jó lehet, de nem erőltetem."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216707 üzenetére
Nem a nagy üzletről van szó, csak egyszerűen próbálom minimalizálni az értékvesztést - ha erre céloztál. Mondom, szerintem az egész autóvásárlásban kb. ez a legnagyobb pénzügyi szempont. Az üzemanyag, az alkatrészárak mellékesek emellett, persze nagyon fontosak. De általában úgy is az értékvesztéssel bukja mindenki a legtöbb pénzt. Az autózás igazi pénztemető, ezért próbálom minimalizálni a veszteséget. Azt nem mondom, hogy ez az első számú szempont, mert először is azt kell kitalálni, hogy milyen autót akar az ember, mi a célja, de ezek után rögvest jön az, amit említettem.
Teoretikusan. Gondolj csak bele, ha tudnám, hogy az 1.5M-t érő Picassom 5 év múlva nullázza a vételárát, akkor az azt jelentené, hogy hiába agyalok itt a fogyasztáson, meg hogy mennyire jó a motornak a városi használat, úgy is kidobott pénz lenne a 1.5M az 5 év alatt. Ennyi erővel viszont, ha vennék egy 5M-s autót, ami 5 év elteltével eladható 3.5M-ért, akkor ugyanúgy 1.5M-t buknék, viszont egy klasszisokkal jobb autót vezetnék 5 éven keresztül. Ebben az esetben egyértelmű, hogy az 5M-s kocsit választanám. De a helyzet azonban nem ez! Hanem az, hogy az 5M-s kocsi valóban bukni fogja az 1.5M-t, sőt, valószínűleg még akár 2-2.5M-t is, viszont a Picasso szerintem kb. 0.8M-t fog bukni. Ez 1.2-1.7M veszteségkülönbség. Ennyi pénzből bőven tankolgatok, szervizelek, de még veszek egy új (használt) olcsó autót is.
Amúgy, ha találnék Xsara Picassoból tip-top, minden tekintetben patika állapotban lévőt, simán megvenném akkor is, ha az lenne a hahu legdrágább kocsija, vagy még ha attól is drágábban adnák. De nincs ilyen.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
dj79
senior tag
válasz AssAssynn #216709 üzenetére
Scenic hátsó sor facelift előtt illetve után.
A trafók már valszeg egyszer mindben ki lettek cserélve, ahogy az elektromos kézifék is már tuti beszart mindegyiken ennyi idő alatt, de a gyári légzsákátvezető-szalag sem bír ki 7-8 évnél többet, azért gondolom, hogy ezekkel nem lesz gond (sőt a műszerfallal sem, esélyesen az is rendben lesz már ezeknél).
Mivel az elképzelés és az ár finoman szólva nincs egy dimenzióban, vedd akármiből a legjobb állapotút, amiben hátul elfér három gyerekülés. -
válasz AssAssynn #216709 üzenetére
Soha nem fog ezzel a mentalitással jó autót venni. És a jót úgy értem h neked megfelelőt. Az autó OTs rendszámmal vagy munkára befektetés de minden egyéb esetben kidobott pénz. Ezzel kapcsolatban azt elvárni hogy számítható és minimalizálható értékvesztése legyen olyan mint nyitott szájjal és bekötött szemmel rohangálni éjjel a fszerdőben.
A legtöbb amit kihozhatsz belőle hogy élvezed vagy utálod. Te választod meg hogy a pénzedért mit akarsz megélni.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216709 üzenetére
És ha eladod (nem fogod) a most 1,5-t érő autót majd 800-ért elégedett leszel vele? A 800 5 év múlva reál értéken majd ér 200at tehát buktál máris vele 1,3-at.
Hogyne bukna a Picasso is? Miből gondolod, hogy bárkinek is kell majd egy túl árazott 20 éves autó? Most is eléggé nehezen viszik el a 20 éves autókat (árulunk mi is egyet és van benne 110e km). Attól, hogy neked érne 0,8-at senki nem fogja megfizetni ha a piac tele lesz ugyanúgy 20 éves, de lehet 50-100al többet futott autóval apróért.
Tavaly vettem az Scross 7,2 körül most elmenne 8,5-9M körül bármikor na akkor ezen meg csak keresni lehet 1 év alatt, de persze a pénz értéke is csökkent.
A matekod sajna nem adja ki sehogy hogy abból jó autód legyen.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
hdanesz
senior tag
válasz AssAssynn #216709 üzenetére
Az a baj, hogy egyikünk sem lát a jövőbe. Nem lehet kiszámítani mi lesz 2-3-4-x év múlva.
Az élet szinte semmilyen területén, mert annyira összevissza világot élünk.Ugye azt szokták mondani, hogy új autón mindig bukik az ember. Én tavaly januárban vettem új autót és pár hónappal később 400 ezerrel drágábban adtam el. Mert akkor az volt a 'trend' épp, hogy rengeteget kellett várni egy új autóra és sokan megvették drágábban az elérhető, keveset futott...még 'viszonylag újnak' minősülő autókat. Az enyém 7621km-t futott...és el is kelt másfél nap alatt. Egy autószalon vette meg, mert még nekik sem volt eladható új autójuk.
Hozzáteszem, én nem ezért vettem akkor új autót,hogy nyerészkedjek és nem is azért adtam el mert megláttam a lehetőséget. Amúgy is eladtam volna, mert nem jött be.
Volt olyan használt autóm is amit 3 évig használtam és minimálisan adtam el olcsóbban mint ahogy vettem. De volt olyan is amit hat hónapig és százezrekkel olcsóbban adtam el mint amennyiért vettem.
El kell fogadni, hogy az autó egyrészt rizikó másrész kiadás. Én 2.5-3.5millió között keresgéltem április-június között idén. És alig találtam olyat ami elfogadható lenne. Végül megvettem egy olyat amit leginkább jónak találtam - kicsit már elegem is volt a keresgélésből - és azóta is megelégedéssel használom. Van itt-ott baja, sok kavicsfelverődés, kicsit kopottas bent, picit már mattult az első lámpa...de alapvetően, műszakilag rendben van.
A két hónapnyi keresgélés után el kellett fogadnom, hogy ennyi pénzért nem fogok tudni - nem hogy patika - de még nagyon szép állapotú autót sem venni.
Én az értékvesztéssel nem foglalkoztam. Szigorúan kiadott pénz szempontjából néztem a dolgokat. Először 5 millióig keresgéltem, aztán rájöttem, hogy bőven elközlekedek egy olcsóbb autóval is...és a különbségből autózok jó ideig vagy javíttatok pár dolgot ami felmerül rajta. Fogalmam sincs a most lassan 14 éves Accord, 230 ezer km-rel mennyit fog érni 2-3-4-x év múlva, csak ennyi lebegett a szemem előtt, hogy ha a pl. a 10 éves , 286 ezret futott Mazda 6-ot veszem meg helyette, akkor 1.4 millióval kevesebb pénzem lesz.
Mióta megvan az Accord, vettem hozzá 38 ezer ft-ért egy krómcsíkot, ami hiányzott az elejéről, 10 ezer ft-ért fel is pakolta egy jóember, plusz megragasztotta a szélvédő melletti lifegő díszlécet. Volt két alsó gömbfej szilent csere, 42 ezer ft-ért munkadíjjal együtt, valamint egy pollenszűrő csere pár ezerért. A levegőszűrőt és az olajszűrőt 3 ezer km-rel az eladás előtt cserélték és valóban az olaj mennyisége és színe is megfelelő volt, a levegőszűrőé szintén. Ózonos klímatisztítás akciósan 7900 ft volt. Cakompakk 100 ezer ft körüli összegről beszélünk és az autó 2.15 milliós árát beleszámítva meg 2.25 millióról.
Nekem ami ilyen értékű autónál viszonylag nagy tételnek számítana, az pl. a gumi. Az Accord-on szerencsére (ritka az ilyesmi sajnos a kereskedői autók közt) friss, nyári gumik vannak, így erre nem kellett költeni. Örültem mint majom a farkának, hogy nem rögtön 4 új gumival kell kezdeni.
A Mazda árához képest ha nézem, kb. 43-szor tudom teletankolni az Accord-ot, ami kb. 40 ezer km autózást jelent. Elég sokat megyek, 25 ezer km/év kb., de ez még nálam is bő másfél év kocsikázás. Nekem ez volt fő szempont. (Persze ez csak akkor igaz, ha nem csíp le más kiadás belőle semmit... ) És nem is lehet szerintem így számolgatni ezeket, főleg nem előre. De ha picit reálisabb fejjel tippelek - és figyelembe veszem a felmerülő szervizköltségeket is - akkor is legalább egy évi üzemanyag belefér a két autó közötti árkülönbségbe.
Remélem hamarosan megtalálod a neked tetsző autót.
-
AssAssynn
őstag
Renault Scenic facelift előtti, ugyanabból a hirdetésből, ahonnan te is szedted a képet: [link] Látszik, hogy a középső kisebb.
"Mivel az elképzelés és az ár finoman szólva nincs egy dimenzióban"
Na, most egyelőre ez ott kezdődik, hogy olyan típusú autóból se igen találok, amilyen nekem kellene, és csak azután jön az, hogy amelyik jó lenne, még abból is nehéz kifogni jó állapotút, és csak utána jutunk el az árkérdésig."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
-
AssAssynn
őstag
válasz bitpork #216711 üzenetére
Várj azért egy kicsit. Mert az elején még szó sem volt az árról, és úgy se igen találtunk olyan típust, ami nekem megfelelő lenne. Ez az árkérdés most csak mintegy mellékszálként jött elő. Én azt írom, hogy ha lehetne venni ugyanolyan méretű, felhasználásra való autót 1.5 meg 5M-ért, akkor miért választanám azt, ami 1.5M-ért megkapható. Ha például 1.5M-ért csak Corsa méretű autókat lehetne venni, és valamiért csak 5M-től kezdődnének a kompakt egyterűek, akkor már valószínű egyből abban az ársávban nézelődnék (vagy vennék két darab olcsó Corsát).
"számítható és minimalizálható értékvesztése legyen"
Pont ezt írom, hogy ha nehéz is, de lehet ezzel kalkulálni és szerintem fontos is anyagi szempontból.
Persze, ha nem nézzük az anyagiakat, hanem a fő szempont, hogy az autó tetsszen neked, vagy másoknak, akkor persze nem nézed ezeket.
Az első autóm egy topázkék BMW coupé volt, sorhat benzinnel. Pont nem számolgattam anyagiakat, mert marhára tetszett. De most nem ez a helyzet."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
dj79
senior tag
válasz AssAssynn #216716 üzenetére
egy tipp: ne szűrj gázüzemre, ezt pl most láttam:, sima benzinesként hirdetik.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216712 üzenetére
Miért ne adnám el? Sosem rohasztottunk magunkon örökké egy autót sem a családban. 20 év az pont az a kategória, hogy az autó árához képest nem éri már meg szervizelni a legtöbb esetben. Na jó, a 15 év is már efelé tendál de ezt most hagyjuk, mert egyelőre itt tartok.
Hogy elégedett leszek-e? 5 év alatt buktam 800 ezret, évi 160 ezret. Nem a legjobb, de a másik példához képest sokkal jobb.
Az, hogy mennyi lesz 5 év múlva az autók vételára és reálértéke egy teljesen más kérdés, most direkt nem számoltam vele, de valószínűleg az arányszámok hasonlóak lesznek. Az is lehet, hogy akkor ugyanúgy 1.5M-ért adom majd el, de nyilván tudom, hogy az akkor nem annyit ér majd. Ezért mondom, hogy a jelenlegi helyzetet veszem alapul.20 éves korában, ha még vállalható állapotú, működőképes az autó, akkor eladható. Sajnos ilyen az emberek anyagi helyzete, hogy még vannak többen, akik ilyen korú, ársávú autókat néznek.
De miből gondolod, hogy én túlárazom majd 5 év múlva? Nyilván piaci áron lesz meghirdetve, csak abból indulok ki, hogy most is vannak Picassok 20 év körül a 7-800 ezres ársávban. Elviszik azokat is, meg a 25 éveseket is, meg a 300 ezret futottakat is, meg a 300ezerért meghirdetetteket is. Kinek-kinek mire van pénze, mi van hozzá közel, stb.Az, hogy az új autókat perpill még drágábban is lehet eladni, mint amennyiért az ember vette egy speciális helyzet, ez nincs mindig így, meg nem is lesz. De amiről én beszélek az világos, hogy teljesen más szituáció.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216721 üzenetére
Mert nem tudod eladni, de komolyan abba az egy szóba köss bele
Mindegy feladtam, vegyél amit akarsz, nem lehet téged meggyőzni semmiről, keresed a csodát aztán majd...
És sajnos bebeszéled magadnak, hogy amit kigondoltál az tuti jó és csak úgy jó.
A 15 éves autón lehet nem buksz annyit, de majd az 5M-s pár évesen meg tutira 1,5-et és ott nincs opció, hogy alig vagy hasonlót mint a 15 évesen.
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
őstag
lehet nincs tartálya, vagy van de nem lehet hitelesíteni, stbstb
persze egy kérdést megér, és valóban a nagy igazság: nem szabad túl szűrni a hahut, mert sok a madár, aki egy normális hirdetést nem tud megírni, így akár még lehet valóban gázos is.másik: nézni kell márka- vagy típus specifikus csoportokat, illetve időrabló, de nézni kell Marketplace-t is. SOKKAL nagyobb a pörgés ott a másfeles ársávban, mint hahun
#216708 AssAssynn
lehet, hogy 1-4 éves korában második autó volt az a pikacsu, amiket nézegetsz, de 15 évesen és másfél millás értékkel sokaknak ez AZ autó.
ott nincs második, vagy ha van, akkor az egy B Corsa...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
hdanesz
senior tag
válasz AssAssynn #216716 üzenetére
Azért némi szó csak volt az árról az elején is. Vagy a 110 milliós Bentley-től a másfél milliós Astráig bármi jöhetett volna?
Én eddig bármikor autót vettem, az első kriktérium mindig az ár volt. Vagy hogy mennyit tudok vagy mennyit szeretnék rákölteni. A kettő ugye nem ugyanaz.
Azt, hogy tudod kalkulálni - vagy mi alapján - hogy milyen értékvesztése lesz egy autónak? Annyi tényező befolyásolja, hogy csak na. Oké...vannak bebetonozott dolgok (mert francia...többet veszít..stb. ), de rengeteg olyan dolog is belejátszik amit nehéz megjósolni. (az autópiac alakulása, gazdasági helyzet - mind globális, mind helyi szinten...)
Illetve van egy fontos dolog még, ami az értékvesztés mellett megjelenik...de azt meg még nehezebb prognosztizálni. Hogy mennyit kell majd költeni az adott autóra x év alatt.
(Teljesen fiktív példa következik ) :
Tegyük fel, van két 2010-es évjáratú, 170 ezer km körüli futásteljesítményű, azonos típusú, márkájú, motorizáltságú autó a piacon. Az áruk közt elhanyagolható különbséggel - mondjuk 1.99 és 1.90 millió ft. Alapos átvizsgálás szakértővel meg minden, hibakódolvasás, próbaút...amit akarunk. Ezek fényében mond egy verdiktet jóemberünk, a vásárló pedig dönt, hogy az első vagy a második autót veszi. A második mellett dönt, mert olcsóbb...és a szaki szerint hasonló állapotban van mindkét autó. Az első autót meg elviszi Mekk Elek aki besétál, nem kérdez, ránéz...megveszi és go.
Innentől kezdve mindkét autó sorsa a szerencsén is múlik, illetve az új tulajok hozzáállásán. Valamint azon, hogy mennyire voltak karbantartva, mire használták őket, milyen utakon...stb. Megint csak tegyük fel, hogy 2 év múlva, hasonló felhasználás mellett...Mekk Elek elköltött 180 ezer ft-ot szervizre, a második autót megvásárló pedig 760 ezret. De lehetne fordítva is. Amit el szeretnék vele mondani, hogy ha mindkét autót ismét el akarnák adni...és mondjuk 1.65 millióért hirdetnék őket, akkor az autó értékvesztése eléggé irreleváns lesz. Mert aki 760 ezret költött a kocsira két év alatt, annak jóval fájóbb lesz az egész sztori mint annak aki csak 180 ezret.
Ezért gondolom úgy, hogy nem az értékvesztés érdekes itt, meg a nagy tétel...hanem a tényleges költségek (autó ára+szerviz+kiegészítők stb.) Ha pedig alapban 1.5 milliós autót nézegetek, akkor a mai piacot figyelembevéve tuti, hogy nem 3-4-5 éves autókról van szó...amelyek az értékvesztés nagy részét már régen elszenvedték. Főleg a nagyobb kategóriájú autók.
Számomra egyszerűbb lekövetni azt a költséget amit 'látok', mint amit csak kalkulálok előre, sok-sok ismeretlen tényező alapján.
Az autóvásárlás - főleg használtan - egy szerencsejáték, óriási rizikó. Sajnos már többször megtanultam a saját példámon.
[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz hdanesz #216713 üzenetére
Persze, teljesen igazad van, hogy nem látjuk a jövőt, ebben egyetértek, én most csak egy jelenlegi helyzetből indultam ki. De tartom magam ahhoz, hogy arányaiban később is ugyanez lesz. Az új autó méregdrága, utána gyorsan értéktelenedik, majd ez a futásidő végére lelassul.
Egyébként, hogy mennyi pénzért lehet jó autót venni az egy érdekes kérdés lenne még, mert én az elején, amikor csak felmértem a piacot néztem ilyen 5M körüli kocsikat is, de abból is volt sok, ami csúnya, lelakott, kopottas, megmattult, sokat futott volt. Viszont idősből is lehet megvigyázott, szépet kifogni. Egyszerűen az, hogy milyen állapotban van, az előző gazdától függ, az viszont, hogy mennyiért kel el, inkább a piac határozza meg. Persze logikus, hogy újabb kocsiból könnyebb jót kifogni. Régen az volt, hogy 1.5M-ért már lehet jó autót venni. Na most az elmúlt két év drágulása miatt ez már 2,5-3M lett.
"Először 5 millióig keresgéltem, aztán rájöttem, hogy bőven elközlekedek egy olcsóbb autóval is...és a különbségből autózok jó ideig vagy javíttatok pár dolgot ami felmerül rajta."
Na, ugyanebből indulok ki én is, csak az összegek voltak mások. Persze világos, hogy ez pénzkérdés is, mert valószínű havi 1-2M fizuval nem gondolkodnék ezen, hanem megvenném az elsőt ami tetszik és repülnék is tovább nyaralni."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Szoktunk haverokkal ezzel viccelődni, hogy linkelünk valami drága BMW-t, és hozzátesszük, hogy "ha a héten nem jön egy jó Picassot, ezt kell megvenni". Vagy, amikor a vételárral a zsebedben utazol haza már a 20. autó megnézése után, és meglátsz a kereskedésben egy OT autót, akkor eszedbe jut, hogy "na vegyünk valamit, ne üres kézzel menjünk megint haza".
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
adalbert1
veterán
válasz Gergőke88 #216703 üzenetére
Köszi, erre nem is gondoltam (elég tapasztalatlan vagyok a témában).
Viszont érdekes, hogy ez a jármű tegnap még ott volt a készletes listában, ma meg már nem , ezek szerint vagy 1 darab volt és elvitték, vagy valamiért kivették az ajánlatok közül.Qru: köszi, ezt néztem én is, gondolkoztam, hogy várjak-e rá, de állítólag még pár hónapig ebből nem lesz átvehető autó.
Amúgy mi lenne a jó stratégia vagy folyamat alkunál? A kereskedésben az értékesítő egész nap ezt csinálja, még én életemben max. párszor, sokkal képzettebb és rutinosabb ilyen téren.
Első körben gondolom kérek egy ajánlatot, és onnan milyen formában kellene ellenajánlatot adnom?
Aki sikeresen alkudozott már új autóra, az hogy csinálta?Viszont azt néztem a konfigurátorban, hogy ez a perfect felszereltségi szint alapból egy millióval olcsóbb mint az ambition, és annál több minden van benne, ráadásul a konfigurátorban az árkedvezmény sem x-elhető be, ami az összes többi felszereltségi szintnél igen, szóval nem tudom, hogy reálisan mennyi alkulehetőség lehet benne.
-
AssAssynn
őstag
Köszönöm az ajánlást!
Amúgy nagyon sokféleképpen keresgélek, nem csak úgy, hogy rászűrök a gázra, sőt a gyenge kínálat miatt főleg benzinesre szűrök csak simán. Sajnos sok autónál nem tüntetik fel, vagy legfeljebb a címben. De ez új, hogy ennél meg sehol sincs feltüntetve, csak látod rajta a matricát. De vannak olyan kocsik is, ahol már nem működik a gázrendszer, lehet ennél is van valami."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216719 üzenetére
Tudom mit szeretnék.
Ehhez legközelebb egy patika Xsara Picasso lenne. Ilyet még nem találtam, ezért szoktam alternatívákban gondolkodni, vagy tovább keresgélni. Mert hiába tudom, hogy mit akarok, ha nincs olyan, próbálom reálisan megközelíteni. Mivel az időm is fogy, ezért megpróbálok új területeket is feltérképezni. Ennyi történik."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216720 üzenetére
Igazad van, kevesebb feltétellel, több pénzráfordítással sokkal könnyebb dolgom lenne. Vagyis hát... nem érzem, hogy sokkal, de egy fokkal.
Olyan autó kell, amiben elfér 3 gyerekülés hátul. Mindegy, hogy megvan-e már a 3. Kettő van, de középre egy felnőtt csak úgy fér be normálisan, ha oda egy gyerekülés is beférne.
Kisbusz nem jó, mert túl nagy, sokat eszik, meg feleslegesen drágítaná a helyzetemet és kihasználatlan lenne. Ki van ez találva."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216722 üzenetére
Bocs, nem akartam belekötni semmibe, nem is volt célom. Lehet én értettelek félre. Az állításom annyi, hogy eladható egy 20, de még egy 25 éves autó is, ha normális, működőképes állapotban van, mert van ilyen.
Egyébként rendkívüli módon értékelem a párbeszédet, és hogy foglalkozol az ügyemmel! Hasonlóan a többiek felé is ugyanez áll. És hidd el, teljesen nyitott vagyok az újra, és kíváncsi vagyok mások szempontjára is, és meggyőzhető vagyok. De ha nem veszem át egy az egyben a másik álláspontját, az azért van, mert úgy gondolom, hogy nem az a jó álláspont, vagy hogy nem lett az én nézetem felülbírálva. Ez nem makacsság, hanem, mert így látom jónak. De én is elfogadom, ha valaki más rendszer szerint vesz autót, hiszen mindenkinek mások a szempontjai, és lehetőségei. Én azért tartom magam ahhoz, amit leírtam.
"A 15 éves autón lehet nem buksz annyit, de majd az 5M-s pár évesen meg tutira 1,5-et és ott nincs opció, hogy alig vagy hasonlót mint a 15 évesen."
Ha tudsz nekem olyan autót mutatni, ami az 5-10 éves korosztályba tartozik, és 5M-ért vagy akár többért is árulják, és 5 év múlva majd közel ugyanannyiért tudom majd eladni, mint amennyiért vettem (vagy csak olyan bukással, mint egy 15 évest 5 év múlva 20 éves korában), akkor azt ne tartsd magadban! Persze reálértéken mérve. Mert, ha az infláció, vagy akármi miatt simán számolva ugyanannyiért tudom majd, az nem érdem az autó számára, hiszen akkor a 1.5M-t érő autót is vételárban fogom eladni, mégis reálértéken bukással.
A félreértések elkerülése végett: ezt valódi érdeklődésből írom."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz f4lcon #216723 üzenetére
Igazad van abban, hogy ebben a korban és ársávban könnyen lehet, hogy sokaknak ez a Picasso nem a második autó, hanem az egyetlen. De azért nem mindenkinek, sőt a többségnek nem az egyedüli autójuk egy mamataxi.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Vismajor01
addikt
válasz AssAssynn #216733 üzenetére
Hibrid autot kell venni, es torodni kell az autoval.
Én a Priusom es a Volvom is drágábban adtam el mint ahogy vettem.
Mind a ketto szep peldany volt , voltak javitasrol szamlak, nagyon jo hirdetest csinaltam etc.
Ha lelakott autot veszel 1.5ert es tr is lelakod akkor nyilvan veszitesz. Venni kell drágábban szepet, jol karban tartani esetleg ra is kolteni pluszt, dragabban/konnyebben elviszik amikor elakarod adni.
Egyebkent eleg butasag ezen ragodni, vehetsz akarmit barmivel befordulhatsz az arokba akármikor.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #216727 üzenetére
Közben beszéltem egy másik szalonból az értékesítővel, aki előző héten már hívott tesztvezetés miatt.
Ő is azt mondta, hogy ebből az autóból valószínűleg 1 darab volt importőri készleten, és elvitték már.
Továbbá próbáltam a perfect felszereltségi szint alku lehetőségeiről puhatolózni, ő is azt mondta, mint amit a másik szalonban, hogy mivel ez már egy akciós felszereltségi szint, így ehhez max. tudnak adni egy szőnyeget, vagy hasonlót
Viszont ami jó hír, hogy van 8.99%-os kamattal finanszírozási ajánlat, amit magánszemélyek is igénybe vehetnek, így kevesebb saját pénzt kellene beleraknom. -
AssAssynn
őstag
válasz hdanesz #216724 üzenetére
Nyilván én sem engedhetek meg magamnak bármit (sőt), de nem az árral kezdtem, hanem felmértem a piacot. Most hiába kötném magam a 3M-hoz, ha 5M-től indulnának azok, amik nekem kellenek, vagy hiába mondanám, hogy rászánok 5M-t, ha 1.5M-ért is kapok - igaz kompromisszumokkal - hasonlót. Szóval a terepszemle után alakult ki bennem az a kép, ami most van.
"Azt, hogy tudod kalkulálni - vagy mi alapján - hogy milyen értékvesztése lesz egy autónak?"
Nehéz, de azt gondolom az ismert arányszámok alapján meglehet becsülni. Hozzáteszem, ebben a témában sokat kell még tanulnom, és épp a napokban terveztem, hogy csinálok erről egy táblázatot grafikonokkal.
Ezt a képet most kerestem a neten:
Ha a %-os számok nem is teljesen pontosak, de a vonal görbülete az, ami számít. Az, hogy egy adott típusnak mennyi lesz az ára X év múlva, azt főként az évjárat és a km dönti el, de alapvetően a vételárból indulunk ki. Minden autónak más, még egy típuson belül a dízel-benzinautóknak is, és néhol a felszereltség is sokat tesz a latba. Ugyanezt könnyen meglehet nézni hahun is, ha rákeresel egy olyan típusra, amit gyártanak már sok-sok évre, belövöd mondjuk, hogy benzin, aztán vételár szerint növekvő és görgetsz. Az elején évjárat és km függvényében még lassan emelkedik a vételár, ahogy görgetsz lejjebb, de később beindul és nagyokat ugrálnak az árak egyre feljebb lépve az évjáratban. Hogy honnan tudom, hogy az enyém mennyit fog érni, ez alapján tudom körülbelül megsaccolni.
Még egyszerűbben: ha vannak Picassok 2010-es évjáratból, meg 2001-esből, akkor látod, hogy 9 év alatt arányaiban mennyit veszített az értékéből. A 2010-es az 13 éves, és a plafon kb 1.5M. Ezek új ára 4M volt, de reálértéken, ha most lenne új, gondolom lenne vagy 6M is. Magyarul a vételár 2/3-át kb elveszítette az első 10 év alatt, utána lassul, de vannak 2008-as Picassok 800e körül most is. A 1.5M az nagyon a teteje, de a csúcs az mindig kiugró, mert úgy vannak vele, akinek a legjobb példány kell, az fizesse meg a flárat. Ezek a tendenciák, arányszámok igazak más típusok esetében is.
Hozzáteszem, mivel magánszemélyek áraznak, így lehet 1-1 kiugróan nem odaillő példány is a sorban, de ezt nem kell figyelembe venni.
A lényeg tehát a grafikon, az elején zuhan az autó értéke, a végén meg kisimul.
A példádra rátérve: jó és jogos a példa, ilyen van. De ahogy írtad is, ez kiszámíthatatlan. Mondjuk, ha megbízható konstrukciót veszel, akkor kevesebb esélyed van ilyenbe belefutni. Ha olyat veszel, ami beteges és drága az alkatrész, akkor az egy lottó lesz, ezt elismerem. A példádban az azért döntő, hogy ezek olcsó autók voltak, így arányaiban sokat tett a latba a drága szerviz. Mondjuk drágább autónál az a 760 ezres szerviz máshogy arányul. Illetve 5 év alatt hasonló hiba a másiknál is valószínű, hogy elő fog jönni. Mint ahogy tudjuk, hogy például kettős tömegű, vagy akármi X km után cserés lesz, és lehet ebben 50e km eltérés, de ezek a nagy összegek általában tervezhetőek a vásárlásnál. Ha olyan az autótípus, hogy 5 autóból 2-nél egy 700 ezres számla bármikor befigyelhet, akkor az egyrészt egy lutri típus szerintem, amit, ha lehet el kell kerülni, másrészt pedig a vásárlásnál kalkulálni kell vele. És vagy megúszod, vagy sem. Olyan is van, aki tudatlanul megvesz egy betegágyat, de pont kimakkolja, hogy nincs addig baja, amíg nála van. Szóval ez szerintem inkább véletlenfaktor, a már említett hibás konstrukció mellett."Ha pedig alapban 1.5 milliós autót nézegetek, akkor a mai piacot figyelembevéve tuti, hogy nem 3-4-5 éves autókról van szó...amelyek az értékvesztés nagy részét már régen elszenvedték."
Így van, ezért mondtam az elején, hogy ilyen korú autónál kevéssé szenvedsz az értékvesztéstől. De amúgy hozzáteszem, hogy a példádban szereplő 1.9M-es autó is valószínűleg 15 éves, ahogy az árakat látom, szóval ezért is lehet az, hogy a szervizköltség nagyobb volt, mint az értékvesztésből eredő bukás."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szőröscica #216731 üzenetére
Igen, ha nem kellene, hogy beférjen, akkor elég lenne egy bármilyen kombi, vagy egy Corolla Verso.
Kicsik még a gyerekek, kell melléjük az anya. Meg jó, ha ott van, ha nyűglődnek, lefoglalja őket, itatja őket, stb. Megállás se működik mindig, főleg, ha már nyűgösek, akkor jobb, ha inkább időben odaérsz. Ja és ha befér a felnőtt, vagyis, ahogy írtam, a három gyerekülés, akkor az egyben biztosíték a közeljövőre nézve, hogy nem kell autót cserélni 2 év múlva."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #216734 üzenetére
Ne kezd megint a hibridet. Igazad van különben, csak nem az én esetemben. Sosem térülne meg a felár. És az is veszíti az értékét.
Azt, hogy mennyiért adtad el vedd reálértéken. Most ugye nagyon megváltozott a piac, de ilyen változások nincsenek minden évben azt is tegyük hozzá.
Azzal egyetértek, hogy nem szabad lelakottat venni, sem lelakni, hanem vigyázni kell rá, de nem ettől függ az értékvesztés, persze nyilván, ha egy új autót lelaksz, akkor ettől is, de ettől függetlenül is veszíti az értékét. A lelakással inkább csak mintegy felgyorsítod azt. Ez egy olyan tényező, amit én nem is számoltam, mert mondom a topikban mindenki megbecsüli a járgányát.
Az pedig persze, hogy igaz, hogy bármikor összetörheted, sőt más is összetörheti a tiédet és akkor bukod az egészet, de nyilván ez nem egy kalkulálható tényező, mert ez nem az alapeset. A természetes amortizáció viszont az.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216736 üzenetére
Ne hátrálj ki!
Utolsó kérdésemre tényleg választ keresek, mert akkor egyből olyat veszek."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Ne irkáljatok már ennyit bazdki, mert nem jut időm autót venni. XDD
(Ez csak egy vicc. Hálás vagyok mindenkinek az eszmecseréért. Meg amúgy is munkaidőben vagyok. )
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Vismajor01
addikt
válasz AssAssynn #216739 üzenetére
Hibrid közel sem fog annyit veszíteni mint egy dizel egyterű, ebben biztos lehetsz. Egyre több helyről irtják ki őket. Priusok stagnáltak drágák mostmár 10 éve, ne mondd már h a piac a hülye Elektromos, PHEV, Hybrid piac ugyanúgy pörög. A v8, a szívóbenzin meg a dizel meg csoroszkál. És ez már elég régóta így van, nem látom miért fordulna meg nagyon a közeljövőben.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #216742 üzenetére
Hahu, sima Priusok, nagyon gyors középérték nézés:
2001: 1M
2005: 1.6M
2010: 3.3M
2015: 4.4M
2018: 7.5M
2020: 12M
2023: 16MNem tudom mennyire pörög a hibrid-piac. Alapból abból jóval kevesebb is van egyelőre, így nehéz lenne ezt arányosítani. Persze a világ a hibrid/elektromos irányba halad kikerülhetetlenül, így világos, hogy azok erősödni fognak. De pont a hibrid jelenlegi alacsony száma miatt, ezek drágábban mennek most. De később, amikor több lesz belőle, rendeződik ez a túlárazás.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
őstag
válasz AssAssynn #216744 üzenetére
a hibrid egy kihalt kategória, még pár évig gyártják, aztán jönnek az elektromosok, tehát arra ne bankolj, hogy a darabszám jelentős növekedésével az árak rendeződnek, mert a gyártók inkább az olcsóbban gyártható és emiatt több profittal kecsegtető (és egyszerűbb) villanyautókat preferálják
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
AssAssynn
őstag
válasz AssAssynn #216744 üzenetére
És itt például énszerintem pont az látszódik, hogy a 2010 körüli Priusokat túlárazzák, mert a vonal alapesetben szépen, egyenletesen simulna ki, így meg ott hullámzik egyet.
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz f4lcon #216745 üzenetére
Villany olcsóbb? Eddig azt hittem az a legdrágább konstrukció.
Különben nem lesz semmilyen hibrid később? Mert nekem azok jobban bejönnek, főleg a pluginek. Részben a kettős üzemanyag miatt, részben, mert növeli a felhasználási hatékonyságot. Dízel plugin nagy királyság szerintem. Elektromosan mész városban, aztán, ha messzire mész ott a dízel nagy hatótávolsága, gyorsasága.
Most a tisztán elektromosan nem látom jobbnak egyiktől sem, egyedül csak városban.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs