Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
válasz kenguru99 #216201 üzenetére
Nadekérem. A dízelmotorokból származó nitrogén-oxidok, és idősebb - DPF - nélküli példányoknál nagyobb szennyezők. Szerintem pont nem városi használatra kellene őket "promotálni", sőt, EUR6-tól lefelé én nem szívesen ajánlanám városba senkinek
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
imyourfriend
őstag
válasz vzsryl #216166 üzenetére
Azt pozitívumnak tartom, hogy az Octaviaba amit hajtok nem szereltek elektromos kéziféket.. mondván nem elektromos, nincs mi elromoljon csak egy madzag meg munkahenger lényegében. Meglep amúgy hogy Superb-nél stabilabb autó a Laguna, olcsóbb is volt úgy emlékszem nem is kevéssel! Fogyasztás szempontjából nem bánkódnék, nincs turbó ami elromoljon 2.0 szívó örök élet motor.
-
vzsryl
nagyúr
válasz imyourfriend #216204 üzenetére
4M vs 2.075M, szóval kb fele. De a Lagunán érződik, hogy 6 évvel öregebb, több a zörgés-nyöszörgés itt-ott. A futóműve pedig nem francia nagyautós, hanem inkább sportos kisautós. A tengelytáv miatt a nagyobb úthibákat valamennyire kihajózza (kb kompaktokhoz hasonlóan), de kisebbeken rázós.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
saen
veterán
-
=WiNTeR=
senior tag
Szerintetek a VW Golf Mk5 benzines automata még opció napjainkban vagy annyira régiek, hogy nem is érdemes foglalkozni velük?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
szebe
őstag
válasz =WiNTeR= #216207 üzenetére
A műszaki tartalomtól függetlenül (bár a tiptronicot szokták nem szeretni) ott már azért a bódé állapotára is érdemes figyelni.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
grizlisandor
addikt
válasz =WiNTeR= #216207 üzenetére
Golf V benzin vonalon olajos strapabíró DSG váltót vehető, ha volt benne 60 ezer kilométerenként cserélve benne a váltóolaj.
Nézzük miket szereltek vele:
GT típust, ami a nem túl jó hírű turbó+kompresszoros motor, ezek a 140 és 170 lovas motorok.
GTI típus, ők meg az első generációs 2.0TSI, ami még rosszabb hírű, így megint nem ajánlott.
3.2 R32 típus is ezt kapta, VR6 motor nem tudom mennyire problémás, meg mekkora kínálat van belőle.
1.6, 1.6FSI és 2.0FSI motorok kaptak valami autómata váltót, de meg nem mondom milyet.
Az 1.6 szívó pályázást nem szereti, de cserébe szereti az olajat fogyasztani.
Az FSI motorok nem ajánlottak, láncoshibás csodák, amibe ráadásul E5 üzemanyagot kell tankolni. -
AssAssynn
őstag
Szerintetek, ha egy autó hirdetés fent van a hahun kb. fél-egy éve, akkor az az autó rossz? Leszámítva, hogy esetleg túl van árazva. Van egy csomó autó, ami ezer éve szembejön már, nem drágábbak, mint a társai, de még mindig ugyanolyan áron hirdetik, mint egy éve.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
hobizoli
nagyúr
válasz grizlisandor #216212 üzenetére
DSG-nel az a 60k km is olyan, hogy legkesobb akkor...
de ha jot akarsz magadnak, akkor azt nem varod megtöbb drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #216212 üzenetére
Sima MPI 1.6 (102 LE) mellé hagyományos automata járt nem mentesít az olajcsere alól, csak a pontosság kedvéért.
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216215 üzenetére
Ez nem ennyire evidens. Úgy, mint a motorolajnál, függ a használattól is. Bőven jó, ha pályán mész 60k-t és utána cseréled a váltó olajat, de ha városban mész sokat és rámpákon is közlekedsz, netán vontatsz is, akkor hamarabb, akár 40k környékén is érdemes lehet cserélni.
-
AssAssynn
őstag
Igen, ez talán megmagyarázza azt, hogy miért nem csökkentette még az árát, de arra nem találok magyarázatot, hogy ha normál áron hirdeti (nem túlárazva), akkor miért nem vitték még el eddig. Sajna nincs túl közel egyik sem, meg egyik sem olyan, hogy annyira megéri, hogy rohannom kellene megvenni.
Nekem ez az egész autódrágulás nagyon mesterségesnek tűnik. "Nincs új autó" - mondják, de az összes kereskedés és telephely tele van velük, ugyanúgy a hahu-ra is visszagyűltek már az eladó autók. Szerintem bár bőven megértünk az árcsökkentésre. Na, de most nem ez a lényeg.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
hobizoli
nagyúr
válasz tibbike01 #216218 üzenetére
ebbol az egysegsugaru szerinted mit fogott fel?
60k-nal kell cserelni, elobb nem
olajnal is ha 30k km van megadva, akkor annyi
olyan ez is, mint a LongLife motorolaj temaja volt, amit boldog-boldogtalan belrakatott az autoba 1,5-2x annyit fizetve erte, aztan nem messze ugy hasznaltak, ahogy azt kene, hanem ugyanugy jart rovid tavokat meg 3000rpm felett autopalyan, ahogy elotte is
pedig annal is meg az is jobb lett volna, ha fele idoben lecsereli 2x normal olajra, mert az frissebb lesz
utana meg nem ertik mitol kezdi enni az olajat a motor, pedig ok rendeszeresen csereltek (=30k) és a lónglájf-ra, aztan kopott a olajlehuzogyuru
2x lecserelte volna addig egy normal olajra 10-15k-kent, azzal jobban jartöbb drón kell ;P
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216220 üzenetére
Azért a mai olajok minősége és az autók felhasználási módja nagyban megváltozott.
Régen évente mentek az emberek 8-10ezer kmert az autójukkal 5w40 egyszerű olajjal, cserélték, amikor tudták. Emlékszem faterom olajszűrőt csak minden második olajcserénél cserélt a renault 11-ben.
Ma már tök más a világ, évente 30-40k-t is simán belecsavarnak az emberek, ez iszonyú körenyezetszennyezés ezért az olajgyártók, autógyártók reagáltak. Viszik a szervízbe az emberek, amikor írja a komputer és csókolom és valamennyire jól is van ez így. Milyen konkrét tények, vizsgálatok vannak, amik az ellenkezőjét bizonyítják és az autógyártók még nem látták?
Az 1.5tsimbe Shell Helix 0w20 olaj megy, ami még zöld színű is.
Ezen az olaj témán csak a régi motorosok lovagalnak még, a mai generáció már másképp gondolkodik. Elfogadják, hogy fejlődik a világ.
-
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #216216 üzenetére
Az a baj nem akar összejönni ez a gázos Picasso, de még simába se igen találok jót. Aztán marha idegesítő, hogy pont amikor van egy szabadabb hetem, akkor pont üres a hahu. Amikor meg épp bejön ezernyi munka és utazás és nyaralás, akkor meg megjelenik 1-2. Most épp lenne időm, de nincs olyan példány, amiért útra kelnék. Elég idegőrlő ez. Ilyenkor már néha az jár a fejembe, hogy csak gyorsan veszek valamit "hogy legyen". De valószínűleg nem lenne túl ésszerű és gazdaságos megoldás ez a kapkodás. Ráadásul ilyenkor mindig olyan modellek jönnek elő, amiket nem ismerek, azoknak is még utána nézni, stb...
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
hobizoli
nagyúr
válasz tibbike01 #216222 üzenetére
igen, aztan megnezed ugyanazt az EU gyartot az USA-ban mennyi ir olajcsere periodusra meg itt mennyit tokugyanarra modellre, akkor rajossz...
....csak ott van mukodo fogyasztovedelem
How Many Miles Between Oil Changes?több drón kell ;P
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216224 üzenetére
Biztos, hogy tök ugyanaz a motor, ugyanazzal az olajjal, ugyanazzal az éghajlattal, ugyanazzal a felhasználói szokásokkal, ugynazzal a könyezeti szabványokkal, ugyanazzal a súllyal, ugyanazzal az üzemanyag minőséggel....stb.
Miért gondoljuk folyton, hogy sokkal okosabbak vagyunk, mint az autógyártók, akik több ezernyi mérnöki órán keresztük hozzák ezeket a döntéseket.
De mondom ez olyan már, mint a bakelit<->cd vitája oldschool.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216229 üzenetére
Igen, többnyire marketing, illetve verseny a kibocsájtás, fogyasztás...stb aspektusokban. De ne felejtsük el, hogy safety eszköz az autó és egy egy nagyobb hiba hatalmas arcvesztés lenne az autógyárnak. Azt, hogy 30k az olajcsereperdiódus, kb 10 éve meghozták, akkor elemezték, jóváhagyták. Ma már azon agyalnak kb, hogy olajcsere mentes motort fejlesszenek ki....hinni kell nekik!
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216219 üzenetére
Nekem ez az egész autódrágulás nagyon mesterségesnek tűnik. "Nincs új autó" - mondják, de az összes kereskedés és telephely tele van velük, ugyanúgy a hahu-ra is visszagyűltek már az eladó autók. Szerintem bár bőven megértünk az árcsökkentésre. Na, de most nem ez a lényeg.
Az sem mindegy, hogy milyen új autót milyen használttal hasonlítasz össze.
7-8M egy új autó és mellé raksz egy használtat mondjuk 2M-ért aminél lehet amúgy 1,7M lenne a reális ár. A kettőnek nincs nagy kapcsolata azért.
Én ha eladnám a B autót szívbaj nélkül kérnék érte 1,5-1,7-t és elvinnél mivel kora ellenére keveset futott, nagyon jó állapotban van, reális értéke pedig 1,3-1,5 körül lehetne. De a piacon kevés ilyen van.
Ha a 7-8M-s új autó mellé rakod a használt 1-3 éves kiadását ott láthatsz árcsökkenést, mivel ezeket tényleg adták a szalon autó árában még 1 éve is.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216235 üzenetére
Igazából nem én hasonlítom az újat a használthoz, hanem a kereskedők és autósújságok mondják, hogy ha drágul az új autó, az felhúzza a használtak árát is. Szerintem ez nem túlzottan helyes így, de mindegy.
A két szálat nyugodtan elválaszthatjuk egymástól.
Ha a szalonokban megszaporodtak az új autó készletek, akkor talán itt az idő, hogy akciózzanak, mint korábban tették.
Ugyanígy, ha a használtautó udvarok megteltek, akkor ott is érdemes lenne engedni az árból, kicsit megpörgetni a piacot. Nyilván, amit drágán vett, azt nem fogja olcsón adni, de a jövőre nézve neki se jó, ha csak túlárazott kocsik foglalják az udvarát.Amúgy, ha 1,7 helyett 2M-ért árulnék az autókat, az annyira nem érdekelne, de 1M helyett adják 2-ért, meg 500e helyett 1M-ért és így tovább, ez már jobban érdekel.
De igazából onnan indultam ki, hogy valaki 1 éve hirdet egy autót, még mindig ugyanannyiért, és még mindig nem hajlandó csökkenteni az árát, pedig ha más nem, ez az eltelt 1 év nagyon azt kellene, hogy üzenje a számára, hogy sokért adja. A gond ráadásul, hogy mivel ő kitartja, ezért mások is az övéhez árazzák majd be a sajátjukat, és így továbbra is drágán tartják a piacot, nem pörög az üzlet, nem szabadulnak fel helyek és az egész autó gazdaság beáll.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216236 üzenetére
Igazabol jogaban all annyiert hirdetnu amennyiert jonak talalja. A forint sem er annyi, mint amikor 500ert adta az 1M-s autot.
Amugy van jo par auto a parkolomban es olyan 70% az cserelodik hetek alatt, szoval annyira csak nincs beallva. Max bizonyos tipusok/arak.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Rowon
veterán
válasz kenguru99 #216201 üzenetére
Végül egy Opel Astra G Caravan 1.7 CDTi (80 lovas) mellett döntöttem. El is hoztam. Rozsda nincs rajta (vagy még nem láttam), illetve a motor is szépen jár benne. 2006-os gyártás, ebben se részecskeszűrő, se kettőstömegű nincs. A turbója fix geometriás.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
grizlisandor
addikt
válasz hobizoli #216215 üzenetére
Igen, x. számú tulajdonosként fogod élvezni és javítattni az előző tulajdonosok karbannemtartásait, a legfiatalabb Golf V is 13 éves, a legidősebb 20 éves; szóval akármi is lehet.
VAG topikban, mint kiderült a kortárs B6 Passat gyakori problémája a manuális váltó megkotlás.
(#216217) molnarpeter:
Köszi a kiegészítést. -
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216237 üzenetére
Lehet akkor te jobban pörgő típusokat nézel.
Különben nem tudom miért hozom ezt a témát elő, elsősorban nem az irreálisan magas árak miatt nem vettem eddig autót, hanem, mert nem találok olyat, amit keresek és jó is.
Mondjuk van egy-két típus, amit a túlárazás miatt dobtam."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
pappkarcsi
senior tag
sziasztok!
szüleimnek keresek autót a következő szempontok szerint:
- ár: 6.5 M nagyon max 7 M Ft.
- crossover vagy kis suv a könyebb beszállás miatt
- városban is van használva, de 70%ban utazni szoktak vele, hosszabb távokra, 500-800-1200 km. az utóbbi években 10-15 ezer km megvolt nekik éves szinten, de mind2 nyugdijasak lettek, így ez le fog csökkenni 8-10 körülre szerintem.
s-cross? vitara? vagy valami kóreai? esetleg qashqai? jó lenne ha pár, 3-4 éves lenne max, és kevés km-re lenne visszatekerveötletek, tippek, ajánlatok?
kösziRegisztrált: 2007 - 101 pozitív értékelése van és nincs negatív értékelése
-
Gombinyó
őstag
válasz pappkarcsi #216242 üzenetére
MG ZS van ennyiért új is.
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #215959 üzenetére
Ezzel a válasszal régóta adós vagyok... néha megszorulok kicsit időben.
Prius+ (Plus) gyakran előjön esetemben, de mindig lemondok róla. Szerintem egyszerűen ez nem egy ajánlható autó jelenleg. Hogy miért nem?
- marhára túlárazott. Gondolom azért is, mert kevés van belőle az országban.
- bontott alkatrész nincsen, az új méregdrága. Olvasom a Prius+-os fb csoportokat.
- gyakorlatilag az összes taxi volt. Ránézel hahura és általában minden egyes hirdetett autó ismeretlen előélettel rendelkezik, de még így is rengetek km van bennük. Oké, hogy bírja, de ha külföldön beletettek 500 ezret, visszatekerték, itthoni is belenyomtak 400 ezret, akkor azért az úgy már sok.Ha esetleg egyszer-egyszer meghirdetnek egy olyat, aminél látod az előéletet, és tényleg kevés a km, és szép állapotban van, azt meg olyan áron adják, amennyiből veszel egy új autót.
Amúgy igen, jó lenne, ha lenne belőle több nem extaxi, normális áron.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pappkarcsi #216242 üzenetére
Esetleg a kisebb egyterű kategória szóba jöhet, vagy az kizárva? C-Max és hasonlókra gondolok.
Így hirtelen nekifutva:
Dacia Duster 1.6 4x2 (turbo motorokat ne szerintem)
Mazda CX-3 (bár nem tudok se jót, se rosszat a szívó 2.0-ról)
Seat Arona, Skoda Kamiq-Karoq, VW T-CrossFöldszintes:
Ford C-Max 1.6 Ti-VCT (125 LE-ig)
Kia Venga (motorokat fenntartásokkal kezelni, MOI vezérlése nem olyan tartós, GDI meg befecskendező miatt igényel több törődést)
Fiat 500L 1.4 (szívó és turbo is ugyanaz az ezer éves, jól bevált motorcsalád)
Honda Jazz
Nissan Juke 1.6
VW Golf Sportsvan beleférhet még -
Vismajor01
addikt
-
hobizoli
nagyúr
válasz tibbike01 #216232 üzenetére
ja aztan a Renault dci-knel is nagyon ment ez a 30k km-s mernoki csucsokossag, aztan sorban fotengelycsapagyasak lettek a motorok 120-150k km korul, meg hullottak roluk a turbok
aztan stikaban levittek utolag 15k km-re a periodust, es jeeee, elmult ez a jelenseg
meg addigra sokan megtanultak masok vagy a sajat karukon, hogy a 30k km, az erosen felejtos
nem kell minden bullshit-t bevenni, mert a mernok aszondta, az elet eleg sokszor megcafolta azt, es eleg penzbe kerulos javitasok aran
nekem is volt olyan ismeros, hogy meg vettek az autot 2 honap mulva csapagyas volt a motor
levettek az aljat, es a 4-5mm vastagon allt benne az olajsar, mert okosan "betartottak" ezt a mernoki gyari eloirast
amikor bontoban vettek bele egy masik motort egy torott autobol, azzal kezdtek, hogy alja le, annak szep tiszta volt, OK ez kell, az be, evekig elment az auto, de 10k km-nel cseres volt az olaj
eleinte az Opel 1.3CDTI-kre is 50k(!) km volt az eloiras a ~3 liter olajra, a Fiat-nal ugyanez a motor 1.3JTD-kent 30k km volt ugyanakkor
aztan az Opel is levitte 30k km-re a sorozatos meghibasodasok miatt, a Fiat meg mar 20k-ra
aztan az Opel tulajok is inkabb 20k vagy 15k-re modositottak ezt, es ugy "jo"
amikor a PSA is tolta a nagy dumakat, hogy 2 millio km-t teszteltek az autokat, az tok jol hangzik, csak az 50db tesztautonal egyenkent csak 40k km-t jelent
annyit egy kicsit porgosebb juzer max 2 ev alatt beleveret egyebkent istöbb drón kell ;P
-
zgospel
őstag
válasz Vismajor01 #216247 üzenetére
Mert itthon új Prius+-t senki nem rakott be taxinak, ezek mind nyugati bértaxik, hülyére hajtva. Az sem ritka, hogy több ember használja és napi 2 műszakot is letol az autó. Ami mondjuk a melegüzem szempontjából ideális, de másból kevésbé
Ezeket nem azért adják el 3-5 éves korukban, mert már nem szállna be utas egy olyan idős autóba, hanem mert pénzügyileg már nem adja ki. Pl lejárt a lízing, vagy már jönnek azok a problémák amikor az ottani szervizárakon már nem éri meg tovább taxiztatni az autót.
Nem az a baj hogy taxi volt, hanem hogy bérbeadós volt és nem a taxis saját tulajdona.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest