Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
senior tag
válasz Krogoth #216149 üzenetére
Swift? Ha nagyrészt városi felhasználás, akkor szerintem teljesen jó.
A Prius is érdekes lehet, főleg mert városban nagyon jól fogyaszt, de ilyen áron talán vagy idősebb autók vannak (2005-2007) vagy pedig újabbak, de azok meg 4-500 ezres futásteljesítménnyel, taxis előélettel.
Biztos örök élet meg egy nap a Prius, de azért 4-500 ezernél már elgondolkodnék, hogy érdemes-e.
-
addikt
válasz Tapsi #214366 üzenetére
Kis státusz update: kapott az öcsém egy motor kontroll lámpát, ami egyszer előjött, aztán eltűnt. Kiolvasatta a szerelőjével: vízpumpa. Törölték, megint előjött. Egyéb tünet nem volt.
Felvette a kapcsolatot az eladó kereskedéssel (márkaszerviz), bevitte, és megcsinálták. Volt egy fél éves garancia bizti rá, az alkatrészt az fizette (gyári vízpumpa), öcsémnek 50 ezerbe került az önrész.
Nyilván lehetett volna parádézni a rejtett hibával, de kapott egy új vízpumpát, ennyinek bele kell férnie. A kocsit amúgy nagyon szeretik.
Kérdés:
Szeretne rá tolatókamerát és vonóhorgot. Mit ajánlotok? Gyári GPS-es multimédia egység van a verdában. 1.6 Octavia III.
-
Snooker
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék egy használt autót vásárolni és ebben kérnék pár tanácsot.
Alapvetően "nagy autót" szeretnék vásárolni (ennek oka azt leszámítva, hogy "az tetszik" még annyi, hogy egy baleset óta jóval biztonságosabbnak érzem, mint kisebb társaikat), de sajnos magára az autó vételárára rászánt összegem nem nagyon szeretném, ha több lenne mint 2,3 millió forint.
Van több típus ami tetszik, de egyesével utánanézve nekik, több negatívumot találok, mint pozitívumot. Tisztában vagyok vele, hogy egy autóra költeni kell, és tudok is költeni a fenntartására, de nagyon megszívni anyagilag nem szeretném.
A típusok amik tetszenek:
Alfa Romeo 159, főképp az SW. 1,9 vagy 2,0 JTD motorral. Alfás csoportokban imádják, de megjegyzik, hogy a szépségnek (ami bár relatív) ára van.
Passat B6, 2.0 FSI motorral. Erről a motorról sem találtam túl sok pozitív dolgot, de a PD-ről még rosszabbakat. CR-TDI szerintem ebbe az árkategóriába nem fér bele.
Volvo S60 2,4D. Ezt motorikusan jónak tartják, viszont a beltere gusztustalan módon öregszik szerintem.
Citroen C5, 2,0 HDI. Ez a kormányát leszámítva minden szempontból tetszik, de nem tudom mennyire szervízigényes autó.
A következő autó az, amire legjobban fáj a szívem, de jelenleg úgy érzem butaság lenne:
BMW E90, 20d M-es motorkóddal. Ez nálam az etalon, de jelenlegi élethelyzetemben (ház felújítás) nem tudom mennyire tudnám a fenntartási költségeit relatíve könnyedén kifizetni, mint egy vezérléscsere + hozzátartozó dolgok.Évente eddigi tapasztalataim szerint átlagosan 15-20 ezret megyek, nagyjából 30-70 százalékban városon kívüli használat, de szeretem a dízel motorok karakterisztikáját.
Mi a véleményetek a felsorolt típusokról? Esetleg valami más ötlet? A felsorolt autók esetleg más motortípussal?
Ebben az árkategóriában található koreai, illetve japán autók nem tetszenek. -
Snooker
senior tag
válasz Vismajor01 #216156 üzenetére
Akkor közepes autó
-
Snooker
senior tag
válasz molnarpeter #216158 üzenetére
Miért pont a 2,2 TDCI-t javaslod?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Snooker #216159 üzenetére
2.0 sem egy égetnivaló szerkezet, de a 2.2-nek tartósabb a magasnyomású pumpája, bár persze porlasztó ott sincs ingyen. Meg ha automata kellene, a 2.2 a megbízhatóbb Aisin váltót kapta.
Angol autók ömlenek be az országba, bontott alkatrész hegyekben áll hozzájuk.
Esetleg még Laguna.[ Szerkesztve ]
-
Snooker
senior tag
válasz molnarpeter #216161 üzenetére
Értem, köszönöm. Egyébként az elmúlt héten találtam egy 1,8asat a közelben, de lekérdezés után inkább elengedtem, igaz azt csak 1,5 millióért árulták.
A laguna 2 gen tetszik, de utána olvasva inkább elengedtem.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Snooker #216162 üzenetére
A Laguna 2-es az egyik legproblémásabb típus a piacon, de az nem a 2 milliós kategóriában versenyez, hanem inkább 1M alatt. A Laguna 3-asok már teljesen más ligában játszanak megbízhatóságban. Annak olvasgasd el a tesztjeit, akár használtautó teszteket is. Viszont 3M alatt facelift előttieket lehet csak lőni (ha jót akarsz). A 2.0DCI nagyon pöpec motor.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz imyourfriend #216165 üzenetére
4,5 hónapja.
A motorja kb perfekt, jól megy, eddig az olajszint meg se moccant a nívón (~7-8k km-t tekertem bele), jó a hangja (nem dízel traktor), de sokat zabál a 2 liter szopóbenzin (~9l). Az első futómű félig gatya, de ezt tudtam. Rugócsere pipa és most jön a lengőkar. Viszont így is másfélszer akkora tempót tud kanyarokban, mint a Superb. Ezenkívül van egy check parking brake (elektromos kézifék), sárga jelzésem, de hibát nem talált az univerzális diag, meg én se észlelek rendellenességet, tökéletesen működik. Valószínűleg be kell guruljak a márkaszervizbe, hogy megmondják a tutit. Kaptam egy olyan tippet, hogy a hátsó féken a jeladót kell megnézni.
Sokkal kényelmesebb a Superb-nél, jobban tudok terpeszkedni, puhább az ülés is, de hátsó lábtérben 30cm mínusz , pedig csak 3cm-rel rövidebb a külső méret. A csomagtartója szép nagy, és síkban dőlnek a hátsó ülések, de mivel sportkombi és durván le van csapva a hátulja, ezért ez ma már inkább shooting brake, mint kombi.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rhunseeker
tag
Sziasztok!
2-2.5M körül szeretnék valami sportosabb járgányt magamnak.
Nagyon szimpatikus a MITO az 1.4 turbó Multiair nélküli 155 lovas változata. Amiket olvasgattam elvileg nem kell tőle nagyon félni, de én azért csak tartok tőle, mert hát na Alfa
Most HA-n ilyen 1.8-tól 2.5-ig terjednek ezzel a motorral, ebből ki lehet fogni normálisat vagy inkább engedjem el és nézzek más után?
-
rbalint88
addikt
válasz rhunseeker #216168 üzenetére
tboldi az embered, ra fog beszelni
-
hobizoli
nagyúr
válasz rhunseeker #216168 üzenetére
a Mito-nal a keretnelkuli ablak miatt joval magasabb a szelzaj 80-100km/h-tol
inkabb Grande Punto-t nezz vagy ezzel a motorral, igazabol ugyanaz a platform az is
abbol az Abarth SS-t, ami 180lovas es az Multiair nelkuli
a sima TJET-kkel nem szokott nyug lenni, birjak a kikepzest okositva is
gyarilag letezik az "500 Abarth SS Asetto Corse" kivitelben 200 loeros motor is
[link]több drón kell ;P
-
Dolby
senior tag
Sziasztok, mit javasolnátok jazz helyére 3 millió körül?
Hasonlóan megbízható autót szeretnék, évi ~10e km, ebből mondjuk 6ot városban megy 5-20km távokat, többi autópályás nyaralás/telelés.
Jazz picit kicsi már utazásnál (2gyerek), és unom hogy lendületből lehet csak menni autópályán, és a beszélgetés is kiabálás a hátul ülőkkel
A jazz 2008as de gen1, ha viszonyítási alapnak érdekes[ Szerkesztve ]
- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
vzsryl
nagyúr
válasz Snooker #216167 üzenetére
A 159 nagyon szép, az 1.9JTD az egyik legmegbízhatóbb dízel motor, de sajnos sok az elektronikai nyűg, a magyar utak eszik a futóművét, és rendkívül szűkös belül az autó a külső méretéhez képest. Ezt az autót főleg fanoknak ajánlanám.
Passat B6 1.9PDTDI vagy 2.0PDTDI BKD motorkóddal. A CR szintén jó lenne, ha beleférne a büdzsébe. Ergonómiában etalon, mert minden ott van, ahol keresnéd. A highline kényelmes, de szvsz. a VAG konszern ülések túl kemények.
Az S60 a legkényelmesebb és a legjobb motorral rendelkezik, de cserébe hátul nagyon szűkös, a csomagtartója rosszul pakolható és valóban csúnyán öregszik. 2M-t biztos, hogy nem adnék érte.
C5 a 2.0 vagy 2.2 HDI motorban pazar, futóműben nagyon kényelmes és ha félsz a hidrostól, akkor 2012 utánit kell venni sima spirálrugóval.
E90/91-nél az M-es motorkóddal nem rossz, de N-essel kerülendő. Kényelmes, futóműben etalon, de a hátsókerék hajtásra figyelni kell, ha megcsúszik. Hátul szűkös, az E91 csomagtartója nagyon pici ahhoz képest, hogy közép-kategóriás kombi.
Egyébként a best buy verdák ebben a kategóriában és ársávban (vagy kicsit felette) a következők:
-Mondeo mk4 2.0TDCI
-508/C5 2.0-2.2HDI
-Laguna 2.0DCI vagy a fehér holló 2.0 benzin (M4R)Ezek méltatlanul alulértékelt autók, főleg a franciák. A rossz hírű elődjeik miatt az emberek tartanak tőlük, pedig 2005 után nagyot ugrottak előre megbízhatóságban.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tboldi
nagyúr
válasz rhunseeker #216168 üzenetére
Itt vagyok!
Ha ez tetszik, akkor ne fogd vissza magad! De legyen pár 100k még a tarsolyban, nem azért, mert Alfa, hanem mert ennyire drága mostanság minden.
A leggyengébb része amúgy az M32-es váltó, mint megannyi más Opelben, de csak egyszer kell jól megcsináltatni, onnantól okés. -
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #216170 üzenetére
Tapasztalatom szerint semmivel nem zajosabb 80-tól fölfelé, mint mondjuk a családi flotta másik tagja, a Jazz. Elég jó a MiTo légellenállási együtthatója, 0.29 (vagy a Jazzé annyira rossz, 0.36 ).
Abarth Grande Puntót nehezebb találni, kevesebb van eladó. Meg egyéni ízlés kérdése, de szerintem a megjelenésük is kicsit boyraceres, én jobban szeretem az Alfa valamivel elegánsabb sportosságát.
Az én MiTóm egyébként kedden lett két tized híján 180 pacis.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz tboldi #216175 üzenetére
irreleváns, mert, nem egységes metodikát követnek és nem is feleltethetőek meg az eredmények, de
Auto Decibel Database
Autonavigator teszteketalon pedig google keresés "Típus - ADAC pdf test" keresőkre. Pl Mito multiairrel, és Mito dízellel. A nyers dB adaton felül az "innengeräusch" osztályzat is releváns, értelemszeruen magasabb pontszám zajosabb beltér, alacsonyabb pontszám, csendesebb.
üvegen kívül mindenre van megoldás mondjuk [link] [link] Btw, az "autispektrum" tippre a lakosság 2-3%-át érinti amúgy, nők meg amúgy is sokszor hiperszenzorosak, így, szerintem főleg női autóknál érdemes-érdekes az értékeket összenézni, nehogy használat közben derüljön ki, hogy gyakorlatban nem jön be a bódé
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #216178 üzenetére
A SUV-oké nem szokott jó lenni. Dusteré pl 0,44 azt tudom (Forester 0,33-al viszont bajnok). A Citiy az nem rosszabb mint a Jazz-é sztem. Imprezánál is a sedán érétke jobb mint az 5 ajtósé (0,33 vs 0,34).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #216180 üzenetére
Az kimondottan jó.
Az öreg japó autók ott szoktak elvérezni, hogy nincs burkolva az aljuk. Az enyémnél még egy nyamvadt környezetvédelmi tálca sincs a motor alatt. Lenézel akkor a talajt látod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #216181 üzenetére
Van vmi adatbázis biztos de én most csak 1-1 modellre kerestem rá specifikusan csak gúglival.
#nincsbennetarcsi
-
Paxker315
addikt
a hülyén megálmodott SUV-oké nem. De, egy kupésított-áramlásoptimalizált-burkoltpadlós SUVnak lehet még kedvező légellenállási együtthatója (T-roc, Taigo, C4-C5 pl..). Csak a homlokfelület így-úgy de nagyobb lesz
Wikin van egész jó táblázat, máshol meg felülettel is számítanak.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #216176 üzenetére
Mint kiderült, abból a szempontból is irreleváns a dolog, hogy Abarth Grande Puntót nem tesztelt kb. senki.
Mindegy, a mondandóm lényege, hogy én nem tapasztalom azt, hogy zajosabb lenne azért, mert keret nélküli az ablak. Amikkel össze tudom hasonlítani (a családi flotta), azok ablakkerettel együtt sem halkabbak. De igazából akkor lenne fair az egész, ha a MiTóból létezne keretes verzió is, és azzal vetném össze.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #216181 üzenetére
Ahogy Qru is, guglival.
Amúgy az automobile-catalog.com szokott a segítségemre lenni legtöbbször, legyen szó bármilyen adatról. -
Rowon
veterán
válasz f4lcon #215998 üzenetére
Szia,
Az 1.4 D4D motorral Toyota Corolla, Auris és Yaris volt szerelve? Valakinek van infója róla, hogy meddig gyártották ezt a motort?
Most olvasom, hogy ebben se részecskeszűrő, se kettőstömegű nincs.Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
tboldi
nagyúr
Tegnap-tegnapelőtt többen is kerestek 2 millió körül városi autót, ezt ma dobta a hirdetésfigyelő: [link]
-
dj79
senior tag
az úgy szép, 14 éves kisautó 2milla
-
Qru
MODERÁTOR
Pócwágen 1.6 MPI az oke ami molnarpeter is. Havrernak O2-ben az van. Nagy gond nincs vele, trafo meg yen aprolek se semmi komoly hiba nem jott elo. Pedig az ove egy hanyattatott sorsu exrendor auto.
A sarki pek is erthozza es van alkatresz hozza dogivel.
#nincsbennetarcsi
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #216197 üzenetére
Renó automata volt anyósnak, egyes fl scenicben, a váltóval nem volt gond (mármint ha éppen működött az autó az elektronikát folyamatosan abajgató szellemek pihenőidejében).
a vw 1.6 megvolt, de sajna kevés az automata verzió, ilyen csoda mmt, mcp6, száraz dösögö cuccokat meg kerülne a leendő tulaj. Seatom anno jó étvággyal eszegette a trafókat, de mint korábbi Renault tulaj, ezt nem tekintem nagy ügynek, ott is mindig volt tartalék a csomagtartóban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest