Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
smilod0n
csendes tag
válasz gergo5991 #216648 üzenetére
Fizetnek érte több mint eleget illetve ezen felül üzemanyag pénzt (többet is mint amennyibe van a tankolásom) De céges kocsi most nincs sajnos, ezt dobta a gép
Plusz nem magyarban dolgozok, azért is jövök ki bőven pluszban még így is, de ez már off.
#f4lcon: Volvokkal is szemeztem de sajnos senkinek sincs az ismeretségi körömben szóval nem igazán tudtam róla “”elfogulatlan”” véleményt kapni. Egyébként az újabb V60 beleférne a büdzsébe és tetszik is; csak mennyire vészes fenntartani? Tényleg abszolúte semmit nem tudok a márkáról, bocsi 😅
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz smilod0n #216646 üzenetére
Az 508-as egy nagyon jó autó, csendes, kényelmes, a 2.0 HDi is jó, de mégjobb a 2.2-es, strapabíróbb, erősebb és közben takarékos is.
Volvokból a dízel öthengeresek, abból is a 2.4-es a legmegbízhatóbb, és ezt a rokonságban tapasztaltak alá is támasztják. A kisebb, 2 ezer köbcentis öthengeres dízeleknél előfordulhat a hengerfal repedése. Az újabb Volvokban pedig már a kínai Geely motorok vannak, azokból állítólag a benzinesek jók, a dízelek viszont hengerfejesednek, és sok egyéb problémájuk is van. Az újabb Volvok fenntartása drágább, mint amikor még Ford tulajdonban voltak, abból az időből sok a Forddal közös alkatrész.
A 2.4-es dízel Volvo és a 2.2-es dízel Peugeot jobb és megbízhatóbb autók mint a Mondeo akármelyik motorral.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
AssAssynn
őstag
Így, hogy nem találok olyan autót, amit keresek és jó lenne, és így, hogy fogy az időm, az egyik ismerősöm nagyon mondja, hogy "akkor vegyél egy dízelt, annak sem lesz baja".
Ti mit gondoltok erről? Ugye a felhasználási módom még egyszer: évi kb. 4e km városon belül, végig hideg motorral, 1-2 kilométereket szaladgálva.
Mi történne egy dízelmotorral ilyen felhasználás esetén?
Ezen a futáson túl havonta 1-2 elmegyek vele 20-20 vagy 50-50 km-ert is általában. Nyaranta többet messzire."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
ZolAK
újonc
válasz AssAssynn #216653 üzenetére
Faterom négy éve pont így használja a 2008-as 1.6 CRDI Kia Ceedet (azt hiszem se részecskeszűrő, se kettőstömegü nincs abban a motorban). Évi kb 5e km, gyakorlatilag Lidl-Tesco oda vissza, 1-2km. Egyelőre bírja, de ez csak N=1 minta.
Mintha neked nagyobb autó kellene, úgy látom a Carensba csak a 2.0 CRDI-t tették, nem tudom az mennyire megbízható.
-
AssAssynn
őstag
válasz ZolAK #216654 üzenetére
Mennyire "gondos gazdától" vette?
Amúgy a barátom, aki ezt mondja, ő egy Fabia 1.6 crtdi-ből mondja ezt nekem, ő is szaladgál vele, bár ő rengeteget megy hosszútávon. Én nem.Igen, nekem olyan nagy kell, amibe hátra befér egymás mellé 3 gyerekülés.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
ZolAK
újonc
válasz AssAssynn #216655 üzenetére
Egy random kereskedésben az üllőin, bement, megvette... Akkor volt kb 195k az autóban, kb 3 hónap után elkezdett sípolni a turbó, az cserélve lett, de azóta semmi (néha el is irigylem tőle a kocsit, mondjuk belül a műanyagok minden kanyarban borzasztóan nyöszörögnek, de sztem ő nem hallja ).
-
AssAssynn
őstag
Beírtam az imént a hahura, hogy SDI, de összesen 10 találat volt, mind ilyen 2000-2004-ig gyártott, régi, kopott, sok kilométeres Fabia méretű autó. Ezek vannak?
Ja, és a többivel mi van? HDI, TDI, CRTDI ezek vannak az én ársávomban, ahogy látom.
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
-
AssAssynn
őstag
válasz KoVee84 #216663 üzenetére
Ha jól rémlik, amikor erről volt szó, akkor egyértelműen a Xsara Picassot ajánlották, mint párját, ezzel szemben. De őszintén nem tudom, hogy ez a Scenic jó kocsi-e, annyira nem ástam bele magam. Az 1.6 motor az vti /prince, vagy sem?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216667 üzenetére
Amúgy nem lenne érdemes összeszedni mit is akarsz, legalább nagy vonalakban? Értem ez alatt, hogy méret, felhasználás meg keret és az alapján reálisan keresni valamit?
Anno volt benzines is ajánlva de az nem kellett mert, hogy mennyit fogyaszt úgy, hogy alig mész vele... Most meg jön a dízel gondolata, ahol még nagyobb roller lehet.
Nem néztem végig az előzményeket, de ez eléggé 1000-ből 1 autó helyzet lehet.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
hm15
senior tag
Beárazásban kérnék segítséget.
Tömören: Astra G, 2004, 1.4, klíma, garantáltan sérülésmentes és 85.000 km-et futott, magánszemélytől. Utóbbi kb 10 évben havi pár 100 km-t volt használva.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216669 üzenetére
Frankón letisztázódott bennem minden az elmúlt 1 évben. A legjobb választás egy utolsó évjáratos Citroen Xsara Picasso lenne 1.6 benzinmotorral, viszonylag kevés futott kilométerrel, nem elrohadva, lehetőleg gázosban, de ha jó állapotban van, lehet én tenném bele a gázt. Ez nem hibátlan választás, mivel a városban benyalna nekem 10-12 litert, évi 4e km futás alatt, az azért nem kevés plusz költség, de valószínű még mindig ez a legjobb választás számomra. Ez árban megállna 1.5M-nál.
A gond csak az, hogy ilyenből nem találtam eddig jót. Mert a megnézett járgány vagy sérült, vagy rozsdás, vagy folyik az olaj belőle, vagy sok km-es (vagy behozott, előzmény nélküli, visszatekert), vagy egyszerűen lelakott volt.
És mivel ez húzódik már jó régóta, innen jön a gondolat mindig, hogy nézek valami alternatívát. Ezért szoktam ide jönni kérdezősködni, ihletet meríteni. Mindig alaposan utána járok az ajánlásoknak különben.
A benzines dolog egyáltalán nincs elvetve, sőt, eddig csak ezt néztem. A dízel csak onnan jött, hogy ha nagyon nincs más, és kifutok az időből, akkor talán bevállalok egy olyat, ha abból találok szép állapotút. De ez csak ma jött elő elsőként elméleti szinten, hogy vajon érdemes-e ebben gondolkodni, vagy most azonnal felejtsem el. Tudom, hogy jobb lenne a benzin, de ha nincs más, és bevállalható, akkor esetleg, ha nem maradt más tippem, akkor jönne a dízel.Amúgy magasabb árkategóriában biztos lenne jobb megoldás. Néztem Prius+-okat, vannak keveset futott példányok is, esetleg még megbízható forrásból is, de a 7-10 milliós kategóriában. Nekem ez pazarlás lenne. Hiába ideális választás, többet veszítene az értékéből a nálam töltött idő alatt, mint amennyit beletudnék tankolni a legbenzinzabálóbb V8-ba, vagy amennyit ráköltenék egy betegágy dízelbe. Szóval egyszerűen a felhasználásom és futott km-em miatt sokkal jobb számomra egy olcsó járgány. Feltéve, ha akad!
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szebe #216671 üzenetére
Jó, akkor ez egy jó pont nála. Most megint bejött a képbe egy modell, aminek nekiállhatok utánakutatni: FB csoportokban utóbbi 1-2 év átolvasása, összes itteni és francia topikos hsz elolvasása, amiben szerepel a neve, neten összes cikk, fogyasztási cikkek, élőben centivel lemérése a hátsó ülésnek, próbakor, pár megnézése. És eljutok oda, hogy tényleg jó-e.
Már az elmúlt évben annyi autóval eljátszottam ezt, hogy ennyi idő alatt építhettem volna magamnak egy saját kocsit is."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216675 üzenetére
15 éves jah...úgyhogy nyilván jogos, amit írsz. Ezért sem vagyok meglepve, hogy lelakott az összes és sokat futott, de hát ez van, ebből a keretből kell keresni valami vállalhatót.
A sok kilométerrel az a baj, hogy egyrészt ezek a motorok nem az örökkévalóságra lettek tervezve, másrészt egy későbbi eladásnál jobb, ha nincs benne a világ összes km-e.
Rozsda ugyanígy. Volt rozsdásodó autóm. Egy szinte leküzdhetetlen ellenség, és nagyon drága a karosszériás. Ráadásul ha suttyomban javítva volt már korábban, vagy olyan szinten jár, akkor 1-2 év alatt durván elharapódzik. Ezt nem akarom. Eladni így meg lehetetlen lesz később.
Különben találtam már igazolhatóan keveset futott példányt, rozsdamenteset, szépet, csak olyat nem, amiben ezek mind egyesülnek. Mert ami rozsdamentes volt, az törött, széthajtott. Amiben kevés km, az rozsdás, és így tovább."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216676 üzenetére
Igen csak nekem ez eléggé bilibe lóg a kezem jelleg. Alapból kevés példány van most is eladó és ahogy írtad mindben van valami ami nem megfelelő.
Eladni? Meddig lesz nálad? Eladni el tudod majd úgyis, nem ettől várnám a nagy maradvány értéket.
Ja és éves 5e km-re meg bármennyit futott lehetne, megtartod 5 évig? 25e km, legyen 30e... Azért az nem egy lehetetlen futás akár egy 250et futott autóval sem.
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
dj79
senior tag
válasz AssAssynn #216676 üzenetére
Kettes scenic alapesetben nem nagyon rohad. Trafók már az osszesben cserélve, a vezérlése viszont okoskerekes, kormány szalag szeretett bennuk szakadni, de szerintem már kb mindet kicserélték. Elektromos kézifék is szeretett bennük buziskodni, de kb az összeset felújították már. A facelift utáni verzió esetében viszont mintha másképp lett volna a hátsó üléssor elosztása, érdemes lenne megnézni.
-
szebe
őstag
válasz szabonagyur #216672 üzenetére
Szerintem a millióhoz "öreg". Annyiért (és felette) a Twinportos Classic megy
(2002-es Z14XE Caravant adnék el, szintén kevés km ~130k, csoportba 750-ért raktam fel, nem nagyon kapkodnak érte. Tudom, hahu, de azokra a hívásokra fel kell készülnöm lelkileg )
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216677 üzenetére
Persze, igazat adok. Ha könnyű dolgom lenne, akkor már nem itt írogatnék, hanem vettem volna egyet, dehát ez a kategória, amit én nézek erről szól, hogy "ki kell fogni". Rossz autót nem akarok venni, mert ahogy jó apám mondaná: "mégy egy bontószökevény minek az udvarra?". De nagyon drága se lenne jó, ahogy mondtam.
Az biztos, hogy nem örök életre veszem magamhoz ezt a járgányt. Max 5 évre tervezek. 15 évesen megveszem, max 20-nál eladom, mert utána mind az értéke, mind az állapota már menthetetlenné válik rohamosan. De ez tényleg az az árkategória, ha mellényúlsz, akkor "örök darab" és a bontóig kísérgetheted, ha meg jót veszel, akkor még hasonló áron eltudod adni később is, mert ezeknek az ára így is annyira lent van, hogy sokkal lejjebb nem mehet. Vagy max bukok rajta egy 500 ezret. Újabb kocsin egy év alatt buksz ennyit. Véleményem szerint az autóvásárlásnak anyagi szempontból megközelítve ez a legnagyobb fegyvere, amit sokan nem vesznek figyelembe, hogy milyen az autó értékvesztése. Ezen lehet a legnagyobbat bukni.
A km futásban igazad van. Köszönöm, hogy tudsz a fejemmel gondolkodni. Azt látom főleg 200e km körül mennek el az autók, afelett kevesen veszik meg. Ezért mondom én is, ha megveszem 150-200e km közt az autót, akkor még épp 200e körül el tudom adni, az még az olyan kategória, hogy rámozdulnak a vevők. De ha megveszem 300 ezerrel, ki fogja megvenni 350 ezerrel 20 évesen. Tudom elsősorban drága kocsiknál nézik ezeket, de higgyétek el mindenki a maga "ligájában" éppúgy, ugyanazokkal a szabályokkal játszik.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Miből gondolod, hogy "mindben cserélték" ezeket? Mikor jött elő a hiba? Azért vannak ebből többet-kevesebbet futott példányok, bár csak 2009-ig gyártották. Érdekes, hogy ezek drágábban mennek, mint a Picassok, érdekelne most már, hogy jobbak is-e.
Az üléssorra köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet, erre mindenképp rámérek személyesen!"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Vismajor01
addikt
válasz AssAssynn #216673 üzenetére
Én ma megnéztem egy 4.3m-ért kinált priust, sok kilométeres de teljesen oké állapotban volt. Ha Priust akarnék venni és kezembe lett volna a pénz megvettem volna. De én ismerem a Priusokat és tudom h nem kell félni a sok kilométertől ha karban volt tartva De Nyilván nem első genes picasso árban mennek az biztos.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #216686 üzenetére
Épp ma olvastam face prius topikban, hogy valaki elkezdte sorolni, hogy hány sok-sok százezret költött az extaxi hármas priusára csak az elmúlt 1-2 évben. De továbbra se látom, hogy az árkülönbség valaha is megtérülne.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #216689 üzenetére
Igen. És mi lesz 10 év múlva?
Működőképesség, korok, árak.
Én elfogadom, hogy valakinek megérheti, de az én helyzetemben nem."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
szőröscica
addikt
válasz Vismajor01 #216686 üzenetére
Amperat olcsobban tervezem eladni. Ketgazdas, elso magyar tulaj, 170k km sincs benne. Belseje hibatlan, kulseje olyan, mint amivel Bp-n parkolnak: gyari feny, de sok a karc.
Szerintem a Priusok tul dragak, hacsak nem a baranyokra bukik valaki.
-
Vismajor01
addikt
válasz szőröscica #216691 üzenetére
Najó de Ampera azért nem Prius+
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
szőröscica
addikt
válasz Vismajor01 #216692 üzenetére
Valoban, sokkal jobb nala.
-
ZolAK
újonc
válasz sevi90 #216682 üzenetére
Kötelező HSD ajánlás: Auris hibrid / Prius (a hatchback Aurisnak mondjuk vmivel kisebb a csomagtartója, és hátul is viszonylag szűkös, úgyhogy ezt üléspróbázni kell). Esetleg Lexus CT200h, de ez sem túl nagy.
Benzin fronton inkább turbóst néznék a sok pálya miatt.
5M ft körül: 1.4tsi VW jól fogyaszt, jól megy. Olasz fronton 1.4 T-jet Giulietta / Tipo. Szívóbenzinben 3-as Mazda 2.0 motorral - bár ezek még mindig elég beteg áron mennek, és a rozsdára is figyelni kell. Szép J vagy K Astra-t is lehet lőni ennyiért. A J Astra 1.4T-je még szívócső befecsis (többet fogyaszt, cserébe kevésbé kokszosodik), de a K Astra 1.4 turbója is jónak mondott, és a jobban felszereltekben szuper ülések vannak.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
válasz ZolAK #216694 üzenetére
Bár ennyiért szinte új J-t kapni, szóval nem valószínű hogy előjön, de azért az 1.4T esetében szeret repedni a turbo öntvénye, meg az M32-re is érdemes figyelni.
Nem tudom Megane4 mennyire bajos, ott is van még szívó 1.6 a Nissantól, meg a későbbi tce-kkel sincs akkora gáz talán.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #216371 üzenetére
Megvolt tegnap a Kamiq tesztvezetés.
Hát, egy 16 éves H Astrával nem fair összehasonlítani, kb. csak csomagtérben és hosszban marad el tőle, de szolgáltatásokban/biztonságban/kényelemben bőven veri.
Az 1.0 TSI-t próbáltam, mert csak abból volt tesztautó, egy 2-3 km-es városi kört mentünk vele. Nagyon tetszett, de lehet, hogy bármilyen új autó tetszene az Astra után
Városban nem éreztem kevésnek ezt a motort sem, érzésre elég kultúráltnak tűnt, jól gyorsult, kevesebb motor -és szélzajt hallottam, mint az Astra esetében.Ami nem tetszik, hogy az olcsóbb változatokban csak manuális klíma van, és a hátsó elektromos ablak is fizetős extra lenne (és jó pár készleten lévő autóba ezt nem rendelték meg ), de ezekkel talán együtt tudnék élni.
A perfect felszereltségi szint az értékesítő szerint már nem alkuképes, ugyanis ez alapból akciós már (ha a konfigurátorban raknék össze egy autót, akkor is ezt látni, kb. 1 millióval olcsóbb, mint az ambition, és ahhoz képest van benne pár extra).
Mivel pont elmegyünk nyaralni így közben lesz időm gondolkozni (és most állítanak be egy 1.5-öst is tesztautónak, talán mire visszajövünk már az is kipróbálható lesz), hogy mit válasszak:
1.0 Perfect készletről
1.5 Perfect, ha épp van készleten (1.0-ból jóval nagyobb készlet van országos szinten)
1.x Style készlteről, és megpróbálni minél jobban lealkudni, mivel az nem akciós felszereltség, így arra valószínűleg van értelmezhető alku lehetőség.
Esetleg egy 1.5 Perfect rendelése még pár extrával, de arra 10-14 hetet kellene várni (az 1.0 most nem is rendelhető, ha a konfigurátort nézem). -
AssAssynn
őstag
Rákerestem ezekre a Scenic-ekre. Szerintem ebben sem egyforma hátul a három ülés.
Itt jól látszik egy hirdetésben az egyik képen: [link]
Sok másikra is rákerestem, de úgy tűnik mindenhol ilyen az ülés. Bár sajnos nem mindenhol fotózzák olyan szögből, hogy jól lehessen látni, de az ülés varrásából lehet következtetni míg a Grand esetében is: [link]
Sokféle lámpás változat van, nem sikerült még összeraknom, hogy ezek közül melyik micsoda, de átpörgettem vagy 3 oldalt, és sehol se vágott az arcomba három egyforma ülés.
Lehet rá kellene mérni erre is személyesen, csak nem tudom melyik változatot kell nézni belőlük, mert ahogy mondtam a lámpa miatt van több fajta is. És úgy látom nem csak a 2-es változatra igaz ez, hanem az 1-es és 3-as szériára is.
Javítsatok ki, ha tévednék."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
rbalint88
addikt
válasz adalbert1 #216696 üzenetére
Fapadosat semmikepp se vegyel. Azert igy 2023-ban a negy elektromos ablak meg a digitklima legyen alap… viszont mivel a kamiq nem egy magas kategorias auto, igy szvsz agyonextrazni sem erdemes. Kb amit raknek bele az a behajlos tukor, ulesfutes, okostelefon integracio, tempomat, tolatokamera, ha nem resze az alapfelszereltsegnek.
Esetleg vw tcrosst is nezd meg, meg talan ne vesd el a fiatal hasznaltakat se: [link] [link]
meg hasonlo a taigo is: [link] -
adalbert1
veterán
válasz rbalint88 #216698 üzenetére
Amik ezekből benne vannak a perfect felszereltségi szintben (ez árban az ambition alatt van, viszont felszereltségben felette, az ambition most a legalapabb, ahogy nézem régebben volt active is):
ülésfűtés (az első üléseknél), smartlink (igaz androidnál csak vezetékes), tempomat (de alapból nem adaptív), tolatókamera.
Elektromosan behajtható külső tükör csak a style-tól van.
Ami tetszik viszont: hátsó sorban is van kartámasz, usb-c csati és légbefúvó.
Szóval igazából leginkább tényleg a manuális klíma és a hátsó tekerős ablak, ami kompromisszumnak tűnik.
Köszi, a t-crosst megnézem még.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest