- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Gaming notebook topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Monitorkalibráló eszközök
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
válasz RA541 #217897 üzenetére
az EURO4 dízel sztorihoz csak annyit: én nem feltétlen erőltetném. Már az EURO5 sem elég jó, a nitrogén-oxidok miatt, az EURO4-est meg nyugodtan el lehet felejteni, hogy se részecskeszűrő, se adblue Szvl revideálnám a kibocsájtási normákat tekintetbe véve.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Paxker315 #217903 üzenetére
Ront a csipsz is a helyzeten Adagolós (szívó?) dízel kéne +SCR meg minden, common rail nagyobb nyomás mellett kisebb koromrészecskéket produkál, se dpf se orr nem szűri ki. Nem lehet nyerni... talán új autó motorizációja még némileg bír csekély befolyással, de a gyártási darabszámok jellemzően ott is tervezettek. Városon belül/sűrűn lakott területen mondjuk új és használt esetén is lehet mérhető szerepe a választásnak
[ Szerkesztve ]
-
RA541
csendes tag
Legnagyobb részben vidéken futna. A pár napos szmogriadó nem lenne nagy érvágás. Ha tehetném nyilván új autó lenne, arra nem vonatkozik semmi
-
tobias40
veterán
válasz Tothgera30 #217901 üzenetére
Francia autókat nem igazán dícsérik..
f4lcon: volt fiatom kettő is,nem jó tapasztalattal de attól még ez jó lehetne..
Mi a vélemény a nissan micra 1.4-ről? igaz kicsit drágább lehet mint amit írtam de azokat nem ismerem.
Suzuki wagonR swift esetleg?
-
tboldi
nagyúr
válasz tobias40 #217908 üzenetére
WagonR van a családban, 19+ éve hű társ, de inkább a linkelt Puntót választanám (vagy még inkább az erre épülő Lancia Ypsilont). Biztonságosabb, úgy általában véve jobb élmény használni, és talán kevésbé zajos is a Fiat.
Ha már Suzuki, akkor inkább gombóc Swift.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tobias40 #217910 üzenetére
Rövid a váltó, 70-80 km/h-ig nem vészes. És beszúrtam egy linket az előző hsz-embe.
Amúgy én sokszor a Trabant 26 lóerejét soknak érezném itt, Mosonmagyaróváron. Vagy a szinkront mellőző lámpák, vagy az indoklatlan udvariaskodók miatt áll a forgalom.
Fogyit nemtom, nekünk egy 1.3 dízel Ypsilon volt, városban 7-8, azon kívül 5-6 litert produkált nem finomkodva.
[ Szerkesztve ]
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz szőröscica #217914 üzenetére
150lojjos 1.9 16v JTD + 6-s valto
Manky megirna pikk-pakktöbb drón kell ;P
-
tboldi
nagyúr
válasz szőröscica #217914 üzenetére
*Azt mondjuk nemtom, hogy 8 vagy 16 szelep-e, nem is néztem végig a videót.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Sziasztok
Elkezdtem gondolkodni, mi lenne, ha új autó érkezne a családba.
Szerintetek kia ceed kombi 1,4 160 lóerős motorral, dct váltóval vagy peugeot 308 kombi 1,2-es 130 lóerős 8 sebességes automata váltóval?Először is mit kell tudni a kiának erről a kis turbós motorjáról és a DCT váltóról? Ezeket is érinti a kokszosodás? Aztán a DCT váltó mennyire tartós? Jól tudom, hogy ez száraz kuplungos? Kell olajat cserélni benne?
A másik oldalról a kérdés ugyanaz. Mit kell tudni a peugeot 1,2es 3 hengeres turbós motorjáról? És itt is van info a peugeot automata váltójáról? Olajcsere mikor ajánlott?
Félek tőlük, hogy ezek a kis túlhúzott motorok mennyire lehetnek tartósak.
Leginkább egyébként utazóautónak használnánk. De nyiván azért előfordulna város is rövid utakkal. De nem jellemző.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Nem nem biztos, hogy továbbra is dízelben gondolkodnék. Szerintem el fog szállni nagyon az ára a benzinhez képest.
Ennyire kell félni a DCT-től?
Köszi az infot. Egyébként peugot már vezettem ezzel az automatával, az nagyon bejött. Duplakuplungosok annyira nem, igaz nem is a kiáét próbáltam.Ha ezek felejtősek, akkor van valami más ajánlat ebben az árkategóriában?
Corolla kombikat is néztem, de azoknak az áruk még durvább.Nem fetlétlen akarnék új autót. De ezek sem lesznek olcsóbbak pár év múlva, csak mégminkább drágábbak.
-
polonic
félisten
Biztató ez a DCT
Megnézem, okés. VW csoportos autóknál, hogy lehet nem száraz kuplungos dsg-hez jutni? És egyébként miért jobb-rosszabb az?
-
Paxker315
addikt
válasz polonic #217925 üzenetére
2.0 csí, 2.0 TDI és nagyobb motorok már olajos, pár éve (~2018) olajos 7s DSG-vel (DQ381) érkeznek. Előtte 6s volt még, a hetes jobb, gazdaságosabb (takarékos!).
Száraz DSG mizériára még egy szempont (megkérdeztem már DS Performance-nál, miért húznak rengeteg száraz - DQ200-as bódét ~310-320 Nm-re is akár. Van-e bármi, amit lehet tenni a fokozott kopás& csúszás ellenében. ) Ezt a választ kaptam [kép]
szoval, ECU-remap pls! az 1.5 TSI úgyis tud ~ 320 Nm-t, a váltó meg "okosok szerint" 350-ig bírja.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
vzsryl
nagyúr
Aki új autót venne, az figyeljen oda minden részletre, mert könnyen megszívathatja a kereskedés:
Dávid 3 milliós előleget fizetett egy új Kiára, de az áremelés miatt lemondta, a kereskedés azért megtartana magának 1,6 milliótmegprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
pyxis
csendes tag
Sziasztok!
Városba keresek kisautót, napi kb 10km-t megy majd reggel (sulijárat két gyerekkel), ezen kívül val.szeg nem fogjuk használni semmi másra.
Nem akarok vele költöztetni, vontatni, városon kívül menni, semmit.Klímán meg a rádión kívül az extrák sem nagyon érdekelnek (a bőrkormánynak örülnék), viszont fontos lenne hogy ne fogyasszon sokat és lehetőleg elpusztíthatatlan legyen (éves olajcserét leszámítva, amit meg tudok oldani itthon).
A keret 2-2.5M, ha nagyon muszáj hajlandó vagyok 3M-ig elmenni.
Ti mit néznétek és miért ne Honda Jazz legyen?Köszi!
-
-
szebe
őstag
válasz vzsryl #217928 üzenetére
Távol álljon tőlem, hogy a gyártót vagy a kereskedőt védjem, de amíg nem látjuk a szerződést, amit az olvasó aláírt, addig vakon repülünk.
Meg a cikk is kifelejt 1-2 infót, pl hogy erről tájékoztatták-e a vevőt (meg hogy a szerződésben erről van-e bármi):
A levélben azt is részletezték, hogy a Kia EV6 ára 2022. június 6-án 1,2 millió forinttal, majd novemberben és idén januárban alkalmanként 500 ezer forinttal emelkedett. Tavaly augusztusban modellév-váltás volt, ami elvileg további 1,5 millió forint drágulással járt.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
rbalint88
addikt
válasz pyxis #217929 üzenetére
Isofix legyen, meg minel fiatalabb, kb ezt a ket szempontot tartanam fontosnak egy random nem problemas szivobenzines autonal. Egyebkent ha tudjatok tolteni, erre egy trio (Citroen C-Zero, Peugeot iOn, Mitsubishi i-Miev) vagy akar egy lefingott akkuju Leaf is tokeletes.
-
saen
veterán
válasz szebe #217931 üzenetére
Én azt gondolom, hogy rendelést felvenni úgy egy autóra, hogy nem tudod mikor és nem tudod mennyiért szállítod le az kissé pofátlan dolog. Ilyet max akkor ha valaki nagyon kardoskodik, hogy neki ártól függetlenül is kell a kocsi, mert nagyon ilyet akar.
Célegyenesben lévő autókra kéne csak szerződést kötni, ahol már nincs meglepetés. Persze lehet naív vagyok -
szebe
őstag
Teljesen jogos amit írsz, de ezért kell elolvasni (és értelmezni) a szerződést, aztán ha valami nem egyértelmű, akkor szólni és/vagy nem aláírni.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
pyxis
csendes tag
Kösz a tippeket.
A Leaf-ből a fentebb írt keretben (2-2.5M között) nincs eladó darab, 3M (ami a nagyon muszáj limit) alatt a kínálat legaljából van pár darab, 11-12 évesen. Értem hogy elmegy az is 70km-t, és én is eljátszottam az elektromos autó gondolatával, de éves kb 100e Ft benzinköltségért megéri vajon az öreg elektromossal járó esetleges nagyobb költséget/kockázatot a nyakamba venni?
A Swiftre nem gondoltam korábban, egész pofásak vannak abból a szériából, nézegetem majd őket.
[ Szerkesztve ]
-
-
gyenesmartin
őstag
Sziasztok!
Jelenleg van egy 2015-ös Passat GTE-m. Elég jól felszerelt változatban.
Viszont kezd korosodni, meg kezd sok lenni benne a km (270 000).
Mostanában elkezdtem nagyon szemezgetni a Toyota 2.0 hybrid hajtásával.
Használt árban egy 2019-2021 Toyota Corolla kb egy árban van a Passat értékével ahogy látom.
Szerintetek megéri lecserélni? Ugyan DSG váltós a passat, de nem tetszik kezdetektől fogva, ahogy hidegen megérezni az 1->2-be való váltást, meg elindulásnál is érezni, hogy csúsztatja a kuplungot. De ez meg DSG sajátosság, ezért is vagyok kíváncsi a Toyotára.
Ami nagyon hiányozna az az álló klíma és álló fűtés. Kár, hogy ezt nem tudja a Toyota.
-
Gombinyó
őstag
válasz gyenesmartin #217939 üzenetére
Fenntartási költségeket tekintve jobban jössz ki a Toyotával, de wzt is vedd figyelembe, hogy a VW azért minőségben általánosan jobb, jobb utazó autók, ráadásul a Corolla kisebb kategória a Passatnál, visszalépés lenne. Szűkösebb, hangosabb, gagyibb (értsd jól). Nekem volt Corolla, jó autó, bátran ajánlom, de a Passat GTE után, meh. Helyén kell kezelni.
-
rbalint88
addikt
válasz gyenesmartin #217939 üzenetére
Nezz meg eloben egy Corollat es nem lesz kerdes a kerdes Jo auto a Corolla, de a Passatbol “lenezve” hianyerzeted lesz nagyon.
-
őstag
válasz rbalint88 #217941 üzenetére
Testvérem sokáig csak bérelt autót (külföld) amit általában audi volt. Ahogy állnak bele a földbe az autó kölcsönzök karbantartásilag (ezt én is tapasztaltam) úgy döntött vesz egyet. Gondolta jó lesz neki is toyota mint nekem. Hát kipróbálta és ki is fordult a szalonból, éppen egy volvo a befutó (esetleg lexus). Szóval ja passat után azért fájna erősen egy corolla
-
vzsryl
nagyúr
válasz gyenesmartin #217939 üzenetére
Corolla: megbízhatóbb, olcsóbb fenntartani
Passat: csendesebb, jobb minőségű anyagokat tapogathatsz benne, logikai ergonómiában TOP1 (minden ott van és úgy működik, ahogy kell és ahogy elképzelné bárki)
Mindkettő: nagyon jól össze vannak rakva, mintha egy tömbből faragták volna ki (a belterüket is)Ha a Passat jó tulajdonságaihoz hozzászoktál, akkor a Corolla-t nehéz lesz megszeretni, de nem lehetetlen.
btw. egy valamiben egyformák. Mindkettő borzasztóan unalmas, érzelemmentes autó.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
HUNNIA1920
őstag
Sziasztok!
2009-es VW Passat 3.2 V6 FSI 4Motion, 6 sebességes automata váltóval, kb. 150eKm-el, teljes vezérlés csere után mennyire aknamező egy ilyen autót megvenni?
Ha jól tudom maga a motor elég megbízható konstrukció, illetve a váltó is ha időben megkapja az olaj cserét, akkor az se okoz sok álmatlan éjszakát
Azt tudom, hogy fogyasztás, átírási költség, biztosítás jóval magasabb, mint egy 1.4-1.6-os benzines-dízel autóhoz képest.
Alkatrész árakat nem tudom, bár nem egy prémium autó, legalábbis kategória szerint középkategória még.
Köszönöm a segítséget!
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyenesmartin #217939 üzenetére
Passat utan nekem mar a Skoda is oriasi visszalepes volt. Corollat ulesprobazd le.
#nincsbennetarcsi
-
LK
addikt
Sziasztok!
2006-os Swiftem van. Szeretném lecserélni fiatalabbra, 2013-14 évjáratúra.. Nagyon megbízható kocsi, gyors, pörgős, szeretem. Elképzelésem, hogy nagyobb csomagtartóval, nem sokkal lomhább motorral lehetőleg megbízható típust keressek. Régóta nézegetem őket. 2 milla alatt kellene maradni, és ez szinte lehetetlen, de azért megpróbálom.
Grande Puntókat néztem és 77 le a max. amiket találtam, a turbósról írta tulajdonos hogy nem húz jól. Ugyanezt olvastam a Daciákról, a 90 lovas turbó sem egy gyorsvonat. Daciák tetszenek, mert sok jó állapotú fiatal van belőlük, de tartok a márkától. Mitsubishi Colt-okat nézegettem, a 95 lóerősöket, de amikor megnéztem egyet, iszonyatosan puritánnak tűnt. Hyundai i20 amiket néztem még, de ezekből a szebb példányok már 2 milla felett vannak. Vennék swiftet megint, de azok többe kerülnek. Mit gondoltok? Pro-kontra, típushibák és a véleményetek érdekelne. Köszi srácok."óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
szőröscica
addikt
válasz gyenesmartin #217945 üzenetére
Erdekes, regen a VW-t ajnarozta mindenki, hogy milyen jol ossze vannak rakva. O3 FL is zorog itt-ott 4 evesen, 70 ezer km-el.
-
LK
addikt
Ó egyet elfelejtettem. Corsa D-ből van még néhány ebben a kategóriában. Nem értem hogy miért ilyen olcsóak? Easytronictól kell tartani, de ezeknek egyébként van vmi típushibájuk? Alapvetően úgy gondolom, hogy mindig kiderül mi miért annyi amennyi, csak azért kérdem.
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
Új hozzászólás Aktív témák
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Projektor topic
- Nintendo Switch
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs