- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby elektronika
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sagesz93
addikt
válasz Pfiucska #217551 üzenetére
Pont ma találkoztam vele a Mito ügyben (nem lakunk egymástól messze), meggyőző tesztkör volt, úgy érzem jó felé kapizsgálom a megoldást a dolgomra.
Kb 6-7 olasz autóm volt eddig, most meg két japán van itthon, hát hiányzik az "anyag", amit az olaszok adnak[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
válasz Gombinyó #217544 üzenetére
Kíváncsi leszek a véleménedre, mert mi anno ezt a trükköt a szobaablakon játszottuk el az albérletben, de kb. semmit nem ért. Max talán fél órát ha bírta... (mondjuk az összes eddig lakáshoz képest, amiben valaha is laktunk, ez volt a legextrémebbül párásodó ablak )
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #217560 üzenetére
Én még jó pár évvel ezelőtt próbáltam valami páragátló bevonatot szélvédőn. Érezhetően kevésbé párásodott télen vele, mint előtte, pozitív volt a hatás. Viszont, főleg sötétben, egy idő után eléggé zavaró lett, pl. szemből jövők fényét furán törte, nem volt egészséges közlekedni vele.
Amit még olvastam/tapasztaltam; érdemes egy-két ablakot (célszerűen a hátsókat) natúrban meghagyni, hogy tudjon hova kicsapódni a pára, különben eléggé elkezdenek párásodni az egyéb felületek is.
[ Szerkesztve ]
-
b3Ro
senior tag
Köszönjük szépen a segítséget mindenkinek.
Kia ceed GT line dízel automata lett. Nem vadonatúj. 2019 70k km van benne meg 2.5 év garanciával. Ha minden jól megy pénteken el is hozzuk.
*****
Sajat magamnak is keresek kocsit amiben segítség kellene. Jelenleg egy Mazda 6 2.2 dízel van 2015-ös, de sok baj van/volt vele, és úgy érzem hogy egy időzített bombát vezetek napi szinten.
Eddig ezt a kettőt néztem ki:
- MERCEDES-BENZ CLA220 CDI AMG SPORT 2015 84k km
- LEXUS IS300H 2017 66k km -
b3Ro
senior tag
válasz BigBlackDog #217563 üzenetére
A Mercedes sima dízel. A Lexus benzin-hybrid. Mind a kettő automata
-
őstag
így, hogy egy Lexus-t hajtok már nem tudnám magam elképzelni egy Mercedes-ben fura, mert előtte volt mindenféle autóm, de csak most érzem, hogy megérkeztem
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
b3Ro
senior tag
válasz BigBlackDog #217566 üzenetére
Jah bocsánat. 😅
1.6 CRDi -
b3Ro
senior tag
válasz Vismajor01 #217570 üzenetére
és BigBlackDog igaz.
Felhivom a Lexus dilert, aztán ha meg van meg akkor szerdán megnézem.
Eladtak hétvégén.
a mercit már megnéztem szombaton.[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
Mennyire taposod, milyen sebességgel csapsz? 110-115 körül vlszg a Lexus is zavarba ejtő éhező, a dízel előnye inkább 140-150 kornyeken kezd megmutatkozni és felette egyre inkább szetnyilik az autó. Ha túlnyomórészt 110 körül kozlekedsz, szvsz lexike. Ofc a számok km per óra értékre vonatkoznak.
Meg a is300 talán egy kategóriaval fentebb pozicionalt : középkat szedan vs kompakt alapú kupé (cla)
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Doom
aktív tag
Sziasztok!
Autócsere ügyében kérnék tanácsot. Elöljáróban megemlíteném, hogy abszolút nem követem a piacot, és defenzíven, nyugisan vezetek.
Jelenleg egy kombi benzines, automata váltós Toyota Avensisem van, és lassan szeretném lecserélni. Alapvetően nincsen vele problémám, de már van benne 300e km, és szeretnék egy fiatalabbat. Szeretem a Toyotát mint márkát, de nem feltétlenül ragaszkodom hozzá.
Ami fontos lenne az az automata váltó, ne legyen dízel, és a csomagtere legalább hasonló méretű legyen. A kulcs nélküli indítást eléggé megszerettem a mostani verdában, jó, ha van, de arról talán le tudok mondani :)
Ár olyan 6-8 milla körül, kicsit rugalmas. 5 éves és 100e km-t futott példányok között keresgélek. Az újabb Avensisek mellett nézgettem még (egyelőre csak neten):
- Skoda Superb-eket,
- Corollákat (bár nekem úgy tűnt, hogy ezeknek jelentősen kisebb a csomagtere, valamint a 100 LE-s motor gyengének is tűnik),
- valamint Kia Optimát (ez azért szimpi, mert plug-in hibrid verzió 100e km-rel már van 8 milláért, most let felszerelve napelem, hátha ide is ki tudom használni).
A csomagtartók méreténél kicsit el vagyok veszve, mert a megadott méretek néha nem úgy tűnik, hogy tükröznék a képeken látottakat (Optimára pl. 440 litert írnak, Corollára meg 596-ot, a képeken pedig az Optimáé nagyobbnak tűnik).
SUV-kat nem szeretem, az egyetlen talán, amit el tudnék magamnak képzelni, az a RAV4-es, de azt nem fogok 8 milla körül találni szerintem.
Ti ezek közül melyiket ajánlanátok? Illetve volna még emellett más javaslat? A nagy autó azért kell, mert 5 éves ikreim vannak, akikkel az utazásokhoz kell a nagy csomagtér.
Köszi előre is, üdv,
D -
őstag
azért ha számít a fogyasztás, akkor a Merci lehet kedvezőbb lesz hosszú távon
városban ötössel kezdődik a SUV Lexus fogyasztása (tankolástól tankolásig, nem a computer szerint) de autópályán 130-as tempó mellett már 6,8-7 liter, és nem tudom lentebb szorítani“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
vzsryl
nagyúr
válasz f4lcon #217578 üzenetére
Pályán egy dömpertől dízelmotorral is megsüvegelendő a 6,8-7 lityó, nemhogy egy magasabb fordulaton járó Atkinson-ciklusú benzin motortól. A verdád közelíti a 2 tonnát, ha meg van tankolva, van benne 1-2 csomag és benne ül a gazdája, ráadásul még a légellenállása is tré a magassága miatt.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Vismajor01
addikt
válasz f4lcon #217578 üzenetére
?? Mutass nekem premium dízelt ami 7l alatt fogyaszt autópályán normális tempóval kozlekedve. Volvo xc90, X5 30d és a többi mind inkább 9+.
Pontosan ezért nem csereltem le a lexust dízelre mert közel se nyernek annyit amennyit a városban elveszitek.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
őstag
válasz Vismajor01 #217581 üzenetére
A fizikát azért nem lehet meghuncutkodni. A 2.5 tonnás kockától 130nál a 9 liter az szép. Bár nekem valószínűleg soha nem lesz ezért is örültem hogy van továbbra is passat. Az való 2 lityis dízellel hosszú távú pályára.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Vismajor01 #217581 üzenetére
"Mutass nekem premium dízelt ami 7l alatt fogyaszt autópályán normális tempóval kozlekedve."
Nálam S60 6.5 l/100 km körül tudott pályán, normális tempóval. Szerintem lehetséges, hogy földszintes autók között egész sok tud ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz BigBlackDog #217583 üzenetére
Egyértelműen suvokra vonatkozott a válasz, az én dizel v60am is elvolt 6 literrel. De ő Lexus SUV-ra sokallta a 7 litert, onnan indult a diskurzus, az nem érvelés hogy a lupo 3l mennyit fogyaszt
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #217587 üzenetére
Van is egy fl előtti most a hahun valamivel 3M felett.
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #217589 üzenetére
Én igazából erre gondoltam, csak rosszul emlékeztem az árra.
-
őstag
válasz OPiiPO #217585 üzenetére
NX350h
#217581 Vismajor01
a 2.0 TDi Kodiaq-om 130-nál 7 alatt evett
az utolsó 50 ezer km alatt a nagy átlagom 7,07 volt
csak pálya, Ulm oda-vissza (saját adatok):
a kettőnek az átlaga 6,85 liter per 100km
(dátum a feltöltés ideje, a következő a km óra számláló állása, aztán a megtett km, az elfogyasztott gázolaj literben, a gumi típusa azaz nyári, az út típusa azaz pálya, a sebesség azaz óvatos tempó, az összeg amit kiadtam érte euróban, és az átlag literben - oda 7,13 vissza 6,56)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #217592 üzenetére
Még mindig sajnálom azt, amiről januárban lecsúsztunk. Piros bőrülések, fa dekor, D3-as motor...
-
Paxker315
addikt
válasz BigBlackDog #217583 üzenetére
Viszont. A homlokfelülettől csak linearisan függ a légellenállás, míg, a sebességnél négyzetes lesz ez. Tehát, nem zabál a magasabb bódé, ha nem tapossák, és főleg nagyongyorsanhajtóknál nyílik az olló, de ez meg már építéstől független.
szvsz "túl van lihegve" a kérdéskör, nem olyan jelentős fogyasztásnövelő tényező a homlokfelület&magasabb építés. A probléma, mikor mindez kockadizájnnal, nagy légellenállási együtthatóval jár, na. De a mostanság népszerű kupésított, nemtúlmagas SUV-ocskák (Arkana, 408) azért más kategória, mint egy tégla.
Nincs valami szabályozás az alaktényezőre vonatkozóan? Akárhányszor meglátom a tesóm XC90-esét & tudom, hogy használja, mindig úgy érzem, hogy "kin selection ide vagy oda, de ettől a döntésétől én elhatárolódok"
Amúgy az adatbázis szerint a IS300H-nak kedvezőbb az alaktényezője, mint a Mercié. Mondjuk engem a CLA-tól ami visszatartana, a hírhedt összeszerelési minőség, és prémiumhoz nem méltó zajszigetelés oO IS300H-t jobb autónak tartom. A sebességhatárok szigorú betartását meg jó gyakorlatnak.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
sagesz93
addikt
válasz tboldi #217558 üzenetére
M32 van ebben is tudtommal, kicsit kevés a teljesítményhez a H Astra opc-re ránézek miből áll össze. Subarut nem mernék venni sajnos, ahhoz kevés vagyok
Köszi mindenkinek a válaszokat, próbálok minden engem érintett válaszra kicsit reagálni.
Az 5 hengert imádom így a Volvo C30 és a Focus bekerül a figyelőbe, de amikor régebben is rájuk néztem a Volvóból sosem volt normális hirdetett darab (vagy aranyáron), a Focusból meg nem nagyon szokott lenni épkézláb példány, meg nekem a focus nagyon régies, nagyon nem jön be a fordnak az akkori érája. Egyébként a benzines 5 hengeres Volvo motor megbízható? Mintha azt olvastam volna, hogy nem annyira, vagy tán ez a dízelre igaz? De aztán lehet hülyeséget olvastam.
A 159-es alfa az 1,75TBI-vel nem lehet rossz, de annyira virgonc sem, valami kis gyöszt keresek inkább, a bravo is kicsit nagyobb már mint kéne ahhoz a motorhoz. Giulietta jobb volna, csak az drága. Az 500as meg pont jó két felnőttnek és egy gyereknek
Type-r civicet megnézem, valamiért az van bennem, hogy azoknak már elment az ára.
Clio RS-ből van fent most egy szép: [link] Ezek a kimaxolt szívó motorok(civicnél is) szerintem nem fekszenek ahhoz, amit én szeretnék. Megane RS nagyon jó lenne a 2literes turbóval, de azok 5 misitől indulnak inkább. [link]
Ami még felbukkant nálam a radaron, pedig VW csoport: Audi TT, nem tudom a 2. genből van-e olyan motor, amivel meg lehet venni? Illetve VW Scirocco.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sagesz93 #217596 üzenetére
5 hengeres Volvo dízel is, benzin is kifejezetten korrekt darab, mai viszonylatban meg főleg. Open deck, hengerhüvelyt meg lehet repeszteni, de statisztikailag nem egy jelentős dolog, alapvetően el vannak találva. (Na egy Ecoboost ahol meg jó hogy nem mindet érinti, na az szignifikáns )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest