- Hálózati kábelek és szerelésük
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Azonnali processzoros kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Androidos tablet topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz pappkarcsi #216242 üzenetére
Egy uj SSangyong kell nekik
-
vzsryl
nagyúr
válasz szőröscica #216251 üzenetére
Ennyiért sajnos csak pár darab szálkás Tivoli van. Csúnyán elszálltak az újautó árak. Én inkább egy fullos, használtat lőnék, ami hosszabb úton is kényelmes, csendes.
A káskáj egy tipikus papaverda, és abból egy mk2-es, széria végi, jól felszerelt példány simán kijön az 1.3-as, 140 lovas motorral.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #216246 üzenetére
Face csoportban ennél jóval durvább árakat is látok néha. Pl. nem rég volt, hogy bal első ajtó bontóban 200e, de hiánycikk, szóval lehet újat venni, ami 300e, plusz szerelés.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #216247 üzenetére
Szerintem a Prius-osokon kívül senki sem védi azt, ha az autónak taxis múltja van.
Mi a baj vele? A marha sok km. Az, hogy 0-24-ben jár az autó, és a világ végére és vissza is elmentek már vele külföldön, aztán visszatekerik, és itthon is beletesznek még ugyanannyit, mint külföldön, és akkor közel 1 millió valós kilométerrel elvárják, hogy megbízz az autóban. Nem, az már egy széthajtott vas, mindegy, hogy mennyire vigyáztak rá, vagy mennyi idős. Lejár(t) az élettartalmuk.Az igazán nagy baj pedig a Prius+-al az, hogy többségük már a 23. órában jár, de 5-6 milliós áron hirdetik őket. Ez már az a szint, hogy véleményem szerint bármelyik héten gazdasági totálkáros lehet az autó. Mert az egy dolog, hogy megveszel 1 millió km-el egy autót, ami olcsó volt, és ha tönkremegy nem izgulsz, mert olcsó volt. Meg az is egy másik dolog, hogy megveszel 5 millióért egy szinte új autót, amit nagy valószínűséggel majd 5-10 év múlva is még el fogsz tudni adni úgy, hogy szépen működik. De ezeknél az extaxi Prius-oknál a kettő találkozik egybe. Megveszed irtó drágán, aztán könnyen lehet, hogy nálad hasal el, és hatalmas pénzt buksz.
Szóval ja, ennyi pénzért, ha valós, leigazolható 200e km van bennük, azt mondom még oké, bár úgy is drága a jószág, de ismeretlen, vagy taxis múlttal szerintem a nem ajánlott kategória.Amúgy tetszene nagyon a mérete és a fogyasztása miatt. De vagy vesz az ember jóval olcsóbban egy ugyanilyen méretű autót, ami bár többet fogyaszt, de a vételár különbözetéből jó sokáig tankolhatja. Vagy ugyanennyi pénzből vesz egy fényévekkel újabb évjáratú és kevesebbet futott kocsit, ami akár szintén lehet hibrid, vagy plugin.
Bárhogy nézegettem, nekem a Plus-nál sehogy sem jött ki a matek.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Ja, és azt kihagytam, hogy a rohadt hibridekkel nem lehet vontatni! Nem tudom a sima elektromosokkal lehet-e.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
TrollBalint
addikt
válasz tibbike01 #216218 üzenetére
Későbbi cserénél milyen gondok jelentkezhetnek? Teszem fel, én most vagyok 70k-nál, talán a héten sikerül kicserélni az olajat a váltóba (is). Ebből később, az olajcsere után lehet gond, vagy ha addig nem jön elő, akkor jó vagyok és szerencsés?
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
IOX
tag
válasz AssAssynn #216255 üzenetére
Nekem ez a megoldás működik egy ideje. Turbó nélülibe, berakni a gázt. Dízel nyűgök elfelejtve, hibrid macerás karbantartása is. Hibridet vásárlása előtt betoltuk márkakereskedésbe egy átvizsgálásra, semmilyen infót nem tudtak adni a hibrid rendszer állapotáról.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #216258 üzenetére
Cseréld minél előbb, ha szerencséd van nem lesz semmi gond.
-
AssAssynn
őstag
Nekem is különben ez a felállás egyelőre a befutó, hogy egy lpg-s szívóbenzint veszek. Csak az a baj, nem találok olyat, amilyet keresek. Ha én tenném bele, akkor meg kb. vissza se térülne.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216248 üzenetére
1. Dinamikus olajcsere intervallum van már kb 10éve. Ha sok az indítás, rövidtáv, akkor közeledik a 20k-hoz. Ha sokat pályázol egyenletes tempóval, akkor el lehet érni a 30kt.
2. Továbbra sem hiszem, hogy a 30k olajcsere, ha gyári olajjal, gyári szűrővel szakszervízben történik nagyban rontana az motoron, ettől függetlenül természetesen jobb a hamarabbi olajcsere (mint ahogy levegőszűrő, benzinszűrő stb), valahol 15k és 20k között, ha engedi az idő és pénztárca.
3. A szervízeknek pont az lenne az érdekük, hogy minél többször cseréljenek olajat, plusz bevételre tennének szert, de ők mégis 2év/30k kérnek.
4. Inkább cserélem 25-30kként az olajat, de gyári olajjal, szűrővel, mint 10k-ként egy nem belevaló pl 5w40 olcsó olajjal és olcsó szűrővel.
5. El kell fogadni, hogy a mai olajok összetétele, minősége simán kibír 30k-t csere nélkül. -
BigBlackDog
veterán
válasz tibbike01 #216263 üzenetére
A 30k-s ciklus egyik oka szerintem, hogy így kedvezőbb az első 3-4 év/100k-150k km üzemeltetési költsége a használó-bérlő cégek részére. Pl. lízingajánlatokban érezhető, kedvezményes áron hiába olcsóbb egy japán technika, lízingdíj magasabb lett, mint egy hasonló kategóriás, de magasabb árú VAG esetén (szervizköltség magasabbra jött ki).
[ Szerkesztve ]
-
mitlageri
csendes tag
Sziasztok!
Családi autót keresgélek, egyelőre 2 felnőtt+1 gyerek mellé, de jó lenne, ha 4 felnőtt+1 gyerek is elférne pár órás utakra. Évi 15.000Km-t lenne használva, heti pár rövid városi út mellett havi 1-2db 3-500km-es hosszabb út, illetve néha Európán belül 2-3.000km.
Az 5-7M árkategóriát lőttük be, főleg az Oktavia/Superb volt eddig szimpatikus, benzin/dízel kérdésben nem döntöttünk, de inkább benzineseket néztem. Manuális váltó elég, de nem kizáró ok az automata sem. Legkésőbb decemberig szeretnénk venni valamit.
A napokban találtam ezt a Superb-et, ami eléggé passzol az elképzelésünkbe:
SKODA SUPERB 1.8 TSI SportLine Első tulajdonos! 71.000 Km
Mennyire vehető ez az autó ezzel az 1.8 TSI-vel?
Az 5l/100km országúti fogyasztás jól hangzik, de gondolom, hogy pályán ez inkább 6.5l, igaz? Az 5.9literes kombinált adat is szép, de nehezen hiszem.
Milyen problémákra, javításokra lehet készülni, egyáltalán mennyire lehet ezt az autót gazdaságosan fenntartani?
Köszi! -
tibbike01
őstag
válasz mitlageri #216265 üzenetére
Szia előbb a benzin-dízel között kellene döntened, 2.0crtdi dsgvel jó tud lenni nagyon és a fogyasztása is baráti. Passat, superb, octavia kombi jó lehet mind.
De ha benzin és bejön a kék szín ezt az oktávot érdemes lehet megnézned.
[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
válasz tibbike01 #216261 üzenetére
A terv az, és ha minden jól megy a héten össze is tud jönni, csak addig is azért idegesít és szeretek felkészülni, hogy esetleg a jövőben valami gond lesz. Egyelőre nem érezni semmit az autón, hogy máshogy menni, hangja lenne, váltásnál rántana, vagy bármi. Mindenesetre a következő útja már vélhetőleg a szerelőhöz lesz ezügyben
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
AssAssynn
őstag
Most ez egy olyan kérdés lesz, amit "nekem kellene tudnom", de azért megkérdezem.
Visszaadtam a kölcsön autót, a Corsával róvom az utakat megint, viszont azért tartok vele így a nyáron, családdal, gyerekekkel menni nyaralni, rokonokhoz, stb. Eredeti tervem is az volt, hogy szaladgálósnak tartom meg. Jó lenne még most nyáron megejteni a vásárlást, mielőbb.
A gond csak az, hogy nem találok olyan Xsara Picassot, amilyet keresnék. A tökély lenne egy 2008 utáni, piros, benzin-gázos, 200e alatti km, ismert előélettel rendelkező vas, de ha ebből már néhány teljesülne is örülnék. De nincs ilyen már egy jó éve se, ezért nem tudom mit döntsek:
1. Várjak. Hátha idővel megjelenik egy olyan kocsi, amit keresek, addig is használjam a Corsát. Persze lehet sosem lesz olyan, amilyet igazán keresek.
2. Vegyek egy random benzines Picassot, és tudjam le ennyivel. Gázt meg vagy kihagyom, vagy később beleteszem(?).
3. Nézzek más, most elérhető gázos kocsikat és azok közül válasszak egyet.
4.???Jó lenne már mielőbb megejteni a vásárlást, de azt se akarom, hogy rosszat vegyek, vagy ami nem tetszik.
Mit tennétek?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Nem vészes, csak 3-4 kiló, aztán amiben benne van alapból, azzal annyit is "spóroltam".
Ha Xsara Picassoban választani kellene, hogy:
1. 2008-as, újkorától magyar, 200+ ezret futott.
2. 2010-es, külföldi, 150 ezret futott.
Ezek közül melyiket választanád/nátok?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
-
dong86
csendes tag
válasz mitlageri #216265 üzenetére
Szia, A motor teljesen vehető(típushibák: vízpumpla, kuplung). Fenntartás nem vészes de, a gyári fogyasztás az mese habbal feleségem ugyanilyen motoros octavia-át használ az alföldön egyetlen egyszer konstans 70-el sikerült vele egy 5.2-es átlagot mennem, mindennapokban országút 6-6.5, város 8-9, autópálya 6.5-7. Szerintem a Superb esetén még egy fél litert rá lehet dobni.
Nekünk 60 ezer km alatt egy második lambaszonda csere volt a nem várt karbantartás. -
AssAssynn
őstag
Ja így értetted, hogy továbbviszem, hogy ott térüljön meg. Ebbe nem gondolkodtam még, de tényleg nehéz ezt előre, hogy milyen lesz majd az utód, ha egyáltalán addig élek (), meg hogy mennyibe kerül átrakni, stb.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Piros a cél, illetve hát mindennel együtt az, amit írtam. Ezüstöt pl. nem vennék, csak ha nincs más. Mondjuk, ha egy 2010-es gázos ezüst beesne, akkor nem nézném a színt. Szóval ja, 1-2 összetevőt hajlandó vagyok leadni, ha a többi klappol. De gázosból eddig még csak nagyon régieket láttam. Egyszer volt egy 2007-es külföldi, de nem adták olcsón és elég messze volt, így azt hanyagoltam.
Este megint nem aludtam, túrtam a netet a meglévő gázosok iránt. Volt egy-két típus, amiről itt olvastam jobbakat, de korábban elvetettem őket, de mondom, ha most gázos, miért ne próbáljam ki... aztán elkezdtem agyalni, hogy vajon jól járok-e, ha a Picasso zabálná városban a 12 litert nekem. Szóval beindult a mátrix. Jöttek vissza a Prius+ flashbackek. Egy idő után ezek tisztázódnak, csak mivel nincs meg a kiszemelt autó, ezért halasztódik a dolog, másba ásom magam, ezt elfelejtem, és kezdődik elölről. Már csak a vásárlás tud kiszabadítani a mátrixból.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Most miért mondod ezt. Ha nincs olyan, amit kinéztem, és még autóm sincs, na, akkor spóroltam csak igazán.
Az a baj, most mondanám, hogy tudok várni, mert itt a Corsa, de ugyanakkor meg jó lenne még nyáron megvenni, már az újjal utazgatni, és nem alapozni a Corsa megbízhatatlan műszaki állapotára. Szóval tudok is, meg nem is. Ugyanez igaz a megálmodott típusra is, hogy "vagy lesz, vagy nem". Ha beesne, akkor epic lenne, ha nem esik be, akkor feleslegesen vártam. Nem mérgezlek tovább ezekkel a gondolatokkal.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz tboldi #216276 üzenetére
Az világos, hogy megnézzük az állapotot, de azért egy későbbi eladásnál úgy látom, hogy mégiscsak a tények a legdöntőbbek. Milyen évjárat, km, persze állapot is, és annyi az ára. Az ilyen régi 2003 körüli Picassokat 3-400 ezerért is árulják. Gondolom, ha kiszámolom az évkülönbséget (5-7 év), akkor azt mondhatom, hogy amit én vásárolok az is ennyi év után kb. ilyen százalékú értékvesztést szenved majd el. Tudom ez árfolyam, stb függő, de ezért mondom, hogy %-ban.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
IOX
tag
válasz AssAssynn #216283 üzenetére
Csak kérdés, ne válaszolj. Stressz mentesen tudsz közlekedni egy 2008-as kocsival? Ott azért már beeshet minden problémaként amit nem tudmi mennyiért javítanak. Egy fiatalabb, hitelre? Tudható mennyi a kiadás havonta, O.K. kopó-fogyót cserélni fogsz, cserében nem kell arra gondolni, h mikor esik be egy nagyobb kiadás. Úgy tudom a gázt is be lehet rakni hitelből. Korábban megoldható volt.
-
AssAssynn
őstag
Igazából nem találtam még olyan kintit, aminek lekövethető az előélete. Egyszer mertem megkérdezni egy kereskedőtől, hogy mit jelent az, hogy "garantált km futás" és hogy ki garantálja, és anyázva zavart ki a telephelyről.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Ne mond, így is arra jutottam már tegnap este (sok más dolog mellett), hogy nekem egy plugin dízel kellene, mert városban elektromosoznék, távolra meg dízellel csapatnék. Vannak is szép Volvo-k olyan 6 milla körül.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Lehet csinálnom kellene egy céget az ingyen átírás miatt, megvenni egy mindegy milyen állapotban lévő gázos Picassot, kiszerelni belőle a rendszert, át a magamnak vásárolt példányba, aztán ugyanolyan áron eladni a gáztól megfosztott vasat. 200iq
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Hagy válaszoljak már.
Barátom, ha feltöltenék egy képet arról a vasról, amit most hajtok, szerintem azt mondanád, hogy ugorjak egy bármilyen 2008-as autóba, nem hogy nem stresszelnék, hanem megnyugodnék. Nem vicc. De amúgy nem félek ebben sem. Egymáshoz nőttünk már.Nem pénz kérdés különben. Nem akarok drágát több okból kifolyólag. Sőt nálam minden érv azt mondja, hogy az új/nagyon új lenne a legrosszabb választás. Picasso szerintem jó ilyen értelemben. Olcsó, gombokból fenntartható, nem agysebészet szerelni. Családomban ettől sok jóval idősebb autó van, amik hibátlanul üzemelnek.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #216286 üzenetére
Nálunk (kollektíve az egész családban) sosem volt szempont a későbbi eladás, addig használunk egy autót, amíg nem történik vele valami végzetes. A WagonR pl. már lassan 20 éve megvan, újonnan vettük, első tulajos. A svájci frank alapú hitelnek köszönhetően kifizettünk érte ~5 milliót (2004-es listaára 2,6M), most meg ér vagy 800-at.
De erről jut eszembe az is, hogy az én MiTóm hiába a legöregebbek közül való (2009-es), mégis értékesebb valamennyi fiatalabb, kevesebb km-es példánynál, mert elég jól felszerelt, bőrbelsős és a legeslegjobb motor van benne (1.4 T-Jet 155 pacival, a második legerősebb a palettán, de megbízhatóbb is, nincs MultiAir, illetve a 120-assal ellentétben nem repedős a turbó sem).
Előélet: Ha nem is teljes terjedelemben, de elég jól nyomon követhető a Jazz és a MiTo német, illetve svájci élete. Tű a szénakazalban esete, de nem lehetetlen ilyen külföldi autót találni, bár elsősorban az ársáv felső harmadában vannak ezek. Mondjuk ez a két típus itthon sosem volt túl népszerű, a kínálat jelentős része eleve nem magyar.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #216295 üzenetére
Biztos van olyan, az esély sosem 0.
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Elektromos autók - motorok
- Hardcore café
- Robogó, kismotor
- Háztartási gépek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest