- Apple asztali gépek
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- NVIDIA® driverek topikja
- Gaming notebook topik
- ASUS Vp249H monitor és az audió bemenet
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
Hát nem tudom, aki nem autó b.zi ott bárkit kérdeztem fogalma sem volt, hogy rosszabb lehet a száraz DSG, szóval azért annyira nem áraz be. Pluszban amikor nézegettem olajos DSG-vel futó autókat ott sem tudta senki igazolni az olajcseréket, mert a szerviz nem mondta sosem, hogy cserélni kellene azt.
És nem csak DSG, CVT-nél sem tudják nagyon a csere periódust stb.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
diegho
nagyúr
válasz szabonagyur #216401 üzenetére
Olajossal az a helyzet, hogy a jelenlegi árakon, ha garanciát is adó helyen akarsz cseréltetni benne olajat átmosással, az alulról nyaldossa a 200k-t per alkalom.
Ha új autót vennék (lehet fogok is) én magasról tennék rá, hogy olajos, vagy száraz. -
tibbike01
őstag
válasz szabonagyur #216401 üzenetére
Pontosan!
Illetve lövésünk sincs arról, hogy milyen fejlesztéseket eszközöltek az elmúlt 10évben. A mai száraz DSG nem teljesen ugyanaz, mint a 10éves, ezt onnan tudom, hogy a szervizes mondta, hogy pl az e-ersihez elég rendesen átvariálták, átprogramozták a váltót gyárilag.[ Szerkesztve ]
-
válasz tboldi #216398 üzenetére
Én egy opel kadettet vezettem először, de az már vagy 25 éve volt.
Pár éve egy haver bmw x5 xdrive 30d-t vezettem, azt is azért, mert a tulaja nem volt józan, én meg akkor érkeztem a buliba és nekem kellett megmutatni a többieknek hogyan megy a gép, ezért 4 felnőtt ember volt benne (velem együtt)
Nem állítom, hogy úgy nagyon ment, pedig párszor padlóztam neki
Ezen kívül én hoztam el Szfehérvárról Apa kia niróját, mert Ő még nem vezetett automatát, de azt vett. (Nekem "hatalmas gyakorlatom" volt benne a bmw okán )
Elsőre Fehérváron keveregtünk mert átirattuk a pálya matricákat. Aztán meg pályán haza. Azóta sem vezettem azt az autót.
Annyi, hogy felejtsd el a bal lábadat és készen vagyEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #216401 üzenetére
Árulni árulhatja bármennyiért, a kérdés, hogy mennyiért akad rá tényleges vevő. DSG-nél is beindult a rossz hírverés (nem teljesen alaptalanul). Meglátjuk hova fut ki, azért még nem olyan régi konstrukció ez.
De fordítva is működik, ott a Laguna 3 pl tök jó autó. Mégis sokkal olcsóbb mint a hasonló német autók. Mert a Francia kocsik szarok az a tévhit. KIA meg megbízható. Pedig abból is van szr, pl az általad említett GDI.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz hobizoli #216406 üzenetére
Mondjuk az Alfa TCT is egy vilagbajnok konstrukcio… ja nem
szarazkuplungos duplakuplungosok a nagy minta alapjan max 250ezret birnak tipustol, hasznalattol, szerencsetol fuggoen. Es barmekkora szar is, ugy nez ki a VAG szarazkuplungosa meg a jobban sikerultek kozott van… Arrol nem hallok hireket, hogy garin belul is sorra kotlanak, mig mondjuk a Hyundai-Kia DCT-je eleg jo ebben. Legutobb egy 40ezer km-esen szethullottat hallottam…
szvsz ujauto vasarlok pont telibeszarjak, hogy Ruppotlan Janos, a buszke taltos 3.tulaja mekkorat fog oboazni vele, markatol fuggetlenul.
Ettol nyilvan nem lesz vilagbajnok konstrukcio, csak kontextusba kell helyezni. A regebbi tsi-k is milyen problemasak*, aztan az ujakrol mar erdekes modon nem hallani remtorteneteket - ez nem menti fel oket az alol, hogy miert nem sikerult elsore megcsinalni jora.* mihez kepest ugye, szvsz 100ezrenkent egy koksztalanitas meg egy javitott lanckeszlet nem a vilag vege, azon kivul nincs nagy bajuk a kicsiknek (1.2, 1.4)
-
hobizoli
nagyúr
persze, mert az ilyen 200k-s olajcsereket senki nem akar kifizetni...
ahogy egy DMF cseret se nagyon szeretnek manualis valtoknal, de ott azert, mert a "uj" DMF vmikor tizenparezer km mulva ugy kottyan, mint a gyari szerelesu 3-400k km utanpedig 200k manapsag igazabol frutti....akinek nem az, annak nem kellene DSG/automata autot vennie sem
ez ennyibe kerulmeg egy 15-20 eves autora siman ra lehet tapsolni ennyit barmikor vmi masra
pl muszaki vizsga miatt kell vegyel 4 lengescsillapitot + toronycsapagy / toronyszilentek, +szereles es mar ott is vagy kb
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #216411 üzenetére
Kia/Hyundai-nal a 1.6turbo motor is nyugos, szereti torni a gyurugatnal a dugattyut, vagy elfujja a szurolang a dugot
tipikus szegenykeverekes uzem jele
mondjuk pont erre lenne a koppszenzor...
amikor elfujja a dugot az meg injektorhiba
az ha ugy doglik be, hogy semmit nem fecskendez be, az meg a jobbik eset
ha nem a megfelelo mennyiseget, az a baj, mert a lean keverek az oxigendus kornyzetben kontrollalatlanul begyullad, es az 1300+ fokos szúróláng "elfujja" a dugattyut
de ezt akar ugy is, hogy a furat falara felfröccsen az aluminium, kb igy:
igen, az ott a gyűrű
(ez nem a Hyundai motor, de a lenyeg ezen is latszik)több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #216411 üzenetére
ez olyan mint a 156/147 2.0 Selespeed sztorija is
annak van egy kulon hidraulika olajtartalya, amiben kb soha senki nem cserelt olajat, ugyhogy 15 evesen is meg a gyari feltoltessel ment, amelyik addig se tojt be
aztan az az elsavasodott/eloxidalodott/elkoszolodott olaj megzabalta a tomiteseket az actuator szelepekben, meg azert egy evtized alatt el tudnak kopni egyebkent is, es ossze-vissza valtva/nem_valtva "mukodott"...
meg azert annyi idos korara egy actuator tomitescsere bele kellett volna mar ferjen pl kuplungcsere alkalmaval, amikor egybekent is lent van a valto (van is hozza egy felujitokeszlet egyebkent, ha tudod mik kellenek hozza konkretan, akkor fruttiert meg lehet venni egy hidraulikas boltban is), mert igazabol ez egy tok normal manualis valto, aminek a tetejen van ez a SS "robot"rangatva valtasra is az volt a megoldas, hogy 8-10k km-kent a gyari Examiner-l kalibraltatani kellett volna a kuplungot a fogaspont miatt, 1 perc alatt magatol megcsinalja, csak el kell inditani...de ezt a MultiECUscan is tudja
errol meg sok szerelo sem tudott, hanem az volt a duma egy vallranditas mellett, hogy ezek ilyenek...pedig nem
3-4 evente ledobtak volna azt a par liter olajat a SS modulbol es valtobol is, meg kalibralnak rajta egyet evente, akkor mi tortent volna? GTK?
utana meg ment a: szar ez a fos
jaaa, hat karban kellett volna tartani....[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #216398 üzenetére
Pedig egy másik világ. 10+ évet automatáztam, egyszerűen imádtam. Csak most ez a kis fosos japó megint visszahúzott a múltba. De ezzel nem bánom
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #216373 üzenetére
A vezetést manuálissal tanultad meg, személy szerint én is és sokan mások itt. Van ki szervókormánnyal felszerelt autóval tanult, fékrásegítő sem volt az autóban és még az A/C sem volt láthatáron.. nem hogy ABS meg a többi ketyere, meg automata váltó, személy szerint nem érzem szükségességét az automatának, nem kell az a kényelem egyszerűen unalmasnak is találnám. Mondtam is ismerősnek kinek C180-a van, olykor kell vezetnem mert éjszakából jön ha automatát vesz nem fogom vezetni.
Más néven úgy gondolom kell egy alap képesség, oda kell figyelnie az embernek a kuplungra váltóra gázra fékre, irányjelzőre és a fedélzeten lévő műszereket is tudni kell kezelni sőt tájékozódni is ez elvárható.
Még mielőtt úgy jön le, hogy bélyegzem az embereket szó sincs erről csupán úgy érzem kell egy minimum szint, a cégnél ha a főnök odaadja az elegance felszereltségű manuál váltós bódét, ne kelljen azt mondani.. automata nincs?
-
nagyúr
válasz imyourfriend #216417 üzenetére
> Más néven úgy gondolom kell egy alap képesség, oda kell figyelnie az embernek a kuplungra váltóra gázra fékre, irányjelzőre és a fedélzeten lévő műszereket is tudni kell kezelni sőt tájékozódni is ez elvárható.
Szerintem az is elvarhato egyebkent, hogy gyujtasszoget allits.
> a cégnél ha a főnök odaadja az elegance felszereltségű manuál váltós bódét
hat nem kene olyat hasznalnia, eleg gaz ;DD
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Qru
MODERÁTOR
válasz imyourfriend #216417 üzenetére
Ha automatavaltoson vizsgazol akkor nem is vezethetsz csak automatavaltos kocsit. Lesz egy kulon bejegyzes a jogsidban rola.
#nincsbennetarcsi
-
válasz tboldi #216419 üzenetére
Én már kezdem unni, öregszek
Pláne, ha rossz a kiosztása a váltónak, váltogasson csak magának szépen[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #216419 üzenetére
Motoron kézi, azaz láb, vagy mi a f.szom, tudod miről beszélek...
De autón, főleg városban király az ótómata...🤣 De a CRZ visszahúzott..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Paxker315
addikt
válasz imyourfriend #216417 üzenetére
Érdekes témát vet fel - számomra kedves és fontos témát - autiként a kormány mögött.
Maradjunk annyiban: "gamechanger" lehet, ha csak 2 pedál van, és nem kell 4 végtagot koordinálni egy szenzorosan - ingerekkel túltelített környezetben ezer helyre odafigyelve. Megyeszékhely csúcsidőben? Főváros? Nyilván más kis forgalomban, szinte "szoliter", és nagyon más több sávos - nagy forgalmú - zsúfolt helyeken. Százezreket spórolhat auti-tendenciákkal az egyén, ha nem vesz manualváltós autót.
IEFA-reakciókra a válaszom: 40-50-60 évvel ezelőtt is ua autika volt "szabadon" (tippre: felnőtt lakosság 2-3%-a), de, az akkori környezet (kevesebb tömeg, kevesebb "pörgés", kevésbé túltelítő, "overloading" szcenáriók, kevesebb autó) nem is hozta "felszínre" a jegyeket úgy, mint manapság látod.
Ja, levizsgáztam MT-vel, vezettem MT-vel, állítólag jól, de, én gyűlöltem minden percét és minden kuplungolást. Ahogy pl. eszméletlen kimerít-lefáraszt egy szórakozóhely, egy zsúfolt bevásárlóközpont v városi környezet esetleg utazás is.
Én nettoban több előnyt látok az AT mellett az emberek túlnyomó részének is egyébként. Tudom, van aki nagyon szeret kuplungolni-váltogatni, nekem sosem sikerült megkedvelni, s ahogy gyűlnek a km-ek, egyre kevésbé érzem azt, hogy valaha is újra fogok. : )
NB: auti jegynek számít pl. a környezeti ingerekkel való "túltelítődés" következtében lefagyás, "pánik", az alapvetően rossz mozgáskoordináció "ügyetlenség" vagy rossz térlátás-távolságok rossz felmérése. Gyalog max sérülésveszélyes, később életveszélyes (elesések, combnyaktörés, csonttörések), esetleg kellemetlen munkát generál (levert, kiborított, felrúgott tárgyak v dohányzóasztal szélébe rúgva bevérző lábujjköröm, netán felszakadó fejbőr bútorlapba beverve). De autóval idővel a KGFB-n, autófényezőnél hagyott összegeken v baleset-történetben is tetten érhető lesz. Az AT & radarok & kamera kiváló "kockázatoptimalizáció", ami megtérül, százezres tételeket spórolhat.Ezek lehet, nem jelentettek nagy problémát 30-40 évvel ezelőtti forgalomban&városokban, de ma egy megyeszékhelyen kb kikerülhetetlenek. Ahogy a parkolóhelyek méretei sem követték le az átlag autó méretének (szélesség) növekedését.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tibbike01
őstag
válasz imyourfriend #216417 üzenetére
Amióta automata váltós autóm van sokkal élvezetesebb a vezetés. Imádom kétkézzel fogni a kormányt beránatni sport módba és úgy taposni...ennyit arról, hogy automata váltó unalmas.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #216429 üzenetére
Vágyni szingliként is lehet.
-
AssAssynn
őstag
Kicsit eltűntem, mert betegeskedtem, de azért közben megnéztem pár Xsara Picassot. Elég lehangoló a helyzet. Nem valami jó állapotban vannak. Nem tudom az összes ilyen-e már, vagy csak nem találtam még belőle jót. Kezd elkeseríteni a helyzet, mert már megint péntek van, ráadásul július vége, de még mindig sehol a kocsi. Kezdek összezavarodni, hogy mitévő legyek.
Újra előszedtem közben a Honda FR-V témát, hogy legyen valami alternatíva a Picasso mellé, de nem tudom. Korábban ezt azért vetettem el, mert nagyon ritka, alig van hozzá bontott alkatrész, és hasonlók. Azért itt 1,5-2M között már ki lehet fogni egy 1.8-as benzines példányt az utolsó néhány évből. Az a bajom vele, hogy nem tudom meddig tartják ezek majd az árukat, így is már az összes 15 éves és afeletti.
Szerintetek érdemes ezzel foglalkozni? Azon túl, hogy a mérete jó lenne, bár engem zavar, hogy elöl is 3 ülés van. Egyelőre 4-en vagyunk még csak, a 6 személytől távol.
Xsara Picasso a jobb, vagy inkább a Honda FR-V?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz AssAssynn #216435 üzenetére
Ami nem az Accord-ból és/vagy Cvicből való benne az nehéz/költséges beszerezni. Amúgy patent autó. Itt egy nagyon jó összefoglaló típusteszt, érdemes megnézni: Honda FR-V használt teszt
#nincsbennetarcsi
-
AssAssynn
őstag
Köszi. Az a baj ez az autó egyelőre a "túl nagy" kategóriába esik nekem, ez az, ami legjobban távolít tőle. Pont ezért most abban is megint elkezdtem gondolkodni, hogy valami kisebbet veszek, aztán majd pár év múlva (ha kell és ha úgy adódik) akkor max cserélek nagyobbra.
Ez a baj, hogy ha egyszer megbontja az ember az eredeti elképzeléseit, akkor minden viszonylagossá válik."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
TrollBalint
addikt
válasz tibbike01 #216425 üzenetére
Én nem vettem észre, hogy ez a sport mód mennyire hű de... eleve abba raktam, mert azt olvastam / hallottam, hogy akkor jobban pörgeti motort. Nosza rajta, nekem ez kell, ne váltson fel már azonnal feljebb. Hát de... el se érem a 2000-es fordulatot már nyomja neki a következő fokozatot... Persze, ha odalépek neki akkor oké, visszavált, de én azt szerettem volna, ha eleve nem vált fel. Néha azon gondolkodom, hogy városba manuál módba haszálom, de az meg iszonyat kényelmetlen. Szerintem rosszabb, mint a sima manuális váltó.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
#214
tag
Hahu parkoló funkciója tényleg ennyire fapados lenne? Se rendezési lehetőség, se csoportosítás, csak ömlesztve minden?
Árfigyelést is csak úgy tudok "beállítani", ha kommentbe beírom magamnak az épp aktuális árat? -
sharp4
őstag
válasz TrollBalint #216438 üzenetére
Nekünk meg a v60 D6 úgy üvölt az öthengeres dízel motorral power módban, hogy rossz hallgatni, nyomni kell neki
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #216438 üzenetére
Én egy másfél éves Octavia 1.5 e-tec TSI (e-tsi) 7 gangos DSG-t használok. Ez a konfig egy álom városban, pályán, mindenhol.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz TrollBalint #216438 üzenetére
én motorfék miatt használom & szerpentinről lefelé sokat. De elég sokszor nem is üzemifékezek (ismert kanyarok, körforgalmak, nem túl nagy fordulók), csak átdobom S-állásba a kart, és rábízom a motorfékre magam. Vagy, ha utolérek valakit főúton, de még nem akarom előzni (nincs lehetőség), esetleg előzéshez készülve, ha "döglött tartományban" van a fordulatszám. Elég sokat váltogatok D és S közt, mert szeretem úgy csinálni, hogy 1.6-2.5k közt legyen a fordulatszám az idő nagy részében. Általában a fordulatszámon kívül még az olajhőmérsékletet szoktam figyelni (2.0 crtdi CUUB motorkód), nomeg az útviszonyokat Sokkal mókásabb üzemi fék használatát minimalizálva hülyegyerekeskedni, ma 870 km után 42 liter gázolajnál kattant is a pisztoly
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
TrollBalint
addikt
-
Paxker315
addikt
válasz TrollBalint #216449 üzenetére
ezer éves dq250 (2015 júli), ott simán át lehet tolni D-ből S-be, vissza
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen