Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rpap96
csendes tag
Sziasztok!
Pár hónappal ezelőtt már írtam a fórumba, viszont akkor úgy döntöttünk, hogy tolunk kicsit az autóvásárláson. Három típusra korlátozódott a keresésünk, kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy melyiket és miért lenne érdemes választanunk: BMW I3 (60 Ah Rex vagy 94 Ah), VW eGolf 35 kWh, Hyundai Ioniq 28 kWh.
Feleségem a BMW felé húz, én a legkedvezőbb fenntartási költségek felé, más lényeges szempont nincs. Előre is köszönöm a segítséget a döntésben! -
veterán
válasz tibbike01 #215106 üzenetére
A gyárat 220 lóerős verzióként hagyta el, CHHB motorkód.
Kb. 280 ló, 450 Nm, ennyi reálisan elegendő mindenre nekem. Örülnék ha azt mondaná egy szerelő, hogy ereszt a turbó mellett, lenne indokom megvenni rá az IS38 turbót, két kiló újonnan, gyáriban.#215110 tboldi: Nálam több mint fele autópálya, ott sincs állandó parketta. Városban hangulat- és forgalomfüggő mikor váltok, sokszor 2000-nél, máskor 3000-nél, ha olyanom van elforgatom 5-6-ig egyesben.
[ Szerkesztve ]
-
kobe24
tag
Ha használtautón van egy hírdetés aminek a címébe beleírják, hogy foglalózva, ott mennyi az esély arra, hogy később mégis elérhető lesz még az autó? Egyáltalán miért írják bele? Hisz eladni másnak gondolom nem tudja már így, vagy ez valami nepper trükk?
-
-
-
TrollBalint
addikt
válasz focvis #215095 üzenetére
Olajfogyasztásnál inkább az zavar, hogy stresszel, hogy mikor jön elő. Megyek és egyszercsak kiírja, hogy kevés az olaj, meg kell állnom. Jellemzően autópályán megyek, szóval elég rendesen meleg a motor. Úgy tudom ilyenkor bele lehet ugyan önteni az olajat, de én nem szeretem, várok kicsit vele, míg hűl picit a motor.
Qru: megnéztük mindkét autót. A Mazda még ezzel a jellegtelen stürkével is szép, csak hát szar bele pakolni, mert nem kombi. Kavics felverődéses ez is, de ki se javították, És nem csak a motorháztető, hanem az első ajtó felett is. A kereskedő csávó se volt annyira szimpi, szerintem ez marad ott. A Skoda viszont már más helyzet 😃 Mint megtudtam, egyedileg lett összerakva, valami dynamic csomag, digitális, legnagyobb műszerfal....
Maga az autó is szép állapotban van, a hazai lökhárítón van egy komolyabb karc, de az elviselhető. Az ülés viszont picit fira, ez a sport, kagyló jellegű ülés, és a combomat picit "nyomta". Erről függetlenül kényelmes ülés. Meglepően tágas belül, én azt hittem kisebb lesz. elsősorban mögöttem. Későn értünk oda, így csak vizuális vizsgálat volt, de tetszett még így is.https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215118 üzenetére
Patent az a Skoda akkor. Megy az mint a kokainos medve.
Olajfogyi nem para, ha hetvegi auto indulas elott ranezel es kesz. Ha napi hasznalos akkor meg mondjuk tankolasonkent.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
426os
őstag
Még egy kérdés az olajfogyasztós témához: Hosszabb, erős motorfékezés után szokott füstölni kicsit az autótok? (égéstérbe került olaj egyszerre ég el). Magasabb hegyről (Mátra még nem olyan magas) hosszú kilómétereken keresztüli ereszkedést értek.
Fb csoportban az a teória, hogy a turbónál áll meg az olaj turbóbenzinesek esetén és emiatt ezek motorok amúgy sem "szeretik" motorfékezést. Ezzel nekem fenntartásaim vannak, szerintem olyan nincs, hogy ne szeresse a motorfékezést, van mikor nem is tudod ezt elkerülni (ha nem akarsz leesni a hegyről).
Nálam amúgy ez nem para, kiszámíthatóan, ezresenként fogy kb 1dl. Ha már hiányzik pár deci vagy hosszabb útra megyek feltöltöm maxra, illetve hosszabb autópályázás esetén utána is ránézek. Eddig még nem ért meglepetés. Viszont a motorfékezés utáni füst zavar kicsit (meg gondolom a katalizátort is), de bármi ami ezzel összefüggésben lehet (turbó, gyűrűk, szelepszár szimeringek) elég drága mulatság, szóval együtt élek vele inkább..
-
veterán
válasz 426os #215120 üzenetére
Értem a kérdést, nem füstöl, a másik ugyanilyen autóm se füstölt. Persze a magasabb hegy relatív, az Adriára menet a Dinári hegységből kell leereszkedni a tengerszintre, ott nem füstöl.
(Általában gyakran motorfékezek, az üzemi fék elég tartós nálam.) Az olajszintet kb. havonta ellenőrzöm és 2-3 havonta töltök utána.Amennyire tudom, a rossz szelepszár szimmering miatt füstölnek egyes autók, de mérget ne vegyél rá.
-
batai15
félisten
válasz 426os #215120 üzenetére
Turboba nem tud meg állni az olaj. Három okból.
Forog a tengelye mivel ugyan úgy van kipufogó gáz,ergo van ami hajtsa. Ebből az következik hogy a turbó tengelye továbbra is centrifugális erőt gyakorol az olajra amin "úszik" így az kering. Eleve jár a motor és az olaj szivattyú tehát érzik folyamatosan az olaj után pótlás. Illetve maga a turbó olaj kilépő ága mindig alul van hogy ki follyon egyébként is a gravitáció által.
Az nem kizárt hogy a turbó nem 100as már és be tud kerülni a kompresszor oldalról némi olaj az égés térbe,illetve hegy menetben nagyobb terhelést kap a motor és valamennyi olaj valóban el ég. (Nagyobb hőmérséklet , nagyobb igénybevétel,esetleg nem tökéletesek már a gyűrűk.) -
Pingvin1985
tag
válasz molnarpeter #214887 üzenetére
Az autóbérlés is meggondolandó ötlet arra a pár alkalomra. Sharan-t, Galaxy-t már túlzásnak érzem. Toyota Verso, Ford C-Max jó ötlet.
Gondoltam rá, hogy engedek az igényekből, de akkor is valami olyan autó kellene, amiben 3 felnőtt plusz a gyerekülés kényelmesen elfér, használható méretű csomagtartója van, illetve ha beülök, a hátsóm nem az aszfalton van. Az alacsonyra leülésre nagyon allergiás vagyok. -
426os
őstag
Én is szelepszár szimeringre tippelek inkább, de gondoltam rákérdezek erre a turbó-motorfék teoriára itt is. Amíg 1 liter olaj fogy két csere között, nem hiszem, hogy érdemes ezzel foglalkoznom.
.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 426os #215127 üzenetére
1 liter az nem indokol megbontást. Summa summa rum következő vezérlés cserekor új szelepszár szimeringeket lehetne rá dobni (gyertya/porlasztó ki és kompresszorral megnyomatva nem esik le a szelep, vagy lehet felső holtponton a dugattyú is megfogja, mindenesetre hengerfej helyén maradhat). Motorfék modern motornál 0 üzemanyag befecskendezést jelent, nem égeti el ami beszivárog.
-
426os
őstag
válasz molnarpeter #215128 üzenetére
Most kapott uj vezerlest
Nem is motorféknél égeti el a cuccot, hanem utána az első gázadáskor..
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #215130 üzenetére
Izé alapjárat van továbbra is , ahhoz meg kell tüzelő anyag , tehát van égestermék is. (Vagyis ott biztosan van üzemanyag befecskendezés is )
Nem úgy kell a motor fék üzemet elképzelni mintha az leállítaná az ember az autót.
Azt nem tudom hogy a nagyon modern motorok vagy hibridek is így működnek e , de szerintem igen.
Az én automatam is tud például vitorlázni, olyankor leesik alapjáratra a motor fordulat.[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
Valaki megtudná mondani hogy működik-e, kinéztem egy 17 személyes buszt vw Lt35, ezt szeretném átminősíttetni 7 személyes egyterűre hogy B jogsival is vezethető legyen, működik ez?
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz batai15 #215133 üzenetére
Egy adatpontkent, 2008-as focuson a benzinfogyasztas leesik 0-ra motorfek hasznalatkor. Nincs semmilyen alapjarat (szerintem), hanem a "menet" hajtja a mindent is. En abban sem lennek biztos, hogy levego aramlik, bar lehet azt suritgeti ott magaban, hisz akkor nem tudna ellentartani a motor a lejtonek. A vitorlazas amit irsz, az amikor kirakod uresbe.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
batai15
félisten
válasz WasabiTrsr #215135 üzenetére
Igazából nem vitatkozom veled mivel láthatóan nem sok fogalmad van ezekről a dolgokról. Különösen a vitorlázás az az mikor ki rakod uresbe ( automata esetén főleg ) nekem mindegy mitől döglik meg a turbó,csak legyünk tisztában némi gép technikailag dologgal. Végülis javítottam turbokat is , biztos kopterek.
Qru: igen igazad van (vagy nem ) nincs alapjarat sem , nyilván a az ecu sem figyeli ezt ,és még véletlenül sem adja vissza az üzemanyag befecskendezést hanem fullra leáll a motor és újra kell indítani.[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
válasz batai15 #215139 üzenetére
Manuális autónál, ha sebességben gurulsz, nem adsz gázt, akkor nincs befecskendezés és alapjáratról sem beszélhetünk, mert az alapjárati fordulatszámnál magasabban pörög a motor és csak és kizárólag a gravitáció forgatja a hajtásláncon keresztül. Ilyenkor nincs befecskendezés egészen addig, amíg le nem csökken a fordulatszám az alapjárati RPM környékére, amikor a motorvezérlő elkezdi megakadályozni a lefulladást.
Talán az első befecskendezős motorok még nem voltak annyira szofisztikáltak, hogy ilyenkor lekapcsolják az üzemanyagot, de az elmúlt kb 25 évben nem hiszem, hogy készült olyan modern autó (extrém kivételektől most tekintsünk el), ami adagolná az üzemanyagot motorfék üzemben.
Az automataváltó vitorlázó funkciója teljesen más, ne keverd ide..
-
batai15
félisten
-
zgospel
őstag
válasz batai15 #215137 üzenetére
Azért az nagyon kemény, hogy azt írod "csak legyünk tisztában némi gép technikailag dologgal" (sic!), miközben látványosan homály amit írsz. Vagy csak nagyon pontatlanul fogalmazol, aminek az eredménye az, hogy mellébeszélésnek tűnik amit írsz, ezesetben érdemes lenne pontosítanod.
Felengedett gázzal alapjáraton utoljára kéziváltós autók közül a kétütemű Wartburg gurult a szabadonfutó miatt, mert a motor járáskultúrájából és a kétütemből adódóan motorféken nagyon kellemetlenül rángatott volna a bódé.
Nem euro norma kérdése, hanem amióta befecskendezőkre cserélték a karburátorokat, azóta tolóüzemben nincs üzemanyagbefecskendezés, mert pazarlás, felesleges. Karburátornál mivel nincs számítógép általi vezérlés, ezért mindig a karbi beállítás szerint megy be az üzemanyag, motorféken is. És igen, a karbis az le is fullad, hiszen nincs elektronika ami lereagálja ha alapjárat alá esik a fordulat.
Qru leírta tömören: ha alapjárat közelébe esne a fordulatszám motorféküzemben, akkor kapcsol a vezérlő és nem engedi lefulladni a motort, elkezdi tolni be az üzemanyagot, az autó meg megy tovább. Próbáld ki, berakod az autót egyesbe, és gázadás nélkül lassan elkezded felengedni a kuplungot. Az autó el fog indulni és alapjáraton haladni fog előre, mert a vezérlő nem engedi lefulladni, adja helyetted a gázt.
Többnyire versenysportban vagy tuningnál a motorfék erősségét lehet állítani úgy, hogy teljesen elzárt befecskendezés helyett valamennyi üzemanyagot mégis toljon be a vezérlő, akár hűtés miatt, akár a motorfék karakterisztikájának (erősségének) változtatása miatt. Az lehet, hogy vannak olyan a közúton ritkának számító motortípusok amik felépítésükből adódóan motorféken is nyomnak be valamennyi minimális üzemanyagot a fentebb írt okok miatt, de teljesen átlagos sornégy kisköbcentis motorknál ez nem jellemző, felesleges.Az hogy a te automatád hogyan működik, az egy dolog, nem lehet általánosítani minden automatára ahogy te leírtad, mert többféle elven működő automata létezik. Hagyományos olajos automatáknál valóban szabadon fut, kivéve amikor direkt fokozatban van, ott van motorfék egész addig, amíg túl alacsonyra nem esik az alapjárat, ott teszi ki szabadonfutásba a vezérlő, ami olyan, mintha egy kéziváltósat kivennél üresbe. Az olajos váltó működése az ilyen.
Egyébként fél perc guglizással is megtudhattad volna a megoldást.
Ettől még simán lehet, hogy a turbók javítását jó minőségben végezted el.
Ha mégis ugyanarról beszélünk akkor bocsi, csak nem ezt írtad. Sajnos a fórum az ilyen, pontatlanul kell fogalmazni, különben elbeszélünk egymás mellett.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
válasz batai15 #215133 üzenetére
Pedig a motorféknél pont, hogy nincs üzemanyag fogyasztás, olajnyomas az van, üresben van alapjárat
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
batai15
félisten
válasz kisza25 #215146 üzenetére
Üresben van az alapjárat. Szerintem azért gondod át. Btw én nem azt írtam ( legalábbis vissza olvasva ,hogy befecskendezés lenne e,hanem azt hogy alapjárat az van ,az alá a motor fordulat nem süllyed , azért ezt vegyük figyelembe ) ,olajnyomas jó hogy van hisz forog a fő tengely.
[ Szerkesztve ]
-
-
batai15
félisten
válasz kisza25 #215148 üzenetére
Miért szerinted nem enyhén vicces hogy üresben van az alapjárat ? Egyébként toló üzemnek hívják a motor féket,az alapjárat meg szintén a motor egy üzem állapota.
Legalábbis úgy emlékszem.
Szerintem túl beszéltük a témát, köszönöm ezúton is.
További szép hétvégét mindenkinek.[ Szerkesztve ]
-
válasz batai15 #215149 üzenetére
Amikor üresben van az autó, akkor van sima alapjárat és befecskendezés, te ezt írtad:
"Izé alapjárat van továbbra is , ahhoz meg kell tüzelő anyag :U, tehát van égestermék is. (Vagyis ott biztosan van üzemanyag befecskendezés is )
Nem úgy kell a motor fék üzemet elképzelni mintha az leállítaná az ember az autót"Motorféknél nincs alapjárat, meg befecskendezés, csak akkor, ha annyira leesik a fordulat.
Na mindegy látom nem érdemes neked írni, mert már többen leírták.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen