- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
Sziasztok!
2003 körüli Thalia-k mennyire vállalhatóak ilyen évi 5000 km-es futásra? Van valakinek hosszabb távú tapasztalata velük?
-
diegho
nagyúr
válasz Dluinet #45208 üzenetére
Nekem úgy kb 4 éve még CarinaE-vel volt egy érdekes szitum. Tankoltam Mol kúton 5000-ért, még nem világított a lámpa, mentem 60km-t és elkezdett világítani a lámpa. Ez volt délelőtt, délután rátankoltam (nagyon érdekesen mért a mol kút) shell kúton és mentem egy 4,95 liter átlagfogyasztásos 180km-es etapot (este 70-80as tempó kolléganőimmel beszélgetve végig). Azóta sikerült azon a mol kúton egy 45 literes tartállyal megáldott autóban 42-t úgy beletenni, hogy majdnem félig volt a tank és 42-nél még nem volt tele a tank! Azóta még véletlenül sem tankolok ott.
-
diegho
nagyúr
válasz Bdanyy #57342 üzenetére
Volt amikor azzal dicsekedett toyota fórumon, hogy nem tudom hány száz km-t tett meg autópályán egy az autópályát vizsgáló kb 60-al haladó kpm-es kamion mögött és hogy mennyire jó fogyasztása lett... neki fontosabb az 1 liter benzin spórolás (tehát legyen 200km-en 840ft - akkoriban 700), mint ~2 óra a szeretteivel, bár lehet nincs senkije, nem is csodálnám
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz runner 125 #57348 üzenetére
Egyik gyerekkori barátom lakott vele együtt, mesélt róla dolgokat, abból ítélve nagyon elvont ember.
-
diegho
nagyúr
válasz DeFranco #57353 üzenetére
Barcs és Szigetvár között van egy olyan útsüllyedés az egyik patakhíd előtt és után (tehát 10m-en belül kettő), amin ha 90el mész át már nagyon észnél kell lenni. Én nem tudtam, hogy az ott ilyen, óra szerint 90-el (82) előztem egy traktort és a két első kerék koppant a sárvédődob tetején, ha ott valósan mondjuk 110-el megyek, akkor szerintem komoly baleset is lehetett volna belőle.
-
diegho
nagyúr
válasz Dany007 #58118 üzenetére
Szerintem kérdezz rá egy megbízható szerelőnél (nem olyannál, aki a pénzre megy) hogy melyik autó problémás. Nekem a szerelőm VW specialista (mégis toyotát viszek hozzá - olajcserére, mert mást nem kell költeni rá) és neki megvan a véleménye a mondeo-ról, no meg az újabb VW-ekről is. B4-es Passatot tart, azt mondta újabb VW-t nem is merne venni, mert bármikor beugorhat egy pár száz ezres kiadás. A lányának is japánt néznek inkább. Focus-ra azt mondta vehetem, azzal nincs gond, de a mondeo-nál rengeteg apró szar előjöhet, amiket igen drága javítani. Írj a totalcar-nak (becsületesnepper-nek) kérj tőle tanácsot, el fogja mondani, hogy mit szabad venni ennyi pénzért.
-
diegho
nagyúr
válasz dabadab #58387 üzenetére
Én már adtam el 2000km-t futott ADAC különösen ajánlott Dunlop téligumit. Akkor jutott eszembe, amikor eladtam az egyik autót a nyári gumikkal és nem adtam hozzá a télit. Vettem is már használtat egyszer netről, de el is adtam azonnal, mert 2 tényleg olyan volt, mint a képen, 2 pedig fos. Rá 2 évre gondoltam a kicsit koros 4 évszakosokkal nem kellene már a telet kivárni és pont volt egyik toyota klub-os tagnak eladó használt szintén autócsere miatt, így azt megvettem, azóta is megvannak és tökéletesek. Gumisnál is nézelődtem még régebben gumik után, de mindig csak 10 éves szarokat akartak adni, hiába volt a télinek 5-6mm mintázata, ha olyan kemény volt, mint a beton.
-
diegho
nagyúr
Azért 20 éves autóból is lehet szépet találni, pl amit most használok (örökségből) 94'-es 1.3 Corolla Xli, 129k km-el, sehol nem rohad, soha nem volt törve, persze vannak hibák (bal hátsó elektromos ablak nem megy, a jobb első kicsit szorul, kesztyűtartót nem lehet kinyitni) ez mind a korból adódik sajnos, de az ülések nincsenek kiülve, a kárpit a vezető oldalon már kicsit koszos (tavaly elég sokat jártam vele a forróságban nyáron apám után a kórházba és klíma nem van) többi helyen még szinte gyári. Előző tulajokat a legelső kivételével személyesen ismerem (az első tulajnál 3 évig volt) szóval a km is szinte biztosan ennyi. Létezik 20 éves jó állapotú autó, csak kb minden tízezredik ilyen, viszont ki lehet fogni 300-400 között már Lanos-t, azokat jellemzően idősebbek vették akkoriban.
-
diegho
nagyúr
Még sosem vettem autót hahu-ról, szóval nem tudom mi ott a tipikus. A CarinaE-t a szomszéd városban élő idős főorvostól vettük személyesen, az azt következő Avensis-t pedig a toyotaclub-on intézte nekem a reálszisztéma budában dolgozó egyik klubtag (első tulaj, full extra, végig vezetett szervizkönyv) de mivel 1 év alatt én 2k km-t mentem vele, a Carina-t is eladtuk, mert csak állt, apám meg talán 3-at tett még az Ave-be és nem mert bele pakolni, mert sajnálta, inkább eladtam és vettem neki a Corollát, amit egy ismerőstől sikerült megszerezni, előtte egy nyugdíjas mentősé volt (6000-es kisváros, mindenki mindenkit ismer), az az előtti (első) tulajt nem ismertük. Az már csak a sors szomorú fintora, hogy bár a corollára lett egy vonóhorog is rakva, (fater nagy szőlősgazda volt és kellett valami cuccolni) de soha nem volt használva, mert mielőtt használhatta volna meghalt. (mondjuk most jó a horog, mert ahol élek, ott a garázsba tolatni kell és ha a horoggal koccolom a falat, akkor éppen be lehet csukni a garázs ajtót)
-
diegho
nagyúr
Én valami ritka nagy barom lehetek, mert az említett Corollát haveromnak majdnem eladtam 250k-ért, pedig újak az első fékek, gyertyák, olaj, szűrők, gumik még legalább 2 szezont bírnak, vezérlés cseréig még nagyon sok van vissza, de aztán a felesége megmagyarázta, hogy még az átírást is álljam, így inkább úgy döntöttem, hogy nem eladó.
-
diegho
nagyúr
válasz Kornel #59255 üzenetére
A gumikon rengeteget lehet spórolni. Én amikor a carina-ra kerestem 5 éve télit, mert bár a semperit-en volt még 6mm minta, már olyan kemény volt, hogy használni nem lehetett, akkor neten átnéztem az árusokat és 11500-ért kaptam Dunlop gumit, ugyanez gumisnál 18k lett volna, a gumisom el is kérte a bolt elérhetőségét, hogy honnan vettem, mert ő is rendel onnan párat.
-
diegho
nagyúr
Kléber gyárt jó télieket még, ami olcsó, de le kell csapni az akciókra, akár pár százzal többért is ki lehet fogni a nagyobb márkákat. Goodyear erősen feláras, azt nem is szoktam nézni, de Semperit, Dunlop, Kléber, Hankook tényleg nem szokott sokkal többe kerülni, mint a Sava/Barum. (én most Barum Polaris2-t használok, de meg vagyok vele elégedve)
-
diegho
nagyúr
válasz Kornel #59278 üzenetére
Senki nem vitatja, hogy 1 évesen jó gumi a Sava és nem is ez a lényeg, hanem az a lényeg, hogy 3-4 évesen milyen, mert ha a Sava 3-4 évente cserélni kell, a kicsit drágábbat meg 5-6 évente, akkor nem kérdéses melyik a jobb. Mellesleg én használtam már elég sok télit, de a Dunlop annyival jobban tapadt a többinél, hogy arra jó szó nincs, pedig ABS sem volt abban az autóban. Ráadásul mint mondtam én olcsóbban vettem, mint a Barum, 200ft-al volt drágább darabja a Sava-nál. Persze nem azonnal vettem meg, hanem elkezdtem október elején nézni az akciókat és november elején vettem.
-
diegho
nagyúr
Én ELF 5W 40 NF olajat használok, nekem ez vált be, előtte volt Valvoline és Eneos is.
-
diegho
nagyúr
Most festetjük és szigeteltetjük az egyik szobát, a szakembernek meg kiderült, hogy van egy sor 6-os Caprice-a, amibe most hozatja meg a V8-at, én fordítom neki a szelepbeállítást az eredeti 78-as könyvből. Azért remélem majd visz egy kört vele
-
diegho
nagyúr
válasz SziberTomi #60355 üzenetére
Ezt ugye csakis a 3-as Polo-ra értetted? A 4-es eléggé problémás, bár kinek mi a problémás...
-
diegho
nagyúr
válasz !Overdose! #60391 üzenetére
A céges csupán pár dolgot produkált:
- beázó ablaktörlőmotor, naná, hogy pont esőben kellett menni valahová és meg se moccant - típushiba természetesen
- pesten nyáron a dugóban megállt a hűtő venti, elkezdte forralni a vizet - típushiba
- valamelyik futóműalkatrészből a gyári fos, mert folyamatosan eltörik és az autó úgy megy tőle az úton, mintha jégen közlekednél140e km-el ha jól emlékszem 80e volt csak az anyagköltség, hogy haveri alapon áttolják műszakin és utána jött még az ablaktörlő és a venti. Arról nem is beszélve, hogy hányszor szívta le a vadonatúj akksi-t is. Volt, hogy 3-4 nap állás után már nem is reagált az indításra (persze csak hidegben).
-
diegho
nagyúr
válasz SziberTomi #60403 üzenetére
Igen 3-asból elég szépeket kapni, de a 4-es nagyon alja is elérhető.
-
diegho
nagyúr
Amikor én cimborám szintén 1.2 HLX-ét vezetem nagyon meglepődtem a szervón, mert tényleg túl sok, annyira túl sok, hogy konkrétan 1 ujjal közlekedtem vele, de benne ülni egész jó volt, pedig 197cm vagyok, cimborám is 185 kb. szóval meglepően jó érzés volt beleülni. Neki eddig 6-7 év alatt 4 gyertya és 2 akksi, valamint a szokásos olaj, szűrők, gumik csere volt.
-
diegho
nagyúr
válasz AMD Power #64392 üzenetére
1-est még nem vezettem, nem is ültem benne. Amúgy szerintem megéri a felárat a 2-es. Engem teljesen meggyőzött, amikor próbáltam. Viszonyításképpen pl egy Kalos-ba nem tudok beülni sem rendesen, mert a térdem nem fér el a középkonzoltól, megane2-ben a 48-49es lábam nem fér el a pedáloknál, gyakorlatilag a gázzal együtt nyomom a féket. 4-es Polo-ban nem olyan jó az üléspozíció, bár az már elfogadható. WagonR és Ignis-be nem tudok beülni se, mert a térdem a műszerfalba ütközik. Clio-t nem próbáltam, pedig volt a családban, de Thalia-ban ültem, ami kb ugyanaz lehet elöl és abban dőzsöltem, az összes említett kisautó közül a Thalia-ban volt messze a legjobb ülni, sőt a Thalia-ban jobb üléspozíció van számomra, mint a megane1, focus1-ben.
-
diegho
nagyúr
Ezt azért gondold át. Nem véletlenül áll annyi 1.4tsi motoros autó új turbóra várva a szervizekben, ráadásul a turbóval csak a gond van, mert drága, melegíteni és hűteni kell, plusz nem is hozz akkor fogyasztáscsökkenést, mint papíron. Ezzel ellentétben mondjuk egy 2.5 literes 130 lovas lefojtott benzinmotor elmegy 1 millió km-t, nincs melegítés, lehűtés, nincs szívás a költséges alkatrészek miatt.
-
diegho
nagyúr
-
diegho
nagyúr
válasz Anulu79 #64610 üzenetére
Miért pont dízelt? Mert kevesebbet eszik? Viszont sokkal drágább hozzá minden! Ha nem hajtasz bele legalább évi 20 ezret, akkor felejtsd el. Az erősebb, nagyobb motorok nem feltétlen fogyasztanak sokkal többet, mint a jelenlegid. Én 2.0 150le-vel 6.7-es átlaggal jártam nyáron klímával.
hobizoli no igen 1.4 80le 1300 kilóhoz elég kevés.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz roti86 #64792 üzenetére
Én jelenleg úgy használom az autót, hogy 15km-t megyek vele általában minimum, ha a napi rutint csinálom. 9-10 ezrenként cserélem az olajat, amiből pár deci fogy egy csere alatt. Amikor indulok kb 3 km-en át nem megyek 2000-es fordulat fölé, végig sík a terep szóval 4.-ben óra szerint 60-al vígan elcsorgok 2000-es fordulaton, amikor már beállt vízszintesre a hőfok mutató, akkor engedem 2500-ig és így teszem meg a 15km-t. Ennél jobban nem vagyok hajlandó kímélni, de szerintem nem is kell több.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen