- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- iPad topik
- Milyen egeret válasszak?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz molnarpeter #215454 üzenetére
Igen, ezt felejtik el sokan, hogy most van egy igen magas infláció meg 2-3 éve az euro sem ennyi volt
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Gombinyó
őstag
válasz molnarpeter #215454 üzenetére
Magyarországon...
-
TrollBalint
addikt
Elhoztuk pénteken a kocsit, és egyből utaztunk is vele 400-450 km-t. Főleg autópályán. Ugye egy 2.0 TSI Octavia III-t hoztunk el. Dynamic csomag lett kérve annak idején pluszba hozzá, ezért sport ülések vannak benne, azt kell mondjam jók. Talán nem olyan jók, mint a régi Volvonké, de közel jár hozzá.
Ami zavar, hogy olyan 130 km/h-nál már jelentkezik valami zaj a vezető oldalról. Olyan, mint amikor műanyag elemek között sűvít a szél, valami illesztési hiba miatt. Mielőtt kiadták a kocsit, készítettek egy felmérést, ott fel van jegyezve, hogy a vezető oldali tükör törött, de én ott sem a képen, sem élőben nem látok semmit, de gondolom ez lesz az oka.
Ami még kevésbé tetszetős, hogy nagyon spórolosan vált városba, 50-nél simán 5.-ben hagyja, még akkor is, mikor már érzem, hogy a motornak ez sok és régen visszaváltottam volna. És ha nem padlózom le, akkor nem is vált vissza gyorsításhoz. (Mondjuk utólag ezt olvastam is a könyvében, hogy akkor van dinamikus gyorsítás mód, ha lepadlózza az ember)
A fogyasztása nagyon baráti, 5,8-6,0-s átlaggal tettük meg az első 200 km-t, kb. fele-fele arányban pálya ill. autóút. Kanyarokban is stabilabbnak tűnik az Insigniánál.https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #215459 üzenetére
DSG remapra érdemes beíratni valahová.
-
TrollBalint
addikt
válasz BigBlackDog #215460 üzenetére
Ilyen van? Jó tudni Bár városban akkor használjuk, ha átmegyünk rajtuk De azért megfontolás tárgyává teszem.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
vzsryl
nagyúr
válasz TrollBalint #215459 üzenetére
Sok balesetmentest!
Képeket kérünk, most!
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
válasz TrollBalint #215461 üzenetére
Gratulálok!
Mielőtt hozzányúlnának a váltóhoz, igyekezd megszokni a kezelését, nem kell lapadlózni, a gázpedál hirtelenebb megnyomására is visszavált, illetve ha van a kormányon váltófül, húzz azon egy mínuszt.
(Ha belepiszkálnak, inkább a motort pöcköljék meg.) -
nagyúr
válasz TrollBalint #215459 üzenetére
Ó.. hát meglett!
Gratula!
Nektek sem volt rövid az út eddig.
Leljétek kedveteket benne, és legyen sok baleset- és hibamentes km! 👍(Képeket, vagy egy képes blogot kérünk!)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
őstag
ezekben a 2011 előtti CC-kben vegyesen lehetett gen.1 és gen.2 is, ahogy olvasom (az 1.8-ról úgy tűnik inkább csak gen.2 míg a 2 literesről megoszlanak a vélemények)
#215389 hobizoli igazából mindegy mennyit mennek el, ha eleve taxinak vette a német tulajdonosa (a színből ez levágós) biztos nem keveset ment. hogy 300k vagy 500k a linkelt példány eredeti futása, az ebből a szempontból lényegtelen, hiszen 9 évesen 105 ezerrel hirdetik, amit valószínűleg már az első évében bele tettek a török gazdái. csak ugye ezek az eleve taxinak készült modellek lassabban amortizálódnak, mert a gyártó felkészül arra, hogy az átlagnál nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
TrollBalint
addikt
válasz vzsryl #215462 üzenetére
Úgy is ma viszem gumishoz, akkor majd csinálok párat, kora délután
Köszi mindenkinek a gratulációt, meg a segítséget is.
Azt próbáltam, hogy megyek 50-el kb. és a városból kiérve odalépek neki (nem lepadlózom, de egy határozott mozdulattal megnyomom a pedált) erre elkezd 5.-ben gyorsítani, szép lassan. Váltó fül nincsen (az amúgy is csak akkor működne, ha manual állásban lenne, nem? ) Viszont azt írták, hogy lejtmenetbe rakjam be manuálba (gondolom a jobb motorfék miatt) Mert az kíméli a kuplungot. Egyelőre utánaolvasok, meg meghallgatom itt is a véleményeket, mivel tényleg nem sokat megyünk városba, ezért nem fogok rohani ezzel a szervízbe.cappa72: Azért a Ti másfél éveteket meg se közelítettük
Viszont ez most tényleg olyan autó, amire szívesen visszanézek a parkolóba. És már komolya elgondolkodom egy Cascon
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
nagyúr
válasz TrollBalint #215468 üzenetére
amire szívesen visszanézek a parkolóba.
Ez egy nagyon fontos összetevő szerintem!
(hány autó elbikott a vizuális vizsgán...)(volt, aki azt mondta, hogy miért nem vesszük meg a legolcsóbb 7 személyest - amikor régen olyat kerestünk; favorizálva a Dacia Duster-t. Családnak megmutattam, hát.... majdnem megkergettek sodrófával, pupmával...)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
veterán
válasz TrollBalint #215468 üzenetére
Váltó fül nincsen (az amúgy is csak akkor működne, ha manual állásban lenne, nem? )
Nem. VAG DSG-nél a váltófül D-ben, S-ben is működik. (De ha nincs, akkor nincs, a való életben ritkán van rá szükség.)
egy határozott mozdulattal megnyomom a pedált) erre elkezd 5.-ben gyorsítani, szép lassan
Határozottan emlékszem, a 6-os DSG-s Golfom erre visszaváltott, autópályán nagyobb sebességnél is alig tudtam 6-ban gyorsítani, mert rendre visszatette 5-be.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
senior tag
válasz TrollBalint #215468 üzenetére
Az én Superb-em (hatos DSG) és Octavia-m (hetes DSG) ilyenkor mindig visszagangolt és go. Még közepes gázadásra is.
Ahogy focvis is írja. -
nagyúr
válasz BigBlackDog #215470 üzenetére
Ú... bocsánat . Nem duster volt, mert az ugen nem 7személyes. Lodgy volt.
A Duster kinézetével nekem nincs bajom.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215459 üzenetére
Gratula!
Törött tükörnél fütyülhet a szél, kell egy új tükörház és kész. De előtte jó lenne pontosan lokalizálni a zajforrást, nehogy feleslegesen cseréld.
Ülés baba, a Volvo nagyon magasra tette a mércét, ha ahhoz képest ok akkor az nagy érdem a Skodának.
DSG: sajnos ez ilyen, a jó emisszió és fogyi miatt programozták így. Sajnos mindegyik ilyen... Nálunk a Passat is meg a Superb is ugyanezt csinálta. 60-nél 1100-on erőlködött a motor.
Ha nagyon zavar akkor lehet a váltási pontokat módosítatni utólag (LA Chip pl csinál ilyet). Vagy átrakod S-be vagy manuális módban használod.Kickdown-ra visszavált (a gázpedál alatt vagy egy kapcsoló, ha azt benyomod akkor indul a tűzijáték) de azt csak meleg motornál használd.
Fogyi bomba jó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #215471 üzenetére
Nekünk vt váltó fül, szökőévben 1x ha használtam sokat mondok.
Passat is visszaváltott a 6-os DSG-vel, sőt ha 120-nál padlóztam le akkor 4-be rakta vissza magát. Sokszor inkább kitettem M-be és úgy gyorsítottam. A Superb a 7-es DSG-vel viszont már nem vt ilyen érzékeny.
#nincsbennetarcsi
-
TrollBalint
addikt
Úgy vettem észre, hogy sport módban sem vált vissza. Vagy nem nyomtam elég határozottan a gázt, ha gyorsítok, ami szintén könnyen előfordulhat, mert városba szeretem takarékra venni magam. Úgy is piros hullámot fogok ki mindig Viszont dombon csak jó lenne azért visszaváltani, nem szeretem, ha erőlködik a motor. Ebben is 7-es DSG van, egyelőre még szokom ezeket a módokat. Most hazafelé jövet kipróbáltam a manuális módot. Háát... nem ilyennek képzeltem, ez rosszabb, mint gondoltam Vissza is raktam D-be.
basszus... rossz oldalát fotóztam Mondták a gumisnál, hogy a jobb hátsó kerékről 2 kupak hiányzik, a bal hátsón meg 2 van. Áttegyék-e egy oldalra, mondom persze, majd azt fotózom akkor.
[ Szerkesztve ]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Paxker315
addikt
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
viszont a 2.0 csíben ez olejos DSG, jól sikerült (DQ381?). Ismerve a motor-váltó tarcsit, én egész biztosan már most vinném csipszeltetni, még a váltónak is jót tehet. Sok örömet a bódéhoz és gondmentességet
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Szép! Sportban azért nem vált vissza legtöbbször, mert amúgy is magas fordulaton tartja és nincs rá szükség, persze, ha padlózod ott is visszavált. Emelkedő közben pedig ne válts, mert az nem tesz jót a kuplungnak.
Nekem van kupakom, írok pm-et.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Nagyon menő a színe!
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
TrollBalint
addikt
válasz Vismajor01 #215482 üzenetére
A színe nekem is bejön Meg a felni is.
Paxker315: Hát városban hiába volt sportban, nem nagyon éreztem, hogy vissza akarna váltani. De megnézem azért majd legközelebb.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Alin van olcsón csavar kupak szett, de tippre az a pár darab gyáriban sem lehet csőd.
-
tibbike01
őstag
válasz molnarpeter #215484 üzenetére
Az Alis 2 nap után leesik és a színe sem olyan szép fényes, mint a gyári. A gyári 20dbos szettben van csak a Skoda honlapján és 5048ft (pontosan ). Tudom mert most vettem
-
rbalint88
addikt
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Siman lehet, hogy nem volt akkora eroszukseglet, hogy visszavaltson. Nekem 1.5t-gdi hyundai van cegesben, az is sokszor hagyja “eroltetni” alacsony fordulaton, de ez csak szubjektiv, amikor 1500-tol megvan a teljes nyomatek, tenyleg nem feltetlenul szukseges visszavaltani, meg ha fulre ugy is erzi az ember
Egyebkent szerintem is csippeltesd szet nem kell esz nelkul, de 240-250 lo sima a motornak es valtonak is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Manual mód olyan, de nem is kell erőltetni nem azért vettél automatát, hogy magad váltogass. Én egyedül akkor használtam ha pl a Mátrából jöttünk haza akkor legyen rendes motorfék. Amúgy kb sosem, mert a 7-es dsg szoftja jó volt és gyors. Igaz volt 400+ Nm noymaték, ott nem nagyon kell visszaváltogatni mert az alacsony fordulatról is megindul. Egy benzines azért más karakter még akkor is ha turbós.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
AssAssynn
őstag
Na, hazatrélereztük a Corsát. Egyik ismerősöm bevállalta, hogy ránéz mielőtt eldobnánk. Van egy olyan ötlete, hogy a vezérműszíj sérülhetett (kiszakadt egy fog pl.), és ezért a hiba, mert szerinte nagyon vezérléshibának tűnik a dolog. Majd meglátjuk. Pár tízesből, ha kijön a javítás, akkor még megpróbálom nyúzni egy ideig. Ez az igazi öko-zöld-környezetbarát hozzáállás, nem az elektromos. Addig hajtod, amíg csak lehet.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
veterán
válasz molnarpeter #215484 üzenetére
Nekem van Alis VW, sorjás, sajnos nem kínai gyári. (Nem szeretem a kerékőrt, csere gyári csavarra, ahhoz kellett 4 db, a célnak nagyjából megfelel.)
[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz hobizoli #215492 üzenetére
Nem volt. ~150 ezernél került hozzám pár éve, és most 180 ezer van benne. Valaki mondta, hogy elvben 80 ezrenként cserélni kellene, de hát egyik szerelő sem mondta ezt nekem, pedig rendszeresen kellett hordjam hozzájuk a különféle bajok miatt.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
hobizoli
nagyúr
válasz AssAssynn #215493 üzenetére
magyarul kb 160k km korul mar erosen kerte volna a CS-t, es azert is adtak el kb 150k km-l
ez nem az auto hibaja, hanem a juzer tanulopenz kategoria
de ezt nem a szerelonek kene nyilvan tartania, hanem neked, o csak akkor latja az autot amikor vmiert odaviszed, es minden ugyfelet nem fog fejbol nyilvantartani
amikor megveszel egy autot, akkor a vezerles CS az default
....hacsak nincs rola hitelt erdemlo szamla, vmi szakszervizbol, hogy ~egy even belul, x km allasnal volt a csere
egy even tul kb nem is szamit, olyan mintha nem is lennetöbb drón kell ;P
-
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #215494 üzenetére
Miért nem akkor jelentkeztél érte, amikor ott rohadt az út szélén és el kellett szállítani? Most meg már fizettem érte.
De megírom majd, hogy mi lesz a fejlemény."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz hobizoli #215495 üzenetére
Nézd, sosem hallottam korábban erről, hogy 80 ezrenként cserélni kellene. Előtte láncos volt, arra azt mondták, hogy örök élet. Azért gondolom, hogy valamelyik szerelő említhette volna, mert pontosan nekik kellene tudniuk, hogy csere érett, és legalább rákérdezhettek volna, hogy volt-e, mert szükséges. És szerintem én még mindig azok közé tartozok, akiknek van valami sejtésük arról (ezek szerint nem sok), hogy mire is kell odafigyelni egy autónál, mert a sofőrök többsége, és a korombeliek még alapvető dolgokat sem tudnak. De talán nem is kell mindenről tudni, hiszen ezért vannak szakembereink.
Sőt, erről is csak itt a topikban olvastam először, hogy vásárlás után nem csak olajat cserélünk, hanem vezérlést és összes folyadékot. Korábban ilyet senkitől sem hallottam.
És vicces mód, épp a lerobbanásomkor mesélte nekem egy kedves úriember, hogy Mazdát vegyek, mert az a legjobb, higgyem el neki, mert neki is az van már 4 éve, de még olajat sem kellett rajta cserélni."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz AssAssynn #215496 üzenetére
Kb szeptember óta kéne talpraállítsam az előzőleg (bő 3 éve) mentett Fiatomat, mellette 3 traktor (még ha nem is 100% az én reszortom) csak a jármű jellegű várólista, nem elég komoly most a szándék részemről
Az a 4 év egy olajjal nem is vészes... annyi alatt már úgyis elkezdhette eléggé zabálni az állandó rátöltéses helyettesítő módszerhez[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #215498 üzenetére
Igen, mondta, hogy néha utána tölt egy kicsit. Dehát "ez kimegy a világból". Ja, én is kimentem az enyémmel, aztán ott is ragadtam vele.
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs