- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Dell notebook topic
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Mini-ITX
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- Asztrofotózás
- iPad topik
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Premier előzetesen a Rocket Rumble teljes kiadása
gp A végső verzió PC mellett konzolokon is elérhet lett a napokban.
-
Zimbabwébe ment a Starlink
it Immáron Zimbabwe területén is hivatalosan működik a SpaceX Starlink műholdas internetszolgáltatása.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
itouchfan
senior tag
Hyundai I30 DOHC 1,4 2010 milyen konstrukció? Nagyrészt városba, ingázásra kellene.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
őstag
válasz itouchfan #218304 üzenetére
Ha az az első i30 széria akkor inkább 1,6 mpi változat. Nekem 10,5 évig volt (2007, 1.4) és nem volt vele gond 150+ ezer kilométerig, de gondosan volt olajcserélve. Utólag amit olvastam róla már eladás után az alapján nem egy bombabiztos motor (kb. van rosszabb van jobb kategória ha jól értem).
-
tboldi
nagyúr
válasz dellfanboy #218306 üzenetére
Vezlánc problémák, ha jól emlékszem. Nem biztos.
-
őstag
válasz dellfanboy #218306 üzenetére
Ja, nekem is vezérműlánc rémlik, meg az hogy nagyon kényes hogy sűrű legyen az olajcsere (velem ez ugye megvolt, én karbantartás mániás vagyok). De régen volt már
Szerk: meg nem vagyok dízel párti de ennek a szériának a dízelei is nagyon jók. Kb az 1,4 a legkevésbé jó motor amíg meg nem érkezik az 1.6gdi és letaszítja a trónról
[ Szerkesztve ]
-
-
Biqci
aktív tag
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tothgera30 #218302 üzenetére
pedig az atlag inkabb ez
szamold ki hogy csak igy jarva is, mennyiert tankolsz egy honapban
siman 70-80k manapsag csak az ha 1000-1200km-t mesz
az egy evben 12-15k kmpersze, lehet jonni itt a 1000+ km-s elmeleti hatotavokkal egy tankkal, de az autopalyan es konstans 120-130-s sebesseggel lesz csak annyi
varosban meg kornyeken jarva ahol fek-gaz, piros lampa, zebra, korforgalom, jobbkezes... azaz normal napi hasznalatban egybol 6-700km-re redukalodik
ugy meg havi 1000-1200km-re 2x tankolsz legalabb, ami boven 30k+ manapsag per alkalomcegautokat nem kene belekeverni ebbe, az hiaba megy sokkal tobb km-t is, nem az tankolja, aki jar vele
meg a nemet sem arra keres, hogy uzemanyagkent a benzinkuton felejtsenemeteknel aktualis benzinar 1,85EUR/liter, dizel 1,80....
nem nagy diffi, csak a dizel ~2 literrel kevesebbet eszik ugyanannyi ccm-bol meg akkora ménest etetve...azaz 30%-l tobbe kerul a benzinessel egy km
havi 1500km futasnal az ~250EUR uzemanyagkoltseg a benzinessel, es ~190 a dizellel
az egy evben ~700EUR diffi
de ha ennel tobbet megy, akkor megjobban nyilik az ollo
szoval ha 2 evente turbot kene cserelni a dizelen, akkor annyi ido alatt kitermeli annak az arat is, mikozben meg ugyanoda elvitt
de nagyon nem 2 evente kell azt, sokkal inakbb a 12-15 eves autoknal
10 ev alatt 7000-7500EUR, ami az uj auto aranak az 1/4-e, ami a zsebben marad, es kozben meg mindig csak 180k km-t futottDMF meg regota van a benzinesekben is mar
~20 eve is volt egy csomo olyan benzines, amiben a kuplungnal mar kettostomegu lendkerek figyelt[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
footy
addikt
válasz dellfanboy #218306 üzenetére
Azert nem olyan rovid a 4 hengeres szivoknak a listaja ami egy kalap szar lett
En sosem ertem ezt a tubotol valo felelmet, meg hogy a szivo automatikusan jo. Ilyen egyszeruen nincs. -
hobizoli
nagyúr
válasz footy #218312 üzenetére
ja meg a turbotol ki van hegyezve a motor es hataron megy
a szivo az meg biiiirgyja es orokelet+3 nap
uhm, akkor báááástya, pl egy Civic VTI-be eroltess bele meg +10loerot....hajra
ennek a duplaja jon a turbosnal egy sima sw remap-l is ugy, hogy meg ki se nyitottad erte a geptetot se, OBD-n megvan mutatvany ~2 perc alatt
szoval kb amire a meki parkoloban betolod az arcodba a bigmekket, meg is van okositva a vezergeptöbb drón kell ;P
-
őstag
válasz footy #218312 üzenetére
két dolog jár az emberek fejében automatikusan:
- ha kevesebb dolog tud elromlani, akkor kevesebb fog elromlani, lásd Murphy
- a turbót egy ideje a lökettérfogat hiányának ellensúlyozására használják, így lesznek 900-1200 köbcentis 2-3 hengeres "alulméretezett" motorok viszonylag nagy bódékban (Qashqai, pl)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
imyourfriend
őstag
válasz f4lcon #218315 üzenetére
Az 1.2-es turbós motor egészen jól viszi az opel grandlandot, pályán 7 liter alatti fogyasztással vállalható.. persze jobb lesz a még készülő 1.6, melyből lesz hibrid is de úgy gondolom 1.2-vel már jól lehet haladni és hatékony motor.. kíváncsi vagyok az 1.2-es motor gen3-as verziójára milyen lesz.
-
Paxker315
addikt
válasz hobizoli #218314 üzenetére
Mivel nem értek hozzá, de élénk a fantáziám, így pár kérdés:
A Toyo hibridrendszere - HSD- kapcsán oly'smi rémlik, hogy az eletromotor olyan megfontolásból került bele, hogy az alapvetően "döglött" és nyomatékszegény Miller-Atkinson ciklusú szívómotornak adjon egy kis segítséget alacsony fordulaton, kisebb tempónál, állórajtból*. Ha már "döglött" vagy nem túl dinamikus karakterisztika: szívódízellel milyen sztori lenne? A turbo sem véletlen került rá a gázolajosokra. Csak ilyesmi felállást megnéznék - HSD& dízelmotorral - röhej fogyasztás? (tudom, V60).
Másik "hogy adná ki" kérdés, a Mazda nagyon jó hatékonyságú Skyactiv szívómotorjai szintén a toyota-féle hibridrendszerben. Szerintem a tesómnak azzal is sikerülne kétszámjegyű fogyi-értékeket produkálnia, egy Mazda2/Yaris méretű bódéval (mondjuk a Mazda2 hibrid végül is egy átcímkézés..) oh jaj.
*btw ezért imádom azt a HSD kritikát, hogy "nem is EV" meg "alig tud menni tisztán eletromosan". Persze, mert eleve nem volt cél, másra lett "kitenyésztve"
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
hobizoli
nagyúr
válasz imyourfriend #218317 üzenetére
meg lehet azt csinalni jora is....csak nem kell elfillerb4szoskodni a legkenyesebb reszeit IS
regi szovok azert birtak jol, mert mechinikailag(!) elegge tul voltak meretezve
csomo szivo motorbol kulonosebb hardveres modositas nelkul is lehetett turbosat csinalni, mert elbirta a forgattyus mechanikaja, olajszivattyu is megbirta terfogatarammal es nyomassal a turbo eteteset us
viszint amikor kidekaznak mindent, meg a legyszurobetetbol is csak egy akkora van, mint a 20-25eve egy 1.1-s 50loeros autonak volt, de most eleve sokkal tobb levegonek kell atmennie rajta, es mostanra 3x akkora lett a csereperiodus is... akkor nem kell azon elcsodalkozni, hogy a turbo szetforogja magat, hogy az elretkesedo szuro szivasi fojtasa ellen is elo akarja allittatni az eloirt toltonyomast az ECU es ezert 20-30 vagy akar 50%-l magasabb rpm-n kell forognia a turbonak, mint normalisan, ami az o eletciklusat drasztikusan csokkenti
aztan meg jon az "aaa ez szar, mert a turboja szetment"...vagy lehet esetleg neeeha karban is kene tartani
turbos auto: 8-10k km-kent legszurocsere, foleg ha vmi kisebb meretu db
tubos autonal eleve 10-12k a max olajcsere is, akarmit is ir a gepkonyv, ha inkabb autopalyan jar, akkor 15k
meg lehet nezni azoknal az autoknal is ahol ilyen 30k km-s is be volt almodva, 150-200k km korul mindig jottek a gondok, olajteknoben addigra mm-s olajsarlerakodas is eloferdult, szivokosar szuroje is felig eldugulva, amitol nem lesz fordulaton megfelelo tomegaram es nyomas se
a Renault dCi-knel is, ahogy lefeleztek a gyari csereperiodust megszuntek a fotengely + hajtokar csapagysor hibak
...nahaaaat
Opel is eloszor behalucinalt a 1.3CDTI-kre 50k(!!) km-s periodust, amikor a Fiat csak 30k-t
kesobb a Fiat levitte ezt is 20k-ra, az Opel meg kb akkor 30k-ra..grat
van benne ~3.3liter olaj...szerinted az ennyi futas alatt mennyiszer porog korbe a rendszeren?több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Paxker315 #218318 üzenetére
masfel honapja mentunk egy 1.8-s CH-R hibriddel
CVT valtos.... mintha csuszna a kuplungja folyamatosan
de amikor EV mod-ban kigurulsz a telephelyrol, es 50-60m megtetele utan, ahogy balra kikanyarodnal a foutra a gyorsitaskor a takk hideg motor raindul es elkezd uvegen forogni, mert a EV ehhez fosgyenge onmagaban igazabol, nos ott azert neztem egy nagyot, hogy ez igy mennyire normalistöbb drón kell ;P
-
Mike81
senior tag
válasz Vismajor01 #218285 üzenetére
Nekünk van egy Galaxy Hybridünk amiben ugye ecvt váltó van, nem sima automata. De ugye a kezelése ugyan az. Első indulaskor normál fékként nyomtam és majdnem kiment a család a szélvédőn De utána minden ment már mint az ágyba f@sás Nem.jelentett semmi különösebb megszokást a hasznalata. Nem akartam kuplungozni élveztem a kényelmet Viszont az MK1 Focusunk manuális váltós és azzal egy ideig rendszeresen lefuladtam mert amikor esett a fordulat vártam hogy vissza váltson
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz hobizoli #218320 üzenetére
Igaz Ford de ugyan az a technika.... Ha lepadlozod akkor nyílván úgy indul a benzin motor is hogy le kell adnia a nagyobb teljesítményt. De ha normál gyorsítással indulsz akkor nem fog üveghangon vonyítani a motor. Igaz a miénkben 2.5 blokk van de ahhoz majd 2 tonna súly párosul de normál közlekedésnél abszolut nem vonyít a motor, akkor sem ha normálisan gyorsítok. Kb mindíg 1500 és 2500 között van a fordulat. Ha előzők akkor megindul szépen és dinamikusan lehet közlekedni vele. Akkor természetesen elő jön a motor "vonyító" hangja de nem úgy hasznalod hoszabb távon és nem annyira zavaró szerintem. Meg azért pl a Mondeo hybridjéhez képest kulturáltabb a hangja a Galaxy S-Max Kuga triónak.
Amúgy meg nem biztos de mintha valami előmelegítő lenne ezekben a motorokban pont a hidegjárat miatt de ebben nem vagyok biztos, de mintha ezt olvastam volna valahol. Én azt figyeltem meg hogy amíg a víz hőfok nem megy ki a kék jelzésből addig akár milyen finoman közlekedek nem lövi le a benzines motort. Nyílvan ez is azért van hogy többet legyen üzemmeleg állapotban a motor.[ Szerkesztve ]
-
Oslug
újonc
válasz hobizoli #218323 üzenetére
Ez elég hihetetlen. Ha az autó egész nap állt akkor az 1. indulásnál benzin motor beindul. A 35 fok messze nem a motor üzemi hőfoka. Kénytelen beindítani a motort, majd megfelelő fokos hűtővíznél leállítja a belsőégésűt és ki-be kapcsolgatja a terheléstől és egyébtől függően pl. a rendszer gyári beállításától.
-
hobizoli
nagyúr
válasz imyourfriend #218325 üzenetére
vhogy sosem a felsovezetesen meg a mail-forwarding-managereken megy a sporolas...
több drón kell ;P
-
Mike81
senior tag
válasz Oslug #218324 üzenetére
Mondjuk a miénk akarmilyen idő is van de R-be rakva soha nem.indítja be elsőre a benyás motort. Mindig full elektromosan indul. Ha normál menetben indulunk akkor a hidegben álltalában rögtön indítja a benzinest és nem is kapcsolja le amíg nem kezd el mocorogni a vízhőfok felfelé, pontosabban amíg ki nem ér a kék tartományból. Melegebb időben egy hosszabb állás( 4-5 vagy akár több óra is) nem vennék rá mérget hogy rögtön indítja a benzines motort. De ezt annyira még nem figyeltem meg de így rémlik. Sőt biztos is hogy így van kutatva az emlékeim között Ha van kraft az aksiban és éppen csak csordogálsz akkor nem indítja be rögtön a motort. De ez szerintem függ attól.is hogy kezeled a gázpedált. Amúgy én az ilyen hidegebb időkben indulas előtt pár percel telefonról beindítom az autót. Mire kiimátkozom a gyerekeket az autóhoz reggel nem a lefagyott hideg autóba kell beülni, és az olaj is egy kicsit legalább melegszik a motorban.
-
=WiNTeR=
senior tag
Golf VI 1.4 TSI 122 HP + DSG mennyire szokott necces lenni, ha kap egy teljes vezérműlánc cserét? Vagy érdemes kerülni az egész szériát?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
hobizoli
nagyúr
válasz imyourfriend #218325 üzenetére
kozben meg nem erted hogy 1950-60-70-s evekben hogy voltak az amerikai gyartok kepesek arra, hogy akar evente masik alaku bode volt, vagy minimum egy facelift, arra ujra felszerszamoztak az uzemeket, meg 8x annyi jomunkasember dolgozott a gyarakban, mint a mai robotizaltakban
es egy eves keresetbol ossze tudtak sporolni egy uj musclecar-ra is akar
The median money income of families in the United States was $9,430 in 1969, according to estimates recently released by the Bureau of the Census
How much did a '68 charger cost new? Base price was $3,014 and the upmarket R/T began at $3,480.
MNB archiv oldalan megneztem, 1969-ben 30Ft volt az USDHUF
1969 Dodge Charger R/T, szoval nem is a 318cuin-s "fapad" 5.2 V8:
The high-performance R/T featured dual exhausts with chrome tips, Red Line tires, a special handling package, and heavy-duty, manually-adjusted brakes. This Charger is powered by a 375 horsepower, 440 cubic-inch V-8 engine and features a Hurst four-speed transmission. The factory price for a Dodge Charger R/T in 1969 was nearly $3,600.
tehat ez kb 110k-ba kerult akkor
1970-s Skoda 110R:
The price for a new car was 78,000 crowns – about 40 monthly salaries of an average worker.
MNB 1967-s archiv arfolyama szerint 1.68FT volt egy csehszlovak korona... az meg ~130k
több drón kell ;P
-
Biqci
aktív tag
válasz hobizoli #218311 üzenetére
Igazad van az üzemanyagok árát illetően Németországban, de azt nem kalkuláltad bele, hogy az éves adó a dízelre 300€-nál kezdődik, nekem konkrétan 315€ volt az Accord dízelre, míg a mostani hibrid autómra 30€ éves adót fizetek. Így kicsit másabb a matek...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
zgospel
őstag
válasz footy #218312 üzenetére
"En sosem ertem ezt a tubotol valo felelmet, meg hogy a szivo automatikusan jo. Ilyen egyszeruen nincs."
Általában egyszerűbb felépítésűek a szívómotorok, ez az egyik része, a másik pedig a felhasználói hibák.Az egy dolog, hogy az autós fórumokon/csoportokban többnyire tisztában vannak az emberek a technikai oldalával az autóhasználatnak, ezért nem padlózzák hidegen, visszahűtik a turbót, ezért ezekben az autóbuzi buborékokban úgy tűnhet, hogy ez mindenkinek evidens. Valójában az autóhasználók nagyon kis százaléka van tudatában a dolgoknak. Hosszan tudnék mesélni, de nem akarom szétoffolni a topikot.
A lényeg, hogy az ilyen teljesen átlagautósok akiknek a gumi állapotáról meg az olajszintről is a szervizben kell szólni, azok kevésbé tudják pusztítani a szívóbenzint mint a modern turbós motorokat a nem megfelelő használati módjukkal.
Számukra egyébként az elektromos autó az teljesen ideális, nem kell megvárni hogy bemelegedjen, nem kell visszahűteni, nem kell a fordulatszámot értelmezni, csak beülnek mint egy dodgembe és mennek, van egyből fűtés, bírja az 500 méterre elgurulok távokat, stb.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Paxker315
addikt
válasz hobizoli #218319 üzenetére
amúgy izé meg nem tudom, de: Jetta szervíz-intervalloknál légszűrőre 6! évet írnak. Vagy 60k MÉRFÖLD-et Az előző tulaj - céges autó volt, újként forgalomba helyezve, csak márkaszervizt látott - konkrétan 75k-s szerviznél cseréltette.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #218336 üzenetére
Azt gondolnám, az automata klímának azért illene annyira okosnak lennie ilyenkor, hogy nem keringet belül. Vagy tévedek?
És erre jön a válasz, hogy nem mindenkinek van, és akinek igen, az se automatán használja.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz tboldi #218337 üzenetére
Meg ido, mire a hoszivattyu elkezd dolgozni mondjuk mi nem szoktuk belehelni az eGolfot, plusz van drotos uvegfutes elol es hatul is
Felesegem egyebkent nem muszaki analfabeta, de tenyleg sokszor nagyon rovid tavokat megy, meg a Priust is sajnaltuk arra, tenyleg a villanyauto a legjobb ilyen hasznalatra.
-
Biqci
aktív tag
válasz 426os #218343 üzenetére
Te atya gatya! Nekem a mostani 30€ helyett majdnem 500€ lenne a kocsira, a motorra azt hiszem 70€ helyett több mint 200€. Az 7x több mint itt...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz hobizoli #218344 üzenetére
Nem is azt mondom, hogy 1:1, csak, hogy kicsit másabb a matek. Nekem volt LPG-s kocsim, de az volt kb egálban a mostani hibriddel. Akkoriban 90-95 cent volt a gáz, kb 10l/100km volt a fogyi. Most a hibrid eszik 5,7-et, jelenleg lement 1,80 alá a 95-ös, de az adóm is kevesebb kb 100€-val mint a gázosé volt...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
426os
őstag
válasz dellfanboy #218347 üzenetére
Nem, ezek az összegek validak. A kalkulátor az adót számolja ki (amit egyébként a biztosítással együtt fizetsz, ami valóban eltérhet).
Nekem a 120 lovas 2012-es autóra 470 Eur az éves adó.szek: a 60...150, amit te látsz, az havonta értendő, így ki is jön a matek
Sok az adó, de cserébe az utolsó kis hegyi mellékúton is hibátlan aszfaltot találsz....
[ Szerkesztve ]
.
-
nagyúr
válasz 426os #218348 üzenetére
cserébe az utolsó kis hegyi mellékúton is hibátlan aszfaltot találsz....
Nálunk is, csak elég kis mintaméretet kell választani. (mondjuk négyzetcentiméterre vonatkozóan helytálló a megállapításom)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Új hozzászólás Aktív témák
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest