Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Sarrukin #212988 üzenetére

    Kaptál már pár választ, de muszáj leírnom a saját tapasztalatom.

    Pár hónapja felmert hogy cseréljünk autót. (majd írom mivel autózunk most).
    Keret 4 milla, hasonló paraméterekkel mint amit te szeretnél.
    Kb a Ceed maradt benet ami felszereltségében adja azt ami tetszett. Majd elmentem és megnéztem a márkaképviseletnél (ahol piaci ár felett kínálják kb a használt példányokat), ott ahol max 10 éves autót találsz és normálisan átnézték/átnézik őket. (szabad szemmel jól látható összegért)
    Ezt követően jött az hogy benéztem a Ceed netes fórumába (fb)
    Két dologra jöttem rá.
    Minden motorjuk számomra elfogadhatatlan a 10 éves korosztályban.
    1.4 gyenge (tényleg)
    1.6 papíron elfogadható,d e dinamikában, hétköznapra kevés.
    Ebben az évjáratban a turbot csak a az 1.6 kapta meg.. nosza ez tetszik, nézzünk utána.
    Nos mint kiderült ez a motor kb magától széthullós, és amennyire szidják pl a BMW bizonyos motorjait, nos ez is erre a sorsra jut.
    Jön a duma- ha 10e Km-ként szervízbe horták, jó olajat kapott akkor jó a motor.
    Nem ismerek sajnos olyan tulajt aki újonnan megvette, tudja hogy 3-4 évig használja... és 10e Km-ként elviszi, holott 30e az előírás. A cégek sem vitték el... mert garisak, lízingeltek, így olcsóbb a fenntartás.
    A vége az lett hogy mindenhol elkokszosodott példákat mutatnak, átégett dugattyútetővel stb. A fórum megbízható embere létehozott egy saját oldalt, és (pénzért) vállal komplett átvizsgálást.
    A vége az lett hogy a piacot elnézve: 2014-es Ceed 4 milla. 2019-es 5 milla. Ceed II vs Ceed III.
    És utóbbiból van 1.4 turbos. Ez az a motor ami szerintem már élhető lett. 1.0 turbos az új teszteken sem dicsérték. Használtban meg pláne. Szóval szvsz nekem is hiába tetszett maga a típus, esélyes hogy soha nem fogok venni.
    Ami az elején kimaradt- szándékosan. 2008-as 1.4 T-Jet Bravo II-t hajtunk. 5 éve. 10ezres olajcserével. Kopó alkatrészek mindig cserélve vannak. 2 hónapja hűtőt kellett vásárolni a mert a régi elfáradt. (kb 50e volt anyag + munka) Most első tárcsa plusz fékbetét. Bosch rendszer volt- most is az lett. 60e-ben állt meg fékpadozással együtt. Nagyon jól felszerelelt példány, a motorja meg rugalmas, élhető. Fogyasztás kb 9 liter átlagban. (város- pálya 130- néha hegyvidéki autózás) . Ér 1.5 millát, úgy hogy hazai autó, 215000 Km van benne (valós).
    És valahogy nem győzött meg egyetlen autó sem arról hogy a 15 éves kocsira fizessek 2.5 millát, hogy 6 évet fiatalítsak. Akkor inkább 3.5 milla, és legyen 4 éves.

Új hozzászólás Aktív témák