- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #213450 üzenetére
Nekunk egy 2019-es volt (az mar facelift), szinten Style. Annak az uleseben 300 km utan mar feszkelodtem.
#nincsbennetarcsi
-
TrollBalint
addikt
Ilyen ülése volt? Mi konkrétan ezt néztük meg: Skoda Superb 1.8 TSI
Nem tudom, nekem nagyon kényelmes volt, picit fura volt, hogy olyan, mintha kemény lenne, de inkább ez a "tartást adóan kemény" nem pedig a kényelmetlenül. Igaz, hogy csak néhány percet ültünk benne. De ez idő alatt jobbnak tűnt, mint a vadi új Scala, de főleg a Kia ülések.
Ez ugye valamiféle textil anyag, mert a képről még azt hittem, lehet bőr lesz, de szerencsére nemhttps://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
szőröscica
addikt
válasz TrollBalint #213452 üzenetére
Ezek az 1.8 csík nem nyűgösek? Gondolom a 180 paci azért elég ehhez az autóhoz.
-
veterán
válasz TrollBalint #213452 üzenetére
Szerintem ezek nem az alap style ulesek.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
TrollBalint
addikt
válasz szőröscica #213453 üzenetére
Hát nem tudom mennyire nyűgősek, de úgy tudom a korábbiak, amiben láncos volt a vezérlés, ott voltak gondok. Ez már szíjas.
Bandus: Oh... hát ezt szomorúan hallom, de majd megnézzük akkor a többit, hogy milyen
Viszont, mivel elég kicsi a manuális kínálat, egyre elképzelhetőbbnek tartom, hogy az automata irányába is nézelődünk. Ha olajos, márpedig úgy sejtem, hogy ezek olajos DSG-sek már, akkor honnan tudom meg, hogy volt-e időben cserélve az olaj? (Tegyük fel nem hiszek a szervízkönyvnek) Van-e valami látható /hallgató jele, hogy ezt bizony nem érdemes megvenni? Vagy ez úgy van, ha 1-2x nem cserélték időben, de utána igen, akkor még semmi gond, és kiszolgál sok ezer km-t?
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #213455 üzenetére
Az egynyóccsí elég szoros barátságban van az olajjal, olyannyira, hogy literszám fogyasztja. [link]
[ Szerkesztve ]
-
dong86
csendes tag
válasz TrollBalint #213455 üzenetére
Jók ezek a motorok, ilyen van feleségem Octaviájában. Csak a 4x4-esek olajosak a simák szárazkuplungosak.
-
TrollBalint
addikt
válasz tboldi #213456 üzenetére
Ez 2008-2011 között gyártottakra vonatkoznak, mi 2017 előtt gyártottat nem nagyon akarnánk.
dong86: Ha jól emlékszem Qru írta, hogy valami 200 körüli Nm felett már olajos váltok vannak, és ez meg afeletti nyomatékosak. Ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #213458 üzenetére
és dong86:
Entschuldigen Sie bitte, nem vagyok VAG guru.
-
dong86
csendes tag
válasz TrollBalint #213458 üzenetére
250nm felettiek az olajosak.
Ez pont 250(papíron) szóval még száraz. -
TrollBalint
addikt
válasz dong86 #213461 üzenetére
Oh, én nagyobbre emlékeztem
Száraznál mire kell figyelni, vagy inkább ne is foglalkozzak vele, mert nagyon problémás? Az rémlik, hogy kb. 150.000 km-ként szereti magát meghalni.
Ha kvázi "kénytelen" vagyok ilyet választani, ha ragaszkodom a Skodához és nem találni szép állapotú manuálist.tboldi: részemről teljes mértékben meg van entschuldigenelve
[ Szerkesztve ]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
-
dong86
csendes tag
válasz TrollBalint #213462 üzenetére
Nincs álltalános szabály meddig bírja, de amúgy nem olyan rég tárgyaltuk. Amennyiben gond lesz vele az komolyan zsebbe nyúlós lesz még az értékéhez képest is(egy sima semmi extra normál fék futómű karbantartásnál is repkednek a 100 ezrek még a márkaszervizen kívül is). Én személy szerint nem vennék olyan autót, ami ekkora aknát hordoz. Amúgy van belőle 2.0 tsi 190 lovas az már olajos dsg-vel. Ez amit írtál szerintem amúgy nagyon jó áron van.
-
TrollBalint
addikt
válasz dong86 #213466 üzenetére
Igen, ezért is néztük meg, de sajnos eléggé el van hanyagolva. A csomagtartó nem nyílt, az első ajtókban (mindkét oldalon) belül belefolyt valami, vagy többféle valami a textilbe. Itt-ott (valószínűleg kavicsfelverődés miatt) lejött a festék, amit utólag megpróbáltak valamivel átfesteni, elég csúnya lett.
Hátul a siléc alagút lenyílója ki van szakadva, úgy lett visszaragasztva, de nem igazán sikerült.
Az aksira mondták, hogy egyszer már lemerült, szerintem az is cserés lesz a közeljövőben.2.0-s TSI nem rémlik, hogy sokba futottam volna bele, de igazából eddig a manuálisokra szűrtem rá, de akkor azt felveszem a listára Gondolom mindegy, hogy Octavia vagy Superb, a 2.0 TSI az olajos lesz akkor is?
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
dong86
csendes tag
válasz TrollBalint #213467 üzenetére
A 2.0 tsi az olajos igen minden verzióban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #213452 üzenetére
Nem, nem ilyen volt. Se a szine se a mintazata. Gondolom akkor a parnazasa is mas. A mienkben ilyen tejfolospohar muanyag ules volt.
#nincsbennetarcsi
-
polonic
félisten
Sziasztok
Itt is megkérdezem, több szem többet lát alapon.
Az a gondolat ébredt bennem, hogy nagyon tetszik a Kia Optima. Nem volt még koreai járgányom. Amit én kigondoltam, hogy szivóbenzines kéne és automata váltós. Inkább a klasszikus bolgyóműves automatával, nem a duklakuplungossal. Vezettem már mindkettőt, igaz nem kia-kat, de nekem valahogy túl nyers volt a duplakuplungos.
Mit kell tudni a 2 literes benzines motorról és az automatáról az optimában? Mi a szervízigénye? Az automatára itt is gondolom azt mondják, hogy nem kell olajcsere. De én ebben nem hiszek. Mikor kéne cserélni benne?
Van is egy példány, ami tetszik. Így első ránézésre és távolból mi a véleményetek?
-
Paxker315
addikt
válasz szabonagyur #213471 üzenetére
jóvanaz, szomszéd bérel egy taxxit, 386 ezer km-es touran, aszondja, még sosemvót olejcsere a dézsgébe, oszt megy az, bár már nem finom Nekem 57ezer km-nél lett cserélve, és, így 81ezer km körül már gondolkodom, hogy 90-100k-nál újra érdekes lehet a sztori - de már saját szerelőnél.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
TrollBalint
addikt
Most ezt hogy kell elképzelni - főleg ezen leírtak után? Megyek egy kiszemelt példányhoz, tegyük fel ~6 éves, nem volt benne cserélve. Ha már nem tetszik a váltónak, azt gondolom egy hozzáértó hallja, meg tudja állapítani, de ha mondjuk nincsen semmi gond és én megveszem és onnantól rendesen cserélem, akkor az megint kitart örökéletig?
Illetve egy elméleti kérdés, melyik "érheti" meg jobban megvenni - függetlenül bármilyen márkától - az automata váltósat, vagy a manuálisat? Ha arra is gondolni akarok, hogy a jövőben, 3-5 év múlva, melyiket lehet jobban / könnyebben eladni? Kíváncsi vagyok a véleményetekre
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Paxker315
addikt
válasz TrollBalint #213474 üzenetére
mindkettőt, preferencia kérdése. Megnyugodhatsz, lesz 5-6 év múlva is ultrakonzervatív "csakazMT" ember is bőségesen & én pl nem vennék saját részre AT-n kívül mást.
Az MT mellett szólhat, hogy "niche-termék" lehet az idő előrehaladásával, s lehet, valaki pont amiatt fogja megvenni az autót, mert nem AT-s : )
Amúgy, legjobb: autó megvesz, és instant szerviz. Olaj-olajszűrők, fékfolyadék, váltóolaj, esetleg fékbetétek, gázolajszűrő. Aztán biztos lehet benne, hogy meg van csinálva
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
TrollBalint
addikt
válasz Paxker315 #213475 üzenetére
abban biztos vagyok, hogy lesznek olyan emberek, akik 30 év múlva is manuálisat keresik, nem is velük van a gond. A dízel kitiltosdi miatt - úgy vettem legalábbis észre - csak alacsonyabb áron lehet eladni a dízeleket, mert aki attól fél, hogy 3 év múlva kitiltják, az inkább nem veszi meg. Erre irányult a kérdésem, hogy szerintetek lesz-e elég nagy vásárló köre akkor még, hogy ne kelljen áron alul eladni. Mivel új autóba javarészt csak automatával tudod kérni, ezért sokan megszokják / megszeretik / elevel azzal vizsgáznak le... és akkor jóval kevesebben fogják preferálni.
A manuálist én is előnyben részesítem, mert én váltó-b**i vagyok, szeretek váltogatni, főleg, ha valami kanyargosabb hegyi úton megyünk.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #213474 üzenetére
Ha nincs írásos nyoma akkor vedd úgy, hogy nem cseréltek benne. De elég megnézni az olajat milyen benne. Ha fekete vagy sötét barna akkor nem volt cserélve régen. Ha már rántva vált akkor az már nem jó jel. Főleg D-ből R-be és R-ből D-be érezhető. Ha már menet közben is akkor azt azonnal engedd el.
Ezt olvasd át vannak benne hasznos infók: Így hal meg a Volkswagen-féle DSG-váltó
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #213476 üzenetére
Amúgy +1 a manuálisra, 2013-tól 2021-ig DSG-ztem végig, nekem egyáltalán nem hiányzik. De mi vagyunk a kisebbség, a legtöbb ember az automatát kéri. Ki is fog veszni a manuális a polgári autóknál lassan (főleg a(z erőltetett) villanyos átállás miatt).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #213479 üzenetére
Elvetemült vok, én a villanyos kulcsos kocsi helyett is inkább a manuális PD TDI-t vittem. A kocsikadós csóka úgy nézett rám, mint egy ufóra kb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
JackFeryll
őstag
válasz szőröscica #213479 üzenetére
Nehéz lábú, későn váltó embereknek jelentős fogyasztás növekedést okozhat a kézi
-
Paxker315
addikt
válasz JackFeryll #213481 üzenetére
a gyári dsg program meg kinyírja a kettőstömegűt időnap előtt
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
silver10
aktív tag
válasz szabonagyur #213471 üzenetére
Egy laikus kérdés. Már, hogy ne tévképzetem legyen az egészről. Én eddig azt hittem, hogy a száraz kuplungos DSG-knél ugyanúgy kell (ajánlatos)a váltóban olajat cserélni, nagyjából 60E kilométerenként, lévén, ha a teng.kapcsoló surlódótárcsái nem is fürdenek olajban, de fogaskerekek igen és a mechatronika mágnesszelepek nyitásával-zárásával végzi olajnyomásokkal, egy villás-tolórudas szerkezettel a páros és páratlan fokozatok mozgatását a kuplungtárcsák egyidejü nyitása-zárásával összhangban. És így a váltófogaskerekek meg a finom furatokkal elátott mechatronika miatt szükséges a váltóolajcsere, ami a kuplungrészt itt nem érinti. Nem zavar, ha ki leszek javítva, mert esetleg abszolut nem így van, mert legalább akkor tiszta és világos lesz.
-
szabonagyur
félisten
És cseréli valaki a szárazba valaha? Megkérdeztem anno Debrecen Autót, itt Nyíregyen is és még hírből se hallottak olyat, hogy száraz DSG olaj csere.
De amúgy anno a Honda is elcsalta nekem a cserét a CVT-ben, szóval ez alapján semmit sem lehetne venni.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #213489 üzenetére
Hivatosan nem kell, markaker soha nem fog cserleni neked... Honda ugyanez, ott is elettartam olajozas van a cvt-ben nem? Subaru cvt-ben cserelik serenyen (ne ott se a markaker), ahogy olvasom a forumukat.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
addikt
Tboldi linkelte a GD Jazz előírásokat, ott ír cserét normál használatban 80k km-enként, sok rövidtávnál meg 40k km-enként.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #213489 üzenetére
Van, ahol vállalják… de ha kuplung kopadék nem megy bele, a mechatronika meg úgyis elromlik, akkor nem biztos, hogy megéri (mármint ráér majd ha elromlik)
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #213493 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz grizlisandor #213493 üzenetére
Elso 80e, utana talan 60e.
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen