- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Apple asztali gépek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- Apple notebookok
- Az AI felé fordul az IKEA is
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
feloman
aktív tag
Sziasztok! 1,5 millió körül milyen kombit vagy egyterű kocsit tudnátok ajánlani? Hétköznap városban egyszer kétszer kisebb - bevásárlás főleg -, hétvégén hosszabb távokra lenne használva - kb 250 km-es távok. Ha lehet legyen benne hely - 190 cm vagyok -, plusz feleség és kisgyerek - babakocsival. Köszi előre is az ajánlásokat!
felo
-
TrollBalint
addikt
válasz hobizoli #212848 üzenetére
A szerelők gondolom kaptam mindenfélét és valóban nem tudom, hogy ők általában gondoltak a francia autókra, vagy csak a dízelre, de amivel haverék szívtak, az pont egy benzines volt Én is azt szeretnék első körben. Alapvetően nincsen bajom a dízellel, de olyan hű de sokat nem megyünk egy évben, plusz, ez a dízel kitiltásos mizéria nem tudom hol fog tartani 4-5 év múlva, mikor el szeretném adni. Úgy gondolom egy benzinest könnyebben meg fognak venni
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
footy
addikt
válasz bandus #212846 üzenetére
Mivel relative kozel van hozzam a liebochi telepuk es gyakran "cserelodnek" nalam az autok voltam mar naluk egy parszor.
A kocsikat lizingcegektol vasaroljak ki csomagban. Emiatt nem mindig csak jo allapotu autok vannak a kinalatban. Nyilvan ez termeszetes, de sajnos az arban ez nem mindig tukrozodik.
A masik problema, hogy alig mondanak valamilyen infot telefonon keresztul es ha tavolrol jossz akkor nagy lyukrafutas lehet belole. Konkret peldak:-Golf 6
Telefonban megkerdeztem hogy milyen az altalanos allapot. Minden tuti , jott a valasz.
Fel is kerekedtem meg aznap delutan es megneztem az autot. Kivul 1-2 karc, de amugy ok.
A belseje kuturalt, aztan mikor beinditottam, akkor kiderult hogy csattogott a lendkerek es valaszinuleg valamelyik befecskendezo is le volt halva.
-Seat Leon
Ugyanugy kezdodott mint a Golf, el is mentem megnezni. Direkt megkerdeztem az egyik eladot meg helyszinen is, hogy minden ok a kocsival, mert az atlaghoz kepest kicsit olcsobb volt. Elso ranezesre stimmelt is a sztori, mert korben nem volt semmi az autoval es a belseje is rendben volt. Aztan megneztem a tetejet es kiderult hogy miert olcsobb. Jegvert.
-Opel Astra
Ugyanaz a bevezeto. Elsore itt is minden passzolt. Aztan mikor jobban megneztem akkor tunt fel hogy mind a 4 ajtot ranyitottak valami betonfalra. (az elek le voltak surolva)
-Opel Insignia
Minden ok. Proba viszont nem lehetseges mert nincsen szabad rendszamuk, menjek vissza holnap.
(Ausztriaban a szemelyhez, illetve ceghez van rendelve a rendszam, nem pedig direktben az autohoz. Igy a probautat a kereskedok a sajat kek rendszamukkal szoktak engedni)
Azzal a lendulettel csinaltam is egy idopontot az autoklubhoz atnezetesre.
Amikor el akartam hozni az autot, akkor eloszor jott hogy atnezetesre ne mert az sokaig tart, de vegul sikerult lebeszelni a dolgot.
Az autoklubos teszt "ok" eredmennyel zarult, mert az auto rendben volt az elso es hatso lokharitotol eltekintve. (tudtam elore hogy karcos) Viszont a szelvedo felett talaltak egy rozsdafoltot. (kofelverodes lett elhanyagolva) Az ar jo volt, karosszerias es fenyezos ismeros van gondoltam mi baj lehet. Az elso es hatso lokos szepen meg is lett csinalva a rozsdafolt a teton maradt, mert kiderult hogy valoszinuleg ki kellene szedni a szelvedot ahhoz hogy teljesen el lehessen tavolitani a rozsdat. A kocsit 2 evvel kesobb ezzel a hibaval adtam el. (a vevo is csinaltatott autoklubos tesztet es felirtak neki is)Azt hozza kell tennem hogy en(fokent korabban) a "jobb" aru autokra mentem. (mondjuk ugy, hogy az also harmad teteje illetve kozepsav)
Rengeteg autojuk van es elhiszem hogy nem tudnak mindenrol mindent, de van egy atvizsgalas amikor atveszik az autokat es azt, hogy jegvert illene felirni az adatlapra.
A fenti sztorik jopar evesek (az insignia sincs meg mar 2,5 eve), de feltetel nelkuli bizalomra nem feltetlenul adnak okot(bar a google ertekeles az akkori 3csillagrol sokat javult). Azota allitolag jobban atnezik az autokat (viszont ahogy hallottam csak az o szervizuk nezi/nezheti(autoklubos tesztetbe nem szoktak belemenni mar) at az autot ) van olyan ismerosom is aki teljesen elegedett volt veluk.
Az biztos ha Passatot szeretnek venni akkor ott nezelodnek mert abbol mindig rengeteg van nekik. -
426os
őstag
válasz footy #212858 üzenetére
Uh, kérdeznék én is pluszban, ha nem gond. Osztrák Weltautóval is van esetleg tapasztalatod?
Az ŐAMTC (feltételezem ezt értetted autóklub alatt) átvizsgálás mennyire alapos, diagra is dugják az autókat vagy csak szerkezetileg nézik át?
Hogy ne offoljuk ezt a topicot, ide is írhatod a válaszod: [link].
-
footy
addikt
válasz 426os #212859 üzenetére
Valaszolok itt, hogy keresheto maradjon.
Nekem csak a graci Weltautoval van tapasztalatom. Ok teljesen normalisak. Az autok kicsit dragabbak, de rendben van veluk minden. A Golfok amiket ott neztem technikailag es optikailag is abszolut jo allapotban voltak. Nem utolso sorban a kiszolgalas is teljesen mas mint az onlinecarsnal. A szervizfuzet minden esetben rendben volt es a probaut is mindig megoldhato.
Igen, az autoklub alatt az ÖAMTC-t ertettem. Az atvizsgalas altalanossagban jo, bar itt is van szoras abban hogy melyik technikus mennyire alaposan nezi meg.
ITT van egy lista rola hogy konkretan miket vizsgalnak.
Roviden szolva mindent amit megbontas nelkul lehet megneznek. Ha jol emlekszem legutobb klubtagkent 75 euro volt a vizsgalat es 12 euro volt hogy bemertek a futomuvet is.
Ha nem is annyira alapos a technikus meg akkor is boven megeri az arat, mert a vegen kapsz egy teljes listat amin a fenti parameterek menten atneztek a dolgokat. Ezzel a legtobb kereskedonel lehet alkudni is.[ Szerkesztve ]
-
fpatrik17
senior tag
Sziasztok!
Két hónap múlva kezdek új munkahelyen, ami heti 2 munkanapi pesti utat fog jelenteni hosszútávon. Budapest ide nekem 145 km, ebből 90 km autópálya. Eddig egy 2006-os 1.4 Nissan Note volt eddig a közlekedőedény alattam, amivel a napi városon belüli munkábajárás, időntként egy-egy hosszabb út eddig hibátlanul működött, viszont nem pályázásra való jószág (bármennyire is imádom az igénytelenségét).
Átnéztem a hahu-n a diesel felhozatalt 2-3 millió között és nagyon elkeseredtem. Úgynézem ez már nagyon a beugró árkategória az autópiacra...
Szeretném a hozzáértők javaslatát kérni, milyen gépjárművet javasolnának a kövezketőkre:
- 2,5 millió Ft felé nem szeretnék menni
- Évi 30-35k km, ebből heti 1-2x hosszabb út (oda-vissza 290 km, amiből 180 autópálya)
- 192 cm, 95 kg vagyok. Szeretnék kényelmesen elférni elöl, illetve ha valaki mögém ül, akkor ne nyomorogjon (vicces, de a kis Note ezt simán tudta)
- Fogyasztás max 6 liter
- Nem szeretnék lemondani a Note pakolhatóságáról. Tologatható üléssor, lecsukott ülésekkel kimondottan jól és magasan megrakható utastér.
- Évjárat, km nem érdekel
- Megbízható motor, elfogadható árú futómű és kopó alkatrészekAkármerről nézelődtem, nálam egy gépjármű van, ami ezeket tudja és az a Lancia Delta...
Mennyire hangzik elvetemült ötletnek? Milyen motorral ajánlott? Automata mennyire kényes technika?Bármilyen javaslatot, ellenjavallatot szívesen veszek! Köszönöm, ha olvastál!
• Honor Magic5 Pro •
-
Lefty
addikt
Sziasztok,
vannak manapsag meg megbizhato szivo benzin motorral szerelt autok, turbo nelkül? Mondjuk az elmult 3-4 evböl?
A 2011-es 1.6 ti-vct Focusomat szeretnem fiatalitani, ill. jobb felszereltsegü autora valtani, de nehez kerdes, hogy mire. Benzines kell, de tartok az ilyen 3 hengeres turbos benzinmotoroktol. Van a Ford-nak egy Kuga 2.5-ös szivo benzines plug-in hybridje, az elegge bejön es jo konstrukcionak tünik, de az utcan parkolok es nem tudnam hol tölteni.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Lefty #212866 üzenetére
Szerencsere van belole sima hybrid verzio is, itt a forumon is van tulaj
De barmelyik Toyota/Lexus hsd is megfelelo lehet. Vagy ha sima szivobenzines kell, akkor Mazdak johetnek meg szoba.
A turbo egyebkent egy eleg egyszeru szerkezet, nem is annak a javitasa-csereje az igazan fajdalmas muvelet. Magasnyomasu uzemanyagrendszer, kozvetlen befecskendezes miatti kokszosodas, kipufogogaz-kezelo rendszerek (egr, reszecskeszuro) sokkal nagyobb kockazatot rejtenek, mint egy mezei turbo. -
vzsryl
nagyúr
2020-ban vásárolt, és 2023-ban eladott járműnél is van SZJA kötelezettségem, ha drágábban adom el, mint amennyiért vettem?
Ingatlannál ezen már kétszer átestem, de ott csak 5 évig él az adókötelesség, és a 2. évtől csökken a mértéke.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #212876 üzenetére
Csak ha a tankolás is számít.
Nincs számlám semmiről. Mindent ismerőstől vettem hozzá. Az autó alkatrészbolt tulajával jóban vagyok, a szerelőmmel mondhatni haverok vagyunk, a gumisom is hasonló. Gondolom emiatt is kapom mindig a Republic sláger címét: "Neked könnyű lehet!".#212878 kisza25 : Azt a motorjához meg síeléshez kívánd neki. Főleg az utóbbihoz.
Btw. Te mit tudsz az SZJA-ról?[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
válasz vzsryl #212887 üzenetére
Nem jól értelmezed ha 700k a különbözet az a jövedelem, nem a bevétel.
Pl. Veszel 4,3M Ft egy autót, eladod 5M Ft-ért, akkor 5M Ft a bevétel és 700eFt a jövedelem.700*0.15=105eFt, de mivel 200eFt jövedelemig adómentes (tehát 500eFt léped át az adómentességet), így levonsz 30 eFt-ot(200*0.15), azaz 75eFt-ot kell befizetni.
A vétel és eladásanál jelentkező költségekkel tudod csökkenteni a jövedelmet.
A 600eFt azt jelenti, hogy eladsz pl 2db használt videokártyát, darabját 300eFt-ért, akkor azt nem kell jelentened.
Tehát a bevétel 600eFt, nem a jövedelem.
Remélem így érthető[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
vzsryl
nagyúr
-
Xero
nagyúr
Nagyon szepen csendben vonul (a dupla uvegezes megteszi a jotekony hatasat), de ha kell padlora 4000 folott kelloen meglodul. Tenyleg nagyon csendes, jelentosen halkabb mint egy jol felszerelt W205 220cdi.
Meg ismerkedes idoszaka van, szokom a dolgokat.
Egyelore kb 400km szaladt bele es 8.5-nel allunk fogyasztasban, ketharmad tempomat 150-el es 1/3 Budapestezessel. Ez nagyon meglepett, 10 fole vartam.
Ratevedtem a fogyasztas menupontra, es rohadt vicces nezni a henger lekapcsolast, mivel semmit nem erzek belole.szerk: Az egyetlen pain point, hogy ugyan vadonat uj telik vannak rajta, de a nyari kuka, igy ott is kigurul meg nemi penz az ajton gyorsan. 225/45R19
#212879vzsryl: Sieleskor mar oregesebben tolom, iden fel sem vettem a gerincvedot, mert felesleges lett volna. Motorral meg igazan csak palyan allatkodom, ott leginkabb a buszkeseg serulhet.
De jaja mind a haromra johet az anti baleset aldas![ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
Na, kinéztem itt a közelben egy J Astra-t.
1.4T@140Le
Tavaly tavasszal márkaszervizben kapott egy új motort, amiben 83k km van. Ezt decemberben papírozta le a tulajdonos, de a forgalmiban még nincs benne. Hatósági papír megvan róla. Ha viszem eredetiségvizsgálatra, akkor ezzel simán átmegy, és az új forgalmiba bekerül az új motor?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz vzsryl #212892 üzenetére
Biztos, hogy j astra 1,4 t-vel? J astra nagyon nehéz (1600+kg), 1,4 t meg nem éppen hibátlan motor, nem véletlenül kapott az is újat
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
vzsryl
nagyúr
válasz kisza25 #212893 üzenetére
Jó az a motor, megbízhatóbb a K Astra-s 1.4T-nél. Valami dinamikusabb verdára van szükségem, és ebben a kategóriában az Opel 1.4T motorja talán a legmegbízhatóbb. A 122 lovas 1.4TSI-nél jobb konstrukció. Még 1.8 H Astra fl, C Vectra fl, Avensis T25 1.8 fl/2.0, Accord mk7 2.0/2.4 játszik. Nagyon tetszik az asszonynak múlt héten vásárolt Jetta V (Golf V), de az 1.6@102ló nekem kicsit kevés. Más értelmes benzin motorral nem szerelték a PQ35/46 platformot.
Engem nem zavar, hogy nehéz a J Astra. Cserébe puhábban rugózik és ha csattanik’, akkor visz mindent, mint a piros hetes.
Majd csak délután nézem meg, egyáltalán nem biztos, hogy megveszem. Lementettem még pár tucat verdát.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz vzsryl #212894 üzenetére
Mondjuk a súly az pont a dinamika ellen van, az insignián is nagyon érezni, hogy nehéz, amúgy tény hogy az is jól rugózik, jó vele krúzolni, ha már megindult (1,8 szívó 140 ló van itthon) és a csattanásban is igazad van.
Esetleg 1,4t tipo és giulietta? Azok nem nehezek és a 120 lovas is egy megbízható motor?Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
grizlisandor
addikt
válasz vzsryl #212894 üzenetére
Remélem 2012.06 hó utáni az Astra az M32 váltó miatt, de legalább 2011 utáni, ahol a PCV szelep hibát javították.
2012 után az 1.4 TSI 122/125 lóval már az új kialakítású verzműláncot kapta (+2 láncszemet), a lánckerekek + fogat, a gyári legfrissebb cikkszámú vezérlésben is ezt szett található.Ezek után egyéni preferencia a két motor, mivel mind2 láncos, okoskerékkel szerelt motor, közvetlen befecskendezéssel, talán a TSI takarékosabb. Golfot jobb autónak tartom, mint a hasonló évjáratú Astrát.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz grizlisandor #212898 üzenetére
2010-es, de aprópénzért adják. Ugyanennyiért van egy Golf VI 1.4TSI is, amit kuplungozni kell hamarosan, mert már a végét járja.
Mindkettő szép kívül-belül, nem dohányzó, kulturált.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen