- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ph_5.5
aktív tag
válasz milkabrams #185172 üzenetére
Majd 2 éve van Bravo II 1.4 T-Jet motorral. Nálunk pont az lett a gond hogy túlságosan elkényeztetett az autó. Az 1.4 120 Le-s motor remek dinamikájú, nem fogyaszt keveset (vannak akik 6.3 körül autóznak vele nekem ez 1X jött össze de akkor nagyon óvatos voltam) de legalább autópályán a 130-t könnyedén eléri. Felszereltsége szerintem parádés, az esőérzékelős ablaktörlőtől a tempomaton át az ülésfűtésen keresztül a gyári 9 hangszórós hifiig minden van benne. A beltere nekem bejön, a külső pedig fiatalos. [link]
És igen.. lehet gond a klímával- pár tízezerből szinte örökösre megoldható. Lehet gond a féltengelyekkel, 100e-ből az is tartósabb mint a gyári. Van gond a váltókkal. De összességében egy jól használható autó. -
ph_5.5
aktív tag
válasz milkabrams #185178 üzenetére
Van egy nagy kesztyűtartó (bár a Blue&Me rendszer doboza elvisz egy jó részt belőle), a könyökbox tárolója lapos, de pl kisebb pénztárca elfér benne. Előtte a két italtartó szerintem nem a legjobb megoldás. Az ajtózsebek elég kicsik. A váltókar előtti rekesz kicsi, de mobil, nagyobb pénztárca elfér benne. Stiloból ültünk át ahol az ajtózseb sokkal nagyobb, a kesztyűtartó szintén méretesebb, felette volt egy 1.5 literes palack hűtésére alkalmas tároló (itt 0.5 literes palack fér el). Igaz a mi példányunkban van hátul kartámasz italtartóval tárolóval. Illetve a kétszintes csomagtartót kedvelem.
Nem egy családi egyterű, de használható.
Hang? 130-nál normál hangerővel lehet benne beszélgetni. Zenét hallgatni számomra a gyári hangrendszer is elegendő. A mélynyomós változatunk van, ez így szerintem önmagában tisztességes. A B&M rendszer miatt pendrive-ról tud zenét játszani, tudom a CD azért jobb. Bár ez mondjuk magyar utakon 100-as tempónál mennyit jelent nem tudom. [link] Ez a beltere a "sportos Carbon like" kivitelnek. -
ph_5.5
aktív tag
válasz Sarrukin #212988 üzenetére
Kaptál már pár választ, de muszáj leírnom a saját tapasztalatom.
Pár hónapja felmert hogy cseréljünk autót. (majd írom mivel autózunk most).
Keret 4 milla, hasonló paraméterekkel mint amit te szeretnél.
Kb a Ceed maradt benet ami felszereltségében adja azt ami tetszett. Majd elmentem és megnéztem a márkaképviseletnél (ahol piaci ár felett kínálják kb a használt példányokat), ott ahol max 10 éves autót találsz és normálisan átnézték/átnézik őket. (szabad szemmel jól látható összegért)
Ezt követően jött az hogy benéztem a Ceed netes fórumába (fb)
Két dologra jöttem rá.
Minden motorjuk számomra elfogadhatatlan a 10 éves korosztályban.
1.4 gyenge (tényleg)
1.6 papíron elfogadható,d e dinamikában, hétköznapra kevés.
Ebben az évjáratban a turbot csak a az 1.6 kapta meg.. nosza ez tetszik, nézzünk utána.
Nos mint kiderült ez a motor kb magától széthullós, és amennyire szidják pl a BMW bizonyos motorjait, nos ez is erre a sorsra jut.
Jön a duma- ha 10e Km-ként szervízbe horták, jó olajat kapott akkor jó a motor.
Nem ismerek sajnos olyan tulajt aki újonnan megvette, tudja hogy 3-4 évig használja... és 10e Km-ként elviszi, holott 30e az előírás. A cégek sem vitték el... mert garisak, lízingeltek, így olcsóbb a fenntartás.
A vége az lett hogy mindenhol elkokszosodott példákat mutatnak, átégett dugattyútetővel stb. A fórum megbízható embere létehozott egy saját oldalt, és (pénzért) vállal komplett átvizsgálást.
A vége az lett hogy a piacot elnézve: 2014-es Ceed 4 milla. 2019-es 5 milla. Ceed II vs Ceed III.
És utóbbiból van 1.4 turbos. Ez az a motor ami szerintem már élhető lett. 1.0 turbos az új teszteken sem dicsérték. Használtban meg pláne. Szóval szvsz nekem is hiába tetszett maga a típus, esélyes hogy soha nem fogok venni.
Ami az elején kimaradt- szándékosan. 2008-as 1.4 T-Jet Bravo II-t hajtunk. 5 éve. 10ezres olajcserével. Kopó alkatrészek mindig cserélve vannak. 2 hónapja hűtőt kellett vásárolni a mert a régi elfáradt. (kb 50e volt anyag + munka) Most első tárcsa plusz fékbetét. Bosch rendszer volt- most is az lett. 60e-ben állt meg fékpadozással együtt. Nagyon jól felszerelelt példány, a motorja meg rugalmas, élhető. Fogyasztás kb 9 liter átlagban. (város- pálya 130- néha hegyvidéki autózás) . Ér 1.5 millát, úgy hogy hazai autó, 215000 Km van benne (valós).
És valahogy nem győzött meg egyetlen autó sem arról hogy a 15 éves kocsira fizessek 2.5 millát, hogy 6 évet fiatalítsak. Akkor inkább 3.5 milla, és legyen 4 éves. -
ph_5.5
aktív tag
válasz kisza25 #213018 üzenetére
Tipo a páromnak nem tetszik. És ti sem dicsértétek az anyaghasználatot túlságosan Sajna jelenleg a Fiat konszern nem ad olyat amibe átülnék. Ezért akartam valami mást.
És a sok olvasás után megállapítottam hogy nagyon mellé lehet nyúlni.
Mazda rozsdásodik. (ma mesélte egy barát hogy vettek egy Mazda 2-t. Ismerős kereskedőtől. Átíratták- ma viszik vissza és kérik vissza a vételárat mert az ő szerelőjük is átnézte, és pont minden hulladék rajta- és nem csak az alja rozsdás, de a motor szórja az olajat, ba van a fékrendszerrel, lengéscsillapítókkal stb. )
Honda Civic tetszene. Páromnak is... de állítólag a motorját pont azzal ölik meg hogy elpusztíthatatlannak állították be és csak használják. (tudom, általánosítás... de mivel nincs baráti körben eladó így maradna a lutri- idegentől)
Focus- nem tetszik.
J Astra- már megbeszéltétek. Régi motor ami kb a Bravoban is van még oké, de a közvetlen bef. változat már nem oké. Nem az a sok hogy 100e km-nél most 140e körül dióhéjazás, hanem ha 5 év múlva ez már 300e lesz és akkor ér az autó 2 millát...
Francia... hát megint új szerelőt kellene keresnem, mert a mostani közölte olyat ne vigyek hozzá (a Megane 2015 körüli belsővel... nos a kormány olyan csúnya hogy ha azt kell néznem vezetés közben akkor rosszul leszek
Szóval nem tudok jelenleg megoldást. -
ph_5.5
aktív tag
válasz kisza25 #213020 üzenetére
Az kb egy Bravo II facelift lenne 2.5 milla ráfizetéssel Amúgy tetszenek, a szomszédomnak kettő is van. De nem vagyok vele előrébb. És ez a nagy értéktartás (számszakilag) szerintem nem fog a végtelenségig kitartani, mert ezek a 10 éves autók pont annyira megbízhatóak és alkatrészigényesek mint egy 15 éves. Mi mindent megcsináltattun kb az autón (váltó 5 éve pont úgy mozgott mint most... tehát azt egyszer meg kell majd oldani) de minden más mindig cserélve volt ha elkopott, mozgott, nem mozgott... ősszel vettem pl új 18-as gumikat a gyári 18-as kerékre. Még elhasználom 1-2 évig amig nem jön valami értelmes példány. Csak nem tudom miből
-
ph_5.5
aktív tag
A használtautó érdekes állatfaj. Mi a 2. tulajtól vettük. Bravo fórumtag volt, ott sokan azért vannak bent mert márkafanatikusok. Ő odafigyelt az autóra, az első gazda kevésbé. Mi megint figyelünk rá, mert egy autünk van és fontos a megbízhatóság, és az hogy meg tudjak állni pl. Ha a szerelő lát valamit, kicsréltetjük. Ha elkopott- csere. De van hogy kéthavonta mosom le. Nincs csoportmatricám, nem járok találkozókra és nem fotózom le az autót (soha) ha lemostam, láttam egy másik azonos példányt stb De ha eladom akkor elmondom mire készüljön aki megveszi. (jelen állsá szerint egy ideig nem lesz eladó)
Félelmetes mennyi bontószökevény rohangál.. és mennyi 10 évnél fiatalabb "rom" pl motorikusan. Ez a 30ezres olajcsere nálam kiveri a biztosítékot. -
ph_5.5
aktív tag
válasz tobias88888 #213835 üzenetére
Pár napja fb Kia csoportba feltettek eladásra egy 2014-es kombit. Dieselt. Valami 5.5 milláért. Írták neki hogy ez picit túlárazott. Én másként fogalmaztam- belinkeltem a 2014-es új árát. 5.2 milla volt fullosan. És leírtam hogy értem én az inflációt, de azt senki ne felejetse el hogy ha egy 120-150ezret futott autót fel akarunk javítani egy 0 km-es autó szintjére és kicserélünk minden félig kopott vagy nagyon kopott dolgot, akkor az új autó ára felett találjuk magunkat.
Az adminok törölték az összes hsz-t, mert a fórum szabályzata bla bla...
A lényeg- azt hiszem sosem fogok sem Kiát sem Hyundait venni, mert folyamat csak a hiábakt látom a csoportban. Mármint 1-2 éves autók szérihibásak. Apró vackok amik százeres kiadásokkal járnak... de hogy mennyirejó a Kia. A fenéket. Esélyes ha más fórumba belépek akkor ott is hasonló gondok lehetnek az elmúlt 10 év autóival... de a Kia nem normálisan sok hibával fut. (motorok, kormánymű, nulla festés...) Nekem 5 milláért ne akarjanak 10 éves autót eladni.
Mazda- szépek. Meg nem urbán legend a rozsda. Én azt is kerülném. Tudom most nem segítettem sokat. -
ph_5.5
aktív tag
válasz Mauzes #213855 üzenetére
Ha adott egy 2014-ben 5.2 millába kerülő autó ami 150.000 Km futott, akkor az egy max élete felénél járó eszköz.
Újonnan, azonos tudással ez most 10 milla.
Ha valaki a használt autójáért 5.5 millát akar kérni akkor 4.5 milla az árelőny. Elvben- mert a 150ezret futott autóban hogy olyan állapotú legyen mint az új, ki kell cserélni kb 5 millányi alkatrészt. Lengéscsillapítókat, trapézt, dugattyúkat, vezérlést, kárpitot... (természetesen ez mind túlzás és nem szükséges- de így fair az összehasonlítás az új árhoz)
Szóval számomra az az összefüggés hogy értem én hogy most 2x annyi az új, ez húzza fel a használt árakat, de meg kell különböztetni azt hogy az egyik
- gondozásmentes és garanciális 2-3-4-5 éven át
- a másiknál bármikor bármi megállhat
És pont a Kiánál olvasom azt a fórumában hogy bizony nem árt az a gari amit adnak rá.. és még így is keresi a cég a kiskapukat az ügyintézésnél. Volt főnökömnek pl a generátor állt meg 2 évesen (7 év gari ugye). Márkaképviselet közölte- fő elemkre él a garancia, a generátor nem amotor része így fizetős.#213859tboy93 Fentebb írtam, az hogy most 2x annyi mint 10 éve ez relatív. Mert a 10 éves autó lehet hogy hamarosan többe fáj mintha most valaki venne újat.
A másik vicc számomra (megint Kia, mert azt akartam és megnéztem az árakat) hogy 2014-es (Ceed II )1.6 benzin 4 milla 2018-as (Ceed III ) 5.2 milláért már elérhető. (azonos felszereltség mellett) Az utóbbi úgy 5.2 hogy már az 1.4 turbos motorral is van ennyiért. Az meg motorikusan élhetőbb mint az 1.4 - 1.6 szívóbenzin. -
ph_5.5
aktív tag
Az autópiac olyan lesz mint az ingatlan. Az elmúlt pár évben minden hulladékot el tudtak aldni (lakások- házak) mert befektetés... most per pillanat ahogy panaszkodtak az ingatlanközvetítők, áll az egész.
Az autók terén is értem én hogy annyit ér amennyiért adják- de az árazás pont olyan lett mint a lakásoknál. "szomszédé 10 milla, és 12-ért árulom, mert nekem szebb a kilátásom a két fára". És mivel mindenki azt látta hogy lehet emelni- emelték.
Megtehetném hogy most veszek autó, mégsem teszem mert irreális hülyeségeket látok.
Mindenki rálicitált a másikra, mert neki új az embléma az elején, a másik meg még új (gagyi) szőnyeget is tett bele.
#213873dj79 Az ingatlanpiac egy nagy lufi lett. Drágult, mert emeltek a melósok, mert a melós azt látta hogy drágább lett az autó, az élet. A tüzép emelt, mert láta hogy mindenki emel. A gyártó emelt, mert drágább lett a gáz. Ja hogy sose használt gázt- az nem baj.. de emelt. A mi városunkról kijött egy statisztika hogy mennyi a m2 ár a város különböző pontjain. Van olyan rész ahol 60e/m2 áron keltek el az inatlanok. És van ahol 1 milla körül.
Más - más vásárló réteg... ez tény.
Most az a hír hogy x üzletláncok nekiálltak árakat csökkenteni. Az autók is addig mennek ennyiért amig lesz olyan aki kifizeti. Én nem tartozom közzéjük. Tudom, egy fecske nem csinál nyarat -
ph_5.5
aktív tag
válasz slett27 #222274 üzenetére
Mi Bravo II 1.4 T-Jet-t használunk. Olyan mindenes.. mert bírja a várost (nem kokszolódik), bírja a pályát. Bár a 120 Le, 200+-os nyomaték nem sok, de azért teljesen élhető és a belső sávban is tudja az engedélyezett sebességet lazán, plusz a felhajtón el tud gyorsulni a besoroláshoz. Én ez alatt (sőt... igazából turbo nélkül) nem vennék alsó-középkategóriás autót. (volt korábban 1.6 16V évekig.. más a nyomaték, azokat pörgetni kell)
6 sebesség előny. Nem mondom hogy vegyél Bravo II-t, de 1.5 alatt mennek a 2007-2009 körüli példányok. Ha olyat tudsz szerezni amiben a digitklímát már orvosolták (terelőmotor), aminél az M32 nincs meghalva, akkor annyira nem rossz vétel ebben az árszegmensben. -
ph_5.5
aktív tag
válasz ngaba #222296 üzenetére
Én csak épp megláttam a kérdését - ezét próbáltam ajánlani olyat amit ismerek
6 éve van nálunk a Bravo. A mai napig jó vételnek tartom... bár felmerült hogy le kellene cserélni mert már 16 éves.
Az elmúlt 2 évben komplett kipufogó csere volt. Hűtőt cseréltünk mert elfáradt. Akkut, mert 10 éves volt és nem akartunk lutrit). Az előző tulaj és én is 10e-ként olajat cseréltünk. Újak a stabipálcák, 2 éves a trapéz. 1 éves a 4 gyertya, de nemrég cseréltem ablaktörlőket is (tudom, hatalmas kiadás )... 1 hónapja termosztát csere. 1 éves sincs az első féktárcsa és betét. 1 szezont futottak a nyári 18-as kerekek. Bőrön, tetőablakon, automata váltón és navin kívül kb összes gyári extra benne van. És az egész autó nem ér 1.5 millát Ezért csodálkozom hogy fapados Astra kombiért itt írták hogy 1.5 milkát kérnek. Vicc.#222298slett27 A T-Jet más karakter Német pályán tényleg tudja a 200-as véget. 10 sec alatt van százon... de városban 60-ig nagyon fürge. 18-as gyári kerekekkel, hibátlan futóművel kanyarokban is jó. Volt előtte 1.2 16V Stilonk. 3 évesen vettük anno... no az tényleg lejtőn jobban érezte magát mint emelkedőn
-
ph_5.5
aktív tag
válasz 426os #222309 üzenetére
Fb csoport tag vagyok, a vásárláskor is tisztában voltam a hibák lehetőségével... amiből tényleg akad jópár
Úgy kezdtük hogy féltengelyek javíttatása. Jobb lett mint a gyári, bár később volt aki szidta a felújítást.. nekünk bevált.
Klíma. A csoport szerelője szétkapta, ráment fél napunk.. de jó lett. Majd 1-2 évre rá meghalt megint a terelő, kiderült hogy gyári hibás volt a motor amit beszerelt, de korrektül cserélte utána. A körlámpák sárgulnak, a kormány bőrözése kopik, a motortértető belső borítás foszlik... a hátsó féknyergek tudnak problémásak lenni... És persze a váltó.
6 év alatt (Mo-i vásárlás, hozzánk a 2. tulajtól került, garantált 159e Km-rel, most 229e van benne) sosem hagyott. Nincs hibajelzés, a motor remekül megy. A kaszni nem rohadós.
Szóval messz nem hibátlan típus, de ebben az ársávban szerintem egy élvezhető autó.
Fitómű. A kategóriájában etalonnak tekinthető Focusból céges autóként 0 km korától hajtottam olyat. Más ez tény, de az élhető és a hibátlan közzé sorolnám a 225-ös jól tapadó gumikkal. Olyan helyen élek ahol jó sok a hegy és a kanyar Az Alföldön a veszélyes útkanyarulat tábla előtt pl nem kell fékezni vele#222301ngaba Igen, a kor semminek nem válik előnyére (még a boroknak sem feltétlenül ) Mi is váltani fogunk hamarosan, friss műszaki kerül rá és utána nekiállok jobban szétnézni. Röhej ami a piacon van. Tavaly egyszer nekifutottam. A C**d tetszett. Majd jobban utánanézve kiderült hogy feltehetően az egyik legvacakabb autó amit meg tudnék venni. Hulladék motorok, rossz fényezés, széteső kormány... . És persze tuti lesz olyan aki nekiáll megvédeni, de ez addig tart amig nála elő nem jön... és elő fog. Félelmetes hogy 8-10-12 éves autó gyenge motorjára 1 millát kell költeni hogy ismét haladjon. Óriási csalódás volt amilyen infokat kaptam. (turbosok sem jobbak állítólag)
Golf nem tetszik. Astra nem tetszik. Focus nem. Alfa a páromnak nem. CH-R-t nézem.. de beleültem és a párom közölte hogy soha. 5-6 éves autóra vadászom de gőzöm sincs mi lesz a befutó. Egyszerűen nem szánunk rá 4-5 millánál többet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen