- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Apple asztali gépek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- Apple notebookok
- Az AI felé fordul az IKEA is
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
őstag
válasz vzsryl #213844 üzenetére
+1 nekem volt a Kodiaq-ban 20 négyzetméteres kijelző, és sose használtam menet közben
amit lehet kormányról vezérelve (rádió, hangerő, podcast vezérlés, stb) amit meg nem lehet (navi) azt meg állás közben“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
veterán
válasz kisza25 #213854 üzenetére
ezt ertem, de egy demagog bullshitnek tartom. mintha a hagyomanyos screenre, vagy screen nelkuli pioneer radiora nem kellett volna ranezni 10 eve amikor nem volt meg aa es carplay, meg a legtobb esetben multikormany sem.
marmint felreertes ne essek, nem azorgalmazom a figyelem eltereleset, alapvetoen en sem csinaltam, de ettol meg nem tartom realisnak, hogy mindig mindenki megall, ha uj cimet akar bepotyogni a wazeba.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tobias88888
őstag
válasz #TOTTI #213836 üzenetére
Amiket néztem i30nál ugyan úgy szívómotorokkal vannak, szóval kétlem hogy ez lenne. Amúgy olvasgattam mazda fórumot és azért ott is nem egy konstrukciós hibáról olvastam meg kálváriáról, szóval azért ez inkább hiedelmekre hajaz. Aki csak mazdát árult kereskedő az is dicsérte az i30at hogy átlaghoz képest jobb.
Kodo design-ra tippelek én is meg arra, hogy a mazda 3 év alatt több mint 50%al emelt árat és ez húzta valamiért a használt piacot is szerintem indokolatlanul:
Nyilván csak közelítő érték cikkek alapján, de azért látszik hogy mennyire őrült most a piac az árazás terén. Majdnem 2014ig az akkori új áron vagy annál drágábban lehet venni. Ma is egyik parkolós kocsinál emelték 100 ezerrel az árat[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ph_5.5 #213850 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy mennyi volt 10 éve újonnan az autó. Most egy hasonló kompakt 1.5-2x annyi. Ez felhúzza a használt autó árakat. Ha 8 helyett már 11 ugyanaz az autó mint 2 éve (pl. KIA Ceed (!)), akkor aki eladja 2 évesen nem 7M-ért hanem értelem szerűen inkább 10-ért adja el, ha nem drágábban, mert mondjuk bizonyos konfigurációkat rendelni sem lehetett egy ideje (dct váltó, stb.) És mondhatod, hogy ki az a hülye aki azt megveszi. Hát sokan, mert elment a szalonba a jóember és jött a pofán csapás hogy mennyi lett az új, majd jött a 2. pofon hogy mennyi a gyártási idő Been there, done that. 2 éve körbementem a szalonokban automatás keresve és leesett az állam olyan szállítási határidőket mondtak. A KIA kamuzta a legkevesebbet, de végül onnan is 1 év lett az új kocsi. Ez van, drágább lett autót tartani mint pár éve. Legyen az bármilyen autó.
-
őstag
válasz tobias88888 #213858 üzenetére
a 2019-es Kodiaq-om is az új ára felett ment el idén januárban (éppen 4 évesen)
a Mazdák meg csak itthon mennek felfelé, a németeknél pl sok CX5 van az itteni árakhoz képest egészen vállalható összegért“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
nagyúr
válasz Paxker315 #213861 üzenetére
A hagyományos hidrós automaták elég biztosak KIA/Hyundai fronton is, a DCT váltókkal gyakori a probléma, mondhatjuk. 250nm-ig száraz kuplungos a DCT, ami könnyebben degradálódik, főképp ha nem figyelnek rá oda. A hagyományos automatával ellentétben a DCT működési elvét jó érteni és tudni hogy az a váltó igazából egy robotizált kéziváltó, amit gyorsan tönkre lehet tenni a helytelen használattal. Ha sokat hagyod araszolni, emelkedőn nem fogod fékkel az autót és hasonló finomságokat csinálsz, azt ugyan lekezeli, de az élettartama jelentősen csökken. Amúgy ezek a 700 oldalas manuálban benne vannak ám, csak ember nincs aki elolvassa Hyundai-nál amúgy a topikos tapasztalatok során többször megtagadták a gariban történő DCT kuplung cserét, ami így egy 700e Ft-os saját zsebes történet tud lenni, akár 30-50e km után. KIA csoportban volt múltkor téma, olyan mintha ők megengedőbbek lennének, ott 2 srácnak fordult elő 100e km alatt és mindkettőnek gariban cserélték.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
válasz bandus #213857 üzenetére
Ha jó az ergonómia és sokszor használod az autót, akkor oda sem kell nézni, tudod hol van, meg ott van van azaz úgynevezett tapintás, meg max oda pillantasz, de nem kell másodpercekig azt nézni.
Ez érintő kijelzőnél nem így van. (Gyártók is kezdenek visszatérni a gombokra)
Ugyanolyan veszélyes, mint a telefon nyomkodás, minden második ember lefele néz aki szembe jön autóval...
A multi kormány már azért 1000 éves dolog, még a trabiba is raktam, kellett az audi rádiójához ,
de mikor még nem volt, akkor szükség sem volt rá, mert volt 5db kapcsoló
Ha menet közben kell címet megadni, én mindig a hangvezérlést használom, nem kell nyomkodni, meg odanézni[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
válasz f4lcon #213866 üzenetére
btw írtál már a mazdáról csak lemaradtam? mik az első benyomások?
kezdem átgondolni, hogy valójában mire is kell a kocsi. mivel városi használat minimális lenne, a bevásárlás is kb 20 km, akár még az automatát is el tudom engedni. bár itt jön a csavar, hogy számomra a létező legjobb extra az adaptív tempomat, az meg automatával az igazi
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Mauzes #213855 üzenetére
Ha adott egy 2014-ben 5.2 millába kerülő autó ami 150.000 Km futott, akkor az egy max élete felénél járó eszköz.
Újonnan, azonos tudással ez most 10 milla.
Ha valaki a használt autójáért 5.5 millát akar kérni akkor 4.5 milla az árelőny. Elvben- mert a 150ezret futott autóban hogy olyan állapotú legyen mint az új, ki kell cserélni kb 5 millányi alkatrészt. Lengéscsillapítókat, trapézt, dugattyúkat, vezérlést, kárpitot... (természetesen ez mind túlzás és nem szükséges- de így fair az összehasonlítás az új árhoz)
Szóval számomra az az összefüggés hogy értem én hogy most 2x annyi az új, ez húzza fel a használt árakat, de meg kell különböztetni azt hogy az egyik
- gondozásmentes és garanciális 2-3-4-5 éven át
- a másiknál bármikor bármi megállhat
És pont a Kiánál olvasom azt a fórumában hogy bizony nem árt az a gari amit adnak rá.. és még így is keresi a cég a kiskapukat az ügyintézésnél. Volt főnökömnek pl a generátor állt meg 2 évesen (7 év gari ugye). Márkaképviselet közölte- fő elemkre él a garancia, a generátor nem amotor része így fizetős.#213859tboy93 Fentebb írtam, az hogy most 2x annyi mint 10 éve ez relatív. Mert a 10 éves autó lehet hogy hamarosan többe fáj mintha most valaki venne újat.
A másik vicc számomra (megint Kia, mert azt akartam és megnéztem az árakat) hogy 2014-es (Ceed II )1.6 benzin 4 milla 2018-as (Ceed III ) 5.2 milláért már elérhető. (azonos felszereltség mellett) Az utóbbi úgy 5.2 hogy már az 1.4 turbos motorral is van ennyiért. Az meg motorikusan élhetőbb mint az 1.4 - 1.6 szívóbenzin. -
őstag
válasz footy #213867 üzenetére
ja ott csak annyi van, hogy sok az amerikából behozott (kiszúrni könnyű, mert nincs bennük mondjuk ülésfűtés és/vagy litván az első EU forgalomba helyezése) és azok nagy része víz- vagy totálkáros kellett legyen, ha megéri itthon piaci áron eladni úgy őket, hogy egy konténer az elmúlt 1-2 évben 10+ ezer dollárért jött át a tengeren, de a legolcsóbb is 2,5-3 ezer volt pár éve
#213868 bandus
jövő héten vesszük át, mostanra fut ki az okmányiroda, műszaki, eredetiségvizsga szenthármas“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
vzsryl
nagyúr
válasz Cheesy #213849 üzenetére
Ha Volvo, akkor V50 1.8 szívó benzin tip-top állapotban, és akkor nem nyúlhatsz durván mellé. Ez egy Volvo köntösbe bújtatott Ford Focus mk2, az egyik legmegbízhatóbb motorral. Nem túl tágas, de legalább kombi.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ph_5.5
aktív tag
Az autópiac olyan lesz mint az ingatlan. Az elmúlt pár évben minden hulladékot el tudtak aldni (lakások- házak) mert befektetés... most per pillanat ahogy panaszkodtak az ingatlanközvetítők, áll az egész.
Az autók terén is értem én hogy annyit ér amennyiért adják- de az árazás pont olyan lett mint a lakásoknál. "szomszédé 10 milla, és 12-ért árulom, mert nekem szebb a kilátásom a két fára". És mivel mindenki azt látta hogy lehet emelni- emelték.
Megtehetném hogy most veszek autó, mégsem teszem mert irreális hülyeségeket látok.
Mindenki rálicitált a másikra, mert neki új az embléma az elején, a másik meg még új (gagyi) szőnyeget is tett bele.
#213873dj79 Az ingatlanpiac egy nagy lufi lett. Drágult, mert emeltek a melósok, mert a melós azt látta hogy drágább lett az autó, az élet. A tüzép emelt, mert láta hogy mindenki emel. A gyártó emelt, mert drágább lett a gáz. Ja hogy sose használt gázt- az nem baj.. de emelt. A mi városunkról kijött egy statisztika hogy mennyi a m2 ár a város különböző pontjain. Van olyan rész ahol 60e/m2 áron keltek el az inatlanok. És van ahol 1 milla körül.
Más - más vásárló réteg... ez tény.
Most az a hír hogy x üzletláncok nekiálltak árakat csökkenteni. Az autók is addig mennek ennyiért amig lesz olyan aki kifizeti. Én nem tartozom közzéjük. Tudom, egy fecske nem csinál nyarat -
Mauzes
őstag
válasz ph_5.5 #213869 üzenetére
Ez tök jó, értem én, előző autómnál én is kiszámoltam, hogy az új jobban megéri (a mostanit mondjuk 18 misi új ár helyett 9-ért vettem 3 évesen). De az emberek 80%-ának (vagy 90?) mégsincs pénze új autóra, úgyhogy marad a használt, ami annyiba kerül, amennyibe éppen kerül.
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #213878 üzenetére
Az 5-ben van egyfajta különlegesség, ritkaság, 6 vagy 8 hengert könnyen találni másban is.
-
dong86
csendes tag
Sziasztok!
Van esetleg ötletek megbízható benzines kompakt kocsira, ami normálisan megy de extrém jól(ilyen 4-4.5l/100km) tud fogyasztani dimbes dombosabb országúti munkábajárás során(tehát nem labor körülmünyek meg tempomat 70)?Max 5 de inkább 4 millió könyékén? Köszi előre is!
-
tboldi
nagyúr
válasz dong86 #213884 üzenetére
A Suzuki Swift 1.2 Dualjet motorral elég jól közelít mindehhez. Árban mondjuk lehet, hogy nem, fogalmam sincs.
szerk.: Na, árban is stimmel.
szerk. 2: Fogyiátlagban egy picit feljebb van a Spritmonitor alapján, de nem lehetetlen elérni vele a kitűzött célt.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
_drk
őstag
válasz ph_5.5 #213874 üzenetére
Ebben van igazság is meg nem is. Nekem is kedvencem mostanában, hogy ismerősiemmel beszélgetve az autóvásárlásról fogalmuk nincs mennyit változott a piac az elmúlt pár évben.
Igen, pár éve lehetett venni 2-3 millió környékén 150 ezret futott, 10 éves jól felszerelt kompetens(nem 1.0 fabia, inkább 1.9 Octavia) autót.
Ez ma már 4-5 millió ft. Persze sokan felvitték már 6-ra is, na azaz amiben igazad van, hogy van túlárazás.
Látom napról napra, hogy kicsit most korrigál a piac. A drágább autók már 2-3 hónapja ugyan úgy ott vannak.
Viszont 2-3 millió ft már nem lesz! Ez meg kell emészteni! -
Cheesy
őstag
válasz vzsryl #213872 üzenetére
& Qru & tboldi
Köszönöm a válaszokat!
A Volvo 5 hengeres motorjait (mind a benzinest mind a dízelt) több helyen láttam már dícsérni. A 2.4L benzinesből kissé elbátortalanít fogyasztás szempontjából. Az adott súlyú bódé minél kevesebb erőlködéssel való mozgatása lenne a cél, azt gondolom a motort is jobban kíméli. ebből kellene egy arany középút.
A V50 kicsinek tűnik hátul, de a kombi karosszéria nekem tetszik. Értelmes V70 viszont pont nincs 3-3,5M között, csak egy 3.2 literes játék. Gondolom akkor amit keresek az másoknak is sweet spot?www.vakbelmutet.hu
-
gooool
őstag
Sziasztok,
új céges autót kell választani és 3 lehetőség van, mögéjük írom én mire jutottam:
Octavia MK4: most az MK3,5-el járok, kedvelem, hogy nagy és bármi elfér benne, viszont az újakra sokan panaszkodnak, továbbá mocskos drága lett, a keretbe nem sok minden férne bele, jóformán csak egy Ambition szint.
Golf MK8: ebből találtam egy készletes tesztautót, remek a színe és R-Line felszereltség, 1,5 TSI 150 ló, 7-es DSG. Ha ezt bele lehetne szuszakolni a lízingbe, akkor azt hiszem egyértelmű favorit, korrekt autó.
Astra L: ez a másik, ami tetszik, ma ültem benne, elöl kurvajó, a külseje bejön, itt 1,2 turbóbenzin 130 lóról van szó, 8-as automata, Elegance szint. Tud mindent amit elvárok, viszont elég kicsi hátul és a csomagtartó sem túl nagy (bár ez az Oktáv után körülbelül mindenben így lesz ).Szóval ki mit mond? A végén úgyis nekem kell döntenem, de itt vannak gyakorlati tapasztalatok is, amik jól jöhetnek.
Köszönöm!
Üdv, Balázs
-
BigBlackDog
veterán
válasz gooool #213890 üzenetére
A háromból egyértelműen a Golf.
Komolyabbra fordítva; Golf-Octavia az esetleges instabilitás és bugok szempontjából kb. egykutya szerintem. Golf belülről érezhetően kisebb, szűkösebb, egyébként van ami a VW-nél van jobban kidolgozva, van ami a Skodában. Vezetve eléggé hasonló a kettő. R-Line esetén a futómű keménységétől félnék, illetve emlékeim szerint az ülés is más benne, mint a Life, vagy Style felszereltségeknél.
Astrával nincs tapasztalat, de a tesztekben mintha azt olvastam volna, hogy Golf alá pozícionálják.
Egyéb opció nincs?
[ Szerkesztve ]
-
z0d1@Ku$
senior tag
Sziasztok!
Családon belül szóba jött az autóváltás, érkezik a második gyerek és kinőtték az ignist
Egyelőre VAG csoporton belül nézelődnek. A keret kb 3-4 misi mindennel együtt. Csak kombi jöhet szóba a pakolhatóság miatt.
1.4 tsi-ket nézegeti octavia feliratú bódéval. Nagyon nem vagyok képben, hogy ezek a motorok mit tudnak mostanában, de nézett eg,y 2018-as példányt éves 50k km futással, 30ezres olajcserékkel, próbálom eltántorítani tőle Én inkább az 1.6-2.0 crtdi-t ajánlottam neki, de ezeket se ismerem, csak félinformációim vannak. Váltóból ha jól tudom a kisebb motorosak száraz dsg-sek, de krézi váltó sem kizáró ok.
Amúgy márkából nincs kizáró ok szerintem.
Esetleg valami megbízható márka/típus ajánlás? -
gooool
őstag
válasz BigBlackDog #213891 üzenetére
& bandus:
Köszi!
Sajnos nem igen van mas, koreai vonal nekem nem gyere be, volt i30, dizel es mildhybrid is, nem lettek a barataim.
Foka is volt, ott a belter igenytelensege nem jott be, meg ott is hallani mindenfele csodarol keves km alatt is.
Nemet ceg, ezert ezen a vonalon lehet mozogni, japan nem igazan policy friendly.
Az Astranal tetszik, hogy eleg stabil csomagot hoztak ossze, szoftveresen sem egy gyalazat, viszont ha egy Golffal hasonlitom ossze, akkor a belter egyertelmuen egy nagysagrenddel gyengebb. Be kell latnom meg mindig, hogy a VW nagyon tud belteret csinalni...
Holnap megnezek egy ilyen Golfot is, kivancsi leszek mit tud. A hajtaslanc nem lesz ujdonsag, inkabb a meretek es minosegerzet, ami erdekes lehet.En mondtam mikor idejottem, hogy Giulia kell, de hat latjatok...suket fulekre lelt a keresem.
Üdv, Balázs
-
Hejhó! 2013- as honda civic 1,8 141 ló vélemények?
Azt tudom, hogy kicsit magas az ülés pozíció, de én nem vagyok magas. Mire kell figyelni?Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs