- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Steam Deck
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz kisza25 #213900 üzenetére
Ez akkor a gen9 lesz?
Zajra biztosan kell figyelni.
Ha 2013-as, akkor még lehet 2012-es gyártás is, ahol az alvázszám tizedik karaktere ne legyen C, mert az elvileg egy olajfogyis verzió.Tán Qru írta, hogy ez már a gen8 javított változata.
Nem hozzáértő, hanem olvasó mivoltom végett írom.
@#213901 nandow
Pont a te bejegyzésedet olvastam a Hodna totyikban[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
válasz nandow #213901 üzenetére
2013/3 akkor az sanszosan 2012- es gyártás😏
Köszönöm
Cappa72: neked is
Hagyom a francba akkor, csak egy hirtelen ötlet volt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz z0d1@Ku$ #213892 üzenetére
Octavia 3-ban alapvetően vállalható szerintem kb mindegyik motor, annyira nem kell félni. Ha az tetszik neki, nem kell tovább nézelődni, csak keresni minél jobb példányt, adott változatot érintő kritikus dolgokat meg majd körüljárjátok,, mire kell tételesen figyelni alap dolgokon kívül. DSG-ből jobb az olajos (=2 literes motorok) alapvetően.
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz molnarpeter #213905 üzenetére
Az a példány is amit ő nézett, a 30 ezres olajcserékkel is nagyom szép és gyönyörűen van vezetve a szerviztörténet, ettől függetlenül én tartanék tőle hogy bármikor hanyatt fekszik a motor a ritka olajcserék miatt, de talán egy megnézést megér.
Köszi! -
starius
tag
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/volkswagen/jetta_vi/volkswagen_jetta_vi_1.4_tsi_bmt_highline-19284011#sid=9213f4f0-9046-4f64-b627-c430ce4c6a7f
erről az autóról mi a véleményetek? kicsit túl jónak tűnik, hogy igaz legyen. mik lehetnek egy ilyen autónak a hátulütői? megadja magát a motor, ha ilyen rövid idő alatt egy 1.4 benzines 300ezret fut? bocsi, de semennyire nem értek a témához -
tobias88888
őstag
válasz starius #213908 üzenetére
Ha megveszed hivatalosan 300 ezer km-errel gyakorlatilag semmire sem panaszkodhatsz ha elromlik, hiába van bent a leírásban hogy kitűnő állapot. Persze ezért 1 millióval olcsóbb mint amúgy, de azt el is költheted a motorra hamarosan.
Amúgy a hirdetésből sok mindent nem lehet levonni, kevés a kép, nincs doksi meg értelmesen kitöltött felszereltség.
Rendszám alapján amúgy is ezt tegnap megvette valaki, mert eredetvizsgán volt. -
dellfanboy
őstag
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Szerintetek nagyjából milyen havi jövedelem szükséges ahhoz, hogy egy olcsó autót(gondolok itt a régi Swiftre és társaira) fent tudj tartani úgy, hogy ne menjen rá minden pénzed? Tudom, hogy ezt nehéz pontosan megmondani, de régen olvastam olyat, hogy kb. azt tudod majd fenntartani, amit a 2-3 havi nettó fizetésedből meg tudnál venni. Ez nem tudom, hogy így 2023-ban mennyire állja meg a helyét.
[ Szerkesztve ]
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz IMIIKE1998 #213913 üzenetére
6-7 havi fizetésnél jár ez mostanában, de lehet hogy már több is van azóta
-
Theodorci
junior tag
Sziasztok! Első autó vásárlása előtt állok. Paraméterek amik fontosak lennének: 80% városi használat, de lehessen vele eljutni kényelmesen pályán külföldre is. Ha hátra ül valaki is kényelmes legyen (értsd: mindenki magas a családban). Nem kell kombi de ne 10dkg párizsi férjen be hátra (pl 2-3 főnek egy horvátországi nyaralásra pakolható legyen). Persze az álom az lenne, hogy automata váltó, esetleg hybrid hajtás. A hyundai ioniq hybrid is tetszik. De ezek már 6-7millák.
Nem sürgős a vásárlás, de elhűlök a használt piaci áraktól. Most a skoda rapidot nézegettem ( 1.4 tsi, Dsg, 2018as 50e km-el) nem tudom mennyire megbízható. Valamint hogy szerintetek van e még olyan típus ami szóba jöhetne? Orvosi kamarai kedvezményt elvileg tudnék használni szalonba, de még úgy is húzósabb árak vannak. Érdemes gyűjteni egy újra, vagy van megbízható nem öreg használt is szerintetek.
Igazából mivel nem sürgős fix keret sincs. Csak tudni szeretném, hogy szerintetek mennyit ér meg használtra költeni, mik a jó modellek? -
zgospel
őstag
válasz IMIIKE1998 #213913 üzenetére
Én inkább úgy közelíteném meg, hogy hány havi félretett pénzből érdemes.
Hiába van valamennyi bevétel egy hónapban ha azt teljes egészében elviszik a rendszeres kiadások.A fenntartási költségek pedig attól is függhetnek, hogy hol szervizelteted és milyen állapotban akarod tartani az autót. Ha magad szerelsz és csak az életbentartás a cél akkor az jóval kevesebbe fog kerülni, mintha folyton szervizbe hordanád.
Szerintem a Rulettkerék első felvonása tanulságos ilyen szempontból: [link]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
8th
addikt
válasz IMIIKE1998 #213913 üzenetére
Ha minden kiadást követően (lakhatás, rezsi, egyebek) marad a zsebedben 60e forint körül amit minden hónapban büntetlenül elverhetsz akkor már eljátszhatsz a gondolattal, hogy veszel valami olcsó fapados guruló esernyőt. Egy öreg autó folyamatosan vinni fogja a pénzt hiába relatív egyszerű a maiakhoz képest.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
tobias88888
őstag
válasz IMIIKE1998 #213913 üzenetére
Összefoglalóban ott a link, kb valós a matek mögötte. Persze valaki szereti kocsira költeni a pénzét, ez inkább az átlagemberekre igaz. Én inkább a nettó 3 hónap pártján állok mint a 6-én (ha ketten vagytok nyilván összeadva), javítással meg egyébbel amúgy is lesz az 4.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dellfanboy #213912 üzenetére
nem kell vinni szerviz be
Különben kiderül, ha baja van -
imyourfriend
őstag
válasz z0d1@Ku$ #213906 üzenetére
Az elején elképzelhető, hogy az általam használt bódéban is 30ezrenkent cserélték az olajat vagy 160ezer km-ig, utána a tulaj akit ismerek is azért rövidebbre fogta a periódust. Azért túl szigorúan sem szabad nézni ezeket a dolgokat, különben az ember nem fog találni egy szekeret sem ami megfelel és úgy jár mint én, hogy 7 hónapig keresi aztán kap egyet. Jellemzően azért amelyikre oda van figyelve azon látszik is, persze meg kell nézni a belsejét, lengéscsillapítók fékek, főleg a hátsó fék szeret berohadni ha állt az autó jó darabon és 60ezer egy féknyereg. Nem kell megijedni amúgy mert jól szervizelheto az 5e5, 1.6-os motor takarékos különösebb probléma nincs vele a 2017 utáni 2.0 cr-nel hallani hogy a hengerfejnel végeztek módosításokat ezért az hajlamosabb a hengerfej problémákra, nem kell megijedni előre azért.
-
Paxker315
addikt
válasz IMIIKE1998 #213913 üzenetére
Én liberálisabban kezeltem, mint pályakezdő-frissecske. Megvettem valamit még fájdalomküszöbön belül, de hagytam félretéve annyit, hogy financírozni tudjak egy szervizt, esetleges kettőstömegű cserét, ill gumikat-csipsztuningot-apróságokat, meg közben építgetem a tartalékokat-építgetem a portfoliot is. Osztán való igaz, hogy "túl drága volt" az autó, de hónapról-hónapra több tarcsi van, így, nem feltétlen ördögtől való. Aztán lehet tévedek. Alkati is, mert pl. nálam manualvalto alapból szóba sem jöhetett, és pre-requisite volt a radar elol-hátul. Úgy meg azért a piac egy része "kiesik"
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
IMIIKE1998
őstag
válasz zgospel #213916 üzenetére
+8th, tobias88888:
Köszi, valahogy sejtettem, soknak tűnik, de valóban ennyi lehet a valós költség, főleg a mostani árakkal. Mondjuk valamilyen szinten én is abba a kategóriába esek, hogy "valaki szereti kocsira költeni a pénzét", de nyilván nem eszetlenül. Ha emiatt nem tudok félrerakni, akkor az nekem azt jelenti, hogy túl drága a "hobbim".
Nincs mit ragozni, az autózás még a "Suzuki" szintjén is drága mulatság. -
WasabiTrsr
csendes tag
válasz IMIIKE1998 #213922 üzenetére
Nekem kb havi 90k a kocsi, evi 17 000 km, 2008-as focus mk2.5, 1.6 benzin. Nyilvan neked mas lesz, meg en mindenert szervizbe viszem mivel nem tudom megjavitani, es kifizetem a draga dijat.
Ez a kocsi ket es fel eve volt 1 750 000, hasonlo most is ennyi ugy latom.Ahogy latod, mar tobb rament mint a vetelar volt.
Szoval szerintem az egy dolog, hogy osszegyujtottel X penzt autora, de nagyobb resze az, amennyit havi szinten is ra tudsz kolteni, (szerk: ) foleg a mostani benzinarak mellett.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz WasabiTrsr #213923 üzenetére
öcsém most 17 éves Passatja 2 évvel és ~40 ezer km-el ezelőtt óta elkért egy új szett kuplungot meg kettőstömegűt, két új első lengéscsillapítót, körbe az összes féktárcsát és betétet valamint egy bontott klíma kompresszort, ajtó gumikédert és 4db egy szezont futott nyári gumit. ezek alaphangon a vásárláskori árának a felét kiteszik
tizenéves autóknál ekkora kiadásokra mindig kell számolni, és minél "prémiumabb" annál többre kell készülni.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Xero
nagyúr
válasz f4lcon #213924 üzenetére
Pont most 18 eves E46-ra is rament evente ~400-500e, mikozben az eladasi ara valahol 1.5M kornyeken lehet. Ha teljesen patikara szeretnem hozni instant mehetne ra legalabb 1M, de lehet, hogy a teljes ara. Igy inkabb egyelore marad igy, asszonynak tokeletes, aztan kap helyette valami ujabbat.
-
8th
addikt
válasz IMIIKE1998 #213922 üzenetére
Én picivel több mint egy éve nyúzok munkásautónak egy f astrát. Havi 21 000 forintra jött ki az első év vele. Ebben a benzinköltség nincs benne (az még plusz 15-25e Ft/hó) de azon felül mindent tartalmaz. Átírás eredetiségvizsga éves biztosítás megyei matrica szerviz szélvédőjavítás gumis minden benne van. Az idei év már olcsóbb lesz, már nem lesz benne átírás eredetiségvizsga és műszaki. Azért írtam a 60ezret mert ha beesik valami komolyabb hiba az el tudja vinni a költségeket nagyon. Például nekem egyre jobban ereszt a szervokormányom. Sima klasszikus hidraulikus szervokormány van benne. Nagyjából 120e forintért újítanák fel ha kiszerelem és elküldöm nekik. Nyilván leszarom, kidobom belőle és kap egy szervó nélküli bontottat egy tízesért. Ha egy ilyen hibát beszopsz egy ismeretlen előéletű húsz éves autóval az egy éven át egy tízessel megdobja az autóval kapcsolatos kiadást havonta. És ez csak egy hiba, egy ennyi idős autón előjöhet gyakorlatilag már bármi. Vagy ha lakatolni kell az is horror költség. Úgy röpködnek a tízezrek, hogy a végén inkább már nem is számolja az ember. Tehát valójában egy fapados egyszerű benzines autónak nincs hatvanezer a havi fenntartási költsége inkább a fele de az ördög sosem alszik. Kell némi biztonsági tartalékot képezni amihez baj esetén hozzá lehet nyúlni mert nagy eséllyel szükség lesz rá.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Llew
senior tag
válasz WasabiTrsr #213925 üzenetére
Erre a drága prémium fenntartási költségek témára pont van egy cikk a vezessen.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
8th
addikt
válasz WasabiTrsr #213929 üzenetére
Nem megyek vele sokat inkább csak télen használom mert nagyon jó benne a fűtés. Transporterben befagy a seggem mire befűt.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
AssAssynn
őstag
Sziasztok.
Használ valaki elektromos quad-ot? Helyben szaladgáláshoz jött az ötlet. Mondjuk fogalmam sincs szabad-e közúton, de biztos van olyan, amit lehet. Meg a bukósisak is kérdéses, jó lenne, ha lenne olyan, amihez nem kell állandóan.
Elektromos autó drága."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
-
starius
tag
Autóvásárlás előtt állok , de semennyire nem értek hozzá, ezért segítség kellene. Főleg városi használatra kellene, napi 2x5 km kb , hétvégente egy 2x60 km aminek fele pálya kb.
Gyerek nincs, jelenleg egy golfom van, teljesen megfelel a mérete.
Ezért benzines autókon gondolkodtam, főleg audi - vw vonalon, esetleg bmw. amik szóba jöhetnek :
Audi A4, A5, A6 (2008+) - ahogy láttam, ebből a szériából az 1.8 és 2.0 TFSI motorok elég problémások , és mindenki le akarna róla beszélni, de ez tetszene legjobban, illetve multitronic váltóról se olvastam sok jót, 2.0 dÍzelből találtam pár jót , de gondolom az nem lenne ideális nekem
BMW 3 (2008+) - 318d és 320d nézegettem, ezekből találtam pár jónak tűnőt , de mivel dízel ezért gondolom ez is felejtős? 318i és 320i -ról sajnos itt is csak rosszakat találtam..
VW - Jetta és Passat (2012+) - Igazából mindkettő tetszik, jetta elég lenne méretre, de nyilván a passat prémiumabb , árban nem olyan nagy a különbség, nem tudom elég -e egy passatnak pl egy 1.4 tsi , illetve ezek mennyire megbízhatóak? (találtam még egy elvileg amerika modellt, 2.5 benzines passat , ez mennyire legit? kb semmit nem találok róla )
Keret nem kőbe vésett, 3,5m körül nézegetek, de tudok hozzá rakni , ha ennyiért nem érdemes ilyenekkel foglalkozni, csak nem tudom melyik irányba induljak. Talán legjobban egy A4-nek vagy egy A5-nek örülnék.
Például ez elég megbízhatónak tűnik: [link]
Vagy ez: [link]
Érdemes ezekkel foglalkozni? Előre is köszi -
dellfanboy
őstag
válasz starius #213934 üzenetére
mi a baj a mostani golfoddal? erre a futásra ha benzines sztem topdeal, foleg ha ismered- tudod a hibáit, veszel akármit 3,5 millióért, simán beleszaladhatsz egy fél millás javításba arról nem is beszélve hogy ezek nagyobb autók, ha csak gumizni kell +2kiló (xtra fogyi-ról nem is beszélve)
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
starius
tag
válasz Paxker315 #213936 üzenetére
Szeretnék a német vonalon maradni, egyszerűen ezek tetszenek, nincs más magyarázat
alázógyík:
tudom, de elvileg a leírások alapján a motor típushibái nemrég javítva voltak
dellfanboy:
Nincs baj a golfommal, elajándékozom egy családtagnak. A fél millás javítást nyilván beleszámoltam az árba, úgy vagyok vele ha kb 4-5 évig nem kell utána ilyen összegekért hozzányúlni akkor nem bánomgrizlisandor:
a golf nem releváns, már megvan a gazdája, tudom, hogy rossz a diesel de ezeknek a típusoknak talán a benzin motorjaik még rosszabbakEsetleg merciből valami ajánlott? e, c , s osztály? 2008-2010-2012 ?
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz starius #213939 üzenetére
Minél fiatalabb autót vennék, nem ezeket a korai nem ajánlott TSI motorokat, amiket ha szerencséd van jól sikerült a generál.
VAG vonalon MQB platformú TSI motoros autókat szabad megvenni.Ha szeretted a Golf-ot, akkor én tennék hozzá egy kicsit és vennék egy Golf VII 1.4 TSI autót.
2012.06 utáni J Astra 1.4T, talán K Astra is beleférhet.
2012.06 Alfa Romeo Giulietta / Mito 1.4T (Multiair motort kerülni) -
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #213944 üzenetére
Az Alfáknál nem kell ragaszkodni az évjárathoz, nem mindegyikben van M32-es váltó.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #213946 üzenetére
A MiTo esetében a legjobb motor, a 155 pacis 1.4 T-Jet sajnos csak 2008 és 2011 között volt kapható. Nincs MultiAir, nem repedős a leömlő… de van M32.
És a bébi Alfába nem is került soha a javított változata (a fenti motort elkaszálták, az 1.6 dízel meg C635-öt kapott), viszont jó hír, hogy utólag is upgrade-elhető, amivel tulajdonképp végérvényesen megszüntethető az összes baja.Itt egy lista, hogy mit mihez párosítottak: [link]
És még több hasznos infó itt: [link]Habár stariusnak nem biztos, hogy MiTo kellene a Golf után, inkább Giulietta.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #213948 üzenetére
A 77 lovas szopóbenzin és a hozzákapcsolt váltó gyakorlatilag hibamentes, csak Qru Subarujához hasonlóan nincs benne tarcsi.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen