- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- RAM topik
- iPad topik
- Dell notebook topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
Nem akartalak győzködni pedig csak leírtam, hogy én hogy látom. IS300h-t még lehet én is bevállalnám annyira szép (pedig nem kedvelem a nagy autókat). Szomszéd épületben van valakinek egy piros metál, mindig megbámulom mikor látom. RC kéne, azt nagyon élném.
Vagy így értetted a meggyőzést?
"rá kell szokni és kész"
"Jó meggyőztél"
hobizoli: Csak annyit olvastam, hogy némelyik országban és némelyik mosóban vannak kitiltva. A sebesség gondolom elég erősen mosó ÉS program függő. Annyi biztos, hogy volt példa arra amit írtam, másképp nem lenne tiltás ezekben a mosókban.
Szerk: Jaaa, most esik le mire gondoltál. Az "itteni mosók" alatt a nekem itteni, tehát finnországi mosókat kell érteni.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #186101 üzenetére
Jaja azok nagyon szépek az RX400h meg praktikus nagy hombár és még az awd-ről sem kéne lemondanom. Alkudtam is egyre pár hónapja de sajnos még úgyis túl volt a keretemen, pedig jó vétel lett volna ismerőstől.
Ha már álmodunk akkor IS-F. Régebben mikor még aktívabb volt az offline élet az autósban jártunk pár sráccal (legális, szervezett) gyorsulásokra nézőként. Ott az IS-F-ek meg Skyline-ok nagyokat mentek. Volt egy stock Mazda3 G165 (az egyik kereskedés bemutató/tesztautója volt amúgy), azt majdnem kihívtam de nyuszi voltam.
Nem, kb 2,5 éve letette a cigit.
Ezt az áttolós mosót itthon nagyon nyomják (IMO), a Jazz-el kipróbáltam egyszer, jópofa. Bubival nem megyek ilyen helyre már csak azért sem, mert az awd rendszer sem szereti az üresben tologatást.
#nincsbennetarcsi
-
AMD Power
titán
Mostanában elég sokat nézegettem ezeket a 10 év korüli benzines autókat. A keresés eredménye szerint az utolsó évjáratú 2010-11 körüli i30 a jönnek be a legjobban. Néztem még a KIA Ceed-t is, de azok drágabbak és külsőre sem tetszik annyira mint az i30.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
AMD Power
titán
válasz Doki16 #186104 üzenetére
Pont a kerdes lemaradt. Korozio teren mit tudni rola. FB irjak,hogy azert vannak vele ilyen bajok. Nincs kedvem venni 2 millioert autot amitt 3-4ev mulva megeszi a rozsda. Erre itt van az Astra.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
zolee3000
tag
válasz Gaben92 #186086 üzenetére
Hasznos volt, köszönöm! Viszont akkor jól gondolom, hogy egy diagnosztikával ki lehet olvasni az MCU-ból valami SoH értéket, ami jelzi, h. kb. mennyire van elhasználódva az akkupakk (akár használat/akár sok állás miatt)? Nyilván nem lehet párhuzamba állítani, de pl. HDD esetében is hasznos, ha látom a kondíciót, hibás szektorok számát etc.
Abba nem szeretnék belefutni, hogy fél-egy évvel a vétel után kompletten cserélni kelljen az egész akkut, mert annyira megártott neki a sok állás, a szakszerűtlen tárolás, hogy a kereskedő nem foglalkozott vele, hogy időnként megjárassa, töltöttséget ellenőrizzen. Nyilván ezt bevallani senki sem fogja.@kisza25 (#186087) és Doki16 (#186089): De ha nem lemerülten, hanem 60-70%-os töltöttséggel állítom le a telepen, aztán hónapokig felé se nézek, az ugyanúgy nem tesz jót gondolom. Csak kevésbé "károsodik" miatta az akksi, mintha eleve gyengén tenném el hosszabb távra.
Az N-be rakás jó hogy szóba került, mert az lett olna az egyik következő kérdésem, hogy ti. normál körülmények között mi szükség van rá. :-)
Csak kis off még ezzel kapcsolatban: B-be téve úgy tudom hatékonyabb a visszatáplálás. Akkor nem érdemes mindig abban az állásban használni D helyett? Mikor nem ajánlott/kerülendő a B-ben húzva közlekedés?
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186109 üzenetére
Igen meglehet mérni az akkupakkot. Toyotánál mindössze egy techstream kell hozzá. Kérdésem hozzád, mert ez még nem derült ki. Új autót akarsz venni vagy használtat? Új autónál ilyennel ne foglalkozz, mert ha 2 évig állt (ami teljesen kizárt) akkor sem számít mivel garanciás. Ingyen cserélik. Minden hibrid autóra van garancia és külön az akkumulátorra is.
Másik kérdés: Mi az a konkrét típus amit venni akarsz? Ford Mondeo hybrid? Csak azért kérdem, mert ha van pontos autó amit szeretnél akkor célzottan arra válaszolunk márHa hónapokig kell letenned, akkor gondoskodj róla, hogy legalább valaki 3 hetente egyszer tegye Ready-be a kocsit vagy guruljon vele 2 km-t. Annyi már elég a garanciában foglaltakhoz. Másrészről nem lesz baja 2-3 hónap után se. Sőt egy évnek sem szabadna gondnak lennie ha valaki megfelelő töltöttséggel teszi le. Lithium akkumulátoroknál az a lényeg, hogy olyan 4 volt körül legyen lerakva és ha 3,7 alá nem süllyed akkor nincs gond. (cellákról beszélünk) Nem az állás idejével van a gond hanem a mélymerüléssel. Egy jó akksinál ez nagyon sok idő míg magától lemerül, egy rossznál pedig ez lehet pár nap is. Ez egy új autónál nem lényeg, de egy használt autó akkumulátora sincs rossz állapotban, mert nagyon bonyolult elektronikák figyelnek rá.
A B funkció is egy felesleges dolog, főleg a HSD-nél. Nem is érdemes átrakni bele, mert Toyotánál az beindítja a benzinmotort, lényegében motorfék lesz belőle. A B fokozatot nagy lejtőn érdemes használna ha nem akarsz lábbal fékezni. De amúgy meg mindig a lendület megtartása a legfontosabb dolog. Én az egy év alatt csak próbaképpen használtam. VW-nél van jól megcsinálva, mert ott a DSG sok szenzora miatt egy automata B fokozatot kapcsol magától a lejtő mértékétől függően.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zolee3000
tag
válasz Doki16 #186110 üzenetére
[Hosszú bevezető, átugorható ]
Régóta tervezem a vásárlást, tavaly meg is léptem volna már, csak sok előre nem látott dolog közbejött, teljesen átalakultak az életkörülményeim, ami kihat az autóhasználatra is. Jelen helyzetben, itt hogy a városban minden (a munkahely is) visz. közel van, a rendszeres napi autóhasználat nagyon lecsökkent, de ez később változhat, nagyon kinéz pl. egy munkahely váltás, amikor a hosszabb ingázás is képbe kerülhet.
Hosszú távú beruházás lenne a kocsi, de így nehéz tervezni. Az többé kevésbé biztos, hogy a kormolódó GDI benzinmotorokkal se időm, se kedvem szórakozni (az én helyzetemben), ezért volt képben mindig is a hybrid, a mostani körülményekhez meg ugye pláne az passzol. Ezekből is csak az jön szóba, amiben nem a direkt befecskendezéses (és turbós) benzinmotor van villanymotorokkal megtámogatva, hanem egy hagyományos külső kereverékképzéses, vagy legalábbis kettős befecskendezéses benzinmotor. Ilyen tudtommal csak a Toyotánál van, illetve az annak a technikáját használó Mondeo-nál.Ezért lényegében két alternatívát látok reálisnak: Corolla vagy Mondeo. A racionálisabb döntés az előbbi lenne, de az utóbbit használnám szívesebben évekig sok hátránya ellenére is (túl nagy, kisebb a csomagtartó), jobban bejön.
Az új autó luxusáról lemondanék, inkább a kevésbé használt 1-2 évesek között nézelődöm elsősorban.
Ezért kérdeztem ezt az akkus dolgot, mennyire kell félnem tőle, mert a nyomott áron kínált példányoknál szerintem sanszos, hogy sokat, régóta állnak a kereskedőnél, azért is szórnák ki. Szóval a tervek szerint nem nála lenne huzamosabb ideig kihasználatlanul, mint ahogy sokan írták fentebb (több hónapos külföldi kiküldetés etc. miatt).
De ha a vétel előtti átvizsgálásnál a szervizben az akku-állapotára is rá tudnak nézni, akkor nagy bukóba elvileg nem sétálhatok be.Lithium akkumulátoroknál az a lényeg, hogy olyan 4 volt körül legyen lerakva és ha 3,7 alá nem süllyed akkor nincs gond.
Ezt honnan lehet látni? A fedélzeti rendszer ad ilyen visszajezést vagy 3db party műszerrel csekkolható?[ Szerkesztve ]
-
válasz AMD Power #186108 üzenetére
A fényezés tuti vékony és sérülékeny, mert ránézel és sérül kb, de én egyet aszaltam 5,5 évig Ausztriában a hegyekben, azt kibírta nyom nélkül, de 10 éves példányokat nem néztem
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz zolee3000 #186109 üzenetére
Nem tudom, hogy van-e bármi ami meríti állas közben, mert ha nincsen és 60-70%-on van akkor nem lesz baja, de szerintem egy hibridnél nem igazán tudod, hogy éppen meddig van az akksi
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
zolee3000
tag
válasz kisza25 #186113 üzenetére
Talán nem is annyira "merül" állásában, inkább gyengül, rövidül az élettartama. Hamarabb adják meg magukat a cellák, ha majd újra aktív használatba kerül. Igazából ez volt a legnagyobb félelmem egy esettlegesen "túltárolt" hybriddel kapcsolatban, hogy megveszem, aztán az első évben megpusztul a teljes akksi vagy a nagyrésze, és cserélni kell, mert az komoly tétel.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #186108 üzenetére
Mi a cél? Mert ha Astranak már csak elvi értéke van nem hülyeség amíg lehet üzemeltetni aztán amikor már nem kitolni bontóba. Anyagilag vszeg ez a legjobb megoldás.
Ha jól emlékszem az üzemanyagtank tartó pántra volt rozsda miatt visszahívás és ajtó felső éle rozsdásodott régi ceed/i30 vonalon. Meg persze ha törve volt vagy nagyon rugták se tesz jót neki. De 12évet adtak átrozsdásodásra forró cink fürdős a kasztni nagyon nagy gond nem kéne legyen vele.
Mielött megveszed mássz rendesen alá az is segíthet rozsda ügyben.
Szervízkönyvet ellenőrizd ha nem tartották a max 15kkmes olajcserét hagyd ott. Volt generáció ahol 30kkm volt az olajcsere periódus aki azt tartotta attól nem kell félni már mind széthullott. 2012 elötti 1.4es benzineseknél előfordulhat lánc/láncfeszítő probléma.
hirtelen ennyi.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186111 üzenetére
El kell döntened, hogy melyiket szeretnéd. A Corolla a legújabb 4. generációs hibrid hajtást kapta, meg egy új hatékonyabb benzinmotorral és jobb karosszériával. A Mondeo a 3. generációst kapta és a benzinmotor meg a karosszéria saját. Nyugodtan veheted a Fordot is, de a Toyota még akkor is megbízhatóbb lesz és többen értenek hozzá, ha 10-15 év múlva lenne vele valami. (vagy ne adj Isten hamarabb).
Ha használt akkor meg ne félj tőle azt valaki használta/használja, tehát nem lehet baja az akkumulátornak. Corollák nem fognak állni sima neppereknél, mert még alig van belőlük. Meg itt beragadt készletekről sem beszélhetünk, elég új autó. Nem kell annyira félni, sokkal többet bírnak az aksik mint azt az ember gondolná. Ha Toyotát vennél használtan akkor az Elite auto be tudja vizsgálni az utolsó csavarig.
Lithium akkumulátor jellemzően plug in hibridekben van. Ezekre igaz a cellafeszültség. Minden gyártónak van saját diagja azzal lehet megnézni. De a Toyotának van ingyenes androidos appja hozzá. A helyes működésű tartományuk (feszültség-V) 4,2-től 3,7-ig terjed.
A fedélzeti rendszerek semmit nem osztanak meg sajnos a felhasználóval.
Corollánál az 1,8-ban Li-Ion van ami 56 modulból áll és 3,6 Ah. Az 2.0-ban NiMH van, ez 180 modulból áll és 6,5 Ah.Lényeg, hogy nyugodtan vegyél kocsit, bármelyiket. Legkevesebb esélyed van rá, hogy pont a pack menne tönkre. A HSD-re meg ott a 10 év gari. Ford is ad biztos valamennyit, de azt nem ismerem. Viszont azt még vedd figyelembe, hogy egy Mondeo soha nem fog olyan jól fogyasztani mint egy Auris/Corolla.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zolee3000
tag
válasz Doki16 #186116 üzenetére
Köszi az infókat!
Van egy racionális vs. emicionális döntés a két modell esetében, ahogy írtam, de valószínűleg úgyis az lesz a döntő, hogy melyikből találok jobb vételt a piacon. Illetőleg még elbírálás alatt van egy támogatás-kérelmem, amit ha megkapok, akkor az is szempont lesz, hogy melyik használtautó-kereskedésnél tudom érvényesíteni. (Elvileg mindenütt lehetne, de van, ahol nem hajlandók foglalkozni vele - ez nem az a kategória, mint a 7-ülésesekre nyújtott állami támogatás.) -
CorePlay
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném a segítségetek kérni, kocsi vásárlás előtt állok. Szeretném meghúzni a határt durván másfél milliónál. Ebben az árkategóriában keresnék valami gépjármú típust aminek nem betegsége, hogy indokolatlanul rohad (Mazda 3-as BK cserélnék le......), illetve jó lenne ha megbízható lenne a motorja.
Viszonylag sokat járok az autóval, ebben pálya, országút, város, minden van. Lehet akár benzines vagy diesel is, a lényeg ,hogy legyen elég erő benne és ne kelljen hozzá egy benzinkutat is venni.Köszi a segítségeteket előre is!
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186117 üzenetére
Szerintem az új Corolla már megüti egy Mondeo szintjét. A Toyota teljesen új fejlesztés a Ford pedig 2014 óta van piacon. Mondjuk pont ebből következik az, hogy a Mondeoból van a piacon használt, míg a Corollából nincs igazán. Nézz rá az Aurisra is.
Egy ilyen példány eléggé tetszetős
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
z-csongor
csendes tag
válasz zolee3000 #186117 üzenetére
Szia!
Bocs, hogy beleszolok, csak megosztom a tapasztalataimat.
Nekem egy hybrid Mondeom van, elotte Lexus IS300h volt.
A hybrid Mondeoban Li-Ion akksi van, amerikai forumok szerint semmilyen Mondeo akksijaval soha nem volt semmilyen baj meg hosszu allas eseten se, a regebbi modellek (2013 elotti) eseten felmerul egy olyan szoftverhiba, hogy 10 eves koraban halottnak gondolja az akksit. A megoldasa igazabol egy perc, csak vissza kell allitani az akksi korat, es azonnal mukodik.
Ugyanezen forum alapjan a Fusion (Mondeo) hybrid egy hihetetlenul megbizhato modell.
Mondeonal fel kell keszulnod az arcpirito arakra a markaszervizben, nekem 130k volt a 40k/2 eves-s olajcsere. A 60k/3 eves-s tobb lesz, mert akkor gyertyat is cserelnek.ETIS-en meg tudod nezni VIN alapjan a felszereltseget a kocsinak ha independentkent regisztralsz.
A Lexushoz hasonlitva a Mondeo joval rondabb, de szerintem jobb kocsi. Menetkomfortban, zajban, es meg gyorsulasban is jobbnak tunik nekem a Mondeo, mint a Lexus.A csaladban van egy Auris hybrid is, a Mondeo fogyasztasa barmilyen meglepo, de varosban jobb, mint az Aurise. Autopalyan pedig 130-as temponal a Mondeo fogyasztasa 7 liter/100km.
Az egyeduli problemam a Mondeoval, ami miatt szerintem el fogom adni, ha nem lehet megoldani, az az, hogy valami mindig mindenhol zorog benne, egeszen hihetetlenul idegesito tud lenni az allando halk magas frekvencias zorges. Tehat amikor tesztelsz egyet, mindenkeppen figyelj oda a zajokra es legalabb fel orat vezesd rossz uton. Ha a kereskedo nem engedi, lepj tovabb.
-
AMD Power
titán
válasz Dare2Live #186115 üzenetére
Jah ára az nem sok van. Szerintem nem ér 250e Ft többet. Szóval nem egy összeg.
Amúgy az Astra szinte semmibe nem kerül. Minden hónapban rakok el pénzt szervizre. A félre rakott pénz már bőven 6 jegyű. Úgy,hogy mindent amit ki kell cserélni rajta azt kicserélem.Én már márkától függetlenül semmilyen olyan autót nem akarok ami hajlamos a rozsdásodásra.
Dare2Live Köszönöm szépen a tippeket!
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
őstag
Renault Megane II-t szabad-e vásárolni városi rohangálós, bevásárlós autónak? Egyik barátom ezen filózik, gondoltam rákérdezek. A nem létező tapasztalatomat tudtam megosztani vele egyelőre erről a témáról.
-
őstag
Köszi a válaszokat.
1 millió Ft környékén keres autót. Suzukit nem akar. Külföldi munka miatt keveset van itthon, minimális gondoskodást igénylő, üzembiztosabb kocsi kellene, amely azért pakolható.
A Grandtour verziót nézte a Meganeból. -
tboldi
nagyúr
-
batai15
félisten
Csak érdekesség szentkuti11 és a saabja a műhely pornoba.
-
zolee3000
tag
válasz z-csongor #186120 üzenetére
Köszi, hogy megosztottad velem a tapsztalataidat. Ahogy olvastam, a Fordnál (is) voltak nagyon jól eltalált generációk, de betegágyasak is. Ezek szerint ez a 4. gen. Mondeo még a megbízhatóbbak közül való.
Prémiumot, mint a Lexus, alapból nem néztem a magasabb fenntartási költségek miatt. Nekem az autó inkább használati tárgy és a vezetésben sem az élményt keresem, az anyagi szempontok inkább prioritást élveznek.
Az alkatrészárak/szerviz-óradíjak tekintetében egyébként bennem az a kép alakult ki, lehet tévesen, hogy a Ford még viszonylag a középmezőnyben van, kb. egy szinten a Toyotával. A Mondeo azért lehet költségesebb kicsit, mint a Corolla, mert nem egy kategória (D vs. C). Nyilván ezzel számolok, nem is nézném a Mondit, ha mondjuk a Focus is kapható lenne ilyen hybrid hajtáslánccal, de nincs.
A kopogásra, meg úgy általában a D-kat.-hoz képest kirívó puritánságra, gyengébb anyagminőségre (konkrétan a műszerfal besüllyedését, hullámosodását írták páran az Mk5 Mondeóknál) fel vagyok készülve, ültem is már benne (igaz, utasként). Tény, hogy minőségérzetre a Mondeo lefelé lóg ki a középkategóriás mezőnyből (egy Mazda6, Passat, Insignia, 508 nagyon más), de engem ez nem zavar, a megbízhatóság sokkal fontosabb.@Doki16 (#186119): Valóban túl új még a mostani Corolla. Aki ilyet vett, nem hiszem, hogy bő 1 év után eladná. Abból csak valami készleten ragadt példányt vagy tesztautót lehetne esetleg kifogni, bár azok ára sem annyira nyomott. Az új modellek árai meg iszonyat, hogy elszálltak.
A linekelt Mondi nagyon fullos darab, és ahhoz képest nem drága.
Ha már így előkerült, egy kérdés: a Xenon fényszóró mennyire húzós (a LED-esekhez képest), ha ne adj' Isten cserélni kell?[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz z-csongor #186120 üzenetére
Elnézést, de ez kimaradt az előzőből.
A FordEtis nyilvántartáshoz akár laikus magánemberként is hozzá lehet férni? Mármint látom "regisztrálás független javítóként" opciót, de nem kell ehhez is később valamivel (adószám, működési engedély mittomén) igazolni, hogy jogosult vagyok ilyen jellegű információk kezelésére? És egyébként díjököteles ennek a nyilvántartásnak a használata?[ Szerkesztve ]
-
CorePlay
csendes tag
2012 Hyundai I30 1.6 benzinesben lehet gondolkodni vagy ebben a kategóriában mi az amit lehet venni?
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186140 üzenetére
Azért javasoltam, hogy nézz rá az Aurisra is. Abból is vannak még 1-2 éves példányok kevés km-el. Nem lesz olyan minőségi, mint a Mondeo, de egy rendkívül jól összerakott és megbízható autó. De ha Corolla a cél akkor nézelődni kell ezerrel és beállítani a figyelőt. Előbb vagy utóbb felkerül egy jó példány.
Az új árak mindenhol emelkedtek.
Miért kellene cserélni a fényszórót? Xenon valamivel olcsóbb lehet mint a Led-es, de ne ebből indulj ki, hogy cserélni kell A maga módján mindegyik bonyolult és költséges egy sima halogénhez képest. De Már egy Aurisban lévő Bi-Led is brutál jól világít. Nagyon szerettem, azóta is hiányzik. Jó a VW adaptív Xenon is, de nem tud egy alap ledet se beérni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
TrollBalint
addikt
válasz bandus #186024 üzenetére
Kétféle lízing van, nyílt és zárt végű. Zárt végűnél, befizetsz X-et, majd a maradékot Y időre elosztva kifizeted és a kocsi a tied a lejárati idő végén. (a köztes időben azt hiszem nem a te tulajdonod képezi, hanem aki eladta)
Nyílt végű elsőre jobbnak tűnhet, mert alacsonyabb a havi törlesztő, viszont ott van maradvány érték. Itt biztos, hogy a lejárati idő végéig nem a te tulajdonod az autó. A törlesztési idő végén pedig jellemzően választhatsz, hogy kifizeted a maradványértéket és tied lesz a kocsi, vagy pedig lízingelsz egy újat, ekkor a maradványértéket beszámítják a következő autónál. (Gondolom ennek vannak feltételei)
Különösebb buktatója szerintem sincsen ennek, ha Te úgy érzed, hogy be tudod vállalni a törlesztőt akkor nem egy rossz ajánlat. Ha nem veszed meg a végén a kocsit, hanem újat lízingelsz, akkor meg 4 évig, havi 130-ért (plusz a kezdőrészlet) volt egy új autód, és utána megint lesz egy új, havi X-ért. (Nyilván ez lenne a legjobb forgatókönyv a cégnek, hiszen így minden hónapban van egy biztos bevétel, de ez nem annyira autós téma)https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
válasz TrollBalint #186146 üzenetére
Az elsőnél is csak üzemben tartó vagy és a lízingcég nevén van az autó, casco-t is úgy kell megkötni, hogy a lízingcég is kedvezményezett
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
z-csongor
csendes tag
válasz zolee3000 #186140 üzenetére
Azert azt hozzaadom, hogy a Lexusomnak alacsonyabb volt a fenntartasi koltsege (joval), mint a Mondeoe. Mind a kettonel igazabol csak a kotelezo szervizekre kell gondolni, mas problemad 100%, hogy nem lesz vele. Lexusnal meg ott van a 10 eves extra hybrid garancia, amit Mondeonal nem kapsz meg.
A Mondeorol meg nehany szo: A nagyon sok extra valoban jol hangzik, de a legtobb ember tapasztalata az extrakrol, amiket adnak hozza, eleg vegyes. Az en tapasztalatom szerint harom extra er benne valamit, viszont fontos, hogy ezek nem mindegyik peldanyban vannak, igy olyat keress, amiben ezek benne vannak mindenkeppen (onnan tudod, hogy ezek benne vannak, hogy a valtokar jobb oldalan harom gomb van, nem ketto, illetve a klimakonzolon az ulesszelloztetesnek van gombja):
- Automata parkolassegito: Eddig is nagy autokkal jartam, es angliai nagyvarosokban edzodott a parkolasi kepessegem, de ezt a kocsit tenyleg nagyon nehez parkolni. Se elore, se hatra nehez erezni a hatarait. Viszont a csodagomb megoldja ezt a problemat, olyan helyekre rakja be parhuzamosan a kocsit hibatlanul, amire en meg se probaltam volna beallni.
- Ulesszelloztetes: Nem vagyok egyaltalan izzados, de egy kiados ut utan azert a borulesbe nagyon szepen bele lehet izzadni. Az ulesszelloztetes ezt egy varazsutessel megoldja, tenyleg elengedhetelen extra a mi eghajlatunkra.Amik hatalmas csalodasok:
- Savtarto: egyszeruen rossz, siman atengedi a masik savba az autot mielott eszbe kap. Gyakran van false positive is, es ki akarja csavarni a kezedbol a kormanyt, mert epp eldontotte, hogy nem a savodban mesz.
- Adaptiv tempomat: Eleg annyi, hogy egy lassu auto mellett elmesz a belso savban, es rogton fekez egy kellemeset mert azt hiszi, hogy elotted van.
- 9 hangszoros premium Sony hangrendszer: Az Auris alap hangrendszere jobb, ez sokat elmond rola.
- Klima: vagy fullon orditva futi az ablakon, vagy fullon orditva huti a labad automata uzemmodban. Megoldas: kezzel kell vezerelni, viszont arra, hogy hova fujjon a klima, nincsenek gombok, igy a menuben kell turkalnod
- Carplay: Google maps / Waze kesik 5mp-t is neha, Apple Mapsnak fogalma sincs, hogy hol vagy. Mas auton tokeletesen ment ez, Android Autot meg nem probaltam.
- Zorejek: errol mar irtam, ez azert kifejezetten zavaro az autoban, mert amugy csend van, es igy megjobban figyelsz a zajokra. Az auris 100k km utan nem zorog, ez 20k utan zorog.
- Sagging dashboard: Amint eszreveszed, gyakorlatilag csak ezt fogod nezni, es amulni fogsz azon, hogy ezt hogy sikerult osszehozni . Gondolom kapcsolatban all ez a zorejekkel, amik a muszerfalbol jonnek
Es a vegere a csucspont:
- Adaptiv LED fenyszorok: A nagyon regi Chevroletem halogen projektoraval is jobban lattam ejszaka, mint ezekkel a csodakkal. Igazi "ket csikos" lathatosagot biztosit ejszaka, ennel a Lexus IS300h xenonja sokkal de sokkal jobb volt. Az automata reflektor kapcsolgatast sajnos ki kell kapcsolni foleg autopalyan, mert folyamatosan villogva haladsz igy, egyszeruen mindentol osszezavarodik, meg a sajat tukrozodesetol is a kozlekedesi tablakon. Ez nagyon rosszul hangzik, viszont sokak szerint ez *sokkal* jobb, mint az alap halogen reflektor, amit a nem Vignale Mondeokba szerelnek.Nem lebeszelni akarlak a Mondeorol, viszont amiket irtam, tesztvezetes kozben soha nem fognak kijonni, mert nem ezekre fogsz figyelni, es szerintem vedd oket figyelembe.
En azert a helyedben megneznek egy Lexus IS300h-t, nagyobb csomagteret kapsz, minosegi osszeszerelest es alacsonyabb fenntartasi koltseget is, viszont az infotainment rettenetes benne (nincs Carplay, igy navigaciohoz fel kell tapasztani egy tartot a szelvedore, ami eleg kellemetlen), es nem kapsz ulesszelloztetest se. Azt irtam, hogy a Mondeo egy jobb auto, viszont most mar igy az osszefoglalom utan nem vagyok biztos benne, hogy ez igy van, es hogy jo otlet volt-e eladni az IS300h-t, hogy vegyek egy Mondeot de ez mar az en problemam.
-------
Mas: Passat GTE-t nezted? En most afele hajlok, ha el tudnam adni a Mondeot, de a jelen helyzetben lehet, hogy meg se probalom az altalanos panik miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz zolee3000 #186109 üzenetére
Az már akkupakk (pontosabban vezérlőegység) függő, hogy melyik mit enged kiolvasni magából. Abban nem vagyok biztos, hogy egy "mezei" HSD akksi kidob neked SoH értéket, szerintem azt inkább csak kimérni lehet. Amikkel én foglalkozom az akkupakkok azoknak a vezérlőegysége kikalkulálja az SoH-t a mérési adatokból és szépen elküldi Modbus-on, hogy hányadán állunk. Csak ezeknek a vezérlőegysége akkora mint egy HSD akku és mérettől függően olyan 1-5 millió eurót kérnek értük szóval el is várom az adatokat.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Doki16
addikt
válasz z-csongor #186148 üzenetére
Lexus-ra +1 részemről is. Ha nem kellett volna nekem a plug-in nagyon, akkor abba az irányba mentem volna el nézelődni.
A Passat GTE sokkal drágább mint egy Corolla vagy Mondeo 1-2 éves használtan (mondjuk a Lexus is ) . Nekünk egy 2016-os példány van. Csak jókat tudok róla elmondani. Nagyon kényelmes, csöndes. És már nem szenved a B7-B8 betegségtől, hogy zörög/nyüszög a műszerfal. Csak ajánlani tudom, jó kocsi. Ha még érdekel valami róla csak kérdezz nyugodtan
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Tenisz topic
- Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Linux - haladóknak
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen