Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sch_a
addikt
Még egy kérdés, aztán befejezem most már lassan a kínlódást... Volvo S40-ről mi a vélemény? Vállalható választás 2 millió alatt, 159/A4/Focus helyett?
-
sch_a
addikt
válasz BigBlackDog #186853 üzenetére
és (#186854) Qru
2. generáció igen, és dízeleket néztem, főleg 1.6-os van belőlük. 6 sebességesből viszont nagyon kicsi a választék. Ez sem volt egy jó ötlet. Lehet el kéne halasztanom kicsit az autóvásárlást és bővíteni kicsit a rászánt keretet. Vagy bevállalni egy viszonylag sokat futott A4-et. Az audiknál talán alacsonyabb az értékvesztés... -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #186855 üzenetére
Szvsz a Focusba is gyenge az a motor hiába könnyebb de ha csak A-ból B-be megy arra bőven elég. Ha már pályázna arra ott a jó kis sor5 2.4i. Ez pl: [link]
Jaj ez is tetszik: S40 T5
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz sch_a #186858 üzenetére
Ne azt nézd, hogy hány sebességes a váltó. Pl. UFO Civicben is hatos váltó volt, aztán 130-nál forgott 3500 körül (fogyasztott is és zajos is volt). 1.6 TDI Golf meg mintha 2700-2800 körül forogna az ötsebességes váltóval ugyanilyen sebességnél.
Nagyobb motor nyomatékosabb, emiatt általában az áttételezés is rövidebb. Pl. S60-ban 3000 körül forog 120-as tempónál. Viszont zajban pariban volt 100-120-as tempó mellett a D5-ös, hatsebességes S60-al.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz sch_a #186858 üzenetére
A fogyasztásod több lesz valóban de nincs benne semmi drága alkatrész ami használt autónál nagyon lényeges. Majd amikor a csoda-dízelben 400k-ért kell cserélned a DPF szűrőt, meg 300k-ért a kettős tömegűt akkor azért nem lesz őszinte a mosoly. És akkor még nem kotlott meg benne a nagynyomású pumpa vagy a CR rendszer egyéb eleme.
Ha sokat mész és kiautózód ezeket a költségeket az alacsonyabb fogyasztásból akkor ok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz Dare2Live #186848 üzenetére
De ez hibrid, nem? Vagy én maradtam le valahol? Vagy a korábbi is az volt? 5,5-ért kétlem. Az 5,5 - 5,8 közötti difi meg még óvatosan is alkalmazza az árfolyamromlást. Amúgy sem szabad elfelejteni, hogy Mo-n 27% az áfa, míg németeknél speciel 19, bár ez már jó ideje ennyi. És akkor a regisztrációs adóról, meg egyéb sarcokról nem is beszéltünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sch_a #186851 üzenetére
Néznék egy 2 literes dízelt belőle, az már akkor is 10 éves konstrukció volt, régi vágású common rail és nem mellesleg tucat motor, olcsó és gyakori alkatrészekkel. (Azt nem tudom viszont, kell-e hozzá Eolys folyadékot tölteni.) 2.4 dízel is jó benne, csak egyrészt ritka, másrészt emiatt pl egy lendkerék 180k Ft, de ezt kompenzálja, hogy elég tartós az egész, szóval nem feltétlenül elvetendő.
DPF azért tisztítható is, plusz kapni bontottan
[ Szerkesztve ]
-
sch_a
addikt
válasz BigBlackDog #186859 üzenetére
Mármint hosszabb az áttételezés, nem? Eddig kis, benzin motoros autóim voltak. A mostanim 4000-et forog 130-nál és 8 liter fölött eszik a pályán. Ezért gondolkodtam 6 sebességben.
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #186862 üzenetére
Igen, a HDI sem rossz, de a d5 a király
Haverom vett egyet, 400e km fölött kért némi pénzt, de elég golyóálló cuccnak tűnik. -
őstag
Kénytelen vagyok alternatívákat tartani a talonban, mert magyar, követhető előéletű és benzines C30-ból rendkívül szűk a kínálat, és egyszer eljön az a pont, amikor kell a kocsi.
Tesóm ajánlotta a 147-es helyett a Mitot, mert jól néz ki. A külsejével kapcsolatban egyet értettem vele, de sokkal többet nem tudok róla. Az új teszteket végiglapoztam. Az Alfa topikban rákérdeztem, de nem kaptam választ, itt is teszek egy próbát, hátha valaki hozzá tud valamit fűzni valami érdemlegeset a T-Jet erőforráshoz vagy a típushoz. -
molnarpeter
nagyúr
válasz yuing #186867 üzenetére
T-jet az egyszerű turbós motor, kifejezetten ajánlott, viszont a féltengelyek felújításával érdemes kalkulálni. 6-os váltó csapágy hibák előjöhetnek, M32 címszó alatt találsz infókat. Később váltotta a MultiAir, annak drágább a fenntartása. MiTo=Grande Punto, nekem utóbbi van 1.3 dízellel, igyekszem választ adni, ha van konkrétabb dolog. Összességében olcsón javítható, de nem árt, ha van egy kis gépész vénád.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz parandroid #186861 üzenetére
A sarcok nem változtak 2020ban.
Hibrid. Olyan ami soha nem hozza be az árát. Németben nem tudom az árát de +6200euro az még német fizuk mellett is tétel.
És itt is bejött gondolom a DPF, DI... ilyen olyan plusz alkatrészek, elektromotor, aku pluszalkatrészek. Amik majd gari idő lejárta után vagy majd 10+évesen elkezdenek hullani.
Nálunk lehet "újra" luxus lesz az autó.?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz Dare2Live #186869 üzenetére
A hibrid/elektromos most anyagilag semmiképpen nem éri meg. Pont az az időszak van, amikor a technológia már alakulna, de csak a legelvetemültebbek váltanak rá, és inkább elvből, mint anyagi megfontolásból. Persze helyi szolgáltatóknak, taxisoknak, idősápolóknak, futároknak lassan már majd megéri, de ott is inkább a zöld imázs miatt tolják.
Nem vagyok én sem meggyőződve arról, hogy ez a helyes irány, de valamerre muszáj volt már lépni. Ahogy egyre több lesz, úgy lesz majd egyre elérhetőbb, gazdaságosabb. Egyszerűbb biztos nem lesz, mutass egyetlen területet ipari, technológiai vonatkozásban, ahol egyértelműen az olcsóbb, egyszerűbb irányba mozdultak el. Nincs ilyen. Minden egyre bonyolultabb, nehezebben javítható, ugyanakkor egyre könnyebben beszerezhető: számítógép, telefon, háztartási gépek, szerszámok, de akár ipari termelőeszközök, vagy repülőgépek, mindegy, egyre bonyolultabbak, egyre drágábbak, mégis egyre jobban elterjednek.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
válasz molnarpeter #186868 üzenetére
Nagyon köszönöm, ez már több, mint amiben reménykedtem. A váltóhibának utánaolvasok.
Még talán annyi érdekelne, hogy ennek a motornak a fenntartása mennyire költségesebb egy 1.6-os szívóhoz viszonyítva?
-
őstag
válasz molnarpeter #186872 üzenetére
Király, köszi!
Szerintetek amúgy a behozott autók vezetett szervizkönyveinek szabad hinni? Nem szoktak trükközni ezekkel a nepperek?
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #186869 üzenetére
Az a durva hogy így is k. öreg az autóparkunk átlagéletkora és ezek alapján ez még tovább fog zuhanni... Én is gondolkoztam, hogy vmi modernebbre váltok de ilyen árak mellett biztos, hogy nem. Pedig nincs nagy igényem, egy manuális 1.4T Vitara GL+ 4WD nekem bőven elég lenne...
#nincsbennetarcsi
-
zoo8800
veterán
válasz yuing #186867 üzenetére
Korábban írtam róla abban a topikban.
Maga a motor eléggé megbízható. Apróbb gondok szoktak vele lenni, pl. néha nem indul elsőre. Adná magát, hogy biztos gyújtás/üzemanyag probléma, de nem, ez inkább csak kiforratlan.
A vezérlés szíjas, a turbó nem változó geo-s, okoskerék nincs, és nem közvetlen befecskendezéses.
A legnagyobb "baja" ezeknek a motoroknak a fogyasztás, ugyanis legalább 1 literrel többet eszik, mint bármelyik hasonszőrű kisturbós. Ha sokáig meg akarod tartani, érdemes ezzel is számolni.
A legjobb dolog a T-Jettel kapcsolatban a motor karaktere: ebben van élet, egy kis dolce vita, jó vele menni.rip and tear, until it is done
-
Dare2Live
nagyúr
válasz parandroid #186870 üzenetére
Nem tudom nálad mi a cél de ha a CO2 csökkentése a cél akkor az ami lett egy nagyon rossz tipikus sötétzöld megoldás.
Olyan mint a német sötétzöld zárjuk be az atomerőműveket idő elött. Ami kiesik potolta a szén esetleg gáz. 10éve megy az energiewende elképesztő pénzt toltak bele világbajnok drága az áramár németeknél és lényegében 0 előrelépés történt CO2 kibocsátásra. Elképesztő sok pénzért semmi előrelépés. Nah ez a valamerre lépni kell pont ilyen lett. Nagyon megdrágítja az új/használt autót nyomorítja az ipart és a lakosságot érdemi előrelépés meg ezeknél az alternatoros hibrideknél 2-3-4dl/100km. Lehet kitermeli a +alkatrészek tervezésének, legyártásának, cseréinek... CO2 kibocsátását? wow.De komolyan. Ennél az a primitiv megoldás is többet ért volna CO2 szempontjából ha évente emelik üzemanyagok árát 20-15%al. Én is nézném pár év múlva mennyit megyek, tömegközlekedés.... na az tényleg segített volna CO2n. Miközben anyagilag ugyanott lenne. Csak nem autóra adom ki a +2.2misit hahnem üzemanyagra. Illetve pont ezért nem adom ki.
@QRU: Ha új modelleknél máshol is ez lesz márpedig sanszos MOon "újra luxus" lesz az autó. De +6Keur még németeknek is elgondolkodtató lehet...
Vitara ára "csak" +500Kt nött. Reméljük új modellnél nem ugrik ez megint.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Mondjuk 4,5M talán még akkor volt a 4wd mikor még az 1,6 volt nem? Az meg még 2017- ben volt, de lehet már akkor is inkább 5M Ft-hoz lehetett közelebb, mert 3,9M volt a GL, 4,2 a GL+, ha jól emlékszem.
Akkor akartm én is venni, tesztvezettem is egy 1,6 szívót[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
őstag
válasz zoo8800 #186876 üzenetére
Nagyszerű hír, neked is köszönöm! Összegezve az olvasottakat, ezen autóval sem lőhetek nagyon mellé, ha vásárlás előtt elviszem átvizsgáltatni. Mondjuk olyan széles kínálat az 1.4 T-Jet MiTokból sincs sajnos. Néhány darab mindössze. Hirdetésfigyelő beélesítve, meglátjuk mit hoz az élet.
-
rbalint88
addikt
válasz yuing #186884 üzenetére
9 használt autó után a legjobb tanács, amit adhatok, hogy úgy készülj, hogy rá fogsz b*szni, akkor legalább kevésbé fáj
mindezt márkától és állapottól függően. a használt autón valami szinte 100%, hogy le fog konyulni, általában kopó-fogyó elem, de amikor ki kell fizetni ilyenekre sok pénzt, az nem annyira vigasztal.[ Szerkesztve ]
-
válasz Dare2Live #186878 üzenetére
Értelek, és egyetértek, nincs itt semmi vita. Szerintem
sem jó irányba megyünk, csak mondom, hogy mi van mögötte.Anno a szívó 1,6 astrával 7 liter alatt jártam, a mazda5 nem állt meg 8,5 alatt, a mazda6-ról sokat nem tudok még nyilatkozni, de sokkal kevesebb ez sem lesz. Eközben a kisautónak vett mini is benyakal alsó hangon 6 litert, de városban, ahol a legtöbbet megy, inkább hetet. Ja, amúgy downsizing van, turbót minden fűnyíróra!
Mindeközben minden második eladott autó suv, azt meg senki ne magyarázza el nekem, hogy a turbódizel x1 városban elmegy 6 liter alatt. Vagy akár az sx4, vagy egy Kaskáj, vagy bármelyik kategóriatárs. De felhozhatnám a hibrid Q7-et, na az mekkora ötlet már...
A szép új jövőben meg megnézném a német elektromos hálózatot, amikor este egyszerre rádugnak 50 millió elektromos autót - illetve amennyinek van garázsa, vagy talált töltőoszlopos parkolóhelyet.
Szóval van baj elég, de gyarló vagyok, amikor beülök a szépen felextrázott új autóba, akkor nem akarnék sem kisebbet, sem gyengébbet, pláne nem fapadosabbat. Szóval próbálok valami nem a legdurvább vonalon haladni, de fizetek, meg elnézem, ahogy pusztulnak a kisteknősök. De ez akármeddig nem tartható.
Németek egyébként igen pedzegetik már egy ideje az ingyenes nagyvárosi tömegközlekedést, az egy roppant érdekes kísérleti projekt lesz.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
veterán
Sziasztok!
Néztem használt elektromosokat/phev-eket. 4 millióig talátam:
Prius 3 phev lomha kis fogyasztás 25km hatótáv
Volvo v60 diesel phev iszonyat erős kis fogyasztás 50km hatótáv
Nissan leaf
Míg a leaf elég lenne munkába járni, minden másra szinte használhatatlan.
A volvo legalább egy irányba kibirja töltés nélül.
Nehéz ekkora vételárat indokolni egy másfél milliós hibátlan 1.9 tdi-vel szemben.
Van más? Mibe kerül ezeket fenntartani?https://tinyurl.com/rasoapro
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #186888 üzenetére
Hány km a daily commute? Ampera hatótáv miatt nyerő szvsz, de casco-t megéri kötni rá, érzékeny az eleje (ha jól olvastam, valami 45k körül már kijön, ne higgy a riogatásoknak, van alkusz aki tud jó árat mondani). Ha a Volvo 50 km lenne elég elvileg, akkor téli használat stb miatt kb csak az Ampera/Volt lenne elég. Ellenben egy régi 1.4 szívó van benne, ami pályán jobban eszik, stb, de a villanymotor elég erős benne. A végsebesség némileg visszafogott, német autópálya nem az otthona. Pár nyűgje van, de felkészült a szervizháttér (értsd Bp-n van választék), élhető, és magamat ismételve ez tud a legtöbbet árammal.
V60 D6 tekintetében focvis hozzászólásaira keress rá az Autos-, illetve Volvo topikban 50 km mindennapokban nem reális szvsz. Klíma kompresszor széria hiba gyakorlatilag, van rá specialista műhely permanens megoldással, az a kör kb 100k. A dízel miatt hosszú utakra is kifejezetten alkalmas, de az akku helyigénye a szokásos kisebb tank mellett a kombi csomagterét is észrevehetően limitálja. A biturbo D5 215 lovas, a villany 68 LE, emlékeim szerint akár 125-tel tud menni csak áramot fogyasztva.
PHEV-ként a Prius elég korlátozott, de nagyon rövid munkába járásra jó, vagy helyi adottságok függvényében nagyot lehet spórolni a parkolással, taxiként az egyéb kedvezményekkel, stb... Nameg nem egy elromlós cucc.
Leaf akku hőmenedzsment miatt jobban tud csökkenni a hatótáv villámtöltés miatt, így az effektív hatótáv is fogyogat - nem a világ vége, de bele kell kalkulálni, hogy nem mind egyforma és x év múlva lehet, hogy már kevesebbet tud majd.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #186889 üzenetére
+ rasotamas
V60 D6 reális elektromos hatótáv, amivel szinte biztosan számolhatsz:
- nyáron 35 km (max.40),
- télen 25 (max.30),
Ami még fontos infó lehet; tud gázolajos Webastoval fűteni.
Mindez Budapesten, bár villanyos esetén kevésbé fáj a dugó.Ha csak a matek számít, akkor nem adja ki különösen nem egy 1,5 milliós 1.9 TDI-vel szemben.
Egyik kollégám egy megkímélt Leaffel jár. Áprilistól Novemberig. Mert télen nem adja ki neki fűtéssel. Asszem 60 kilométeres úttal mer biztosan számolni.
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok!
Olyan 800 körül keresek egy megbízható igáslovat. Főként főúton lesz használva 35 km-es távokon hetente 2x oda vissza, illetve 15 km-es távra ugyanennyit, plusz kirándulások. Gondoltam rá, hogy a kirándulások alkalmával a kocsiban fogok aludni, de a realitások talaján maradva ebből nem lesz semmi, de ha mégis, akkor max ott a sátor 😅
Jó lenne a nagy rakodó nyílás, hogy egy biciklit vagy bármi mást könnyen bele tudjak rakni.
99%-ban max ketten utaznánk az autóban.
Első körben dízelt nézegettem. 12000 km-en 100-150e Ft-ot tudnék éves szinten megspórolni vele.
De mondanám, hogy mikre gondoltam:
Nagy esélyes: Audi A4 B5 1.9 TDI Avant hátrány: EuroNCAP 2,5
Skoda Octavia 1.9 TDI, hátrány: rettentő unalmas, sok a lelakott példány
Fiat Stilo 1.9 JTD fiatal, biztonságos, olcsó, de valahogy mindig a háttérben marad. Talán a formája ami nem tetszik, még nem tudom mennyire szervíz igényes
Ford Focus Mk1 1.8 rohad, de keveset eszik, és megbízható, nekem szimpatikus
Honda Accord 1.6 vagy 1.8 (nem a hullaszállító) jó régi japános forma, megbízható, olcsó, de sokat fogyaszt, nagyon
Volvo S40 1.6 biztonságos, szép, de elég ritka, nem tudom mekkora lenne a szervízköltség
Peugeot 406 2.0 HDI 3*-os törésteszt, ami hátrány, egyékbént tetszik. A kombi már kicsit talán nagy lenne.
Seat Toledo 1.6 benzin vagy 1.9 TDI a benzinesnek is egész jó a fogyasztása.
VW Golf 4 1.9 TDI kicsit rohadós, kicsit ulmas, de vállalnám.
Van valami javaslat, hogy melyik felejtsem el?
Mennyire fogok meghalni az A4-ben, mennyire fog szétesni alattam a Fiat, mennyire nem fogok tudni pakolni az Accordba, mennyire fog elporladni a Focus, vagy általánosságban mennyivel fogok többet költeni a dízelre, mint a benzinesre. A rémhíreket olvastam, de ismerősi körben még csak dicsérik őket, hogy milyen kevéssel járnak. -
válasz MunezXBK #186892 üzenetére
Nem lehet azt mondani, hogy sokat vezetek, de még így is sok olyan helyzetet láttam, aminél csak egy hajszálon múlt, hogy nem lett belőle tragédia. Körforgalomban nem adja meg az elsőbbséget, mellékútról keresztben áthalad egy főúton körülnézés nélkül, nagyon siet az illető és csak azért is előzésbe kezd, amikor se az autója nincs meg hozzá, és szemből meg jönnek.
Mindenkinek vannak rossz pillanatai, amikor elnéz valamit, nekem is volt, de ha egyszer de tényleg csak egyszer nem úgy hozza ki a lépés, akkor nem mindegy hogyan roppanik az autó.Nem félek a volán mögött, ha arról lenne szó, akkor nem egy MX-5 NB-m lenne jelenleg, inkább csak elővigyázatos.
-
válasz mustang08 #186893 üzenetére
Remélem, hogy az mx-5 mellé keresel autót, és nem helyette. Amúgy ezeknél az öreg kombiknál inkább az számít, hogy melyikből találsz egy még használható példányt, mind egykutya, modern, gyors, vagy menő egyik sem lesz. Főleg ennyiért. Gyakorlatilag már ahhoz is költened kell majd rá, hogy a következő hetekben ne rohadjon ki, illetve szét alattad. Ncapet, meg ilyesmit meg felejtsd el, akkoriban még másképp teszteltek, meg nagyon nem mindegy, hogy mi van az autón szétrohadva, megütve, meggyengülve, elöregedve, elállítódva, ami nagyon nem úgy fog törni, mint a teszteken 15 éve. No meg akkoriban nem 1,5-2 tonnás szuvokkal ütköztettek, úgyhogy a legtutibb, ha leszarod az ncapet, és óvatosan vezetsz.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #186894 üzenetére
Sajnos helyette. A mindennapokban túl sok kompromisszummal jár. Fájni fog érte a szívem, de sajnos a praktikumot előtérbe kell helyeznem
-
-
őstag
Az autovizsgalat.hu szolgáltatásait igénybe vette már valaki? Nem rosszak a visszajelzések róluk. Ők kiszállnak, nem tudom mennyire adnak pontos képet egy adott szervizben történő átvilágításhoz viszonyítva. 20k, ha nincs kiszállási díj, nem is olyan vészes.
Miskolcon a Volvo márkaszerviz 15k + áfa áron dolgozik. Azt hittem kb. az autovizsgalat.hu-s árnak a duplájával számolhatok. Gondolom a főváros környékén valamivel drágább, de basszus úgy sem lehet egy hatalmas összeg.
-
csiry007
csendes tag
Sziasztok! Jön a negyedik gyermek (eddig 4-4-2 évesek) kinőttük a Fókát (2010-es ford focus benzines ), kellene valami mellé.
Két út: Kamarai kedvezmény (kb 10-24(!)%) + nagycsaládos kedvezmény és új autó, vagy használt. Az egész mókára 6M körül költenénk.
Az a helyzet, hogy normális használt autót kb pont ennyiért lehetne venni, de alap Kodiaq-ot 6,3-ért már odaadnák. Csak abba meg a hely ugye..., mert 6 ülést lent kell tartani. Így vetettem fel a kisbuszt: abból a ford transit custom kombi ami egyedül még elviselhetőbben néz ki. (erre most faragnak ajánlatot, de ha adnak is valamit kb 6-7 lesz)
Köszönöm a véleményeket
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- RAM topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs