- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Monitorkalibráló eszközök
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
-
addikt
A fehér színtől eltekintve, melyiket vinnétek és miért? (Miket láttok legfontosabb előnynek az egyiknek a másikhoz képest?)
-
GIJoe
addikt
Sziasztok, új élethelyzetbe került a családom, kellene 1 munkába járó (napi 30Km) olcsón fenntartható pici takarékos autó. Volt 206 Peugeot-om, szerettem, de benzines volt.
Most azon agyalok, kezdjek el vadászni egy takarékos jól karbantartott 1.4 hdi-re?
Létezik e jól karbantartott, kevés szerviz igényű, elég sok mindent olvastam már 70% szidta 30% oda volt érte... a véleményetek nekem számít... -
addikt
válasz molnarpeter #185608 üzenetére
Erre a kérdésre most azt figyelmen kívül hagyva voltam kíváncsi, hogy én mire használnám.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz GIJoe #185606 üzenetére
Saxo/106/Micra 1.5D, Lupo/Arosa SDI, kicsit nagyobb méretben Polo/Fabia/Ibiza SDI? Nyilván olcsó ezekhez már minden, különbséget az tud jelenteni, hogy egy spirálrugós hátsó tengellyel rendelkező autón soha nem fog kelleni torziós hidat felújítani (Citroen, Peugeot ilyenek), illetve sima adagolós szívó motoron nincs turbó, nameg kisebb az esélye egy common rail rendszerhez képest (HDI), hogy bármi baja legyen. Legnagyobb kockázat itt a rozsda, nagyon alaposan át kell nézetni és utána bármi pörsenés látszik, azt egyből - akár otthon ecsettel -lekezelni, majd pedig pl évente ugyanúgy átnézni és foltozgatni a korrózió kezdeményeit. Különben könnyen ott lehet hagyni az autó árát karosszériásnál, ilyen szempontból a VW csoport galvanizált lemeze előnyös, Lupo esetén volt még talán alumínium csomiajtó is, az is szuper, tovább bírja rohadás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Citroware #185607 üzenetére
Ha számít a megbízhatóság és az olcsó szerviz akkor a HSD. De ha minőségre (mondjuk azt nem egy A3 adja meg) akkor az Audi. Számomra semmi nem szólna az Audi mellett. Nem különleges, nem igazán jó prémium, nem erősebb. De autószerűbb mint a Toyota. Főleg annak aki nem tudja elviselni az e-CVT váltót. Amúgy meg nézz rá a Golf GTE-re. Jobb mindegyiknél. Ha akarod takarékos, ha akarod nagyon erős.
(#185608)molnarpeter: Pályán nem lesz egyik se takarékos. Van az Auris csoportban egy csávó aki a dízel pályázó gépét cserélte Aurisra. 7 liter körül jár vele. Ami szerintem még mindig nagyon jó, csak sokan még mindig abban hitbe élnek, hogy a HSD 4 liter max mindig mindenhol. A TSI is enni fog pályán. Amúgy benzinesben mindkét technológia nagyon jól fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
addikt
válasz Doki16 #185611 üzenetére
Titkon azt a választ vártam, hogy kb. bármilyen körülmények között jobb lenne az Auris az A3-nál. Az alapján, amiket a múltkor beszéltünk itt, egyértelművé vált számomra, hogy amire most használnám, az Auris jobb. De sajnos, mint mindannyian tudjuk, válság van, emberek tömege veszíti el a munkahelyét és arra is gondolni szeretnék, hogy mi lenne, ha netán rövid időn belül teljesen más körülmények közé kerülnék, akár nagyvárosba, városon belüli használatra, akár autópályás nagyobb távok megtételére kényszerülve, ahol vagy lesz töltőállomás, vagy nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Doki16 #185611 üzenetére
Hát, nem tudom ültél-e ilyen A3-ban, de ha ebben nem éreztél minőséget, akkor baj van
A Golf 7 is jó, de ez egy szinttel feljebb van. Auris sem rossz szerintem annyira anyagok tekintetében (Golf alatt max 1-2 polccal, de lehet, hogy egál), ott inkább a dizájn bumfordisága rontja a minőségérzetet.
Mivel sok rövid futás után (kis túlzással a kertből a pályára hajt ki) pályázás lenne, ezért javasoltuk előző körben is a HSD-t, de meg tudom érteni, hogy ha az A3 felé húz a szíve. Mondjuk szárazkuplungos DSG-vel nekem big no-no, csak kézist vennék belőle, de hát mindenki úgy rontja a sorsát, ahogy akarjaCitroghost: pályán kb egálban fogyasztnak vagy az Auris minimálisan többet, de 1l nem a világ. karbantartásnál viszont bőven visszahozza az Audihoz képest. városban meg aztán igazán elemében van a HSD, oda találták ki
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Citroware #185612 üzenetére
Jah már emlékszem rád. Igen én javasoltam a legjobban neked a HSD-t. Mindenképpen azt választ a A3-al szemben. Sokkal jobban fogsz kijönni belőle hosszabb távon. Ha nem szerelem kérdése a választás akkor racionálisan a Toyota a jobb.
(#185613)rbalint88: Bocsánat rosszul fogalmaztam. Audi vonalon nem nagy eresztés egy A3 úgy értettem. Nem ültem hosszabb távon benne, csak a GTE mellett ott volt az E-Tron is és nem volt jobb a Golf-nál. Számomra már maga a Golf is egy nagyon jó szintet képvisel. Tök jól érzem magam benne
Én is a HSD-t javasoltam neki anno, amikor ez felmerült. A3 DSG-vel nem éri meg. Akkor már az Auris sokkal megbízhatóbb. Pályán is jobb lesz az Auris. A TSI Golfom rosszabbul fogyaszt mint az Aurisom. Úgy tudok 5 liter körüli értékeket hozni országuton, hogy kihasználom a 30 km elektromos hatótávot. Az Aurissal meg minden erőlködés nélkül lazán megvolt 4 körül egy ugyanolyan táv. Egyszerűen ennyivel hatékonyabb.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dj79
senior tag
válasz Citroware #185612 üzenetére
Mi tsi után ültünk át HSD-be, a nagysebességű pályázásnál a golf halkabb volt mindenképpen.
Budakalász-Tbánya szakaszon 4,5l átlagfogyasztást értem el a priussal, nem spórolósan.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Doki16 #185615 üzenetére
A TSI Golfom rosszabbul fogyaszt mint az Aurisom. Úgy tudok 5 liter körüli értékeket hozni országuton, hogy kihasználom a 30 km elektromos hatótávot.
Nem kizárt, hogy az elektromos hajtás pluszsúlya okozza ezt.
(Golf GTI megáll országúton 6 literből ha magadra erőlteted a Zent. 6-os Golf 1.4 TSI 5-ből.) -
Qru
MODERÁTOR
válasz Citroware #185607 üzenetére
A HSD üzembiztosabb és olcsóbban fenntartható minden szempontból (fogyasztás, alkatrész árak) de a legjobb indulattal is csak egy közlekedő edény. Ha tetszik az A3 és belefér a magasabb üzemeltetési költésg, valamint ha nem csak a műszaki tartalom a fontos, hanem körítés is akkor az A3 is megfelelő választás.
Annyi, hogy a száraz DSG-vel nem szivatnám magam, csak kézit vennék A3-ból.#nincsbennetarcsi
-
Drughi
addikt
válasz Drughi #185585 üzenetére
Kezdem magamat beleásni a témába és ami feltűnt egy keresés után, hogy a dízel gépek sokkal olcsóbbak.
Eddig nem gondolkodtam ebben, mert sem a felhasználási szokásaim se az autós előéletem nem volt dízel párti. De ezek az ár különbségek most nagyon feltűntek.
Miért olcsóbb egy 2013-as 1.6os crdi mint mondjuk egy 2011-es 1.6os benzines?
Ez nem egy kiragadt példa, sokkal több olcsóbb dízelt látok épp a hahu-n.Pixel 7a
-
Mauzes
őstag
válasz Drughi #185620 üzenetére
Környezetvédelmi szempontból azt mondom, ne vegyen senki dízelt, de egyszer eljön az a pont, amikor az árkülönbség (és a jobb fogyasztás) már eléri azt a szintet, ami behozhatja a későbbi (esetleges) magasabb fenntartási költséget. Ez úgy is csak utólag derül ki, a benzinesekkel is van ám gond.
-
rbalint88
addikt
válasz Drughi #185620 üzenetére
Mivel a dizeleket elkezdtek erosen tamadni az utobbi 2-3 evben, behajtasi korlatozasokkal, stb es mivel a dizeleket legtobbszor cegek veszik ujonnan, ezert el vannak koltsegelve, kevesbe faj olcson adni oket, mint a maganszemelynek a (ironia alert) feltve orzott, megvigyazott autojat
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Drughi #185620 üzenetére
Azonos évjáratot hasonlíts, ne 2 évvel fiatalabbat.
A dizel kmek hahun jellemzően vicc kategóriában vannak. Nem vettek, vesznek dízelt évi 30.000km alatt. De inkább több. Ellenben nem ritkák a évi 10-15kkmet futó benzinesek. De amikor második kocsi még akár kevesebb is lehet. Na és nem mindegy, hogy 9év alatt futott 300.000km+t vagy 9év alatt 90.000kmet... persze ez is csak egy szempont.
Meg ha a régi euro5 elötti dizeleket kitiltják pl BPről na az össze fogja verni a régiek árát. NE adj isten ha rendőrség szűrné öket...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Mauzes #185625 üzenetére
De gondolom ennek vmi oka van/volt. Erősen felszereltség függő is, tippelni se merném mennyivel fog kevesebbet érni de az első 4évben sztem 4misit meglesz. 9helyett pl 5.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #185627 üzenetére
Ami nem feltétlenül jó (kevés km), nálunk is van kevés km-es 2.0 tdi, a használója szó szerint 2 km-ről jár be vele. Tehát minden héten 10x megy csak 2 km-t. Kevés benne a méter de egy ilyet nem vennék a nevemre az tuti.
#nincsbennetarcsi
-
_adaml21_
őstag
válasz Mauzes #185625 üzenetére
Nekünk is van egy dízel GLC Mercedes, ami hamarosan betölti a 4 évet, és megy eladósorba. Jelenleg 86e km van benne, de nem hiszem, hogy eladásig meglesz a 90e; ez esetben ez 22.500 km-es évi futást jelent.
Szerencsére ~50e km óta nincs lenullázva a fogyasztás, ami 5,6l/100km (ez egy ~1,8 tonnás automata összkerekes SUV-nál akárhogy is nézzük, szenzációs érték, konkrétan alacsonyabb asszem, mint a WLTP szabványfogyasztása), ezzel kívánjuk bizonyítani, hogy ez egy igencsak megkímélt autó, ~80% autópálya.
Szerintem akinek ilyesmi autóra van szüksége, elég jó vétel lehet, viszonylag kevés km, Euro6, talán a kitiltástól sem kell félni 5-6 évig még, de nagyon kíváncsi leszek, mennyiért lehet majd eladni, főleg így a válság pirkadatán. -
Dare2Live
nagyúr
válasz molnarpeter #185627 üzenetére
Mindenhol megvan az ok. Nálam kis egyterű esetén amikor végigszámoltam évi 25.000km alatt nem adták ki a számok és 30.000kmnál érte meg egyértelműen.
Más meg megkapja napi ld 2+2kmre a dizelt mert cég azt vette... soha nem hozza be az árát sött... ilyen is van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Van az a SaangYong auto,ki gyartja a motort bele? Megbizhato? Elektronika ,peemium ezkozok nem szarnak bebhamar benne?
-
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Opel cascada a kérdésem. Mi a vélemény, tapasztalat az 1.6 benzin sidi 170 ill. 200 ps motorokról?
Köszönöm előre is.® visions created with passion
-
OPiiPO
addikt
válasz venom8888 #185635 üzenetére
"peemium ezkozok bebhamar" - ezt a részt leírnád magyarul is, bocs, értelmezni sem tudom, köszi!
"Van az a SaangYong auto,ki gyartja a motort bele?" - melyik típus? Régebben voltak Mercedes motorral szerelt típusok.
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Land
veterán
Sziasztok!
Tavaly februárban vettünk egy 2014-es skyactiv 2.0 benzines (120 LE) automata Mazda 3 hachbacket. Jelenleg kb. 4 millió Ft-ot érhet.
Fullos felszereltség, az 1 év alatt semmi sem romlott el. Nyáron jön a babó. Haverok szerint jobb lenne egy nagyobb autó, de talán okosan pakolászva ellehetne vele lenni.
Felnéztem azért Hahura és 4-4.5 millió Ft környékéig egész jónak tűnő ajánlatokat láttam...
1 év alatt kb. 20.000 km-t mentünk a Mazdával és igazából nem tudom a baba érkezésével ez a szám tuti fog-e nőni vagy kb maradunk az éves 20.000 km-nél.
Mivel a kis turbós benzines motorknál is van kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, így felmerült bennem a dízel gondolata.
Biztos vannak - akár a kis turbós benzineseknél- is megbízhatóbb dízel motorok, illetve a dízer para miatt elég jó áron lehet korrekt dízel autókat venni.
Mit gondoltok? Pesten lakva, évi 20.000 km-rel egy keveset futott/jó állapotú dízel autó is jó lehetne? Járunk néha hosszú távra is vele. Belvárosba ritkán megyünk, tehát nem Pesten lett összehozva a 20.000 km.
Egyszer volt már egy lerúgott problémás dízelem, de biztos vannak jól sikerült darabok, jó gazdától...Ami fontos lenne:
- viszonylag erős (kb 150 LE), megbízható, automata, kombi vagy SUV és minél magasabb felszereltségű, 2015 utáni/Euro 6 (esetleges kitiltás miatt).Ezeket találtam 4.5 millió Ft-ig:
Audi A4 Avant 2.0 TDI (150 LE), multitronic váltó
BMW 316d/318d/320d kombik 2.0 dízel 116 LE/143 LE/150 LE teljesítményekkel, 8 fokozatú triptronic váltó
Fiat Freemont 2.0 MJet 170 LE, automata
Ford Focus 1.5 TDCI (120 LE), 2.0 TDCI (150 LE) kombi, Powershift váltóval
Ford Mondeo 2.0 TDCI (150 LE), Powershift váltóval
Hyundai I40 1.7 CRDI 140 LE, automata
Mazda 6 kombi 2.2 150 LE, automata
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV 2.0 benzin/hibrid
Nissan Qasqau 1.6 dci 131 LE, automata
Opel Astra K Tourer 1.6 CDTI 136 LE, automata
Peugeot 508 SW 1.6 HDI (120 LE), 2.0 HDI 163 LE, automata
Seat Leon ST 1.6 TDI 110 LE, 2.0 TDI 150 LE, DSD automata
Skoda Octavia 2.0 TDI, 1.4 TSI 150 LE, DSG automata
Volkswagen Golf VII Variant 2.0 TDI 150 LE, DSG automataTudom ez rengeteg autó. Igazából megbízható autót keresek, megbízható automata váltóval. Ami ezek között kehes, azt kipöckölöm a listából.
Némelyik típus amőgy meglepően olcsón megvásárolható fiatalon, kevés km-rel.. Gondolom a dízel para miatt. Köszi!Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Qru
MODERÁTOR
Amíg nagyon kicsi a baba addig úgysem mentek nagy távokat és szerintem 1 gyerekkel elég még a csomija (2-vel már necces tényleg). Egy új garis autót tuti nem cserélnék le csak emiatt egy bizonytalan előéletű autóra.
Rádaásul most be van esve a piac a vírus miatt, így kérdéses mennyiért és mikor menne el az autód...A legbölcsebb ha kivársz szvsz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Land
veterán
Nem garis a Mazda. 3 év volt rá és most múlt októberben 5 éves.
És amúgy garis simán van a fentebb felsorolt autók között.
Persze nem tuti, hogy váltok, de némely még olcsóbb is, mint a Mazda és cserébe erősebb, fiatalabb, nagyobb. :)[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
rbalint88
addikt
először is gratula!
molnarpeter ötleteit támogatom, főleg a tetőboxot. ha nem hagyod, hogy minden felesleges cuccot IS magatokkal vigyetek, akkor elég kell legyen az a kocsi, emiatt biztos nem cserélnék. nem fogom azt mondani, hogy bezzegrégenakispószkivaliselmenteklengyelbűbolgárba, de az első gyerekhez venni egy hombárt pont ugyanakkora hülyeség. tudod, a legtöbb nő olyan, mint a gáz, kitöltik a rendelkezésre álló teret egyik ismerőséknek egy gyerek van, vettek ey s-maxot. elhiszed, hogy ha balcsira mennek, akkor már agyig van pakolva a kocsi? oda jönne még egy gyerek, akkor már multivan vagy transit kellene... -
Land
veterán
Köszi srácok. :)
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Új hozzászólás Aktív témák
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest