Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Doki16 #172284 üzenetére
Ha jól értem az egészet, akkor az elektromos hajtás nélkül, csak a benzines motorra támaszkodva fogyaszt ennyit. Ebben tehát nincs benne az, hogy menet közben újratölti az akkumulátort, amit fel lehet használni. (Illetve töltőállomáson is fel lehet tölteni fél óra alatt 80%-ra, persze attól függ, kinek van kedve ezért megállni.)
A lényeg, amit én valamelyik tesztben olvastam, hogy effektíve átlagosan 5,5 litert eszik autópályán, ha csak az autó újratöltő funkcióját vesszük igénybe, azt nem, hogy valahol megállunk tölteni is.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz Doki16 #172284 üzenetére
Sejtettem, hogy ekkora bódé megeszik 10 liter körül.
Ja gondolom faterodnak lenne a Q5 helyett.
(#172285) Citroghost Most elmész nyaralni mondjuk 300km-t pályán te megállnál töltögetni? Sztem nem. A másik, hogy egy bizonyos sebesség fölött már csak benzinnel hajt asszem 110 felett, pályán meg én pl nem cammognék annyival na meg akkora tempónál szerintem jó ha 10-20 km-t el tud menni villannyal. Szóval ez pályán 130-al csak a benzin motorral fog menni ergo igaz amit doki írt lazán bekapja a 10 körül. Szívó benzin+nagy súly+rossz alaktényező ez mind mind hátrányosan hat a fogyira.
[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz Doki16 #172311 üzenetére
Mondjuk esélyes, hogy nem valós. Tippre L1dlis flottás autó lehetett, legalábbis ennek a képnek a jobb széléből erre lehet következtetni (stimmel a cégnél és "Rádl", mint cím is).
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz Doki16 #172311 üzenetére
Sejtettem, akkor nem is hívom, mert ültem volna a kocsiba azt mentem volna érte ennyiért a 307 helyett ajándék lett volna, de hát túl gyanús volt.
(#172318) kislaci Ebben az esetben kb marad a szerencse, hogy melyik lenne megbízhatóbb, de amúgy doki jól mondta továbbra is a fókát mondanám. Viszont neked kell eldöntened mind2 jó, próbáld ki őket aztán amelyiket jobban érzed.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172354 üzenetére
Egy darab Niro van 18k €-ert (2016.09, 155k km, Sved import), a masodik legolcsobb 22,5k € ((2016.09, 51k km, helyi), aztan innentol 25k-ig rettentö sok van, szoval kb GTE arban megy ugyhogy beleferne. Egyedul az eladas lehet bajos majd X ev utan, mert kicsit sarkitva a dolgot az emberek nagy resze itt a "nemet vagy Toyota" szuröt hasznalja vasarlaskor. De nyilvan nem ez a fö szempont most. Mondjuk megmondom öszinten eszembe se jutott a Niro mert hivatalosan ha jol tudom az mar Crossover, azokat meg elböl elvetettem. Nem veletlenul nem neztem az Outlandereket sem.
Nalad amugy hogy öregszik az Auris belseje? Csak mert ahogy nezegettem a hirdeteseket, nemelyik valami iszonyat ahogy kinez 3-5 ev utan 100-150k km-el. Kormany cafatokban, gombok kifenyesedettek es kopottak (A kedvencem a romma kopott ABS OFF gomb volt ) stb.
Auris eves szinten ugye amiatt a +600€ adoval lenne dragabb es a benzinnel ami belemegy ami parszaz euro. (Garazsban ingyen van az aram, szoval a harom alternativa ami jatszik lenyegeben a "nem engednek PHEV-et tölteni", "engedik csak ki kell fizetnem az aramot", "engedik es nem kell fizetnem extrat". Fenntartasi költsegekkel nem vagyok tisztaban igazabol abban a tekintetben, hogy ha elpatkolna valami fontosabb födarab (valto, akkupakk) hany trillio euro az uj.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172362 üzenetére
"Egy 2-3 éves autó igenis nézzen ki szinte újnak."
En is ilyen vagyok, emiatt irtam 16-18k-t. Ott kezdödnek a vallalhato allapotuak. 16k alatt mindegyik cafatokban van (mondjuk azok 2-300k-t futottak es inkabb 5-6 evesek mind, szoval valamennyire ertheto).
Amiatt bizonytalanodtam el kicsit, mert lattam egy GTE hirdetest par napja amiben benne volt, "uudet akut" (uj akkuk), de hogy a 12V-os, vagy a nagyfeszkos az rohadt jo kerdes. 4 eves, 86k van benne, a nagyfeszultsegunek rohadtul nem illene meghalnia benne meg, de egy 27.000€-s auto eseten nem gondolnam, hogy a 130€-s 12V-os akksi lenne a legföbb kiemelendö dolog.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172364 üzenetére
En is arra gyanakszom. Maga az auto nem erdekel csak feltunt, aztan kivancsi lennek mi miatt kellett cserelni az akkupakkot. Toyota eseten nagyon nagy elöny, hogy lehet cserelni a cellakat egyenkent, GTE-nel gondolom kuka az egesz ilyenkor.
Lenyegeben leginkabb amiatt örlödök, mert a Toyota hybridje a legjobb, legkiforrottabb, a cellak cserlehetöek egyesevel, a valto meg megint csak nem meghalos. GTE-ben ezzel szemben ott a DSG, a viszonylag uj hybrid rendszer (Toyota-val összehasonlitva), ki tudja mennyibe kerulö, valoszinuleg csak egyben cserelhetö akkupakk, viszont azzal full arammal tudnek jarni. Gondolkodoba estem az Ampera/Volt paroson is, csak ott meg sok apro nyugröl hallani.
Mondjuk aki az Ampera/Volt közepkonzoljat tervezte az megerdemelne egy kulön helyet a pokolban...
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172367 üzenetére
Tudom, hogy nem egy kategoria, de nem igazan lehet erre elvezni az ilyeneket. Belvaros letezik kb es autopalya, az orszag meg laposabb mint az alföld. 8km sebessegtullepes eseten autopalyan 500-800€-tol indulsz, es minden bokorban telepitett kamera van. Az 50-es tabla akkor is megfog ha 600 loerö van alattad, kiveve ha nincs feleslegesen sok penzed buntetesre.
Leginkabb a belter az amit szamitasba lehet venni a GTE eseten. Nagyon nagyon allergias vagyok a belterre, emiatt is kerdeztem, hogy nalad nem voltak-e romma kopva a gombok az Aurisban. Csak mert vagyok akkora gyöker, hogy egy lekopott gomb miatt lebontom a komplett muszerfalat ha csak ugy lehet kicserelni, es a "nem kell bontani" meg mindig egyszerubb megoldas.
Nem mondtam, hogy nem jo az Ampera, csak olvastam, hogy vannak apro de idegesitö nyugjei aztan nem art tudni, hogy javitottak-e mar öket. Es a legtöbb Ampera ide kulföldröl erkezik "bemondasos elöelettel". Es ha jol tudom a muszeregysegen kivul futasteljesitmenyt nem tarol semmi az Ampera-ban szoval kb olyan egyszeru megtekerni mint egy Trabantot.
A finnek mondjuk nem azok a trukközös fajtak, de a nepper mindenhol nepper.
Corolla nagyon nem fog jatszani. Egyszeruen olyan dragak az extrak az uj autokhoz, hogy itt ujan csak fapad vagy fapad közeli autot vesznek az emberek. Ugyanazon az auton 1 orszaggal odebb ugyanolyan felszereltseg mellett többezer eurot lehet sporolni meg regadoval egyutt is ha mar egy alaposabban felextrazott peldanyrol van szo, csak ugye azt ki kell csengetni egyben. Nekem meg nemigen lesz annyim egyszerre mire megerkezik hozzank.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
_q
addikt
válasz Doki16 #172442 üzenetére
Mondjuk ott is van legalább egy lépcsőfok különbség nem csak dizájnban, hanem árban is
Én is egy pillanatig gondolkoztam hibridben, ha már 10+ éve gyártják kiforrott lehet valamelyest. Azonban a drágább ár egy benzineshez képest nem biztos, hogy megéri hiába fogyaszt kevesebbet. Ezek szerint még várni kell arra, hogy 2 milliós áron ténylegesen megérje egy benzineshez képest.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172584 üzenetére
Dióhéjban a történet:
Minden parkolóhelyhez van egy aljzat ami hivatalosan a külső motormelegítő csatlakoztatására való. [link] Beállítod, hogy reggel 6-kor kezdjen fűteni, onnantól 2 órán keresztül bekapcsolva van. A hivatalos verzió szerint (google transale segít, de kb az van benne amit írok) innen is lehet elektromos autót tölteni de nem ajánlják, és a töltőáramot is 8A-re kell korlátozni és külön engedély is kell hozzá mert "mivel nem rendeltetésszerűen használom" így fizetnem kéne az áram után (amire hajlandó is lettem volna természetesen). Írtam a komának aki a cikket írta aki azt kb ugyanezt mondta, és megerősített, hogy nem lenne baj a GTE töltésével, de mivel ő nem adhat engedélyt csak kaptam tőle egy "ajánlást". Na azt mellékelve elküldtem a a kérésemet a "housing company"-nak (fogalmam sincs magyarul ez mi pontosan ), akik mondták, hogy hitelesített mérőt kéne felszereltetni aminek én állnám a párezer eurós költségét, vagy tudnak kiépíteni töltőpontot aminek azok akik használnák (azaz csak én) állnák a költségét.Így meg nem buli a dolog annyira.
De, hogy ON is legyek:
Nem lenne gáz az FL utáni Auris, de ahogy írtam itt nem veszik meg az emberek az extrákat. 2, azaz kettő darab Executive Auris van eladó, mindkettő kombi (ami nem pálya) és 24 illetve 25k€ az ára. Meg mondjuk nekem van egy olyan hülyeségem, hogy Alcantara ingyen se kéne. Egyszerűen utálom a kinézetét. De ahogy írtam, nincs executive felszereltség. A CT-k amiknek van középső kijelzője mind Észtországból jönnek. Amit újonnan itt vettek abban egyben sincs. Kíváncsi is lettem, hogy ez minden autóval így van-e és igen. BMW-k 95%-ában ahol opciós cucc volt, ott nincs iDrive, a 40 eladó Giulietta közül 1-ben vagy 2-ben volt navi, stb. Mondta cimborám, hogy olyan felár van az extrákon, hogy szinte senki nem kéri őket, de nem gondoltam volna, hogy ennyire rossz a helyzet.Kicsit még olvasgatok a CT-k után, aztán lehet megkereslek még ha lesz kérdésem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172626 üzenetére
Hát a szervizköltségek miatt nem parázom.
Közben megkérdeztem egyik cimborámat, hogy mi a helyzet a műszakival, mert elvileg itt évente kell, viszont a kinézett példány 2018 decemberében volt műszakin és a hirdetés szerint 2020.12 a következő. Aztán felvilágosított, hogy alapból 1 évre adnak műszakit, de ha vatta új vagy kivételesen jó állapotú az autó és a tulaj beleegyezik egy átfogóbb vizsgálatba ahol mindent rendben találnak akkor megadják kettőre.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172709 üzenetére
Igazából lekértem az autó adatait a nyilvántartásból (6€), és nálunk az összes külföldről behozott autónak regisztrálják a külföldi “nyilvántartási számát” és a rendszámát. Aztán beírtam gugliba a svéd rendszámot és ezeket dobta ki amiket linkeltem.
Valamiből meg kell élnie. Legyen 6000€ a különbözet, de ki kellett repülni érte, hazavezetni (lábon jön minden kocsi amit hoz), kompdíj, regadó olyan 1000€ körül van, műszaki vizsga se ingyenes, plusz míg az ő nevén van fizeti a biztosítást is. De még így is marad haszna azért rajta bőven.
Ha meglesz még április közepén akkor elmegyek érte. Hamarabb sajnos nem megy, mert a “költözzünk Finnországba” projekt drágább volt mint amennyibe a kocsi kerül, a 6 hónapos (nem vicc), próbaidőm pedig április 5-én jár le, szóval onnantól tudok hitelért kuncsorogni. Ha addigra elviszik akkor megvárom, míg hoz másikat. Most is 2 ilyen CT áll az udvarán, csak a futásteljesítményben van eltérés. Másik 2k-val olcsóbb, és 180k km van benne.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
MPowerPH
félisten
válasz Doki16 #172909 üzenetére
Hidd el, bele lehet... Azert jo volt az F10 a seggem alatt, hianyzik meg igy is.
Nem a markabol abrandultam ki, hanem par embertol, aki hasznalja. Eleg volt abbol a par gy*kerbol is a BMW topikban, nem jarok mar oda. Jottek a Suzuki motoros csettego, fapados sz@rjaikkal, amit par honapja vettek, es osztottak az eszt. Es amikor en sok ev es sok km hasznalat utan le mertem irni, hogy ez rossz, az rossz, szegyen stb, akkor nem tetszett nekik. En nem ajanlom senkinek, hogy BMW -t vegyen, ez teny. Ha van penze ra, akkor viszont hajra, mert mas, mint akar egy kozepkatos VW vagy Ford. De meg kell fizetni a jot.De most is BMW -m van.... Megleptem. Sokat nem fogom hasznalni, nem is arra valo, igy megerte.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Csabroncka
addikt
válasz Doki16 #173018 üzenetére
6 hónap keresgélés és türelem után 60 ezer pénzt autóátvizsgálásra "kiszórva" vettem meg a Corollát. A 4 éves autót felemeltettük a márka szervizben....
Szerintem laikus lehet az ember, de hülye nem - például, nekem beakarták "adni" a szervizben (laikus vagyok), hogy a Gyári nyári Michlen gumik még tökéletesek egy nyárra - aztán röhögtem velük, amikor mondom, hogy 250 km-re télen haza is kellene valahogy vinni, egyből mondták, hogy jaaaa azt nem nagyon kellene....
Szubjektív dolog, de 1.000.000 Ft ugyan úgy értékes, mint 3.000.000 vagy 6.000.000 (szerintem), szóval ha ki akarja szórni az ember a pénzt hajrá, sokakat fel kellene világosítani arról, hogy az autóvásárlás (talán még az új sem) úgy működik, mint a kiló kenyér vásárlása szombat délután a közértben...(eldöntöm reggel, hogy autót veszek, délre meg hazagurulok)
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #173021 üzenetére
Mi alapján tűnik kevésbé lelakottnak? Nekem kb annyi tűnt fel, hogy a csomagtartóját a sötétkéknek nem használták annyira mert a műanyag élvédő teljesen jó állapotban van, meg ugye amit említettem korábban. De beltérben olyan nagy különbséget én nem nagyon vettem észre. Igazából az 1000€ felár abszolút nem sok érte szerintem, ha figyelembe vesszük, hogy 33.000-el kevesebb van van benne, és a téli meg a nyári gumigarnitúra is gyári Lexus felnikkel van amik önmagukban mocsok drágák erre. A szervizkönyv mondjuk valóban jól mutat. A friss szerviz mindkét esetben kb alap, mert pont ott járnak ahol esedékes.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Doki16 #173126 üzenetére
csak nekem van jó tapasztalatom a diesellel?
közvélemény szerint 5ezrenként generál millióért, közben 0 problémám volt 170ezernél.
anno kiépitettem regen jelző lámpát, bújtam a forscant, mennyire van tele a szűrő, de ha semmit se csináltam volna, akkor is ugyanilyen problémamentes lett volna....
ellenben megspórolt nekem vagy 300rugónyi üzemanyagot, mert elég faszás német pályán tempomat 170nél 5 fővel megpakolva 7.5öt enni... vagy kiröhögni a füstölgő erőlködő priusokat a kormos fókagyilkos diesellel.és a TC utolsó cikke is netto fass*g. már megint. 150nél üzemszerűen meghaló dpf? ismerek 530nál működőt. és 4ezer alatt kukázottat.
valamint azt se felejtsük el, hogy 6.2es EUR normás benyások 80%ában ugyanúgy van nagynyomású rendszer, közvetlen befecsi, egr, turbo, és koromszűrő. akkor miért is jó a benyás?
egyenletesebben jár, jobban tűri a rövid utakat, de kb ennyi, minden más paraméterben rosszabb mint a diesel.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
bajnokpityu
félisten
válasz Doki16 #173128 üzenetére
Ez teljesen oké, én is vennék tisztán villanyt városba. hibrid sztem zsákutca, villany lesz a tuti városban.
de megnézem, hogy csinálná meg az idei nyaramat egy villanyos. Mondjuk 3 gyerekkel Franciaország.Nekem egyébként város melletti használatot is birta a diesel. innen 12km, 35-40perc a melóhely, -10ben is felmelegedett annyira, hogy tudott (volna) regenerálni. és felment az átlagfogyim horror 6.5re..
azért érdekel a dolog ennyire, mert nekem is épp választanom kell a diesel és a benya között. 7 személyes programba benevezünk, és egyelőre smax, 5008 a két befutó. smaxból a 2.0 HDIt ismerem, szuper motor, 1.5T mondjuk 2-3 literrel többet enne, de picit olcsóbb. 5008nál meg van 1.2 turbo, 1.5 hdi 130lovakkal, és smax áráig felmegy, ha 2.0 hdi. és azért az smax egy kategóriával nagyobb kocsi. nagyrészt pályán menne, telente kell engem bevigyen dolgozni, viszont egyszer majd el is kell adni.
és hiába érzem, hogy mennyi kamu félrevezető irás van diesel ellenességgel, de ha a nép ennyire ostoba, akkor a diesel totál eladhatatlan lesz 5-6 év múlva. azért mondom ilyen kategórikusan, mert irdastlan erős túlzás, amit most már a csapból is hallani, hogy a diesel rossz, elromlik, a benya jó és nem romlik el, villany meg a világ megmentője.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
rayoliviero
veterán
válasz Doki16 #173126 üzenetére
Kösz a segítséget. Még az lenne a kérdésem, hogy milyen egyéb előnyei vannak a hybridnek? Gondolok itt ilyenekre, hogy ingyenes parkolás, ingyenes elektromos töltés a városban lévő töltőhelyeken. Van még valami? Van aki azt mondta, hogy az átíratása is ingyenes egy hybridnek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Doki16 #173128 üzenetére
"Nem légy hülye és gondolkozz, azt vedd ami neked kell oda ahol használod."
Szerintem is ez a lényeg, mindenkinek a saját felhasználási területére optimális megoldást kéne vennie. Pont ezért nem vettem hibridet, mert télen 5-6 heteket is áll a kocsi a garázsban. Azt az akku nem csípné (önkisülés), a Toyota pl megvonja az akksi garit ha 30 napnál többet áll az autó töltés nélkül. Pedig a ct200h tetszett volna nagyon...
A dízeles boszorkányüldözés is kicsit túl lett tolva, Kormiban már lassan 270k km van és eddig csak egy EGR hiba jött ki (igaz ez vitte magával a DPF-t is). Ezzel szemben a TSI motorokkal sokkal több gond van nálunk a flottában (kokszosodás, vezérlés, hengerfejesedési...). Szóval nem törnék egyértelműen pálcát a dízelek felett. Arról nem is beszélve, hogy ha megnézem mennyit eszik pályán...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Doki16 #173142 üzenetére
Csak tickle charger dologra gondoltam, hogy lehessen "betárolni"
Mild hibridet illetően nekem van reményem, a sima start-stop talán esetenként deficites, húsosabb technikával talán már ki lehet hozni, hogy minden megállásnál megérje motort leállítani 🤔
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Doki16 #173138 üzenetére
Igen az akku menedzsment vezérlője minden ilyen adatot tárol (mikor, meddig, hány V, kisülések száma, stb). Konnektoros hibridnél nincs gáz, mert töltőre rakod az szépen átvált csepptöltésre és kész, kb az idők végezetéig lóghat rajta de a nem konnektoros hibridnél ez nem megoldható/megoldott ugye.
#nincsbennetarcsi
-
-
AMD Power
titán
válasz Doki16 #173292 üzenetére
Sajnos nem..... Amúgy az "olcsóbb" autók közül szerintem a Suzuki a nyerő. Nálam biztosan. Én még a mai napig nem tettem le arról ,hogy ha úgy alakul és nem lesz más veszek egy Ignist.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- RAM topik
- Háztartási gépek
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest