Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz BigBlackDog #185351 üzenetére
Értem. Nem értek a hibridekhez még annyira. Amit tudok, hogy a lakhelyemnél és a munkahelynél nincs töltőállomás, a kettő közötti útvonalon tudok úgy menni hogy útbaessen egy, de hogy én amiatt nem fogok minden héten x órát elcseszni míg megvárom hogy feltöltődik az biztos. Nincs nekem erre időm.
De nem is nagyon tudom. Hogy szokták az emberek tölteni általában? Otthonról árammal is mehet?Olyan lenne jó, amelyik képes újratölteni magát a benzinmotorból nyert energiával, amíg az megy.
[ Szerkesztve ]
-
Valenhun
kezdő
Sziasztok!
Szintén autóvásárlás ügyben kérnék segítséget.
Paraméterek:
Napi ingázás 10-10 km oda vissza városban (Bp), havi-kéthavi kirándulás.
Elsődlegesen Benzines.
Kombi.
Automata (város miatt).
Családi utazásra (3 fő sok cuccal).
2,0-3,5 MFt között, de minél fiatalabb.Eddig az alábbiakat szemeltem ki:
- 2010-2013 Toyota Auris II vagy III Sport Wagon
- 2009-2010 Toyota Avensis II Wagon
- 2009-2011 Skoda SuperB II (Ebből 1,8 vagy 2,0 TSI, viszont ezen motoroktól félek kicsit)
- 2009-2012 Skoda Octavia (Ebből 1,8 vagy 2,0 TSI, viszont ezen motoroktól félek kicsit)
- 2009-2013 Ford Mondeo Wagon/Turnier
- 2009-2013 Ford C-Max
- 2010-2013 Hyundai i40
- 2010-2014 Kia Ceed SW
- 2010 Honda Accord Tourer (kicsit kicsi a raktere papíron)Kedvencem a SuperB méret/megjelenés miatt. Utána a Ford Mondeo a külső miatt, majd a Toyota Auris. Az I40 és a Ceed ezek után jön. De bármelyik megfelelni.
Fő kérdés, hogy az 1,8 és 2,0 TFSI/TSI motorok tényleg annyira veszélyesek (nem csak az EA888 kódszámokra gondolok? Honnan lehet tudni, hogy a vásárolni kívánt autó melyik sorozatú motort tartalmazza?
Segítségeteket előre is köszönöm.
-
rbalint88
addikt
válasz Citroware #185350 üzenetére
Szerintem egyszerubb megforditani a dolgot. Ird meg mit akarsz venni es megirjuk jo-e. Tenyleg a hibrid(foleg a plug-in) a legjobb erre, mert gyorsan bemelegszik vagy optimalis esetben be se indul a benzinese. Siman lehet egy priusszal vagy aurisszal is palyazni amugy, nyilvan nem a leghalkabb versenyzo, de 10 percig azt is ki lehet birni, ha padlon nyomod es beget vegig, de nem fog, csak gyorsitasnal.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Valenhun #185353 üzenetére
1.8 és 2.0 TSI eléggé betegágy tud lenni azt első körben kerülném. A B oszlopon szokott lenni matrica, azon rajta van a motorkód is. Sajnos a vezérléssel lehetnek bajok, kokszosodik (mondjuk pucolható) és főleg az 1.8 tsi hajlamos a hengerfejesedésre.
Amúgy a sok városozás miatt egy Auris HSD kombit vennék ilyen használatra.
#nincsbennetarcsi
-
addikt
válasz rbalint88 #185354 üzenetére
"Szerintem egyszerubb megforditani a dolgot. Ird meg mit akarsz venni es megirjuk jo-e."
Lehet egyszerűbb, de akkor nem történt volna meg az, ami az előbb, hogy a hibriddel lehet hogy egy nagyon jó döntés felé tereltetek.
Mert én is gondoltam már arra, hogy mit árt vajon a motornak a beindítás után 2 perccel az autópályán 100 felett repesztés, de mondjuk a benzines még mindig hamarabb melegszik fel, mint a dízel.
-
Valenhun
kezdő
Szia,
Köszönöm, ezt olvastam én is, ezért is félek tőle.
Következő egyben buta kérdésem:
Auris HSD és Prius/Prius+ között mennyi eltérés van motor szintjén?
Illetve, nekem a raktér mérete 500 liter felett kezdődik (sokszor viszek nagyobb dolgokat. Az Auris SW tudja (550 kb.), de az HSD-ből is van kombi kivitel? -
Doki16
addikt
válasz Citroware #185356 üzenetére
Sokat árt neki. Ne is gondolkodj hagyományos benzinesben, mert nem fog neki jót tenni ha hamar pályára mész vele. Egy plug-in nagyon jó neked erre amire akarod használni, mert otthon simán 230-ról fel tudod tölteni és annak semmit sem fog ártani villanyos módban ha csapatod neki azonnal 130-al. Egy Ampera simán kifog bírni napi 20km pályázást elektromosan. Hosszútávra meg ha mész 550 km-t ott a belsőégésű motor ami tölti az akkumulátort és hajtani is tud végső esetben.
De amúgy ha nem akarsz töltéssel bajlódni ott a HSD aminek a legkevésbé árt ha sokat jár hidegen és a 0W20 olajjal hamar be fog melegedni pályatempóra.Tudsz otthon tölteni ez itt az első legfontosabb szempont? Én annyit tudok neked hozzátenni, hogy minden plugint lehet 230-ról tölteni és lazán megvan max 5-6 óra alatt egy feltöltésre 100%-ra.
(#185357) Valenhun: Mindegyikben ugyanaz az 1.8-as benzinmotor/villanymotor van: Auris, P3, P+.
Van Auris HSD kombi. Azt is érdemes megvenni, mert az 5 ajtós nagyon kicsi csomagtérben.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Valenhun #185357 üzenetére
Nekünk 2010-es 1.8 TSI volt, 100k km-nél volt garis nagy generálon mert hengerfejes lett a gép.
Azonos a rendszer (bár van itt egy külön HSD-s különítmény majd ők megerősítik). Annyi a difi, hogy a Prius+-ban nem bimetál akksi van hanem Li-os.
Van kombi is: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
addikt
válasz Doki16 #185358 üzenetére
Most már tényleg komolyan felkeltette az érdeklődésem ez a hibrid.
Az otthoni töltéssel a következő a problémáim merültek fel:
1. Jellemzően este 7 körül érek haza munkából és ha akkor teszem fel tölteni, nem fog teljesen feltöltődni mielőtt aludni megyek. Vagy úgy lehet hagyni éjszakára is? Nem baj ha rajta marad az áramon?
2. Árammal a másik gond, hogy Ausztriában vagyok, ahol majdnem dupla annyiba kerül az áram mint Magyarországon. De ettől még lehet, hogy így is megéri.
3. Macerás az áram kivitele a házból. Valami hosszabbítóval biztos meg tudnám oldani, kérdés, hogy az vajon hogyan viseli a zord időjárási körülményeket, egyáltalán egy hétköznapi szakadó esőben nem problémás-e a töltés. ((Mivel csak albérletként lakom családi házban, nem egy kiszámítható dolog, hogy sokáig maradok itt. Lehet, hogy jövőre már egy soklakásos bérházba költöznék, onnan pedig már nem tudom, egyáltalán honnan lehet tölteni.)
[ Szerkesztve ]
-
Valenhun
kezdő
válasz Citroware #185364 üzenetére
1. Minden elektromos autó töltés vezérlővel rendelkezik, ami ha érzékeli, hogy feltöltötte az aksit, akkor átvált csepptöltésre, azaz figyeli, hogy merül-e az akku cella és rátölt, ha kell. Egyébként lekapcsol.
2. Ki kell számolni, hogy X kWh-t vesz fel Y óra alatt, az hány euro/Ft és ehhez képest mennyi a benzin/diesel ára a benzinkúton. Mo.-n 1 kW áram kb. 50 Ft, akkor Bátyáinknál 100 Ft. A többihez az akkupakk / autó adatai kellenek.
3. Lehet kültéri dugaljat felszerelni egy szigetelt MTK kábellel, vízálló házba és kész is. Fedett beálló előnyös, de a szabad ég alatt sincs gond, a víz nem tud a csatlakozón keresztül bajt okozni. -
addikt
Már csak az a kérdés merült fel bennem, hogy ha valóban a HSD-t választom, annak az elektromos teljesítménye jóval kisebb, mint mondjuk egy plug-in megoldásé, tehát vajon valóban megkíméli-e a benzines motort attól, hogy indulás után 2 perccel az autópályán megyek hideg motorral.
Most nekem 2007-es Polo IV van, pont egy olyan típus, ami a kis benzines motorja miatt relatíve hamar eléri az üzemi hőfokot. De még meg sem mozdul a mutató mikor felérek a pályára (50 foktól mutat az ideális 90 fokig), ott viszont már nyomom neki a gázt úgyhogy a pályán 1 perc alatt eléri a mutató a 90 fokot. Azaz hamarabb felmelegszik, mint ha nem pályán megyek. Az az 1 perc hidegen tényleg annyira kritikus?
Mondjuk esélyes hogy elköltözöm egy másik albérletbe, ahonnan már 5 percre lenne az autópálya. Kérdés, 2 helyett 5 perc alatt felmelegszik-e elegendően a motor mielőtt felérek a pályára. Hát télen vannak efelől kétségeim.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Citroware #185377 üzenetére
Na ezt én személy szerint nem tudom megmondani Neked, egyrészt még nem régóta használok hsd rendszert, másrészt előtte én is csak az olvasott anyagra hagyatkoztam.
A vw bináris vízhőfokmérője is kamuzik rendesen, ne aggódj, Golf volt előtte
Ide lépj be, szerintem több tapasztalt júzer tud segíteni a kérdésben
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Citroware #185377 üzenetére
Olyan gyorsan semmi nem melegszik be, max egy Webasto-val előfűtött motor. A HSD-ben könnyűfutású olaj van (0W20 vagy 0W16) ami már alacsony hőfokon is megfelelő kenést biztosít. Persze ennek ellenére nem illik nyelezni ezeket sem hidegen.
A VW meg csaló, 75-107 fok között fixen 90-et mutat a mutatója. Na most 70 fokos víznél az olajhőfok még csak kb 50 fok körül van...
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz Citroware #185375 üzenetére
Nem sokat tölt vissza, kicsi az akkumulátora és csak a legjobb esetben tud menni villannyal, 70 km/h-ig. Ha nagyon odafigyel az ember és az út is teljesen sík akkor olyan 50-es tempóval lehet elmenni vele max 2 km-t.
De amúgy javaslom a HSD-t, mert a modern autók közül ez fogja legjobb bírni a te felhasználásod szerint. Az Auris nyáron képes 40 fokra felmelegedni fél perc alatt. Itt már leállítja a motort, onnan lehet tudni, hogy elérte a 40 fokot. De télen is kíméli kis tempónál a benzinmotort, mert nem engedi rá a hajtásra, csak generátorként üzemel. De ez sajnos csak lassú városi közlekedésre igaz. Viszont ahogy írod 1km mire kiérsz pályára az már elég lehet, hogy meglegyen a kicsit üzem meleg motor. Egyébként 2 vagy 5 perc alatt télen nincs az a motor ami felmelegszik rendesen autópálya tempóra. De az eCVT eléggé partner ebben ha az ember megtanulja kezelni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
rbalint88
addikt
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Citroware #185377 üzenetére
Nekem pont ez a bajom a rendes hibrid ajánlással... hogy pont hogy nem kíméled. Sött ez a használat tuti tönkre ver egy benzinest....
Reggel hidegen elindulsz. Az első 1-1.5 akár 2+kmen be se indul a benzinmotor. Ekkor megérkezel az autópályához a teljesen hideg motorral és durván leterheled mind nyomaték, mind teljesítményre. A csont hideg benzinmotort keményen leterheled.
Ehez képest egy benzines 2km után már be van melegedve... de még egy dízel is...
amúgy mi a baj a poloval, hogy cserélni akarod?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
addikt
válasz Dare2Live #185383 üzenetére
A Polo-t azért akarom cserélni, egyrészt mert a 60 lóerővel sajnos nem bír menni annyira mint szeretném, másrészt túl kevés dolog fér bele, harmadrészt pedig mert úgy néz ki hamarosan le kéne cserélni a magyar rendszámtáblát osztrákra és csak az átregisztrálás kerülne az autó értékének kb egyharmadába, ráadásul ebben az országban sokkal szigorúbb műszaki vizsgán kell átmennie ami állítólag kizárt, olyan alkatrészcserékre köteleznének ami Magyarországon még bőven elfogadható. Úgyhogy nem érné meg az autó értékének nagy részéért erre költeni, inkább eladni, és venni egy olyat ami eleve megfelel mindennek.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #185383 üzenetére
HSD be fog indulni mindig és addig le sem áll amíg be nem melegszik. Soha nem lesz olyan, hogy hideg motorral érné el a pályát. Pont ez a lényege annak a rendszernek. 5 fázisa van a motor bemelegedésének S2-nél állítja le először és csak bizonyos feltételek mellett. Eléggé jól ki van találva a rendszere.
(#185384) Citroghost: Akkor kombit keress, mert az ötajtós kicsi.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #185383 üzenetére
"Reggel hidegen elindulsz. Az első 1-1.5 akár 2+kmen be se indul a benzinmotor."
Az megvan, hogy a HSD azzal indít, hogy beröffenti a motort, hogy melegedjen? Amíg nem éri el az üzemi hőfokot le se állítja, még akkor sem, ha a kocsi mellett cigizel és indítás óta P-ben van.Mondom ezt HSD tulajként...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #185391 üzenetére
Hidd el, hogy nem így van. Van vele egy kis tapasztalatom
Csak egy esetben nem indul be reggel a benzinmotor, ha fel van töltve az aksi min 60%-ra és mint a villám gyorsan benyomod az EV gombot. De ezt nem szabad ha csak nem 3 méterrel állsz arrébb. Amúgy meg hagyni kell működni a rendszert mert elég okos ahhoz, hogy a júzer ne tudja tönkretenni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Citroware #185364 üzenetére
A töltés nem lenne bonyolult, amíg van konnektor a közelben, este felrakod, reggel leveszed Az áram kb hatod költség Magyarországon benzinhez képest, nem várható szvsz, hogy hirtelen többszörösére emelkedjen. Nem ismerem az ottani adózási rendszert, de elképzelhető, hogy van némi kedvezmény a hibridekre. Neten találsz áram fogyasztási adatokat is, ki tudod számolni, mennyivel jönnél ki olcsóbban. Illetve az Ampera klub fb csoportot ajánlom, van egy szuper tudástár, legtöbb ilyesmi dolog benne van Toyota/Lexus HSD nem konnektoros hibrid esetén 10 éves korig hosszabbítható a garancia, a magasabb szerviz óradíjak miatt kijöhet az is jól a végén, nem elvetendő. Esetleg keress egyet a környéken és tegyél egy próbakört, lehetőség szerint autópályán lenne nyilván praktikus, hogy az ízlésednek mennyire felel meg - a váltó állandó terhelésen elég jól le tudja csökkenteni a fordulatszámot.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Citroware #185377 üzenetére
Hali!
Csak egy kérdés, nem kötözködés. Ha 9 km-t mész pályán 130-al, akkor kicsivel több, mint 4 percig tart. Ha 90-el mész 9 km-t, akkor 6 percig (ha jól számolok). Megéri az a 2 perc, hogy gyilkold a motort? Mert én ilyen helyzetben szerintem simán mennék 90-100-al hatodikban. Ebből indultam ki.
Üdv!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs