- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Minden előzetest megerősít a TENAA a Razr 50-nel kapcsolatban
ma Az előzetes információknak megfelelő formában és specifikációval regisztrált a Motorola következő kagylója a TENAA adatbázisában.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz z-csongor #176042 üzenetére
Hirtelen már néztem nagyot, hogy benzinesből is tiltják az EURO 4est, aztán láttam később, hogy dízel.
Opelből flottában volt 1-2 automata, azok elég torkosak voltak sajnos és nem voltunk elégedettek a a kis turbósokkal sem - bár nem annyira rosszak, mint az 1.6 biturbok a vivarokban -.
Ha ez a két opció van, akkor én SX4et mondanám. Igaz, abból az automatát nem ismerem, de az 1.4 BoosterJetet igen, Vitarában simán 7 liter alatt volt tempós haladással - pályán a megengedett sebesség felett azért elkezd szépen enni, de ez várható ekkora homlokkal -. Családosként +1 pont szintén az SX4nek, hidd el, hogy kisbabát, kisgyereket hordozóval sokkal könnyebben becuccolsz egy magasabb építésű autóba. Típushibákhoz még fiatal az autó, flottában nem volt egyik Suzukival sem semmi probléma, csak a kötelezők (egyedül talán nagyon régen a vasaló swiftnél az 1.3 szokásos nyelestengely csapágya).
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
stickermajom
addikt
válasz z-csongor #176050 üzenetére
Ha egy éves, akkor már nem kehes az az 1,4T. 2018 április óta új szoftverrel és olajjal jönnek a gyárból, már nem fordul elő LSPI. Hidegen érdemes kényszeríteni az automatát, hogy ne ejtse 2000 alá a fordulatot, ott olvastam rángatásról. Mondjuk 99% városra én nem vennék közvetlen befecskendezéses turbós autót.
Innovationben a kulcsnélküli nyitás tud megtréfálni, van akinek lehúzta az ablakot éjjelre, vagy kinyitotta a csomagtartót. Ha közel lesz az autó a kulcshoz, tegyétek valami árnyékolt dobozba.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz z-csongor #182452 üzenetére
Nézd meg a Toyota Corolla Sedan Hibridet. A szép beltér szubjektív dolog, nekem pl. bejön.
A csend terén egy Lexushoz képest egyértelműen visszalépés.Mondanám a Peugeot 508-at, esetleg 5008-at, de az 1.6-os motor tudomásom szerint továbbra is egy Prince-származék. Félnék tőle. A 3008 és 308(SW) esetében 1.2-es motork vannak, hogy milyenek nem tudom. De kényelem adott és szép beltér terén szerintem ízlésesek az új Peugeot autók, az 508-as pedig kívül-belül álomszép.
Ilyen téren a DS sem biztos, hogy megvetendő, csak hát itthon tudtom szerint már nem árulják.
@dj79: Sedan Corolla esetében csak egyféle hibrid van, az 1.8-as, 122 lóerős változat. Az erősebb hibrid változat csak a ferdehátú és kombi karosszériával érhető el. Sajnos a hazai autós újságírók többsége az ilyen apróságokra nem tért ki a tesztek alkalmával...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz z-csongor #182452 üzenetére
Nem sedan, nem SUV, nem benzin, viszont városba és pályára egy autóban szerintem egy V60 D6 mondhatni fokozottan alkalmas. Eredeti szempontok mellett Passat GTE, az is erős és pályán sem zabál.Töltő hiányában akkor GS-re egy szavazat RX vagy bármi SUV szerintem valahol túlzás lenne, tempónál pazarlás akkora téglával tolni a levegőt.
Olcsóbbak közül korábbi GS450h akár?
Insignia alapján még a Superb 2.0 TSI jutott eszembe.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz z-csongor #182457 üzenetére
Lexus GS-re plusz egy szavazat. Illetve az NX-eket nem nézted?
Bár nem releváns, de aa tudnád tölteni akkor meg (bár én elfogult vagyok) Mercedes C300h/C350h felé indulnék. Kollégám most árulja a sajátját, egyszer ültem benne, elég pöpec cucc.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
z-csongor
csendes tag
válasz z-csongor #182452 üzenetére
Koszonom a sok valaszt, utananeztem az ajanlott kocsiknak, es ugy tunik a GS lesz a befuto megis (megbizhatosag, hibrid, csend), de nem nagyon tort ki rajtam a birtoklasi vagy. Amugy az IS nem a merete miatt volt rossz, hanem ha megnezitek a belteret, lathatjatok, hogy nagyon korulveszi az embert a kozepkonzol es olyan, mintha egy lyukban vezetne, nem nagyon tudom leirni az erzest, de tenyleg bezartsag erzesem volt benne maga az auto viszont gyonyoru (foleg gyongyhaz feher szinben, amilyen volt) es vezetni is nagyon jo volt.
Meg amit neztem meg, bar 99%, hogy rossz otlet: 2016-os Audi A4 vagy 5 eves A6/BMW 5? Ezek mennyire megbizhatoak, a benzineseknek vannak-e tipushibai? Vagy messzirol keruljem el oket ha fontos a megbizhatosag?
Lehet amugy, hogy a vege az lesz, hogy hasznalom tovabb a fold legjobb autojat, a most felesegem altal hasznalt majdnem 13 eves dizel Chevrolet Epicat. A felesegem nem fog orulni, mert menne a babaval ide-oda a varosban. Lehet, hogy neki kellene valami "eldobhato" autot vennem? -
Tin
veterán
válasz z-csongor #182473 üzenetére
Van esély rá, hogy a kocsi mondjuk bérautó volt. Megbízható modellt viszont nyugodtan vegyél innen. Pl. Toyota.
Németek egy része 3-5 évig használja a kocsit. Aztán becseréli újabbra, és megy a kocsi keletre. Baromi drága a szerviz itt, nem éri meg igazán tökölni vele. És van pénzük újat lízingelni. -
BigBlackDog
veterán
-
-
nagyúr
válasz z-csongor #183272 üzenetére
Borulest venni ulesszelloztetes nelkul szerintem fail. Par honapja, amikor elkezdtem autokat keresni, en is 7-8 milliorol indultam lelekben, en ugy latom, hogy ez egy 'nehez' arkategoria (mar nem nagyon olcso, de meg nem is kapod meg a modern premiumokat, meg hasznaltan se). En a lentiek kozul az A4-et vennem.
while (!sleep) sheep++;
-
-
_q
addikt
válasz z-csongor #183285 üzenetére
Szerintem a felsoroltak közül a mondeo lenne jó. Szerintem a többinek is akkora lesz az értékvesztése, illetve kombihoz képest lehet kicsi a csomagtér, de az A4 se hiszem sokkal nagyobb, cserébe hibrid ami talán segít jobban tartani az árát, illetve ha jól tudom toyota konstrukció.
-
zolee3000
tag
válasz z-csongor #186120 üzenetére
Köszi, hogy megosztottad velem a tapsztalataidat. Ahogy olvastam, a Fordnál (is) voltak nagyon jól eltalált generációk, de betegágyasak is. Ezek szerint ez a 4. gen. Mondeo még a megbízhatóbbak közül való.
Prémiumot, mint a Lexus, alapból nem néztem a magasabb fenntartási költségek miatt. Nekem az autó inkább használati tárgy és a vezetésben sem az élményt keresem, az anyagi szempontok inkább prioritást élveznek.
Az alkatrészárak/szerviz-óradíjak tekintetében egyébként bennem az a kép alakult ki, lehet tévesen, hogy a Ford még viszonylag a középmezőnyben van, kb. egy szinten a Toyotával. A Mondeo azért lehet költségesebb kicsit, mint a Corolla, mert nem egy kategória (D vs. C). Nyilván ezzel számolok, nem is nézném a Mondit, ha mondjuk a Focus is kapható lenne ilyen hybrid hajtáslánccal, de nincs.
A kopogásra, meg úgy általában a D-kat.-hoz képest kirívó puritánságra, gyengébb anyagminőségre (konkrétan a műszerfal besüllyedését, hullámosodását írták páran az Mk5 Mondeóknál) fel vagyok készülve, ültem is már benne (igaz, utasként). Tény, hogy minőségérzetre a Mondeo lefelé lóg ki a középkategóriás mezőnyből (egy Mazda6, Passat, Insignia, 508 nagyon más), de engem ez nem zavar, a megbízhatóság sokkal fontosabb.@Doki16 (#186119): Valóban túl új még a mostani Corolla. Aki ilyet vett, nem hiszem, hogy bő 1 év után eladná. Abból csak valami készleten ragadt példányt vagy tesztautót lehetne esetleg kifogni, bár azok ára sem annyira nyomott. Az új modellek árai meg iszonyat, hogy elszálltak.
A linekelt Mondi nagyon fullos darab, és ahhoz képest nem drága.
Ha már így előkerült, egy kérdés: a Xenon fényszóró mennyire húzós (a LED-esekhez képest), ha ne adj' Isten cserélni kell?[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz z-csongor #186120 üzenetére
Elnézést, de ez kimaradt az előzőből.
A FordEtis nyilvántartáshoz akár laikus magánemberként is hozzá lehet férni? Mármint látom "regisztrálás független javítóként" opciót, de nem kell ehhez is később valamivel (adószám, működési engedély mittomén) igazolni, hogy jogosult vagyok ilyen jellegű információk kezelésére? És egyébként díjököteles ennek a nyilvántartásnak a használata?[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz z-csongor #186148 üzenetére
Lexus-ra +1 részemről is. Ha nem kellett volna nekem a plug-in nagyon, akkor abba az irányba mentem volna el nézelődni.
A Passat GTE sokkal drágább mint egy Corolla vagy Mondeo 1-2 éves használtan (mondjuk a Lexus is ) . Nekünk egy 2016-os példány van. Csak jókat tudok róla elmondani. Nagyon kényelmes, csöndes. És már nem szenved a B7-B8 betegségtől, hogy zörög/nyüszög a műszerfal. Csak ajánlani tudom, jó kocsi. Ha még érdekel valami róla csak kérdezz nyugodtan
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz z-csongor #186151 üzenetére
A Passatokban hasonlo technologia van, mint a Superb-ben, szoval ezek alapjan azt tudom mondani, hogy
- Carplay/AA teljesen jol mukodik
- a matrix fenyszoro a Superb-ben allat, de nem tudom, h ez ugyanaz-e mint a Passatban
- savtarto: nem egy Tesla, autopalyan oke, de varosban nem hasznos. Leginkabb azert, mert nem annyira masszivan kozepen tartja, hanem a sav szelerol tekeri vissza
- parkolassegito: ez kb. az egyetlen extra, amit kihagytam a kocsibol
- klima szerintem oke, nem binaris, nem is hangoswhile (!sleep) sheep++;
-
BigBlackDog
veterán
válasz z-csongor #186151 üzenetére
Nem tudom mennyre releváns, de Park Assisttal kapcsolatban nálam pozitívak a tapasztalatok a Polonál. Ugyan csak párszor próbáltam, de mindig szépen betette párhuzamos parkolás esetén a kocsit középre (illetve merőlegesesnél is működik bal illetve jobb oldalra is).
Az adaptív tempomatról is jó a véleményem, nem volt eddig furcsasága, vagy tévesztése. Az álló autókat nem szereti észrevenni, szóval, ha álló sor végéhez közelítesz, akkor célszerűbb, ha átveszed az irányítást (ez a használatiban is le van írva). Egyszer volt, hogy a pályán, a belső sávban elkezdett sípolni a ráfutásfigyelmeztető, de egy határozott gázadással ignoráltam.
A Poloban lévő sima LED fényszóró érezhetően jobb egy sima halogénnél, de talán az S60 xenonja azért kellemesebb fényt adott (távolsági esetén ott xenon + halogén is működött). Polo LEDes távolságijának van egy határozott hotspotja, ami egyenesben jó, de kanyarban ugye pont az út szélét világítja meg jó erősen.
AA teljesen hibamentes.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz z-csongor #186151 üzenetére
GTE-m nincs, csak B8 Highline, de amiket kérdezel, azok nagyrészt szerintem tök ugyanazok:
- klíma: teljesen jó, jól tart hőmérsékletet és nem bináris. Igazából állítanom sem kell szinte soha, bár én amúgy sem vagyok érzékeny a klímára. Gombjai is tök jók.
- carplay: napi szinten használom az Android Auto-t, nem késik a GPS. De ez lehet inkább telefon függő (?)
- ülés: nekem alcantara "félbőr" van, erről nem tudok nyilatkozni
- fényszóró: nekem a fejlettebb Led 2-es van benne adaptív extra nélkül, de kanyarkövető. Nekem nagyon bejön, marha jó fényt ad, ezt más sofőrök is mindig megdicsérik, akik este vezetik (és sokkal szebb vele az autó, mint más lámpa verziókkal)
- asszisztens: sávtartó nekem nincs benne, erről nem tudok nyilatkozni. Automata parkolássegítőt nem igazán mertem még használni, úgyhogy erről sem tudok beszélni. Az adaptív tempomat viszont a kedvenc extrám. Nagyon könnyű gombokkal használni és szerintem 99%-os hatékonysággal működik, előzésnél még soha nem ijesztett be, és talán 2x fordult elő, hogy lassú csorgásnál túl későn állította meg (ekkor fékeztem, de talán a vészfék asszisztens működésbe lépett volna), illetve az álló autókat nem veszi a radar. Én egyébként országúton és autópályán 95%-ban pedál nélkül vezetek (kivéve, ha szembeforgalomnál kell előzgetni).
- zörejek: ez talán a leggyengébb pontja nálam. Nem Opel szint, de innen-onnan azért vannak zörejek, nyiszogások, főleg műszerfal illesztések, ajtókárpit, stb. Mondjuk előző kommenter szerint a GTE verzióban már javították ezt, de én nem látom be, hogy mitől javult volna, amikor csont ugyanaz a belseje. Mondjuk a műszaki hibamentesség (eddig) és a nagyon magas szintű praktikum nekem kompenzálja, de azért tök gáz, hogy egy 12 milliós listaárú autó fél éves korától kezdve elkezd zörögni.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz z-csongor #186151 üzenetére
Szép sorjában megválaszolok mindent
Zajkomfort nagyon jó. Nem ültem Rolls-ban, de ebben a szegmensben szerintem teljesen rendben van. Egyáltalán nem zavaró pályán sem. Zörejek a mienkébe nincsenek ahogy írtam. De már egy Golf 7 is tök jól össze van rakva, hát még egy Passat.Klíma: Elektromos benne a klíma és a fűtés is. Fűtésből kettő van, egy elektromos és amit a benzinmotor hője ad. Mivel elektromos 3 zónás klíma van benne ezért a szabályzás egy álom. Olyan finom az átmenet, hogy észre se lehet venni. Csak beállítod az adott fokra és csak a fogyasztásmérőn látod, hogy mikor mennyire dolgozik éppen a klímakompresszor. Fűtés gyorsan van és egyenletes. Távolról indítható minden mobilról. Mindig használtam télen. Jó beülni a meleg és leolvadt kocsiba.
CP/AA: Csak a szokásos késése van mint ami egy mobilon is. Többször használtuk már, nagyon szereti Apukám csak ez megy nála. Gyors a rendszer. A VAG azért a legjobb a mai napig az Infotainment rendszerben.
Ülés: A legfelszereltebb ülésről tudok nyilatkozni. Ez van nekünk. [kép] Kategóriában a legjobb amiben valaha ültem. Minden irányban elektromosan állítható és memóriás. Ez a konkrét példány egy bőr/alcantara ülés. Jól lehet paraméterezni 12 irányban állítható ha jól rémlik. Masszás funkció is van benne. Az alcantarának köszönhetően nem izzadós nyáron, télen meg nem hideg. Ezt venném mindenképpen.
Fényszóró: GTE teljesen led mindenhol. Két helyre raktak mindössze izzót. A csomagtartóba és a kesztyűtartóba. Ne kérdezd miért. Én sem értem. Nekünk a sima LED1 fényszóró van. Ez alap sima tükrös. Jobban világít mint a Golfomban lévő adaptívos Xenonos csoda. Semmi panaszom nem lehet rá. Előtte halogénnel szerelt B7 Passatom volt. Na attól sokkal jobb. Premium Led-el volt még kapható. Ez két félében létezik még ezen belül. Van egy sima projektoros és amelyik kocsiban van kamera az adaptívos. Természetesen mindegyik verzióban van fényszóró asszisztens. Lényegében bármelyiket veszed teljesen jók.
Asszisztensek: Meg vagyok velük elégedve. Ezt úgy kell nézni, hogy 2015-ben lettek kifejlesztve. Manapság már vannak sokkal jobbak. Távtartó tökéletes, imádom. Mindig használom. Finoman ad gázt és fékez. Felismeri a sávokat, a sávváltási szándékot is, ha jelzek, nem volt fals fékezés semmire. DSG miatt magától fékez lejtőn is. Legjobb rendszer amit idáig használtam.
Sávtartó egy LVL2 csak és azon belül is minimum. 10 másodpercig tud magától vezetni utána csipog és kikapcsol. Folyamatosan használom. Megbízhatóan jól tartja a sávot, csak minimális bolyong. Nem úgy mint régebben, hogy vonaltól vonalig. Kanyarokat is simán veszi. A 62-es úton szoktam próbálgatni, mert jó az út és a felfestés. Minden kanyart segítség nélkül be tudott venni (kivéve körforgalom ). Pont arra jó, hogy míg leteker egy kupakot vagy ránézek a navigációra. Nem volt elrántás még soha. Ez is jól teszi a dolgát.
A parkolássegítő hibátlan eddig amennyit használtam. 360-ban lát a kocsi a radarokkal amit ki is jelez a kijelzőre. Van 360 kamera is a kocsiban ami szép felbontású és jól használható. 3D-be ki lehet rakni a kocsit és forgatni hogy honnan akarod magad látni kívülről a virtuális térben. Minden létező irányban tud merőlegesen és párhuzamosan is parkolni. Működik rendben, meg vagyok vele elégedve. Ügyesebb mint az Aurisban volt.Kb. ennyi
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zolee3000
tag
válasz z-csongor #186148 üzenetére
Az autó nekem anyagilag nagy és hosszú távra szóló beruházás. Van olyan, aki 2-3 évente cserélget, vagy eleve csak a jótállási idő végéig tart meg egy autót – annak nyilván mások a szempontjai, mint nekem. Én úgy vagyok vele, hogy ha már ennyi (értsd nekem: "sok") pénzért autót veszek, akkor ragaszkodok egy szinthez a felszereltséget illetően: nem kell bőrkárpit, head-up display, digitális műszercsoport, elektromos ülésállítás, motoros csomagtérajtó, üvegtető, DAB rádió, sokhangszórós hi-fi, de még a klíma is lehet felőlem manuális és a tempomatot is tudom nélkülözni (ahogy eddig), viszont van, amihez ragaszkodnék, pl.: elektromosan behajtható külső tükrök (nagyon szűk a garázs), első-hátsó parkoló radar és holttérfigyelő (kisebb autókhoz vagyok szokva). Sok, nekem tök felesleges funkció (sávtartó, táblafelismerő, fáradságfigyelő etc.) meg sajnos benne van alapból ezen a szinten (bele van építve az árba) – amiket Te is írtál. Mondjuk ezen a szinten egy jól működő, nem laggoló Bluetooth/Android auto-kompatibilis fejegységet szintén elvárnék, és a fényszóró általad írt gyengesége is elég elkeserítő nekem.
Passat GTE: Áh, nem néztem, egyrészt a PHEV-is annak jó szerintem, aki sokat megy, másrészt eleve nem is kell nekem olyan nagy autó, egy kompakttal vígan el lennék. A Mondeo se érdekelne, csak a hybrid rendszere miatt jött be a képbe, mint egyetlen alternatíva a Corolla mellett. Minden más az új/alig használt autók piacán kiesik nálam, mert vagy dízel vagy GDI benzines, vagy brutál áron vehető és/vagy fenntartható (ld. pl. boxer motoros, AWD Subaruk).
Egy Passat árban azért jóval feljebb van, hát még egy GTE! A Mondeo tényleg érezhetően lefelé lóg ki a szegmenséből, újkorában sem volt szerintem igazán méltó Passat/Superb/Insignia ellenfél, mostanra meg nagyon eljárt felette az idő, viszont pont ezért olcsóbb is. Az ezzel járó anyag-/összeszerelési minőségbeli gagyiságot szerintem el tudnám fogadni, mindenesetre nagyon köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet, mert amúgy fontos tényező.A Lexussal HMI-t megértem. Nekem már a Toyotánál is riasztó. Valahogy nem jön be. Érdekes módon (mondom ezt úgy, hogy Windows-os vagyok és utálom ) a Ford Sync rendszere nekem sokkal használhatóbb volt, amikor próbáltam, jobban kiismertem magam benne.
Jah, és ahogy Doki16 is írta: árban megint csak más kategória az IS. Abból már csak idősebb féren bele a keretbe, azoknál meg még több a hibalehetőség, ezért mennék rá a fiatalabbakra. Nem értek úgy a kocsikhoz, eleve bennem van az ideg használtautó vásárlásnál, nehogy mellényúljak/átverjkenek.Amúgy ha nem titok, az IS300h-t miért adtad el?
@Gaben92 (#186149): Nyilván kicsit más liga, amivel Te foglalkozol. Írta közben Doki is, hogy kiméretni lehet max. a szervizekben, de alapból nem ad ilyen infókat magáról a HSD(-t vezérlő) rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
H A M M E R
csendes tag
válasz z-csongor #186186 üzenetére
Ez a Mondeo vagy egy rossz széria, vagy te fogtál ki egy rossz példányt, mert nekem a 10+ éves Focusom nem zörög, jó a digit klímája, jobb a HIFIje, mint amit Te írtál itt a korábban a HIFIről, stb Persze ez a zörgés dolog lehet hogy a jobb hangszigetelés miatt van, mert a jobban szigetelt, halkabb autókban könnyebb meghallani a kis zörejeket, mint ahol állandóan hallod a motor vagy futóműzajt.
A márkaszervízben bruttó 30 K a kis szerviz (olaj+ szűrők, + átviizsgálás) a Focusra, olcsóbb mint a maszekoknál akik nem adnak számlát, garanciát, szóval nem mondanám hogy drága. Új autóknál meg azért szokott drágább lenni a szervizdíj, mert ott beépítik az árba a vele járó assistance szolgáltatást, garanciát. -
zolee3000
tag
válasz z-csongor #186186 üzenetére
Ez elég szerencsétlen szériának tűnik, még ha összességében nem is buktál a cseréken, bár a Mondeo-t tényleg nem lesz könnyű jó áron eladni, pláne így, hogy kifutó már. Szóval szerintem várnod sem érdemes sokat az eladásával, ha tényleg ennyire zavaró dolgai vannak, és a pénz is megvan az újra.
Nekem még prémiumot sem kell vennem, ahhoz, hogy bűntudatom legyen. Már azt, hogy egyáltalán autót tartsak fenn, luxusnak érzem a mostani helyzetemben, amikor tényleg helyben tudok mindent elintézni. Ezért is mertem meglépni, hogy eladjam a Grande Puntómat januárban (semmi baja nem volt, egy vállalkozó családtagot segítettem ki vele, akinek a sajátja tropa lett, és SOS kellett valami), úgyhogy most pár hónapja teljesen autó nélkül vagyok. Ezalatt még ebben a helyzetben is kiderült,, hogy van, amit egyszerűen nem lehet megoldani autó nélkül, de főleg, hogy nem kevés az az idő, amit megspórolok és hasznosabb dolgokra fordíthatok azáltal, hogy autóval gyorsabban elintézem a szaladgálós feladatokat. Sajnos egészségügyi okai is vannak amúgy, hogy autó azért kell, nemcsak a kényelem miatt nem tudom teljesen kiváltani biciklivel.
A Punto cseréjét már kb. két éve kezdtem tervezgeti (Excel tábla dettó, mi mennyi, ár/érték arány etc. ). Nem volt vele semmi baj, csak akkor lett 10 éves és úgy éreztem ideje lassan fiatalítani, mielőtt kezdődnének a gondok. Akkor mondjuk még jobban ki is használtam, 15-20k km belement egy évben. Történtek dolgok, az életem kb. teljesen megváltozott, úgyhogy az autócsere tolódott. Most viszonylag sürgőssé vált, így, hogy tejesen autó nélkül maradtam, de már csak azért sem akarnám nagyon húzni, mert iszonyat mértékben drágul minden évről évre (vagy a HUF ér egyre kevesebbet - ahonnan nézzük).
Nem vagyok autós arc, nekem sincs se kedvem, se pénzem, se időm sűrűn szervizbe rohangálni, szóval olyan autó kellene, ami elég megbízható konstrukció ahhoz, hogy remélhetőleg sok évig ne legyen vele gondom, ha a kötelezőket rendszeresen megadom neki.
Ezért, bár kicsit bizonytalan vagyok a hybridekkel szemben, mivel már nemigen van jóöregszívóbenzines, ez tűnik az egyetlen logikus lépésnek, pláne városra.
Viszont én inkább vennék fiatalabb és jobban felszerelt néppautót, mint a Toyota vagy a Ford, mint ugyanazért a pénzért 2x-3x idősebb, fapadosabb prémiumot (Lexus), még ha ugyanolyan megbízható is.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz z-csongor #186186 üzenetére
Én a saját szemszögemből tudom mondani, hogy nekem nincs bajom se a Golf-al se a Pasatt-al. B7-et sokat vezettem, annak néha nyiszogtak a díszlécei, de ennyi. TC-s B8 cikkben is írják, hogy ez a 2015-ös példány nem zörgött már. A GTE meg egy kicsit átdolgozott modell. MY2016 ami nekünk van. Lehet jobban odafigyeltek rá, mert azért új korában ez egy 18 milliós autó volt. Ami enyhén szólva elképesztően sok pénz egy Passatért. A sajátunkat lekértem alváz szám alapján és írják ott a vételi árát is. 2016-ban az első tulaj 54000 eurót fizetett érte.
Az elektromos autózás meg elhivatottság kérdése. Én sem azért választottam, mert megérte lecserélni érte az Aurist. Engem vonzott az új technológia kipróbálása. Na meg kapsz egy viszonylag erős villanyos kocsit, kis hatótávval, meg egy igazi hot hatchet ha Golf éppen
A GTE gomb 204 lóerőt és 400 Nm-et hoz elő. De magában a villanymotor is 110 LE és 330Nm. Ezek Golf adatok a Passat kicsit erősebb, de nehezebb is.Amúgy még mindig azt mondom, hogy akinek egy megbízható olcsón fenntartható autó kell, akkor HSD.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz z-csongor #190047 üzenetére
Suzuki Swift automata váltóval jó választás lehet. Nem tudom mennyi lehet. Mi még 2016-ban vettünk egy fél éves példányt 2,5-ért. 4 év óta már csak olcsóbb lett. Nagyon jól bírja a strapát és tök jó az automatája. Télen nyáron használva van 5 körül van az átlag és csak város. A HSD-n és a Suzukin kívül én biztos nem vennék más automatát. (igen tudom DSG van a kocsimban )
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz z-csongor #190052 üzenetére
Az a baj, hogy a P2 ára is nagyon eldurrant. Baromi sok pénzt kérnek már egy ennyi idős autóért.
Jól bírja a technika, de azért kell neki már ennyi idősen a karbantartás. Abszolút ajánlott, de vétel előtt érdemes jól átnézni vagy olyan helyről venni ahol már eleve úgy veszik a kocsikat. Vétel után meg rá kell nézni a nagy akkumulátorra. Zsuffa Béla a szakember aki kitakarítja őket és javítja is. 3-4 évre bátran vehető. Tuti el lehet adni utána is könnyen.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz z-csongor #190054 üzenetére
Otthon töltve sokkal jobban fogsz kijönni. Főleg ha nézed mellé, hogy nincs teljesítményadó, nem kell olajat cserélni, stb. Ha tényleg csak szaladgálás a cél a városba és nincsenek igények a kocsi felszereltségére akkor az elektromos nagyon jó. I-miev jobb, mert van benne távfűtés. Vagy egy jó kis ampera De az már tényleg drágább.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
őstag
válasz z-csongor #206185 üzenetére
az én titkos tippem a Nissan Note (például: [link] )
barátkozni kell a formáival, de elég megbízható, és a szó jó értelmében igénytelen cucc.
az akkor hatályos NCAP szerint 4 csillagos a felnőtt utasvédelem [link]“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen