- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Doki16
addikt
válasz SzlobiG #186739 üzenetére
Én ilyet hajtottam 3 évig csak még az FL előttit. Jó kocsi én szerettem. Nem volt vele gondom, de mondjuk én keveset megyek. 37k-t raktam bele mindössze. Már javított motorok nincs velük annyi gond mint régebben. A legjobb a 106 lovas verzió, mert nincs benne DPF, de az már igazi ritkaság. A 110 lovas verzióban már ott van. Amúgy a kinézett verzióban van BT. A fejegység közepére van felírva, szürke alapon szürke betűk, alig látszik, de ott van.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-FreaK-
veterán
Sziasztok!
Sokat használom az autómat rövid távokra (emiatt évente olajcsere azért), viszont most család bővülés miatt szeretnék venni valami nagyobbat (Jazz 2006 van).
Viszont eléggé lekorlátoztam eddig a nézett típusok listáját, mert úgy tudom, hogy a turbó motor nem ajánlott rövid távú használatokhoz, kokszolódhat. (bár azt nem tudom, hogy miért más ilyen szempontból a szívó motor..) Így inkább szívó motorú autókat néztem eddig, ami manapság már tudjuk, hogy mennyire ritka.Ez mennyire igaz, esetleg urban legend?
Szakvéleményt nem találtam ezzel kapcsolatban, ezért érdekelne minden cikk/forrás/vélemény.
-
-FreaK-
veterán
válasz molnarpeter #186758 üzenetére
Igen, ez lenne az optimális, de az áruk miatt nem elérhető számomra.
(#186757)rbalint88
A kérdés igazából az volt, hogy a turbó motor hátrányban van-e a szívóhoz képest rövid távú használatnál.
A másik topicban írták, hogy nem is a turbó a fő probléma, hanem a direkt befecskendezés, ezért jobb a szívócső befecskendezés ilyen szempontból, de a legjobb a sima szívó benzin. -
veterán
válasz mobal #186759 üzenetére
(Szerintem nem iróniának szánta.)
A Suzuki aktuális 1.2 szívóbenzinese kimondottan élvezetes motor az alacsony önsúllyal párosítva. Apámnak az van Ignisben, érzésre röpíti a könnyű, ~ 820 kg-os bódét, alul sem érződik gyengének, miközben harapós, lelkesen pörög, tiszta kár, hogy 6200-nél leszabályoz. (És viccesen keveset fogyaszt - az 5 l/100 km teljesen reális, akár sok várossal is.)Magyarán azt érzed benne, hogy hű de megy a gép! És méltán vigyorogsz. A valóságban viszont nem száguldasz vele ön- és közveszélyes tempóban. De a feeling megvan.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Sziasztok
Kéne valami tipp a következő paraméterekkel
Max 500k (első szerviz, gumik, bármi az áron felül)
Napi 2x30 km Esztergom környékén, tehát főút, ezen felül nem várható semmi extra így olyan 12.000 km
Manuális váltó
Klíma, szervó
Üzemanyag saját zsebből megy így ha van értelmes dízel ennyi idősen meghallgatjuk, de amúgy benzines
Kis méretű autó, 2004 Fiesta méret kb jó, ehhez tudnak vizonyítani
Pár évre ~2-4 évMi az amit érdemes? Mindenképp valami népmárka/típus érdekes ahol alkatrész van mindenhol, még a gumi méret sem egy ritka valami.
Várok tippet konkrét motor típusra isEladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Doki16
addikt
válasz focvis #186761 üzenetére
Szerintem is nagyon jó motor. Anyunak Switfjében is ez van. Jól teszi a dolgát. Ő egyáltalán tapossa az automata váltó miatt meg kb. soha nem forog 3000 felett. A fogyasztása meg már már parádés. Csak rövidtávok és város a felhasználása neki és 5 liter az átlag amit hoz. Mondjuk már eléggé el van lustulva a motor, azért 30k város megtette már a hatását
(#186762) szabonagyur: Azt az autót vedd ennyi pénzért ami a legkevésbé rohad. Polo SDI molnarpeter nagy favoritja De ennyiért nehéz lesz jó autót találnod.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dj79
senior tag
válasz szabonagyur #186762 üzenetére
Clio 2 1.4 16v? nem rohadós, motor sokat bír (gyertyahézag meg trafó a két legnagyobb nyűgje), relative biztonságos a kortársaihoz képest, kommersz gumiméret.
-
SzlobiG
félisten
válasz SzlobiG #186737 üzenetére
Meg is néztük ezt a PS fókát, de kár volt.
Mind a 4 gumi kuka, a váltó nem rég lett felújítva, na itt már fejbe el is döntöttem, hogy felejtő hiába a fél év gar, ezen felül belül itt már voltak kopott részek (kormány) ellenben a másikkal.
Kipróbálni csak komoly vételi szándék esetén lehetett, az eladó is végig ott volt (kereskedés) nem úgy mint az előzőnél hogy ott hagytak azt amit akarok azt nézek meg. Szóval több ponton is elvérzett a dolog az lett amire számítottam.
Viszont amibe jobb volt mint a másik fóka az a korrózió, pedig németből behozott. Ennek tudatában bebizonyosodottt, hogy a másik amit megnéztünk Skandináv országból jöhetett amire még a DRL működése is utalt, hogy lekapcsolt állapotban is ég a fényszóró.
Viszont annak ellenére hogy egy évvel idősebb ennek szebb az alja:
-
MODERÁTOR
válasz tboy93 #186766 üzenetére
Akkor csak reggel volt. Tekintve, hogy én nem használnám sokat, néha 120 km pályán továbbá elutazni mo.-n belül ide oda akár még megfelelő lehet is számomra. A méret is elég egyelőre. Elgondolkodom rajta
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz -FreaK- #186760 üzenetére
Írtad a Focus mk3 típust, ha 2m körül van a keret, akkor nem kell tovább olvasni, ha inkább 3, akkor érdemes lehet
PHEV: Ampera 3-3.5 között indul, vele azonos Chevy Volt 3.5 hahun.Villany: 2-2.5 között van trió(iOn, i-MiEV, C-Zero), Smart Fortwo electric, 3 felé már Leaf és Fluence is akad(magán importban 500e is kijöhet), 3.5 tájékán jön a Zoe és eUp.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #186762 üzenetére
Bármilyen konszern termék SDI motorral
Jobban belegondolva nem tudnék ilyen alacsony fenntartású olcsó autót mondani, kíváncsi leszek, mit hoz a jövő. Egy ideig ott volt a Citroen AX 1.4 dízel, aztán a Saxo/106/Micra még jobb 1.5D motorral,aztán a VAG tartott ki sokáig az adagolós szívó dízelek mellett az SDI-vel, de utána a PD motorok már bonyolultabbak, illetve szinte minden márkánál common rail lett az összes. Esetleg még a 206/Fiesta 1.4 HDI/TDCI lenne hasonló újabb évjáratok között, de ott választható a híd javítás vagy a rozsda márka függvényében. Régebben volt az Opel 1.7 DTI, adagoló vezérlő hiba javítás után az sem rossz, aztán váltotta az 1.3 Multijet, ott már a lánc okoz gondokat néha, viszont legalább Bosch befecskendező rendszer, tehát javítható. Talán még az 1.4 PD motor egész tűrhető, amíg nem kapott az is DPF-et. Csak egy eszmefuttatás, ha van hiperolcsó autó tipp a 21. századból, jöhet vagy a Prius már mindent visz?
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz molnarpeter #186770 üzenetére
1.9 SDI-re gondolsz?
Corsa-ból van ami jó? Polo-ból ha nem SDI akkor melyik benzin ami használható?
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #186771 üzenetére
Polo/Fabia/Ibiza/Caddy/Golf/Bora/Octavia/Leon/Toledo esetén az 1.9-re gondolok, de például a Lupo/Arosa volt 1.7 SDI-vel, az is jó, csak gondolom már túl kicsi kasztni, csak emiatt írtam hengerűrtartalom nélkül. 1.9 esetén a 64 lovas kevesebbet eszik, mint a 68 lóerős. Adagoló és porlasztó 500k km-en innen nem nagyon problémás, egytömegű kuplung (benzinessel konkrétan azonos), nincs turbó. Rozsda lehet a legnagyobb gond, illetve némelyik évjáratban volt hibás váltó szegecs, de ha van már benne 2-300 ezer km, akkor vagy nem érintett, vagy már volt javítva. Benzin fronton az 1.2 problémás, 1.4 8V hengerfejes és lánc keveset bír, 1.4 16V és fölötte ajánlott, viszont azoknak aránylag magas a fogyasztása. Plusz bejönnek a trafó hibák, gyertya cserék, szóval csak SDI-t vennék és gurulnék azzal a 4-5 literrel
Corsa: 1.7 DTI, turbó ott már bejön a képbe, és a vezérlő elektronika be szokott halni egyszer az élettartam/tulajdonlás időtartama alatt, néhány tízezres nagyságrendben rá kell számolni. Plusz szintén rozsda.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz -FreaK- #186760 üzenetére
A kokszosodás oka valóban a közvetlen befecskendezés: a benzin nem mossa le a szelepekről a szennyeződéseket (kartergáz, visszavezetett kipufogógáz (EGR-rendszer esetén), a szelepszár-szimeringek által áteresztett olaj), hisz a befecskendező szelep közvetlenül az égéstérbe permetez. Minden ilyen motor kokszosodik - az, hogy ennek érzékelhető jelei mikor jelentkeznek, az használat függő: ha sokat autópályázunk, akkor később, zömmel városi használat mellett hamarabb.
A legtöbb ilyen típusú motoron (turbó)feltöltő is van, ami csak eszkalálja ezt a jelenséget.
Vannak persze felöltés (turbó és/vagy kompresszor) nélkül dolgozó, szívó üzemű közvetlen befecskendezésű benzinmotorok is, de a kokszosodástól ezek sem mentesek. Ilyen tudtommal a Honda 1.3 és 1.5 i-VTEC motorja, a Hyundai/Kia-nál az 1.6 GDI, vagy a Mazda-féle Skyactiv-G.
A turbós, direkt befecskendezéses benzinmotorok esetén szinte biztosan van még kettős tömegű lendkerék is, de az újabbaknál - az Euro 6d emissziós norma teljesítéséhez - részecskeszűrő is - ami megint csak nem barátja a városi rövid távoknak. Ilyen használatra a molnarpeter (#186769) által ajánlott EV ill. PHEV típusok az optimálisak, ill. én még nem zárnám ki az öntöltő hybrideket (HEV) sem (Toyota Auris, Corolla). Vagy a régebbi modelleknél a közvetett, szívócső-befecskendezésű szívómotor - aminek persze szintén nem használ a városi ridegtartás, de legalább bírja. Hogy ezek közül melyik a számodra ideális, az már a vásárlásra szánt pénz, ill. az éves futás mértékének függvénye.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz zolee3000 #186775 üzenetére
Mondjuk a "Leichtmetall-Motorblock und -Zylinderkopf" nem tudom, miért kiemelendő, a GD-é (2002-2008) sem vasból volt már.
szerk.: Még egy link.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz molnarpeter #186772 üzenetére
Félve kérdem meg Swift 1.3?
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #186779 üzenetére
Nekem úgy maradt meg, hogy dugattyú törős big block, ha a benzinesre gondolunk. Dízel esetén vezérműlánc élettartama nagyon változó, és nagy meló a cseréje, EGR gyakran tisztítást igényel (tisztességgel végezve egész szívósor le), izzító beletörhet régebbi daraboknál.
-
szabonagyur
félisten
válasz molnarpeter #186780 üzenetére
Benzinest néztem. Már van belőlük 350-450 körül is, rákérdek szaktopikban
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
zolee3000
tag
Jogos. Figyelmetlen voltam. Csak akkor azt nem értem, hogy miért kell bele a részecskeszűrő, hogy teljesítse az emissziós normát? Az itteni leírásból úgy látom, hogy a hybrid CR-V 2-literes motorjához is van GPF.
tboldi: Nem vagyok Honda-expert, ezt a terminusukat sem ismertem. Vhol most ezt találtam: PGMFI/PGM-FI = Programmed Fuel Injection is the name given by Honda to a proprietary digital electronic fuel injection system for internal combustion engines with port injection.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz zolee3000 #186785 üzenetére
Yep, ezt jelenti, Programmed Fuel Injection.
Hondáéknál gyakorlatilag mindenre ráaggatják ezt az 5 betűt, ami nem karburátoros. Vagyis ebből még nem következik, hogy az adott jármű éppenséggel direkt vagy szívócsővefecsis, csak hogy elektronikusan vezérelt.Amúgy én sem vagyok expert, csak Honda-tulaj, immár másodjára.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
Astra?
Ez az 1.7-es dízel motor még az isuzu alapjaira épülhet vajon? Ismeri valaki? -
SzlobiG
félisten
válasz molnarpeter #186789 üzenetére
Igen a túlsúly ami így elsőre nem tetszik a J astrába mert a fókától ahogy néztem akár 1 literrel is tud többet fogyasztani. Manuális váltóval lehet baj?
-
SzlobiG
félisten
válasz molnarpeter #186792 üzenetére
Utánolvasva tényleg vannak gondok vele.
Gergő: Nem is felejtettem el, csak a túlsúly miatt eleve elvetettem, meg most nincs is olyan fóka amiért megindulnánk, de ez az astra itt van közel, szóval lehet elugrunk megnézni.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen