- Vezetékes FÜLhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Plazma TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- iPad topik
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Azonnali processzoros kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
12 éves Mazda 6-osom cseréjét tervezem. Nagyobb részt Budapesten lenne használva, ezért automata váltóst szeretnék. Ezen kívül azért vidékre/autópályán is szoktam autózgatni, szóval jó lenne, ha erre is elég erős lenne (pl. ezért zártam ki az amúgy szimpatikus Prius-t, mert netes vélemények alapján kicsit gyenge és hangosan bőg a motorja városon kívül).
Ami nem annyira számít, az a márka és a külső. Ami már számít, hogy megbízható legyen, kényelmes legyen (az én 190 centimmel is tudjanak mögöttem ülni, ami vicces módon egy 2006-os S60-as Volvóban pl. nem lehetséges), és ne egyen túl sokat. Ezen kívül amit szeretnék, hogy szerethető legyen vele az utazás, azaz alacsony menetzaj, magas rugózás és belső komfort, praktikus és kellemes belső, ilyenekre gondolok.
A belőtt keret az 3 millió Ft. Természetesen használtban gondolkodom, de azért minél fiatalabb, annál jobb.
Tudtok ajánlani néhány típust, ami nagyjából megfelelne a fentienek, esetleg pro/kotnra érvek?
Előre is köszönöm!
-
Mauzes
őstag
válasz lenko #134295 üzenetére
De melyik az a kritérium, ami kizárja? Csak azért csodálkozom, mert pl. a Mazda 6-ot 8 évesen másfél millóért vettem. Igaz, ez 4 éve volt, de arra nem számítottam, hogy 2x annyiért sem tudnék megfelelőt venni.
fi:zi'k: Köszi a linket, hasznos. Annyi, hogy nálam nem is feltétlen elvárás, hogy 5 évnél fiatalabb legyen. Mondjuk a listából az jön ki, hogy még ez is kijöhet az árból.
Bocs mindenkitől, ha félreérthető voltam. Tehát minél fiatalabb, annál jobb, az igaz, de nincs ilyen limit a fejemben, hogy 4-5 éves legyen (mondjuk 8-nál idősebbet azért nem hiszem, hogy vennék).
Declare: Benzin/dízel nekem mindegy. A benzines csak azért tetszik jobban, mert - legalább is amilyen autókban én eddig ültem - finomabban jár a motor, kevésbé rezonál.
Amúgy köszi mindenkinek a tippeket. Azt nem tudtam, hogy az automata váltóval ekkora szopás van, hogy pár százezret valószínűleg alapból rá kell majd költeni. Én úgy gondoltam, hogy vétel után át kell nézetni meg szervizelni, és aztán elmegy jó sokáig.
-
Mauzes
őstag
Srácok, nem akarok okoskodni, de nincs véletlenül egy "Én vagyok az igazi verető" topik, ahová ez a téma jobban illene (chip-elés, turbó a fasza, a tiéd oda lenne verve, ilyen füstös, olyan V6, stb.)?
Az amúgy miért van, hogy a hibridek 9x%-a vagy csak városi használatra alkalmas kis teljesítményű autó, vagy pedig 3000 ccm feletti, általában "luxus kategóriás" benzintemető? Biztos van rá értelmes magyarázat, de nekem nem tűnik logikusnak, hogy pont az arany középút ennyire el van hanyagolva.
-
Mauzes
őstag
Nem értek egyet. Szerintem a böhöm nagy luxus hibrideknek nincs értelme. Csak ott ugye a pénzes vevőnek mindegy, hogy hibrid, vagy nem, szóval inkább akkor olyat vesz. Viszont az, hogy a Prius-ok 95%-a gyenge 99 lóerős, az nekem faszságnak tűnik. Egy 130-140 lóerős hibrid városi használatra majdnem annyira takarékos és praktikus lenne, de azért nem szenvedne meg, amikor néha elutazol vele nyaralni, kirándulni, akármi. Mert az emberek nagy része nem kizárólag városban vagy kizárólag autópályán használja az autóját. Én erre értettem, hogy arany középút. Persze létezik minimális számú ilyen autó, de most hány ember tud venni egy Lexus-t, amiket te is említettél.
8th: újonnan igaz, de a használt piacon már jóval kisebb a különbség. És minél nagyobb lenne (lehetne) a használt piac, annál jobban terjedne. Pl. egy használt Prius azért nem olyan drága. Na most ha lenne egy Octavia méretű, 140 lóerős hibrid, ami 5 évesen mondjuk 500-800 ezer Ft-tal drágább, mint az azonos kategóriájú nem hibid használtak, szerintem sokan szívesen fizetnének ennyit pluszban.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Egy elméleti kérdés tanulási célból:
Valaki el tudja röviden és csak nagyjából magyarázni, hogy egy adott autónál adott állapotban (tehát guminyomást, légellenállást, ilyesmiket elhanyagolva) pontosan mi is határozza meg a pillanatnyi fogyasztást? Úgy értem, hogy fordulatszám, gázpedál lenyomásának mértéke, egyéb vagy mindezek kombinációja, stb, tehát hogyan is működik ez az egész.
Laikus példákkal: stabil 80-nal megyek, akkor 1500 / 2200 / 3000-es fordulaton vajon relatíve hogyan alakulhat a fogyasztásom, vagy ha tövig nyomom a gáz vagy csak félig, stb.
Előre is köszi!
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Utána nézett már valaki esetleg komolyabban, hogy mennyire érheti meg a Skoda privát lízing (most már gondoskodás programnak hívják)? Én azért nem tudom megítélni olyan jól, mert nem tudom pontosan, hogy melyik modellnek mennyi a havi díja, és azt sem, hogy mennyibe kerül egy ilyen autó fenntartása.
De mivel a Fabia-Superb vonalon 70-150 között mozognak a havi díjak, egy új Octavia 1.4 TSI/150LE Style havi bérlete 120-130 lehet, ami 3 évre mondjuk 4,5 millió. Cserébe benne van a szerviz, biztosítások, gumicsere, stb. És mégis csak egy új autót vezetsz, nem megy el időd-energiád az autóvásárlásra majd az eladásra, és nem futod egy használt autó megvételének a kockázatát sem. Viszont a futamidő végén továbbra nincs autód.
Na most összehasonlítás kedvéért ezt össze lehet nézni azzal, ha mondjuk összesen 4,5 milliód van egy használt autó megvételére, ami legyen egy Octavia. Ha belekalkulálod a regadót meg járulékos költségeket, plusz az első "kötelező" szervizt egy használt autó megvásárlása után, akkor ennyiből egy 3-4 éves autót tudsz venni, aminél maga a vételár legyen olyan 4,2. Ehhez kellene hozzánézni, hogy tulajdonosként mennyibe fog kerülni 3 év alatt összesen fenntartani ezt az autót (ugyanaz, ami a lízingnél benne van), és hogy 3 év után mennyiért lehet majd eladni.
Valószínűleg anyagilag még így is a vétellel jössz ki jobban, de vajon jelentős a különbség? Van olyan nagy az előnye, hogy megérje az utánajárás, a kockázat, és hogy régebbi modellt vezetsz?
A fenti csak egy gyors agyalás lenyomata, ezért kérdezem, hogy van-e olyan, aki már jobban utánajárt ennek a témának.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Nem tud véletlenül valaki egy olyan weboldalt, ami a cégek számára elérhető operatív lízing ajánlatokat tudja valamilyen módon összehasonlítani? Akár csak körülbelül, hogy ne kelljen mindenhonnan ajánlatot bekérni.
Felmerült ez a lehetőség 3-4 éves futamidőre, de nem nagyon tudom, hogy milyen nettó havi díjjal lennének elérhetők az autók. Ilyesmikre gondoltam - és jó lenne látnom az automata és kézi váltó közti árkülönbséget (új, közepes/jól felszerelt, közepesen erős benzinmotor):
Mazda 6
Skoda Superb
Skoda Octavia (ha sokkal olcsóbb, mint a fentiek)
valamilyen hibrid vagy plug-in hibrid -
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Volt már szó itt korábban a Skoda privát lízing programról, de árak nélkül, úgyhogy ha esetleg valakit érdekel: privát lízing alap feltételek.
Elsőre úgy tűnhet, hogy nem éri meg, de egyrészt azzal kellene összehasonlítani, hogy ugyanilyen autókat hitelre mennyiért lehetne megvenni - bár önerő nélkül olyat nem is lehet szerintem (a fenti táblázatban a 0 Ft önerős havi árak vannak) -, másrészt ki kellene számolni, hogy saját autónál mennyi lenne a futamidő alatt mindaz összesen, ami a lízingnél benne van az árban.
Amit még figyelembe kell venni, hogy 15.000 km/évet (amit átlagosan néznek a futamidő alatt) meghaladni viszonylag drága, elvileg 30 Ft/km a többlet ára a futamidő lejáratakor. És ekkora számolnak majd értékcsökkenést is, ha sérülés van az autón.
-
Mauzes
őstag
Jobban belegondolva magánszemélyként szerintem kb. soha nem fogja megérni (túl magas a havi díj), amúgy is mindig ad valami kedvezményt vásárlásra a Skoda alapárhoz képest.
Itt írtam amúgy róla, és ha pl. egy 1.4 Octavia Style-t nézünk, annak alapára 6,4 m, de most 900 ezer kedvezménnyel 5,5-ért elhozható a szalonból. Ehhez képest privát lízinggel 3 év alatt kifizetsz 4,3 milliót, 4 év alatt meg 5,45 milliót. Ugyanez Superb Style 2.0 TDi DSG-re is csak picit jobb: 10,4 m alapár, 900 ezer kedvezménnyel 9,5 m, lízingben meg 3 év alatt 6,75 m, 4 év alatt 8,5 m.
Szerintem egyetlen esetben "éri meg": ha nincs önrészed, de mindenképp egy új autót akarsz vezetni (hiteltől ez azért jobb, mert ha a hiteltörlesztőt nem fizeted, akkor elveszted az önrészt és az autót is, míg a lízingből elvileg hamarabb is kiszállhatsz, csak az adott hónapig kalkulált értékcsökkenést kell majd kiperkálni, önrész meg nem volt).
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Prius-on is gondolkodom, ezért olvasgattam a fórumot, és sokan írják, hogy mennyire lopják ezeket itthon. Nem kétlem, de ebbe a statisztikába véletlenül futottam bele ma, és azért nem fest olyan ijesztő képet.
-
Mauzes
őstag
Én nem találtam, tud valaki esetleg olyan helyet, ahonnan lehet 1-2 napra bérelni konkrétan 3-as Priust? Ki szeretném próbálni Budapesten és vidékre hazalátogatva is, hogy mélyebb benyomást szerezhessek, ez mérgérne nekem egy kis költséget.
-
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Egy 2004-es Mazda 6, 2.0 dízel autót használok, amit alapvetően szeretek, de korából adódóan érik a csere. Főleg Budapesten használom, ezért inkább benzines lenne talán az ideális, esetleg automata.
4-5 éves Mondeo-val van valakinek összehasonlítási tapasztalata? Méretben/kényelemen, minőségben, vezetési élményben hogyan viszonyul egymáshoz a két autó?
-
Mauzes
őstag
válasz tomiii. #144504 üzenetére
Őszintén szólva ebben a korban én már nemigen ajánlanám jó szívvel. Nagy bajai nem voltak, de azért több kicsi igen. Ezektől eltekintve bitang jó kis kocsi lenne.
Viszont a kérdés most nem is az, hogy jó-e a Mazda, hanem hogy milyen hozzá képest a Mondeo (Mk 4).
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Ti vennétek olyan használt autót, amelyiknél 5 éve elszakadt a vezérműszíj, nyilván jelentős károkat okozott, de elvileg alaposan megcsinálták akkor és azóta nincs is vele ezzel kapcsolatos probléma? Vagy ez alapból kizáró feltétel jellegű dolog?
- akkor ilyeneket cseréltek, hogy vezérműszíj, feszítő patron, görgők, vízpumpa, komplett szelephimba, hosszbordásszíj, izzítógyertyák
- azóta is karban tartják elvileg, volt kettőstömegű, kuplung szett, EGR vezérlő pumpa, porlasztócsúcs, intercooler csere, önindítő felújítás, stb.htomi85: te ironizálsz, vagy tényleg komolyan gondolod, hogy évi 30e km alatt az emberek nem vesznek új autót (marhaság 1), és dízel autót (marhaság 2)?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Létezik olyan összehasonlító adatbázis, vagy blog vagy akármi, ami összegyűjti az aktuális ÚJ autó ajánlatokat, hogy melyik típus épp mennyiért érhető el, mik a nagy akciók, stb? Akár csak olyan szinten, hogy alapmodell ára, mert gondolom azért a sok verziót nem egyszerű adatbázisban kezelni, frissíteni.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Ha az ember használt hibridet akar venni, mert az újat túl nagy kiadásnak gondolja, akkor van jobb ár/érték arányú választás, mint a Prius/Auris HSD vonal (ha méretben ez a minimum, ami kellene)? Vagy vannak egyáltalán ajánlható alternatívák?
-
Mauzes
őstag
válasz szőröscica #144970 üzenetére
Én is elférek apám S60-as Volvójában a 190 centimmel, de mögém már ember nem fér (ergo 3 személyessé válik az autó). Pedig erre se szokták mondani, hogy kicsi autó. Szóval másra is vonatkozhat, hogy nem fér el.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Tudom, hogy sok mindentől függ, nem lehet pontosan megmondani, stb., de mégis szeretnék kérni segítségül nagyságrendi becsléseket (akár sáv) az alábbiakra, hogy legalább valamivel tudjak számolni:
Első saját tulajdon, új autó, középkategóriás és viszonylag nagyobb méret (~Skoda Octavia, Mazda CX5, de csak példaként a méretre), mondjuk 6-7 milliós elvihető szalonár.
1. Körülbelül mennyi lehet a teljesen fix fenntartási költsége egy ilyesmi autónak évente? Gondolok itt gépjárműadó, kötelező, Casco (egyéb?).
2. Mennyibe kerülhet márkaszervizben az időszakos szerviz (olajcsere, szűrők) munkadíjjal? Tudom, hogy márka, szerviz. stb. függvénye, de most csak kb.
3. Szintén nagyot szórhat, de mondjuk nagy átlagban a vételár hány %-án lehet eladni egy ilyesmi autót 3 évesen / 5 évesen / 7 évesen, számlákkal igazolt előélettel?
4. Ez még szubjektívabb, de ebben a fenti kategóriában és árban vannak olyan típusok (újonnan), amik ár/érték arányban vagy minőségben kiemelkednek? Tehát pl. ha nektek kellene dönteni, akkor nagyon esélyes lenne.
Ami nálam szempont: 2 kisgyerekkel és 1 babakocsival kényelmesen elférjünk, havonta vidéki látogatás 300 km-re, ezen kívül leginkább egyszemélyes Budapesten belüli használat, lehetőleg mérsékelt fogyasztás, automata kényelmes lenne, 5-6 évig elvileg megtartanám.Remélem tudtok tippeket adni, előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Tsebacsi #145241 üzenetére
Köszi a választ!
Olyan 15-20k között megyek évente. Azért csak a fix költségekre kérdeztem, mert azt számolom, hogy tartós bérlet és vétel között mennyi lenne a fenntartási költségből fakadó különbség. Az alapján, amit írsz, plusz rászámolva még valamennyi pluszt esetleg kopó alkatrészek cseréjére, olyan 180-200 ezerből éves átlagban ki lehet akkor jönni egy újnál? Üzemanyag nélkül, nyilván.
Azért gondoltam, hogy itt lesz már azért választék, mert ránéztem az Octavia konfigurátorra, és 1.4 TSI-t 150 lóerővel, a 2. legjobb Style felszereltség csomaggal és metállal már 5,9 körül írja. DSG +600k, 1.8 TSI +300k lenne. Egyébként VW csoporton belül a DSG azonos lesz a különböző márkáknál?
Mindenesetre megnézem és összehasonlítom a típusokat, amiket írtál.
Egyébként új autó vásárlás mellett ami még szóba jöhet, az egy viszonylag újszerű használt lenne 4-5 millió körül. Gondolom itt már minőségben feljebb lévőket is lehet találni, csak hát nincs garancia de cserébe van kockázat. Ebben a kategóriában milyen típusokat lenne érdemes megfontolni, vannak "tuti" vételek?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz rbalint88 #145260 üzenetére
Na jó, de azért havi 170? Az még üzemanyaggal is nagyon sok, legalább is szerintem. Főleg ha új autóról van szó, ahol alkatrészcsere meg szerviz azért egy ideig eléggé korlátozott. Ha tényleg évi 2 milliót kellene pluszban rákölteni, akkor minden család csődbe menne. Értékcsökkenéssel együtt már talán reális.
Mindenkinek:
Visszatérve a kérdésemre, a tartós bérlet nyilván céggel történne, de azért úgy is elég húzós. Rövid távra jó amúgy, de hosszú távon már nem annyira, mivel nem lesz tiéd az autó. Persze ettől csak akkor lehet jobb anyagilag az új, ha azt tényleg elég ideig használja az ember, mert csak úgy "éri meg" a befektetés és az értékcsökkenés.
Octavia-t megsasolom élőben, mert kívülről szimpatikus, ára sem vészes, de belülről nem ismerem. Meg megtudakolom, mennyit engednének belőle. Egy Focus-nak meg Opel Astra-nak van amúgy bármi előnye az Octaviával szemben? Egyelőre nem annyira tűnik úgy nekem, de szívesen veszek más típus javaslatokat is.
Azt vágom, hogy új Mondeo meg hasonlók már kevésbé férnek bele. Esetleg használtan. Még a Mazda 6-ot néztem, mert nagyon tetszik kívülről, de újonnan ott is 8 körül van már egy normálisabb példány.
-
Mauzes
őstag
válasz htomi85 #145297 üzenetére
Ezt írtam én is, hogy amit te mondtál (havi 170k), az csak értékcsökkenéssel együtt jöhet ki. Viszont mi fenntartási költségről beszéltünk előtte, szerintem ez két elkülönülő része a ráfordításoknak, mivel a fenntartás nem kifejezetten függ egy adott autó vételi és eladási árától.
Más:
Korábbi hozzászólásaimban (1 és 2) vázolt igényeimre mennyire ajánlanátok az 5-ös Mondeot-t használtan? Pl. [link]. Ma láttam véletlenül egy ilyet, és ritkán tetszik kombi, de ez eléggé bejövős. Az persze jó kérdés, hogy mennyivel jobb, mint az Mk4, abból már 3-3,5 körül is lehet találni közel fullos automatát.
-
Mauzes
őstag
Azért szerintem erős túlzás minden használt autót levedlett mocsoknak nevezni. Főleg az utolsó mondatod fényében:
"fizu, lehetőségek kérdése egy új autó."
Pontosan, csakhogy az én véleményem szerint ez alapján a magyar családok 60%-ának túl nagy befektetés/hitel egy gyorsan értékcsökkenő új autó. Persze ez általánosabb jelenség, hiszen nagyon sokan nem addig nyújtózkodnak, ameddig a takaró ér, és használtban is túl drágát vesznek (ahol ráadásul még előélet kockázatot is vállalnak).
-
Mauzes
őstag
Ez most komoly, hogy ezen ennyit tudtok ping-pongozni?
-
Mauzes
őstag
Off topic:
Véletlenül láttam a múltkor a Spektrumon a Sportverda nevű műsor egy adását. Elég szürreális volt az egész.
Egyrészt a műsorvezető csávó az egy viccmesternek képzeli magát, de olyan fura a humora, hogy a beszélgetőpartnerei, pl. akik bemutatnak neki egy autót, sokszor nem tudják kezelni az idióta kérdéseit, és hirtelen csak valami baromságot tudnak csak reagálni. Aztán full látszik szegényeken, hogy mennyire égő az egész.
Meg a Nissan Leaf bemutatásához valamiért úgy gondolták, hogy elhívnak valami otthonból egy szerencsétlen értelmi fogyatékos srácot, és tőle kérdezgették, hogy hol a kipufogó, meg hogy tetszik neki az autó...Szakmailag sem volt semmi.
- két nő volt a vendég(?) a műsorban, azt hiszem állandó résztvevőként kezelték őket. Na ők egyáltalán nem értenek az autókhoz, mégis a műsorvezető kérdezgeti őket mindenféléről, a reakció pedig mindig olyasmi, hogy tetszik vagy nem tetszik. Vezetnek is autót, pl. a Nissan Leaf teszt megállapítása, hogy milyen jó ez a kis elektromos autó, nem is gondolták volna.
- legalább 15 nagyon erőltetett termékelhelyezést nyomattak, amíg én láttam. Megszomjaztak, "ittak" egy energiaitalt, autós újságokat filmeztek le, az értelmi fogyatékos srácnak adtak egy bestbyte-os táskában promó termékeket, és mondták neki, hogy nyissa ki, nézze meg.
- volt egy BMW 550d bemutató, 380 ló és 740 Nm. A fogyasztásról az volt a konklúzió, hogy a gyári 6,9-es fogyasztás azért nem teljesen igaz, hanem 7-8 között fog enni a gyakorlatban.Egy pár részt meg fogok még nézni, ez annyira rossz, hogy már jó.
-
Mauzes
őstag
válasz LuxusGSM #145687 üzenetére
Csatlakoznék a témához, engem is nagyon érdekel a SUV vonal, főleg új vagy újszerű (jelenlegi modellek). Egyelőre csak kívülről tudom megítélni, belülről és motorikusan nincs sok infóm, eddig ilyesmiket nézegettem, hogy
CX-5 - külsőleg nagyon bejön,
Tucson - valamiért szimpatikus,
Sportage - kicsit fura az eleje, de 7 év gari jól hangzik, ára is jónak tűnik,
Rav4 - árban egyik legmagasabb(?)
Kuga - a legkevésbé tetszik kívülről, nem tudom, miértEzek között mik a leglényegesebb különbségek, vagy melyik nem ajánlott és miért?
Illetve magam is tűnődöm, hogy mennyire jó ötlet egy ilyen SUV, városi és autópályás használatra. Az tetszik, hogy magasan ülsz benne, és hogy viszonylag nagyok (vagy annak tűnnek), de a gyakorlatban van ezeknek előnyük egy tágas szedánhoz vagy neadjisten egy kombihoz képest? Pl. Octavia, Golf Variant, Kia Carens, amik árban azért barátságosabbak, de még egy jó Optima SW vagy akár Mazda 6 is kijön SUV árból.
-
Mauzes
őstag
válasz LuxusGSM #145698 üzenetére
Azt nem tettem hozzá, de hozzád hasonlóan nekem is a kényelem számít, úthibákat minél kevésbé akarom érezni. Engem az se érdekel, ha emiatt az úttartás kicsit rosszabb.
Sőt, tovább megyek, minél jobb a zajszigetelés, vagy egyáltalán, minél kevésebb "kapcsolat" van a külvilággal, nekem annál jobban tetszik. Nyugodt, stresszmentes utazás tetszik, sportosság, motor hangja meg hasonlók nem izgatnak.
Ja és mindenképp automatát nézek, Budapesten ez nagyon hiányzik nekem.
Próbáltam egy rokon Lexus RX450h hibridjét, hát az eléggé megfelelne az igényeimnek. Bár 2 nagy bajom azért van vele: egyrészt mocsok drága, sajnos annyi pénzem és ingerküszöböm még nincs, másrészt nyeli a benyát, mint a fene.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz HookR #145702 üzenetére
Az hüvelykujj szabályként igaz, hogy egy SUV vagy erős de akkor sokat fogyaszt, vagy pedig nem fogyaszt rosszul, de akkor azért gyengus? Vagy vannak kivételt jelentő SUV motorváltozatok?
Sedanban azért vannak már elég erős de még szolid fogyasztású verziók.
Én nem akarok erőgépet, de azért ne szenvedjen. Viszont azért a fogyasztás elég fontos, hisz 2 literes fogyasztáskülönbség 100-150k többlet költséget is jelenthet évente.
-
Mauzes
őstag
Kia Niro-t próbált már valaki vagy látott élőben? Mennyire "kicsi", egy család mennyire férne el benne babakocsival?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Az mennyire reális, hogy egy most 7,5 millió Ft tényleges vételárú (azaz listaáron valószínűleg drágább) új autót
A: 3 év múlva 3,6-ért
B: 4 év múlva 2,8-ért,
C: 5 év múlva 2 millióértlegalább el lehet majd adni használtan? Másképp kérdezve mennyi lesz az annyi?
Nyilván nagyon függ típustól, de most csak általánosságban érdekel a ti véleményetek.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Figyeljetek már, használ itt valaki autót úgy, hogy a saját cége U]bérli?
Azt olvastam többször itt a fórumban, hogy milyen jó a céges tartós bérlet (operatív lízing), mert az áfát vissza tudja igényelni a cég. Én viszont azt hallottam egy könyvelőtől, hogy a bruttó bérleti díj áfáját kizárólag a céges használat arányában lehet visszaigényelni, és minden egyes utazásra vonatkozóan útnyilvántartást kell vezetni a céges és magánhasználat elkülönítésére. A munkahelyre és hazajárás nem minősül céges használatnak.
Ergó nekem ebből az jön le, hogy ha nem kifejezetten és vezetett módon a cég érdekében használod a bérelt autót, akkor semennyi áfát nem lehet visszaigényelni.
-
Mauzes
őstag
Egyre inkább lejövök a SUV vonatról, hadd dobjam be, most min évődöm:
Ha újonnan kb. ugyanannyiba kerül egy Auris Touring Sports 1,8 Hybrid Trend Active, és egy Octavia Style 1,4 TSI DSG-vel; ti melyiket vennétek és miért?
Nekem a hibrid hajtás nagyon szimpatikus, jobban is fogyaszt, kevesebb elromló alkatrész, és ennek a változatnak a csomagtere is teljesen oké.
Az Octavia viszont, ugyan nem prémium, mégis csak nagyobb, erősebb, és valahogy olyan "autószerűbb".
-
Mauzes
őstag
válasz #94529552 #145773 üzenetére
Hm, ez érdekes, hogy ennyire szarnak mondják. Mondjuk ez az első verzió, amit több tesztben is lehúztak (bár nem ennyire), a mostani meg ugye kicsit továbbfejlesztett: [link], itt pl. pont nagyon dicsérték.
Az Octavia-t amúgy én is jónak gondolom, de egy kicsit azért fáj, hogy ugyanannyit kell kiadni érte, mint egy hibridért, amit bitangul fel is extráztak.
Kornel: a Niro olyan fél misivel lehet drágább kb, viszont a csomagtartója kicsinek tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Szép ez az i40, amit HookR talált. Érdekes, hogy ugyanolyan évjáratra rászűrve (ugyan kevesebb van belőle), átlagosan sokkal kevesebbet futott példányok vannak i40-ből, mint mondjuk Passat vagy Octavia. i40-nel nem utaznak, vagy mi?
Amúgy i40 vs. Passat vs. Mazda 6 vs. Mondeo? 2-3 éves használt példányokat nagyjából hasonló tulajdonságokkal és hasonló áron lehet találni.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Tothgera30 #145942 üzenetére
Azért szerintem kicsit túlzás Lada Nivát meg UAZ-t ajánlani olyan embernek, aki eddig Q7-et meg X5-öt nézegetett.
Amúgy szerintem túlságosan is "lehurrogta" mindenki szegény kérdező jelöltjeit. Vegyes használatra keres haverja autót, és sokat szeretne kirándulni. Csak nekem nem következik ebből, hogy mindenképp egy izlandi túrákra is megfelelő gépállat kell neki? Mégis milyen kirándulás az, amit egy X5 vagy Q7 ne tudna?
Ettől persze tök jó ötlet más / jobb alternatívákat ajánlani neki, de azért én nem mondanám, hogy ezek a városi terepjárók konkrétn szarok, mert csak padkázásra jók.
No flame.
-
Mauzes
őstag
válasz Tothgera30 #145969 üzenetére
Sose értettem, mire jó a pickup, nekem nem tűnik praktikusnak. Mondanál pár érvet? Komolyan kérdezem.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
A legújabb modellvariációjú SUV-oknál, Sportage vs. Tucson vs. Kuga vs. Rav4?
Felületesen nekem ez jö le, mennyire értetek egyet?
Sportage - talán legjobb ár/érték arány és jó gari, béna orr-rész (békaszerű)
Tucson - menő külső, még mindig oké ár és gari
Kuga - minőségben talán kicsit jobb, európai ízléshez közelebbi dizájn
Rav4 - ere csak a hibrid változat miatt figyeltem fel, amúgy nem tudom -
Mauzes
őstag
válasz htomi85 #146486 üzenetére
Persze, nem kérdés, hogy a hibrid mennyire király. De azért a hibrid Rav4 az 9,3 milliótól indul, egy automata Tucson pedig 7,3-tól, kézivel pedig az alapmodell csak 5,8.
Azért 2 milliónyi fogyasztás különbség nem tudom, mennyi idő alatt jönne ki (és mondjuk a Rav4 autópályán megeszik legalább 8 liter, mert elég erős benne a benzinmotor).
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Tegnap voltam a Toyota Sakurában kipróbálni az Auris Touring Sports hibridet. Nagyon szemét egy autó, mert rágódásra késztet. A hibrid hajtás iszonyat jó, nekem nagyon bejövős stresszmentes közlekedést tesz lehetővé városban, és mellette még jól is fogyaszt. Csomagtere a kombi verziónak már okés.
A másik oldalon viszont egyrészt eléggé szűkös a kocsi belül, 190 centimmel akármelyik első ülést állítom be használhatóra, mögöttem már nem nagyon férnek el rendesen. Alapból is szerintem max. 4 személyes lenne csak. Másrészt pedig nem nyújt valami minőségi benyomást (szintén belül). Ha nagyon gagyinak nem is mondható, de azért erős kompromisszumos érzetet kelt. Világvezető japán márkától legalábbis nekem meglepő. Előtte való nap egy Skoda Octaviát néztem, még az is mintha egy kategóriával magasabb minőségű autó lenne...
-
Mauzes
őstag
Írtátok itt többen, hogy (új autót) érdemes kipróbálni több napon át, pl. hétvége. Ez mégis hogyan lehetséges? Bemegyek a szalonokba, hogy adjanak már ide nekem egy autót pár napra, ők meg mondják, hogy persze, vigyed?
Új hozzászólás Aktív témák
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Hunt: Showdown
- Tenisz topic
- Robogó, kismotor
- Politika
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- BMW topik
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest