- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
válasz Tothgera30 #145942 üzenetére
Azért szerintem kicsit túlzás Lada Nivát meg UAZ-t ajánlani olyan embernek, aki eddig Q7-et meg X5-öt nézegetett.
Amúgy szerintem túlságosan is "lehurrogta" mindenki szegény kérdező jelöltjeit. Vegyes használatra keres haverja autót, és sokat szeretne kirándulni. Csak nekem nem következik ebből, hogy mindenképp egy izlandi túrákra is megfelelő gépállat kell neki? Mégis milyen kirándulás az, amit egy X5 vagy Q7 ne tudna?
Ettől persze tök jó ötlet más / jobb alternatívákat ajánlani neki, de azért én nem mondanám, hogy ezek a városi terepjárók konkrétn szarok, mert csak padkázásra jók.
No flame.
-
kovacsroli
senior tag
válasz Tsebacsi #145945 üzenetére
a Fiesta csomagtérben nem nyújt sokkal többet a matiznál
Daewoo Matiz 0.8 CD 1999-2001 >> 104 liter
Ford Fiesta 1.6 Ghia 2002-2005 (3 ajtós) >> 284 literfooty: az igénytelenség elég relatív, pláne egy matiz után.
penge111: és meg is áll 8 alatt városban még az 1.6-ossal is, én ezért a pénzért nem vetném el a fiestat. Persze több pénzért jobb autót lehet kapni.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Mauzes #145951 üzenetére
"Egy ismerősöm most jön haza végleg külföldről és terepjárót szeretne venni vegyes használatra. Szeretne rengeteget túrázni vele"
Ilyen célokra olcsóbban fenntartható és nagyobb fun érzést adó autót keveset tudnék mondani, ami felülmúlja a Niva-t. Esetleg mondanám hogy vegyen valami modern pick up-ot, de az terepen fennakad, ha pedig nem akarja terepen használni, akkor bármilyen SUV megteszi, elsőkerék-hajtással, tehát ördögi kör lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
footy
addikt
válasz kovacsroli #145952 üzenetére
footy: az igénytelenség elég relatív, pláne egy matiz után.
Igy van, nem is a szemelyes igenyeim alapjan mondtam, hanem a Jazzhez es Focushoz kepest.
antiSUVosok:
nem tudom hanyat probaltatok mar, de offroad gumival egy ML meglepoen eletkepes terepen is.
Ha valaki elmegy kirandulni a csaladdal akkor nem dagonyazni fog , hanem annyi a lenyeg hogy ne jojjon zavarba az auto ha le kell menni az aszfaltrol. Erre pedig alkalmas fentiek kozul szinte barmelyik. Sot egy Audi allroaddal is siman lehet abszolvalni kisebb erdei utakat.ui: Az meg tuti biztos hogy miutan probaulte a german triumviratust nem fog beleulni egy Nivaba.
[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
válasz Tothgera30 #145942 üzenetére
Nem tudom, hogy miért ajánlgatjátok a Defendert! Írtam már róla, egy katasztrófa!!!
-
Coyot
őstag
válasz Tothgera30 #145964 üzenetére
Van az ismerősi körben is kettő. Oda van rá figyelve meglepően jók a tapasztalatok vele ezek a tdv6 se jelölésűek.
De olvastam már én is olyat hogy csak szabadulni akar tőle a tulaj mert ha egyszer elkezd elromani akkor vége - az a baj hogy az ilyen objektív beszámolókra nem szívesen támaszkodnék, lehet csak nem számított rá hogy a luxusautónak van némi fenntartási költsége is.De ebből mindig az lesz a konklúzió hogy annyit szopik a kedves tulaj amennyire a szerelője nem ért vagy nem akar érteni az autóhoz. Minél drágább, ritkább, speckó alkatrészekkel teli egy autó annál nagyobb lesz a szopófaktor. Plusz ugye a csalódott tulaj akinek fingja sincs mit vett, csak anyázik hogy szar
Má' nem
-
#03969024
törölt tag
válasz Tothgera30 #145964 üzenetére
18 évig javítottam Defit. Van némi rálátásom... Mi munkára használtuk. Ja, meg aki megvette, szégyell panaszkodni. Mellesleg az istenített Unimogról is tudnék mesélni...
Runner
Ahol a Defender már elakad, a Nivával még mosolyogva körbeautózom. Az a szovjet csoda az egyik legjobb terepjáró, amit valaha építettek. Csakhogy sz@rból van mindkettő összerakva.Coyot
A Defender nem luxusautó, csupán drága.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz #03969024 #145966 üzenetére
A terepképességeit nem vitatom, hisz könnyű, rövid a tengelytáv, van zárható központi diffi, de iszonyú tré minőség és megbízhatatlan.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Coyot
őstag
válasz #03969024 #145966 üzenetére
Elég sokat terepjáróztam, nem annyira nagy találmány az a nivea, árához képest egész jó - CSAK terepre, de azért a szart nem kell magasztalni, semmilyen hülye indokból, mivelhogy mint autó egy fos.
Ennyi erővel az uaz is marha jó terepjáró - csak használhatatlan mint autó, ahogy a nivea is - amellett hogy megbízhatatlan.Jelen esetben pedig hobbi kirándulós autót keresnek nem kényelmetlen másra nem való terepjárót!
Nem értem miért okoskodik mindig valaki bele a kérdező igényeit átalakítva vagy leszólva.
Hozzáteszem a nagyobb terepjárók meglevő diffizárai miatt meg lehet előbb másznak ki a dzsuvából mint a nivea amin gyárilag ugye csak középen van zár.
Nálam amugy ha 10 misi körül felett van az új ára az elég luxus kategória de ezt embere válogatja, valakinek csak a magánrepülő a luxus
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
kovacsroli
senior tag
válasz Tothgera30 #145969 üzenetére
Egy baratom most vett erre a célra egy új hiluxot. Szerinte kiváló, a felesége szerint viszont tul magasra kell emelni a gyereket hogy berakd 😅
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Tothgera30
Ármester
válasz kovacsroli #145970 üzenetére
Az egy majdnem tökéletes autó. Kár hogy itthon nem forgalmazzák a 3.0-as V6-os szívó benzinnel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Mauzes
őstag
válasz Tothgera30 #145969 üzenetére
Sose értettem, mire jó a pickup, nekem nem tűnik praktikusnak. Mondanál pár érvet? Komolyan kérdezem.
-
footy
addikt
válasz lenko #145957 üzenetére
Ne traktorgumit kepzelj el. Rengeteg fele atmenet van a valodi "terepgumi" es a csak aszfaltra valo kozott.
[ Szerkesztve ]
-
-
#03969024
törölt tag
válasz Coyot #145968 üzenetére
Nem arra reagáltam, hogy milyen "kirándulós" autót vegyen. 25 évig dolgoztam a MOL és elődei kutató cégénél, ahol fellelhető volt a teljes szovjet arzenál, majd jöttek a Defenderek, L200, L300, Pajero, Hilux, LandCruiser (nekünk volt először hathengeres pick-up), Ranger, Nissan NP, a 3,5 tonnánál nagyobbakról ne is beszéljünk. (Csak érdekességképpen: Valamikor még Volvo Laplander is volt a flottában.)
Szóval, nekem nem kell elmagyarázni, melyik hogyan teljesít terepen. Nem földúton, hanem tényleg árkon-bokron keresztül. Nem a kényelem volt a lényeg, hanem, hogy minden körülmények között eljusson A-ból B-be. S ezt a Niva diffizárak nélkül is remekül tudta.
A Definek a 90-es évekre már csak a hírneve maradt, minősége nem. Ebből több, mint 40 darab volt nálunk, mindhárom méretben, a 200-astól a Ford motorig bezárólag.
Persze, te biztosan jobban tudod...[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Mauzes #145972 üzenetére
Hja.
Nagyon céleszköz... minimálisan személyautósított teherautó, létraalvázzal, hátul merevtengellyel, laprugókkal. Általában itthon azok veszik, akik valamilyen formában mezőgazdasággal foglalkoznak és ritkán utaznak többen.
Egy átlagos család számára abszolút nem praktikus.
Baromi nagy. Főleg a hátsó túlnyúlása.. nézzetek meg utcán pár éves pick-up-ot, szinte mindnek össze van verve a hátulja.
A plató doboz nélkül használhatatlan. Értéket nem tudsz benne hagyni, sódert, lelőtt őzbakot meg ritkán szállít egy átlagos család.
Ha ledobozolod, qrva kényelmetlen pakolni bele. Egy részből a plató hátfala lefelé nyílik. Már hátrébb késztet 45 cm-t. Emellett az egész autó nagyon magas (laprugók miatt a hátulja főleg), szóval, ha beraksz egy karton vizet hátra és előregurul, esélytelen kiszedni úgy, h ne mássz be a platóba.. (hiába van némelyiken oldalalablak, a 187cm-mel már próbáltam benyúlni hasonló szituban egy táskáért, nem értem el, de legalább jó retkes lett a kabátom).
Elől úgy ahogy kényelmes, bár a laprugókat érezni, a hátsó "üléssor" meg inkább pad. Háttámla jellemzően nem dönthető (hisz hely sincs) és iszonyú kis szögben, szinte derékszögben ülésre sarkall. Nem kényelmes, na.
Munkásokat cipelni rövid távon, területjárásra, vadászatra, gazdálkodásra oké, de családi autónak nem való.Tothgera30
Fu de széllel szembe vizelsz.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
kovacsroli
senior tag
válasz Mauzes #145972 üzenetére
Ez a baratom akirol fent irtam pl. Vadaszik es nagyon nem mindegy hogy az elejtett vadat nem kell betuszkolni sehova csak feldobni a platóra, aztán azt meg csak slaggal leveretni. Tovabba egy az egyben kiváltotta az utánfutót.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #145976 üzenetére
Néha jobb mint beállni a sorba.
#145972 Mauzes: Mindenre jó, egy univerzális, szinte mindenhol használható járgány.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
amargo
addikt
Sziasztok!
Erről, mi a vélemény?
[link]
Tudom sok a Km-benne, elvileg még nem kellett a motoron semmit cserélni, folyton karbantartották, mindent megadtak neki.
De egyből az lenne a kérdésem, hogy egy turbó cserének nem most jönne el az ideje?“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
BigBlackDog
veterán
válasz amargo #145981 üzenetére
Relatív jól felszereltnek tűnik, én megnézném. Ha vigyázva volt rá, akkor annyira nem jelentene nekem problémát a futásteljesítmény, de azt belekalkulálnám, hogy eladni azért nem lesz feltétlen könnyű.
Mondjuk az árat megnézve már nem lennék olyan biztos a dolgomban, turbó, kettőstömegű, egyéb dízeles nyűgök miatt is izgulnék és H Astránál a 6 sebességes váltóval kapcsolatban is szoktak valami típushibát említeni, ha jól rémlik.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
-
amargo
addikt
válasz BigBlackDog #145982 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a véleményét.
Annyira nem riaszt meg a Km mint írtam, de azért elgondolkodtató, pályán használták, nagyon ritkán volt csak városba használva.
És htomi85 ez jó észrevétel, mert igen.. azért én nem is hallottam még a matadorról és megnéztem, valami elég belépő kategória. Fura, rákérdezek majd.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
válasz Richard! #145990 üzenetére
Új autó lett véve, amennyire tudom, így azt feltételezem a jobbak arra mentek át, de majd megkérdem (amit meg is értek, amúgy.)
Elmentem megnéztem pár kereskedős kocsit (a linkeltet még nem tudtam és az magánszemélyes), komolyan, mintha a fogukat húznám a kérdéseimmel, de a legszebb, hogy semmire nincs válasz.
Megkérdeztem, hogy lehet-e a kocsival ott a telepen akár menni egy kicsit, erre a válasz "csak azért, hogy kocsikázzunk, nem". Majd utána hozzá teszi, hogy ha komolyan érdekel, akkor megmutatja, de ezek után..
3 kocsit néztem meg és mind 150e környékére volt visszatekerve, persze mindenhol volt szervizkönyv, ugyan azzal a tollal.. nevetséges, komolyan.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
diegho
nagyúr
Egyik barátom Ignis-t szeretne venni. Tekintsünk el attól, hogy miért. Mit kell tudni a típusról? Vannak komolyabb típushibák az igénytelenségen kívül?
-
Kornel
veterán
válasz diegho #145994 üzenetére
Ne vegyen.
Egy szekér.
De tenyleg.
És a magyar suzukik tipushibai ezt is érintik (váltó nyelestengely csapagy, ABS kocka, rugó törések, stb.)
Vegyen Liana FL-et 1.6 benzinnel, az ezeket a hibákat mind nélkülözi, amúgy made in japan.
Árban max. 200k plusz, 1M-ert már jókat lehet lőni, bár ki kell várni, mert gyér a választék. -
Lokids
addikt
Ez is szép autó.
Viszont vennétek olyan autót, ami 11+ éve alatt egyszer sem hordott nyári gumit? Komolyan. Egyszer se.
[ Szerkesztve ]
If you chase two rabbits you will lose them both.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen