- Raspberry Pi
- Melyik tápegységet vegyem?
- Az AI felé fordul az IKEA is
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Dell notebook topic
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
it Kína egy 47,5 milliárd dolláros alappal pörgetné fel a saját félvezetőszektorát, a miniszterelnök pedig további befektetésekre bátorítja a Samsungot.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
SLK: az olyan metro... meg kicsi is. Egy szép Bosxter talán az értékét is tartaná hosszútávon. Másik haverom vett végül egy használt CLK 320 CDI-t, szép autó, de Merga csak limóban/kombiban tetszik. Esetleg egy 1990 körüli SL (annak gondolom már elindult az ára felfelé).
-
Qru
MODERÁTOR
A magyarok az önkifejezést keresik a használt autóban.
Akkor egy tartalék nélküli ferdeszemű vagyok?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
freelanced
addikt
Üdv !
A saját keretemet is sikerült feltornáznom 4-500 ezerre, most ekörül nézek, hátha találok valamit a Swiften kívül
Ebben a kategóriában mi ajánlott ami azért nem az alja ( mármint nem egy jó autó legalsó használt ára hanem mondjuk középtájt ahol már értelmes darabokat is ki lehet fogni) ?
Elnézést, jelenleg két szálon futok, mert a család is tervez autót venni, ezért a sok eltérő kérdés.
Benzin motort szeretnék, lehetőleg pörgősebbet. Városi használatra, kisebb nagyobb utakra használnám, bár a hosszabb távok ritkák.
Köszi!
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
-v-
addikt
válasz BigBlackDog #146460 üzenetére
Jap, autós újságíró, tesztelt elég sokat is régen, origón voltak talán autós rovatban régebben is az írásai.
-
Victoryus94
őstag
Olvasgattam, érdeklődtem. Most ott tartok, hogy egyelőre Fiat Puntóban gondolkodom (de pl. skoda fabia is a kiszemeltek között van).
500ezertől 1 millió között válogatok. Ami fontos, hogy ne legyen nagy fogyasztása (1.2-es benzines?) és legyen klíma.
Mit gondoltok, mire érdemes figyelni?
Mi éri meg jobban ár-értékben ebben a kategóriában? (inkább kis autót keresek, akár 3 ajtós is lehet)
Ami a legfontosabb, az a megbízhatóság, és az alacsony szerviz. Ebben mennyire térnek el a különböző puntók a felsorolt tartományban?
A gond az, hogy nem tudom eldönteni, hogy egy 500 ezres, vagy egy 850 ezres puntóval járok jobban... van-e bármi tuti előnye a drágábbnak, és ha igen, melyiknek?(nekem ez, hogy dínamic/active nem mond semmit)
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz Victoryus94 #146462 üzenetére
A Punto szerintem a legjobb kisautó, amit 500k körül megvehetsz. Én 2002 körülit keresnék belőle. Több ismerősnek is van, mindenki imádja. Nagy gond nem szokott lenni velük, alkatrész is olcsó hozzájuk. Ami még szerintem opció lehet az a 206-os, ez szintén teljesen jó gép. Ha a megbízhatóságot tartod a legfontosabbnak, akkor a Yaris-t se felejtsd el, ráadásul a Yaris baromi jól is fogyaszt és meglepően nagy benne a hely, viszont a szebbek kicsit 500k felett vannak. Én ebből a hármasból választanék Yaris, Punto, 206 sorrendben.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Victoryus94 #146462 üzenetére
Fabia 1.2 benzint kerüld, 1.4 az ajánlott. Ha már a fogyasztás számít, én simán vennék egy szívó dízelt belőle
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz freelanced #146459 üzenetére
Punto 2, Megane facelift. Értelemszerűen a Megane nagyobb, kényelmesebb, biztonságosabb, de a Punto szerintem rohadtul pörgős és stift szinten fogyaszt. A Punto 2-esünk (ami szar volt egyébként) soha nem rohadt és eljártunk vele 5-5.5L-rel.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Victoryus94
őstag
Köszi a válaszokat (ha van még véleménye valakinek, örömmel várom).
Holnap utána olvasok az ajánlottaknak. -
Richard!
addikt
válasz z123456789 #146421 üzenetére
Igaz, a keretre nem emlékeztem, sorry.
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
válasz Victoryus94 #146462 üzenetére
diegho által írt 206-1.4 HDI. Ha a fogyasztás fontos.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #146470 üzenetére
SDI is hasonló fogyasztással bír, csak nincs CR se turbó A HDi-ben is egytömegű a lendkerék?
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz molnarpeter #146472 üzenetére
8 szelepesekbe igen. Turbótól meg nem kell félni nem az ördög találmánya ahogy a CR se.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #146472 üzenetére
Abban az 1,4-ben igen (újaknál már mindben van).
#nincsbennetarcsi
-
válasz molnarpeter #146472 üzenetére
A PUG 206- 1.4 HDi és 2.0 HDI 90 lovasában mind egy kerekes, semmi űr technológia nincs benne.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
8th
addikt
válasz Luck Dragon #146470 üzenetére
Siemens: "Katasztrófa. Főleg a Peugeot és a Ford használja. Rettenetesen gagyi elektronika. Ha egy injektor meghibásodik akkor tönkre vágja elektromosan a többit, és az ECU-nak is megadja a kegyelemdöfést. Valószínűleg kb. 45Ft-ból lehetett volna védelmet szerelni bele de mérnökök valószínűleg csak szabadidős tevékenységből terveztek diesel befecskendező rendszert. Javítástechnológia nincs, borsos alkatrész árak vannak. Az elektronikus hiba mellett a delphi rendszerhez hasonlóan spénesedésre hajlamos a nagynyomású szivattyú. A szivattyú javítása, kissé akadozó alkatrész ellátás mellett megoldottnak mondható. Elképesztően gagyi, mintha a kínai piacon akarnánk minőséget venni. Maradtak volna inkább az orvosi műszerek gyártásánál". [link]
Ha mindez nem lenne elég ott a kretén hátsó futómű ami XY kilométerenként fix költségek el állítja a tulajt. Felújítása cserealkatrésszel munkadíjjal (komplett felújított hídcsere) 120-150k, gázolaj érzékelő szenzor 80-100ezrenként cserélendő munkadíjjal ez is a 100k-t karcolja, ha hozzá kell nyúlni a befecskendező rendszeréhez az nagyon tud fájni lásd. a fenti idézett részt. Szerencsétlen esetben 4db injektor + ecu csere az autó értékével vetekszik. Megéri kockáztatni egy 15éves 200k-t futott dízellel? Ebben a konkrét esetben szerintem nem. Ha már valakinek mindenképpen dízelmotoros kisautó kell akkor a Bosch rendszerrel szereltek között nézzen szét.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Integrale #146478 üzenetére
És? Ha az egyszeri ember bemegy ezzel a problémával egy szerelőhöz aki történetesen nem csókos/rokon/haver az nagyságrendileg ezt az ajánlatot fogja kapni és biztosan nem ússza meg 100k alatt.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
A legújabb modellvariációjú SUV-oknál, Sportage vs. Tucson vs. Kuga vs. Rav4?
Felületesen nekem ez jö le, mennyire értetek egyet?
Sportage - talán legjobb ár/érték arány és jó gari, béna orr-rész (békaszerű)
Tucson - menő külső, még mindig oké ár és gari
Kuga - minőségben talán kicsit jobb, európai ízléshez közelebbi dizájn
Rav4 - ere csak a hibrid változat miatt figyeltem fel, amúgy nem tudom -
kalmanchris
tag
Mint ahogy ezt bármely alkatrésszel eljátszhatja az a mester. Csak google-ba beüti, hogy hátsó híd felújítás, kapásból 5-6 céget dob ki, mely ezekkel foglalkozik, az általad írt ár feléért, gyári alkatrészekkel, kivéve Berhida. Plusz az autó életében egyszeri művelet lesz, ha nem földúton jár naponta. Nem hinném, hogy költségesebb lenne ez a futómű bármely másik független lengőkarostól.
-
8th
addikt
válasz kalmanchris #146482 üzenetére
Plusz az autó életében egyszeri művelet lesz, ha nem földúton jár naponta
Korábbi munkahelyemen három darab 206 VAN volt a céges autók között. Sosem volt három mázsánál több teher egyikben sem hét éves korukra mindhárom megérett a teljes futómű felújításra. Azokat 90ezer forint/autó árért rakták rendbe, teljesen hivatalosan számlával. Külön kihangsúlyozta az ember, hogy nekünk egyedi kedvezménnyel ennyi. Ennek lassan tíz éve. Én abból az árból indultam ki. Csak viszonyításképpen a 206-nál jóval idősebb 1.1-es dobozos Punto futóművéhez ezalatt nemigen kellett nyúlni pedig ugyanazon az útvonalon ugyanakkora terheléssel futott az is mint a többi.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
kalmanchris
tag
Mint olvastad, jóval kevesebb ma egy 206-os futó rendbetétele is. Kakasdi cég, ahol napi szinten ezt csinálják, eddig egy berlingo volt amit visszavittek felújítás után. Túlterhelték és átugrott egy fogat a torzió.
Amúgy 206, 306 és xsara hídjai nem szeretik a nagy terhelést. Nekem a xsara kupé felújításkor megkapta a kombi rugóit. Sokkal élhetőbb, masszívabb lett.
Berlingo, picasso jobban bírják, persze erősebb a rugó.
Puntonak gondolom egyszerűbb, nem független futója volt.[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz kalmanchris #146485 üzenetére
Egyszerűbb persze, sima csatolt hosszlengőkaros a Puntoé.
Kényelmes ez a torziós megoldás, amit a PSA használt, de igényli a rendszeres kenést, nem tudom hirtelen, hogy melyik modellen, de x évjárattól már zsírzó lyuk sincs rajta, ami elég nagy probléma."Bad reklám is reklám too"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tresh #146473 üzenetére
Persze, de ha az előző tulaj nem vigyázott az indítás és leállítás fél perc betartására, illetve szennyezett gázolajat tankolt, nagyobb a rizikó egy szívó benzinhez képest. Fabia esetén itt az 5 litert fogyasztó motor, és a spira) spirálrugós futómű, 1.2 benzin helyett én emellett tenném le a voksomat
Mauzes: RAV4 hibrid szerintem is
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz molnarpeter #146488 üzenetére
A használat tényleg erősen függővé teszi egyértelmű. Persze a szívó benya más téma. Sajnos én a VAG szívó motorjaival nem vagyok kibékülve. Talán az 1.6 MPi amit bátran ajánlok az nem rossz kis moci. 1.2 es Fábiát én se ajánlom inkább az 1.4
Luck Dragon: 2.0 hdi 110 ponit is írhatod még ide, simán felmegy rá a 90 lovas lendkerék és boldogan megy kettőstömegű nélkül
-
Mauzes
őstag
válasz htomi85 #146486 üzenetére
Persze, nem kérdés, hogy a hibrid mennyire király. De azért a hibrid Rav4 az 9,3 milliótól indul, egy automata Tucson pedig 7,3-tól, kézivel pedig az alapmodell csak 5,8.
Azért 2 milliónyi fogyasztás különbség nem tudom, mennyi idő alatt jönne ki (és mondjuk a Rav4 autópályán megeszik legalább 8 liter, mert elég erős benne a benzinmotor).
[ Szerkesztve ]
-
-
htomi85
tag
válasz Mauzes #146494 üzenetére
Kinek mi a túlextrázott.... Ezért nehéz értelmes tanácsot adni egy fórumon..
A megfelelő autó kiválasztása ezer dologtól függ. Vagyon, havi jövedelem, előző autók, igények, szomszédok stb...
Lefele már nem szívesen váltanak az emberek. Például akinek már volt automata váltós, navis, tolatókamerás radaros, fűthető üléses kocsija az ezek nélkül el sem tudja képzelni az életet..ilyen autót pedig 6,5 körül kapsz meg kompaktban, erre pakolsz 800 suv felárat, 800 hibrid felárat és hopp, máris rav4. (Listaárból 10 százalék kedvezmény alap)
Szerintem pl a suvságra felesleges költeni, nekem egy forinttal nem ér többet a cx5 mint a mazda3 (azonos tengelytáv), oszt milliók vannak közte.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz #94529552 #146497 üzenetére
Indokolatlanul? Már rendesen húzták a seggüket mire a főnökünk nagy nehezen rábólintott a felújításra. Számlán pedig rajta volt a 15% kedvezmény.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
nagyúr
Valaki változtatott már taxis rendszámot vissza fehér rendszámra?
Lenne pár kérdésem, mert elég bonyolultnak tűnik...Aki él és nem boldog, az téved!
-
tresh
addikt
válasz Integrale #146487 üzenetére
A zsírzó lyuk nem ér semmit rajta nem jut oda a zsír ahova kéne csak a testbe tolod bele... A probléma oka a porvédő nem megfelelő anyaga és tömítése a lengőkarnál. Tapasztalat párat raktam össze 306-osom idejében. Amúgy szerintem az egyik legjobban sikerült hátsó felfüggesztés, megérte volna tovább csiszolni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Politika
- Raspberry Pi
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Óra topik
- Autós topik
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs