- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen asztali médialejátszót?
- Dell notebook topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
-
HookR
addikt
válasz Mauzes #145695 üzenetére
"Illetve magam is tűnődöm, hogy mennyire jó ötlet egy ilyen SUV, városi és autópályás használatra. Az tetszik, hogy magasan ülsz benne, és hogy viszonylag nagyok (vagy annak tűnnek), de a gyakorlatban van ezeknek előnyük egy tágas szedánhoz vagy neadjisten egy kombihoz képest?"
Előnyök: SUV-ban a magasabb üléspozíció jobb kilátást (pl. a városi forgalom áttekintését), valamint bizonyos esetekben (pl. derék- és hátfájás, mozgásszervi panaszok) kényelmesebb ki-beszállást biztosít. A nagyobb hasmagassággal kevesebb helyen akad fenn, ám a tulajok döntő többsége ezt legfeljebb a városi magasabb padkák leküzdésénél kamatoztatja.
Hátrányok: Városban a nagyobb tömeg, autópályán a nagyobb légellenállás eredményez többlet fogyasztást. A magasabb súlypont miatt nehezebb egyszerre kényelmes és kanyarban sem dőlöngélő futóművet készíteni. Többnyire nem is sikerül. Hogy megtudd melyiknél leltek ideális kompromisszumra, teszteket kell átnyálazni. Ha jól rémlik, talán a Qashqai ilyen, de nem akarok hülyeséget mondani.(#145699) Mauzes: "...nekem is a kényelem számít, úthibákat minél kevésbé akarom érezni. Engem az se érdekel, ha emiatt az úttartás kicsit rosszabb.
Sőt, tovább megyek, minél jobb a zajszigetelés, vagy egyáltalán, minél kevésebb "kapcsolat" van a külvilággal, nekem annál jobban tetszik. Nyugodt, stresszmentes utazás tetszik, sportosság, motor hangja meg hasonlók nem izgatnak."
A Volvo S80/V70 például ilyen. Az emelt hasmagasságú XC70-es is. Hogy az XC60 futóműhangulása mennyire kényelmes azt nem tudom.[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
Mauzes
őstag
válasz HookR #145702 üzenetére
Az hüvelykujj szabályként igaz, hogy egy SUV vagy erős de akkor sokat fogyaszt, vagy pedig nem fogyaszt rosszul, de akkor azért gyengus? Vagy vannak kivételt jelentő SUV motorváltozatok?
Sedanban azért vannak már elég erős de még szolid fogyasztású verziók.
Én nem akarok erőgépet, de azért ne szenvedjen. Viszont azért a fogyasztás elég fontos, hisz 2 literes fogyasztáskülönbség 100-150k többlet költséget is jelenthet évente.
-
válasz Mauzes #145703 üzenetére
Valamivel tobbet esznek benzinbol, mint a hatchbackek, nyilvan. Dizelben kisebb a kulonbseg, konkret tapasztalatom nincs, csak x6 40d-vel, az 11-et eszik nem papa tempoban, de a bmw dizelek mindig is jol fogyasztottak.
De pl ez az uj mokka 1.4 turboval eleg gyasz, egyik tesztben se nagyon tudtak elmozditani 10 literrol.
-
Mauzes
őstag
Kia Niro-t próbált már valaki vagy látott élőben? Mennyire "kicsi", egy család mennyire férne el benne babakocsival?
-
HookR
addikt
válasz Mauzes #145703 üzenetére
"Az hüvelykujj szabályként igaz, hogy egy SUV vagy erős de akkor sokat fogyaszt, vagy pedig nem fogyaszt rosszul, de akkor azért gyengus?"
Ezzel a közelítéssel olyan nagyon egyik kategóriánál sem lősz mellé , de ahogy arra aero. is utalt, akadnak kivételek. Nagyobb teljesítményű belsőégésű motoroknál például az egyre több fokozatú váltóval; hengerlekapcsolással; változtatható szelepvezérléssel is ki tudják szélesíteni azt a teljesítmény- és sebességtartományt, ahol a motor hatásfoka közelít az ideálishoz. Az elektromos hajtás meg a dzsolidzsóker, annál már 0-tól, széles fordulatszámban rendelkezésre áll a nagy nyomaték és a fogyasztást is szépen lehet skálázni a teljesítménnyel.Amennyire én látom: a sűrűbb gyorsítást igénylő forgalmi helyzetekben (jellemzően város; hegymenet; gyakori előzésekkel tarkított országút) döntően az adott hajtáslánc (motor, váltó, erőátviteli veszteség) és a tömeg befolyásolja a fogyasztást, míg a monoton, nagy sebességű utazásnál (autópálya) az adott hajtáslánc és a légellenállás. Utóbbira főleg az autó homlokfelülete (minél kisebb magasság) és az alaktényezője (minél inkább csepp forma) van jó hatással . Általánosságban személyautó-kategóriánként szerintem kb. ez a sorrend: kupé < szedán < sportkombi < cuccolós szögletes kombi < SUV/egyterű (itt a 'kupésított' SUV nyilván közelebb van a kombiéhoz).
Aztán persze részletmegoldásokkal (pl. az autó simára burkolt alja; alacsonyabb hasmagasság; levegő trükkös be- és kivezetése kerékjárati ívekbe; állítható méretű, vagy eleve kicsi levegőbevezetés a hűtőmaszkon... stb.), de akár hangsúlyos formai elemekkel ("folyékony szobrászat") a gyártók még tovább tudják csökkenteni a turbulencia mértékét, így simán lehetnek átfedések a besorolásban.Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, akkor az autó a kisebb fogyasztás érdekében legyen minél könnyebb, alacsonyabb és takarékos 'hajtáslánccal' felvértezett!
(#145704) aero.: "...csak x6 40d-vel, az 11-et eszik nem papa tempoban, de a bmw dizelek mindig is jol fogyasztottak."
Meg az X6 amolyan 'kupésított' SUV, ami a nagyobb homlokfelület ellenére javít az alaktényezőn.(#145709) Integrale: Aha. Hát akkor az a részletek okán pont ilyen kakukktojás, besorolásbeli átfedés.
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
En nem annyira hiszek a legellenallas dologban utcan, mint sulycsokkentesben. Uj cla 0,24cw ... Regi autok 0,36-0,42, megse esznek jelentosen tobbet, sot.
-
HookR
addikt
válasz aero. #145710 üzenetére
SUV vs. szedán/kombi viszonylatban merült fel a kérdés, autópályázás kapcsán. Ott pedig nem csak az alaktényező a különbség. Autobahn-on mennyire jellemző, hogy a belső sávot SUV-okkal takarítják?
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
SG3rg0
őstag
Mennyire jó választás most venni egy új J Astrát? A keret 4.5M körüli. Más alternatíva?
-
SG3rg0
őstag
válasz BigBlackDog #145723 üzenetére
A K az sokkal drágább és Sedanba nincsen. Golf kiesik a TSI miatt!
Ocatvia lenne a legjobb választás de csak TSI be van. -
SG3rg0
őstag
válasz BigBlackDog #145728 üzenetére
Mindenütt az olvasni hogy nem vegyen senki TSI-t ha jót akar magának.
-
BigBlackDog
veterán
válasz SG3rg0 #145729 üzenetére
Akkor eléggé szelektíven választottál forrást szerintem. Én legalábbis nem csak ilyeneket olvastam. Ha újabb TSI-ről van szó (pl. 1.4 TSI) és nem a régi láncosról, ráadásul alacsony futással, akkor az általam olvasottak alapján nem mondanám, hogy nem vennék, ha jót akarok magamnak.
De az eredeti kérdésre nem válaszoltál; mi a gond a szíjas TSI motorokkal (mármint konkrétan a motorokkal, nem pedig az arról szóló írásokból összeállítható világképpel)?
Akkor tegyél félre akkor 300-500e Hufot a turbó fenntartására következő 10 évben, válassz ennyivel kevesebbért egy autót. Ha a különböző hibrid/villany/turbós autók nagyobb számban ellepik az utakat (azért a következő 10 évben látok erre esélyt), akkor azért a forgalom ritmusát sem lesz olyan kényelmes felvenni pl. egy 1.6 szívóval. Egy turbós benzin kevesebbet forog, valamennyivel kevesebbet is fogyaszt, ahogy észrevettem. Ok, eggyel több dolog, amire figyelni kell, de szerintem "haladni kell a korral". Persze a Te döntésed, de J Astrát én nem vennék szívóbenzinnel, ha van más alternatíva is.
Egyébként én elmennék a helyedben és mennék egy kört egy ilyennel meg egy olyannal is.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz SG3rg0 #145729 üzenetére
Ez a mindenutt gondolom a becsnepper rovat a TC-n.
Nem kell mindent elhinni amit ott irnak, a 3.gen(2013-) TSI-kkel semmi gond nincs. Altalanosaggban a turbos motorokkal sincsen egyebkent gond, akkor sem ha 10evre tervezel. Be kell tartani az olajcsereket es hidegen nem kell tiporni aztan nem lesz vele gond. Szivobol egyebkent a mazda az egyetlen aki hasznalhato karakteru szivo benzinest gyart.
Egyebkent miert szedant keresel? Nagyon nem praktikus karosszeria. Viszont ha ez tetszik, az mas kerdes.[ Szerkesztve ]
-
Lokids
addikt
Nos most ár lassan 4 gondolkodok azon, hogy milyen autót kéne vennem. És még mindig döntésképtelen vagyok. Eddig rágtam, meg vártam a tél végét. Oda jutottam, hogy majdnem vettem is egy 1 éves Corsa OPC-t.
5 milláért. De kipróbálni akkor ott nem engedték.
Csak az a bajom, hogy ez már az a pénz, amiért kapni egyel nagyobb méretű autót is.
PL Cupra R-ből (265Le) van egy 4.3-ért hahun. És az sem rossz autó. Csak több mint 6 éves.És egyszerűen nem tudok dönteni, hogy ennyi pénzért inkább vegyek kisebb, de újabb kocsit, vagy öregebb nagyobbat.
If you chase two rabbits you will lose them both.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Az mennyire reális, hogy egy most 7,5 millió Ft tényleges vételárú (azaz listaáron valószínűleg drágább) új autót
A: 3 év múlva 3,6-ért
B: 4 év múlva 2,8-ért,
C: 5 év múlva 2 millióértlegalább el lehet majd adni használtan? Másképp kérdezve mennyi lesz az annyi?
Nyilván nagyon függ típustól, de most csak általánosságban érdekel a ti véleményetek.
[ Szerkesztve ]
-
Lokids
addikt
válasz HookR #145736 üzenetére
Akkor nem csak esik nehezemre kiválasztani a megfelelőt.
A vicc, hogy a kis autó is elég, de ott az értékvesztéstől tépném a hajam. A nagyobb már kevesebbet veszít az értékéből, de a fenntartása drágább.
Lehet hiba volt eladni a swiftetMauzeus: Elég rossz autó lehet ekkora értékvesztéssel. Inkább számolj úgy, hogy 5 évesen 50%
[ Szerkesztve ]
If you chase two rabbits you will lose them both.
-
N€T0X|N
őstag
-
footy
addikt
válasz Mauzes #145738 üzenetére
Nincs ember aki ezt megmondja neked. Ahogy te is irod fugg a tipustol, ezen belul a motorizaltsagtol, felszereltsegtol is. Ehhez jon meg a futasteljesitmeny, altalanos allapot(volt-e torve, esztetikai allapot)
Aztan arrol meg nem is beszeltunk, hogyha jon 5 ev mulva egy ujabb valsag, akkor tokmindegy mennyi er, mert senki nem vesz semmit*.
Egy szo minnt szaz olyat vegyel ami megfelel az igenyeidnek, ne olyat amit majd talan jol el lehet majd adni.*Persze a luxusautok mas tortenet
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mauzes #145738 üzenetére
Nem vagyunk jósok sajnos. Ha figyelsz az autódra, tipptopp amikor eladod, akkor kérhetsz érte magasabb árat, mert újszerű lesz az állapota, nem pedig megkímélt.
A hahun nagyjából be tudod lőni, hogy a kategóriában mennyi az annyi.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
vzsryl
nagyúr
válasz Mauzes #145738 üzenetére
Ennyit csak a problémás darabok veszítenek az árukból, főleg ha tele vannak extrákkal, mivel az extrák értékcsökenése sokkal nagyobb magánál az autónál. Tehát egy 7-8m alapárú autó ára 5 évesen kb. 3,5-4-re csökken, de ha tele van dobva 2-3m extrával, akkor a használt ára nem 10--->5 lesz, hanem inkább 4,5m. Most nagyon lesarkítva írtam, de általában így alakul.
Egyébként megfigyelhető, hogy a japán, a koreai és a VAG kocsik ára kevésbé zuhan, viszont vannak egyéb márkákból olyan típusok, amiknek extrém módon esik az áruk, ami nem véletlen, és most nem német presztizsbálnákra' gondolok, hanem átlagos járgányokra.Aztán ott vannak azok a tényezők is, amiket a többiek írtak...
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
freelanced
addikt
Üdv !
Tönkrement a jelenlegi autóm, kéne valami új. 1.0 cm3-es '98-as Seat Ibiza volt.
Árban egyelőre olyan 300.000-ig gondolkodom valamin de bármit meghallgatok ha nem kerül sokkal többe.
Általános varosi használatra lenne, neha esetleg nyaralás.
Amire én gondoltam elsőként az a 94-2004 es évjáratú Suzuki Swift.
Milyen motorral ajánlanátok? Mi a véleményetek? Ajánlott? Mik a tapasztalatok?
Illetve melyek azok amik még szóbajohetnek?
Köszönöm előre is !
Szép napot!
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
tikshow
addikt
válasz freelanced #145744 üzenetére
Totalcar kedvenc Saxo diesel?
-
őstag
válasz sasa134 #145737 üzenetére
Az meg elrozsdál Olyan nehezen hiszem el hogy ezt nem tudják megoldani (az meg egy vicc hogy nekem mint új autó vevőnek kellene megoldani ha 10 évig meg akarom tartani, pluszban ha csináltatok magam egy rozsdavédelmet akkor meg gari ügyben vitatkozhatok ha van valami).
Pedig 3-as mazda tetszik nagyon, enélkül elvinném tesztvezetni (és megnézni hogy azt a bizonyos fekvőrendőrt bírja e ami nekem a benchmark ). De így....
-
erik365
aktív tag
Véleményetek szerint 400-ig lehet "normális" punto2-őt venni?
Normális alatt azt értem hogy vétel után még 200-at ráköltenem, a kötelező dolgokon kívül.1.4 T-jet M32
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- BMW topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen