Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Csillaghajó ihlette az AYANEO eGPU-ját
ph A GD01 talán az első megoldás, ami nagyon komolyan vette a külcsínt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz herrkoser #146094 üzenetére
Egy gyerekkel bőven el lehet férni egy ekkora autóban. 2-3-4 éves koráig a lábteréhez is tudsz pakolni simán.
Amiket írtál, azok közül egyiket se érdemes megvenni, ha hasonló fenntartásút szeretnél.
Egyedül az Accord, ami nem sokkal drágább (csak 1,5x annyi, nem 2-3x) üzemeltetésű, de a 7G hátsó utastere szűkebb, mint a Civicé -oké, a csomagtartó az hodály- , a 8G csomagtere meg pici és a 2.4 motort is sikerült elcseszniük arra a generációra.
Ami értelmes alternatíva lenne, az a Golf/Octavia/Leon kombi 1.4 TSI motorral. Fenntartásban is közel áll, hely is van és még halad is. Megfelelő előéletű, átvizsgált példánnyal nem lesz gondod. Ennél nagyobb kategóriában viszont csak dízelt vennék, mert a benzinesek is beteges konstrukciók, sokat is esznek és a választék is töredéke a dízelesnek.
(amúgy valahogy nem jön ki a matek, hogy 10 évesen hogy van a civicben 80k, ha évi 15-20ezret mész) -
vzsryl
nagyúr
válasz Luck Dragon #146096 üzenetére
Az belülről kisebb a Civic-nél, tapasztalatból írom, még a kombi is kb. Fabia kombi méretet ad, vagy annyit se...
Ilyen áron még esetleg Mazda 6 Mk2 lehetne, de az rohadhat, és mocskosul zajos (futómű, szél) a kategóriájához képest.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Kornel
veterán
El kell fogadni, amit balint és többek is mondtak, hogy ha a civicnel igazán nagyobb autót akar (beltér, csomagtér, nem a külső méretek), akkor csak igazi D szegmensű kombi jöhet szóba.
Gyakorlatilag a civic beltér nagyságában a C szegmens teteje, pár D szegmensű autónál is nagyobb belül.
Én csak azért nem cserélnék, 1 gyerekkel bőven elég a civic, max. egy tetobox kellhet, de még az is túlzás, főleg a hátsó magic ülések variálhatósaga nagy előny ilyen szempontból.Ha mindenképp cserélne, akkor én vagy egy accord mk8 2.0 kombit, vagy egy avensis 3 2.0 kombit vennék.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #146105 üzenetére
Mk8 accordban sorra cserélték a 2.4-es motorokat gariban.
Sokszor találkozhatsz hahu-n így hirdetett, "új" garis motoros példányokkal.
Én biztos kerülném, pedig nekem is rajta volt a bakancslistámon. -
-
herrkoser
tag
válasz diegho #146112 üzenetére
Gyerek nélkül is van annyi cuccunk, hogy kényelmesebb lenne a kombi. Amikor bevágok a kocsiba 2 országúti cangát + 2 főre 7 napi utcai ruhát és egyéb gyalogtúra felszerelést, vagy csak egyszerűen családlátogatásból jövünk tetőig pakolva, na akkor felsírok a nagy raktérért, mint egy dühös csecsemő. Majd ha itt lesz a gyerek, akkor sok mindent meg tudok oldani más szállítási módszerrel, de nem kimondottan csak ő miatta kellene a kombi
-
8th
addikt
válasz Acheron #146093 üzenetére
Gondolom ezzel a motorral az volt a céljuk, hogy az adóztatás szempontjából kedvezőbb 100kW-os teljesítményszint alatt maradjanak és alacsonyabb fordulaton ahol várhatóan az élettartama 90%-át tölti majd jól húzzon. Ehhez viszont nem kell turbó. Ehhez minimális ccm növelés is elég lenne turbó nélkül.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
válasz runner 125 #146097 üzenetére
A4 avanthoz képest szerintem nem szűkebb.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Acheron
őstag
Ennyire alacsony fordulaton érkező nyomatékhoz azért talán kellene még pár köbcenti - vagy a turbo. A Mazda 120 lovas, szintén 2 literes Skyactiv motorja cirka 4000 környékén adja a maximális nyomatékot, és az egy jól sikerült motor. A fejekben pedig a nagyobb motorméret általában nagyobb fogyasztást is jelent, még ha ez nem is minden esetben igaz, ki tudja hogy fogadná a piac, főleg ebben a downsizing mizériával átitatott környezetben.
A Volvonál mondhatni hagyomány a turbós motorok használata, tőlük egy szívó bedobása nagyobb meglepetés lenne (számomra). Az pedig, hogy egy konstrukció különböző teljesítményűre hangolt példányaival fedik le a palettát, szerintem logikus lépés, gazdaságilag mindenképp.
Más kérdés, hogy magamnak nem ezt a gyengített verziót választanám. És már csak hagyományőrzésből is maradhattak volna az öt henger mellett(#146118) Kornel: Szép . Ehhez sokszor a kombi sem elég, ha az első üléseket nem tudod síkba fektetni.
Itt már csak a tetőcsomagtartó segít (pont egy ilyen létrát hurcolásztam egy időben Apósom és közöttünk, fent a tetőcsomagtartón. 120 -nál pont olyan hangot kezdett kiadni, mint a Star Wars -ban az Y szárnyú kötelék )[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Acheron #146120 üzenetére
Házon belüli példa. [link] 1500rpm-nél már 160Nm-t tud. Kb. 2200 - 4700rpm tartományban végig 180Nm felett van a nyomaték így teljesen jól autózható turbó nélkül is. De ugyan ilyen jól vezethető az Audi 2.4 30v V6 motorja a Toyota (Camry) 2.2 16v szívóbenzin motorja vagy épp a BMW E30 2.7 eta blokkja. Azok is a béka segge alól húznak. És ezek bőven 20+ éves motorkonstrukciók. Azóta csak fejlődött annyit az autóipar, hogy megoldják ugyanezt euro6 ready kivitelben csiga nélkül.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Victoryus94
őstag
Puntóból mi éri meg jobban? Egy 2003-as 500-600 körül, vagy egy 2006-2009-est 700-800 körül?
(esetleg van több altípus, nem csak évszámfüggő a dolog?)1.2-es benzinesre gondoltam (fogyasztás miatt), de még rá lehet beszélni akármire.
(májustól lesz aktuális a vásárlás, ár függvényében húzódhat kicsit - egyelőre nem vészesen sürgős az autó)A nagy hátsó lámpát leszámítva tetszik is a kocsi, ki tudok vele egyezni.
[ Szerkesztve ]
-
CsakEgySrác
csendes tag
Hali!
Ha veszek egy autót 1 millióért, akkor milyen költségekkel kell számoljak pluszban? Csak azért kérdezem, mert szeretnék előre kalkulálni. Szóval egy egyszerű szívóbenzines autót vennék, és én ezekkel a plusz költségekkel számolok: átírás, biztosítás, casco, első szerviz. Ezekre ha kb 200 ezer Forinttal számolok, akkor nem tévedek nagyot? Vagy több pénzt kéne még félrerakni?
Köszi srácok előre is
-
diegho
nagyúr
válasz CsakEgySrác #146123 üzenetére
200k reális.
-
Victoryus94
őstag
válasz Victoryus94 #146122 üzenetére
Ui.: Mennék vele városba... (lehetőleg akkor is, ha épp szmog van...)
Mivel első kocsi, nem lesz napi szinten használva, de ősztől ezzel járnék munkába (II. ker; én meg vidéki vagyok ~20km) -
szabonagyur
félisten
válasz diegho #146124 üzenetére
200k minden eséllyel nem reális, vagyis sok tényezős. Ha még nem régi a jogosítvány simán lehet 40-50e is egy kötelező, 1M-s kocsira meg a casco szintén lehet akár értelmetlenül drága. Átírás az tervezhető a kalkulátorokkal. Első szerviz is attól függ kinek mit takar... ha csak egy olajcsere akkor talán...
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
diegho
nagyúr
válasz szabonagyur #146126 üzenetére
Tehát a biztosításokat csak egy öszegben előre 1 évre lehet fizetni, értem én, hogy meg akartad mondani a frankót, csak nem mindig jön be...
-
szabonagyur
félisten
válasz diegho #146127 üzenetére
A kérdező valószínűleg egyben gondolta. Ennyi erővel ne számoljon tényleg csak egy olajcserével vásárláskor, ráér 1 hónappal később is a többi és akkor még a 200k is sok hozzá...
Normális ember úgy kalkulál egy autó vásárlást, hogy lesz pénze a következő hónapra is, nem csak megvenni.
Sőt ne is számoljon azzal sem ha esetleg kuka az akksi vagy a gumi, stb...
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
CsakEgySrác
csendes tag
válasz szabonagyur #146128 üzenetére
A biztosítást valóban úgy számoltam, hogy negyedévente fizetném. Vagy anyum nevén lenne az autó, és akkor jóval olcsóbb lenne a biztosítás. Nem tudom, hogy melyik a jobb.
Lehet, hogy nem a legszerencsésebben tettem fel a kérdést. Az lenne a lényeg, hogy olyan felmerülő költségekre hívjátok fel a figyelmem autóvásárlásnál, amivel esetlegesen nem számoltam.
Első szerviznél ti miket cserélnétek?
-
diegho
nagyúr
válasz szabonagyur #146128 üzenetére
Ha 1.2M van az egészre és 1M az autó, marad 200k, akkor nem fog egy évre akár 80k-t elverni biztosításra a kötelező szervizek kárára, hanem ésszel kifizeti a három hónapot és szépen megcsináltat mindent. Nekem ez mindennel együtt volt 167k és ebben összes olaj, összes szíj, görgő, szűrő, klíma töltés (ajándék), gyertyák és egy új kulcs volt benne. A biztosításra fizettem 11k-t negyed évre (nem én kötöttem, ha én kötöm olcsóbb) Casco-ra 5k-t és első autó volt a nevemen.
CsakEgySrác első szerviznél autótól függően én ezt javasolnám:
- vezérlés - ha szíjas - görgővel vízpumpával
- hosszbordás szíj görgővel
- olaj+szűrők - fékolaj is
- üzemanyag szűrő
- nem árt egy hűtőfolyadék csere sem, akár termosztáttal együtt
- gyertyákEhhez jöhetnek még extrák, mint pl klíma töltés, de egy teljes átvizsgálás alkalmával kiderül mire kell költeni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz CsakEgySrác #146131 üzenetére
Így van, gumi sem terem ám magától.
Viszont amennyiben nem mész sokat (<=15k), akkor a negyevszakos sem ördögtől való.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz CsakEgySrác #146133 üzenetére
Nyugi, én egy legalja (amúgy nem az ) apolloval nyomom
-
Kornel
veterán
válasz CsakEgySrác #146135 üzenetére
Hát ha még eljöttél volna az autós topic talira, akkor még a profilmélységünket is tudnád
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CsakEgySrác #146129 üzenetére
Szvsz inkább fizesd évente egy összegben a rokonod nevére, mintsem saját neveddel+negyedéves fizetéssel drágítsd
-
CsakEgySrác
csendes tag
válasz Kornel #146136 üzenetére
A fenébe Még csak biciklim van, de amint jobb lesz az idő, kinézek egy ilyen talira, mert a társaság hihetetlen
molnarpeter igazad van, bár felmerül bennem a kérdés, hogy nekem valami hátrányom származhat abból, hogy nem az én nevemen van a kocsi? Tudom így a bónusz nem nekem gyűlik, viszont a rendőrök piszkálódnak érte?
-
Acheron
őstag
Valószínűleg meg lehetne oldani - ha ez lett volna a cél. Ezek javarészt 5 - 6 hengeres motorok, az egy Camry kivételével, ők pedig deklaráltan egy relatív olcsón gyártható (már a mi a gyártási költségeket illeti) motorcsaládot terveztek kifejleszteni, ami lefedi a teljes palettát. Erre jó megoldás lehet egy ilyen köztes átmérőjű blokk, amivel a feltöltéstől, beállításoktól és nyilván az egyéb alkatrészek terhelhetőségétől függően 122 - 306 lóerőt tudnak kezelni. (nem tudom, a 367 lovas Polestar -ban ugyanez a blokk van -e, de köbcentire az is megegyezik vele)
Visszatérve a kiinduló motorhoz, szívesen kipróbálnék egy 1.6 Ford ecoboost -al szerelt V40 -et is vele szemben (vagy szívesen olvasnék összehasonlító tesztet) , kíváncsi lennék a különbségre -
BigBlackDog
veterán
válasz CsakEgySrác #146138 üzenetére
Nyugi, BKV-val jönni sem egyedi eset lenne.
Kölcsönadási szerződés legyen Nálad mindig, akkor szerintem nem lehet mibe belekötni ilyen téren.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz molnarpeter #146137 üzenetére
Csak ugye valamikor el kell kezdeni neki is gyűjteni a bónuszt...
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz szabonagyur #146141 üzenetére
Én is így voltam ezzel. Első évben 98ezer egyben, most "csak" 75 ezer... (persze úgy hogy váltottam, mert a régi nem nagyon változott volna ha maradok)
Gipsz Jakab
-
Atomgeszi
veterán
válasz BigBlackDog #146140 üzenetére
Családon belül szerintem nem kell kölcsönadási. Legalábbis nálunk sosem kérték egyik autónál sem. Személyin ott van édesanyja neve, eddig bőven elég volt. De azért mindjárt google-zok egyet!
[link] Ha van nem hátrány, de szerintem egyből úgy vegyék az autót ahogy lentebb írtam:Az autó lehet a srác nevén, üzembentartó pedig a kedves mutter. Problem solved.
Bónusz nem gyűjtődik, de, ha véletlen 2 éven belül beütne valami krach és nem lenne újra autó(biztosítás) a nevén, így is úgyis elveszti(ami persze megint egy baszom nagy marhaság, persze ezzel is csak a biztosító jár jól) a megszerzett bónuszt, sajnos.Ja meg ez, hogy évről évre drábább lesz, nem hogy olcsóbb a biztosítás.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Atomgeszi #146143 üzenetére
Elvileg igen, nem kell, csak tudd igazolni a családi kapcsolatot (mondjuk az anyja nevét mindenki tudja igazolni, bár mivel az nem egyedi azonosító, így elvben még az sem egyértelmű). Ezért mondtam, hogy a legbiztosabb a kölcsönadási. Persze, az esetek 95%-ban nem fogják kérni jó eséllyel.
-
Atomgeszi
veterán
válasz BigBlackDog #146144 üzenetére
Mondjuk, ha külföldre megy(akár átutazóban) ott végképp nem hátrány!
-
CsakEgySrác
csendes tag
BigBlackDog #146140: Már nagyon várom a tavaszt, hogy legalább tekerni tudjak
BigBlackDog, Jakab66[hun], Atomgeszi: köszi a válaszokat, szerintem kimaxoltuk ezt a témát
-
vapeti12
csendes újonc
Sziasztok!
Nálam tapasztaltabbak tanácsai érdekelne a következő helyzetben:
Belekezdünk egy családi ház építésbe és főleg amiatt vennék egy második autót a családba. A cél első sorban az építkezés során felmerülő anyagok szállítása, ezért a preferált a kombi, de ha az nem is akkor a vonóhorog mindenképp. Nyugodt szívvel tenném be a sittes zsákot, ennek megfelelő állapotú autó volna jó, amin 1-1,5 évvel később túl is adnék. Az utánfutós üzem miatt egy nyomatékosabb dízel motorosra gondoltam. A fogyasztás nem elsődleges szempont, annyit nem mennénk vele hogy fájjon.
Másod sorban párom marad otthon ebben az időszakban babával, és adott esetben jó lenne ha ő is el tudná vezetgetni, ezért mondjuk a szervókormány mint egyetlen extra igény ami felmerül, de nem feltétel.
Első ránézésre azt mondanám hogy 300e-be jó volna beleférni átírással. Ezen felül biztosításra plusz tankolásra költenék, külföldi autó reg. adó intézésével meg műszakiztatással nem foglalkoznék idő hiányában. Még mondjuk valami alap szervíz ha nagyon muszáj.
Reális? Merre nézelődjek? Mit igen, mit ne?
Köszi előre is!
Peti
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest