- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Hobby elektronika
- Milyen TV-t vegyek?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Merevlemezek megbízhatósága, élettartama
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
Bemásztam ma yaris alá, vki MEGINT lelopkodott pár kupakokat kifolyókról. Tudomisén ilyen 400Ft darabja ennyi nem fér be? Kiesni tuti nem tudnak ezek kiesni.
hátul kifolyóknál vasnál azért rozsda kezdemény. [link]
Kipuf tartó néz ki a legcsúnyábban, de tippre még 7-9mm vastagságban megvan az anyag. [link]
Nem nagyon értek hozzá, hogy ez jó vagy rossz egy 12éves autótól...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Cyborg
őstag
Hát ezaz, van dilemma bőven, vagy nincs dilemma, ha nem számolgat az ember
Most dízelem van, 15 éve nyúzom, már öreg, 20 éves, meg sajnálom is, mert elég rövideket megyek az utóbbi 10 évben. Szerintem nem megyek 10ezret se egy évben, az éves olajcsere hamarabb eljön, mint a 10ezer km, kis városban lakom, hamar odaérek mindenhova, meló is 10km, egyszóval akaratlanul is gyilkolom.
Lehet , hogy veszek még utoljára egy fosszilis autót, vagy megvárom, amíg teljesen kihullik alólam a mostani kocsi, addig hátha lesz valami változás, vagy beesik a passat gte ára olyan 2-2,5 millióra
Egy prius pluginnel amúgy már szinte 90%-ban emisszió mentesen tudnék közlekedni, de sajnos az is még az elérhetetlen kategória, vagyis én annyi pénzt nem adok autóért.Az is érdekes, hogy szerintem tökre adja magát, hogy egy golf kombi gte, vagy egy auris kombi plugin lenne az ideális családi autó, de mégsem létezik egyik se.
Szerintem sokan váltanának zöld(ebb) technkiára, de a csóró magyarnak még nem adja ki a matek mindig.
-
Füleske
addikt
válasz yuing #187050 üzenetére
Egyébként én is olvastam már olyat hogy nem lesz több e-up/citigo/mii . Amint elég MEB platformra épülő elektromos autót tudnak gyártani (ID sorozat, Skoda Enyaq, Seat el-born stb.) akkor nem fognak a nem elektromos platformra épülőkkel ( = profitot nem termelő co2 kvótaautók) tovább foglalkozni.
-
Laslow
senior tag
Sziasztok!
Egy 2007-es KIA Picanto utódját keressük. Kisautó kategóriában mit ajánlotok az alábbi szempontokra?2010-től
max 2,2M Ft-ig
benzin vagy hibrid hajtással
automata váltóval
min. 250 literes csomagtartóval
kizárólag Budapesten belüli használatra
évi 10.000 km futásra
második autónak
163 cm magas női sofőrnek
két gyerekkel hátul?A Honda Jazzen és Toyota Yarison felül nem látok semmit, de biztos kell legyen más ajánlott típus is.
[ Szerkesztve ]
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
válasz Laslow #187055 üzenetére
Polo, és klónjai? Hyundai i20 (meg nem tudom mi a párja Kiaban)? Mazda 2? Csak ötletek, nem tudom ebben az árkategóriában ezekből melyik évjárat, motor, felszereltség fér bele. 2 gyerekhez amúgy én Picanto méretet már nem nézném, inkább eggyel nagyobbak, mint fent is. Illetve gyerekkel külsőre a Jazzhez hasonlóan jó kialakításúnak tűnik a Nissan Note, de nincs vele személyes tapasztalatom (egy kolléga használt ilyet családi autónak két kicsivel).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Laslow
senior tag
válasz parandroid #187056 üzenetére
Az i20-at azért vetettem el, mert épp a napokban néztem a fenntartásokkal kezelendő ADAC 10 éves meghibásodási statisztikát, és ott az jött ki a legrosszabbnak. A Mazdákat meg a rozsda miatt szórtam ki, egy 323f nálunk is szétrohadt, és ahogy hallom az újabbak sem tartósabbak. A Polonak és a Notenak utánanézek.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
Laslow
senior tag
válasz kisza25 #187059 üzenetére
Sajnos külsőleg nagyobb autó kell. Ennek az az oka, hogy az utakon sokan sajnos semmibe veszik a pici autót. Napi szinten. Nagyon éles a kontraszt, amikor Picantoval, és amikor Ceeddel/Auris-szal közlekedünk Budapesten. Picantot vezetve folyton bevágnak elénk, elvárják, hogy elsőbbséget adjunk amikor a KRESZ szerint a Picantonak lenne elsőbbsége, stb. Egy nagy kombival ez a jelenség nagyjából megszűnik, tapasztaljuk. Ugyanakkor nagy autó nem kell, mert annak a beltere is nagy, és így kényelmetlen egy az átlagnál kisebb termetű embernek, akinek a Picanto belső mérete tökéletes, valamint második autót keresünk, kis városit, amivel könnyű parkolni, de azért aminek a csomagtartója már értelmezhető méretű, pl belefér két iskolatáska, meg még ha kell valami (250-350 liter környéke). Az autó tényleg nem fogja elhagyni Budapestet, nem kell nagy legyen évente egyszer sem.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
Laslow
senior tag
válasz molnarpeter #187058 üzenetére
Mindenképp kell hátsó ajtó is!
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Laslow #187064 üzenetére
Némi iróniával írtam csak a Hondát, a Toyota hibrid rendszere nagyságrendekkel megbízhatóbb
Írtad, hogy nem fogja elhagyni a városhatárt. C-Zero/iOn/i-MiEV pont van már ennyiért, érdemes ránézni, ingyen parkolás, olcsó "tankolás", kedvezményes adózás mellett pont erre a felhasználásra való. Fb csoportjában érdemes körülnézni, ott a több infó szokott lenni az eladó példányokról, akku infókat könnyen ki lehet nyerni, e-service ért a típushoz.
[ Szerkesztve ]
-
Laslow
senior tag
válasz molnarpeter #187065 üzenetére
Elektromosban nem gondolkozunk, mert nincs lehetőség otthon vezetékről tölteni. Sem munkahelyen. Az meg a világ legnagyobb macerája lenne, hogy csak azért elmenjünk valahova naponta fél-két órára, hogy tudjuk ott tölteni... A sima hibrid viszont, mint pl az Aurisunk, tökéletes, csak az most a nagy, családi autónk, ami mellé kicsit keresünk.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
válasz Laslow #187060 üzenetére
A mazdákat ne kiszórd, hanem nézd (nézesd) át vásárlás előtt. Polo mellet ott vannak ugyanannak az olcsóbb verziói, seat ibiza, skoda fabia. Utóbbit én nem venném, próbáltam, nagyon nem tetszett, de sokan szeretik. Ibizát többet vezettem, használható, érzetre jóval közelebb van a polohoz, mint a fabia. Amúgy golfot is nyugodtan nézzetek, 2-3 generációval korábbiak kb akkorák, mint most egy polo. Esetleg még Clio/Pug 20x jöhet még szóba. Fiesta, Corsa is van, azok is biztos jók. Igazából ebben a kategóriában azt kell venni, amiből találsz egy jó állapotút, és még el tudod fogadni autónak. Ha olyat keresel, ami kimondottan tetszik is, az mindig nagyon leszűkíti a kört, és a végén a műszaki tartalom lesz kompromisszumos. Márpedig ennyiért sajnos már lesznek kompromisszumok bőven.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Laslow #187063 üzenetére
nekem volt i20. meg most seat ibiza sport, hát nem igazán akarnak elsőbbséget adni, de leginkább eltiporni, pedig mindkettő relatív sportosan néz ki
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #187069 üzenetére
Mert egész jól néz ki szemből.
Előlem sosem húzódnak le kb, ránézésre is tudják, hogy nincs tarcsi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz diegho #187070 üzenetére
igen, seat ibiza sport 1,4 16v
BigBlackDog: mert a polo eleje olyan, mint a golf
SzlobiG: volt az is
mobal: párszor leírtam már: vírus on, munka off, nyaraltatás off és ebből tudtam gyorsan pénzt csinálni (tipo-t 3,3M eladtam, seatot 1,4M vettem)
Nem éri meg ilyen gyakran cserélgetni, éves szinten kb 300 eFt bukó egy autón, ha 3-4M Ft körül van az értéke, az más kérdés, hogy rákölteni egyikre sem kellett, szóval relatív.
A tipo 15 hónapot volt meg, azon 450eFt volt a bukó, de nem terveztem eladni, így alakult.
tboldi: kilincsel előre, vagy hogyan? Amúgy nem kereszteződésekben nem adják meg, az eleje, valahogy össze van húzva, így még kisebbnek tűnik, mint amekkora[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz tboldi #187074 üzenetére
Sajnos az igazi megoldás az, hogy a határ megfelelő oldalán kell vezetni. Rémálom, ami a magyar utakon megy. Sajnos komolyan örülök, hogy ritkán járok arra. Pedig errefelé kicsit több a jól motorizált, vagy kicsit még a gyárinál is szakszerűen feljebb pöckölt autó az utakon, de engem még soha egy Porsche, Lambo, vagy R8 nem akart letolni, ha hazamegyünk Magyarországra, ott az az érzésem, hogy minden szakadt Focust (csak példa, tényleg bármi lehet) a bizonyítási vágy hajt, úgy küzdenek minden egyes másodpercért, mintha az életük múlna rajta...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #187075 üzenetére
Fék nélkül.
peterkeT: Én is mindenkit letolok a g’be, pedig csak 83 vérmes paci áll rendelkezésemre.
Na, jó, nem. Bár szeretek lendületesen vezetni, és utálom azt is, ha indokolatlanul lassan haladnak előttem (itt, Mosonmagyaróváron viszonylag sűrűn előfordul, hogy 50 helyett maxi 40-nel vonatozunk, de inkább kevesebbel), de türelmes és empatikus szoktam lenni, nem villogok, nem erősködök, stb.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz kisza25 #187075 üzenetére
Így már nekem is világos meg érthető a csere, csak emlékeztem, hogy újonnan vetted a Tipo-t.
Apropó ha már Tipo nálunk a cég vett 8db-ot 1.4 szívó benyával...nem is emlékszek mikor mentem ennyire lusta autóval, valami szörnyű közlekedni vele jól meg kell gondolni vel egy előzést és még raktak mellé egy 6-os váltót. Pályán a 130-at se képes tartani ha jön egy pici emelkedő simán vissza lassul 110-re tempomattal, arról nem beszélve hogy zabál is elég rendesen kolléga 700km alatt kétszer kellett megtankolnia, így jellemezte: mint egy beteg teve olyan lomha. Amúgy maga az autó nem rossz, de ez a motor egy átok bele.
Én a kis 208 1.4hdi-vel lazán ott hagyom pláne hogy az bírja a tempomat 145-t is.
-
válasz SzlobiG #187078 üzenetére
Hozzászokott már mindenki a 100+ lóhoz, meg a turbóhoz. Szívó benzin kicsit másképp működik, pláne ha takarékosra próbálják hangolni. Mindig a jó öreg 1,3-as Felicia jut eszembe, a maga idejében de szerettem azt az autót, de menni sose akart szegény.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #187076 üzenetére
tegnap bb tesco melletti mosóból kanyarodtam ki balra (nincs a térképen olyan új a balaton út kft melletti füves területen van), ott elvileg 50-el lehet menni (lakott terület) messzebb jobbról jött egy jetta, kifordultam, kettőben kihuzattam 60-ig ne tartsam fel, de Ő azért bele jött a seggembe (simán meg is előzhetett volna, de nem, meg igazából nem is tartottam volna fel, ha nem jött volna gyorsabban, mint amivel lehetne). A tesco-t elhagyva, van egy lakott terület vége tábla, de csak 60-al lehet menni, mert egy rövid bekötő út a teherforgalom miatt, ott megelőzött záró vonalon kanyarba. Előttem is ment egy autó nem sokkal messzebb, szóval nem jutott messzire. Mivel csak kocsikáztam ,mondom meg nézem hova volt ilyen sietős. Szóval a balcsi felől jött délnek, majd vissza azzal párhuzamosan északnak, majd teljesen le a balcsi partra (partra már nem követtem), tutira csak autókázott, mert amikor mögötte mentem már nem is sietett sehova,csak az zavarta, hogy ki jöttem elé...
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz SzlobiG #187078 üzenetére
kb 5-8ekm után kezd el menni kicsit jobban, de a 6. max sebesség tartásra van benne, amúgy az 5 van felosztva 6-ra, nem hosszú benne a 6. Nálam stabilan 8 körül evett. Forgatni kell, ha haladni akarsz, nyomatékcsúcs 4500-nál van, a max paci meg 6000-nél. 3500-4000-től lehet vele érdemben gyorsítani. Amúgy 140-el stabilabban tud menni, mert ott már 3800-at forog, közelebb van a nyomatékcsúcshoz.
Nem tudom, én tudtam azzal is haladni. (kamion mellett 150)[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
dj79
senior tag
válasz kisza25 #187081 üzenetére
Véleménykülönbségi vitaestet nyitnék engedelmetekkel. Hibrid vagy elektromos nem opció, városi használatra, sok rövid út hideg motorral, évenkénti 4-5000km használatra (olajcsere évente) , mi lenne a körülményekhez legideálisabb választás:
- kisköbcentis szívóbenzin, hogy hamarabb melegedjen át a rendszer
- nagyobb köbcentis szívóbenzin, hogy ne savasodjon annyira az olaj
- esetleg egy dpf,dmf mentes 1.3jtd, 1.4hdi, mert itt nincs benzin, ami lemosná a motorolajat a hengerfalról a sok rövid út alatt?
- SDI neeeeem -
Tin
veterán
Legkevésbé a nagy köbcentis szívó benzinest nyírod ezzel a használattal. Az még talán időben fel is melegszik annyira, hogy fűtsön. Évi 5e km-nél meg hiába a 10 feletti fogyasztás, keveset mész, kevés a benzinköltség. Ha valami 10 éves japán választasz, nagy bajod nem lehet vele, csak legyen elnyűhetetlen a motor. (szerintem)
-
nagy köbcentis szívóbenya, lehet v8 is, úgyis csak 5ekm-t mész évente, mindegy mennyit fogyaszt
SzlobiG: 208 1,4 hdi 0-100 17 másodperc, tipo 1,4 smpi 11,5 másodperc, teljesen másképpen kell használni a kettő motort, nekem is volt 1,4 crdi i30-am, érzetre jobban megy, de csak addig míg krúzolsz, mert már 1750 rpm-től van 220 Nm, de hiába akarod pörgetni nem megy jobban, a szívó benya meg 3500-ig döglött, de pörgetve meg jön az erő folyamatosan, másképp kell őket használni[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyköbcentis benya. Nekem a 2.5 szívó nagyon gyorsan bemelegszik, még télen is (és több az olaj benne így lassabban is degradálódik le a mostoha körülmények között). Az 1.2 benzines sokkal lassabban melegszik be a 2.0 TDI meg még lassabban.
Ha keveset mész a fogyi nem árképző igazán és a kis ccm-es is sokat fog enni rövid utakon, viszont a nagyobb motor jól jön előzésnél, besorolásnál vagy ha mégis pályára tévedne az ember.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
grizlisandor
addikt
- Kisköbcentis szívóbenzin: EURO3 motorral néznék, hogy az EGR szeleppel se kelljen foglalkozni, mondjuk így meg nem éppen fiatal gép lesz. Azt hiszem, Mágus vett hasonló használatra egy Golf 4-t.
- Nagyköbcentis szívóbenzin: Nem tudom.
- Nem agyonbonyolított dízel is belefér, kivéve ha BP, mert ugye jönnek talán a korlátozások(?).
- Pedig az lenne a legjobb, tudod te is jól. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz parandroid #187087 üzenetére
Jogos. 2.0 sorhat is szépen szól vagy egy picit nagyobb 2.5 V6. Vagy az egyetlen tényleg jó hangú 4 hengeresként ott a boxer motor.
#nincsbennetarcsi
-
Naja, bár én hétköznapi motorokról beszéltem. Én a gen2 (R56) Cooper szívó 1,6-osának a hangját is nagyon szerettem, hiába megy jobban az új az 1,5-ös turbóssal, akármilyen mesterien próbálták kihozni belőle a legkulturáltabb járást, azért mégiscsak 3 henger...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tin
veterán
Nekünk egy 2005-ös 1.8-as Corolla Verso volt erre a célra, 6 évig. De azt csak a 2005 nyár utáni gyártásút szabad venni, előtte ették a olajat. Ez nem. Belement 50e km, idő 90%-ában rövid utak, semmi olajfogyasztás és ment is rendesen. Igaz télen rövid távokon bevert akár 13-et is, de havi 1 tankolásnál mindegy volt. És hosszabb utakra is simán használható volt. 1.4 körül adtam el ősszel 160e km-el. Erre a célra ideális, de sztem ugyanez a motor volt a sima Corollában is. Előtte egy 2000 cm3-es Accordom volt 5 évig, ugyanez a szitu.
-
STC Speed
őstag
Sziasztok,
Fenntartás szempontból szerintetek melyik autó barátságosabb?
2008 környékéről Ford Focus mk 2 1.6 benzin vagy VW Jetta 5 1.6 MPI?Köszi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz parandroid #187091 üzenetére
2.5 boxerrel a gépem orrában elfogult vagyok azt vedd hozzá.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz focvis #187093 üzenetére
Pont így fogtam fel
Lehet, hogy az ibiza tetszetősebb, de a tipo sokkal jobb autó volt, minden téren. Jobb volt a rugózása, zajszigetelése, helykinálata, kényelme, hangja, váltója, féke. Csomagtere meg jóval nagyobb.
Amiben ibiza jobb, hogy kevesebbet fogyaszt, mert 165kg-al könnyebb, ugyanez miatt jobban megy és közvetlenebb a kormányzása, jobban megnézik és eddig kb mindenki azt, hitte egy új autó, ami jó érzéssel tölt el, mert ahhoz képest meg olcsó volt, de ennyi. Amúgy a sport futómű és relatív széles és peres gumival kanyargós jó úton élvezeteset lehet autózni, de többnyire átok ezeken az utakon, konkrétan más utakon járok, mint eddig, mert van egy két szakasz, ahol a vesekövem elmegy, azokat inkább kerülöm, szó szerint, 2km helyett inkább megyek 4-et, de jobb legyen az út. Ausztriában biztos jobban szeretném, főleg a hegyekben ahol voltam[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz molnarpeter #187097 üzenetére
nem egy, 2,5
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #187099 üzenetére
Bár csak az lenne, az legalább keveset eszik.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen