- Gaming notebook topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bdanyy
addikt
Ez egyébként nálam is kérdés, én a HO miatt használom többet a kocsit jelenleg. Nem vagyok helyhez se kötve, illetve kerülöm a tömegközlekedést, amit eddig útközben elintéztem, ahhoz most autóba ülök.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Nerd
aktív tag
válasz Dare2Live #187450 üzenetére
Egyelore ugy tunik, hogy nem fog valtozni. Pesten eddig sem hasznaltam, nekem mindenhova jo volt a BKV, illetve hazhoz szoktam rendelni nagyobb dolgokat. Hetvegi nagy bevasarlasra es videkre jarasra volt hasznalva, igy a kicsikocsiba nagyreszt autopalya kilometer lett beletekerve. Na ez a videkre jaras kezd lenullazodni, a hetvegi bevasarlast meg tudom oldani maskeppen. Viszont evente egyszer ketszer valoszinuleg kelleni fog a kocsi, csalad meg nincs a kornyeken szoval kolcson keres nem jatszik, ezert nehez dontes, de pl. most 4 hete all a kocsi, vagyis kb csak rohasztom benne a benzint (kb 6 hete tankoltam premiumot, 3/4-n van a tank) lehet ki kellene adnom berlesre
-
nandow
aktív tag
Ezt már azt hiszem láttam máshol is, jónak tűnik, de valóban nem olcsó.
Igazából ezt csak akkor érdemes megvenni, ha már tényleg van 3 gyerek, előtte meg vehetem majd egyenként a gyereküléseket...
De a kérdés odébb lesz még, egyelőre 1 lurkó van.
Viszont szeretnénk majd még, de én nem akarok emiatt egyterűt (esetleg suvot) venni, bármennyire is az a praktikus. Szeretem, ha egy autónak "autó" formája van (most is szedánom van). Kombi is bejön, azt simán bevállalnám még a nagyobb hely miatt.
Aztán ha ott tartunk majd egyszer, lehet az élet és a szükség átírja ezen véleményemet. -
(Bundás)
addikt
válasz aero. #187412 üzenetére
Szia!
Ez tuti? Nem találtam holt-biztos leírást, de itt mintha azt írnák 2001-2006 közötti kiadások a bmw féle tritec motorral lennének szerelve (az "s", a "jcw" is), a második gen 2006-tól pedig már prince motoros.
(#187413) molnarpeter : mx5-ből az "újabb" generáció tetszik, de az bőven keret felett van.
3-3.5 millió körül vannak 126 lóerős előző gen szériái kemény tetővel. Egyenlőre vegyes érzés, legalább látnom kéne élőben; berakom a talonba.(#187411) pit stop : akkor ds5 kilőve
//
esetleg coupe jellegben más platform ötlet?a4 cabrio+hardtop vélemény? V6 2.4-3liter/quattro motorokról tapasztalat? Esetleg váltó terén ami kerülendő?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #187456 üzenetére
1st gen. drága lesz, elindult felfelé az áruk. Pedig az a legjobb TT.
-
válasz Bdanyy #187451 üzenetére
Ez a konnektoros hibrid, meg elektromos autó amúgy érdekes kérdés. Valahol van róla úgy is megtérülési számítás, hogy a töltést is beleszámolják? Meg azért egy otthoni töltő sem olcsó mulatság, nekem a bmw-nél 4-5k eur-t mondtak, plusz nyilván az áramszolgáltatóval is le kell bizniszelni a bekötést, ha van egyáltalán garázsod (illetve ha a bérbeadó hozzájárul a bekötéshez, és te is vállalod úgy is, hogy ki tudja, mikor költözöl). Szerintem ez már több, mint amennyiért itt a többség autót keres. És akkor még egy ampert se toltál bele...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dare2Live #187443 üzenetére
"Automatát szerettem volna", azért HSD. Meg mert nem 15 litert fogyaszt, szóval ha van valami nyűgje, legalább üzemanyagon visszajön, hagyományos automata és 10l/100km mellett jobban fáj, mikor néhány százas ráborul felújítás címén
Ampera meg villannyal megy úgy, mint az eddigi 1.8T, ha nem jobban is, villany nyomaték vicces dolog
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187460 üzenetére
PHEV-nél az otthoni töltés az egy 50 ezer forintos kábel, meg egy fali konnektor vagy (hasamra ütök) 20 ezres hosszabbító
[ Szerkesztve ]
-
válasz (Bundás) #187455 üzenetére
Én pár évig jártam egy gen2 Cooper-rel (R56, 125 LE, szívó 1,6, pezsgőzöld), amíg ki nem törték alólam. Imádtam. 70k km körül vettem, asszem 90-92 körül adtam be a biztosítónak a baleset után. Igen, Prince motor. Fogalmam sincs, hogy kokszosodott-e, nem is nagyon érdekelt. Állítólag egyébként a turbós verzió hajlamosabb rá.
Kicsit olyan ez amúgy, mint a rohadó mazdák. Amióta itt ennyit beszéltek róla, direkt figyelem őket, de én még rohadtat nem láttam errefelé belőle. Mercedes, BMW, VW akad bőven torkavéres példány, lyukas küszöbbel, pörsenéses ajtókkal, vagy kívülről is láthatóan hiányos kerékdob-lemezzel. Nem is értem amúgy, mert itt ezek elvileg azonnal buknak tüv-ön, lakatolni őket meg instant gtk. Szóval az az elméletem, hogy ami kicsit is kezd rohadni, azt azonnal viszik a balkáni nepperek, a többit meg elégedetten használják itt. Aztán indul a pletyka, hogy a mazda rohad, a prince kokszosodik, a dízel meg füstöl. Ja, azok, amikre az árérzékeny keleti piacon kereslet van, azok biztos...
Minivel amúgy óvatosan, egyszer rákapsz, többet nemigen szállsz ki belőle. A tört helyett én is megint azt vettem, már a gen3-at (f56).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
molnarpeter
nagyúr
Autopal.hu? Turo jutott még eszembe, bár Magyarországon nincs nagy piac, viszont külföldieket be lehet célozni vele talán.
Bp tekeregni meg ott vannak a carsharing szolgáltatók (GreenGo, Limo, ShareNow).
Illetve prémium benzin egy évet elvan legalább, azon ne aggódj
[ Szerkesztve ]
-
válasz molnarpeter #187462 üzenetére
Megnéztem a hivatalos bmw árakat ( [link] ), 1000 eur a 3 fázisos töltő, 300 a kábel, 800 a szerelés. Tja.
Mondjuk az utóbbi költség Mo-n valószínű kevesebb. Bár a 3 fázisért anno 10+ éve én otthon is valami 300k felett fizettem, mert a klíma+villanytűzhelyhez az volt a kulturált megoldás. Gondolom, mostanra még több...p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Bdanyy
addikt
Ezek nem csak a gyors vagy villamtöltéshez kellenek? Mert amperanal az sehogy sem lesz.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Doki16
addikt
válasz parandroid #187466 üzenetére
Egy Plug-In-hez teljesen felesleges fali töltő otthonra. Értelmetlen kiadni érte annyi pénzt, hogy 4 óra helyett 3 óra legyen a feltöltés nulláról. Bőven elég a gyári 10-13 A-os töltő amit minden autóhoz adnak.
A rendes villanyautónál éri meg ezeket venni és nem a gyártótól. Vannak bőven más cégek általi megoldások. Az már más kérdés, hogy megéri-e ennyi pénzt kiadni érte, hogy 10A helyett tölthess 16/32-vel. Egyátlagos nem új építésű családi ház már a 16-al is megküzdene.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz Doki16 #187468 üzenetére
Tehát egy konnektoros hibrid mezei fali aljzatról is tölthető? Mondjuk hogy gyorstöltő-vagy sem, az nagyjából mindegy is egy ingázós autónál, hazaérsz, rádugod, másnap lehúzod munkába menet, addig gondolom bármi feltölt. KWh-ban mennyit esznek ezek? Mondjuk heti 20 nagyjából 70-80%-nyi töltéssel? Nyilván ki is számolhatnám, de túl sok apró adatot kéne kikeresni hozzá, és hátha valakinek megvan már készen.
kuntics: Home Office
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
kuntics
aktív tag
válasz parandroid #187470 üzenetére
Köszi a választ,neked is Kickass
Pedig manapság elég gyakran hallani,mégsem ugrott be. Ilyen ez a gyári melós élet
-
válasz parandroid #187470 üzenetére
* havi 20. Nyilván nem heti.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187466 üzenetére
PHEV esetén a kisebb kapacitás limitálja az áramot, egy fali konnektorba dugható EVSE bőven elég, pl [link] ilyet használnak sokan, áfával 63k betakarja, vagy magyar boltban garival stb 75k a 10A-es, az még jobb is éjszakai töltésre egy kábel legalább jár általában az autókhoz, vagy utcai, vagy ilyen konnektoros. Ha már BMW, egy i3-hoz ez már kevés, akkor jönnek képbe a telepített töltők, nagyobb akku-nagyobb áram, 3 fázis, stb
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz parandroid #187470 üzenetére
Így van, sima pluginhez felesleges a nagy töltő, mert 3,7 kW a max teljesítményük a fedélzeti töltőknek. Szinte mindegyikhez ad a gyár sima 230-as shucko töltőt ami az autó csatlakozójába illik bele Például az enyémhez ilyen jár. [link]
De már van olyan fajta is ami állítható 5-10-13 A. Simán feltölt bármelyik egy éjszaka alatt, egyiknek sincs 16kWh-nál nagyobb akkumulátora. Szerintem az Ampera a legnagyobb, de az nem is plugin hivatalosan. Egy átlagos autó olyan 15kWh/100 amit fogyaszt. De ez ugyanolyan helyzet mint a benzinesnél, hogy rengeteg tényező befolyásolja. Nagyon extrém esetben csináltam én már 11-es fogyasztást is, de ezt a 13-at könnyen lehet hozni a Golf-al. [kép] Innen már lehet számolni. Én nap 8 km-t járok vele mindig min. Ez kb 1kW amit elfogyaszt. Otthoni árammal 37ft. Már kiszámoltam, hogy 100km 700-800 Ft durván. Apukám minden nap megy a kocsival min 20km-t és csak otthon tölti. 4000 Ft-al több a villanyszámlája. De ez nem arról szól, hogy megéri-e vagy sem. Mert soha nem jön vissza egy plugin ára. Hanem az, hogy bármikor lehet vele menni egy csomó rövid távot és ha akarok akkor 1000 km-t is.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz Doki16 #187477 üzenetére
Köszi az összefoglalót mindkettőtöknek!
Tetszik ez a hibrid-vonal, csak a toyoták nem. Sokkal szimpatikusabb a technológia, mint a vollelektrik. Csak a kínálat... Mazda igazán lebarterezhetné végre a toyotával a hibrid hajtásláncot a skyactivért cserébe, mindenki jól járna, főleg mi.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Doki16
addikt
válasz parandroid #187478 üzenetére
Ohh a Toyota a legjobb pedig, csak nincsen értelmes plug-in autójuk. A RAV4 lesz az első, de az sem fogja megváltani a világot. Mazda nagyon le van maradva. A villanyautójuk is kb 5 évvel ezelőtti szintet képvisel. Minőségre mondjuk tuti jó autó lesz. Toyota elvileg oda adta a Suzukinak még tavaly a HSD-t, de abból sem látunk semmit.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz Doki16 #187479 üzenetére
Ja, a bmw meg elmehet a susnyásba, ott van az ideális városi kisautó a mini képében, erre mibe rakja a hibrid rendszert? Countrymanbe... Ott is csak az alapból vagy 180 lovas Cooper S kivitelbe. Idióták. Gondolom a hatchbackben nem fért el az akkupakk...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
SzlobiG
félisten
válasz Doki16 #187477 üzenetére
Apropó a városba ingyen lehet még tölteni, vagy már fizetsz érte a békébe?
Hétvégén próbáltam ismiéknél egy I3-at hát igencsak jó élmény volt leginkább a hatalmas "motorfék" lepett meg, hogy szinte nem is kell a fékhez nyúlni olyan mértékben lassul ha elengeded a gázpedált. REX változat volt csak néztem amikor a kis "robogó" motor beindult.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187480 üzenetére
Kvóta szempontból logikusnak tűnik márkán belül a legnehezebb autóval kezdeni a villamosítást (ha jól értem legalábbis, nem vagyok otthon Mini fronton)
-
válasz molnarpeter #187482 üzenetére
Ja, bmw-ből is x5 hibridet látni a legtöbbet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Doki16
addikt
válasz SzlobiG #187481 üzenetére
Békében már fizetős. Még 3 töltő ingyenes a városban, de az sem lesz túl sokáig. Most 2 kilométerre van a lakhelyemtől ahova járok. Egyszer használom hétvégente, nem nagy teher elmenni érte. REX-es i3-at nagyon szerettem volna, de féltem tőle. Drága és az utascella karbon. Kicsit tartottam tőle ha valami történne. De szimpatikus kis kocsi. Csak olyan felszereltségben amit én kerestem nem volt 7 milla alatt nagyon. Azért 5,5-ért nem tudnám benyelni a sima halogén fényszórót pl.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
_adaml21_
őstag
válasz (Bundás) #187455 üzenetére
Bár tudom, hogy a megbízhatóság fontos, és itt a Prince motor hallatán sokan előkapták a rózsafüzért, illetve hozzátenném, hogy én magamnak sem vennék ilyen motorral szerelt autót, egy dolgot azért muszáj megosztanom:
Egy barátomnak volt egy Cooper S-e, talán 2008-as évjárat. Elképesztő fun az az autó állítom, lehet vele olyan élvezetesen kanyarogni, mint egy MX5-el (tudom miről beszélek, egyik legjobb barátom egy 146lovas sperres NB-t űz már másfél éve), a motor pedig valami hatalmas élvezet, iszonyat mód repíti azt a kasztnit az 174(asszem?) ló. Hatalmasakat gyorsul, mikor hozták be Németországból, alázták a Jaguárokat meg a 320d-ket az Autobahnon.
Hozzátenném, hogy a futóműve kőkemény, a 17-es (ez még a kisebb!) kerekekkel vesekőbántalmaid sose lesznek, a szélvédő majdnem függőleges volta miatt pedig 100km autópálya után konkrétan nem látsz ki.
De cserébe egy örök vidám forma, 10 év múlva sem fog elfáradni a design, még az ő gusztustalan madártej-fossárga színű autójukat is mindenki megnézte az utcán, beltér közel prémium minőségű.
Miért adták el? Ők is elkezdtek fosni a Prince motor miatt (állítom a pánik 70%-a a totalcaros cikkeknek, meg az általános véleményeknek köszönhető), valamint az életkörülményük is megváltozott (több autópályázás, meg egy kicsit kinőtt ebből az élményautózásból, kanyargásból).Viszont! Mindig jó kedvvel ült be az autóba, a kisebb problémáit is elnézte neki, mert cserébe hatalmas élményt nyújtott neki. Nem tudok elképzelni hasonlót mondjuk egy egy 1.6 TDI Octáviáról, hogy értsd mire gondolok
Bár sok minden szól ellene, én lehet, hogy előbb vennék Minit, mint Mx5-öt, sajnos a sok totálcáros ömlengés miatt gyakorlatilag guruló Filatáskát csináltak utóbbiból.
De ez csak személyes vélemény. -
válasz _adaml21_ #187485 üzenetére
Kedvenc totálkáros vásárlási tanácsadásom a minivel kapcsolatban az volt, hogy tetőablakos verziót nem szabad venni, mert beázik. Mivan?!?
Különben minden szavaddal egyetértek, és saját tapasztalattal is meg tudom erősíteni. A gen2-nek amúgy a hangja is sokkal brutálisabb volt, már a sima 1,6 szívó verzióban is, nemhogy a kétliteres turbóssal. A gen3 ahhoz képest kicsit steril, a középső szint (sima Cooper) meg igazából vicces is a háromhengeres 1,5-tel, de ügyesen megoldották azért, nem kiábrándító a hangja, menni meg azért megy annyira, hogy odébb lehet vele parkolni, ha kell (136 ló + turbó az alig több, mint 1000 kg-hoz azért még ok). Kerekek még mindig a sarkon vannak, futómű feszes, ilyen beltér meg kisautóban máshol nemigen van (a1 talán még).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
rolcsi910
csendes tag
Nem kell mindenképpen összkerekes.
Ezt a subarut néztem. Mi a véleményed/véleményetek róla?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/subaru/impreza/subaru_impreza_2_0_wrx-15810101 -
rolcsi910
csendes tag
-
tboldi
nagyúr
válasz rolcsi910 #187489 üzenetére
Nem vagyok Subaru-guru, de így általánosan az első benyomások:
- Jobbkormányos - az út jobb oldalán vezető országokban szívás;
- Első lámpák mattulásnak indultak, a hátsókból az egyik be is van törve;
- Bár ez csak feltételezés, de nagy valószínűséggel rozsdás az alja;
- Fékfolyadékot sem mostanában cseréltek benne, jó sötét (ezt amúgy 2 évente kellene típustól függetlenül);
- És még a motorja is véres, ha nincs kompresszió.Utóbbi azt jelenti, hogy nem képes összesűríteni a dugattyú a benzin-levegő keveréket, valahol elszökik a nyomás. Ezt okozhatja kopott/leragadt dugattyúgyűrű is, de az is lehet, hogy a szelepek nem zárnak rendesen. Mindkét eset zsebbenyúlós, pláne egy Subarunál (konkrét árakat nem tudok), ráadásul kevés szerelő ismeri a márkát, mert ritka az országban.
Ráadásul az egyéb kényes pontok, mint pl. a differenciálmű állapotát nem is lehet ránézésre megállapítani, de nem tartanám kizártnak, hogy az is felújításra szorulna.
Mondjuk ha nem lenne semmi baja, akkor is nehézkes és drága a szervizelése, egy egyszerű vezérléscsere is marha költséges (2 sor henger, dupla alkatrész).
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz rolcsi910 #187489 üzenetére
Valszeg az injektorok és a turbó lecserélése után a programot nem jól írták meg. Ilyen esetben előfordulhat, hogy az injektor szépen megolvasztja a dugattyú tetejét. Ez a jobbik eset. Ha az eltolódott égés miatt viszont a hajtókar nem bírta a terhelést, akkor egy remek karosszériadonor lehet a járműből, mert ahogy tboldi is írta, kevés típusspecifikus szerelő van, így az alkatrész illetve a rezsióradíj kombinációja papíron leírva elég komoly pingvinezésre adhat okot. Keress inkább valami 1.8t leont, vagy 2m körül Golf 5 gti.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz rolcsi910 #187487 üzenetére
Boyracer, ideális díszítőelem lenne egy méhtelep bejáratánál.
Egy rendes, NFU-s' járgány nem 1-1,5M, hanem minimum 3x ennyinél kezdődik az, amit még meg kell csinálni. A vége pedig valahol huszon-harminc milka és a végtelen között van. Ezeknél már meg kell fizetni a kultuszértéket' is.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rbalint88
addikt
válasz rolcsi910 #187487 üzenetére
hát erre ránézésre rögtön ráborul az ára mégegyszer, de lehet 2x, aztán könnyen lehet, hogy akkor még mindig egy szarkupac lesz csak. és biztosan jobbkormányos... elengedném.
ha boyracer autót keresel ennyiért, akkor leonokat nézegess, ahhoz legalább minden sarkon van egy olajcserélő pék, jobb esetben hozzáértő szerelő is. alkatrész meg hegyekben van hozzá, bontott is. mondjuk az biztos, hogy vezetési élményben sem ad annyit egy (jó) leon, mint egy (jó) wrx.
plafon 1,5-ből nehéz jó élményautót mondani, alfák között nézz szét, ha az élményt a kanyarokban keresed és nem a Vácin gyorsulás a szempont.
mini cooperből vagy cooper s-ből nem tudom mi fér bele a keretbe, de azok is nagy mosolyt tudnak a sofőr arcára csalni. -
alázógyík
őstag
válasz molnarpeter #187498 üzenetére
Olcsó, használt fékkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Horgász topik
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen