Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
A 30 ekm olajcsere is az miatt van (részben)
Én csak azt mondtam, hogy a mai autóknál 5-10 éves korában hozzá kell nyúlni, ha már eleve 3- 4 évesen 150-200ekm van bennük. Én nem mondtam, higy bontó, vagy kuka, csak, hogy siman benne van, hogy hozzá kell nyúlni. Bonyolultak az euro 6d temp és 6d motorok, hogy tudják tartani a normát és nincs idejük kiforrni, mert folyamatosan szigorítanak.
Egyszer csináltatnék egy statisztikát, hogy a cserélt motorokkal együtt, vajon jobban jön-e ki a szennyezés...
szabonagyur: ez ebben a formában nem igaz, mert pl egy prince motor is egész sokáig elvan, ha minden 10 ekm megkapja az olajcserét és az egy szar motor.
Mindegy is, én cserélgetem ahogy eddig, ti meg tartsátok a gyári előírást, mert jól van az úgy
Isten látja lelkem, én szóltam[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
dj79
senior tag
válasz szabonagyur #187649 üzenetére
Ha viszont van esély rá, hogy az elcseszett 10 éves konstrukció problémái közül jónéhány megelőzhető az ajánlottnál rövidebb olajcsere-periódussal (pl koksz mindenhol a láncos tsi esetében,vagy néhány motornál így nem rakódik le olajsár a kényes helyeken, mint pl a furatoknál és a lehúzó gyűrűknél), akkor én személy szerint inkább ledobatom azt az olajat 7-8 havonta, valszeg olcsóbban jön ki a km költség, mint egy motorgenerál
-
tboldi
nagyúr
Én fél évente, vagyis 3-4000 km-enként cserélek olajat. De hát ez az előírás a felhasználási módomra.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #187651 üzenetére
Persze de a natúr blokk attól még nem szar csak a sok rá aggatott cucc nem tartós. Értsd: a sima 1.5-ös blokk esetemben turbó meg gpf meg minden szar nélkül valószínűleg van olyan jó, mint egy másik szívó 1.5.
Városban villanyautó kell, ezt mondom régóta. Én azzal kezdeném, hogy település határon belül csak bizonyos % elektromos üzem játszhat, és ezt növelnék évről évre. A kocsi naplózza, ha ellenőrzés van, rendőr lekérdezheti, és ha ott a 3 literes PHEV-d de cseszel feltölteni, repül a bünti.
Nyilván nem azonnal, de új autókra ez a szabály, régieket meg adóztatni.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
"Én azzal kezdeném, hogy település határon belül csak bizonyos % elektromos üzem játszhat, és ezt növelnék évről évre. A kocsi naplózza, ha ellenőrzés van, rendőr lekérdezheti, és ha ott a 3 literes PHEV-d de cseszel feltölteni, repül a bünti."
Először talán a ledugózott DPFet meg a szemétégetést kéne visszaszorítani ha a levegőminőségen akarunk javítani és nem azon pörögni, hogy az euro 6D se jó már nekünk...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tboldi #187653 üzenetére
Márkakereskedésben is 15kkmet mondtak vengára. Meg se említették, hogy városi használat esetén 7.5kkm. Mondjuk nálam mindegy mert városban 99%ban yaris megy a 2szfe meg bírja. Főleg, hogy évente cserélem benne az olajat ami kb 4000kmet jelent.
Sztem ökölszabály, hogy a motorgenerál, turbocsere.... drága buli. Hozzá képest az olajcsere filléres dolog. yarisba a 3l 0w20+szürő megáll ~9500Ftból. Ha hozzá kéne nyúlni az min 100.000Fttól indul...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz parandroid #187642 üzenetére
Én nem tudom te hogy mérted a C corsa fogyasztását, az 1.2 közelébe nincs a 4 liternek.
Legjobb fogyink 5.7 volt, legrosszabb 9.2, a 38.000 km átlaga pedig 6.7 L/100km.
Cserébe egy lomha szar, gázreakció gyakorlatilag nincs, beletaposol a pedálba és majd egyszer csinál valamit... Futómű mint egy hajó, beltér zörög, kicsi, az ülések kényelmetlenek. Ha nincs jobb nyilván ez is gurul, de azt nem tudom, hogy szeretni mit lehet benne.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Somatom #187656 üzenetére
Persze, de en arra valaszoltam, hogy az EURO6 motorok nem mennek el 20 evet problema nelkul. A blokk valoszinuleg elmenne, a gond a "segedberendezesekkel" van. De ha az ember rendesen karbantartja (dios tisztitas, gyakoribb olajcsere, dpf csere ha kell, turbo felujitas), akkor azok is elmennek sokat. Egyszeruen dragabb karbantani, ennyi. De ez nem az autogyartok hibaja, hanem inkabb a szabalyozase, ami ekkora bonyolultsagot kovetel meg. Vagy ott van a hibrid hajtas, de az meg vagy nem megy tulzottan, vagy nem fogyaszt igazan kevesebbet.
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #187657 üzenetére
Magyarorszagon, ahol a szavazat hatarozza meg a politikat, ez nyilvan nem tudna mukodni, de a magyarok nem terveznek-gyartanak (sajat) autot... foleg nem tartanak illetve tartatnak be semmit, nezd meg mekkora vihar lett a sebessegkorlatozas otletebol.
Mukodne a fenti dolog, ha az lenne a cel, hogy tenylegesen csokkenjen a (lokalis varosi) kibocsatas. Be kell vezetni, es betartatni.
-
veterán
válasz etejedu #187625 üzenetére
Nezz korul a kia ceed klubban, ott sok autot arulnak, de azert azt el szokas mondani, hogy inkabb probaljon talalni az ember 1.6i-vel, nem tudom, hogy a 2. generaciosbol volt-e esetleg 1.6 szivo, szerintem
nem. a turbos es a dizel motorok viszont elegge jok, nekem 1.6 crdi van az elso generaciobol, en ezt mindenhol eleg nyomatekosnak erzem"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz Dare2Live #187657 üzenetére
Nem pont az, de ez is valami:
Jövőre tilos lesz az avar égetés az egész országban[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #187657 üzenetére
Egyetértek veled teljesen. A 2008-as Passatunkban az EGR+DPF csere cca. 500k volt, szted hányan lépik meg ezt? Nincs rá hivatalos adat de tartok tőle, hogy erősen konvergál ez a szám a 0-hoz.
Meg mondjuk rendes, szabályos műszaki vizsga is kéne... Kezdjük ott, hogy ha ilyen esetben kb az autók fele kiesne a közútról. Amúgy pont most tiltották be az avarégetést országosan, szted a vidéki embereket hol fogja ezt érdekelni? Sajnos a fejekben kéne rendet rakni de az emberek többsége csak addig környezetvédő amíg nem kell lemondania a saját kényelméről és/vagy nem kerül neki túl sokba.Tin: Azzal a sebesség korlátozással az a baj, hogy nem igazodik az átlagos autók váltóáttételezéséhez, így alacsonyabb fokozatban magasabb fordulaton kéne járatni az autót ami több károsanyag kibocsátással jár. Jó lenne ha ezekről nem egy olyan döntene aki nem hogy nem ért de még életében nem is vezetett autót.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Coyot
őstag
Én elég sok embert ismerek aki tisztességel karban tartja az autóját és igen sok dízel van a cimbik között, szóval a szám nem lehet nulla mi már vagyunk vagy 10-en A legdurvább a hírhedt 2,5 v6 TDI egy Audi A6-ban, már 600k km-nél jár, semmi baja... odafigyelés és időben kopócsere a nagy titok.
Én meg amugy azt nem tudom felfogni, hogy ha beüt egy drágább dolog, turbó csere, az miért a világvége sokaknak - az csere után magánfelhasználásra kiszolgálja az autót. Tényleg rendet kéne tenni a fejekbe...
Megint magamból indulok ki, de egészen örültem mikor dobhattam kettőstömegűt a kuplunggal együtt a lecsóba - legalább tudom hogy benn van a friss és ez kiszolgál, nem lesz vele bajom többet.Má' nem
-
válasz tboy93 #187659 üzenetére
1,3 jtd-ről volt szó. Benzinesekből 1,4-esek voltak, azok 6 körül álltak meg, igen. Gondolom az 1,2 is ugyanazt tudja, csak csak nem megy annyira (sem).
Szeretni meg... ez a 2000-es évek közepe táján volt, új modell volt, a B Corsákból ültünk át. Mai szemmel nyilván más kérdés. Amúgy előtte a B Corsát is szerettem (1,2 szívó benzin, és 1,9 szívó dízel változatot vezettem). A D Corsát például utána már nem. Közben voltak Seat Ibizák is, azokat sem nagyon, pedig alapvetően élhető autók voltak (1,4 szívó benzin).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Coyot #187667 üzenetére
Igen egy 120k-s turbó felújítás nem kéne hogy teher legyen, az 4 rendes gumi ára 16"-on. De hát amíg 2020-ban RS4-et árulnak 2007-es (gyári) gumikon addig ne csodálkozzunk ilyenen.
Tin: Meglépték bizony és a covid19 miatti forgalom leállás szépen meg is mutatta, hogy érdemben nem járul hozzá a tisztább levegőhöz.
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Coyot #187667 üzenetére
Hát, azért tud fájni, ha a tuti vételnél a vásárlás után hónapban beüt egy 3-400-ks hiba, az autót amúgy meg vette 1,5 millióért.
Qru: Néztem én is, nem egy jó előjel egy ilyen típusú autónál...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Egyik barátunk apukája a NAV felsőbb körébe tartozik (igaz, még korábban jutott fel oda, az utóbbi időben őt is kicsit háttérbe szorították, bár nem tudom, hogy anyagilag ez mit jelent), viszont ő Renault Capture-t hajt. De legalább újat.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
pècsimunkás
addikt
válasz parandroid #187613 üzenetére
Pl a Toyota, az 1,2 turbónak 15k km-t ad meg olajcsere periódusnak. Én 12-13k körül szoktam vinni olajcserére.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
gaborbol
őstag
Kia Optima lett, 2.4 liter szivo, most toltjuk a papirokat. 2020-as modell, 18k van benne, nincs osszebarmolva...
-
hobizoli
nagyúr
de ezek akkor sem uj dolgok
EGR a '90-s evekben is volt mar, turbo szinten...sot
meg benzines DI motorok is voltak mar akkoris szivoban
mostanra mi rottyant meg annyira, hogy ezek nem birnak ki ertelmes km futast GTK-s javitasi igeny nelkul es uj koruktol egy szopashegyek lettek?
mikozben 10x precizebb vezerlok vannak, mint 20+ evetöbb drón kell ;P
-
őstag
Srácok ez az 1.4-es, 120 lovas TB erőforrás milyen a Giuliettában? Ahogy nézem a piacot, lehet találni szinte MiTo/C30 árában Giuliettát. Picit kellene max hozzátenni. Formailag tetszik, és ugye legalább 4 ajtós kivitel. Modernebb autónak hat, mint a másik kettő. Vállalható ez a modell és a motor?
-
vzsryl
nagyúr
válasz gaborbol #187683 üzenetére
Ezt már nem forgalmazza a Kia nálunk.
(#187684) sagesz93: Igazad van. Ez a januári teszt megzavart, de gondolom csak azért készülhetett el, mert ottani újságíró tesztelte.
(#187686) Qru: Végre van az 508-on kívül egy újabb kihívója a kodos Mazda 6-nak. Nem baj, ennek "örülünk Vicent". Ha már a piacot letarolták a dömperek, amik dömperségükből' adódóan nem tudnak szépek lenni, akkor legalább a kevéske megmaradt normál autó nézzen ki egyre durvábban.
Én a régi iskola mellett teszem le a voksom, egy autó akkor néz ki jól, ha minél laposabb, minél szélesebb és minél hosszabb az orra. Az etalon az AMG GTR és BMW 8, de természetesen azok már túl extravagánsak, tehát a kommersz kategóriában a Mazda 6 egy jó kiindulási pont.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Tesóm keres autót. A keret 3 millió (vételárra), picit lehet több, de inkább az lenne a jó, ha a 2.5 millióhoz lenne közelebb. Én is most kezdek nézelődni kíváncsiságból, de minden tippet megköszönök az alábbiakhoz:
Tágas kombi utazóautó kellene, Avensist váltana. Néha azért budapesti munkábajárásra is lenne használva. Lehet alsóközép is, ha elég nagy. Ne legyen alulmotorizált, pályán ne forogjon sokat. Benzines a preferált, nagy szívó, minimum 1.8-as. De ha kiforrott, bizonyított, akkor lehet turbós is. És ha jó vétel (dízelpara miatt), akkor szerintem a dízelre is rá lehet beszélni, de nem könnyen. Olyan típus nem érdekes, hogy csak a kínálat alja fér bele, jó állapotút szeretne venni, minél ismertebb előélettel. Ne legyen full fapad (nem kell bőrülés, de ne a legolcsóbb kivitel legyen). A japán autókat szereti, de nem ragaszkodik hozzá, gondolkodott Octavián, de még Pug508-on is. Azt tudom, hogy hangsúlyosan figyelembe szokta venni, hogy milyen drágán szervizelhető a típus.
Előre is köszönöm.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ngaba #187691 üzenetére
Mondeo mk4 faceliftből egy szép példány kijön (felszerelt és leinformálható), 2.0 TDCI jól sikerült motor benne (Peugeot/Citroen eredetű, azt a vonalat sem vetném el, de ott szerintem kell hozzá FAP folyadék, Fordnál nem). Tucat autó, fillérekért van minden (csak hogy érzékeltessem, DPF-et valami 50k alatt nem bírták eladni a csoportban ). Benzinből facelift előtt a 2.5T motorral a legjobb talán, de igazából ésszerűbb a 2.0 dízel.
-
őstag
válasz molnarpeter #187693 üzenetére
T-Jet? Az elvileg jó hír. Amúgy szépen eljutottam a 147-től a Giuliettáig. Ha még húzom egy kicsit, nem tudom mi lesz a vége. Miért ilyen nehéz az első kocsit kiválasztani? Nem szoktam ennyire határozatlan lenni, de ez az autókérdés rendesen kifog rajtam. Mindig mást gondolok az ideális vételnek.
-
gaborbol
őstag
A radaros tempomat meg a savtarto nagyon szepen mukodott hazafele, a veszfek nem tudom.
Vagy nagyon csak a vegen fekez, vagy mint a viccbe amikor a lo nekiszalad a falnak.
Nem vak ez csak bator!Ugye “uj” auto ismerkedes...a 2.4 literes szivo egy v8 a prius2-hoz kepest.
Eco modban, autopalya-auto ut, kb 70km hazaig 90-110 mikor mennyi volt a limit. 5 liter.Nincsenek illluzioim, hogy valos hasznalat mellett pl telen ovijaratba majd siman bever majd 12-14 litert, de ez nem szempont.
Igazabol nem ertem ez is porosan koszosan lett talalva, meg moso karcos mindenhol, ugy hogy ezzel indul majd a holnapi nap. Nem lattam meg ilyen kereskedest, hogy le sincsenek mosva a kocsik. Gyakorlatilag ketszer annyit el tudnanak adni beloluk es kb semmibe nem kerul.
15300 dollar volt, ebbol kijott volna egy 2019-es Camry is 70-80k kilometerrel, de nem mertem megvenni a valto gondok miatt. Hogy ez mennyivel lesz jobb vagy roszabb majd kiderul.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz vzsryl #187678 üzenetére
Ez nalunk 2021-neven fut es nem kaphato jelenleg majd csak agusztus-szeptember utan.
Szogre ugyan ez nalatok is mint nalunk, kiveve az index a lampatestbe, meg a hutoracs.
-
-
-
Nyuggernek városba 2017-es Peugeot 2008 1.2 jó lehet?
Havi párszázkm futásra. Néha közeli faluba pár cuccal.
[link]
Mennyire megbízhatóak ezek?[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest