- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Monitorkalibráló eszközök
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok!
Pár hete autókeresési lázban égek. Amit szeretnék az egy jó állapotú, sportosabb, lehetőleg 3 ajtós kompakt. A rendelkezésre álló keret az max. 900.000 Ft, de inkább 800 e Ft.
Amit eddig néztem 206-osokat, azok vagy irgalmatlanul túl voltak árazva, vagy volt valami nagyon drágán javítható nyűgjük. De most komolyan 860 e Ft egy 1.4-es Peugeot-ért?
Puntóból az 1.2-es 80 lóerős nem nevezhető sportosnak, és a facelift utániak még szépnek se.
Az Alfákról már lebeszéltek a magas szervizköltségek miatt, illetve a 3 csillagos EuroNCAP se valami fényes.
Honda Civic 1.4 Sport jó lehetne, csak marha messze van.
Ugyanígy Toyota Corolla G6.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI még a részecskeszűrő nélküli verzió: nekem nagyon bejön a formája, de félek a magas karbantartási költségektől. Tényleg kell?
Van még egy '94-es 1.8-as Mazda 323 F, ami tulajdonképpen megfelelne minden elvárásomnak, azonban biztonság szempontjából nem lehet a legfényesebb.
Hyundai Coupe: Megnéztem, tetszett alapvetően, azonban amit néztem, azt másnapra el is vitték, illetve elég erős a menetzaj a kocsiban.
Szerintetek merre induljak? Én akarok túl sokat túl kevés pénzért? -
válasz Elektrosokk #165300 üzenetére
Ahogy az olasz autós topikban is emlegettétek, az alfa bármikor fel tud szippantani 200 e Ft-ot. Precízebb igényesebb szerkezet, ami magasabb fenntartási költséggel is jár.
Golf tádé ki van zárva, engem nagyon taszítanak a Smoke & Charm-os golfok, akkor inkább Civic-es ricer leszek -
Sziasztok!
Sok csalódás, és gondolkodás után tegnap elkeseredve úgy döntöttem, hogy elég lesz nekem egy szupermini mindenféle sallang nélkül, kis motorral, csak az a lényeg, hogy legyen jó állapotban.
Hál Istennek, ezen túljutottam, és visszatértem oda, ahonnan elindultam még egy hónappal ezelőtt, amikor kivettem a megtakarított pénzemet a bankból. MX-5 nb
Holnap nézzük meg, ha nem lesz semmi komolyabb baja, akkor azonnal viszem.
Kérdés: Most lett rá rendszám lekérve, a tulaj még a forgalmit sem kapta meg az okmányirodából. Ilyen esetben mi történik, ha az adásvételivel beballagok a kormányablakba? Mi a pontos menete? -
-
A kis Peugeot 106-om is egy hasonló korú autó, mint egy 3-as Golf, és igaz, hogy néha előjön 1-1 nyűgje, de aprópénzből javítható, a legdrágább dolog, amit csinálni kellett rajta, az a két féltengely, illetve a gyújtáskapcsoló cseréje. De ezek se hirtelen a semmiből előjövő hibák voltak, fel lehetett rájuk készülni.
Igaz, a 106 már galvanizált kasztnival készült, úgyhogy a rozsda kevésbé üti fel rajta a fejét, mint a hasonló korú japánokon. -
Sziasztok!
Olyan 800 körül keresek egy megbízható igáslovat. Főként főúton lesz használva 35 km-es távokon hetente 2x oda vissza, illetve 15 km-es távra ugyanennyit, plusz kirándulások. Gondoltam rá, hogy a kirándulások alkalmával a kocsiban fogok aludni, de a realitások talaján maradva ebből nem lesz semmi, de ha mégis, akkor max ott a sátor 😅
Jó lenne a nagy rakodó nyílás, hogy egy biciklit vagy bármi mást könnyen bele tudjak rakni.
99%-ban max ketten utaznánk az autóban.
Első körben dízelt nézegettem. 12000 km-en 100-150e Ft-ot tudnék éves szinten megspórolni vele.
De mondanám, hogy mikre gondoltam:
Nagy esélyes: Audi A4 B5 1.9 TDI Avant hátrány: EuroNCAP 2,5
Skoda Octavia 1.9 TDI, hátrány: rettentő unalmas, sok a lelakott példány
Fiat Stilo 1.9 JTD fiatal, biztonságos, olcsó, de valahogy mindig a háttérben marad. Talán a formája ami nem tetszik, még nem tudom mennyire szervíz igényes
Ford Focus Mk1 1.8 rohad, de keveset eszik, és megbízható, nekem szimpatikus
Honda Accord 1.6 vagy 1.8 (nem a hullaszállító) jó régi japános forma, megbízható, olcsó, de sokat fogyaszt, nagyon
Volvo S40 1.6 biztonságos, szép, de elég ritka, nem tudom mekkora lenne a szervízköltség
Peugeot 406 2.0 HDI 3*-os törésteszt, ami hátrány, egyékbént tetszik. A kombi már kicsit talán nagy lenne.
Seat Toledo 1.6 benzin vagy 1.9 TDI a benzinesnek is egész jó a fogyasztása.
VW Golf 4 1.9 TDI kicsit rohadós, kicsit ulmas, de vállalnám.
Van valami javaslat, hogy melyik felejtsem el?
Mennyire fogok meghalni az A4-ben, mennyire fog szétesni alattam a Fiat, mennyire nem fogok tudni pakolni az Accordba, mennyire fog elporladni a Focus, vagy általánosságban mennyivel fogok többet költeni a dízelre, mint a benzinesre. A rémhíreket olvastam, de ismerősi körben még csak dicsérik őket, hogy milyen kevéssel járnak. -
válasz MunezXBK #186892 üzenetére
Nem lehet azt mondani, hogy sokat vezetek, de még így is sok olyan helyzetet láttam, aminél csak egy hajszálon múlt, hogy nem lett belőle tragédia. Körforgalomban nem adja meg az elsőbbséget, mellékútról keresztben áthalad egy főúton körülnézés nélkül, nagyon siet az illető és csak azért is előzésbe kezd, amikor se az autója nincs meg hozzá, és szemből meg jönnek.
Mindenkinek vannak rossz pillanatai, amikor elnéz valamit, nekem is volt, de ha egyszer de tényleg csak egyszer nem úgy hozza ki a lépés, akkor nem mindegy hogyan roppanik az autó.Nem félek a volán mögött, ha arról lenne szó, akkor nem egy MX-5 NB-m lenne jelenleg, inkább csak elővigyázatos.
-
válasz parandroid #186894 üzenetére
Sajnos helyette. A mindennapokban túl sok kompromisszummal jár. Fájni fog érte a szívem, de sajnos a praktikumot előtérbe kell helyeznem
-
válasz MunezXBK #186898 üzenetére
Még egy kérdés, az Alfa 156 SW 1.9 JTD-ben mennyivel nagyobb a szopófaktor, mint az A4-ben? Kb. 200-250e Ft-al olcsóbban be lehet szerezni egy hasonló állapotú Alfát, mint Audit.
Mindkét motort dicsérik, mindkét autóban kényes felfüggesztés van, mindét autó "prémium", egyik sem rohadós és 200 pluszból azért 1-2 dolgot meg lehet csináltatni. -
Sziasztok!
Találtunk egy jónak kinéző kocsit a neten viszont a gépjármű lekérdezésekor észrevettük, hogy opciós jog van bejegyezve az autóra.
Felhívtam a kereskedőt, és azt mondta, hogy utána néz a dolognak, de az átiratást ők elintézik, tehát nekem nincs félnivalóm.
Szerintetek van benne turpisság, vagy ez egy teljesen átlagos történet? -
Sziasztok!
Korábban írogattam, hogy milyen autót vettem, akkor még B5-ös A4 volt a fő kiszemelt, aztán amikor rájöttem, hogy 800-ért sem lehet kapni ép példányt elkezdtem pénztárca kímélőbb kocsik felé nézelődni. Végül egy 7. gen (busz) Civic lett a nyertes, hiper-szuper takarékos 1.4-es motorral. (Igen, nagyon megbántam, hogy eladtam az MX-5-öt)
Szóval hazafelé menet check engine, nagyon alacsony hűtővíz hőfok, nincs fűtés. 95%-ban termosztát hiba, de még nem néztem meg pontosan. Biztos ami biztos, írtam a kereskedőnek egy szép levelet, hogy Ptk. kellékszavatosság, megjavítatom, és fizesse.
Most utána néztem, hogy nem nagy ördöngösség kicserélni, és az alkatrész is olyan 5-10e Ft között mozog, tehát nem is érdemes ezzel szórakoznom, megrendelem, és kicserélem. De mi van ha mégse az a gond, én meg belenyúlok a motorba, ezzel pedig megtorpedózom a panasz lehetőségeimet.
Ilyen esetben mi a helyes döntés?Köszi!
-
-
válasz molnarpeter #209769 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkinek
Az a helyzet, hogy nem az enyém lesz, párom húga most szerezte meg a jogsit, és első autót néz. Hiába próbáltam támogatni, segíteni, de most jelentette be, hogy egyedül elmegy megnézni ezt a Golfot, és valszeg meg is veszi. A kínálat aljáról (1.3 mFt), marad 200 átírásra, biztosításra, szervizre, meg tankolni, és állandó kereset nincsen.
Teljes lendülettel szeretne felszállni a szopórellerre... -
válasz molnarpeter #209781 üzenetére
Aha, BKE.
De igazából már mindegy, mert már meg is vették. -
-
-
válasz molnarpeter #209959 üzenetére
Hamarosan tudok szolgálni folytatással, holnap fogja meglátogatni a szerelőt. Javasoltam neki, hogy mielőtt nekikezdene, előtte kérjen egy ajánlatot, hogy mennyibe is fog az neki végül fájni.
-
Sziasztok!
Véleményetek szerint az alábbi felhasználásra benzint vagy dízelt vennétek?
Ford Focus II kombi / Volvo V50 1.6 benzin vagy 1.6/2.0 dízel80% főút, 20% város, viszont vidéken, dugó nincs.
Nem napi bejárós kocsi, általában heti 2 alkalommal használjuk, átlagosan 30-40 km-es távot megy az autó egy huzamban + 3 havonta 200+ km-es kirándulós táv. Összesen kb. 15 ezret szoktunk menni.És ha naponta mennék 30-40 km-t főúton, az ezt mennyire befolyásolná?
Illetve a 100 lovas 1.6 benzin nem túl vérszegény a Volvóban? 1.6 TI-VCT jobban javasolható?
-
válasz molnarpeter #210516 üzenetére
A 90 lóerő egy üresen 1,4 tonnás autóhoz nem kevés?
Tudom, nincs benne részecskeszűrő, se kettőstömegű, de ne napórával kelljen mérni a gyorsulását.
Sajnos csillaggarázsban állna az autó, de nem hiszem, hogy egy állófűtés beépítése gazdaságilag megérné. -
-
-
válasz AssAssynn #210739 üzenetére
Szerintetek 2 év múlva már nem lesz többlet kereslet, és drasztikusan le fognak menni a használt autó árak?
Én valahogy nem gondolnám ezt, sőt szerintem most télen lehet kicsit olcsóbban autót venni, hiszen most eléggé megcsappant a kereslet a rezsiárak miatt.
Ettől függetlenül 1-3 km-es utakra mamataxinak tuti én is egy Xsara Picassot vennék. -
A 2. generációs kombi Mazda 6 2.0 vagy 2.2-es dízel motorral, manuál váltóval mennyire megbízható?
Neten nagyon kevés infót találok erről a szériáról. -
Sziasztok!
Kinéztem egy Volvo v50-et, de most tudtam meg, hogy az az évjárat még Euro III-as, nem IV-es. Itt Magyarországon mennyire kell tartani ettől, ha több mint 5 évre tervezek a kocsival? Pesten, főleg a nagyon belvárosi részen ritkán autózok. -
-
Sziasztok!
Elpasszoltam a Civicemet, és rá akartam keresni, hogy vajon az új tulaj megcsinálta-e már az eredetiség vizsgát stb. Erre jszp-n azt írja a rendszer, hogy ez a rendszám Magyarországon még nem került kiadásra. Korábban is rákerestem már a kocsimra még eladás előtt, és akkor semmi gond nem volt. Ez most mi? -
Sziasztok!
3,5 millió körül keresek egy megbízható, olcsón szervízelhető kocsit, amihez nem kell vadászni a típushoz értő szerelőt.
A babakocsinak, és a kismocinak, a két isofixes ülésnek bele kell férnie, így főként kombiban gondolkodom.
Jelenleg főként kb. 15 km-es távokon használnánk, és kb. évi 15 ezer menne bele, így első körben benzines lenne a favorit.
Fontos még a biztonság, jó törésteszt.
Az első gondolatom egy Fiat Tipo az 1.4 turbó benzinnel, de a szerelőm azt mondta, hogy az 1.6 mjet sokkal megbízhatóbb.
Véleményeket, tipoeket tudnátok adni?
Köszönöm! -
válasz molnarpeter #219294 üzenetére
Automata váltóval mennyire rizikós az 1.6 mjet?
A hahut megnézve vagy fapad 1.4, 1.4 t-jet vagy majdnem full extra mjet, miközben újkorában pont fordítva volt ez az arány.
Vagy esetleg más tipp? -
Sziasztok!
Meguntam a Saab folyamatos szervízelését, így keresnék, egy megbízható, szívó benzines kombit 3.5 millió körül.
Alap gondolat a Fiat Tipo volt, de nagyon kicsi a választék, így elkezdenék nézelődni másfelé is. Milyen ötleteitek vannak? Lényeg, hogy megbízató legyen, olcsó legyen fenntartani, és a helyi maszek szerelőnek se okozzon fejtörést itt vidéken. Emiatt pl. nálam a Toyoták ki is estek, mert a hibrid rendszer esetleges javításához kevesen értenek, és nem szeretnék 200 km-t utazni pestre szerelőt vadászni. -
válasz kisza25 #222060 üzenetére
Már beléptem A 3,5 csak egy irányszám, 4,2-ig nézegetek, de amikor már 4,7-5,5-ért hirdetnek ilyen kocsit, akkor azt már nagyon meredeknek érzem.
Az 5 ajtós sajnos kicsi lenne, vagy legalábbis erősen kompromisszumos, és ha már egyszer veszek, akkor legyen jó nagyszebe:
Focus III-at , Astra K-t , Honda Civic IX Tourert nézegettem, de nem tudom ezekben mennyivel nagyobb a szopó faktor, mint a Tipónál. Mindenhol olyat keresek amiben nincs turbó, se kettőstömegű, de 5-8 évvel idősebbek mint a Tipó, és nem tudom, hogy pl. a 9-es Civic van-e olyan megbízható, mint az én régi 7-esem volt, vagy abban is már rakoncátlankodik az elektronika.
Skoda Octavia, Auris, meg valamelyest a K Astra is olyan, hogy van bennem egy nem engedhetem meg érzés, hogy ezek már túl komplex autók.
1 év alatt 1,7 milliót öntöttem a Saab-ra, és lehet már soha nem lenne baja, de már elment a bizalmam az autóval szemben, és már szeretnék egy olyan autót, ami nem fog hibakódokkal bombázni, és egy átlagos szerelő se hajt el vele. -
válasz kisza25 #222069 üzenetére
Most egyelőre megint halasztódott a dolog, mert már nem tudom hanyadik facebook marketplace-es vevő nem jelenik meg a megbeszélt időpontra. Mi van az emberekkel? De nem is vagyok egyedi eset, mert a kolléganő Picassojáért is 7-en bejelentkeztek, aztán egyik se ért oda.
-
válasz slett27 #222113 üzenetére
Ilyenem volt csak 3 ajtósban, én nagyon szerettem, és nem kért sokat. Egy EGR hiba volt, plusz elfáradt az első két lengéscsillapító, meg pár szilent, stabpálca, és kb. ennyi 2 év alatt. Főként országúton használtam + pici város, úgy 5,4-es éves átlagom volt. Az 1.4 elég gyengusz, már főúton se fogsz vele keménykedni, max. buszt fogsz vele előzni. Pályán elég hangos volt, nagyon kellett forgatni, de ha csak néha pályázol akkor nagyon jó kis gép, és nem fogja leenni a gatyádat.
-
Időközben leszűkült a kör két típusra:
[Toyota Auris 1.6 3,8 mFt-ért]
[Ford Focus III 1.6 Ti-VCT 2,8 mFt-ért]Most nem is a konkrét két kocsiról van szó, hanem hogy ér-e kb. 1 mFt-tal többet egy hasonló paraméterekkel rendelkező Auris, mint egy Focus.
Ti melyik típust választanátok? -
-
válasz Tothgera30 #222257 üzenetére
1,6 millió egy G Astra kombi? Döbbenet...
Tudom, almát körtével, de basszus 980-ért árulom a 93-as 1.9 JTD Saab kombimat , ami azért fényévekkel egy jobb autó, és a fennmaradó 600 ezer forintból még azért jó pár szerviz számla is belefér. -
-
-
Elment a Saab a háztól, úgyhogy élesedik nálam az autó vásárlás. A korábbi beszélgetések alapján végül a Ford Focus mk3 1.6 Ti-VCT mellett tettem le a voksomat. Évente megyünk vele kb 15 ezret nagyrészt 10-30 km-es etapokban főúton. Vidéki vagyok, úgyhogy az a nagy városozás, dugóban állás nincs nálam. Egyelőre egy 7 hónapos gyerkőc van, de tervezzük, hogy 3-4 év múlva lesz második is. Fontos, hogy a helyi szerelők se rettenjenek el tőle, és ne kelljen minden pénzemet otthagynom náluk.
Most volt állapotfelmérésen a kocsi, klímát tölteni kell, az okoskeréknek van egy kis csapágyas hangja, illetve fékbetét csere bejátszik, meg elől és hátul más típusú gumiabroncs van rajta. De nem rohad, nem törött.
Szóval rosszabb esetben az okoskerék, a klíma hűtő cseréje, + a 4 új gumi már egy elég szép összeget tesz ki. Kb. beérjük ennek a Focusnak az árát.
Szerintetek érdemes lenne ezt a Focust is átvizsgáltatni?
Jók ezek az átvizsgáltatások, de azért 40 ezer/autó, úgyhogy ezzel is szép pénzeket el lehet játszani.Sőt megfordult a fejemben ez a Renault Megane is. Effektíve egy új autó, de van benne 200e km, és 30 ezrenként cseréltek benne olajat. De ilyen magas éves futás mellett lehet ez annyira nem vészes dolog. Viszont ott már van kettőstömegű, meg ?részecskeszűrő?.
Ti mit tennétek/vennétek a helyemben?
-
válasz vzsryl #222466 üzenetére
De vajon mennyit segített a helyzeten hogy fél évente le lett cserélve az olaj? Ha a 30 ezer kilométer 3 év alatt megy bele, és ugyanazt az olajat keringeti az autó mindig 5-10 km-es távokon, akkor elhiszem, hogy az a motor kuka, de így...
Megmondom őszintén, most nagyon rákívántam a Megane-ra, mégis csak egy kb. 8 évvel fiatalabb tárgy, és az nem kis fegyvertény egy használt autónál. -
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Projektor topic
- Nintendo Switch
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest