- ASUS notebook topic
- Asztrofotózás
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Két projektorral bővül az Acer Vero család
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Mini-ITX
- Gaming notebook topik
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
Hirdetés
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
den89
tag
válasz kenguru99 #219949 üzenetére
Ezt a kérdést a SUV tulajok nagy részének feltehetnéd.
Divat, presztízs, biztonság érzet (sok esetben hamisan), jobban kilát belőle, kényelmesebben száll ki-be (mondjuk szerintem ez 50 felett fontos csak). +1: sokan ettől többnek, jobbnak gondolják magukat másoknál.
Nem akarok megbántani senkit, ítélkezni sem célom. Aláírom, hogy sokaknak jó, ideális, kényelmes, megfelelő. De szerintem az emberek minimum fele nem ezért veszi. Én pl nagyon hülyén érzem magam anyámék Sx Crossában, és a büdös életben nem vennék SUV-ot.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz OPiiPO #219952 üzenetére
Parkolásnál is jó, mert rengeteg helyen ha orral állsz be, akkor egy normális méretű autó vagy kilóg, vagy leszeded az első lököst. Persze aki kulcstartóval jár, az ebből nem sokat érzékel, de egy Passat/Mondeo kombival ez elég valid probléma, pláne olyan helyeken, ahol ha tolatva állsz be, hogy ne érjen le az eleje, akkor meg nem tudod kinyitni a csomagtartót, mert van ott egy fal/kuka/fa/tábla stb.
Az meg már csak hab a tortán, hogy hátul is sokkal kényelmesebben ülnek, az üléspozíció miatt sokkal nagyobb a lábtér. Az SUV-k zöme szélesebb is hátul, mint egy nem SUV.
Példa, 3 tini lány, Superb2 vs Kuga. Superb2-ben nem kényelmes nekik, mert nagy a kardán alagút, a középen ülő púpon ül, ami keskeny is, fejtér szűkül befelé. Kuga teljesen más dimenzió, középen is kényelmes, mert szélesebb az ülés, baromi nagy a fejtér, a kardán alagút sokkal kisebb. -
molnarpeter
nagyúr
válasz batai15 #219944 üzenetére
Más, több a nyűg, regeneráció problémákkal jött ki (full autópályán használt autók is gázolajjal hígult motorolajjal kértek szervizt pár ezer km után), hosszú távon rendes kenés hiányában amúgy be tudnak állni a motorok, de ezek kis dolgok. AdBlue bajok lehetnek amelyikben benne van a rendszer... Mk3 vége egy kiforrott valami, mk4 eleje meg egy béta teszt kis túlzással, megbízhatóság szempontból egyértelmű melyik indul előnyösebb helyzetből. Bosch befecskendező rendszer azt hiszem mindkettő, de mk3 porlasztó olcsóbb olyan 50 euróval.
Van egy érzésem, hogy nem foglak tudni meggyőzni.[ Szerkesztve ]
-
eWro
csendes tag
Van amikor a támogatások miatt nagyon jó vételnek tűnik az EV, de sajnos ki kell hagyni. Ez például a te eseted, legalábbis erre a felhasználásra. Ha még nem írtad volna oda, hogy nagyon szoros az időbeosztásod, talán kis időáldozat árán belefért volna valamilyen EV ebbe a felhasználásba, de így ez neked csak egy nyűg, szenvedés lenne, amit megutálnál nagyon hamar.
Az a 110-120 volt nekem 90-100 is horvátba menet 2020-as Leaffel. Drasztikus különbség volt fogyasztásban 100-120 között.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #219956 üzenetére
Ezért sem akarok 308 sw-t , mert tönkre tud menni a motor és 1 millió a lánc csere . 3as fóka is jó , elvileg van ami tudja gyárilag a carplayt . szóval,de halgatok a releváns érvekre.
Vagy megint előveszem az 508at ,amúgy is a 407et váltja... Abban van Szedán ,rendes motor kraftal jó automata .csak abból öregebb ,többet futott jutna.
Vagy 308 1.6 hdivel még.[ Szerkesztve ]
-
Bondix
tag
válasz tboldi #219955 üzenetére
szebe
Ez igaz utána néztem a kínálatot tény! Tehát akkor ez így változott is.Uhh nagyon nem tetszik.
A baj velem az h első a külső aztán jön a szakmai h az a motor ajánlott az a kocsi aza fogyasztás.Tehát rosszul álltam neki rá jöttem már, lehet egyszerűbb ha én linkelek párat ami árba és külsőre bejon és úgy kérek véleményt amihez értettek ti jobban h mi a vélemény.
[ Szerkesztve ]
-
Neked egy phev kell és nem pályázat. Olyan 50-60k€ között van olyan amivel lehet menni max 100km-t EV módban ha fel van töltve, a maradékra ott a dízli/bezin és lehet pályázni. Vegyes fogyasztással 7 liter alatt maradhat a mozgó helyrajzi szám mivolta ellenére.
Audi Q7 e-tron (ezzel kapcsolatban első kezes tapasztalataim vanna ha érdekel)
BMW X5 45e
Merci GLE 350dMindből kizárólag 2018 utáni vagy megvizslatott példány. Jah és ezeknék a pheveknél a tiszta villanyozást csak valóban rövid városii távon érdemes erőltetni, mert nem arra kérszültek.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Gergőke88
addikt
válasz molnarpeter #219943 üzenetére
Mk4 eleje is adblue mentes. És belül jóval tágasabb. Volt mindkettő.
-
OPiiPO
addikt
válasz tboldi #219953 üzenetére
Pontosan, van a családban WagonR+, meglepően kényelmes számomra Csak a nyomatékszegény 1.3 16V motort szoknám meg egyszer, pörgetni kell mint egy fúrógépet hogy menjen
#219954 diegho : igen, jól leírtad
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
mauimagic
aktív tag
válasz den89 #219947 üzenetére
Rögtön kezdeném azzal, hogy szerintem akinek jó a villanyautó:
- 90%-ban városban jár vele.
- Napi max 30-40 km-ről ingázik.
Ez azért erős túlzás, ekkora távra egy régi 24kWh-s Leaf is bőven elég...Egy 40-50 kWh-s akksival simán abszolválható a napi 150 kili is.
A többi ponttal egyetértek. -
tboldi
nagyúr
válasz OPiiPO #219962 üzenetére
Jaja, a miénk M13A-s (vagyis a köznyelvben csak Ignis-motoros), 118 Nm @ 4100 1/min, de jobban szeretem a Jazz-t, mert bár csak egyetlen eggyel tud többet az 1.4-es big block, viszont már 2800-nál leadja. Városban érezhetően rugalmasabb.
De persze egyik sem ér fel a chippelt 1.4 T-Jethez.
-
gzbotii
veterán
Sziasztok,
Apósomék autót szeretnének vásárolni. Az egyik kiszemelt típus a Sandero Stepway - magasabb üléspozíció és crossoveres mivolta miatt vonzó számukra, így 60 felett. Mivel főleg rövid távokat mennek, benzines jöhet szóba csak.
0.9 TCe mennyire ajánlható, megbízható motor?
Eddig főleg korai (2011-14) 1.0 EcoBoost illetve frissítés előtti TSI-vel szerelt autókat néztek ki, amiről sikerült azért lebeszélni őket.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gzbotii #219966 üzenetére
Dacia/Renault 1.2 szívója egy kiváló motor, keressetek olyat, faék egyszerű régi MPI blokk.
0.9 TCe sajnos egy kosár az említett EB motorokkal. Talán volt valami változtatás, ami után elvileg vállalható, de igazából az 1.0-ra szokták mondani, hogy vehető.
Láncos 1.2 TSI szerintem nem teljesen katasztrófa, valahol félúton van... Érzékenyebb és több törődést igényel, mint a Renault 1.2 szívó ebben az esetben, de nincsenek akkora problémák, mint a TCe/EB esetén (illetve okoskerék sincs, amitől drága az 1.4 TSI vezérlés csere).[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz molnarpeter #219967 üzenetére
Igen, közben keresgéltem, és én is arra jutottam, hogy inkább az sem kellene nekik
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
veterán
válasz molnarpeter #219967 üzenetére
2012 október előtti, még láncos TSI-ből a 1.2 vállalható lehet?
Mondjuk, eddig szinte kizárólag 1.4 jött szembe.Kaptunk a városban kereskedőnél egy piros Golf 6-ot, 1.4 szívóval, de szín miatt kiesik...
Illetve még sima szívó 1.4/1.6 Golf Plust ajánlgatok nekik, de azok meg öregek.
A végén egy 1.2 D Corsa lesz a befutó[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gzbotii #219968 üzenetére
Testvér motor 1.2 TCe elvileg 2016 októberig volt kifejezetten problémás. Azért az 1.0/1.33 biztosabb választás, de én tartom, hogy ebben a kategóriában 1.2 szívó lenne a nagy tuti. Clio nem játszik?
Kisebb karosszériával jó lehet az 1.2 TSI, de ne legyen körülötte túl nagy karosszéria azért (mondjuk kombi esetén inkább kihagynám). Alapvetően jobb lenne az 1.6 szívó 102 LE (MPI). Golf 5 és társai már rohadnak... Nem egyszerű feladat Octavia Tour 1.6? (Régi mk4 technika, de újabb évjárat.)
D Corsa helyett tudom ajánlani a Fiat Grande Punto/Punto Evo-t, szvsz jobban sikerült motorok. Viszont ismerve a padlólemezt a saját alapján, nem túl robusztus a futómű és elektromos szervó javítás mindegyiket érinti (nem két fillér, specialista kell).
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz molnarpeter #219970 üzenetére
1.2 PureTech C-Elysée?
Másik nagy gond, hogy 50km körzetben szeretnék letudni a vásárlást, hogy ne kelljen sokat autózni érte. Én az ősszel 200km+ mentem egy Priusért, na de nekik ennyit nem ér.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
veterán
válasz molnarpeter #219972 üzenetére
Facelift utáni 1.0 EcoBoost sem sokkal jobb?
den89: meg van elégedve vele teljes mértékben?
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
veterán
válasz molnarpeter #219975 üzenetére
Jelen helyzetben egy 2017-es B-Maxról van szó, gyártás végi.
Tegnap megnézték apósomék és eléggé tetszett nekik. Másik kiszemelt egy 2013-as Focus volt, az még a visszahívás előtti, arról elbeszéltek őket mindenképp.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gzbotii #219976 üzenetére
B-Max esetén 1.4 vagy 1.6 szívót keresnék. 1.0 EB hengerfej hibás tud lenni, illetve olajban futó szíj elmállik (talán előbbi javult idővel, de a szíj az maradt, drága a csere és viszonylag sűrűn kéne csinálni). Befecskendezés sem örökös, mondjuk direkt befecsis mind olyan, meg ugye kokszolódik. Talán ha végképp nincs más, és van annyira műszaki ember a sofőr, hogy egy utólag beépített olajnyomás műszert figyelgessen, akkor talán bevállálható, de ez kb a határvonal, óra nélkül offos szerintem, illetve nem annyival drágább egy jobb motoros, hogy megérje a rizikót.
Meriva B 1.4 szívó esetleg? Felfújt Corsa, nem teljesen problémamentes motor, de vállalható (ismerősnek félmilliót futott taxiban van ilyen bírja a gázt is). TwinPort rudazat kopik, lánc nem örökös, szervó ugyanúgy. Lánc annyiban praktikus lehet, hogy alacsony éves futás mellett nem kell cserélni sokáig, szíjjal ellentétben.
Ha már lánc, esetleg egy Jazz?
Kategorizálnék:
-módosítást nem igényel, nincs nagy kockázat (pl Renault/Dacia 1.2 szívó)
-módosítást igényel, és akkor - talán - kivédhető a kockázat (pl kései 1.0 EB szíj+manométer, vagy az Opel 1.4 szívó twinport rudazat+olajszűrő ház)
-módosítás nem nagyon van/drága, illetve nem igazán kivédhető kockázat (pl 1.6 EB)
Ezeken belül nedves/száraz szíj és egy rövidebb/hosszabb élettartamú lánc tovább árnyalná a képet.[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
-
Tothgera30
Ármester
válasz molnarpeter #219977 üzenetére
Mervia B 1.4 (A14XER) és Twinport rudazat? Ez nem okoskerekes?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Llew
senior tag
Időnként olvasom a Totalcaros Nepperűzőt, az utóbbi években már nem a Becsületesnepper, hanem Balló Marci tollából.
Egy frissebb írásban ezt tanácsolja a diesel kombit kereső levélírónak:A Citroen C5 / Peugeot 508 / Renault Laguna III. triót nem erőltetném. Nyilván, akadnak tulajdonosok, akik elégedettek velük, a valóság viszont az, hogy a jobb felszereltségű példányok többnyire betegágyak, mezítlábast viszont nem érdemes választani, mert azokban meg semmi pláne
Ami nekem elég fura, mert ezt a három típust máshol jellemzően ajánlottként, vagy akár titkos tippként is szokták említeni, mert a nevük/márkájuk/hírük ellenére megbízható, jó autók és pont az elődeik rossz híre miatt árban olcsóbbak kategóriatársaiknál.
Szóval fura, hogy tanácsadás címszóval ő is pont a tipikus francia fikázás címszóval húzza le őket és egy nagyon gagyi nepperes sablon szöveggel (utazó autót dízelmotorral leginkább a németek tudnak gyártani
) ajánlgatja a német autókat.Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
szebe
őstag
A Renault topikban már kirögtük magunkat rajta a cikk megjelenése után.
Kíváncsiságból beleolvastam a fb kommentekbe is, ott meg szépen előszedegették a korábbi haználtteszteket, ahol kapták a dicséretet a fikázott modellek.Nem néztem rá a csávó kínálatára, de gondolom van/volt pár beragadt darabja az általa ajánlottakból. Nem csodálnám...
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
vzsryl
nagyúr
Ő van egyedül így ezzel.
Minden fórumon, TC-n népítéleten, környezetem tapasztalatai azt mutatják, hogy ezek a ~15 évvel ezelőtt megjelent francia autók nagyon jól sikerültek, és kifejezetten a kétezres dízelek a legjobbak közülük. PSA-nál az 1.6-os és 2.2-es HDI is jó, főleg a nagyfiú.
Pécsi Peugeot szervizes ismerősöm szerint a 2010-ben megjelent 508 2.2-es HDI-vel a legjobb ár/érték arányú utazóautó. Az új 1.5-ösök viszont tömegével jönnek vissza 100-150k km alatt motorcserére.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
gzbotii
veterán
válasz Tothgera30 #219980 üzenetére
A szívó 1.2 és 1.4 D Corsa sem ajánlott?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
veterán
válasz Bondix #219988 üzenetére
2009-es autók kötött talán még lehet a nem túl jónak tartott 1.2-ből - főleg, hogy mindenki a 2009 február utáni kiadású autóját kerekíti 2010-esre, vagy a forgalombahelyezés dátumát veszi, ami hónapokkal későbbi lehet a gyártásétól.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
den89
tag
válasz gzbotii #219974 üzenetére
Az ő igényeinek megfelel, nem hallottam rá panaszkodni soha. De neki az autó egy közlekedőedény, ami elviszi A-ból B-be. Szóval aki kicsit igényesebb az autóra, annak nem biztos, hogy megfelel. Nagyon fapados, legalábbis a 10 évvel ezelőtti verziója. Sejtéseim szerint az újabbak sem sokkal fullosabbak. Amúgy erő van benne pont annyi, ami elég a hétköznapokra. Száguldozni nem kell vele. Autópályán, és 110-120 felett kb sosem volt használva. Arról nem tudok nyilatkozni, hogy élvezhető-e vele a vezetés 110-120 felett, de van egy olyan érzésem, hogy nem. Az, hogy 120-150 ezer km felett milyen bajok jönnek/jöhetnek elő, azt sem tudom, vannak itt nálam okosabbak (talán a turbó, amit ezeknél az ezres vagy az alatti motoroknál szoktak mondani, hogy gázos lehet). Újonnan nem volt rossz vétel anno (talán 3,5 MFt volt), de most ahogy nézem már ez is 6 milliótól indul... ennyiért biztos nem ezt venném. (Mondjuk amúgy sem.)
[ Szerkesztve ]
-
Bondix
tag
válasz gzbotii #219990 üzenetére
Köszi elolvastam akkor az már tuti hogy 2012 utáni lesz
tboldi
Hát kinek mi de nekem ez sportos kinézet vagyis kinek jól kezdődik a sportos de midegy végülis ha nem is az de tetszik mert kicsi azaz nem kombi.
Unalmas? Hát....
Lényeg ilyesmi tetszik azért írtam a külső nekem számít abba tudom választani, aztán jön a belső motor váltó stb amihez nem értek tehát abba rátok hagyatkozom majd.eWro
Azt nem is néztem őszintén eddig
De többet lesz városba használva kistavra akkor viszont a benzines jobb választás mint a dízel tehát nem fog többet enni azaz úgy tudom. Vagy?[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Bondix #219988 üzenetére
[link] Swiftnek nem a legjobb a megjelenése, autóként jobban elviselhető. Emlékszem jó 1.5 éve szekeret szerettem volna vásárolni, volt közte bmw meg audi is nagy szervizigénnyel végül VW csoport lett belőle amit a mai napig nem bántam meg. Lehet sokaknak unalmas pl a Swift viszont tárcabarát és használati tárgynak kiváló választás.
-
szebe
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen