- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autóhifi
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mini-ITX
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz imyourfriend #220300 üzenetére
én azon lepődök meg, hogy valaki meglepődik ezen vagy az volt a gondolat, hogy minden kocsira egyedi programot találnak ki ott helyben 3 óra alatt?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
pepucs
tag
válasz bandus #220301 üzenetére
Azok a drága csipszes cégek akik úgy reklámozzák magukat hogy egyedileg a gépre alakítják és közbe hozzá se nyúlnak a sablonhoz ott jogos a felháborodás.
pl az ecotuningnál megfelelően gépre alakítják"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
eWro
csendes tag
válasz imyourfriend #220300 üzenetére
Ugy, hogy a 10-15 eves autoknak elterhet mar jo par adat a gyari ertektol, ugy ahogy 2 ugyanolyan allapotu auto sincs. Sokszor szukseg van egy kis szemelyreszabasra is, a kuncsaft keresere allitani a programot, erosebbre, gyengebbre, gazpedalallast/erzekenyseget allitani stb..
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz imyourfriend #220300 üzenetére
Igazából annyira nem is program hanem paraméter.
Töltő nyomás, porlasztó nyitvatartási idő, befecskendezési nyomás stb stb .
Normális szakinál alap hogy mentek több kört hogy lássa az élő adatokat ,neki hogy tetszik ah autó és neked . Plusz mivel még új autó és új autó között is van különbség,nem hogy több éves használt esetén, ugyan az a paraméter nem biztos el éri a kívánt hatást, és hogy jó lesz a setup ,lehet össze ömlik a rail nyomás (kopogásos égés stb ) . Plusz a jobbak ha pl a korrekciós érték már nem jó ,nem is csinálják meg .És amikor ez találkozik akkor lehet azt mondani hogy ér valamit a szaki. Plusz a jobbaknak van pad (akár az egyszerűbb kerék alá helyezhető) hogy lásd nem csak placebo meg ne arcoskodjon az ember hogy 100+ írták meg.
Ismerősnek BMW E39 2.5 sorhat valami 400 le-nek megfelelő üzemanyagot kért le az ecu aztán nem bírt menni ,és még gyengébb is volt mint gyárilag .[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz batai15 #220304 üzenetére
Mondjuk a LA-chipnél ugyan előre megírt cuccot töltöttek fel a MiTóra, de a procedúra után egy logolt kört mentek vele, és amikor minden rendben találtatott, kérték, hogy én is próbáljam ki, és csak ezután kellett fizetnem.
Mérés is volt, először egytengelyes padon, de bemorcizott az autó, mert a hátsó kerekek nem forogtak, nem érkezett jel a hátsó ABS-jeladóktól, így nem engedte kapcsolni a dynamic módot sem, ezzel együtt a turbónyomás is maradt limitált (nyomásgörbe gyári dokumentációból, A a normál, B a dynamic mód). Aztán váltottak egy Insoric nevű kütyüre, amivel az utcán lehet mérni, úgy már megvolt a +25 paci és +60 nyúlmókus.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz tboldi #220305 üzenetére
Igen annyit elfelejtettem írni hogy általában le töltenek egy fájlt (meg előtte csinálnak backupot a régi ecu adatokról) amit aztán feltöltenek ,és a rendelkezése álló adatok alapján finomítanak ,majd próbakör .
Nekem a 206sw 2.0 HDI (90le) volt piszkálva ,elsőnek így írta meg a srác hogy 210et ment ,viszont nem volt különösebben dinamikus normál közlekedéskor ,aztán közép tartományba lett dinamikusabbra írva. Majdnem egy literrel evett kevesebbet (5 alatt volt , előtte stabil 6) és egy ellőzéskor nem kelett vissza gangolni.
Most a 407et nem bántottam az automata miatt ,ugyan elbirná de a 140le sen rossz alapvetően.
Ha ősszel az 508 meglesz ,első körben 160-180le gyári példány lesz a cél,ha viszont a manuális 150 pacis ,akkor valszeg kap egy kis kraftot ,de majd meglátom nem lehet már száguldozni. Bár még nem teljesen tettem le róla hogy nekem is legyen egy kicsit egyedi autóm.Szép az a mito egyébként, gratula hozzá .
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz batai15 #220304 üzenetére
+eWro, + bandus:
Részemről úgy ideális a történet, ha fel van frissítve + kitakarítva a motor, üzemanyagrendszer és a fontosabb alkatrészek amik jelentőséggel bírnak egy ilyen tuningnál. Tapasztalatból megírt program olyan amilyen, még két egyforma motorfűrészt sem láttam nem hogy két egyforma 'jóval' bonyolultabb autót, mint rendszert magát. Motorgyárat nézem akkor pl egy első szimmering és egy hátsó szimmering szivárgás terén egy nap nincs két egyforma értékpárral rendelkező. Így még szép és elvárt az egyedi program írása, akár optimalizálásra akár + teljesítményre nézve. Írja meg a szaki úgy a szekeret, hogy az egyedileg legyen annak a tulajdonságaihoz alakítva. Emellett persze lássa a szaki, ha nem lehet tuningolni mivel nem megfelelő az autó állapota erre a tevékenységre!
-
hobizoli
nagyúr
válasz imyourfriend #220300 üzenetére
attol hogy a fix programban sokkal tobb a failsafe beallitas, mert sok auton kell mukodnie
ugyanugy mitn a gyari sw-l
az egyedinel meg ezekbol vesznek el a teljesitmeny elonyere
benzinturbos autonal eleg konnyu beleszadni a f4szerdobe, foleg ha gyari intercooler van az auton, sok az elogyujtas az aktualis AFR es a IAT melle, bekopog a motor es eltori a dugatytyut a gyurugatnal
vagy csak siman szegeny az AFR fruttizva es lukasra elfujja a dugattyut a szurolang
feltoltos autonal azzal kellene kezdeni meg turbocsere elott is a gyarinal maradva, hogy front intercooler, de amekkora befer
pV=nRT <- egyetemes gaztorveny
ha hidegebb a toltolevego, akkor egyreszt a kopogasi hajlam is csokken, meg ugy az adott terfogatban meg akar a kisebb toltonyomason is jelen lehet nagyobb mennyisegu oxigen az egeshez
mert mindig ez a lenyeg igazabol
a lambda szonda is eges utani maradek oxigent nez a kipuffcsoben, angolul "oxigen sensor"-nak is hivjak, nem lambda-nak
uzemanyagot kb barmennyit tudsz adni a motornak, annyit is, amitol mar lefullad
levegot (oxigent) nem
pont azert meri az ECU is a levego fizikai tulajdonsagait, es nem a benzinet
OBD2-n nezd meg mennyi a toltolevego (beszivott) homerseklete, ha parszor elszurod...
igazabol kornyezeti homerseklet +10-15foknak kene lennie meg nyaron is
igy huvosebb idoben meg a kornyezeti +5-10fok kozott
dizelnel az intercooler a fustolesi hajlamot csokkenti a tobblet oxigennel, amit adott nyomasnal a hidegebb toltolevegoben jelen van
dizelnel is azzal kene kezdeni hogy nincs intecooler vagy kis side intercooler van pl a bal elso kerekjaratban, akkor beugrik egy front intercooler az elso-also legbeomlobe
meg a takkgyari autonal is eszreveheto diffit ad, mert a gyari ECU is lekoveti vmennyire a hidegebb toltolevegottöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
hat meg kell nezni az IAT erteket
valo igaz, hogy van olyan auto, amin mar eleg "nagy" intercooler van gyarilag is
de azert a tobbseg messze nem ilyen
amin 60 fok felett van ez most is, ott keves az intercooler, mert az nyaron ennel csak tobb lesz
Marea SW 2.4 10v JTD-nel, a bal elso kerek elotti zugban van egy u.n. side mounted egyseg
bekruzoltam a 13ker-be majusban, ott OBD2 es 92 fokos a levego, pedig nem verettem neki egyatalanPuntoGT-n a vizhuto mellett all egy hasonlo meretu darab, emiatt a vizhuto nem 1:1 kozepen van valojaban, hanem jobbra eltolva, meg szembol is latni a intercoolert balra mellettede nem tudja teljes feluleten erni a legaram se, meg a merete sem "nagy"
november 10-12 fok este, intake air temp 82fok, mentem 3-4km-t a forgalom tempojaban kruzolva amire 60 ala lehult
aztan az kierve az M0-ra elszurtam, 2-3. 3-4., a 4. a fokozat vegere 110 fokos volt a levego...pedig hideg is van, meg ~150km/h-s menetszel eriugyanez az auto nagy intercooler-l:
nyaron 35fok levego, toltolevego homerseklet sosem ment még 50 fole se, pedig 1.8-2bar-l fujtuk
vagy ugyanezzel mentunk az M0-n, kulso homerseklet -8 fok, IAT= -2[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
se4ever2
aktív tag
Sziasztok!
Jelenleg egy 2015-ös 1.6 turbódízel kombi Focust használok. Felhasználásomat tekintve nagyrészt Budapesten, városon belül használom (heti 3x, át Zuglóból Budaörsre+ bevásárlás stb rövidebb utak). Ezek mellett havonta 1-2 hosszabb országutas-autópályás út.
Szeretnék váltani valamilyen nem dízel autóra, ami jobban bírja a városi üzemet. Méretügyileg nekem elég a kompakt méret (Golf, Auris stb), ha nagyobb az nem baj. Előny a kombi karosszéria, de nem feltétel. Minél kedvezőbb fogyasztásút keresek, de nyilván nem irreális elvárásokkal. Ti mit ajánlanátok erre a felhasználásra? A keret 4,5M Ft. Nézegettem elsősorban hibrid Toyotákat, Auris 2FL, Prius 3, CT200h, de ezekből úgy érzem a jobbak kicsit keretemen felül vannak. Esetleg más ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
...érdekesség
az autogyartok mennyi km-t is haluznak be ezekre?több drón kell ;P
-
footy
addikt
válasz se4ever2 #220317 üzenetére
En megneznek meg egy Honda Jazz-t is CVT-vel.
A Prius szvsz egy borzasztoan tularazott auto, foleg a plugin valtozata.
(4-5M forintot elkernek egy 12 eves 3-400ezret futott kompakt autoert aminek igenytelen a belseje rossz a zajcsillapitasa es a hely sem feltunoen sok benne. Erre jon meg hogy hasznalattol fuggoen lehetnek benne aknak is, mint pl az olajfogysztas(ha az elozo tulaj az olcsobb olajat rakatta bele), cellacserek(mar nem annyira olcso mint regebben es az agyonhypolt mestereknel heteket/honapokat kell varni egy idopontra) herngerfejesedes(ha az elozo tulaj nem takarittata a hutok kozotti reszt).)
Szoval en Jazz-t , Nissan Note-ot esetleg keveset futott Auris hybridet neznek.[ Szerkesztve ]
-
tototos
őstag
válasz se4ever2 #220334 üzenetére
Nagy esély van rá, hogy jól tartják továbbra is az árukat. Az utóbbi éveket nem érdemes figyelembe venni mert teljesen megbolondult a piac.
@Villa7: A Priusnál nem számítok nagy esésre, hiszen nem a zöld rendszám miatt vették leginkább a tulajok. A Plugin Prius kb 500 ezer forinttal van a sima hibrid azonos korú Priusok felett. A plugin előnye a jobb és nagyobb akksi(nem igazán hallani cseréről), erősített inverter és az, hogy többet ment elekromosan így a benzinmotor ismert hibái is később jönnek elő.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz se4ever2 #220334 üzenetére
Manapsag nehez tervezni, de a japanok(Mazda,Toyota,Honda) maradvanyerteke jo.
A TCO-nak viszont az csak egy szelete. A fogyasztas is nyilvan lenyeges, de a matekot a karbantartas(nem vart hibak javitasa) tudja igazan megboritani.
Nem tudom nezted-e mar, de ez eleg realis video a prius felmerulo koltsegeirol.
Akkujavitas ha szukseg lenne ra.
A masik amit el kell dontened, hogy szeretnel-e annyival tobbet kifizetni egy autoert amiert megfelelo Priust kapsz. (vagy azt a penzt lakasba, befektetesbe vagy nyaralasba tolod)
Az biztos, hogy a Honda Jazz-t CVT-vel kiprobalnam a helyedben, mert nem igenyel kulonleges szervizt, nekem kenyelmesebb es komfortosabb is volt mint a Prius.
(Raadasul meg olcsobb is, pedig a Jazz is hypolt tipus) -
Zolás
addikt
Üdv mindenkinek.
Lecserélném a Ford Fusion 2008 1.4 benzines autómat valami kényelmesebbre,újabbra. A keret 3M.
Barátomnak van egy Peugeot 308 1.2 puretech autója amit jó áron vehetnék meg. Viszont annyi rémhírt olvasok erről a motorról, nem merem megvenni.
Elég sok cuccot viszek, viszont általában egyedül utazom. Nem mondom hogy kombi kell, de egy rendes méretű csomagtartóra szükségem van. Hátsó ülésen szökőévente ül valaki, szóval a hátsó lábtér nem érdekel (bár idén pont szökőév van, de aki odaül majd megoldja ) Nagyrészt a nulláson közlekedem Maglód és Alsónémedi között. Mindenképp benzinest szeretnék, annyit nem megyek egy évben hogy megérné a dízel.
Ötletem sincs mit lenne jó venni.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
vzsryl
nagyúr
válasz Zolás #220340 üzenetére
Renault Megane 3 1.6@110Le, 6-os manuális váltóval.
3M-ért már elérhető a kínálat teteje, kései évjáratokban.
Minden hasonló kényelmű, felszereltségű és megbízhatóságú kategóriatársa drágább.
Ha dízel is játszana, akkor volna még 1-2 lehetőség, pl. a 308-as 1.6-os HDI-vel, de az 1.2 puretech valóban kerülendő.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
hobizoli
nagyúr
válasz tototos #220344 üzenetére
ez a FCEV tema jelenegi formaban eloallitott H2-vel sosem lesz jo
az FCEV rendszer teljes hatasfoka (amire nyomatek lesz belole a kereken), olyan kicsi vagy meg kisebb is, mint a ICE jarganyoke
ott buko, hogy ha foldgazbol allitodik elo a H2 gaz, akkor hogyis zöld....?
az siman CO2 kibocsatas
elektrolizissel meg 40kWh elektromos aram kell 1kg H2 haz eloallitasahoz 100% hatasfoknal, ami akkor meg egy naaaaagy lufiban van legkori nyomason, es nem 700bar-n es ami egy FCEV szgk-nal 100km-re eleg, pl a Toyota Miraia Model3 18,5-19kWh-val megy el mérve(!!!) 100km-t
szoval mar csak idaig nezve is massziv buko a sztori, es 100% hatasfok is karcos
mikozben a Model 3-nal az egy valid mért adat minden vesztegeset IS szamolva addig mar a rendszerben
elkezdesz szamolni FCEV rendszer osszes elemenek valos hatasfokaval, akkor csak meg rosszabb lesz
a BEV-nel meg a 19kWh-ban ez mar mind benne vanszoval miert is erne meg egy sokkal pazarlobb rendszerbe tolni az aramot, ami tobb lepcsoben vegulis csak szinten egy elektromos auto igazabol, ha lehet egybol elektromos autoba is tolteni?
Dr Hanula meg mar leprodukalta magat az egyik TC Parkolo paraden eloadott szovegevel, amikor a BEV-nel beleszamolta azt is az egyenletbe, hogy kibanyasszak a Litiumot a foldbol hozza, a benzin/gazolaj meg a kut tartalyaban termett ingyen
meg nyilvan csak a Litium banyaszata jar kornyezetterhelessel, a koolaj az szupergreen...lasd Exxon Valdez, meg Deepwater Horizon cimu torteneteket
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Zolás
addikt
válasz vzsryl #220345 üzenetére
Éves szinten 5k kilométert megyek, arra szerintem felesleges a dízel.
Nem rossz a Megane, de 3M körül még 2010-es évjárat van, szerintem sok egy ilyen korú autóért. Fluence mennyire élhető? Abból már 2015-2016 évjárat elérhető.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
vzsryl
nagyúr
válasz Zolás #220347 üzenetére
Turbósból az 1.2Tce erősen kerülendő, de az 1.4-es már elmegy.
A Fluence egy törökszedán, ami minőségben bőven alulmarad, de leginkább a futóműve billegős. Egy Ford után - hiába magasított - halálfélelmed lenne benne.
btw.: 301/C-Elysee szintén zenész.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Yany
addikt
válasz Tom1939 #219259 üzenetére
Ha van kérdés e-Power meghajtású Qashqai-ról, állok rendelkezésre, ahogy elnézem, még mindig lehet 0 thm és 4 millás kedvezménnyel venni. Kb. 4e km-es távnál vagyok, de eléggé szeretek belemerülni a dolgokba, szóval nem csak "beülök, hogy eljussak A-ból B-be" módon használom, szeretek vezetni és szeretem a jó dolgokat, de észreveszem a rosszat is.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
őstag
Ez egy nagyon érdekes autó, csodálkoztam is az új hajtáson amikor először hallottam (miért nem a már használt 1.6 alapú hybrid, bár nyilván nehezebb kasztniba jobb a turbó).
Céges vagy magán? Bátor vagy de becsülöm Mondjuk az 1.33 turbó és az 1.6 hybrid esetén nem hallok rosszakat, talán ez is követi a trendet. Mennyi a fogyasztásod milyen felhasználással? Mennyire nyomta fel a tél?Most is érdekes autó olyan tekintetben hogy olcsóbb mint egy jazz pl és maga a kasztni tetszik... Bár feleség autó nézegetése megy, és annak lehet hogy nagy (rav4 helyett meg nem lesz az biztos).
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Tippmix
- Xbox tulajok OFF topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nők, nőügyek (18+)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Dragon Age: Origins
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen