- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
Használtad már, hogy ennyire kijelented nem jó az 1.4TSI? Egy 156 lóerős benzinmotor van benne ami nagyon kellemesen fogyaszt és a villanymotorral együtt jobb mint egy 2.0 dízel. Múltkor mentem vele pályán 140 utazó, alkalmanként 200 pár kilométer erejéig. Nem használtam villanyos módot igazán és 5,7 lett az átlag. Sima utazgatás ha nem taposom akkor 4,5. Városban verhetetlen. Amúgy kint a Hollandoknál már csak ezeket veszik, és nagyon komoly pálya felhasználásra. Konkréten a 3 éves Passatba raktak bele 165k km-t mikor megvettük. Egyszerűen nem olyan mint egy sima benzines. Nagy nyomatéka van neki állandóan, bárhol megindul. 216 LE és 400Nm
(#188043)-FreaK-: Van pár írásom róla ebben és az autós topicban is. Ha bármi érdekel nagyon szívesen segítek. Van egy Golf GTE-m, meg a családban van egy Passat GTE is.
DSG olajcsere 60k kilométerenként szükséges. Mivel elég sokszor csak ideális üzemben megy ezért nem annyira jellemző náluk a kokszosodás. A városban nem jár, csak hosszútávon érdemes beindítani. Meg ha belegondolsz 4-5 év alatt raktak bele 150k-t akkor nem sokat járt az városban
Most már van kínálat itthon bőven amiből lehet szemezgetni és az áruk is elfogadható szintre ment le, főleg annak tudatában, hogy új korukban 16-18 milliós kocsik voltak.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
BigBlackDog
veterán
Utánanézve, a benzin-hibrid Passat sem fogyaszt rosszul. És mégsem egy traktormotor morog elől benne.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Szerintem pont a fogyasztasatol ne felj. Nekem ugyan az ujabb, 1.5 TSI van, de a fogyasztasa meglepoen jo. Ilyen vegyes palya-kozuton siman 6 literbol megall, meg akkor is, ha a palyan nehol 160-ra tettem a tempomatot. 6.2-bol mentem 1000 km-es autopalya etapot megpakolva teligumival, siman tempomattal, a megengedett sebesseggel. Kozuton meg 6 litert sem eszik, es ezek nem tojashejas kozlekedesek. Az 1.4 TSI fogyasztasat pedig leirtak mar elottem. Es ha attol felnel, hogy nem megy: siman megy gond nelkul, ez nem az 1.0 TSI kategoria, jobban megy, mint egy 2 literes szivo benzines.
Egyedul varosban fogyaszt sokat, de ott mindegyik. 2 km-es rovid tavokon telen bever 10 liter korul, mert be se melegszik az olaj, de ha tobbet mesz varosban, akkor mar megall 7-8 liter korul. Viszont a GTE elonye pont varosban jon ki, tehat amig villannyal mesz, nincs benzines fogyasztas. Szoval attol ne felj, hogy varoson kivul lezabalja a nadragot rolad, vagy hogy nem lesz eleg ereje. -
Doki16
addikt
válasz BigBlackDog #188052 üzenetére
Én sokat használom elektromosan nekem az utóbbi 4000 km átlaga 1,6.
De ilyen 400 km-es etapokat is megteszek 4,8 körül és ennek simán a 40% emissziómentes. Ennyire hatékony a hibrid rendszer. Persze ezt a Polod is hozza simán.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
bernel
tag
Most, hogy elkezdtem nézegetni a használt autókat, felmerült bennem, hogy miért nincs lehetőség arra, hogy a vevőjelöltek aktívan megosszák egymással az infókat? Pl. ha valaki megnéz egy kocsit, és látja, hogy átverés a hirdetéshez képest, akkor milyen szuper lenne, ha leírhatná ezt, fényképekkel dokumentálva, és akkor a többiek egyből látnák, és nem mennének oda potyára, vagy eleve ezzel a tudással mennének alkudni
Erre ideális lenne, ha a ha.hu-n a hirdetések alján kommentelni lehetne. A nepperek persze nem lennének ettől boldogok, de igen sokat tisztulna ettől a piac, mert az átverős hirdetésnek nem sok esélye lenne, ha valaki már megnézte. (A kommentek gyári számhoz lennének kapcsolva, vagyis a hirdetés leszedésével, és újonnan feltevésével nem lehetne trükközni.)
-
-
bernel
tag
válasz BigBlackDog #188056 üzenetére
Lehetne kötelezően fényképet csatolni a kocsiról a véleményhez, hogy egyértelmű legyen, hogy tényleg látta személyesen, és ha a képen is az van (rohadás, egyebek), akkor egyértelmű a dolog.
Ezt a vevőknek kellene forszírozni a saját érdekükben, írni a ha.hu-nak, hogy csináljon ilyet, mert ezzel sok átverést meg lehetne eleve úszni.
Aki jónak találja az ötletet, az írja meg nekik, hogy szeretne ilyet. Ha sokan írnak, és látják, hogy van rá igény, akkor lehet, hogy lépnek.
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
Köszönöm, hogy leírtátok ezeket!
Egyébként nem a fogyasztásától "tartok", hanem az időtállóságától. Ekkora kasznihoz "kicsinek tűnik" az 1.4, ami oké, hogy az "elején" szépen megy, de olyannak tűnik, mintha vékony lábbal kellene egy hatalmas testet cipelni; az elején még megyeget, de aztán végleg elfárad. (De én még old school vagyok, nagy kasznihoz nagy motor. ) Erre értettem csak amit írtam. De tapasztalatom nincs vele, szóval köszi, ha megosztjátok velem.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #188057 üzenetére
Nincs benne, azért is szoktam mondani, hogy teljesen hülyeségek ezek az átlagok. Nem fizettem még töltésért így nem is számolom bele. De van tapasztalat a Passatnál kb. 600-700ft/100km a töltés.
A gyári adat a kocsimnál 1,5l/100km. Teljes baromság, szerintem még új korában sem tudta ezt hozni a valóságban.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
bernel
tag
Ha nem megy bele, akkor pedig a vevőknek kellene összefogniuk, és csinálni egy külön oldalt a saját érdekükben.
Biztos itt is van webhez értő ember, aki össze tudna dobni egy ilyet (akár külföldi szerveren is). Csak annyi kellene, hogy az oldalon adott alvázszámhoz lehessen kommentelni, illetve keresni alvázszám szerint, és akkor minden vevő tudná, hogy a hirdetett kocsi alvázszámára rákeressen ott, hogy lássa a kommentekben, hogy mások mit tapasztaltak.
[ Szerkesztve ]
-
-FreaK-
veterán
válasz Doki16 #188051 üzenetére
Köszi! Olvastam ebben a topicban már, megnézem a másikat is
A 150-200e Km.-el pont az a bajom, hogy nem biztos, hogy cserélték a DSG olajat, illetve a motorolajat is lehet, hogy csak 30e km.-enként, ami sok. Bár ez utóbbi, lehet hogy épp nem is sok, mert éppen úgy használta a tulaj, hogy csak a felében működöt a benzin motor, de ez egy ideális eset és lehetetlen ellenőrizni.
Még két kérdés (biztos lesz még ): a DSG nem dadogós lassú tempónál/manóverezésnél? Még sosem használtam ilyet, csak sokszor hallottam már hogy ez egy hátránya.
Egy átlagos, alap szerviz költéség mennyi kb. egy ilyen autónál?
-
BigBlackDog
veterán
-
Doki16
addikt
válasz -FreaK- #188063 üzenetére
Mivel a váltóban van a villanymotor ezért a hagyományos hibáktól mentesül ez a DSG. Finoman indul, nem rángat, nem dadog. Persze itt is bejön, hogy néha nem tudja kitalálni a fokozatot vagy elég gyorsan, de hát nem jövőbe látó. Ott vannak a fülek a kormányon, ha ilyen helyzet van akkor visszapöccintem én.
Márkaszervizben nagyon drága. Pont nem rég linkelt valaki sima B8 Passat árakat. Hát eléggé durva. Otthon magunknak megcsináltuk 21-ből a kötelező időszakos szervizt. Olaj+szűrő, pollen és levegőszűrő. Nagyon egyszerű, mindenhez baromi sok hely van hozzáférni Konkrétan az olajszűrő körül táncolni lehet [kép]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
bernel
tag
válasz BigBlackDog #188064 üzenetére
Nem is az eladói oldal az érdekes. A vevők szempontjából mondtam, hogy ne legyen átverés. Azt az eladót pedig, aki át akar verni mást, hadd ne sajnáljam.
Vevői szempontból meg nagyon hasznos lenne, ha a megnézett autókról meg lehetne osztani infókat, odahatna a piactisztulásra, ha nem minden vevő a nulláról indulna ugyanannál az autónál.
-
válasz Doki16 #188061 üzenetére
ok, de akkor nem ennyi a fogyasztás (ha meg valaki lopja benzint, akkor annak az autója 0-át fogyaszt?), mi sem számoljuk, hogy ki mennyiért tankol
mert akkor a fogyasztásod ~3,5 liternek felel meg egy átlag benzin áron és 1,6 literért fizettél, de valaki nem tud ingyen tölteni, annak az első szám lesz releváns[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
bernel
tag
Éppen azért nem volt siker, mert ott csak a lekérdezhető adatokat, rendelkezésre álló dokumentumokat értékelik, nem mennek ki minden egyes autóhoz, hogy megnézzék, átvizsgálják.
Míg ha lenne ilyen vevőoldali értékelés, oda olyan értékelések kerülnének, ahol szövegesen és fényképpel is lehetne dokumentálni a hirdetéshez képest az eltéréseket. Vagyis ott éppen a személyes megnézés tapasztalatát osztanák meg.
Egy ilyen oldal, ha beindulna, sikerre lenne ítélve, mert egy alvázszám beütésével személyes reakciókat lehetne látni az autóról, nem csak a hirdetés szövegét, és a feltöltött dokumentumokat, amiket lehet manipulálni.
-
Tin
veterán
Ez nem 1.4 szivo, hanem turbo. Az en 1.5 TSI-m valamivel talan erosebb mint az 1.4 TSI, de nem annyival, mint amennyit a villany rasegit az 1.4 TSI-re, kvazi a kisebb motor itt erosebb lesz.
Az 1.5 TSI-vel a 130 km/h sebesseget kenyelmesen hozza, total felpakolva mentunk 2x1000 km-t, es meg se kottyant neki. 160 km/h siman utazo tempo 3-4 szemellyel kenyelmes (ez egy Golf 7 Variant), es egyaltalan nem erolkodik, meg gyorsitani is konnyeden lehet.
Nekem voltak 1.8-as es 2.0-s szivo kocsijaim, azoknal erezhetoen jobban megy, pedig ugyanugy 150LE, csak epp a nyomateka majdnem majdnem 2x akkora.
-
aktív tag
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #188068 üzenetére
Vannak képek a teljesség igénye nélkül
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Ezeken gyakorlatilag látod mindkettő fogyasztást is. Talán a leginformatívabb. De ezért mondom és már többször is hangsúlyoztam ennél a kocsiknál nem lehet hagyományos értelemben vett fogyasztást nézni. Mivel 90%-ban városban megyek ezért a motort is kímélem és nem 7-8 liter a fogyasztás hanem 2 L átszámolva. Persze oszlopon töltve ez már 4 lenne. Elmün már 5, ionitiyn már 15. Egy Outlander chademon töltve meg 12 is lehet akár átszámolva. Sok a variáció a rengeteg alkalmazás meg díjszabás miatt. A kedvencem, hogy fizess 500 Ft-ot hogy elkezdhess tölteni majd utána még 50Ft/perc
(#188072)LZs?!: Nem értem miért vagytok ellenem, pont azt írom, hogy ez az egész egy baromság. Én mindig a tényleges fogyasztást írtam bárhol kérdezték. Az pedig Országúton 4,5, pályán inkább 6. Csak azért írtam a kicsi értéket, hogy a sok kamu így jön ki.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
aktív tag
Nem nagyon...én is töltöttem fel oda kocsit anno, illetve keresgéltem is ott.
1) Nincs benne a köztudatban, így belesüllyedt no content -> no traffic ==> no traffic -> no content spirálba
2) A 'rating' fasság, mivel sima boolean flag-en alapszik: eladó ismert -> Y/N, dokumentáció van > Y/N, stb. Nincs kvalitatív értékelés (márpedig az átlagnak erre lenne szüksége), hisz' ilyen formában nem is lehet; illetve lehetne, de az hatalmas támadási felület lenne az oldalnak.
3) A hirdetés-feladás feleslegesen körülményes, cserében a value-add a fentiek miatt minimális; ráadásul a körülményessége a tipikus hirdetési hozzáállás miatt (lövök pár képet telóval, meg odalökök 3-4 klisé mondatot leírásnak) könnyen eltántorítja az átlagos privát hirdetőt, a céges pedig csak annyit néz, hogy melyik felületen van megfelelő penetration, reach -> return.
4) A marketing kimerült a 'szóbeszédben' és az 'önfasz-szopkodásban', és ha azt vesszük, hogy Totalcar is mennyire a középszerűség fele fordult, úgy talán a jellemző látogató közönség sem a legszerencsésebb táptalaj erre.
Nevermind...
-
Tin
veterán
válasz MunezXBK #188077 üzenetére
Persze, de a tieden ott a kompresszor is
Amugy 1.5 TSI-nel a legkisebb chippel is 180LE/300Nm-re novelheto az 1.5 TSI teljesitmenye 170€-ert, de minek. Ez a teljesitmeny is boven eleg hetkoznapi hasznalatra, allatkodasra meg nem egy csaladi kompakt kombit hasznalna az ember ugyse
-
aktív tag
válasz Doki16 #188073 üzenetére
Egy pillanatig sem ellened.
Pontosan ahogy megfogalmaztad: nem lehet hagyományos értelemben vett fogyasztást nézni, ugyanakkor az objektív képhez kell a teljesség és a közös nevezőre hozás: hogy az l/100km vagy kWh vagy McNuggets kCal, illetve ezekenek a forintosítása, az teljesen mindegy. Ahogy utána írtad is...
Onnantól meg user-case: pl. én valószínűleg csak falun belül a boltig, illetve az 5km-re lévő Tesco/Auchan kombóig használnám zero módban, és örülnék neki; azon túl viszont pont lexarnám, mivel már egy bp-i körre is kevés lenne a range, akkor meg nekem már egymindegy miként oldja meg a gép, ahogy a köztes a töltőre akasztás is végkép hidegen hagyna...kivéve ha a töltős parkolóhely közelebb van a bejárathoz...
Igazából ez lenne a lényeg: van pár objektív kulcsmotívum, onnantól kezdeve viszont már a szubjektív motívumok dominálnak.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Dare2Live
nagyúr
"Ekkora kasznihoz "kicsinek tűnik" az 1.4, ami oké, hogy az "elején" szépen megy, de olyannak tűnik, mintha vékony lábbal kellene egy hatalmas testet cipelni; az elején még megyeget, de aztán végleg elfárad. (De én még old school vagyok, nagy kasznihoz nagy motor. )"
Az az 1.4 erősebb és ami sokkal fontosabb sokkal nyomatékosabb mint egy régi 2.0
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Motorolaj 5 liter 54 ezer + olajszűrő 9 ezer + munkadíj 20 ezer"
Kia Ceed 1.4T olajcsere+szürő+munkadíjra 80ks ajánlatot kaptam. A fenti össz 83K. Eszerint nagy difi nincs Kia és VW közt árban. Ráadásul Ceed 1.4Tben csak 4l olaj kell.
Aztán írtam, hogy az enyém Venga nem Ceed nem turbo olyat küldjenek. Jött egy 60Ks árajánlat. Néztem továbrba is bután yarisnál én csinálom 10K az anyagköltség hogy jön ki a 60K???
Végül emlékem szerint 27K lett márkaszervízben!!! a Venga szervize. De úgy 27K, hogy lemosták és ha nincs rottyá pakolva mondták ki is takarították volna.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #188083 üzenetére
Megnéztem, legutóbb a Passat-on 100k volt a kisrevizió (olajcsere + időszakos átnézés), ahhoz képest a 80k nem is rossz ajánlat.
Bár valószínűleg ennyire van állítva a számlázó progi náluk, mert a lengéscsillapító csere is fillérre ennyi volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
pècsimunkás
addikt
válasz Dare2Live #188085 üzenetére
Az Aurisom Golf, Ceed, Civic, Octavia, stb kategória.
28000- 43000 jmf között fizettem az első 4 szervizért.
Rohadt jó áron voltak. Amíg ezek az árak vannak, nem térek vissza a garázs szerelőmhöz, hanem megyek továbbra is a márkaszervizbe. Így megy továbbra is a Toyota pecsét a szervizkönyvbe, és megy tovább az assistance.Szerk.: a kaposvári Toyotához hordom az autót. Nagyon nagy respektjük van. Pécs közelebb lenne, de a pécsiek is Kaposvárra viszik
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz pècsimunkás #188086 üzenetére
Hallottam olyat, hogy Bajaról is Kotohoz viszik...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Zscholti
csendes újonc
Hali
Benzinesből melyik Skoda Octaviat ajánlanátok? 4,5m max a keret, vagy ha nem is skoda, akkor milyen hasonló kaliberűt?
Jelenleg O2 FL 1.6 crtdi van, de inkább városozásra használom, így megválnék tőle. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Zscholti #188089 üzenetére
Ha tudsz tölteni, akkor PHEV vonal. Kell a kombi puttony, vagy elég a sedan/ferdehátú?
Ha nem, és max pár napig szokott állni az autó, akkor Toyota/Lexus hibrid.
Ha sokat parkol a kocsi, és csak havonta van előszedve, akkor praktikusan Octavia 3 1.4 TSI kézi váltóval pl. -
-
válasz Dare2Live #188092 üzenetére
Oda hordtam én is a kia-t, korrektek voltak árban is, meg volt egy garis cserém, abban is
Volt amikor vittem szervizre és előtte nem sokkal végig húzta valaki az autót, lett egy műanyag nyom az ajtón, azt lepolírozták, hogy bántotta a szemüket[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Zscholti
csendes újonc
válasz molnarpeter #188090 üzenetére
Hétköznap melóba járnék vele, meg bevásárlás, ide-oda ugrálás. Hétvégén állna csak.
Van egy gyerek, de kb. egy évben 4-5x megyünk le vidékre, szóval csak akkor lenne megpakolva.
Automata váltó kerülős? Pedig azt ajánlották ide városban.
1.4 és 1.8 tsi octavia-t néztem eddig, de automata váltósat. -
Doki16
addikt
válasz Zscholti #188094 üzenetére
Az automata váltó azért nem ajánlott mert szárazkuplungos és az nem a legjobb konstrukció. Az 1.8 plusz automata a legrosszabb amit venni tudsz VW vonalon
Ha automatát szeretnél akkor ennyi pénzért nagyon jó vétel tud lenni egy Auris TS Hybrid. Városba a legjobb autó amit csak választhatsz, ettől már csak a PHEV vagy tisztán villanyos a jobb. Hátul nincs akkora mint az Octavia, de cserébe a csomagtartó meg nagyobb.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Zscholti #188096 üzenetére
Igazság szerint sok mindenre nem kell figyelni. Ha jót akarsz magadnak és hosszabb távra tervezel Facelift utánit veszel (2015/5) és magasabb felszereltséget. A Toyota hibrid rendszere a jelenleg kapható egyik legmegbízhatóbb hajtáslánc. Nem igazán van neki sok típushibája és azok sem olyanok, hogy túl sokba lenne. Egyedül a vízpumpa ami olyan 200k km környékén már kérhet egy cserét, de nem nagy összeg. Az összes többi csak általános karbantartás. Az akkumulátor nagyon jól bírja a menedzsmentnek köszönhetően, meg amúgy is van rá 10 év garancia ha évenként megújítod a márkaszervizben. Ennek a költsége évi 7k.
Ha valami még érdekel konkrétabban akkor kérdezz nyugodtan. Van ajánlott hely is, hogy hol érdemes venni.(#188097) zoo8800: Ehhez te jobban értesz, hiszek neked. Nálam VW-nél a benzines vonal kimerül az 1.4-nél
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Doki16 #188098 üzenetére
Attól is függ, hogy mekkora a kolléga. Ha nagyobb méretű, akkor lehet marad a gombóc Auris, 2010-12 közöttiek, bár ott a csomagtér lesz a necces. Vízpumpa pedig ugye ~100k körüli összeg, bár az is igaz, hogy egy dízel/automata bármilyen javítási költségéhez képest töredék összeg. Egyébként egyetértek, napi ingázáshoz vagy villany vagy egy HSD kell a népnek.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen