Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Erősen benne van az is, hogy a tulajdonos család elsősorban ki szerette volna venni a pénzt, amit csak lehetett. Marchionne elsősorban ezt a célt teljesítette szerintem, lásd Ferrari tőzsde, stb stb. Ha sikeres lesz a PSA összefonódás, a család is csomó pénzhez jut, a cég is fejlődhet, profit
-
-
Somatom
veterán
Továbbra is az a véleményem, hogy a szieszta a probléma forrása. Soxor voltam spanyolban, láttam, hogy mit művelnek munka címszó alatt. Ott van pl. a Vito esete. Olaszban is szieszta van, ezért problémásak a digórakéták. Imádom a stílusukat, nagyon szerettem spanyolban lenni, nagyon jó designerek, de precíz, pontos munkára alkalmatlanok.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bernel
tag
Annak mi az oka, hogy érvényes magyar okmányos autókról rendszám nélkül tesz fel képeket a kereskedő? Ezeknek gondolom van rendszáma is.
Aki rá akar keresni, hogy milyen a kocsi előélete, az úgyis megkérdezi a rendszámot, ha pedig nem mondja meg, olyannal nyilván nem áll szóba az a vevő, aki tudja, hogy meg lehet nézni a kocsi múltját. Ha megmondja, akkor pedig csak időt spórolna magának is és a vevőnek is, megúszva a felesleges köröket.
Aki meg nem keres rá a rendszámra, annak teljesen mindegy, hogy ott van-e vagy nem.
Szóval nem világos, hogy kereskedő miért tesz fel képeket, ahol nincs rendszám a képen, de érvényes forgalmija, műszakija van az autónak.
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
Segítsetek, kérlek.
VW konszernen belül nézek autót (első körben B8 Passat volt, de a múltkori teszt óta a Skoda Superb felé hajlok - nagyon nem ezt vártam tőle; pozitív értelemben). Ezen belül is 2.0 dízel.
A kérdésem a következő lenne:
(Általánosságban) Milyen futásteljesítményeknél vannak nagyobb szervizköltségek? Az érdekelne, hogy milyen km óra állást keressek. (Tudom, állapotot veszünk, nem km óra állást, de a kérdésemet tekintve ez most fontos lehet.)
Csak mert az jutott eszembe, hogy oké, mondjuk én most 125e km óra alatt keresek, de mi van, ha mondjuk (csak példa) 130e km-nél van egy kötelező nagyobb kiadású szerviz (hajtáslánc, akármi, bármi), így sokkal jobban járnék, ha mondjuk nem 125e alatt keresném, hanem (a példa alapján) 130e és 150e km között.
A mostani autómban (Seat Leon, igaz, benzines) pl. 180e km-nél volt vezérműszíjcsere (ha jól emlékszem), innen jutott eszembe a kérdés, hogy vajon vannak-e (VW-éknál) ilyen fix km-es kötelező(en javasolt) cserék, mert akkor ehhez mérten nézném a km óra állásokat is.És úgy általánosságban is, VW dízeleknél milyen időközönként vannak nagyobb kiadású cserék? Mert van (jó) pár szép állapotú(nak tűnő) 200e km alatti Superb is. De ha pl. itt is 180e-nél lesz fixen egy nagyobb szerviz, akkor nem 179e-est fogok választani.
(Remélem, érthetően fogalmaztam. )
Köszi!
-
Doki16
addikt
Nincs ilyen, hogy fix 180-nál DPF-et cserélni vagy bal hátsó csapágy 12-es golyóját.
Ha városban használták csak akkor lehet már 140-nél kuka a DPF. Ha csak pályán akkor elmegy 300-at is. Ha DSG-s autót keresel akkor az a lényeg, hogy ott 60k kilométerenként kötelező olajcsere van. 210-nél kell cserélni a vezérműszíjat. Ez a két költségesebb kötelező dolog van. Az összes többi általános karbantartás vagy véletlenszerű meghibásodás. Én mondjuk biztosan akkor is a B8-at venném. Superben csak akkor gondolkoznék el, ha fiatalabbat lehet ugyanannyiért kapni. Qru tudna írni róla, hogy a Superb tele van apró idegesítő hibákkal még egy B6 Passtahoz képest is. Milyen árkategóriába nézelődsz?
Amúgy meg Passat GTE, a dízel maradjon traktorbaA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Taci
addikt
válasz Doki16 #188315 üzenetére
Tetszene a GTE (bár a kombik annyira nem tetszenek - ez csupán ízlés dolga), de a keretet 5,5M-nál húztam meg, hogy még maradjon a kötelezőkre is vásárlás után (fékek, olaj stb.).
Szívesen olvasok a "másik oldalról is", a Superb hibáiról. De azért tudom, hogy ennyi pénzért "hibák is járnak", szóval megszokom, amit meg kell, a "nagyobb dolgok" legyenek rendben.
De amúgy pont egy B8-ból ültem egy (2016-os) Superbbe, és hát (számomra) ég és föld volt a különbség (a Superb javára). Oké, nem is egy (méret)kategória. -
Doki16
addikt
Van belőle sedan is. Csak mellékvonalként vettem fel, mert elég jó minőségre sikerült a GTE és különleges
Qru majd biztos ír róla ha idetalál.
Pedig a Superb és B8 Passat ugyanaz csak más logóval és itt ott különböző ötletekkel. De ugyanarra a padlólemezre épülnek. Mondjuk abban lehet igazad, hogy egy 2016-os és 2020-as között lehet különbség hiába a VW a "nagyobb" márka. Az árért amit megadtál már simán fogsz tudni jó példányt venni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Hajtják mint az állat őket nem ritka, hogy 2-3 éves korukban már 150 van benne. Céges autók nagyrészben. Lejár a lízing és mindegyik ennyi km-nél jár. De ez kb az összes holland kocsira igaz. Az Aurisomban 2,5 évesen már 166k km volt. Ritka az alacsony futású hibrid kocsi náluk, ezen nem szabad meglepődni. Ott a V60 D6, abban talán még több km van már 5 évesen. Nincs semmi egyébként 180-nál a GTE-nél, csak váltóolajcsere, az egy olyan 100k kiadás. A többi az mind alap cucc mint gyertya olaj, szűrők. Baromi olcsó az alap olajcsere hozzá a szűrökkel és rendkívül egyszerű. Soknak sok a 180k km mint szám, mert a magyarok már félnek tőle mint az ördögtől, de legalább valós. A 120-at futott 15-20 éves Passatban is már négyszer annyi van, de nagy átlagnak a kis óraállás kell.
De én nem akarlak rábeszélni hibridre, nagyon jó a 2.0 CR dízel Passat/Superb. Nekem volt b7 imádtam. Csak sokat városozok és azért cseréltem hibridre. Az utóbbi tankolásból már 2300 km-t mentem, ebből kb 400-at benzinnel.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Taci
addikt
válasz Doki16 #188319 üzenetére
Igazából én sem ragaszkodnék a dízelhez, viszont lenne évi pár nagyobb táv (Horvátország, Németország fixen évi 4-5-6 alkalom). Viszont ezen kívül hétközben csak napi 5-10 km városi, és hétvégén 100km városok között.
Nem tudom, ehhez jó választás-e a dízel, vagy ez a pár nagyobb táv vállalható-e mással is, és összességében jobban járnék-e egy másfajta motorral (benzin, vagy akár a hibrid is).
Hosszú távra tervezek, ezért keresem inkább a megbízhatóságot, és ezért jött kapásból a CR TDI képbe - és pont ezért "félek" az 1.4 TSI-től. (De ezt már korábban leírtátok, hogy talán alaptalanul.) -
Doki16
addikt
Inkább a nagyobb igénybevételű falhasználásra válassz. Szerintem felesleges az évi egy két hosszabb távú utazásra méretezve autót venni. Erre amit leírtál jó választás lehet egy Auris hybrid vagy egy Mondeo hibrid. Nagyon megbízhatóak, a Toyota HSD híres a megbízhatóságról és az olcsó fenntartásról. Ha ez számít akkor én biztos nem ülnék bele egy dízel VW-be. Hosszú távra gondolkodva mindenképpen elő fog jönni valami a VW-vel. Ne félj a TSI-től, egyáltalán nem rosszak már, egészen megbízható alacsony fogyasztásúak már ezek az újak 2015 óta. A GTE meg simán bírja a nagy távokat is, mert eléggé erős hozzá, a városba meg abszolút ideális. De én maradnék HSD vonalon ha bejön neked a Toyota vagy a Ford. Úgyhogy összességében ha A-B a lényeg akkor Toyota Nem fogod megbánni, alacsony fogyasztás és nagy, megbízhatóság. De ha élmény is kell akkor GTE. Kis hot hatch jól megy, a Passat meg nagy és azért jól megyeget az is
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
ngaba
aktív tag
válasz Doki16 #188319 üzenetére
Soknak sok a 180k km mint szám, mert a magyarok már félnek tőle mint az ördögtől, de legalább valós.
Lehet, hogy nem a legfontosabb paraméter a futott km, de nem véletlenül 180k futás körül cserélik le jellemzően a flottás autókat... Az alkatrészek is bizonyos futásig vannak méretezve (ez persze nem egzakt), utána jön az "ez elromlik, az elromlik". Mindenesetre én biztos nem vennék sokat futott "drága" 2-3 éves autót.
Egyébként flottás autót se. Nincs gazdája, úgy is bánnak vele, és a szükséges minimumot költik rá (olajcsere 30 ezrenként stb.).
Egy befürdött vétel után én az "állapotot veszünk" helyett inkább azt mondanám, hogy "tulajdonost veszünk".
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
válasz Doki16 #188322 üzenetére
Köszönöm! (És neked is, dj79.)
Mindenképp nagyobb testű autó kell, mert 4 fő + csomagokról van szó minden hosszabb úton.
De akkor nézegetem az 1.4 TSI vonalat is, utánajárok a témának. (Ahogy láttam, az új változatokban már 1.5 TSI van, illetve már újra van nagyobb benzines is, 2.0 TSI).@ngaba: Ebben teljesen egyetértek. Annyi mindent kell figyelembe venni, ellenőrizni, utánajárni, nem is tudom, mások hogyan cserélgetik annyira félvállról az autókat. Vagy lehet, én vagyok túl-túl óvatos és "félős", de tény, nem szeretném a nehezen megkeresett pénzemet felelőtlenül kockáztatni.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz ngaba #188323 üzenetére
Teljesen egyetértek veled. A flottás cégek nagyon jól tudják ezt. Sajnos ez egy ilyen dolog, hogy ha már ekkora futásnál vesz az ember autót és főleg ha hosszú távra akkor úgyis jönni fog valami, de ezt én is leírtam egyébként. Én vettem sokat futott drága kocsit ami 5 éves. Persze vehettem volna új Vitarát is, de mindenkinek mások az igényei.
(#188324)Taci: Van valami oka, hogy ennyire ragaszkodsz a VW-hez? Ha nem hibridet veszel VW vonalon akkor édes mindegy a dízel CR vagy benzin TSI. Én is inkább a hibrid irányba mozdulnék el, sokkal jobb a megbízhatóság. Egy Ford mondeo elég nagy. TSI ugyanúgy nem fogja szeretni a városozást.
(#188326)dj79: Hát még én milyen elfogult vagyok. Már kellemetlenül érzem magam ha jár a motor miközben áll a kocsi
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Taci
addikt
válasz Doki16 #188327 üzenetére
A VW-hez csak azért "ragaszkodom", mert tetszenek, velük van tapasztalatom, és "hozzájuk van megbízható és hozzáértő szerelőm is", akihez már 10+ éve hordom az autót.
Mellette ami (külsőre és belsőre) nagyon tetszik az az 5-ös BMW (2013-2014-es évjáratban van hasonló árban), na de ott meg a "rossz híre miatt félek tőle mint a tűztől".
Bár nyilván erre is igaz, hogy amit nem rúgtak szét, első tulaj, és normálisan hordta szervizbe (15e km-erenként legalább), attól talán nem kell félni.Amúgy egy VW-csoportos autóhoz viszonyítva milyen árszinten mozog egy 15e km-es olaj- és szűrőcsere? Ez mindig is érdekelt.
Pl. azt tudom, hogy a Seat-hoz képest a VW szervizénél 1,5x-os szorzóval kell számolni. BMW-nél a (nyilván VW-hez viszonyítva) vajon milyen szorzó van?TSI ugyanúgy nem fogja szeretni a városozást.
Én azt gondoltam, ez a probléma csak a dízelt érinti. A TSI-nél miért lesz probléma a városon belüli rövidtávozás? Megtennéd, hogy pár mondatban leírod?(Amúgy köszönöm a válaszokat, nagyon hasznos infókat osztotok meg. )
@Qru: Köszönöm. De amiket leírtál (vízevés, rántás) nem lehet, hogy csak nálad jelentkező egyedi probléma? Nem is emlékszem már, melyik Speedzone-tesztben mondták pont, hogy az a rántás a váltó hibája, szóval gondolom, nem "szériatartozék". (Talán A4 PDTDI tesztben.)
Persze ettől még rém idegesítő és kiábrándító lehet mindegyik, ezt aláírom.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
A kollégám szólt, hogy az övé eszi a vizet és nézzek rá én is. A márkaker azt mondta tudnak róla ez ilyen. Amíg csekély mértékű a fogyás nem avatkoznak közbe. Most max fölé lett töltve ahogy ajánlották, egyelőre úgy tűnik csökken a fogyás mértéke. Na most azért mert kezd bejáratódni a kocsi vagy azért mert kevesebbet van városban használva (kevesebb hideg járatot kap így ugye) azt még nem tudjuk.
De összességében szvsz nem ér annyit ez az autó amennyit elkérnek érte a kasszánál. Komolyan egy 2008-as B6 Passatból átülve is minőségi visszalépésnek érzem, ami elég gáz mert 11 év a korkülönbség a két autó között...mod:
Volt 2. generációs Superbünk is, az mondjuk nem volt ennyire bántóan trágya minőségű (bár abban meg a motor volt szar, cserélték is gariban), szóval lehet csak a miénk ilyen "remekül" sikerült darab.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
Én megértelek. Nagyon szeretem a VW belsőket ebből a 2015 körüli időkből. Az FL B8 Passat is tök jó lett pár hülyeségtől eltekintve. Hülye vágyam volt, hogy újból visszatérjek rá.
BMW nem az én világon, abban majd más segít.GTE-t otthon csináltam magamnak, filléres a kötelező szervize neki és nagyon egyszerű. 21k anagyköltéség és másfél óra laza munka. Mauzes pont nem rég rakott be friss árakat. [link] Elég durva árak, és ez pont egy B8 Passat.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Cpt.Price
csendes tag
2018-as 1.6 TDI DSG Golfot hajtok cégesként, előtte 1.4 TSI kéziváltós Octavia volt.
Ami az általad felsoroltakból jelen van/volt:
-eszi a vizet, bár nálam egyszeri alkalomnak tűnt. A pláne benne, hogy télen jött elő, egy 50 km-es nyugis M0-s gurulás utáni reggelen dobott üzenetet rá. Ezek után nézegetem majd gyakrabban.
-lassú a fed. comp.- szo szo
- a gyári BT kihangosító random lecsatlakozik a telóról telefonálás közben (wtf?) --> nálam max. 20 percenként megszakad a vonal, helytől függetlenül, de a BT kapcsolat megmarad.
- kanyarban úthibán elpattog a kerék és csúszkál a bódé (WTF?) Ezt az Octavia csinálta számomra nagyon érezhetően, a Golf már tűrhető. Viszont a Superb alatt elvileg Multilink van, illene jónak lennie..
- a dsg állóból induláskor random ránt egy nagyot
Nem sikerül finoman indulnom nekem se, hiába óvatoskodok. Külön finom, amikor időnként a hátramenetet is rántva veszi be, vagy 2-3-4 között felfele váltva ránt. Ezeket csak néha csinálja.. Nincs még 40k km az autóban.
-ACC magától nem indít, csak ha a gázra lépsz. Kb. ha 1 másodperce állt meg a sor, akkor elindul még magától. Egyébként valóban gázpedál pöccintés, vagy tempomat gomb a kormányon.Nálam klíma, parkradar, auto hold okés.
gl&hf
-
Doki16
addikt
válasz Cpt.Price #188332 üzenetére
Az a baj az ACC-vel, hogy a VW ezt az extrát is ketté vette. Van ACC meg van külön még hozzá traffic jam assist. Csak az utóbbi extra megvétele után indul el magától 2 másodperc várakozás után. De ami a legdühítőbb, hogy csak tényleg egy kis szoftver. Mert ha már alapból tudja 2 másodperc belül az elindulást akkor miért ne tudhatná 1 percen belül is.
Ugyanilyen szemétség a Keyless entry és a keyless go. Teljesen ledöbbentem, hogy a kulcs nélküli indításos Passatban nincs benne alapból a kulcs nélküli bejutás.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Doki16 #188333 üzenetére
Ez szerintem az elektromos kézifék meglététől függ. Legalábbis Polóban még hagyományos kézi van és csak ACC-t lehetett rendelni hozzá, traffic jam assistot nem. Viszont eggyel feljebb (Leon, Golf) meg emlékeim szerint volt alapból is traffic jam assist az ACC mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz BigBlackDog #188335 üzenetére
Lehetséges, de az is elképzelhető, hogy csak simán a Polo ezt az extrát nem kaphatta meg. Nem használja az ACC az elektromos kéziféket, csak az auto hold funkciót. De én nem panaszkodom, teljesen megvagyok vele elégedve. Én nagyon szeretem ezeket az extrákat . Így villanymotorral kényelmes dugózni távolságtartó tempómattal.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Taci
addikt
válasz Doki16 #188331 üzenetére
Ezt a kérdést még utólag szerkesztettem bele, lehet, már nem láttad.
TSI ugyanúgy nem fogja szeretni a városozást.
Én azt gondoltam, ez a probléma csak a dízelt érinti. A TSI-nél miért lesz probléma a városon belüli rövidtávozás? Megtennéd, hogy pár mondatban leírod?Köszi!
-
BigBlackDog
veterán
válasz Doki16 #188336 üzenetére
Egyébként még azt is észrevettem az ACCvel kapcsolatban, hogy mintha figyelné a kormányállást is. Körforgalomnál már többször volt olyan, hogy a bejáratnál le kellett lassítania, mert voltak előtte. Majd a körforgóban szépen elhúzott az előttem lévő, de a kocsi még nem gyorsított. Ahogy kimentem a kijáraton és egyenesbe állt a kormány, elkezdett gyorsítani is. De nem mindig reprodukálja ezt, van amikor elkezd küzdeni a 90-es beállított sebességre a körforgó közepén is.
[ Szerkesztve ]
-
Igric
tag
Sziasztok!
Új autó vásárlása előtt állunk. A kiszemelt típusok a kia rio illetve a hyundai i20. A még megmaradt szívó benzines készletből szemezgettünk. Rio kiesett mert elérhető távolságban már nem kapható. I20ból találtunk megfelelő felszereltségűt, egy aggály merült fel, hogy a 75le-s motor nem lesz e kevéske? Anyós 120 kmre van tőlünk úgyhogy havi 1x hosszabb távon is lenne használva. (Ja és ezek a terepjáró utánzatok nem igazán jönnek be)
Mi a véleményetek? Esetleg más alternatíva 4,2M Ftig?[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Nem ideális üzem egy motornak sem. Ez nem TSI specifikus, hanem a közvetlen befecskendezés miatt rossz a város. Tehát az összes ilyen motort érinti, szinte manapság mind ilyen. Kokszosodni fog a motor sajnos a sok rövid üzemtől, mert nem tud megfelelően bemelegedni. De nem olyan nagy gond ez mert orvosolható és olcsóbb mint egy DPF. Ezért ajánlom a HSD-t mert az rövid távokra és lassú haladásra van kitalálva. 200-nál kell először hozzájuk nyúlni kb.
(#188338)BigBlackDog: Nekem 2015-ös a Golf én csak arról tudok nyilatkozni. De az biztos, hogy nagyon kis óvatos, ha valaki kanyarodik le előttem már rég lefordult, de ő még belefékezik. Amúgy a kis autó ikont nézzed a tempomat mellett, ameddig azt látja addig lesz óvatos az ACC. Ezt vélheted annak, hogy kanyarodás közben visszatartja még a sebességet. Elég nagy részben látja a kocsikat. De nem rakhattak bele ilyen kormányszög figyelést, mert mi van ha egy meredek kanyart vennél be tempomatal akkor nem lassulhat be magától
De már igen van olyan extra is ami figyeli a kanyarokat és millió egy szenzor meg adat után szépen el tud vezetni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Tin
veterán
válasz BigBlackDog #188338 üzenetére
Tempomat kanyarban nem igazan gyorsit. Akkor sem, ha nincsenek elotted, pl. mesz kanyargos uton, lelassitasz a kanyar elott, raallsz az ivre, megnyomod a RES-t, de csak akkor kezd gyorsitani, amikor relative egyenesbe kerult a kormany. Tartani tartja a sebesseget, az mas kerdes.
(#188341) Doki16: az is, hogy a majd szinte lekanyarodott autora kozelitve befekez, meg pl. amikor jobbrol eloznel tempomattal es lelassit, felulbiralhato a gazpedallal, es akkor utana elmegy. Amugy bringasok eseten is siman lelassit, ha mondjuk nem indexelve kerulod ki balrol.
Meg néha nem érzékeli az előtted haladót, ha mondjuk lámpához közeledik, és áll a kocsisor, de ez ritka. Meg alagútban sem mindig veszi észre, ha előtted megy valaki.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
A tsi is lassan melegszik be, ezáltal a sok városi hidegüzem miatt az átlagosnál magasabb koksz rakódik le a szívószelepeknél. Nincs szívósor-befecskendezés, ami lemosná a lerakódásokat.
A hsd rendszer viszont városban mindent maga intéz, ezáltal sokkal nehezebb elpusztítani. Hideg motort nem enged pörgetni, a motor hőfokának és az akku töltöttségének figyelembe vételével több üzemmódja van. Ezáltal az autó dönti el, hogy mikor indítsa a benzinmotort vagy mikor állítsa le. Én pl élvezem, hogy piros lámpánál a motor áll, viszont a klíma meg működik -
Tin
veterán
Ez nem teljesen igaz, vagyis az 1.5 TSI-nel biztos nem, az baromi hamar bemelegszik. Nem akarok hulyeseget mondani, majd kijavitanak a hozzaertok, de azt hiszem 2 vizkor van, az egyik a hengerfejben megy es rovid, igy a hengerfej eleg hamar bemelegszik, ezert a futes is relative gyorsan megjon. Meg a korabbi 1.8 meg 2.0 vasblokkos szivo motoru kocsinknal is sokkal gyorsabb, meg minuszban is csak percek kerdese. Az olaj persze itt is lassan melegszik hidegben, az mas kerdes.
-
Cpt.Price
csendes tag
Igen, ilyenkor azért meginog az ember hite a német technikában.
Kipróbálnék már lassan valami japánt is. Bár az európai szemnek talán tényleg a VAG konszern tudja átlagban a leggusztusosabb beltereket szállítani. Szerintem ez is a sikerük egyik legfontosabb kulcsa.A start stopot általában elinduláskor kikapcsolom, pedig amúgy szurkolok a bébifókáknak;
az tényleg okos, hogy ahogy mozdul a sor, indít, viszont pl. Hungárián, de igazából bárhol dugóban ez jellemzően úgy néz ki, hogy piros lámpa után is még gurulgatnak emberek, ezért folyamatosan ráindít, gyakorlatilag pár másodperceket áll csak a motor. Illetve a lámpaváltások is relatíve gyakoriak. Vasúti sorompónál szoktam csak hagyni dolgozni, ott még látom értelmét.
Ahogy egy forgalmasabb útra kanyarodva pedig elsőbbségadás táblához lassan kigurulva leállítja a motort, az sztem egyenesen öngyilkos dolog, én legalábbis nem kérek belőle.
gl&hf
-
Doki16
addikt
Nem teljesen egyformák, a VW-nél más a rendszer, van hasonlóság benne. De egy plugint, nem szabad városban benzinmotorral használni ha nem feltétlen muszáj. GTE minössze annyit tud, hogy ha lemerül akkor okosan indítja be a belső égésűt, vár vele egy pár másodpercet míg eljut mindenhova az olaj. Meg ha ésszel közlekedik az ember akkor használja a villanyt is hidegen. Viszont ha van áram, de hibrid módban vagy akkor ugyanúgy leáll elindul a motor. Már egy kisebb lejtő elég ahhoz, hogy 90-nél leállítása a motort. Ez főleg azért kellemetlen, mert egy 10km-es út alatt, ahol sokszor járok képes 20-szor is leállni elindulni. Ezért is van, hogy ha kijön én csak villannyal megyek. Csak végszükségben használok benzint. Nem fáradtság elrollerezni a 2 km-re lévő ingyen áramért
Tehát GTE-t csak akkor vegyél ha tudod tölteni. A Passat tud 45km-t.
HSD nagyon jó választás, ha csak utazni kell. Nincs nála jelenleg megbízhatóbb és költséghatékonyabb automata kocsi. A GTE jó választás városba és pályára is. Mindig dinamikus és jól fogyaszt. 130-nál is lazán megindul, lehet vele seperni itthon a belső sávot ha valaki arra vágyik. A villany meg városban több mint elég.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Cpt.Price #188348 üzenetére
Mindegyik autóban lehet kivetni valót találni engem az bosszant fel ha egy autó nem üzembiztos. De a koreaiak nagyon feljöttek, érdemes Kia/Hyundai vonalra ránézned legközelebb.
Start/stop-ot én is kilövöm ha nem felejtem el. Ez max az első alkalomig tart, amíg le nem állítja magától. Nekem az első autóm is Skoda volt (120L), ott megtanultam ha magától leáll akkor k. nagy baj van, így akárhányszor leáll magától a motor összeugrik a gyomrom.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Xbox tulajok OFF topicja
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen