- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Steam Deck
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Taci
addikt
válasz -FreaK- #188045 üzenetére
Most néztem rá én is, ahogy írtad, eddig csak a dízel B8-at néztem, nem is jutott eszembe, hogy a hibridek között is szétnézhetnék. Megörültem, mondom milyen jó, ez eddig eszembe nem jutott, hogy egy hibrid lenne a legjobb megoldás, városban elektromos, ha pedig utazom nagyobb távot, dízel. El is kezdtem nézni a találatokat, és akkor láttam, hogy ebből nincs dízel-elektromos hibrid, csak az az 1.4 TSI... De azt meg minek? Nem értem. Ha rövid távon akarom használni, ott az elektromos. Ha pedig utaznék vele, kellene a dízel - vagy egy nagy(obb) benzines, de semmiképp nem egy 1.4 TSI... Ennek így mi értelme van? (Félre ne értsetek, biztosan valakinek pont ez az ideális kombináció, de úgy látom, nem én vagyok ennek a kombónak a célközönsége. Pedig már megörültem...)
-
Taci
addikt
Köszönöm, hogy leírtátok ezeket!
Egyébként nem a fogyasztásától "tartok", hanem az időtállóságától. Ekkora kasznihoz "kicsinek tűnik" az 1.4, ami oké, hogy az "elején" szépen megy, de olyannak tűnik, mintha vékony lábbal kellene egy hatalmas testet cipelni; az elején még megyeget, de aztán végleg elfárad. (De én még old school vagyok, nagy kasznihoz nagy motor. ) Erre értettem csak amit írtam. De tapasztalatom nincs vele, szóval köszi, ha megosztjátok velem.
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
Segítsetek, kérlek.
VW konszernen belül nézek autót (első körben B8 Passat volt, de a múltkori teszt óta a Skoda Superb felé hajlok - nagyon nem ezt vártam tőle; pozitív értelemben). Ezen belül is 2.0 dízel.
A kérdésem a következő lenne:
(Általánosságban) Milyen futásteljesítményeknél vannak nagyobb szervizköltségek? Az érdekelne, hogy milyen km óra állást keressek. (Tudom, állapotot veszünk, nem km óra állást, de a kérdésemet tekintve ez most fontos lehet.)
Csak mert az jutott eszembe, hogy oké, mondjuk én most 125e km óra alatt keresek, de mi van, ha mondjuk (csak példa) 130e km-nél van egy kötelező nagyobb kiadású szerviz (hajtáslánc, akármi, bármi), így sokkal jobban járnék, ha mondjuk nem 125e alatt keresném, hanem (a példa alapján) 130e és 150e km között.
A mostani autómban (Seat Leon, igaz, benzines) pl. 180e km-nél volt vezérműszíjcsere (ha jól emlékszem), innen jutott eszembe a kérdés, hogy vajon vannak-e (VW-éknál) ilyen fix km-es kötelező(en javasolt) cserék, mert akkor ehhez mérten nézném a km óra állásokat is.És úgy általánosságban is, VW dízeleknél milyen időközönként vannak nagyobb kiadású cserék? Mert van (jó) pár szép állapotú(nak tűnő) 200e km alatti Superb is. De ha pl. itt is 180e-nél lesz fixen egy nagyobb szerviz, akkor nem 179e-est fogok választani.
(Remélem, érthetően fogalmaztam. )
Köszi!
-
Taci
addikt
válasz Doki16 #188315 üzenetére
Tetszene a GTE (bár a kombik annyira nem tetszenek - ez csupán ízlés dolga), de a keretet 5,5M-nál húztam meg, hogy még maradjon a kötelezőkre is vásárlás után (fékek, olaj stb.).
Szívesen olvasok a "másik oldalról is", a Superb hibáiról. De azért tudom, hogy ennyi pénzért "hibák is járnak", szóval megszokom, amit meg kell, a "nagyobb dolgok" legyenek rendben.
De amúgy pont egy B8-ból ültem egy (2016-os) Superbbe, és hát (számomra) ég és föld volt a különbség (a Superb javára). Oké, nem is egy (méret)kategória. -
Taci
addikt
válasz Doki16 #188319 üzenetére
Igazából én sem ragaszkodnék a dízelhez, viszont lenne évi pár nagyobb táv (Horvátország, Németország fixen évi 4-5-6 alkalom). Viszont ezen kívül hétközben csak napi 5-10 km városi, és hétvégén 100km városok között.
Nem tudom, ehhez jó választás-e a dízel, vagy ez a pár nagyobb táv vállalható-e mással is, és összességében jobban járnék-e egy másfajta motorral (benzin, vagy akár a hibrid is).
Hosszú távra tervezek, ezért keresem inkább a megbízhatóságot, és ezért jött kapásból a CR TDI képbe - és pont ezért "félek" az 1.4 TSI-től. (De ezt már korábban leírtátok, hogy talán alaptalanul.) -
Taci
addikt
válasz Doki16 #188322 üzenetére
Köszönöm! (És neked is, dj79.)
Mindenképp nagyobb testű autó kell, mert 4 fő + csomagokról van szó minden hosszabb úton.
De akkor nézegetem az 1.4 TSI vonalat is, utánajárok a témának. (Ahogy láttam, az új változatokban már 1.5 TSI van, illetve már újra van nagyobb benzines is, 2.0 TSI).@ngaba: Ebben teljesen egyetértek. Annyi mindent kell figyelembe venni, ellenőrizni, utánajárni, nem is tudom, mások hogyan cserélgetik annyira félvállról az autókat. Vagy lehet, én vagyok túl-túl óvatos és "félős", de tény, nem szeretném a nehezen megkeresett pénzemet felelőtlenül kockáztatni.
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
válasz Doki16 #188327 üzenetére
A VW-hez csak azért "ragaszkodom", mert tetszenek, velük van tapasztalatom, és "hozzájuk van megbízható és hozzáértő szerelőm is", akihez már 10+ éve hordom az autót.
Mellette ami (külsőre és belsőre) nagyon tetszik az az 5-ös BMW (2013-2014-es évjáratban van hasonló árban), na de ott meg a "rossz híre miatt félek tőle mint a tűztől".
Bár nyilván erre is igaz, hogy amit nem rúgtak szét, első tulaj, és normálisan hordta szervizbe (15e km-erenként legalább), attól talán nem kell félni.Amúgy egy VW-csoportos autóhoz viszonyítva milyen árszinten mozog egy 15e km-es olaj- és szűrőcsere? Ez mindig is érdekelt.
Pl. azt tudom, hogy a Seat-hoz képest a VW szervizénél 1,5x-os szorzóval kell számolni. BMW-nél a (nyilván VW-hez viszonyítva) vajon milyen szorzó van?TSI ugyanúgy nem fogja szeretni a városozást.
Én azt gondoltam, ez a probléma csak a dízelt érinti. A TSI-nél miért lesz probléma a városon belüli rövidtávozás? Megtennéd, hogy pár mondatban leírod?(Amúgy köszönöm a válaszokat, nagyon hasznos infókat osztotok meg. )
@Qru: Köszönöm. De amiket leírtál (vízevés, rántás) nem lehet, hogy csak nálad jelentkező egyedi probléma? Nem is emlékszem már, melyik Speedzone-tesztben mondták pont, hogy az a rántás a váltó hibája, szóval gondolom, nem "szériatartozék". (Talán A4 PDTDI tesztben.)
Persze ettől még rém idegesítő és kiábrándító lehet mindegyik, ezt aláírom.[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
válasz Doki16 #188331 üzenetére
Ezt a kérdést még utólag szerkesztettem bele, lehet, már nem láttad.
TSI ugyanúgy nem fogja szeretni a városozást.
Én azt gondoltam, ez a probléma csak a dízelt érinti. A TSI-nél miért lesz probléma a városon belüli rövidtávozás? Megtennéd, hogy pár mondatban leírod?Köszi!
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Milyen szervizköltségekkel kell számolni egy 2012-es BMW 520d F10-nél?
Csak a normál szervizköltségekre gondolok, olaj- és szűrőcserére. Ha van olyan infó, hogy mennyi márkaszervizben, és hogy mennyi egy hozzáértő (de nem márka-)szervizben, az lenne a legjobb.
Köszi!
-
Taci
addikt
válasz molnarpeter #188716 üzenetére
165e km. Ah, hát ez most megütött egy kicsit... Valamiért azt gondoltam, hogy a dízel BMW-nek 250e km körülre lehet esedékes az általad is említett nagygenerál.
-
Taci
addikt
Lett egy BMW szervizes ismerősöm, akitől a következő tanácsokat kaptam BMW ügyben (F10, F30, 520d, 320d):
- Ha lehet, ne 2013 előttit nézzek, mert ott gond lehet a vezérműlánccal (ha jól értettem), amit bizonyos időközönként cserélni kell, ami azért is nehéz és idő- (és így pénz)igényes, mert ehhez a komplett motort ki kell szedni. 450e Ft az "induló ára" ennek a műveletnek.
A 2013 utáni modelleket elvileg már frissítették, így ez a probléma ott már elvileg nem jöhet elő.
- Kerüljem az összekerékhajtásos változatokat. (Mert ha jól értettem, hajlamosak a meghibásodásra, és nem olcsó a javításuk.)
- Nagyjából 60e Ft egy olaj- és szűrőcsere, nem árt 10-15e km-ként elvégezni.
- Inkább dízelt, mint benzinest (tartósság, minőség, megbízhatóság, és így fenntarthatóság miatt).
- Inkább automatát, mint kézit, nagyon jó és megbízható a 8 sebességes automata.
- Mindeképp 200e km alattit.
- Hiába minden igyekezet, bármelyik model km óra számlálóját "vissza tudják pörgetni", szóval egy alapos ellenőrzés egy hozzáértő szervizessel mindenképp szükséges vásárlás előtt.
- A dízel nem szereti a rövid távokat, így ha beindítom, rakjak bele 20-25 km-t (ha megtehetem, nyilván), mert amúgy nem melegszik fel eléggé a motor (és gondolom, ebből lesz a kokszosodás). Amúgy erre gyógyír lehet, ha 5 nap városozás (5-10 km / nap max) hétvégén kap 100 km-eket?Ezek nekem teljesen új és hasznos infók, azért írtam le, mert
- hátha másnak is hasznos lesz,
- hátha ki lehet még egészíteni a típusokra jellemző dolgokkal, mire kell figyelni,
- hátha esetleg ezek módosításra, pontosításra szorulnak. -
Taci
addikt
Ha veszek egy autót az ország másik végéről, ott átnézetem márkaszervizben, elvileg minden rendben van, de hazaérve a saját szerelőm egy részletes átvizsgálás után azt mondja, hogy ezt nem lett volna szabad megvenni, mert ilyen meg olyan nagy baja van (amit mondjuk a márkaszerviz nem látott - vagy egyszerűen csak nem volt elég alapos a vizsgálatuk) - utána milyen opcióim vannak?
Van erre valami jogszabály, ami a vásárlót védi? Mint mondjuk elektronikai termékeknél a 3(személyes)/14(online) nap, amin belül vissza lehet vinni/küldeni a terméket, ha az hibás. Itt van ilyen? Mert nyilván teljesen alaposan ott a helyszínen nem lehet átvizsgálni egy autót, ahhoz idő és műhely kell.
Milyen lehetőségek vannak, ha kiderül, baj van az autóval, ami vásárláskor nem volt vizsgálható (motorban bármi pl.)? "Megnézted oszt' megvetted?" Vagy azért van rá megoldás (törvényes kereteken belül is)? -
Taci
addikt
Bocsánat, lehet nem volt egyértelmű a kérdésem, de nem konkrét esetre vonatkozik, csak eszembe jutott, hogy mi lenne egy ilyen esetben a teendő.
Leegyszerűsítve: ha veszek egy autót, de a kereskedésből/telepről/eladótól kigurulva 100 méter múlva csavarokra esik, akkor:
1) Így jártam, megnéztem, volt lehetőségem átvizsgálni, igent mondtam rá, megvettem, innentől az én felelősségem,
vagy
2) Azért erre is van valami féle biztosíték, hogy bár van lehetőségem megnézni, de nem tüzetesen (csavartól csavarig), ha valami eltitkolt hiba derülne ki, visszakaphatom a pénzem, vagy ennek a hibának a javítását az eladón legálisan behajthatom?
(Nyilván ezért kell mindent megfelelően lepapírozni.)
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
válasz szabonagyur #189863 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek, a videót megnézem, a cikket elolvasom.
@szabonagyur:
Igazából ez az egész dolog megfoghatatlan nekem, ezért is tettem fel a kérdést - de egyértelmű, kielégítő válasz úgy látszik, nem nagyon lehetséges.
Ha pl. átnézetem szervizben, ott azt mondják, hogy minden oké, viszont mégis előjön egy olyan baj, amit egy alapos vizsgálatnak ki kellett volna mutatnia, akkor nyilván rájuk is orrolhatok, hisz' nem végezték el jól a kifizetett munkát. Ha ez a hiba pedig olyan, ami rejtett hiba, említve sem volt (vagy nem tudott róla, vagy nem akart szólni az eladó), akkor még egy orrolandó fél a másik oldalon.
De a vége (úgy látom) továbbra is az, hogy hiába van 2 oldal, amit panaszolhatnék a fenti példában, igazából nem tehetek semmit. "Átnéztem", átnézettem, megvettem, innentől az én bajom. Aztán max ha jó fej az eladó/kereskedő, akkor segít valamennyire.
(De aztán lehet, tanulok a videóból/cikkből. Most jönnek még csak.)Oké, a videóban elég sok hasznos infó van, köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Főzőcskés topic
- Red Dead Redemption - Újabb jel, hogy PC-re is megjelenhet?
- Horgász topik
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest