- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autóhifi
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- OLED TV topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- iPad topik
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz parandroid #104948 üzenetére
a gumitesztes részre reagáltam.
nota bene en-bloc nagyvonalúan le lett írva az egész gumiteszter szakma hanyag eleganciával egy félmondatban
(ez de szép magyar mondat lett ) az év autója díjról nincs véleményem, úgy vagyok vele, mint a miss bokorpuszta választással.
-
nagyúr
A BMW nem nyer az első elsőkerekével, ez fix, a Cactus esélyes, de szegény se nem jó, se nem szép, azaz inkább egyedi. A Twingo jó ötlet, hátul a motor (hihi), van esélye. A Passat meg digi kijelző, extra új dízelmotor, reszelgetett dögunásigegyszerűentökéletes beltér/külső, valószínű ez nyer, én a Twingo-t szeretném. A C merci semmi újat nem hozott, max jobban néz ki, mint a korábbi (már aki szerint...).
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
tresh
addikt
válasz DeFranco #104951 üzenetére
az év autója díjról nincs véleményem, úgy vagyok vele, mint a miss bokorpuszta választással.
+1Az a baj hogy én ezekkel úgy vagyok mint az autós újságírókkal
Az hogy pl egy 150 cm állva le*szop kategóriás nő mondja meg hogy szűk a mondeo, vagy hogy kiolvasta a wikipédiát és onnan dönti el hogy ez a motor jó vagy sem. Szerintem az autó vásárlás és hogy milyen kell teljesen subjektív dolog kinek mi az igény ennyi. Aztán hogy milyen motorral veszi megint igény/használat/pénz kérdése. De visszatérve.. év autója díj és van benne kb 6 különböző kategóriás autó hát aki ezeket össze tudja hasonlítani az ár kivételéve az valami ultra pro emberke.. ennek is annyi a lényege hogy ki mennyit fizet érte mert ez k*rva jó marketing alap és az eladásoknál jól mutat az ajándék légfrissítő mellé amit egy 8 misi autónál kapszha nem lennének akkor se lenne kevesebb se több a világ -
Declare
őstag
válasz student #104915 üzenetére
Ismerösöm 1.0 yarissal 5 liter körül van Bp en. Picit hoszabb utakat jar vele, de nem egy tul jo soför, szoval nem kimeletesen vezet. Nezd meg azt is.
Amugy hideg es rövidtav az halal....nekem ha napi 2x5km van melobajaras, esetleg valahova varoson belül elugrani szinten hideg motorral 3-4-5km en, az 1.7 cdti astra 8-9 litert megeszik....de mondjuk az a motor nem arra van, de neha nincs mas valasztasa
-
-
zolikaDB
veterán
Az év autójáról jut eszembe: audi
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Declare #104954 üzenetére
Én november vég óta használok egy 1.0-ás iq-t. Full brutál városos 2-3 kilométeres hideg motoros bulik tömegével 7,8 liter télen (ebben az 1,4-es i30 11,5). Ha van benne heti egy kiugrok az auchanba vásárolni (15-15 kilométer oda vissza), meg más hasonló táv is nemcsak kis 2 kilométeresek akkor 6,5-6,7.
Egyszer kipróbáltam budapest nyíregyháza távot oda-vissza hogy milyen ha azzal kell menni, ott 5,7 lett (de mivel jól bírta és az időm sem végtelen 120-130 volt végig, szerintem 100-al sima 5 alatt).
Szóval 5 alatt városban az szerintem ügyes (nem mondom hogy lehetetlen, de jó útvonal, forgalom és láb kell hozzá).
-
Declare
őstag
válasz Tom1939 #104957 üzenetére
Nincs tapasztalatom, csak megmaradt bennem, hogy Bp n közlekedik, fel eve van nala a kocsi, kerdeztem milyen stb es mondta, hogy 5-6 közötti a fogyi. Fel tanknal akkor 5,6 volt a fogyasztas (BC), de mondta hogy akkor pont nagyon hidegek voltak es ez meglatszik. Ez ugy megmaradt bennem mint wow es ezert is irtam le.
Igaz, hogy jobbara koran reggel Hungarian megy vele, mondjuk haza fele azert lehetnek kisebb dugok....nyilvan nagyon függ, hogy ki milyen körülmenyek között hasznalja, hol jar vele stbstb... mindenesetre, ha kis fogyi kell varosban, a yaris tenyleg benne kell, hogy legyen abba a bizonyos serpenyöben
-
őstag
válasz Declare #104958 üzenetére
Hát igen, a Hungárián azért korán reggel forgalom nélkül talán 1-2 lámpával végig lehet menni. Az még jobb mint a közúti fogyi
Az iq-m fogyasztását nem azért írtam mintha elégedetlen lennék. Hideg motor az zabál és kész. Az hogy 8 felé nem tudtam verni az adott körülmények között jó.
-
Baaraanz
tag
Azt meg tudja esetleg mondani nekem valaki, hogy mi történik akkor, ha nem vizsgáztatom le az autómat a forgalmi lejártáig? Csak mondjuk 1-2 héttel a lejárat után. Hallottam olyat, hogy ilyenkor már csak a métában lehet vizsgáztatni. Ez igaz?
I am little pieces / Pieces that were picked up on the way / Imprinted with a purpose / A purpose that's become quite clear today
-
Agostino
addikt
-
Declare
őstag
Valszeg hasznalat függö is. Nekem amit irtam az autopalya volt 90% ban. Varosban en is tapasztaltam olyat, ha kinyomott kuplunggal gurulok akkor többet fogyaszt a kocsi, mintha csak egyhelyben megy az alapjarat
Egetrengetö különbseg mondjuk nekem maskor se szokott lenni, de azt ennyire nem figyelem. Majd megnezem legközelebb tankolaskor, most ilyen maxi vegyes hasznalat van, inkabb varosi....
De amugy nincs itt min csodalkozni, ha jo autot akartok Opelt vesztek, az nem ver at
-
zolikaDB
veterán
válasz Baaraanz #104963 üzenetére
Egy hete lejart forgalmival slattyogtam vizsgazni, ott szolnak, h hello, lejart.
Hu, bakker. Semmi gond, ha a rendor nem buntetett meg.
Mondjuk en nem direkt csinaltam, a magyarorszag.hu kuldott mailt, h mikor jar le, es annak megfeleloen mentem. Rossz adatokat adott meg, pfff.... -
Declare
őstag
válasz maggi1886076 #104968 üzenetére
Van amelyik
JFYI, 1.7cdti nem
-
footy
addikt
válasz Declare #104960 üzenetére
Lehet van olyan tipus amiben pontos, de ami biztos hogy a ratankolasos modszerbe nem tudnak belenyulni a gyartok.
(#104962) Qru
A napi atlagszamlalo nekem 4-4,5literekete ir, az ossz.atlag 5,1, a valosag pedig 5,5 korul van.
Nem mintha az 5,5 rossz lenne csak azert van kulonbseg. -
TaaT
veterán
válasz Integrale #104937 üzenetére
Nekem is ez volt a tippem, ebben a sorrendben.
--------------------------------------
Hát nem tom, 2013-ban a golf, 2010-ben a polo volt az év autója. Mondjuk korábban meg csak a hármasgolf győzött.Abban mondjuk biztos vagyok a bmw nem lesz az
Give them hell Ukraine!
-
Declare
őstag
válasz footy #104970 üzenetére
Jaaa Neked a semmi köze nincs a valosaghoz, az esetedben 0,4 l/100 km-t jelent? Amit szamolsz tankolaskor az sem pontos, hisz par liter több vagy kevesebb siman van a tankba, hiaba tankolod csurig, vagy kattanasig vagy barhogy.....szvsz 0,5liter/100 km különbsegeken nem erdemes meg csak gondolkodni sem....
Nektek olyan nincs egyebkent, ha pillanatnyi fogyit nezel, akkor ha gurul az auto alapjaraton, többet fogyaszt, mint ha nem gurul es ugy megy az alapjarat?
-
footy
addikt
válasz Declare #104972 üzenetére
Irtad feljebb a BC-t, nalam ez eleve tobb fajta erteket is mutat. Ha a napi szamlalo 4 literet veszem alapul akkor 1,5L kulonbseg jon ki ez majdnem 40%
A 40% kulonbseg miatt nekem ez mar tavol all a valosagtol. Persze most arnyalja a kepet hogy abszolut ertekben meg mindig alacsony a fogyasztas, de ha mondjuk 10L helyett 14-et eszik az auto az azert mar fajdalmasabb.
Altalaban ugyanannal a kutnal tankolok mikor kb 150km-re csokken a hatotav es kicsivel kevesebb mint 50L megy bele, igy azert nem sok hibalehetoseg van.
(A tolotopisztolyt siman beakasztom (nem forgatom mint a sok ergya aki megtankolja a tagulasi tartaly es posztolja facebookra, hogy atvertek a benzinkuton) es mikor kikattan kihuzom)Ne erts felre nem kotekedni akarok, de a varosi fogyasztasokkal kapcsolatban elegge szkeptikus vagyok, foleg ha a BC szolgaltatja az alapot.
Ha nem uresben gurulsz, akkor alatalaban lekapcsolja az auto a befecskendezest es 0 a fogyi.
(#104973) Qru
Gyanus hogy ilyesmi van a hatterben, ha a user azt latja amit szeretne, akkor nem balhezik. -
TaaT
veterán
Valamelyik fórumban azt olvastam hogy ilyenkor le kell állítani a motort, és a tükröt is be kell hajtan.
Give them hell Ukraine!
-
tresh
addikt
válasz !Overdose! #104983 üzenetére
Hegyen szép meg jó ez a guruljunk sebsebégbe minden más terén felesleges..
egy hsz amivel igen csak egyet tudok érteni :
Motorfékkel azonnal lassulni kezd a kocsi, felemészti a motor felesleges forgatása a mozgási energiát. Üresben gurulva ötször-hatszor nagyobb távolságot tesz meg mint motorfékkel, mire a gumik gördülési ellenállása és a levegő közegellenállása lelassít. Lehet hogy motorfék üzemben nem kap üzemanyagot a motor, viszont 1 alig 100 méter után újra gázt kell adni, hogy ne lassuljon tovább. Nekem tökmindegy, hogy egy totalcaros újságíró az ellenkezőjét mondja, a tények attól még tények. Alapjáraton a kocsim fogyasztása 0,6 l / óra, ki lehet számolni, hogy 1-2 perc gurulással mennyi ég el "feleslegesen". Mindig az okoz többletfogyasztást, ha felesleges munkát végeztetünk akár a motorral, akár a kocsi mozgási energiájának felemésztésével. Gurul a kocsi pl. 60-al. Motorfék esetén forog mondjuk a motor 4.-ben 2300-at.... üresben ezzel szemben csak 700-at. Melyik esetben pazarlunk feleslegesen energiát? Persze, a motorfék nem fogyaszt benzint, de itt tessék tovább gondolkodni... az a mozgási energia amit a motorfékkel felemésztünk, nem benzin elégetéséből jött létre?
Megismétlem, nem érdekel az, hogy újságíró írta, neki is szabad tévedni. Bárkinek bármikor feldugom a kocsimon az OBD-interfészt, és nézheti a laptopon, hogy adott távolságon mennyi fogy el motorfékkel, és mennyi üresben kigurulva.
-
emilio3
csendes tag
válasz szőröscica #104988 üzenetére
Bakker, te milyen okos vagy, ès hogy mondod, tènyleg az lesz...
-
!Overdose!
őstag
válasz tresh #104985 üzenetére
Nem tudom miért nekem címezted, de szerintem szituációja válogatja mikor érdemes üresben gurulni és mikor motorfékkel. Ha a távolban pirosra vált előttem a lámpa és úgy ítélem meg, hogy motorfékkel is el tudok gurulni odáig anélkül, hogy feltartanám a mögöttem lévő forgalmat, akkor inkább motorfékkel gurulok, mint üresben, de ennek is inkább biztonsági okai vannak, mintsem a fogyasztás csökkentése. Nem gondolom, hogy ez egy olyan témakör lenne, ahol van abszolút helyes válasz.
Más téma, de én például gyorsításhoz való visszaváltásnál is minden esetben használok egy kis gázfröccsöt, persze ez benzines, ez jobban veszi a fordulatot, mint egy dízel. Ott például ennek a technikának nem sok értelme lenne. Vagy például a kéziféket sem húzogatom közel sík talajon. Egyszer fagyott be még a Panda-n, azóta csak akkor használom, ha valóban kell, illetve időnként meg szoktam azért járatni. De ha már itt tartunk, akkor az egy helyben való melegítést sem pártolom, valaki szerint pedig elengedhetetlen.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
VegyesTamás
senior tag
válasz !Overdose! #104991 üzenetére
igencsak kombinálni kell....városban igazából a motorfékkel lassítás elég távot ad, és akkor nem kap a kocsi üzemanyagot tulajdonképpen, viszont ha messzebb akarsz gurulni az üres is kellhet.
DE aki deciket akar spórolni csinálja azt mint a gyár...összetartás 0 vékony túlfújt gumik, generátor lekötni, légrések leragasztani, tükrök letörni
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
nagyúr
válasz VegyesTamás #104992 üzenetére
Tolni kell a kocsit
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
tresh
addikt
válasz !Overdose! #104991 üzenetére
Folytattam a gondolat sort bocs De egyről beszélünk , természetesen szituáció függvénye de ez a sebsebégben spórolunk üzemanyagot dumától kész vagyok
(#104987) emilio3 : 20éve még nem ez a technika volt az autók alatt Amúgy személyes véleményem ha olyan szituba vagy a gáz fröccs se ment hulla mindegy hogy gurulsz vagy sem... Előzésnél meg csak nem rakom üresbe és gurulóm le az autósort Itt arról volt szó hogy pl város szituba 200m en gurulsz üresbe vagy sebességbe a lámpáig... én előbbit alkalmazom mert mire oda gurulok szépen a sor végéhez pont adok neki egy kettest és megyek szépen tovább.Mint sem 2300-ról bőgetve 3ikba lassuljak váltogassak lefelé még oda érek a sor végére
[ Szerkesztve ]
-
-
KMT
addikt
válasz !Overdose! #104991 üzenetére
Igen, más, amikor tudod, hogy meg kell majd állni. Akkor tényleg nem mindegy, hogy 0 fogyasztással, vagy alapjáratival jutsz el odáig.
Még valami, amit egyik benzinspórolós cikkben sem láttam még, az az, hogy ha előre láthatólag rövid időn belül zöldre vált a piros, akkor érdemes még messzebb jobban lefékezni, mintsem a végén. Így jó esetben később érsz oda, tehát mondjuk pont nem kell megállnod és rögtön indulni, hanem gurulsz 10-20-szal mire vált. Ennyivel kevesebbet kell visszagyorsítani.
-
"Ennyivel kevesebbet kell visszagyorsítani."
Ez különösen azért fontos, mert a legtöbb energiát az álló helyzetből való megmozdulás emészti fel, energia szermpontjából sokkal jobb, ha mozgásban marad az autó. persze ahhoz, hogy ez mérhető különbséget jelentsen, ahhoz elég sok ilyet kell csinálni. Nem szabad teljesen belebuzulni a spórolásba, mert konkrétan a forgalmat akadályozhatod, és zavarhatod vele, egy csomó más embert feltartva (ebben az esetben pl lehet, hogy a mögötted jövő balra kanyarodna, és neki pont most váltott zöldre, tehát szeretne odaérni), de az tény, hogy lámpától lámpáig padlógáz-satufék kombóval közlekedni nemcsak értelmetlen és veszélyes, de borzasztóan benzinpazarló is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
VegyesTamás
senior tag
válasz parandroid #104997 üzenetére
9 óra alatt már azért van hatása..minden kombót ha használok, kevés gyorsítással okosan nem sietve..6.8as fogyi éjszakai városban, pedig azért vannak lámpák, kereszteződések gyakori megállások..ugyanez cipőzve picit haladósabban (nem unalmasan) 8.5...dobogókő tempóval föl, le ..+sietős közlekedés sokmagasfordulat sokfék..9,5 l...hóban játék 11,5...szóval van szórás a lábamban nekem is de a legtöbbet ahogy kombinálom, üres+motorfék, lámpakigurít, kevés gyorsítás, sok előrelátás, ez mind számít..csak olykor nem érdekel, vagy nem tehetem meg, hogy érdekeljen
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
footy
addikt
válasz tresh #104980 üzenetére
Oke, az atfolyasmero(pillanatnyi fogyasztás) szerint 0 a fogyasztas, nyilvan a valosagban nem nulla.Az uresben gurulasnak viszont tovabbra sem latom ertelmet, mert vagy forgalmi akadaly vagy, vagy pedig veszelyhelyzetbe hozod magad.
-Szerk-
Talan ha piros lampahoz kozelitesz.-Szerk2-
Máshol meg ezt írják:
Amikor motorfék üzemben működik a motor, akkor a kerekek hajtják a motort, de a befecskendező rendszer érzékeli a fordulatszámot, valamint azt is, hogy a fojtószelep zárva van, tehát nem nyomjuk a gázt. Ezt tolóüzemi muködésnek nevezi a szakirodalom is, természetesen nem azonos a motor üzemszerű működésével. Ha így lassul az autó, akkor a tüzelőanyag-fogyasztás nulla, a befecskendező szelep(ek) nem kap(nak) jelet, nem nyitnak ki. Amint elér a fordulat egy előre beprogramozott határfordulatot (általában 1200-1500 1/min) akkor a szelepek ismét jelet kapnak, és az alapjárati szabályzás bekapcsol, ha ilyenkor kikuplungolunk, akkor az üresjárat szépen beáll.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen okostelefont vegyek?
- E-roller topik
- Autós topik
- Ford topik
- World of Tanks - MMO
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Arena Breakout: Infinite
- További aktív témák...
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest