Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
aktív tag
válasz hobizoli #104297 üzenetére
Na akkor:
OK, akkor ugy irom, hogy az F1 auto motorteljesitmenyenek jelentos resze a rossz legellenallasa lekuzdesere megy el
ugyhogy hiaba van elvileg jobb tomeg/LE aranya, itt az nem igazan szamit"
Cserében viszont úgy tapad a kanyarban ahogy egy raliautó soha nem fog. És a versenypályán ez számít nem a csúcssebesség. Az az autó fut jó köridőt amelyik a kanyarban gyors."meg az F1-s auto nem tud kanyarban nagyon gyorsitani, mert kitor a segge, az osszkerekes rallys meg tud keresztben is kanyarodni akar erobol, meg eles kanyarba kezifekkel beesve is fordulni"
Az íven fordulás mindíg gyorsabb. Pont. Aszfalton érdekes módos a rallysok sem csúszkálnak (legalábbis nem nagyon). Ha valakit érdekel olvasson utána, ki volt Philippe Bugalski és hogyan vert meg szívómotoros elsőkerekes könnyű autóval wrc-ket. Aszfalton."80-s evekben meg nem voltak annyival sokkal gyorsabbak az F1-s autok, mint ma, a hungaroringen pl hiaba voltak ott a kozel ezer leoros turbos F1-sek is, 2 ora alatt nem ment le a verseny es azert kellett mar leinteni oket"
A kétórás időlimotbe valóban beleszaladtak 1986-ban. De miután csak egy kanyart átvágtak azonnal 10 percel rövidült a verseny. De ennek nem sok köze van a vita témájához. A hungaroring nem volt gyors pálya a sok lassú kanyarjával meg a koszos asztfaltjával.De még mindíg meggyőzhető vagyok egy videóval. Na? Valaki?
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz kenguru99 #104302 üzenetére
ne a 201x-s F1 autokbol indulj mar ki
par evvel ezelotti szivo V8-k is siman jobbat mentek az akkori F1-knelszerinted ki vette fel azt videora annakidejen ha csak egy teszt volt? nem volt mindenki zsebeben high-tech xMegapixeles digitalis semmi sem, egy szutyok pajtas kameraval is mar isten voltal, se handycam se semmi ilyen nem volt akkor meg szinte
amugy ennyi erovel arrol sincs sehol elerheto video, ahogy bezuhantak az autoval a korzika rally-n a szakadekba, es megis megtortent
vagy azt is csak videoval megtamogatva hiszed el?nem mindig jobb az iven fordulni, csak ha van eleg nagy tempo meg nem tul eles a kanyar, lassu hajtukben van hogy kilinccssel elore fordulva gyorsabban ki lehet jonni, a helyzet adja mikor mi a jobb eppen
Panizzi aszfalt meno, o is szokott kezifekkel fordulni eleg sokszor, de Gallinak is van/volt egy-ket fasza fordulasa, pl amikor mar 40m-rol meginditva csuszik be a kanyarba kilinccssel elore
[link][ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
kenguru99
aktív tag
válasz hobizoli #104303 üzenetére
Akkor zárásképpen. Onnan idultunk ki, hogy az 1986-os lancia delta s4 egy formula 1-es versenypályán olyan időt ért el amellyel a hatodik helyről idulhatott volna a versenyen. Ez véleményem szerint lehetetlen. Kérem mutasson fel bárki itt a fórumban egy hiteles forrást a fenti állítás igazolására!
Igen a hajtűkben és a nagyon lassú kanyarokban kézifékeznek a raliban aszfalton is. Ez tény. Meg az is, hogy a formula 1-es versenypályán ilyen kanyarok nincsenek... (kivéve monte carlo)
-
8th
addikt
válasz kenguru99 #104302 üzenetére
"hogyan vert meg szívómotoros elsőkerekes könnyű autóval wrc-ket. Aszfalton." Mi ebben a nagy szám? Emlékeim szerint ez ezredforduló környékén Szabó Gergő is többször állt dobogón még a sárga Golf III Kit Car-al. (2.0 szívó, jobb napjain ~280ló, fwd) Már akkoriban is volt több WRC a hazai mezőnyben (Janika - 206 WRC, Benik - Corolla WRC, Szeleczky - Escort WRC, Érdi - Impreza WRC) aszfalton főleg száraz körülmények között Szabóék veszélyesek voltak akár még rájuk is feltéve ha végigbírta a technika a versenyhétvégét.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
nagyúr
válasz DeFranco #104307 üzenetére
A történelem az alapműveltség része - jó, ha tudod úgy nagyjából. Ahogy egy átlagos autósnak is a KRESZ ~30%-ának ismeretére van szüksége a napi, biztonságos közlekedéshez, de mégis ajánlott tudnia a 60%-át. A vizsgán meg ugye bő 90 kell, főleg egzotikus szituációkkal, ahogy elnézem a linkelt tesztet.
Egyébként a közúti balesetek minimális része származik abból, hogy az emberek nem ismerik a szabályokat (az, hogy "hádenemtuttam, hogy itt nem lehet 170-nel menni" az nem ide tartozik ).[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
DeFranco
nagyúr
válasz Jorus #104310 üzenetére
Nem értünk egyet. Vagy tudod a kreszt vagy nem. Ha nem, akkor ne menj ki az útra. Ennyire egyszerű.
Persze ésszerűen nem elvárható, hogy csak 0 hibapontos teszttel lehessen volán mögé ülni, de törekedni attól még kell rá.
Nem tudom te hogy vagy vele, de én ha valamit tudnom kellene (kresz) és nem tudom, akkor elszégyellem magam és megtanulom ahelyett, hogy megmagyarázzam, hogy én nem járok arra, amerre a villamos, és nekem nem kell tudni, hogy neki jobbra kanyarodáskor elsőbbsége van-e.
A történelem meg az alapműveltség része, csak nem történelemmel kezelsz másfél tonnás veszélyes üzemet.
@tboy93: nekem 17-18 éve volt
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz DeFranco #104311 üzenetére
Szerintem egyetértünk, csak te elvekről és ideákról írsz, én meg a valóságról. Nem azt mondtam, hogy egy autós a KRESZ 30 vagy 60%-át kell, hogy ismerje, hanem azt, hogy arra van szüksége. Teccik érteni?
Nota bene, örülnék neki, ha csak olyan sofőrök közlekednének velem egy időben az utakon mint te.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
DeFranco
nagyúr
válasz Jorus #104312 üzenetére
Szerintem meg te írsz elvekről és ideákról (lásd érettségin való megfelelés és történelem mint alapműveltség) szemben az én gyakorlatban napi szinten alkalmazott kresz-valóságommal.
De szvsz együtt tudunk élni ezzel a nézőpontkülönbséggel. Nota bene a kreszt meg tudni kell és pont. Ha másért nem azért, mert törvényi kötelezettséged van rá ha vezetsz.
reszerk: olyan nincs, hogy arra van szüksége. bármikor kerülhet bármilyen szituációba, amit a kresz számára előír, azt ismerni köteles.
de kíváncsi lennék amúgy egy statra, szerintem ha kiveszed a vontatós meg adblue-s meg lassújárműves kérdéseket, a többség simán megbukna az elsőbbségadáson egyirányún meg a rendőri jelzéseken is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz DeFranco #104314 üzenetére
Egy ideális világban még értelmezhető is lenne, amit írsz - mindössze erre próbáltam utalni, ezek szerint sikertelenül. Abban pedig egyetértünk, hogy a KRESZ-t ismerni kell, de itt nem erről volt szó.
Engedjük el a témát.
Szerk.: arra van szüksége - itt értsd: azon szabályok körének alkalmazásával találkozik a napi rutin során; nem írtam, hogy a többit nem kell ismerje, azt írtam, hogy a napi biztonságos közlekedéshez a KRESZ 30%-ának ismerete szükséges, 60%-a javasolt.
#104316: "balfaszságot"... tényleg nem sikerül értelmezni, amit írok?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
DeFranco
nagyúr
válasz Jorus #104315 üzenetére
értem az utalást, de a balfaszságot akkor sem hagyom relativizálni, mert káros
reszerk: ne ragadd ki ezt a mondatot, ha elolvasod a saját hozzászólásaidat, bőven benne van, hogy erre építve próbálod igazolni a teszten nem megfelelést, mint indokolható, magyarázható, helyben hagyható dolgot
úgy is mint:
Egy érettségin is megbukna kb. mindenki, aki nem idén ment
főleg egzotikus szituációkkal, ahogy elnézem a linkelt tesztet.
Egyébként a közúti balesetek minimális része származik abból, hogy az emberek nem ismerik a szabályokat
továbbá:
egy autós a KRESZ 30 vagy 60%-át kell, hogy ismerje, hanem azt, hogy arra van szüksége
szó nem volt arról, hogy a napi rutinban, vagy hogy általában ezzel találkozik, hanem arra van szüksége
mondom, nem kell megmagyarázni a "bizonyítványt" hanem ki kell állni, és elmondani, hogy a) én tudom, faszagyerek vagyok b) nem tudom, nem feleltem meg, lol, vakegér vagyok, na ráfekszem hogy a következő sikerüljön
nem itt indokolni, hogy az érettségizett sofőrök 30%-a a 60%-os egzotikus gumikon 90% hogy hazaér rend szerint a szabályába.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
úgy érzem ezek a kérdések annyira átgondoltak mint a megyei matrica
-
szőröscica
addikt
Nekem a gyári szervizdoksiban le van írva, hogy milyen körülmények között van nyitva az EGR.
Alapjáraton is előállhat az a szituáció ez alapján, hogy nyitva van, holott zárva kellene lennie.Mindenesetre most hosszabb távokat jártam az elmúlt egy hétben, napi 2*30 km-t, illetve hétvégén volt egy 120 km-es kirándulásom, és egyszer sem állt le alapjáraton. Lehet, hogy valami kormolódási, koszolódási baja van, amiért nem kap elég levegőt, de hosszabb utakon meg valamennyire kiég? EGR gyanús nekem még mindig, csütörtök este kiderül. Viszont tuti, hogy a szívósort is ki fogom takaríttatni, ha lesz egyszer időm.
-
válasz DeFranco #104311 üzenetére
Azért nem annyira vészes a helyzet szerencsére. A kérdések nagy része, amit elrontottam, gyakorlatilag olyan szituációkra vonatkozik, amik vagy teljesen életszerűtlenek és/vagy hasonlóval sem találkoztam 20 éves gyakorlatom során. Másrészt pedig ha valamiben nem vagy 100%-ra biztos, akkor eleve úvatosabban közelíted meg a helyzetet, tehát legfeljebb rád fogják, hogy tötymörögsz, emrt úgy is átengeded a gyalogost, hogy amúgy nem lenne elsőbbsége, de ez már minusz egy pont. Hasonló a helyzet a villantással, amivel mindenki jelzi, hogy tessék csak jönni, holott ugye szabálytalan. Volt olyan kérdés, ahol fogalmam sem volt, hogy az út mellett fekete alapon 35-öt mutató négyszögletes tábla az vajon digitális kijelző, amatőr sebességmérő, vagy javasolt sebsséget mutat - az utóbbi volt, elbasztam, aszittem valami óvatosságból telepített sebességmérő, de ezzel max annyit vesztek, hogy pirosnál érkezek a következő lámpához, veszélyeztetni nem fogok senkit. Másik kedvenc kérdésem a vasúti átjárón áthaladás sebességére vonatkozó kérdés volt, ahol azt válaszoltam, hogy legalább 5 kmph-val azért haladjunk már át rajta (szerintem egyesben, motorfékkel is ennél gyorsabban megy az autó), holott legalább ekkora átlagsebesség a helyes válasz - mekkora faszság már az átlagsebesség egy 5-10 m-es szakaszon?
85%-om lett egyébként, úgyhogy megbuktam, általában a villamosok szivattak meg, meg azt nem gondoltam volna, meg nem is értem, hogy a gyalogosra is vonatkozik a gépjárművek közlekedési lámpája, ha neki nincs. Passz, biztos így van, mindenesetre elég életszerűtlennek tűnik. Rontottam még egy rendőri kézjelzést, amivel még sosem találkoztam (az oldala mellé szorított mindkét leengedett kéz nekem ismeretlen volt), és nem tudtam értelmezni azt a kérdést, hogy mit jelent az, hogy a kerékpársáv beleértendő-e a párhuzamos közlekedésbe. A helyes válasz szerint nem, én továbbra sem értem, hogy mit akart egyáltalán tudni. Ha mellettem a kerékpársávban ott egy kerékpáros, akkor nem fogok ettől még jobbra kanyarodni.
Persze ha most kéne vizsgáznom, pár napig biztos non-stop nyomnám a tesztet, valószínűleg meg is lenne (anno egy hibaponttal mentem át, ez még akkoriban is elég jónak számított), de vannak olyan dolgok, amivel az ember nem foglalkozik évtizedeken át, viszont nem is nagyon érdekes, fontosabb, hogy körültekintően, és megfontoltan közlekedj.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
DeFranco
nagyúr
válasz parandroid #104326 üzenetére
Pont az ilyen villamosos meg rendőri karjelzéses szitukra gondolok, hogy ezeket azért kell tudni.
Persze vannak olyanok, hogy wtf. (ismeretlen tábla, kerékpársáv párhuzamos pitymallat) de azokra van a 10% tűrés.
imho.
de persze 85% nem vészes, nekem is annyi.
-
Typhoon47
őstag
válasz DeFranco #104298 üzenetére
80%, de olyan valószerűtlenségek vannak benne, hogy csak felidegesítettem magam. Persze azt, mondanom se kell, hogy tipikusan a KRESZ teszt azon tesztek közé sorolható, amit vizsga előtt ujjgyakorlattá fejlesztenek a páciensek, majd mivel az élő gyakorlatban a ritkább szituációk nem vagy nem úgy bukkannak fel, ezért törlődnek is a memo-bol. Ahhoz képest persze elég jól nyomtam
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #104335 üzenetére
sorry, úgy tudtam, hogy vették azt a motort.
ahogy írtam is, nem ismerem egyébként.és attól, hogy generátort és adagolót igényelnek 500k km környékén, még rossznak se nevezném, mert ezeknek az 1.8 tddi-knek a 90%-a kintről van behozva (itthon inkább a benzinesek mentek), és általában nem az ársáv tetejéről származnak, többségük azért van behozva, mert kint már nem érné meg ezeket rákölteni, itt meg összetákolják bontott cuccokból.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #104332 üzenetére
szerintem simán vállalható.
de még talán el lehet csípni az utolsó 1.6 szívó focusokat is. -
Kornel
veterán
válasz szőröscica #104338 üzenetére
szó-szó.
az 1.6 szívót már az mk7-es escortban is kipróbálták, azóta szerintem már elég sokat bizonyított, a szó jó értelmében egy igazi igásló, kicsit többet eszik, mint a hiperszuper közvetlen befecskendezéses turbós társaik, de fenntartás és időtállóság szempontjából szerintem még mindig az előbbi a nyerő.gondold csak el, mi van, ha az ecoboost-ba elkezdenek letérdelni az olyan alkatrészek, amik a sima szívó 1.6-ban nincsenek is?
persze ez csak akkor fontos, ha sokáig meg szeretné tartani az ember, 100-200k-t ez is simán elszalad.
-
szőröscica
addikt
válasz Kornel #104339 üzenetére
Én ha most újonnan vennék kocsit, 10 évre megtartanám. Beletekernék max. 200 ezer km-t, annyit simán kibír, nem érdekelne. Kellemesebb karakter.
De ha újonnan vennék Focust, akkor inkább az 1.6 turbót keresném.
Egyik veszély sem fenyeget, marad a realitás, a 10 éves 192 ezret futott renault dízel nissan.
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #104340 üzenetére
asszonynak lehet kell majd egy második autó, de egyelőre a realitás nálunk is valami használt kis benzines...
aztán majd egyszer veszek egy új fókát szerintem, lehet 1.6 ecoboost lesz.
vagy inkább egy 2.0 ecoboost mondeo? -
Kornel
veterán
válasz szőröscica #104343 üzenetére
civic meg punto...
minőségben ég és föld. -
hobizoli
nagyúr
válasz !Overdose! #104345 üzenetére
siman
kezdeskeppen nem egy ostechnika szivomotor van benne pltöbb drón kell ;P
-
Kornel
veterán
válasz !Overdose! #104345 üzenetére
Dehogy...
A grande punto anyagminosegre sehol sincs egy ufo civichez kepest, raadasul nagyon hamar kopnak az anyagok benne. -
Balupapa
senior tag
regisztracios ado guruk!
mi van akkor ha hozni akarok egy kocsit kintről ami benzines, viszont itthon szeretnek belepattintani egy dizel motort és ugy lepapirozni?
_-=*WheelWhores*=-_
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
kpal
veterán
Dubai Police Ilyen kell ide is
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Minden ami hőszivattyú
- Hobby elektronika
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpársportok
- Sorozatok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs