Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok! nagyon egyszeru problemam van de meg nem csinaltam ilyet, ugy hogy inkabb eloazor kerdezek.
van egy c corsa a csaladban, es ma reggel eszrevettuk hogy keves a hutoviz a tartalyban. ezt mivel kell feltolteni? gondolom fagyallo a megoldas, de milyen aranyban? tisztan kell beleonteni, amig el nem eri a kivant szintet, vagy keverni kell valamivel (mondjuk vizzel). a masik kerdes, hogy mikor toltsem fel? ugye erdemes utazas utan egy par orat varni vele, es ugy feltolteni a kivant szintig? fagyallo es fagyallo kozott van kulonbseg, vagy barmelyik jo anit az autosboltban talalok?
elore is koszi a segitseget!
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
Azért ez nem teljesen így van. A közutak célja nem az, hogy vezetési élményt nyújtsanak, vagy hogy teret engedjenek a legjobbaknak tökéletesre csiszolni a technikát. Nem.
A közút arra való, hogy mindenki ismétlem: mindenki eljuthasson gépjárművel A-ból B-be. Ha öreg, akkor is, ha bizonytalan, de egy biztonságos minimum szintet megüt akkor is, ha tehetségtelen, akkor is.
Ez egy ilyen sport, közösségi érdek, éppen ezért a legszűkebb keresztmetszet szabályoz. Ezért van a városi 50, ezért a közúti 90, hiába tudja az Insignia, de akár a Yaris is ennek a másfélszeresét biztonságosan az adott helyzetben, mert a Lada is játszik, meg a papucssuzuki.
Nekik is jár ugyanis. Értük is van. És ezt el kell viselni. Ez egy ilyen műfaj. A minimumot viszont a KRESZ határozza meg. Aki azt teljesíti, annak szabad a pálya.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Én értem, hogy mit mondasz, de erre az a megoldás, hogy odafigyelsz, és defenzív vagy, nem az, hogy felzavarod őket a buszra.
@[rvilike]: tetszik szivesnek lenni rendőrnek elmenni, vagy népszavazást kezdeményezni az ötévenkénti gépjárművezetési alkalmassági vizsga bevezetéséről.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Figyelj... valahogy közlekedni kell... a fő érdek ez. A hatékonyság és a fittipaldi leszármazottak közérzete kevesebb mint másodlagos. És hiába tök, (mert tudom hogy tök, látom én is, nem vezetek rosszul, kifejezetten jól vezetek, nem magam védem, de) a te dolgod defenzívnek lenni és elősegíteni, hogy valahogy elevickéljen a szerencsétlen. Pont azért, mert te vagy az ügyesebb. Aztán egy alkalmas pillanatban magad mögött hagyod.
Élni és élni hagyni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz #25954560 #24734 üzenetére
Hát... én az Egressy-n mérem le a forgalmat, az jó mérce, mert aki a 14. kerületen keresztül be akar jutni, annak egy állandó %-a itt próbálkozik. Ha kisebb a tömeg, itt is rövidebb a sor, mert a nyereség eloszlik. Mióta itt lakunk, a kocsisor soha nem lett rövidebb.
Éven belül minden meglátszik, iskolaidő, eső, ünnepnap, hosszú hétvégére kivett plusznap, ezek mind meglátszanak a sor hosszán, de egy ugyanolyan októberi hétfő reggelen ugyanannyi az autó, mint öt éve.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tökmindegy #24750 üzenetére
Észak-Olaszországban viszont meglepődtem... mennek mint a meszes, folyamatosan lendületben vannak, de egy kocc sehol, ha gyalogost látnak visszakettő motorfék, átenged. Valami olyan hatékony laza és lendületes ritmusban mentek, amit tényleg tanítani kellene. Komolyan olyan érzése volt az embernek, hogy ezek csukott szemmel is így mennének, úgy érzik a ritmust.
(Bár fenntartom, hogy még mindig az echte németek közlekednek a leghatékonyabban)
@bitpork: erre rá kellett gugliznom
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Lehet... lehet... én magammal szemben kritikusabb vagyok, ott és akkor úgy érzem, én vezetek a legjobban, és nincs nálam hatékonyabb ritmusosabb de mégis óramű pontossággal működő humán-gép szimbiózis, de kívülről ez lehet kicsit máshogy néz ki.
Ezt viszont az apartman erkélyéről néztem végig... úgy egy kicsit objektívebb
@mephi666: nem, ezek tényleg jók voltak... úgy vettem észre, baromira szemük a pályán, nagyon koncentrálnak, és közel mindent észlelnek időben. Egy veszélyes helyzet nem volt, igaz csutkára a sebességhatáron mentek, de valahogy mindig pont az ideális képzeletbeli vonalon álltak meg.
#24760: ne érts félre, nem ezt mondom... biztos vagyok benne, hogy jól vezetsz, miért is kételkednék, de a megfelelő ritmus és a hatékony közlekedés azért elég relatív. Ez olyan, mint a foci... mindenki tudja a megoldást.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz mephi666 #24767 üzenetére
A yaris nem rossz, csak ha baja van, az zsebbenyúlós.
Nekem inkább sosekopel kéne, leginkább astra classic II az az álom, de sajnos ahogy írtam sem tudás, sem ismerős, anélkül meg nem lehet használt autót venni. Pedig láttam nem rég Kecskeméten egy szalon állapotút tényleg magánszemélytől viszonylag kevés kilométerrel 1-1,5 között.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz mephi666 #24772 üzenetére
Onnan származom, ott nőttem fel, de egy ideje Pesten lakom Ez nem zár ki semmit, mert ahogy már említettem máshol, otthon mindent sokkal könnyebben meg lehet kapni Szóval lehet ott kötünk ki.
Csak az a fránya hétköznap
-
DeFranco
nagyúr
válasz aram01 #24886 üzenetére
Szerintem ha én vennék egy 1M körüli kocsit (most az a realitás, mert egy viszonylag biztonságosat szeretnék, 10 év alatt, 100k futásteljesítmény alatt pl. Astra, esetleg Corsa vagy régi-új Swift) akkor is kötnék rá.
Nézegettem ezt a csoda pajzsot is, csodálkoztam, hogy még nem is kerül annyiba, mint amennyire számítottam (persze egymilliós autónál azért indokolatlan), de az vétkes karambol ellen nem véd. Egy ismerősöm rongyra törte a ~2-3 milliós autóját (nem száguldozott, csak benézett valamit).és mivel ő volt a hibás, elég nagyot bukott volna, ha nincs casco.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #24938 üzenetére
Csak hogy tanuljak... szerintem meg szét lehet taposva.
Az ilyen racsingmatricás, dobókockás, vidd el október 18-ig, mert utána már soseadome' nemmondommeghánykilométer kocsik nekem nem szimpatikusak.
Hibádzik a gondolatmenet?
szerk: arról nem is beszélve milyen csábos az a tisztára mosott motortér, meg a szilikon minden gumin és műanyagon... ápol és eltakar.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz -secret- #25056 üzenetére
Vele kokettálj, szerintem tud segíteni
#25066: ha már Seat... ez a márka valahogy mindig elkerült, csak annyit látok belőle általában, hogy mennek mint a barom sebességhatár (itt utazok én) *1,3-1,5-tel, kacsáznak, előznek, rallyznak. De kb. mindegyik... ez miért van? Ez valami gyorsautó? Nekem inkább tűnik Ford-Skoda-Renault kasztnak, mint Subaru-BMW-nek...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Nem értek a lovakhoz, de nem sok ez egy kicsit egy 15 éves suzukiért? Még ha ótómata váltós is...
Intrán jött, ezért nem tudom linkelni a hirdetést: [link]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Szplöttyy #25089 üzenetére
Én még nem tartok ott, hogy ilyet vegyek, csak fennakadtam az áron. 200-250 körül forognak ezek a Suzukik, nem?
Nálunk még nagy a dilemma, hogy legyen egy ilyen kocsi feleségemnek megtanulni a pesti közlekedést, meg elmenni nagybevásárolni - de akkor vidékre marad a vonatozás...
...vagy valamit kezdeni a helyzettel, és venni egy nagyobb-megbízhatóbbat, de azt nyilván sokkal drágábban, nagyobb kockázattal, de akkor meg lenne oldva a kéthetente 150-200 kb. utazás is. Részben pályán persze.
Elsőre jó lenne ez is 1-2 évig, de utána ezt már szerintem nemigen lehetne eladni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Szplöttyy #25093 üzenetére
Én egy ilyen suzukiba nem ülnék be városon kívül. Sértődés ne essék, jó autó, tisztelem, becsülöm, de balesetvédelmi szempontból a legalja, és nem vállalom a felelősséget, hogy a feleségem, vagy később a családom élete ezen múljon.
A B-s corsa már elgondolkodtató, nekünk C-s van otthon, azt szeretjük (8 éves JGX rendszám, van benne 30k kilométer, szerinted? ), de lehet menni egy kaszttal feljebb is a B corsánál.
A legjobb (de ezt már írtam) egy Astra Classic II (vagy G astra, tök mindegy, ha jól tudom ugyanaz, csak korban más) lenne kevés kilométerrel, első tulajtól. Meg egy jó szaki, aki eljön velem megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Szplöttyy #25095 üzenetére
Az elméleti keretbe ez még belefér, ha lehet belőle alkudni valamennyit (bár ezt így még nem tettem össze, tehát erősen becsült) ha olyan tipp-topp állapotban van, hogy kötelező cserék (szűrő, olaj, meg ami kell) után pár évig nem kell hozzányúlni.
szerk: az mondjuk nem tetszik, hogy kombi, ki tudja, mit, milyen súlyt és hogyan szállítottak benne, de amúgy ez abszolút a zsánerem ezen kívül.
@moszka: mások az esélyek, és 120-szal ritkán csattansz főúton...
@neduddki: toyotát nem ismerem, csak sztereotípiák szintjén (jojappánótó, drága a zalkatrész) ezért nem gondolkodom jelenleg benne, de elvileg nyitott vagyok. Az opel csak támadó alapállás, mert ismerem, szeretem, és jó autónak tartom C corsásig G astráig bezárólag... afelett már vannak kétségeim. Fhanszia autó no-no, jó eséllyel német lesz vagy esetleg jappán.
Úgy egyébként nekem ez az egész autós miskulancia kimaradt lévén apa nélkül nőttem fel, és a haverok sem voltak benzingőzölve, nem is értek hozzá, a családban is csak újautó-vásárlás volt mindig. Mentek is 15+ évet. Ezért is fázom az egésztől, mert én vagyok az a típus, akire bármit rámelegítenek, ha egyedül vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Szplöttyy #25095 üzenetére
Én egyébként hirtelen ezt a listát rántottam össze (preferenciális sorrendben):
1: [link] fiatal, jó állapotú, keveset futott, és az árát talán le lehet alkudni
2: [link] szép állapot, nem is öreg, de hiányzik, hogy mennyit futott, és nem szeretem az ilyen patyolatra mosott motorteret.
3: [link] első tulajtól, fiatal, kérdés mi van az üléshuzat alatt, ha tipp-topp akkor valószínűleg vigyáztak rá
4: [link] nem fiatal, de keveset futott (viszonylag) igaz nem első tulajos, sok mindent nem lehet róla megtudni
5: [link] nagyon jó, de marha drága, ennyi nincs rá... 200-at lealkuszom belőle, meg eladom az egyik vesém, és viszem
6: [link] a szöveg tetszik de kicsit sokat futott. Ha egy vagyont ráköltött, akkor ebben is benne van annyi, mint egy átlagos 70k-sban de ez nem valószínű...Kérem szépen szanaszét tépni kritizálni a véleményem. Hadd tanuljak.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Szplöttyy #25109 üzenetére
Igazad van, valami van ott...
amúgy hibát követtem el, megmutattam a feleségemnek a listát, és most erősen ütve vagyok, hogy az elsőt meg kell venni MOST! Ezt elszúrtam.
Esetleg valaki tud valakit, aki átnézi értő szemmel, felderíti hol akarnak engem átverni, mi a hibája, és lealkuszik belőle úgy 300k-t?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz #10726912 #25116 üzenetére
Franciát nem veszek, ha sértődés lesz, ha nem, nem egyet láttam már indokolatlanul szétesni. Nem bízok benne, punktum.
Az opelek fapadossága nekem tetszik, nincs vele bajom. Vezettem már corsát ( C ), astrát (G és H), vectrát, mazda6-ot (az baba, de annak is tud véres lenni a torka.. igaz 200k után), BMW X3-at (na AZ fapados az árához képest), és tetszik az opelek "őszintesége". Ráz a bukkanón? Hát istenem, legalább kikerülöm. Nem bársnyofotöly az ülése? Hát max. nem alszom benne.
Ez persze nem hitvallás, csak preferencia. Azért vagyok itt, hogy tanuljak.
Az állapot vétel meg a legjobb, de írtam, hogy semmit nem értek hozzá, ezért keresek első tulajos szervízkönyves autót, legalább is amíg nincs egy sasszemű emberem, addig ez a kotta. Ha te jól megnézed, lehet átlátsz a kasztnin, de én max azt veszem észre, ha szakadt a kárpit, vagy lyukas a kormány. De ha cserélték a kormányt, azt már nem biztos, hogy észreveszem.
@Tökmindegy: igen, meg is van pakolva minden jóval, csak kicsit sokat futott...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tökmindegy #25118 üzenetére
Budapest, Zugló.
@[rvilike]: persze, úgy is én döntök...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tökmindegy #25122 üzenetére
Nem tudom... a millió az nagyon felső határ, nem is tudom össze tudnánk-e annyit szedni, de tegyük fel, fél millió körül van az alja, és még nagyon konkrét kialakult elképzelésem nincs.
Amit most nézek, az egy olyan autó, ahova két felnőttet meg két gyereket be lehet pakolni, viszonylag biztonságban el lehet utazni vele, fel van szerelve szervóval klímával (nem szeretem de muszáj) előny a riasztó és a váltózár.
Ha megveszem, akkor hosszú távra veszem, amíg megy, sok évre, lehetőleg szerelni ne kelljen, menjen, ne fogyasszon sokat, az nem baj, ha nem lehet vele száguldozni, nem szokásom.
Biztonságos, jó állapotú kocsit keresek. Benzinest. Német, esetleg japán.
Nem sürgős, ráér, egyelőre nem égető, hogy legyen, most kezdek tapogatózni csak.
szerk: na igen, kia és társai és szóba jöhetnek. Miért jobb, mint az opel?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz mephi666 #25126 üzenetére
Jó, hát a KIA végül is belefér... alkatrészellátottságról mit tudni?
@Tökmindegy: akkor egyelőre csak a plátói nézelődés marad, annyi nincs rá szerintem most. Nem látom ég át a piacot, nem tudom megítélni, mire mennyit érdemes kifizetni. Sok ismerősöm csinálta azt, hogy garanciáról éppen lejárt közepes autót vettek meg 60%-os áron, de hitelre... az is egy megoldás, kap egy relatíve tökjó autót, igaz drágán.
Millió alatt én sem látok jókat, ez tény, jók-jók, csak nem nekem, azok alapján, amit preferenciákat írtam. Itt kellene valami jó vételt kifogni, úgy hogy ne is verjenek át.
@neduddki: OK, megnézem. De. Miért. Jobb. ?. Mondom, tanulni jöttem, alakítható vagyok (még)
@csonti: fuj, na ezt nem... több okból sem....
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tökmindegy #25130 üzenetére
Suzuki belefér, persze megfelelő áron. A régi-új swiftek töréstesztje gyalázat, az új-újaké rendben van, de azok még drágák. Az SX4-et nem ismerem, azt tudom, hogy népszerű.
@neduddki: megszívlelem (komolyan)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Amúgy körkérdés: ha autót néztek, akkor az default hasznaltauto.hu vagy érdemes máshol is körbenézni?
Marha jó a keresője, erre egy nap alatt rájöttem, de érdemes másfelé is kacsintgatni?
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok!
Egy olyan útmutatót keresek (de ha leírjátok az is jó ) hogy amennyiben egy autó megfelel, egymás kezébe csapunk, onnantól kezdve mi a teendő. Mit kell elintézni, megnézni ellenőrizni a szerződéskötés előtt (nem műszakilag, az már megvolt, ilyenekre gondolok, mint forgalomban levés, biztosítás, üzemben tartó személye stb.) szerződéskötéskor, és ha aláírtuk, ki van fizetve, onnantól kezdve mi a teendő.
Lehetőleg egybites módban kellene elmagyarázni, mert tök vagyok hozzá teljesen.
Emellett tippek-trükkök is jöhetnek, hogy mire kell figyelni, mivel szoktak átverni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs