- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Dell notebook topic
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Mini-ITX
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- Asztrofotózás
- iPad topik
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
válasz [CS]Blade2 #189548 üzenetére
A szinte 100% városi használatról nekem az 1.2-es Panda jutott eszembe. A magas építés miatt van benne némi hely, az 1.2-es motor pedig jól bírja a strapát. Egyszerű, olcsó konstrukció, nyugaton rengeteg van belőle. Ilyesmi esetleg? Én venném.
rip and tear, until it is done
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #189548 üzenetére
Kicsit le vagyok maradva, de a mostani kocsinak mi a baja? Lehet olcsóbb lenne azt koptatni tovább.
Másrészt városra 3-3.5m egy Ampera.
[ Szerkesztve ]
-
reflxx
aktív tag
Sziasztok,
Párommal első autó vásárlása előtt állunk, ebben szeretnék tanácsot kérni.
Pesten élünk, viszont minden hétvégén járunk vidékre.
Hétköznap kb. napi 5-10 km-t mennénk az autóval, hétvégente viszont sokszor 3-400-at.Skoda Octavia 3-ra gondoltam, kb. 5-6 évesre, azt gondolnám ezekkel kevesebb gond lesz mint egy idősebb autóval.
A kérdésem az lenne, ha hétköznap keveset, vagy egyáltalán nincs használva az nem tesz rosszat egy dízelnek? Érdemesebb lenne benzineset keresni?
A DSG váltó könnyen szétmegy? Szeretnék automatát venni, de nem tudom mennyire strapabíróak.Előre is köszönöm a segítséget!
-
bernel
tag
válasz [CS]Blade2 #189548 üzenetére
"Hondában is elcs.ett példányok vannak meghirdetve: [link] Ebbe pl. 15.000km van papíron"
Van szervizkönyv, abból elvben ellenőrizhető, nem? Nem tudom, ha az adott szervizt felhívja az ember (feltéve, hogy beszéli a nyelvet), akkor simán megmondják a német vagy egyéb szervizek, hogy tényleg járt-e ott a kocsi, és tényleg annyi kilométerrel?
-
bernel
tag
válasz tboldi #189555 üzenetére
Totalcaron volt cikk erről, megkérdezték a magyar adatvédelmi biztost, aki azt mondta, hogy az autó kilométerállása, szerviztörténete nem személyes adat, kiadható, szóval a GDPR nem játszik.
Persze ez csak a magyar szervizekre igaz, külföldi szerviznél eltérhet az értelmezés.
-
addikt
válasz Doki16 #189527 üzenetére
Jobban utánanéztem a CT200h-nak, egyre jobban tetszik, már kezdek az Auris-tól inkább erre ráállni. Ez már sokkal inkább átadja azt a felhasználói élményt, amit az ár indokol.
Köszi a tippet.Itt inkább azon aggódok, hogy a fenntartási költség vajon mennyivel lenne több, mint az Aurisnak.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz molnarpeter #189552 üzenetére
Az, hogy nagyon kevés baja volt 2007 óta, és sok alkatrésze így 19 éves, még gyári. Felfüggesztésbe stab pálcán kívül semmit nem kellett eddig cserélni (2007 óta), így mára mindenhol kicsit kezd oda lenni. A motornál gyújtáselosztó volt cserélve. Pár éve megadta magát a generátor, akku, azok lettek felújítva, cserélve, kapott 4 új gyertyát, ékszíjat, görgőket. Kb. 2 éve elkezdte csipegetni az olajat, mára ez 3,3dl/1000km. Lehet, hogy szelepszár vagy letapadt gyűrű. A klímája rossz, de ez nem lenne gond, nekem zavarja a szemem. A fényezése szinte mindenhol javított házilag, az ajtók alján is elkezdett rozsdásodni, a küszöbök eleje hátulja már évek óta, és az egyik hátsó kerékjárati ív is már erősen gitt-es. Egyenlőre csak esztétikai hiba, de a rozsda szélmalomharc. Időnként gitteljük, fújjuk, lakkozuk házilag spray-ből. Most pár hónapja a hátsó kerékcsapágy kezdett búgni, azt magam kicseréltem. Pár napja a kuplung ért a végére, holnap fogják cserélni.
A vezérlést már cserélni kellett volna, azzal lapot kértem a 19-re, és nem cseréltem. (100K lenne, munkadíjjal, vízpumpával, meg szelepfedél tömítést is cserélnének)
Most legalább 100K lesz a kuplung. A kocsi értéke mondjuk 400K.
Alapjárati levegő is szarakodik, néha tisztogatnom kell, lehet, hogy az is cserés lesz.
Egyik visszatartó erő volt a váltás ellen, hogy van hozzá 8 felnim és két szett gumim, a téli ráadásul Goodyear UG9, mindegyiken legalább 5 mm.Most lépcsőshátú van, annak valami 490 liter a csomagtartó. Fontos, hogy tudjak vinni néha 4 utast, néha csak 1-3-at de sok csomagot. Ezért is tetszik a Jazz. Meg keveset fogyaszt, és talán ér valamit, hogy japán és szívó.
Fiat Panda nem tetszik. Toyotából szerintem a Corolla akkora, mint egy Focus. Igaz, a Jazz kisebb lenne egy kategóriával, de a variálhatósága miatt nem lenne visszalépés.A kinézete nekem jobban számít, mint, hogy mennyire felelne meg a célnak. A legtöbb extrára nincs kifejezett igényem. Bármelyik felszereltséggel biztos, hogy kapnék felesleges funkciókat.
Focus-ból az összes tetszik 2000-től 2020-ig. A Jazz 2015 óta tetszik.Gondolkodom egy mk2-es Focuson, hogy egy 2027-ig hajtanék azt, aztán meglátom, hogy akkor milyen állapotot tudok fenntartani, jobb vagy rosszabb lesz, mint 20 évesen a mostani.
Villanyt nem szeretem.
Mk3 esetén viszont van egy magas vételár, és vannak drága alkatrészek, és van egy határ, ami felett erőn felülre kerülhetnék. Hosszútávra 2 milliót adnék érte, ha úgy van 1 milliót adnék egy új motorért, stb. Ellenben zsákbamacskára mondjuk 3-at, még sikeres előélet visszakereséssel is bele lehet nyúlni.Láttam olyan hirdetést tegnap, hogy friss olajcserével hirdettek egy mk2-est. 15W40-es Ford olaj a fényképen. Aszem 5W20 vagy 5W30 való bele. Ki tudja, hogy mióta teszi bele. Lehet, hogy annyira kopott, hogy azért teszi bele, mert abból kevesebbet eszik meg.
Nekem a 2001-esbe mindig 5W30 Castrol van. -
-
[CS]Blade2
addikt
válasz bernel #189554 üzenetére
Itt egy [link] 2009-es 180.000km-es gép. Ott egy doksi a 2. képen.
2009-ben volt 0km-es.
2013-ban 15.000km-nél cseréltek olajat. (Már itt sz*r az egész, mert km-től függetlenül évente kellene. 4 éves olaj az biztos faca volt. Főleg, ha és/vagy 80.000-ről visszatekerték 15.000-re)
2014-ben 9 hónap alatt belerakott +20.000-et.
+8 hónap és még +15000km.
+10 hónap és még +20000km (70000km)
70.000-től 180.000-ig meg már nem dokumentálták 2016-tól.Legalább 250.000-nek kellene benne lennie. A másik verzió, hogy rommá törött 15.000-nél, és vagy 3 év volt mire összetákolták.
Az ilyen papírokat, kötelező és nem kötelező szervizes könyveket, számlákat is hamisítják. Van amihez végig van ütve, két fajta pecsét, más toll, más kézírás, és mégis gáz van a kocsival.
A Hondát lekérdezve rendszámról:
Első nyilvántartásba vétel 2016.05.25.
Első Mo.-i nyilvántartásba vétel 2020.01.30.
Eddigi tulajdonosok száma 1
Jelenlegi tulajdonosok száma 1
A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok
egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés
adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be.
Záradék megnevezése
A jármű elidegenítési és terhelési tilalommal terhelt.
A honosítási eljárás eredményesen megtörtént a közúti járművek műszaki
megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 4./C §-a alapján; A vizsgálat
időpontjában a Km számláló állása: 15592 (2020.01.27. 08:06).Külföldi vezetett könyve van elvileg 15.000km-ről több, mint 4,5 év alatt. Biztos valami német járt vele a kocsmába meg vissza.
Évi 3300km. -
Doki16
addikt
válasz Citroware #189557 üzenetére
Márkaszervizben csinálva talán egy picivel jobban fog a ceruza, de Toyotahoz kell vinni és akkor nem vészes a dolog. De ha, magad csinálod akkor nagyon kevésből megúszod, olcsón fenntartható autó, semmi nem drága hozzá a kötelező szervizekhez. Tehát ez nem egy nagy luszus Lexus, csak egy sokkal jobban kinőző és minőségibb Prius 3.
(#189561) grizlisandor: Egyelőre csoda, hogy még lehet kapni. 2011 óta gyártják és már két ráncfelvarrás volt. Nem fogja ez a first gen már tutira megkapni az új motort, mert az az új platformra épült. Max ha lesz egy CT200h 2. generáció abba tuti belerakják, ha már TGNA alapon fog készülni. De a Corolla mellett nem hiszem, hogy szükség lenne egy Lexus kiadásra, most már a Corolla is tökre rendben van. Ha erőre vágysz akkor ajánlom figyelmedbe az IS300-at. Ezt hozta a Lexus annak aki többre vágyik mint egy P3/Auris.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz reflxx #189553 üzenetére
Ha tetszik az Octavia és maradnál ennél a modellnél akkor az 1.4 TSI az ajánlott kézi váltóval. Itt max a kokszosodás van jelen, de az sem vészes dolog. 150-200k km körül meg kell csinálni és annyi.
Bár ha találsz nem túl sokat futottat dízelben 2.0 CRTDI motorral, akkor az is jó lehet, mert abban már olajos DSG van ami sokkal jobban bírja. Ha még szerencséd van és rajta van a csalószoft, akkor a hétvégi nagy utak kompenzálni tudják a sok városi rövid távot. De amúgy normál tempó mellett már nincs nagy fogyasztás különbség a TDI és TSI között.Tudom, hogy már kivannak tőle páran, de ha automatát szeretnél, akkor a HSD a te választásod. Nincs nála jelenleg megbízhatóbb "váltó" és autó.
Első autónak nagyon jó és nem lesz szopóroller az tuti, csak a vezetésre kell figyelni.Mennyi a keret egyébként?
(#189564) Citroghost: Akkor nincs gond. Nem másabb ez a motor mint egy P3. 0W20 olajat bele és annyi Könnyen, és olcsón szervizelhető otthon is. Váltóban 90k kilométerenként olajcsere és azzal is le van a gond. Sima olajpumpával cserélhető az is otthon. Eléggé felhasználóbarátra csinálta a Toyota. Na meg rogyásig van szerelési videókkal a YouTube
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Luck Dragon #189544 üzenetére
Én nem ajánlanám. Egyben ültem pár száz kilométert. Gyorsan, és csúnyán öregszik a belseje. 60-70 ezer km körül el volt a műszerfal teteje deformálódva, a bőrkormány mint a hányás, és konkrétan hangos volt az autó autópálya tempónál. A fékek meg kb szét rázták az autó elejét. Ráadásul 4 ajtós volt, ami elvileg csendesebb mint a kombi.
Állítólag sérülésmentes, garanciális autó volt. Állítólag...
Nekem óriási csalódás volt.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
-
-
Doki16
addikt
válasz reflxx #189570 üzenetére
Bármi lehetséges, erre senki nem fog neked biztos választ adni
Első autónak lehet jobb lenne egy kisebb problémamentes gombóc Auris [link]
Nyilván egy ilyen jobban mutat, de több is lesz a fenntartása. 180-nál mindegyik DSG CRTDI nagyszervizes, aztán 210-nél is jön a nagyobb kiadás a vezérműszíj csere. 250 körül már bármi behalhat.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
perge666
veterán
Sziasztok.
11 éve vettem egy akkor 10 éves Seat Cordobát amit most szeretnék lecserélni. / lehet ezt is megtartanám de ez most nem lényeg /A keret 1 millió körül lenne rá,ha olyan +100-150 000ft meg ezenfelül az átírás,eredetvizsga.
V Golfot néztem csakis benzineset,1.4-1.6-osat,nem kombit.
Ilyen árba szerintetek jó választás ez a kocsi,vagy tudtok jobbat?
Debrecen-Nyíregyháza környékén nézelődök.
Napi használós kocsi lesz,de kis távokra,havi 1-2 alkalomra mennénk vele úgymond nagyobb távot 80-100km-t egyszerre.
-
tboldi
nagyúr
válasz perge666 #189572 üzenetére
Honda Jazz, mert az ország egyik, ha nem a legjobb Jazz-szerelője nyíregyházi.
-
addikt
Sok remek dolgot olvastam a Lexusokról megbízhatóság tekintetében. De ha mégis elromlik benne valami, mivel nem túl széleskörben elérhető márka, mennyire nehéz bele alkatrészt szerezni?
Azért nem örülnék, ha valamit ki kell cserélni benne, és két hetet kell várni az alkatrészre, miközben egy másik autó megjavítását azonnal el tudnánk intézni. -
Doki16
addikt
válasz Citroware #189577 üzenetére
A CT200-nál ez nem fog gondot okozni, minden alkatrész Prius3/Auris. Csak a beltér Lexus specifikus.
De amúgy pont azért jó a Toyota HSD, mert nagyon megbízható, ne úgy indulj neki, hogy mi lesz ha elromlik.
Elég nagy iparág épült már rá a Toyota hibridjeire.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Tothgera30
Ármester
válasz perge666 #189572 üzenetére
Elsősorban készülj fel hogy környéken egészen biztosan kevés eséllyel fogsz találni megfelelőt.
Öcsém ugyan ezen feltételek mellett pont mostanában vett. Sopronból első tulajtól egy 2008.10. hó végi Astra G Classic II-t, 93 ezer km-rel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz perge666 #189572 üzenetére
102 lovas 1.6 MPI vállalható szerintem, bár benzint eszik rendesen; 1.4 TSI 122 lóval jóval barátibb fogyasztásban, de láncra és kokszra kell számolni. Vagy 1.9 TDI, DPF nélküli verzió, és csapágyat cserélni.
Octavia, Leon/Toledo, A3 is ugyanezeket kapta, de Seat után VW/Audi lenne nyilván előrelépés.
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz tboldi #189573 üzenetére
Az nem tetszik.
Munez XBK : A Seat is szeret enni.
Nem hülyegyerek autót szeretnék venni,hanem olyat ami elvisz problémamentesen A-ból B-be a családdal.
Nem kell hogy menjen,útálom a traffis csekket,nemrég kaptam egyet.Tothgera30 : Először a környéket bejárom aztán megyek messzebbre.
G Astrákrol sok panaszt hallottam,de mindenkinek megvan a gyengéje.[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz molnarpeter #189580 üzenetére
Bocsi a dupláért,de már nem tudtam szerkeszteni lejárt az idő.
Mindenképp benzineset akarok,turbó nélkül,mint írtam nem kell hogy repesszen,családi autó lesz.
-
perge666
veterán
Értettem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #189584 üzenetére
Bicikli lánc vezérlés, szívósor hiba (twinport), rozsda hátsó sárvédőnél szerintem, amikre érdemes odafigyelni. Mondjuk van hozzá fillérekért minden, tök vállalható kérdés, hogy Cordoba után mennyire előrelépés. Ismerősi körben van két ilyen motoros Opel is, egyik garázs lakó 40k km-rel, másik extaxi, előbbiben időszakos dolgokon kívül kb csak egy akkut kellett cserélni, utóbbinál volt vezérműlánc és szívósor szerviz. Mondjuk én természetesen 1.7 DTI motorral nézném
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #189586 üzenetére
Én egr problémákról is hallottam, illetve az első ablaktörlő-mechanizmus sem kifejezetten erős anyagokból épült fel.
-
milkabrams
őstag
Sziasztok!
Most, hogy a covid féle kényszerszünet után megvan a jogsi, 2-3 hónapon belül első autót szeretnék venni, ha semmi sem jön közbe. Nagyrészt városon kívül használnám így Astra H 1.7 cdti vagy Fiat Bravo 1.6 mjet lenne. Szerintetek kereshetek automata váltósat, vagy ilyen korú kocsinál a világ minden pénze rámenne az automata javítására?Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
#15453440
törölt tag
Sziasztok! Azt olvasom, hogy a ford mondeo, c-max hybridjei jónak számítanak. Mennyi lehet az akku élettartalma és mennyibe fájhat a cseréje?
-
Ádám16
addikt
válasz Tothgera30 #189584 üzenetére
Cserébe tucat-tömeg-dögunalom + gagyi a beltér. Ráadásul a jobbakat túl drágán mérik. #nemkéne
-
Doki16
addikt
válasz #15453440 #189589 üzenetére
A Mondeo jó, a C-max nem annyira, mert amerikai modell, azt én nem venném, mert baromira ritka.
A Mondeo-ban Toyota HSD van az bátran vehető. Nem szokott gond lenni az akkumulátorokkal, de nem is szokás cserélni egyben mert GTK lesz tőle kb. Cellacsere a szokványos, de mondjuk ez inkább a Toyotára igaz. Mondeoban lithium van ott nem tudom, hogy cserélhető-e. Viszont nagyon jó az akkumenedzsment, és még 300k körül sincs semmi bajuk. Tehát ettől nincs félnivalód.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
totalZ
csendes tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állunk és a véleményetekre lennék kívá
Családi kombit keresünk kb 3,5 millióig. Évi max 20k-t megyünk és 3 évre terveznénk a kocsival. Két típust szemeltünk ki.18-19-es Fabia Combi kevés kilométerrel (20-50k), garanciával, 1.0 TSI.
15-16-os Ceed kombi kb 100k kilométer, talán garanciával, 1.4 szívó.A Fabia kisebb, illetve kevésbé komfortos, azonban kiszámíthatóbb az előélete.
Véleményeket előre is köszönöm.
-
Gombinyó
őstag
válasz totalZ #189592 üzenetére
Ültél a Fabiaban? Egyszer egy napra kaptam kölcsön, életem legkényelmetlenebb ülései voltak. ha csak ez a kettő játszik, akkor ceed. Egyébként meg, ha elég a Fabia méret, akkor egy készletes 4. gen Clio grandtour a készletkisöprő akcióból. Messze jobb autó, mint a Fabia és 3 év múlva még garisan sokkal jobb áron elmegy.
-
-
-
Gombinyó
őstag
válasz totalZ #189595 üzenetére
Én erre gondoltam. [link]
Sztem 3,5-ért lazán elhozható. Ismerős vett egyet, igaz nem kombi volt, de ugyanez a felszereltség és 3ért odaadták neki. A kombi felára mikor még lehetett konfigurálni 200e ft volt.. ha tetszik sztem mindenképp megéri most megalkudni rá. Minden kisautó sokkal drágább és csomagtérben messze vannak. -
Gombinyó
őstag
válasz tboy93 #189597 üzenetére
Biztos kényelmesebb a passat, de egy olajcsere árából megvan a cliora az éves casco
Én 65ezret mentem vele 2 év alatt és nem éreztem benne rosszul magam. Nem írta, hogy mekkora és mennyien utaznának benne, de nekem a 185 centimhez és 85 kilómhoz nem volt kényelmetlen. A hátsó utassor kicsi, oda max gyerekeket ültetnék be hosszabb távra.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs