- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Mini-ITX
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Bluetooth hangszórók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Projektor topic
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
it Kína egy 47,5 milliárd dolláros alappal pörgetné fel a saját félvezetőszektorát, a miniszterelnök pedig további befektetésekre bátorítja a Samsungot.
-
Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
ph Jez Corden, a Windows Central újságírója szerint a redmondiak még a partnereiket is versenyeztetnék.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
David891
csendes tag
Sziasztok!
Van itt olyan aki kocsi vétel előtt fogadott fel szakit helyszíni átvizsgálásra?
Mennyire ajánlott?
Aki fogadott mennyire volt elégedett? -
Csaby25
senior tag
válasz MunezXBK #190602 üzenetére
Az van most , AUM, csak már elég régi... 2002. 1.6 MPI-re gondoltam, de lehet, hogy egy picit erősebb kellene (ezért kérdeztem rá a turbósra)... Amúgy az 1.6 MPI vs. 1.9 PDTDI - nél merre dől a mérleg? Egyik megbízhatóbb de többet fogyaszt, másik viszont erősebb és kevesebb fogyasztás. Vajon a kevesebb fogyasztás kompenzálja az esetleges plusz javítási költséget a PDTDI-nél ?
U.I.: Gondolom az újabbak, (pl. az octavia mk2 facelift) már nem 1.8T, hanem 1.8TSI-vel rendelkeznek...[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Csaby25 #190600 üzenetére
Azt nem hogy írtad,benzines kell legyen
VAG: MQB platform 1.4 TSI-re szavaznék. Kisebbek esetén amúgy az 1.2 is okés szerintem, aránylag egyszerűbb szerkezet, de nagyobb vasakban elkezdik enni az olajat, nyilván hajtás és karbantartás függvénye ez is... Ha meg nem takarja be a keret pl Octavia mk3-at, akkor inkább maradnék a mostani kocsinál
[ Szerkesztve ]
-
Csaby25
senior tag
válasz molnarpeter #190605 üzenetére
Eddig csak benzinesben gondolkodtam, de végül is ha dízelben is van strapa bíró, akkor az is jöhet. Octavia mk2 facelift-ben gondolkodom, erre nem érdemes váltani az mk1-ről?
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Csaby25 #190606 üzenetére
Ha benzin és Octavia, akkor nem váltanék. Dízel esetén O2FL létezett 1.9 PD-vel 2010-ig akár DPF nélküli kivitelben, viszont érintett a csapágy problémában (hozzá kell számolni a cserét megelőző jelleggel). 2.0 CR TDI is jó benne, de némileg több kockázatot jelent (pl belép a DPF).
Ha más márka is játszik, akkor vannak még életképes opciók, hirtelen pl Megane 1.5 dCi 86 lovas verziója jutott eszembe, ott ha jól emlékszem egytömegű kuplung, nincs DPF, és Bosch common rail rendszer, bőven vállalható.
2.0 TDCI is jó lehet, Mondeo mk4 karosszériára gondolok főleg. DPF és DMF is, viszont egyáltalán nem problémás, kiforrott tucat motor, minden filléres és bontott cucc is bőséges. 2.0 HDI hasonló, de ott kell adalékot locsolni. 1.6 TDCI/HDI létezett amúgy egytömegűvel, az sem rossz cucc, de pl Focus hátsó futóműve drágább, mint egy VW csoportos gyengébb autó csatolt lengőkarral.
-
Zizi123
senior tag
válasz akooos #190601 üzenetére
Skoda Fabia Kombi 1.9PDTDI 105LE nem sok van, tipikusan a Fabia I-ek. Ami mar Fabia II az mar 1mFt folott van. Annyit meg nem akarok adni 1 Fabia-ert
Meg a Fabianal kicsit nagyobb kellene, ha nem is sokkal. Ebbe 1het Gorogorszag ciposkanallal volt eleg.
Fonokomnek Zafira -ja volt, 1.8 benzin, na en annal szarabb kocsit meg eletemben nem lattam. Ujonnan vette szalonbol, en kocsit ennyit szervizbe hordani meg embert nem lattam. En garancias ido alatt a 5. javitasnal a szakadekba hajitottam volna. 5-6 evesen adta le, de szerintem 1 uj kocsi arat koltotte javitasra a ceg. -
-
őstag
Hali!
Ilyen Golf 7 1.2 tsi-ről mik a vélemények? Motor megbízható? Mire érdemes odafigyelni vásárlásnál? Ez a konkrét példány szerintetek milyen?
Köszi, üdv!
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #190599 üzenetére
Toyota Corolla HSD -> Suzuki Swace
Suzuki Vitara -> Toyota Urban Criuser
Suzuki Baleno -> Toyota StarletLesz még más termék/logo csere is vajon köztük?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz David891 #190603 üzenetére
Nézd meg nagyon kinek veszed igénybe a szolgáltatását. Eladói oldalról találkoztunk ilyennel és hát elég felületes, hanyag munkát végzett a csávó. Körbemérte az autót de pl a pótkerék üregét már nem nézte meg, hogy ott volt-e sérülve a padlólemez vagy be van-e ázva. Hibatárolót nézett ugyan de pl élő adatot nem nézett (különben rájött volna hogy egy kalap sz@r az autót amit éppen megvételre jóváhagy). Ja persze hogy nem volt hibakód, mert frissen volt törölve a hibatároló. Az extrákat csak tessék-lássék próbálta ki, ráadásul nem is mindet (különben rájött volna, hogy pl az ülésfűtés nem jó).
Ilyenért egy fillért se fizessen senki. Na most körbeméréssel, tüzetes átvizsgálással, meg egy obd-s kütyüvel még egyedül is többre mész szvsz... és még csak pénzedbe sem kerül.
#nincsbennetarcsi
-
customer114
senior tag
válasz customer114 #190549 üzenetére
Valóban, ez így elég tág lett.
Céges autónak lesz. Octavia 4 és társai kategóriából keresek érveket, ellenérveket egyes gyártók modelljei mellé.
-
LSM
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsot és ötleteket szeretnék kérni. A 3,5 éves kislányom mellé jön a tesó tavasszal. 2 felnőtt 2 gyerek és egy közepes méretű kutyához keresnék egy betonbiztos családi autót. Jelenleg egy mk2,5 5 ajtós focus(1.6 100hp benzin) van.
-évi 8-10k km. agglomerációban gurulgatás jobbra-balra nulláson, ovijárat, bevásárlás időnként kirándulás+nagyszülők 300km. A munkába járást, ingázást másik (nem családi) autóval abszolválom.
-fogyasztás szinte mindegy. az hogy 6 vagy 8 az mindegy de a 4,5 vagy 10 nem :)
-dinamika szinte mindegy: az elmúlt 1-2 évben soha nem volt olyan szituációm, hogy nem lett volna elég a mostani autó teljesítménye.(bár az extrém rövid áttételek miatt mindig van teljesítmény annyit pörög) Soha nem sietek sehova, soha nem hajtok gyorsan. Autópályán rendszerint kényelmes 120-al utazunk.
-euro 6: mert 3-4-5 év múlva ha úgy gondolják és az euro5-ök nem mehetnek majd be BP-re, akkor sem szeretnénk kívül rekedni. Sajnos korábbi autóval volt rá példa.
-legalább 4-5 évig megtartanám
!-"soha nem romolhat el": eddig 4 autóm volt, soha nem történt olyan, hogy ha beleültem nem indult be/nem lehetett vele elindulni és út közben sem ált meg egyik sem soha. Minden karbantartást, cserét idő előtt elvégeztetek jó minőségű alkatrészekkel. Szeretném ha ez továbbra is így lenne. Ha áll egy autó a kertben, ami nem indul be, az olyan mint ha nem lenne autóm
-tágas csomagtér, kutyaszálító, kisbicikli, babakocsi, utazóágy stb be kell, hogy férjen
-fedett, de nem garázs tartás a kertben
-benzines vagy hibrid
- 4 millió huf alatt szeretném megúszniJelenleg egy kombi hibrid fl auris 2-ben gondolkozom, de nem az executive meg cooper caros majd 5milliós autókban, hanem a ~3,8 körüli alacsonyabb felszereltségben alacsonyabb futással. Azért 4,7-4,8-at nem adnék ki szivesen egy 5 éves ~150k+ -t futott autóért amiben nincs aa és carplay. Az alacsonyabb felszeretlséggel bukom a biled fényt meg ülésfűtést meg az üvegtetőt.
Ami tetszene mert kicsit tágasabb/magasabb építésű de euro6 nem fér bele a keretbe: kia carens/sportage 1.6 gdi. A kokszolódás nem igazán érdekelne, egyszer kitakaríttatnám, aztán többet nekem már nem kellene vele foglalkozni.
Ami ötlet szinten felmerült. octavia/leon kombi akármilyen tsi-vel, illetve toyota verso 1.8 szivo. A tsi-kből talán csak a flottás betartották városban is a 30k-s csereperiódust, ezzel következetesen szét is ****ták a motort példányok férnének bele.Van esetleg ötletetek hasonló rendkívül stabil családi autóra a fenti szempontrendszerrel?
Előre is köszönöm!
-
Qru
MODERÁTOR
-
varsam
őstag
sziasztok,
édesanyámnak keresünk autót, ebben kérném a segítségetek.
1mFt környékén, automata váltós benzines autóra lenne szükség, ezekből pedig olyat, ami megbízható és a legkevesebb gond van vele. Most lesz jogsija, csupán csak A-ból B-be való eljutás a cél nyugalomban és biztonságban.Pl egy ilyen Primera milyen választás lehet?
Nissan Primera 1.8 AcentaMilyen márkákban, típusokban érdemes gondolkodni, esetleg mi az ami biztosan kerülendő?
Egyelőre csak automata váltós autón tanul, így ha arra vizsgázik, ugye akkor csak olyat vezethet.
Kérdésem, hogy ebben a kategóriában és ársávban mennyivel rizikósabbak, drágábbak ár/érték arányban az automaták?
Esetleg megérné neki mégis megtanulni a manuális váltós autókat, ha mondjuk ezért a pénzért újabb autót kaphat, amivel kevesebb a nyűg?köszi!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz varsam #190624 üzenetére
Kézi váltóval tizede a kockázat forintban, szerintem jó lenne manuális autón vizsgázni, aztán akár egy szimplább dízelt keresni, amivel könnyű elindulni, de viseli a ridegtartást 1.9 SDI, TDI vonalon alapjáraton el lehet indulni kisebb emelkedőn is, csak a pedálok kezelését kell összehangolni
Prius 1 jutott eszembe, mint minimális rizikót jelentő automata váltóval szerelt típus, de abban az esetben próbálnék már cserélt akkus példányt keresni, és azt járatni kéne aránylag gyakran, mert az állás teszi tönkre sokszor a cellákat.[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz molnarpeter #190625 üzenetére
Most én is azt tanácsoltam neki, hogy inkább vegyen még +10-15 órát ha kell 50-75e forintért, és akkor menne a manuális váltó is. Ez az összeg semmi az autó árához képest.
(#190626) tboldi
Ilyenre gondoltál?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/honda/jazz/honda_jazz_1_4_es_cvt-16209160Csak egy majd 20 éves autóért szerintem sok ez a pénz, nem?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz varsam #190627 üzenetére
Nekem a feleségemnek rendes manuális vizsgája van, de nem vezet kézi váltóst. A gerincproblémája miatt nehezebben mozog, neki önbizalmat ad hogy nem kell annyi részlettel foglalkozni, végtagmozgást összehangolni, hanem az útra és a vezetésre tud koncentrálni.
Ha csak pár százalékkal kisebb esély fenyeget hogy baleset éri, nekem megéri az automata plusz költsége.
Ha édesanyád is hasonló képpen gondolkodik lehet az automata tényleg jobb választás lenne. Nekünk 2000 évjáratú Honda HRV van CVT-vel, ugyan az a váltó amit tboldi javasol és a Jazz-ben is van. Azt mondták nekem hogy ha beszarna komplett bontott 200 ezer, volt már hogy dobott hibakódot meg úgy tűnt mintha kicsit a hajtólánc megcsúszna, de ne felejtsük el hogy egy rendkívül elhanyagolt állapotban áron alul vett 20 éves 300ezer km fölötti példány aminek jszp szerint tizen valahány ( ) tulajdonosa volt. Egy jobb állapotú példány ha rozsdamentes is szerintem kifejezetten élhető, könnyű beszállni, picit suv-os. megbízható 105 lovas nem vvti-s honda 1,6 szívóbenzin. Tényleg csak a rozsdát kell megnézni (az alja amúgy gyönyörű csak a kerékívek nem) meg a váltót.https://tinyurl.com/rasoapro
-
gzbotii
veterán
válasz tboldi #190630 üzenetére
Túlárazott Jazzek között? HaHun 1.2-1.5 között megy a többség, ami 1 millió alatt van, az képek alapján olyan is. Automatából megy az egyik legolcsóbb.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
tboldi
nagyúr
válasz Stylewars_kp #190631 üzenetére
Persze, hogy az, viszont a resale value is jobb, mint a kategóriatársainál.
(#190633) gzbotii: Nem jó a link.
2002-es, a legöregebb, ami lehet, ennyiért fiatalabbat is ki lehet fogni. Csak a Hahu-n most éppen alig van választék.[ Szerkesztve ]
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz tboldi #190634 üzenetére
Pont ezért, mert mindenki ezt ajnározza. Becsületes nepper egyik vedejójában mondta, hogy ne vegyél család kombi autót hanem Jazz kell (Bocs most nem tudom belinkelni).
Mindenki veszi a tankot, mert jöttek a gyerekek.Állítása szerint ebbe a csomagtartóba:
Több hungarocell tábla befért a tüzépen, mint ebbe:
-
tboldi
nagyúr
válasz varsam #190635 üzenetére
Nézz körül a Facebookos Jazz csoportokban is, vannak olyan autók, amik fel sem kerülnek a hirdetőoldalakra. De akár a Marketplace-en is körülnézhetsz, hátha.
(#190636) Stylewars_kp: A BecsNep nem rossz reklámot csinált magának ezzel, az biztos, de tudni kell helyén kezelni a dolgokat.
Nyilván megvételkor nagyobb befektetést kíván, de pár év után, mikor cserélné valaki, alig veszt az értékéből, majdnem ugyanannyiért el lehet adni (és kereslet is van rá, meg szerintem lesz is még), ez pedig mindenképp pozitívum. DougScore szerint talán 7-es lenne. -
[CS]Blade2
addikt
válasz Stylewars_kp #190636 üzenetére
Ledöntött hátsó üléssekkel vihette. Van benne ez a Magic Seat, amivel vízszínesre csukódnak az ülések hátul.
Vagy közel vízszintesre:
Én ezért is nézegetem a Jazz-eket és a Civic-eket. Kicsi, rövid, keveset fogyaszt, és, ha kell tudok 4 utast vinni, vagy 2-en megyünk nagy bevásárlásra akkor közel kombi a csomagtartó, míg egyedül el tudok hozni pl. hosszú csöveket.
Mk1 Focus lépcsős hiába 490 literes, kicsi a szája a nyílásnál is, és az ülések mögött is, és ledöntve is marad vagy 30°-ban a háttámla. 4-es festőlétrát még el tudok vinni, de voltak már olyan tárgyak, amik nem fértek be. m3-re megvolt a hely, csak formára nem.
4 vagy 5 kereket is berakott a kopasz. Nekem a 490 literes Focusba nem fér be csak 3.
Az egyébként tuti, hogy rohadt drága. Drága a 20 éves, a 10 éves, az 5 éves, és idéntől most már az vatta új is. A Civic pedig még 0,5-1 millióval drágább (a 140 lovasokat nézegetem).
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #190638 üzenetére
A Jazz csomagtartójába állítva valóban beférnek a saját kerekei (175/65R14 vagy 185/55R15 a GD esetében), és még a kalaptartót is rájuk lehet húzni.
De ha felhajtjuk a hátsó ülések alsó felét is, és az első üléseket nem toljuk teljesen hátra, akkor oldalanként még 4-4 kerék elfér egymásra rakva. Ez 3 garnitúra összesen.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz Stylewars_kp #190636 üzenetére
A Jazz-be simán beraktam a saját abroncsait plusz egy tartalék gumit a csomagtartóba. Az Accord kombi 8.gen-ben ehhez már le kellett hajtani az ülést
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz [CS]Blade2 #190638 üzenetére
Igen, ezt láttam Én is, hogy a saját kereke befér. Pug 206-ba két kerék befér azt csókolom. Puntoba úgy szint. Szerintem még a Poloba se fér több.
Az üléseket a Pug 206-ban is közel síkba lehet hajtogatni.Szó se róla, vennék Én is egy szép példányt, csak nekem túllépi a keretet. Nálam 1 millió a kulcsrakész lélektani határ egy autónál.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz Stylewars_kp #190636 üzenetére
Ledöntött hátsó ülésekkel vitte a Jazzben.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs