Hirdetés
-
Mennyit érhet most Elon Musk AI-cége?
it A jelentések szerint most 6 milliárd dollárnyi tőkét vonna be az xAI, és 18 milliárd dollárra becsülik a cég értékét.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bernel
tag
válasz akooos #189044 üzenetére
A kereskedő stílusa azért fontos, mert ha bunkó, akkor esélyesebb, hogy ha kiderül valami probléma később, akkor a szavatosságot sem lehet simán érvényesíteni vele.
Márpedig ha kereskedőnél vesz az ember, akkor ezt a plusz biztonságot nyilván ki akarja használni, ezért inkább olyannál vennék, aki kulturáltan, vevőbarát módon lép fel, mert várhatóan ő inkább ad a jó vevőélményre, különösen, ha jó értékelése is van, amit nem akar lerontani.
-
STC Speed
őstag
Sziasztok,
Az alábbi autók közül szerintetek melyik a legjobban megbízható? Nem az alsó árkategóriából vennék, inkább felsőből:
2009 Ford Focus 1.6
2009 Skoda Octavia 1.6
2009 VW Jetta V 1.6 MPIKöszi!
-
-
inf3rno
nagyúr
válasz molnarpeter #189032 üzenetére
Ha belenézel írják, hogy milyen meghibásodások milyen gyakorisággal fordultak elő. 20% motor, 40% aksi, 10% elektronika, kb 25% kuplung, fék, kerék, egyéb kopó. Az izzó csere nincs közte. A bika kábel meg nem sokat ér, ha kuka az aksi, és amiatt áll meg a kocsi az autópályán. Azt írják, hogy a legtöbb esetben nem cserélik az aksit a tulajok 5-7 év után, hanem megvárják, amíg teljesen tönkremegy.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
válasz molnarpeter #189034 üzenetére
Ja valahogy így. Viszont akinek nincs akkora tapasztalata, az elsőre nem fogja tudni belőni, hogy mennyit kell egy kocsira pluszban költeni, és hogy megéri e. Azt hiszem itt linkelte valaki, hogy 20-30k-ért átnézik a kocsit helyetted, és felmérik, hogy mi a helyzet vele. Szerintem megér annyit, ha komolyan tetszik valamelyik, de nem akarsz pofára esni vele.
Ez a km óra visszatekerés is érdekes, mert pl a Seat Leonunkban így 300k km körül már nincs ép alkatrész. Gyakorlatilag mindent cserélni kellett már, volt amit többször is. Most ha veszek egy kocsit benne 200-250k km-el, akkor garantált, hogy még egyszer annyit rákölthetek 5 éven belül és az is, hogy állandóan szerelőhöz fogok járni vele. Azért az ember inkább az 50-100k km fele hajlana, mert az nem annyira elhasznált, de már nem új, és ezért lehet spórolni rajta. Szerintem a piacot ez a visszatekeréses csalás teszi tönkre a legjobban, mert így mindenki azonos áron adja a kocsit függetlenül attól, hogy mennyire van lelakva. Ha ez nem lenne, akkor simán lehetne a jobb kocsikat drágábban adni, a rosszakat meg olcsóbban. Szerintem részben az állam cseszi el és részben az autó gyártók, hogy nem lehet egyszerűen használt autót venni anélkül, hogy az ember azon agyalna hogyan basszák át. És azért a legtöbb embernek nem kevés pénz egy autó ára, úgyhogy nagyon sokat lehet bukni rajta.
Buliban hasznos! =]
-
bernel
tag
válasz inf3rno #189056 üzenetére
"Szerintem a piacot ez a visszatekeréses csalás teszi tönkre a legjobban, "
Ha egy szakember átvizsgálja a kocsit, ő meg tudja mondani, hogy valójában kb. mennyit futott a kocsi, nem? A kopásokból egy hozzáértőnek, aki már sok autót látott, csak látnia kell, hogy a kocsi 150-et ment vagy 250-300-at.
-
inf3rno
nagyúr
VW Golf 7-ről tud valaki mondani infot? Vagy van neki topikja? Az érdekel, hogy melyik évjáratok a jók és hogy melyik benzines motort érdemes választani és melyiket kerülni.
Buliban hasznos! =]
-
tutis
őstag
válasz bernel #189058 üzenetére
ez nem ilyen egzakt. nem mindegy az autót hol hazsnálták, hogyan tartották karban. Láttam én már 100ezer km-es hulladék autót, meg 300ezres patikát is.
Csak tippelgetni lehet, nincs betonbiztos tézis. Aki ért hozzá az inkább állapotot mér fel, és úgy mondja a verdiktethttp://www.youtube.com/tutisgsxr
-
bernel
tag
válasz inf3rno #189059 üzenetére
Világos, a kérdés akkor az, hogy minek tekernek vissza? Csak azok kedvéért, akik nem vizsgáltatják át a kocsit?
Ha így van, akkor ha átvizsgáltatom, és a szerelő azt mondja, hogy 100 ezerrel több van benne, akkor erre hivatkozva le lehet alkudni az árat?
Vagy az eladó erre csak kiröhög, és így az átvizsgálás csak arra jó, hogy kihúzzam ezt a kocsit a listáról, hogy ennyi kilométerrel ennyiért nem érdemes?
-
inf3rno
nagyúr
A beltér akár még egyforma is lehet mindkettőnél. Mondjuk ha 120-as átlaggal mész 200k-t autópályán és 60-as átlaggal 100k-t városban, akkor időben ugyanott vagy, és a beltér kopása inkább attól függ, hogy időben mennyit használtad. Nekem nem ennyire triviális, hogy a km-től vagy a használati időtől függ e jobban az alkatrészek kopása. Van erre valami tanulmány, hogy az autópályás használat kevésbé megterhelő és inkább az idő számít ott is, mint a kilométer? Ha így van, akkor pl az olaj cserét, ékszíj, görgő cserét, stb. miért km-ben határozzák meg és miért nem menetidőben? Egyáltalán azt sem vágom, hogy miért nem mér menetidőt egy autó, miért csak km számot.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
-
dj79
senior tag
válasz inf3rno #189068 üzenetére
Ennek fussunk neki mégegyszer.... Városban soha nem lesz hatvanas átlagod. Pályán a váltót berakod a legmagasabb fokozatba és utazol 200 km-t állandó tempóval, üzemmeleg motorral. Városban kuplung-gáz-fék-váltás-index, gyakori hidegindítással,mindez kb 25-30kmh atlaggal, ki-beszállással. Ez a belteret is jobban elhasználja, gombokat, kormányt, pedálokat, ülés szélét... Ez nem egyszerű szorzas kérdése...
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz rover45 #189049 üzenetére
Mert itt nincs senki aki ezzel a 2 adattal találkozna vagy épp nincs hatásköre.
Műszakin beírják az adatokat, képeket feltöltik és kész. Nem kell foglalkozniuk korábban ki mit töltött fel, nem az ő felelősségük, nem is tudja módosítani. Aki akkor feltöltötte valószínűleg nem votl figyelmes, elütötte bármi és így maradt.
A rendszer meg annyira automata, hogy a JSZP-be meg a háttér adatokba bekerül amit beírnak. A valóság tartalmukat, elírásokat senki sem ellenőrzi.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
inf3rno
nagyúr
válasz bernel #189064 üzenetére
Azért tekernek vissza, mert ránézésre nem lehet megmondani, hogy 100 vagy 200k-t futott egy kocsi, és 50-100k-t lazán visszatekerhetnek anélkül, hogy feltűnne. A lekérdező rendszer valamit segít a helyzeten, de pl az olaszból behozott kocsiknál kb. garantált, hogy vissza lettek tekerve, és a németeknél is van rá esély.
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
Az a baj, hogy BP központúan gondolkodsz, mintha csak az létezne. Nálam a városi használat kb. az, hogy rámegyek a főútra, megyek 10 percet 110-el, beérek a városba, ott bóklászok egy órát 50-el, aztán megint 10 perc vissza. Ez nagyjából adja a 60-as átlagot.
Jó, szóval bizonyos dolgok jobban kopnak a fékezgetéstől, kigyorsítástól. Mi a helyzet a motorral és az elektronikával?
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
szabonagyur
félisten
válasz inf3rno #189075 üzenetére
Egy kis városban sem reális, hogy tartasz 50-s átlagot Azért egy 50-s átlaghoz az kéne, hogy egyszer ne lassíts, ne állj meg egy zebránál, lámpánál semminél sem, ne kelljen megfordulnod/kanyarodnod vagy éppen körforgalomba hajtanod, stb.
Városban sokszor a nagy átlagod ha eléri a 20-25 km/h-t akkor jó vagy.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
válasz inf3rno #189075 üzenetére
Nem a várossal van a baj, hanem a gyakori kis távolságokkal, amikor a motornak (olajnak, víznek, stb-nek) arra nincs ideje, hogy elérje az üzemi hőmérsékletet, ezért szinte állandóan hidegen jár. Tipikusan az a használat, amikor 5 km munkába, 5 km haza, 3 km boltba, 2 km az oviig, 10 km a nagyit meglátogatni, és ezt így éveken keresztül naponta. Ha ráadásul még dinamikusan is közlekedik az illető, akkor lesznek ott gondok nagyon hamar.
Németeknél pl. minden falut autópálya, vagy legalábbis 2-3 sávos gyorsforgalmi út köt össze, ha a gyerek a szomszéd faluban van oviban, munkahely másik irányban egy faluval arrébb, meg még sietni is kell, de turbódízelt kellett venni, mert az erős, meg keveset fogyaszt, meg a dízel olcsóbb, akkor az gyönyörű lesz, amikor a hideg motorral kap az autó naponta 4-5 alkalommal egy padlógázt az autópályára felhajtva, majd a következő lehajtóig 140-160, megáll, lehűl, és ugyanez 4-5 évig. 30k-s olajcserével. Akkor kerül a 320d a második tulajhoz, aki szintén 4-5 évet hajtja még (na itt már szóba sem kerül majd az olajcsere, mert Gorannak, a szerb hentesnek arra nem telik), aztán amikor már nagyon csörög, akkor viszi a nepper keletre, visszatekernek rajta 100k-t, és lesz belőle garázsban nem dohányzó, megkímélt doktornő nyugdíjas autója.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
inf3rno
nagyúr
válasz szabonagyur #189076 üzenetére
Teljesen mindegy, mert amit írtam az se 60-as átlagot ad, hanem magasabbat, főleg ha azt nézzük ténylegesen mennyivel megyek a főúton.
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
válasz parandroid #189077 üzenetére
Ja vágom. Az igazi, hogy ezt a "nem dohányzó, megkímélt doktornő nyugdíjas autója" dumát a nagy többség simán benyalja. Faterom is így vett németből dízel Hondát olcsón, hogy "orvos házaspár harmadik autója, amivel alig jártak". Valszeg azért volt olcsó, mert balesetes volt, de igazán csak nagy sebességgel jön elő rajta, hogy valami nem klappol, és ugye ha az ember elkölt valamire 2-3 misit, akkor minden áron ragaszkodik a gondolathoz, hogy ő tuti jó üzletet csinált, úgyhogy hiába mondja neki az ember, kizárja az ilyesmit. Kár is erőltetni.
Buliban hasznos! =]
-
olajbogyo
aktív tag
válasz bernel #189065 üzenetére
Szia!
"...OK, állapotot veszünk, ahogy mondani szokták..."
Mondják a kereskedők, ami még igaz is lenne, ha ők maguk is foglalkoznának ezzel. Ők sem az állapot alapján árazzák be az autóikat, pedig úgy kellene! Hanem meglesik, hogy más mennyiért ad egy ugyanolyan autót, és állapotot nem nézve, ő maga is annyiért kínálja. Ezért szilikonozzák látszólag egyformára őket. Vagyis sz@rik az állapotra! Nem érdekli, hogy az övével pályáztak e, vagy városon belül jártak vele, nem érdekli a benne lévő kilométer sem,mert úgyis kb egyformára van állítva szinte mind...
Komolyan, megnéztem pár németben eladó autót, és bizony nem kis eltérés van az árban ugyanolyan autónál kilométerek függvényében. Ahogyan az összefoglalóban is írják. Érdekes, hogy megnézve azokat az autókat, amiket mostanság lesegetünk idehaza, nem egy bizony bőven 100ekm alatti, vagy közeli a hirdetés szerint! (kor alapján, ugyanolyanok bizony 200 ekm környékén vannak odakint) Én nem tudom kinn tekergetni szokás e? Ott is ennyi csaló nepper van é? Az viszont biztos, hogy idehaza, élek a gyanúperrel szinte minden autót, ami 10 év körüli....bizony tekergetnek rendesen. Ok, majd meglesetem valakivel a kiszemelt járgányt, megoldom, de nem egyszerűbb lenne, ha állapot alapján árazna a kereskedő? Mert itt, most, ár alapján nincs ember, aki eldönti, hogy kb mire számíthat. Talán, akkor nem hoznának be ennyi szemetet, nem is lenne ennyi kereskedőnek álcázott biohalmaz. Nem indok az, amit az egyik mondott, hogy a szegényebb embereknek is kellhet autó, mert azoknak bőven megtenné az itthoni régi kínálat is, nem kell nekik ezer-kétezer km ről behozni semmit sem. Persze, ez csak szerintem van így. Nem indok az sem, hogy mennyi embernek adnak ezek (kereskedők) munkát? Keressenek rendes foglalkozást, mert erre az átb@szásgyárra nem sok szüksége van szeretett kis hazánknak.Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
inf3rno
nagyúr
válasz szabonagyur #189082 üzenetére
(110*20 + 50*60) / (20+60) = 65, de ez már tényleg off.
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
Szerintem átlag vidéki ingázó nagyjából így csinálja. Bemegy 10 perc, max 1 óra úttal a városba, melózik, utána járkál, vásárol, elmegy edzeni, kajálni, moziba, stb. Aztán hazamegy ugyanúgy. Erre egy 60-80-as átlag kijön még ha a városi részét 25 km/h-nak vesszük. Ha valaki városban lakik, akkor nyilván a 25 igaz lehet. Az átlag meg franc tudja mi, valszeg egyik sem. Itthon nem hiszem, hogy sokan tolják úgy személyautóval, mint a németeknél, hogy többszáz km autópályán egy huzamban akár napi szinten. Itt inkább a fuvarosok, ügynökök, területi képviselők, stb. lehetnek ilyenek, nem az ingázók.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
ReFleXx
addikt
valaki cserelt mar ilyen regisztracios matricat? elvileg kormanyablakba lehet kerni cseret. mar az elozo szelvedonel is atraktak, de most masodjara elvalt a nagy melegbe, cserelnem ha lehet.
aki cserelt mar ilyet megirna a tapasztalatokat, mennyi ideig kellett ra varni, stb.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
dj79
senior tag
válasz inf3rno #189084 üzenetére
Fene tudja. Anno a felsővezetői gépparkunk között azok az autók voltak jobb állapotban, amelyekben több volt a km.
10 perc alatt fel sem melegszik a motor. Ha meg napi 2 órát ingázik melóba oda-vissza, akkor az napi 100-150km. Az mennyi is havonta? 2000km csak munka miatt. 3-4 év alatt már össze is jöhet 100-150e futott km. -
ReFleXx
addikt
-
ReFleXx
addikt
válasz molnarpeter #189089 üzenetére
koszi ezt neztem en is, de pár részlet nincs emlitve.
torzskonyvet vajh vinnem kell magammal, vagy eleg a forgalmi +szemelyi okmanyok?[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz inf3rno #189068 üzenetére
Újabban már kezd terjedni a felhasználásnak megfelelő flexibilis olajcsere intervallum, de más tekintetben ilyesmivel nem találkoztam. Amúgy egyetértek, kevesebb szemetet termelne az emberiség, ha pontosabb módszereket alkalmaznának... Üzemóra már régebb óta előfordul itt-ott, pl Silverado
-
ReFleXx
addikt
válasz focvis #189095 üzenetére
köszi!
molnarpeter: azon is filoztam, hogy csak siman leszedem es berakom a forgalmi melle, ugy legalabb nem megy tönkre mégjobban
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Viiktor1989 #189037 üzenetére
Fiatal jármű lévén sok baj nem lehet igazából, talán felszereltségben inkább tudsz jobbat kifogni Váltóban cserélnék mondjuk 60-100 ezrenként olajat, illetve motorolaj cseréje sem árthat a gyári intervallumnál sűrűbben. Esetleg tolóajtóra nem árt figyelni, meghálálja a kenést, különben hajlamos kopni. Jumper/Boxer vonalon lehetett hallani AdBlue pumpa hibáról, amit új kupakkal elvileg javított a gyár, de pont emiatt lenne jó az adalék nélküli Fiat.
Ford nemrég új motort vezetett be, azzal még nem nagyon van tapasztalat, de gyakori AdBlue töltést hallottam.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Escape from Tarkov
- Peugeot, Citroën topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Főzőcskés topic
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Renault, Dacia topik
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest