- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 3060 (GA106)
- Bluetooth hangszórók
- Micro Four Thirds
Hirdetés
-
Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
gp Az Öbölháború időszakában visz el minket a sorozat legújabb része, amelyben úgy tűnik hogy egy hirhedt ellenséggel szállunk majd szembe.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
it Kína egy 47,5 milliárd dolláros alappal pörgetné fel a saját félvezetőszektorát, a miniszterelnök pedig további befektetésekre bátorítja a Samsungot.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
q13579
senior tag
Sziasztok,
Feleségemnek szüksége lesz egy autóra, a mostani 2012-es A4-esünket szeretnénk fájó szívvel (mindössze 67.000 km van benne ) "kettévágni" és egy kicsit hozzárakva két autót kihozni belőle.
Feleségemnek gondoltunk egy 1.4 TSI VII-es GOLF-ot, vagy Kia Ceed-et amit 3-an kényelmesen tudnánk használni, ha el kellene utazni valahova és alkalomadtán még a kutya is beférne... (A4-nek nyílván jobbak a méretei, de az esetek nagyon kis százalékában van kihasználva). Ez beleférne 3-3,2 mHUF-ba, ha egy 2013-14 körüli példányt keresnénk.Ki szeretném a helyzetből hozni a maximumot, ezért a kérdésem az lenne, hogy MAX 2 mHUF-ig (átírással, vásárláskori kötelező szervizekkel együtt) milyen munkába járó autót ajánlanátok apának, amit még szeretni is fog vezetni?
Mivel jellemzően város és zsúfolt főút, ezért inkább benzin és még inkább szívó benzin... És az sem ártana, ha 6 hengeres lenne . Lehet-e ezért az összegért már jó állapotban lévő 2000 körüli példányt kapni E46-ból, vagy esélytelen? Illetve, ha nem ez, akkor milyen (5 személyes) alternatívát ajánlanátok, amiben meglenne hasonlóan ez a komfortosság és még jól is essen elindítani, ha beleül az ember kicsit.
Köszi előre is.
-
kisskd
tag
Sziasztok!
Meglepő módon én is autót keresnék.Röviden:
- kombi/egyterű(/csapotthátú)
- 3,5-4,5, millió Ft (de némi rugalmasság van)
- automata
- évi 40-50e km-t szeretnék megtenni, minél kevesebb üzemanyag + szervízköltséggelHosszabban:
Most egy Toyota Corolla 1.4 D4D kombi dieselünk (2005) van. Kb. ezt az "élményt" szeretném, újabban, automatában.
- méretben ezt, vagy max. egy kicsivel nagyobbat keresek, lehajtható hátsó ülésekkel
- felhasználás tök vegyes, van pesti "cocózás" 1 nap, másik nap meg 400km autópályán, mindkettővel meg kéne bírkózni kényelmesen és költséghatékonyan
- ennyi erő nekem elég egy motorban, de hasonló dinamikát azért szeretnék, pályán 130 körül haladok, onnan is visszaváltás nélkül előznék
- ez így eszik 5,4-5,6l-t 100 km full vegyesen, sebességhatár környékén közlekedve, ennek örülnék továbbra is, de nyilván tudom, némi kompromisszum kell (dupláját nem szeretném azért)
- ez az EURO4 turbó diesel az elmúlt közel 500e (meg másikban még 300e) km alatt átlag 100e km-enként csinált egy 100-150k-s hibát, amúgy csak kopót cseréltünk, tudom, hogy ennél csak rosszabb lesz, de törekednék rá, hogy ne sokkal
- nem ez lesz a perdöntő, de elektromos kütyüknek örülök, különösen: távtartó tempomat, kulcsnélküli nyitásMit kéne néznem, ki mit gondol?
Dani
-
Doki16
addikt
válasz kisskd #189402 üzenetére
Vagy a nagy testvére a Golfnak a Passat B8 a 150 lovas dízellel. Illetve ami összességében a legbarátságosabb üzemeltetési költséget tekintve az egy Auris TS hybrid FL.
Nem tudom, hogy meddig akarod megtartani, de az összes dízel produkálni fog valamit ilyen nagy futásteljesítmény mellett. A DSG biztosan tönkre fog menni valamikor és te hamar eléred 250k km-t. Jellemzően a használt piac 150k km után indul.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
inf3rno
nagyúr
Ilyet láttatok már, hogy két autón ugyanaz a rendszám? [link]
Buliban hasznos! =]
-
kisskd
tag
Köszönöm mindenkinek a tippeket, körbenézek ezekben az irányokban ismét. (ha van még, ne tartsátok magatokban)
Eddig a VW (csoport) a vélt/valós irgalmatlan szervizszámlák vonalán esett ki, szívesen elkerülném az egyik nap minden fasza, másik nap 500-1000e Ft 1 alkatrész, mert megkotlott a motorban egy kütyü (vagy a DSG), vagy bekönyökölt vmi a fényszórón.
A Toyota HSD-ről meg többségében olyan híradásokat hallottam, hogy fogyasztásban/viselkedésben inkább városba való, pályán csak 130-nál jóval békésebben baráti.
Felülvizsgálom ezeket az ajánlások alapján, mennyire voltak valósak (pl. bérlek egy Aurist, ha találok).Megtartani: sokáig, ha még rentábilis. Nagy a család + van kis családi cég, ha nem kéne a világ pénzét rálocsolni, a köv. 10 évben szerintem minimum lenne helye egy olyan kocsinak, amit már évek óta mi szervizeltetünk, tudjuk mi van benne, stb., max. lejjebb csúszna a ranglétrán.
Ami a "rémálom" azok ezek az egyszer csak elmúló, GTK-val fenyegető alkatrészek, mert full lutri, meddig tudok vele menni, és amikor megáll, akkor nincs jó kiút, döglött porlasztókkal, üzemképtelen DSG-vel "vasárban" lehet eladni, ha meg ráköltöm az autó értékét, megint megvan az igény, hogy megtartsam jó sokáig.
Nem sajnálom bele az alkatrészt, ne értsétek félre, de az hogy elkoptatom a kuplungot, vagy a futóművet x*10e km-enként 50-100-150e Ft-ot, az oké, tervezhető. Az hogy hasonló nagyságrendben tolunk mondjuk az első 100-as végén egy váltócsapágyazást (és azóta már ment 350e+-t az akkor belerakott), vagy 200e km-enként van egy porlasztó felújítás megint ok.
A (más célra, más büdzséből) újonnan vett is rendben van, hosszú, kilométer korlátos garival, ott tudjuk, hogy pár év alatt belezavarjuk a futásteljesítmény nagy részét, és utána vagy elrakjuk a gari végéig helyben járósnak, vagy eladjuk vki nyugisabbnak mint jó áron, aki kap egy kocsit, amivel még garisan futhat 5 évig évi 10e km-eket, és mindenki boldog. -
Coccolino_O
őstag
Hali!
Szükségem lenne valami autóra, napi 100 km utazásról beszélünk (összesen), aminek a jelentős része autópálya és/vagy országút. Nem tudom, hogy üzemanyag/fenntartás szempontjából jobban járnék-e egy dízellel (max 2.0 literes) v. egy kisebb benzines (1.6, max 1.8). Biztosítás miatt nem tudok megvadulni egyik esetben sem. A jelenlegi 1.2-es fiestám kiesz a gatyámból benya szempontjából, kell valami más. Életkor és márka nem érdekel, csak az, hogy legyen relatív megbízható és ne kelljen rá egy vagyont költeni, ha valami tönkremegy benne. A listázott autók, amik jó állapotban vannak, 2 és 3 ezer font között mozognak átlagban.
Amikben én gondolkodtam:
Mazda 2 Sport 1.5
Suzuki Swift Sport 1.6
Seat Leon 2.0 TDI FR
Seat Ibiza 1.9 TDI FR
Skoda Fabia VRS (ugyanaz a motor, mint az előzőben)
Audi A3 1.8T
Toyota Corolla/Auris?. Bármi más benzines japán?
Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Coccolino_O #189410 üzenetére
Nem hiszem, hogy barmelyikkel olcsobban fogsz autozni mint egy 1.2-es fiestaval. Ha szar a kocsi es eszik 10 litert, akkor csinaltasd meg.
Mennyi amit sokalsz amugy?
Ha nagy gond a benya 3 otlet jut eszembe:
1) LPG
2) motor
3) busz[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
Sziasztok,
Pár napja volt téma itt a hybrid Mondeo. Én is ilyet tervezek venni a közeljövőben. Eredetileg szedánban gondolkoztam, de, mivel hosszú távra tervezek, kicsit elbizonytalanodtam, nem érné-e meg a kombi. Jóval drágább, de tényleg annyival praktikusabb? Nekem az a furcsa, hogy itt az egész padlórész magasabban van, nemcsak a csomagtér végéből harap ki egy darabot az akkupakk, holott tudtommal ugyanakkora akku van benne, mint a 4ajtósban. Persze jobban pakolható a kombi, nagyobbra nyílik az ajtaja, de magasabb cuccot így se biztos, hogy be tudok pakolni, a laposabb, hosszú dolgokat meg a szedán is elnyeli, ha ledöntöm a hátsó üléseket.
A másik amire nem találtam katalógusadatot, az a csomagtartó terhelhetősége. Kevésbé strapabíró-e, így, hogy közvetlenül alatta van az akku, mint a normál csomagtartók. Mert, ha emiatt nagyobb a "súlylimit", akkor számomra elveszik a nagyobb űrtartalom miatti előny. (Nem ruhákkal szoktam tetőig pakolni.)
Van valakinek ilyen szempontból tapasztalata a kombival? Nekem még nem volt alkalmam kipróbálni, csak a szedánt. -
mokus1
addikt
válasz Coccolino_O #189410 üzenetére
én is azt gondolom, hogy normál használatban egy 1,2es fiesta nem ehet sokat ha nem tolod ki a szemét de akkor minden sokat eszik. Főleg egy 1,8T.
Vegyél egy ibiza 1,9 TDi-t az valószínűleg jó lesz neked. Erős, megbízható és keveset eszik.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Coccolino_O #189410 üzenetére
Mitől lett VRS az RS
-
kisskd
tag
válasz Coccolino_O #189410 üzenetére
Többiről nem tudok nyilatkozni (én is itt kértem/kérek tanácsot, lsd. kicsit fentebb), de én saját tapasztalatból ajánlanám a Toyotát 1.4 D4D motorral.
Van/volt 2 a háznál, raktunk bele bőven km-et (közel 500 + 300), és futásteljesítmény arányosan nem volt velük sok gond (és akkor is kisebb, mint amit más helyekről hallok).
A kettő összesen 3 alkalommal állt úgy meg ezalatt, hogy nem ment tovább lábán. Ebből az egyik szerelők/márkaklub/bontók által sosem hallott, sosem tapasztalt (vezérműtengely törés), amit összekötöttünk egy "nagygenerállal", cseréltük a motort, ez is 300-350k között állt meg mindennel együtt, egy bontott, számlás, 67e-t futott donorral.
Sebességhatár körül közlekedve, tök vegyesben 5,4-5,6l ahogy fentebb írtam, halálos drága alkatrészt még nem találtunk benne. -
Coccolino_O
őstag
válasz tboy93 #189411 üzenetére
Nincsen mit megcsináltatni rajta, egész internet többé-kevésbé arról szól, hogy ez a motor mennyire szar fogyasztás szempontjából. Nagyobb távolság és nagyobb sebesség esetén meg még inkább. 3 ezret pörög 60 mérföldnél, laikusként is tudom, hogy ezek a kis benzines motorok szenvednek autópályán, nem is erre lettek tervezve, meg 11 éves autóról beszélünk.
"Ha nagy gond a benya 3 otlet jut eszembe:
1) LPG
2) motor
3) busz"Mehetnék helikopterrel is.
mokus1: Nincsen tolva, és nincs is mit tolni rajta. 81 lóerő semmilyen fajta teljesítményt nem adott és ad 1,2 tonnához.
MunezXBK: Nem tudom, kérdezd meg a Skoda-t hogy miért hívják vrs-nek.
kisskd: Meglesem őket, köszi.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Coccolino_O #189416 üzenetére
RS-nek hívják, épp azért kérdeztem tőled.
-
nagyúr
válasz Coccolino_O #189416 üzenetére
Mennyi a sok?
Lpg-t berakjak kb 200-bol, utana benzinhez kepest +2L fogyasztás, cserébe fele annyiba kerul a gaz. Faternak volt tobb gazositott autoja, olcsobban eljarsz vele mint egy dizellel.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz kisskd #189409 üzenetére
Én nem vetném el ezért az Auris hybridet. Úgy gondolom egy közel 1500 kilós autótól nem rossz a fix 130-nál mért 6 literes fogyasztás. Persze ha ettől sokkal gyorsabban szeretnél menni akkor valóban nem ez a neked való kocsi. De cserébe nagyon jól tervezhető az összes többi költség vele. Nincs jelenleg a HSD-nél olcsóbban fenntartható modern kocsi.
(#189412) zolee3000: Sajnos a Ford csak így tudta megoldani, hogy belerakják az akkumulátorokat. A terhelhetőségtől meg nem kell tartanod, ezek az akkupakkok egy elég durva fémköpenybe van belerakva, hogy még véletlenül se lehessen bajuk. Amúgy ha képbe került a kombi Mondeo is akkor már sokkal jobban járnál egy Corolla kombival. Lényegesen nagyobb a csomagtartója és az már rendesen hybridnek van tervezve. A legújabb generációs HSD van benne míg a Mondeoban a P3 átdolgozott rendszere muzsikál.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
akooos
veterán
-
akooos
veterán
válasz molnarpeter #189422 üzenetére
Úgy rémlik az első generációs Octavia is VRS volt az egynyóctével, itthon is.
-
zolee3000
tag
válasz Doki16 #189419 üzenetére
Köszi. A Corolla volt a másik alternatíva. (Amit kerestem: fiatal (1-2 éves) autó magas felszereltséggel és szívó benzines motorral 9m-ig.) Igazából tényleg az lenne a racionális választás, csak - itt jön be a szubjektív rész - nekem nem jött be. A HSD rendszere klasszis, csak körülötte az autó nem sikerült valami jól. Számomra fájó gagyiságai vannak, valahogy kicsit azt éreztem benne, hogy pont leszarták, mert gondolták (nem alaptalanul), hogy a hybridsége úgyis el fogja adni. Az extrákat is úgy sikerült csomagba osztani, és az árát is olyan magasra lőtték, hogy számomra így már nem elfogadható. Egyébként a Mondeo se az álom autó számomra, inkább csak a kisebbik rossz. A direkt befecsis motorokat mndenképpen kerülném, így sok alternatívám eleve nem volt sajnos, ha a most futó modelleket nézem.
-
Doki16
addikt
válasz kisskd #189426 üzenetére
Van egy tag a csoportban aki minden nap pályázik Dunaújváros és Budapest között oda majd vissza. Télen nyáron megteszi és saját bevallása szerint 130-140 között megy. Így eszik neki 6-6,5 körül. Ez itt a képen már a valós 6 literes átlag. [link]
Az én egy éves átlagom így alakult. [link] Egyszer volt 5,96 amikor többször voltam pályán vele a téli hidegekben.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Mr X
veterán
Urak, tippre lenne szükségem.
Autót váltanék, pont a tipikus hülyegyerek-verzióban. Turbódízel kocsit keresek, olyat, amiben "van bugi". Alfa 156 2.4JTD (imádtam) és Volvo S60 T5 (jó-jó, de nem az igazi) után továbbra is szeretnék haladós autót. Nem lenne rossz, ha automata lenne, de ha minden kötél szakad, kézi 6-os váltó is lehet. Ezen kívül csak két feltételhez ragaszkodom: tempomat és ülésfűtés.
E46 330D az, ami nagyon begyere, de félek a típus rizikóitól. A másik verzió az Alfa 159 1.9 JTD + chip. A keretem 1,3-1,4 millió csak a vételárra.
Ti mit vennétek ennyiből?
-
molnarpeter
nagyúr
Mekkora bódé kell? Minél kisebb, annál nagyobbat megy. Grande 1.9 Mjet jutott eszembe amúgy, ülésfűtés témában mondjuk bizonytalan vagyok, de 6 gang adott (kiváló M32, na mindegy )
1.9 TDI ™️ (tudok egy faragott golf 3-at, mondjuk nem ismerem, csak szoktam látni és feltűnt hahun ) fila táska, de VAG vonalon erős a support, ha okosítani kell. Golf 4 már jóval kevésbé rohad (Leon 150 lovas TDI esetleg még). Vagy Golf 5 és tsai esetén van DSG-vel, egyrészt gyors váltás racse esetén, másrészt azt is lehet erősíteni. Még a hivatalos Golf 2 TDI opció is beugrott, de ott 6 gang is ritka, automata zéró, tempomat stb sem túl esélyes.
BMW esetén vezérlés, szívósor dugózás, DPF, rozsda tételeket nézném. M47 vezérlése tartósabb, mint az M57.
[ Szerkesztve ]
-
mokus1
addikt
-
Mr X
veterán
válasz molnarpeter #189429 üzenetére
A bódé szinte mindegy, 99%-ban egyedül használom. De azért nem választanék 147-es féle nőiesebb autót. 20 éves kor fölé nem szívesen mennék. A 156 15 éves volt, a Volvo-t is csak azért vettem meg így 19 évesen, mert konkrétan egy pötty rozsda nincs rajta, alul sem.
A Golfok nem az én világom, nem tudok megbarátkozni a belterükkel. VW vonalon a másik baj, hogy ami haladós lenne, az vagy 2.5V6 TDI, ami elég problémás, vagy 2.0 PD, ami szintén. Így ezt a vonalat ki is zártam.
Gondolkodtam, hogy veszek egy S60 D5-öt, de nem szoktam kétszer egymás után ugyanolyan típust venni.
Elég kalandvágyó vagyok, a szerelési lehetőség is megoldott otthon, de egyelőre nyuszi vagyok a BMW-hez, félek belevágni, pedig az Alfán kívül az fogott meg a leginkább.
A 159 esetében letettem a 2.4 JTD-ről, sokkal problémásabb, ahogy olvasom, mint a 156 esetében. Így maradna az 1.9 JTD.
Illetve képbe került még az Alfa GT. Formára tetszik, a 150 lovas 1.9 JTD egy szolid chip-pel már talán jó is lenne.
mokus1:
Széria eleji (06-07) 159-est talán nem lehetetlen kifogni a széthullott darabokon kívül is.
[ Szerkesztve ]
-
En anno sor6 e39-rol valtottam gyengébb turbos s60-ra, a volvo motorikusan jobb volt es a hangja is mhhmm. Persze nem hibaztatlak a vagyaid miatt, most kell ezt kielni. A 30d meg kibaszott jo motor, csak kerdes hanyszor csavartak vissza. Kerekivek, kuszobok szeretnek rohadni, azon kivul halas tipus az e46.
-
Mr X
veterán
válasz MunezXBK #189433 üzenetére
Akárhol olvastam utána, mindenhol azt írták, hogy az ezredforduló utáni 2.5V6 TDI kerülendő. Például itt is.
aero.:
A Volvo-val igazából annyi a bajom, hogy a 175 lovas Alfa után nem érzem, hogy menne. Nincs meg az az érzés.
[ Szerkesztve ]
-
-
Beelzee
tag
Sziasztok!
Városi terepjárót szeretnék vásárolni.Használnám műúton és földes úton egyaránt(Ezért örülnék neki,ha nem 0 lenne a terepképessége az autónak).Évente kb 5-10 ezer kilométert mennék vele.
Pénzem 1,5 millió lenne rá kb. Tudnátok ajánlani valamilyen modellt?
Én a 2. generációs Toyota RAV4-eket nézegettem.Előre is köszönöm.
-
RoGamer
újonc
Sziasztok! Tudnátok ajánlani számomra használtautót? A preferenciáim a következők:
- Max. 1,3 millió Ft. vételárig (Tudom, a teljes költség ennél magasabb lesz)
- Ez lenne az első autóm.
- Évi 10 000 km környékén terhelném, viszont ennek a nagy része 100-120 km-es táv lenne (90-110 között), viszont olyan hetente egyszer mennék vele egy rövidet is városban.
- 190 magas vagyok, tehát egy VW Polo kicsi lenne, de nem feltétlen szeretnék egy nagyon hosszú, órási autót sem, mint mondjuk egy Skoda Superb.
- Ha lehetséges, Sedan legyen.
- Legyen legalább 100LE a motor, és ne legyen olyan érzésem, hogy 10 másodperc múlva reagál a gázra, de azért rally-zni sem fogok vele.(Amiken gondolkoztam korábban: VW Jetta, Audi A4 B6, Honda Accord, Skoda Octavia)
-
RoGamer
újonc
válasz molnarpeter #189444 üzenetére
Sajnos a kombik nem tetszenek, tudom, hogy reális választás lehet, de ha valami nem fog meg, arra költeni is kevésbé szívesen fogok a későbbiekben.
-
-
nagyúr
válasz RoGamer #189446 üzenetére
Jó a dízel, strapabíró, de rendesen át kell nézni. Befecskendezés nagyon sokat bir. Kettostomegu + kuplung csere 400k, ha restek voltak időben cserélni a motorolajat akkor vezérlés csere is be fog nézni, szintén 400 koruli történet. Leömlő repedés fordulhat még elo, illetve a szokasos accord specifikus problemak (gazpedal jelado, szervocso).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest