- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Hobby elektronika
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Milyen videókártyát?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- iPad topik
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
ph Jez Corden, a Windows Central újságírója szerint a redmondiak még a partnereiket is versenyeztetnék.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
it Kína egy 47,5 milliárd dolláros alappal pörgetné fel a saját félvezetőszektorát, a miniszterelnök pedig további befektetésekre bátorítja a Samsungot.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cafat #184899 üzenetére
A hűtés gyenge pontja a motornak de az orvosolható, van/volt rá gyári visszahívás.
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz cafat #184899 üzenetére
Én kerülném a kicsi ecoboostokat, Fordos szervizesek szerint minél kisebb az ecoboost motor, annál nagyobb a szívás vele idővel.
w333: 1.0 ecoboost került mondeoba is és a azt leszámítva, amit fent írtam, használható volt vele az autó, bár tény, hogy a német autópályára kevés lenne.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
tutis
őstag
Van itt aki vezetett már ilyeneket? (mármint aki vezette mindkettőt)
KIA Ceed 1.4 CVVT 100LE
Fiat Tipo 1.4 95 LE
mennyire vérszegények ezek városban? Fogyasztás?http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rbalint88 #184905 üzenetére
Nyilván nem fog alapjáraton 5. fokozatban 30-ról kilőni, de rendesen váltogatva szétpörgetés nélkül használható. De nyilván kinek mi az etalon, anno a Prius után az Auris erősebbnek érződött, a twingo RS után meg kifejezetten lomhának.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz tutis #184903 üzenetére
Kia ceed 1,4 volt 60ekm-t, fiat tipo 1,4 van 15ekm óta.
Ami nekem volt 1,4 az 105 ló és 1398 ccm és euro5 és 5 sebességes váltó
A mostani 100 lovas az 1368ccm és 100ló (hyundai, kia) és 6 sebességes, ezt csak kia rioban vezettem.
100-ig lehet velük haladni, fogyasztás attól függ mekkora város. Sok hidegjárattal 8-8,5. Szerintem Bp dugó akár 9- 10 liter is. Országúton lehet vele 5,5-6,5 literrel is járni, pályán 120-130 6,5-7,5liter, 140-150 8-8,5liter (ez a tipo)
A tipoban rövid az 1-2-3, a kia/hyundaiból a 6 sebességes elég hosszú.
A tipo a rövid váltó miatt erősebbnek érződik, főleg alacsony fordulaton, de kb 0,5-1 literrel többet eszik.
Annyiból nem jó az összehasonlítás, hogy a tipo már euro 6d temp
A kia ceed meg még euro 5 volttboldi:
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tutis
őstag
válasz kisza25 #184911 üzenetére
Igazából elég jó áron jutnék hozzá egy Tipo Hatchbackhez, Tech Lounge felszereltséggel.
Ami nem tetszik benne az a motor, 1.4 95 LE
Most egy Astra H-val járok, 105 LE.
A mostani autó sem egy erőgép, 105 LE - 150 Nm, de nekem elég. Városban most 7.6literrel járok, nem vezetek agresszíven. Persze simán 8 liter felé tudom vinni pár gyorsulgatással, de próbálok gazdaságosan vezetni.
A budapest dugó esetemben annyiban élhetőbb, hogy reggel korán, még dugó előtt indulok munkába, és este olyan 7 körül indulok haza, ekkor már gyérebb a forgalom. Ezért van most is a 7.6-os fogyasztás egy régi szívóbenzintől.
Motorerő:
Tipo ugye 95 LE - 127 Nm
Vezettem nemrég egy 1.4 Ceedet, 100 LE 136 Nm - hát már megéreztem a hiányt az Astra után, persze csak 1-2 km tesztvezetés volt.
Tipoban tetszik a külseje, ráadásul kedvenc színemben lenne. Beltér vegyes számomra, bár még csak képen és videón láttam a belsejét, de a műanyagok mintha olcsóságot sejtetnének. Plusz informálódok hibákról, hát nem hibamentes azért a széria.
Ceed az kiforrott belső térrel rendelkezik, minőséginek tűnt minden.
Szóval most megy a matek fejben hogy mi legyen. Mivel a tipo külföldről jön, így nincs lehetőség előtte tesztvezetni, próbálgatni stb.. Igazából ha minden igaz már intézés alatt van, csak gondolkodok maradjon majd meg, vagy nem. Ami mellette szól a szép külső, kevés km, fiatalság. Ami ellene az a motor...http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
őstag
Sziasztok!
Lassan eljön az autóvásárlás ideje.
Elsősorban Budapesten lenne használva napi szintű munkába járásra (2x10km) és havi szinten párszor 3-400km pálya.Sok utánolvasás után a Toyota HSD rendszerénél maradtam, mivel városban elég jól teljesít, és a pálya sem gyötri meg ha nincsen száguldás, továbbá kellően megbízható technika.
Eddig a Lexus CT200h-t nézegettem, egy kellően jól felszerelt példány (tolatókamera, ülésfűtés, LED fényszóró..) 3.5-4m környékén van (2011-2012 évjárat).Most ránéztem HA-ra, és szembejött ez az Opel Astra K. [link]
Árban nem sokkal több, 5 évvel fiatalabb, felszereltsége meg eléggé jó. Motorja nem tudom milyet lehet?! Nem ismerem ezeket..
Mit gondoltok, érdemes átpártolni benzinen vonalra (akár teljesen más típusra) a HSD-ről, vagy inkább maradjak az eredeti tervnél, és ilyen áron vegyek inkább egy idősebb autót (HSD)?Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz koxkids #184916 üzenetére
Nézd meg még az Auris HSD-t is. Ugyanannyi pénzért fiatalabb mint a Lexus. 2015/6-tól volt FL váltás, bár azok jelenleg inkább 4,5+ felett járnak. Fele annyi gondod nem lesz egy HSD-vel mint egy turbós benzinessel. Jobban fogja viselni a várost és a pályázást is a Toyota rendszere. És nem mellesleg a fogyasztás is sokkal kevesebb lesz.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
őstag
-
tutis
őstag
válasz MunezXBK #184917 üzenetére
eben van igazság. Bár ha azt nézem ahogy egyre jobban beleástam magam az autó vásárlásba, mindenhol csak a problémákat látom. J Astra GTC-ről indultam, na ott az M32-es váltóra panaszkodtak sokan. Aztán K astra vezérműlánc hibák jöttek szembe.
Dízelek kilőve város miatt, aztán jöttek a turbós gondok benzineseknél. Lassan ott tartottam hogy nem kellene eladni a mostanit.. Viszont ez a tipo elég nagy árelőnnyel lenne meg.
Sajnos az új autók szinte mimdegyike turbós, én meg hosszabb távra vennék autót, valszeg egy használt turbósnál belefutnék egy felújítási ciklusba.
A szívó benzinek meg egyre gyengébbek. Nem egy jó helyzet ez..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
válasz tutis #184914 üzenetére
A beltere gyengébb a tiponak, de az alapára is 1M Ft-al kevesebb.
Felszereltségi szinttől is változik a tipo beltere.
Vezetni jobb a tipo-t (van ismerős aki i30-ról váltott, ugyanez a véleménye) nekem kia ceed, i30 és i20 volt előtte
Az alap 5 ajtós 3,79M Ft
A kombi 4MFt
Egy közepes felszereltséggel egy 1,4T 120ló 4,85M Ft
A kia ceed alapára 4,6M az 1,4 szívóval[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz koxkids #184919 üzenetére
Nekem egy évig volt FL Aurisom. Javítottak a hangszigetelésen. Teljesen rendben van. Eléggé érzékeny vagyok ezekre a dolgokra és engem egyáltalán nem zavart. Nyilván a Lexus jobb, de ugyanannyiért idősebb is. És az FL Auris már modernebb, nagyon jó ledes fényszóró van már benne executive szinten. Meg ott a TSS is ami elég jó benne.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
tutis
őstag
válasz kisza25 #184921 üzenetére
Nem új autóban gondolkodok.
[1.4 lounge] Én egy ilyet tudok (normál színű belsővel, króm nélkül, többi stimm) 25ezer km-el, 3.1 körül. Ez szerintem elgondolkodtató.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
nagyúr
válasz tutis #184920 üzenetére
Hozzá nem értőként én is sokat olvasom a topikot, és mellette még mást is.
Olyan, mintha most lenne átalakulóban a piac, a gyártás és az igény... és kb. egyszerre.
Nekünk is kell majd pár éven belül városi szaladgálós. Oda meg jó lenne egy phev/szívó-benzines. Egyelőre várunk.
Bár az még most is kérdéses, hogy az autómata váltót utáló feleségnek hogyan lesz phev...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
válasz kisza25 #184921 üzenetére
Helyesbitek, ami fellelhető 1,4 szívó ceed az 5M Ft és
Rendelni már csak 1.0 t-gdi 100 lovas 4,85M-től
Az 1.0 t-gdi 120 ló csak bronz felszereltségtől van 5,35M
És az 1,4 t-gdi 140 ló (ami úgy megy, mint a tipo 1,4 T 120ló) 6,27M Ft csak gold felszereltségtől kapható
Szóval 3,79M Ft vs 4,85M Ft az alapár így vesd össze a belsejét
Tipo mirror 1,4T 120 lovat kapsz egy alap 1.0 t-gdi 100ló kia ceed árából.
El lehet dönteni neked melyik a fontosabbEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz tutis #184924 üzenetére
Amit nézel az 4M volt új korában, 3,1M szerintem jó ár érte.
Ez a hirdetés amit linkeltél eléggé túlárazott
Amúgy, ha nem krómos akkor nem biztos, hogy ez a felszereltség, mert ennek az a része[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
footy
addikt
válasz tutis #184920 üzenetére
Ha eleg melyen beleasod magad, minden autorol talalsz valamit.
Az M32 elettartamat ki lehet tolni tultoltesssel, a felujitas pedig 80 korul megvan. (Az auto arahoz kepest annyira nem veszes osszeg)
A K Astranal a nem megfelelo olaj miatt voltak gondok a korai evjaratoknal. Aminel atalltak a dexos1 gen2-re ott nem kellene hogy gond legyen.
Milyen turbos problemakrol olvastal? En K Astranal meg masnal sem nagyon lattam meg turboproblemat. Olyannal lattam ami dizel es lefutotta a vilag osszes kilometeret vagy nem megfelelo olajjal volt hasznalva. (mer a maszek szerelo megmondta hogy jo bele a tescos 10W40 is)
Turbo nelkul en nem vennek modern(10 ev>) autot, mert az ujabb euronormak miatt a szivo nagyon le van fojtva es tobbet is eszik (foleg ha ugyanolyan teljesitmenyt nezunk). Talan a toyota hibrid kivetel ezalol aminel varosban besegit az elektromotor.[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #184932 üzenetére
Superbet, asszem. Ez nekem elfogadható megoldás.
while (!sleep) sheep++;
-
Doki16
addikt
válasz koxkids #184937 üzenetére
Kinek mi. Nekem jobban bejött mint a Lexus rendszere. De egy VW-hez viszonyítva el van maradva. Amúgy jó a Touch 2 én szerettem. Bár sok mindenre nem használtam, a navit konkrétan soha. Minden funkciója fizetős az a baj.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
MODERÁTOR
Az új corsa mennyire jó kocsi?
Szerk.: kezdem azt érezni, hogy 10 hónap alatt is nehéz lesz döntenem...
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz máyköl #184943 üzenetére
Nem vagyok benne a dologban, de GP csoportban az M20 (=M32 csak 200 Nm-re) felújítást nem misztifikálják túl, időben kell egy szett csapágy, az meg alapvetően nem drága, nagyrészt gondolom a munkadíj nyomja meg. Megérheti vidéken intézni adott esetben. Persze lehet deklit cserélni, de ha 200 ezret kibírt eddig, nem biztos, hogy megéri, hacsak nincs egyéb indok rá - húzott motor, vontatás, örökre megtartás, stb. Csak eszembe jutott, ha már felmerült
-
tutis
őstag
válasz footy #184928 üzenetére
M32-es túltöltésről hallottam, viszont használt autónál nem ismerheted teljesen az előéletét, ezért picivel rizikósabbb, mivel alulméretezett a váltó az autóhoz, főleg gtc esetén.
K astránál a vezérműlánc feszítő alulméretezés a gond, emiatt ha nem garis, a szett cseréje drága az erősített változatra.
Turbós gond inkább általános, hideg indítás meleg leállás, nem tudni ki mennyire kímélte az autót, bele kell sajnos kalkulálni egy felújítást az árba hogy ne legyen meglepi.
Bár természetesen én is jobban húzok a turbós autó felé, csak most nincs opció erre. sajnos a tipo ami kintről jön az sima 1.4 szivó benzin, igazából valszeg el is adom ha beérkezik, még így is jó áron fogom eladni, aki megveszi az se jár rossz ha ilyet keres, mivel magas felszereltségű.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
rbalint88
addikt
válasz tutis #184945 üzenetére
A turbotol nem kell felni. 300k km korul elmegy, ami nem konstrukciosan problemas. Radasul a benzinesek 99,9%-an meg valtozo geometria sincs, ami a problemak jelentos reszet okozza es dragitja a felujitast. 10 evente 150k-ert belefer egy turbofelujitas a nyomatekert cserebe szerintem
Hozzateszem tulnyomoreszt varosra szerintem vagy hibrid/plugin/ev valo vagy szivo benzines*, egyszeruen kellemesebb hasznalni. Amig nem tolt be a turbo, addig altalaban fickosabb egy szivo, a sok elindulasnal kellemesebb az erzes azzal, mint a turbosokkal.
*nyilvan a lakossagi kategoriaban, megfeleloen nagy motort mar nem fojtogat indulasnal sem a turbo. -
tutis
őstag
válasz tutis #184945 üzenetére
[Top 10 legmegbízhatatlanabb autó 2019-ben] K astra a 10.-ik, én is ilyen visszajelzéseket olvastam a típusról.
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
footy
addikt
válasz tutis #184945 üzenetére
Ha magadnak keresel autót akkor olyat vegyél ami megfelel, ne olyat amit a legkönnyebb eladni. Vettem már én is így Golfot(mert könnyű eladni), de nem voltam boldog vele. Viszonteladásnál pedig az extráknak kevés hozzáadott értékük van. Az ár és a futás a meghatározó.
#184946) rbalint88
Amig nem tolt be a turbo, addig altalaban fickosabb egy szivo, a sok elindulasnal kellemesebb az erzes azzal, mint a turbosokkal.
Én ilyennel nem találkoztam egyik modern turbobenzinesnél sem. A kis dízelekkel van ilyen gond. A Kia 1.4crdi, VW 1.4-1.6tdi, Opel 1.7cdti mind hajlamos volt lefulladásra.[ Szerkesztve ]
-
zsuha
aktív tag
Sziasztok,
huszonéves, 190cm magas haveromnak keresünk autót:
- nagyon max 2.7M
- benzin
- max 150e km
- 3 v 5 ajtós, hatchback
- autó formája legyen és nem unalmas vezetni.Honda civic gen8-t nézett, illetve még golf 5-t, focus st-t.
Van ezen kívül, ezek közül javasolatotok? Jelenleg az 1.8-as civic tűnik jónak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Hobby elektronika
- Autós topik
- Ukrajnai háború
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen