Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
it Kína egy 47,5 milliárd dolláros alappal pörgetné fel a saját félvezetőszektorát, a miniszterelnök pedig további befektetésekre bátorítja a Samsungot.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz AssAssynn #184449 üzenetére
Fogyasztás volt az egyetlen kiemelt kritérium, ezek pedig azt tudják, hogy körülményekre való tekintet nélkül eléggé keveset esznek Saxo/106/Micra eseténa rozsda a legnagyobb gond, maga a motor kamrás létére strapabíró (sima félmillió km), fűtésben talán jobb, de dombos vidéken hidegen hengerfej problémákhoz vezet a nagy terhelés. A franciáknál a hátsó híd kockázat még, a Micra hátul is tekercsrugós. Az SDI nem hengerfejesedik - közvetlen befecskendezés, szóval megbízhatóbb és magasabb a hatékonyság, picit kevesebbet eszik, viszont később fűt.
-
-
AssAssynn
őstag
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Akkor az szerintem fixálva lesz, hogy szívóbenzin.
Viszont a lista még mindig nagyon bő, hahun szűkítve a keresést rengeteg márkát és típust kidob így is.
(1001-1300cc benzin, klíma, 4-5 ajtó, abs, szervó, max 1m)
- Opel: Astra G / Corsa C
- Fiat: Punto
- Chevrolet: Aveo
- Skoda: Fabia
- Honda: Jazz
- Toyota: Yaris
- Mazda/Renault/Citroen
Nem is folytatom a felsorolást, mert végtelen hosszú még a sor. Ezért kérdeztem fentebb a fogyasztást. Bocsi mindenkitől, akinél nem volt egyértelmű a városi használatból, hogy benzinesre gondoltam elsősorban.[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
rbalint88
addikt
válasz AssAssynn #184449 üzenetére
Mivel az volt a kerdes, hogy mi eszik a legkevesebbet, arra valaszoltam de ha csak napi ket rovidtav lenne, akkor osszessegeben alig fog futni az auto, igy inkabb a legegyszerubb, legmegbizhatobb konstrukciot vennem, mert elhanyagolhato lesz az uzemanyagkoltseg. Ertsd, ha 5000km-t mesz egy evben, akkor 4l fogyasztassal es 400Ft-os uzemanyaggal 80.000Ft az eves uzemanyagkoltseged, 8l fogyasztassal meg 160.000Ft, havi 6700Ft a kulonbozet, ami tervezheto es konnyen kigazdalkodhato osszeg, mig egy varatlan szerviz lehet, hogy elviszi az egesz eves uzemanyagmegtakaritast. Alapvetoen a szivobenzinesek egyszerubb es olcsobban karbantarghato szerkezetek ebben a kategoriaban.
-
#36371712
törölt tag
Sziasztok, 8-900. 000-ért,városi rohangálósnak 1.3-as Suzuki Swift (~2007),vagy Honda City az ajánlottabb?? Költség&megbízhatóság szempontból főleg...
Ketten használnánk,tehát a hátsó hely lényegtelen, viszont én bőven 190 cm felett vagyok,viszonylag nagy lábbal,nem tudom mennyire szűkös elől a City?? Első autónak venném.
Köszönöm -
Zola08
csendes újonc
Sziasztok!
Autót nézünk a párommal és első sorban munkába járáshoz kellene, ami úgy nézne ki egy munkanap, hogy városon belül reggel 15km, délután 15km. Hétvégén autópályán rokonok látogatása oda-vissza 40km. Néha hosszabb távok autópályán, kirándulás, nyaralás, stb.
Olyan 1,5-2,2mft körül szánnánk rá és 10 évesnél régebbi autót nem akarnánk nagyon. Sokat nem akarnék vele kínlódni, nem vagyok az az autószerelő típus. Nagy dilemma, hogy ilyen használatra benzin vagy dízel. Előre is köszönöm a segítségeket.Amiket nézegettünk:
Alfa romeo giulietta 1.4tb, esetleg dízel
Ford focus 1.6 tdci
Hyundai i30 1.4 benzin, 1.6 crdi
Kia ceed 1.4 benzin, crdi
Kia rio 1.2/1.4 benzin, crdi
Opel astra J -
CactuS
Arcképgyáros
válasz #36371712 #184456 üzenetére
City az Jazzre épül, de nem tudja a "magic seat" trükköt. Mindenképpen próbáld ki mindkettőt, mert alkat függő is, hogy kinek melyik a kényelmesebb. Én magasabb vagyok picivel (~2m), én anno twingo RS és SSS miatt néztem ezeket kb. egy éve, de a swift érezhetően kisebb volt belül, mint a twingo. Érzésre még a Jazznél is több benne a hely, de főleg a fejtér. Nekem a Jazz > Swift, ha méretről van szó. De ahogy írták, gurulj el egy kereskedéshez, nem baj, ha azt a darabot meg se akarod venni, de ülj bele, próbáld ki.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Zola08 #184458 üzenetére
Első körben évi 10k futáshoz nagyon gyorsan elengedném a dízelt. 15 km alatt kb. be sem fog melegedni a dízel, neked se lesz jó és az autónak sem. Régebbi ceedeknél a lánc szokott nyúlni, arra érdemes figyelni, amúgy nagy gondok nincsenek vele, Hyundai konszernen belüli, műszakilag ugyanaz, csak a beltér más (szerintem kopogósabb).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
dj79
senior tag
válasz Core2duo6600 #184463 üzenetére
Egy normális, 10 éves toyota hibrid 2,8-3m, szóval lehet még bőven gyűjteni hozzá.
Kezdenek elszabadulni a hsd árak. -
footy
addikt
válasz Zola08 #184458 üzenetére
Benzinest, vagy hibridet. Bar a raszant osszegbol egy sokat futott hibrid jonne ki, ugyhogy en azt elegendnem es inkabb benzinest neznek.
Alfa Giulietta 1.4TB
Fiat Bravo 1.4Tjet
Astra 1.4Turbo
Az Astra tobbet fog kerni varosi forgalomban mint a ket olasz, mert nehez mint a sar.
Ha van sok dugozas es nem kell a turbos nyomatek, akkor pedig egy Honda Jazz CVT-t is meg lehetne nezni. -
Zola08
csendes újonc
válasz footy #184465 üzenetére
A 200e km-t futott hibrid soknak számít? Nézegettem az aurisokat és tetszenek is, a fogyasztásuk meg azért sokkal barátibb azoknál az autóknál, amiket felsoroltam. Utánaolvasok majd, hogy mire kell odafigyelni a hibrideknél, a segítségeteket pedig köszönöm a fenti kérdésemmel kapcsolatban.
-
footy
addikt
válasz Zola08 #184467 üzenetére
Az uzemeltetes korulmenyeitol fugg. Ha 1gazdas es nem csak a kotelezot kapta meg es atnezeted hibrid specifikus szervizben, akkor lehet jo vetel.
A hibriddel nekem az a bajom, hogy meg mindig kevesen ertenek hozza es ha nem a fovarosban laksz, akkor szinte eselytelen hogy hozzaertohoz keruljon az auto. -
rbalint88
addikt
válasz Mauzes #184466 üzenetére
Saxoval van tapasztalat. Azt nem tudod 4,5 fole vinni akkor se, ha a gazpedalra dobsz egy teglat es mindig padlon megy. Ellenben Erdelyig es vissza sikerult 3,4-es fogyasztast is csinalni vele.
Zola08: max 2,2M-bol sztem feejtsd el a giuliettat. Dizelt meg teljesen 2x15km-re. Focusbol nezz 101 lovas 1.6benzinest, arra nem kell elloni az egesz keretet es jo auto.
-
mesysil
csendes tag
Sziasztok,
Octavia 3ast szeretnék venni 2015 vagy 2016os évjáratot. 1.4 TSI vagy 1.6 CR TDI. 4 misi a keret teteje. A kérdésem hogy mire kell figyelni a vásárláskor? Mik a tipusbetegségek? Több évre tervezek szóval jó lenne ha nem kéne utánna milliókat rákölteni mondjuk egy turbó csere miatt, és lehetőleg megbízható legyen. Évi 18 ezer km-t járok, hétközben város hétvégente hosszab távok. Mit ajánlotok?
A TSI még mindig kokszolódik vagy ez az évjárat már nem? 140 000 KM-el érdemes TSI-t venni vagy sok probléma lehet már vele? Gondolk itt a hengerfejre, kokszolódásra vagy turbóra.
amit jelenleg leszűrtem:
1.4 TSI- kokszolódik, és a turbóval lehet probléma
1.6 CRTDI- DPF, és kettőstömegű csere, valamint premium dizellel megy sokáig
Köszi a válaszokat előre is! -
-
AssAssynn
őstag
válasz footy #184454 üzenetére
Nos ezek közül a Punto-k jóval olcsóbbak azért.
rbalint88: Igen, igazad van, tényleg az én hibám, kihagytam a benzin szót.
Napi 2 rövid táv az fix. De azért heti 1-2x a 20km lévő városba is elmegyek, illetve 2-3 havonta a 150km-re lévő rokonokhoz is.
De összességében igen, az éves futás olyan 7-8e km körül alakul.
Mégis melyik a legegyszerűbb és legmegbízhatóbb konstrukció ezen a kategórián belül?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz szabonagyur #184470 üzenetére
De csak az újabb City, nem?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
footy
addikt
válasz AssAssynn #184475 üzenetére
A Punto egy kategoriaval kisebb mint a fentiek, ha eleg az a meret, akkor felesleges nagyobbat venni, mert abbol fiatalabbat/kevesebbet futottat/jobban felszereltet kapsz.
Varosi szaladgalosnak egy CVT Jazz szerintem a bestbuy. Az ulesi sem rosszak 150km-et siman le lehet benne nyomni. -
tboldi
nagyúr
Az egyik képaláírás így szól: "Ragadós a kormány, jobb lett volna megtartani a Jazzét".
Nem ugyanez van 2002 és 2005 között az összes Jazz-ben, valamint 2005 és 2008 között az 1.2-esekben?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Enyém is némileg kopott volt már, azért is bőröztettem be.
-
prsq
tag
válasz tboldi #184485 üzenetére
Nem.
Nekem 2006-os 1.2-es van, és sok kis apró pötty van a kormányon. Ezé meg sima, olyan műbőrszerű műanyag.
Nem a fotón láttam, hanem itt.
-
tipuka
addikt
válasz tipuka #184116 üzenetére
Sziasztok újra!
Néztem a Toyota Priust, ami nagyon tetszett, csomó mindent utána olvastam stb. De személyes megtekintéskor (P3 sok extrás), hogy beültem a lábaim annyira nem fértek el kényelmesen, pedig hatalmas a beltere egyébként. - kicsit beljebb kell húzni a lábaim, hogy véletlen se érjen a pedálhoz, mert ugye a kezemmel fékezek és adok gázt, és így már nem kényelmes, sajnos nálam ez ilyen -
Amit próbáltam még:
A' osztályos Merciben pont jó még, nem is ülök mélyen, jól kilátok, elférnek a nagy patáim.
Kicsit az keretemtől elrugaszkodva beültem egy sok extrás Lexus 400h hibridbe a P3 után, ha már a kereskedésben volt ilyen is, hát nagyon bejött az autó, bár kívülről nem egy nagy szám számomra, belül nagyon-nagyon bejön és nagyon kényelmesen elférek benne, meg jobban körbe látok az autóban is, ha mondjuk tolatni szeretnék be valahova, mint a Priusban.
Még a Jazz -t 2 hét múlva meg tudom sasolni elméletileg, meg holnap körbemegyek a környékben ismiknél, hogy férek bele egy Ford Focusba vagy WV Polo-ba, bár én a sok kis táv miatt eléggé hibridet szeretnék. -
cafat
tag
Sziasztok! Ford Fiesta Mk7 1,25 benzin 82 lóerős autókról mik a tapasztalatok?
Konkrétan ez a kiszemelt: [link]
Minden vélemény érdekel, nem ismerem ezt a típust, de asszony most ezt nézte ki magának. -
AssAssynn
őstag
válasz footy #184484 üzenetére
CVT ha jól látom automatát jelent. Miért is ez ajánlott a manuálissal szemben?
Különben van a családban egy sima Jazz, majd kicsit utána kérdezgetek azért, de őszintén azért is nem akarok ilyen értékesebb autót venni, mert ahová költöznék, ott nincs garázs. (Nem is olyan hely, ahol lehet bérelni a közelben). Ezért is adtam meg a max 1m-et, mert bánnám, ha szétrohadna egy értékes autó az udvaron. Volt korábban egy E46-os BMW-m, szintén garázs nélkül, 5 év alatt azért az amúgy is rohadásra hajlamos karosszéria kapott rendesen.
Úgyhogy akkor ezek alapján lehet valamilyen olcsóbb Punto felé veszem az irányt. Pár százezerért rohadhat a szabad ég alatt. Aztán majd hirdetésben: garázsban tartott, téliesített autó...Punto-ról mit érdemes tudni? Mire figyeljek oda, mit kerüljek? Van ugye a csíklámpás, meg az újabb, nagyobb. Melyik szériát keressem?
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
footy
addikt
válasz AssAssynn #184495 üzenetére
Osszemixeltem 2 hszt.
1Mig nem lesz jo Jazz, de meg a Yaris is sokat futott/idos/puruttya lesz. Puntot esetleg Switftet neznek, kezi valtoval benzinesben. Mindketto jo konstrukcio, de azert legyen egy kis tartalek a szamlan, mert ezeknel is lehetnek kisebb varatlan kiadasok. (meg ha alaposan at is lett nezetve)
Erdemes a markaforumban utanakerdezni a tipushibaknak. -
nagyúr
válasz cafat #184493 üzenetére
1 hétig használtunk ilyet, nekem ami ez idő alatt lejött:
- klímával gyötrelmesen gyenge
- két felnőtt férfi nem fér el kényelmesen egymás mellett elöl anyóson hozzáér a lábad az ajtókárpithoz és a középkonzolhoz is
- beltér minősége ótvar, mind a műanyagok tapintása, mind a zajok tekintetébenSosem kéne ez az autó.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz cafat #184493 üzenetére
Fiestákkal nekünk nincs jó tapasztalatunk, flottában mindig nyűglődtek valamivel, valami mindig széthullott benne. 8 év alatt nekem elég kevésnek tűnik az a 90k km, főleg úgy, hogy én céges első tulajt tippelnék. Kisebb esztétikai sérülések vannak és a sofőr ülés külső oldalát pont nem látod sehol, de az látszik, hogy az oldalsó combtámaszban már eltörött a szivacs.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest