- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #180898 üzenetére
Teljesítményadó miatt az Audit is kivonták hivatalból + ráterhelték az ingatlanra az összeget.
-
Bozso68
senior tag
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
-
tibbike01
őstag
Mit gondoltok a Ford 1.0 ecoboostokról? Konkrétan ezzel szemezek. A cégnél van 3 ilyen és mind 200e felett vannak hibátlanul. Pedig mindenki hajtja, mint a meszes.
-
dj79
senior tag
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy a tervekhez képest korábban kell átnyergelünk automatára, a Golf valószínűleg megy a háztól.
A prius ugye tervben van régóta, de kezdenek megborulni a tulajok és a nepperek az árakkal kapcsolatban (nyilván az erős forint is jót tesz a bulinak).
Nem vetem el a dolgot, de alternatívákat is keresek, éppen ezért az lenne a kérdésem, hogy 2-2,5m körül milyen benzines automata típusokat érdemes megnézni alsóközép kategóriában? -
CactuS
Arcképgyáros
válasz footy #180909 üzenetére
Mondjuk ja, meg nekem pl: jobban bejött a belseje (P2 után a gömböc hybrid), nem az az eco újrahasznosított műanyag mindenhol, jobb a futóműve és az ülései is.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
SaNyEe
aktív tag
A Hybrid, PHEV meg elektromos árak csak elszállni fognak.
Ha ilyesmiben gondolkodtok sztem érdemes elgondolkodni vételen.Én kb egy éve lestem rá először a használtpiacon leafekre, prius phev-kre és egyéb budget elektromos járművekre.
Ezeknek csak felfelé megy az ára (egyelőre) az növekvő kereslet miatt.
Gyerkőcök egyébként gyerekülésesek, magasítóban ülősök még?
Nem tudok nem elfogult lenni az elektromobilitás felé lévén gyakorlatilag egy hete vettünk egy Ampera-t, ha sokat gyerektaxiztok és/vagy ingázol keveset munkába, kb verhetetlenek a hibridek, elektromosok
-- end of transmission --
-
Dyde
aktív tag
Hát srácok S-Cross 1.4T GL+ automata váltós berendelve , végülis volt egy elképzelésem hogy milyen beső felszereltséggel szeretnék venni új autót, és az ár miatt is lett ez a döntés. Elején még kombit akartam, de szerintem 2en + egy kisbaba itt is elférünk majd Jókat hallottam mindenhonnan az autóról. És a 10 év gari motor+váltó+turbóra meggyőzött. Illetve hogy jövőre jó sokáig nem lesz automatás verzió egyenlőre. Remélem nem bánom meg
-
-
SaNyEe
aktív tag
Magam részéről hitel ellenes vagyok.
Viszont számba véve a zöld rendszámú autók 0 teljesítményadóját, 0 parkolási díjat (ez mondjuk pont ritkábban érdekel) és azt, hogy kilométerenként 0.14-0.16kwh áram az a költség amit viselnem kell kontra hány városi km-t megyek .. azt adta ki, hogy szépen vegyem fel azt a kölcsönt az autóra.Nyilván a mostani eladó (aláírásomban) és az Ampera vételár közti különbséget ki kell fizetni, de 4 év alatt 1M Ft-t spórol nekem az emobilitás, szembeállítva 300e Ft THM költséggel. Elvi síkon, aztán 4 év múlva majd húzok egy vonalat, hogy ténylegesen mibe volt ez nekem
-- end of transmission --
-
_q
addikt
válasz SaNyEe #180919 üzenetére
Ezek szerint te tudod tölteni otthon? Sajnos én nem tudnám, így a plug in nem jöhet szóba, csak is a normál hybrid. Én is hitel ellenes vagyok autó esetén, nem is ez a fő indok, ami miatt belőttem a 2.5 M-t, hanem az elv, hogy miért fizessek többet érte, ha a közlekedés a cél.
Amúgy az auris HSD kombi 3.5 M körül már értelmes állapotú lehet?
-
SaNyEe
aktív tag
Igen, én kertesben lakom, szépen type1-ről meg tudom tőtikézni az autót esténként. Ha nem így lenne, biztos ilyet nem vennék, mert ugyan fejlődik az infrastruktúra, de az amperát, meg sok más Plugin Hybridet csak egy fázisról lehet tölteni, nagyon max 3.3kw és tuti nem jön ki az elejétől a végéig ez a teljesítmény. Villámozni nem lehet őket...
Ritkán van 2fázisú töltés, vagy 3 phev autóknál.
4-6 órát tőtikézni public helyen foglalva a töltőt annyira nekem nem jönne be (és azoknak se, akik mondjuk tudnának 10-20KW tempóval tölteni )Lövésem nincs, hogy auris 3.5-ért vállalható-e. Keress klubot hozzá, ott mindenkinél lesz naprakész infó és szerelők elérhetőségei is!
-- end of transmission --
-
CactuS
Arcképgyáros
Ülésteszt megvolt már? Az "új" auris (azaz nem a gömböc) jóval kisebb elől, mint a régebbi. Nekem ez dealbreaker volt, amikor próbáltam őket. Technikában azonosak (P3), csak a 2012 utániak a nagy designolásban elől kisebbek lettek.
Én nem ismerem az árakat most, de 3,5 milla az már nem extaxi ár szerintem.Asszonykáé 2011-es, nagynavi, nagyfelnis, félbőr, xenon, tolatókamera, gyöngyház metál fényezés, stb., 151k km-rel volt behozva, honosítva ~3 millió valamikor tavasszal.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
CactuS
Arcképgyáros
Minél több a város, annál nagyobb a különbség. Mi azért vettük asszonynak, mert évi 20k-t ingázik kb. javarészt városban és elővárosban (Taksony és Pest északi része között). Ilyen használatnál több liter a különbség egy sima benzineshez képest + a fékeket is jóval kevésbé veszi igénybe, mi 280k-val adtuk el a Priusunkat, 200k-nál cserélték a gyári tárcsákat és 280nál még minimális kopása volt.
Nyilván ezekben is vannak drága dolgok (nem az akku), pl: az elektromos vízpumpa, ami 200k körül hajlamos döglődni (gyári alkatrész kb. 100k Ft körül van), plusz ha a hűtő nincs kitakarítva (típusbetegség), akkor a kettő együtt hengerfejesre vághatja az autó, mert a visszajelző későn szól. De kb. ez a két dolog, amire figyelni kell. Cserébe egy megbízható automata autó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
_q
addikt
válasz CactuS #180925 üzenetére
Kb. napi 2x10km és hétvégén hosszabb utakon van az autó használva. Ebből a fele város, fele város körüli elkerülő. Itt egy 1.4T benzines, főleg a J astra súlyával mondjuk 7-8 l körül fogyasztana, az auris talán 4.5-5 l (spritmonitoron kb ez az átlag jön ki). Ez durván 3-4 liter különbség , amit ha évi 15 ezer km-el és 400 Ft-os benzin árral számolok, akkor ~180-240 ezer Ft lenne az éves különbség az auris javára. Kb. 5 év után egyenlítődne ki a fogyasztáskülönbségből adódó 1 M Ft-ot vételár különbözet. Jelenlegi autót is 5 évig tartottuk meg, ezért 5 évvel számolok.
Nem tudom mennyire lőttem mellé a fogyasztásból adódó különbséggel, de ha jól számoltam, akkor kb. mindegy melyiket veszem, mert 5 év után ugyan ott leszek (egyiknél vételnél, másiknál fogyasztás miatt adtam ki folyamatosan 5 év alatt a különbözetet), cserébe az auris esetén kevesebb hibaforrással és szervizdíjjal lehet számolni, míg a J astra esetén többel? Ha ehhez hozzáveszem, hogy mennek felfelé a hibrid autó árak is, eladáskor lehet kevesebb értékvesztéssel is lehet számolni aurisnál?
Feltéve hogy 3.5 M-ért lehet auris HSD kombit venni szép állapotban.
[ Szerkesztve ]
-
Janusz001
őstag
Jó döntés, készletről sikerült még megcsípni vagy rendelni kellett, mikori átadást mondtak? Én szeptember végén rendeltem, nov. 7 -ei. gyártás és valamikor hó közepén átvehetem ha minden olajozottan megy.
Hahu -ról szinte eltűntek az új kocsik, facelift 2 évesek 20-30e km -el is 4.5m között mozogtak 1.4T gl+ -al, akkor már kicsit megpótolva legyen új kocsi részemről.[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
Konkret auto bemutatas. (Nem maga az mx5 tipus)
Youtube.
Johet hideg/meleg, ti legalabb oszintek vagytok es a jovoben csak igy tudok fejlodni.
KosziEladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Dyde
aktív tag
válasz Janusz001 #180927 üzenetére
Ugyanígy voltam én is hogy használtan nem érdemes annyira tartják az árukat. Automata váltós 2017+ os konkrétan 0 db van Meg én turbós motorral nem is szerettem volna használtan. Nekem elvileg december első hetében fog érkezni Sajnos nem tudtam kipróbálni az automata váltósat, de mindenkitől azt hallottam hogy jó úgyhogy bevállaltam, mert sokat járok városban dugóban.
-
Ez érdekes, mert én teszt vezettem :
Kia riot, kia stonicot, suzuki vitarat, suzuki balenot, suzuki ignist, fiat tipot, skoda fabiat.
A stonicot pont a teszt vezetés miatt nem vettem meg, mert akkor derült ki, hogy nagyon rövid a váltó és hangos, a tipo meg tesztvezetéskor rakta fel az i-re a pontot, mert csendes és jól rugózik.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
SaNyEe
aktív tag
Tobb opciod is van
a) klubhoz csatlakozol, keszseggel meg fogja mutatni 1-2 gazda az autojat
b) magantulajos eladot keresel, egy felelossegvallalo nyilatkozattal mehetsz is probavezetni :) (sokszor azt se toltetik ki)
c) autokolcsonzobol kolcsonzol egyet egy napra vagy par orara, ha lehet.Utobbi kicsit maceras, de mind megoldhato.
Persze kereskedesbe se ugy van am, hogy nem lehet menni ... azert csak el akarja adni a kofa is az autot ;) szval ha nem ugy allitasz be, hogy mennek egy kort, hanem latszik rajtad hogy akar meg is venned, legrosszabb esetben jobb1-bol mehetsz vele (sokszor ideiglenesen kivonjak oket forgalombol es P rendszammal meg csak a tulajdonosa mehet, azt is adott utvonalon)
-- end of transmission --
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #180935 üzenetére
Eddig nem vezethette más, mikor változott?
-
BigBlackDog
veterán
válasz MunezXBK #180936 üzenetére
"Éppen ezért – a 326/2011. (VII. 19.) Korm. rendelet 70. §-ának 1. bekezdése szerint – próbarendszámot kizárólag gépjárműkereskedelemmel, javítással vagy gyártással foglalkozó vállalkozások és intézmények igényelhetnek, a járművet pedig csak az igénylő, vagy a vele munkaviszonyban álló személy vezetheti, illetve az Ő jelenlétében más személy."
Ebből indultam ki.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #180941 üzenetére
Hat nem tudom, meg batoritani is itt masokat erre... Nem a jelenseg, hanem az otletadas bosszantott fel.
Az elado se nem kolcsonzoceg, se nem szalon.
Eladasnal en is ugy ereztem, mintha a vevok minimum fele "plazazni" jonne. Amit foleg azert nem ertek, mert ott a kereskedes, bemegy, lathat egy rakat fele autot egy helyen, segitenek is neki, mert ok ebbol elnek. A maganeladonak viszont csak az idejet cseszik el vele. -
SaNyEe
aktív tag
Sajnos a fele igyis-ugyis turistaskodik, vagy epp fikazza a portekat (vagy a legjobb: O igazabol nem is ilyet akar :D )
Turelem kell hozzajuk, tenyleg mast nem lehet ezzel kezdeni. Mindenkinek keszsegesen megmutatom az autot ennek ellenere.
A tripla A mar bejelentkezett, hogy megvennek, csak hivjam fel oket Jo kezdet nem, egy telefonhivasra azert mar nem futja..
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #180943 üzenetére
Persze, de majd a 10. olyan utan, akivel beszelsz, idopontot egyeztetsz, igazodsz hozza, idot toltesz vele, majd a vegen vissza sem hiv, az mar azert bosszanto. Ha mindegyikre osszesen csak 1 orat szansz, mar 10 orarol beszelunk. De abban igazad van, hogy ha az ideje tobbet er az embernek, betolhatja a kocsit bizomanyba is.
Az AAA fog majd hivni is, ha nem jelentkezel.
-
SaNyEe
aktív tag
Nem hiszem, h lesz annyi megtekintom eloben, eleg retegporteka, azt se tudjak az emberek, hogy letezik, pedig korabeli nagyszedan tarsaitol nem marad el, TC arcoknak is anno bejott az ido meg igazolta, h nem hulladekvasnak valo, amin keresztul kell hajtani egy bigfoot-al :)
Tenyleg, akkor egy kerdes feletek :)
Hany vevojelolt utan erkezett a vevo az autotokra, mennyi ideig arultatok?-- end of transmission --
-
BigBlackDog
veterán
válasz SaNyEe #180945 üzenetére
Általában az első megtekintő el is vitte az eddigi autóimat (az UFO Civic esetén az elsőnek élőben már nem tetszett a fekete szín, szóval ott kellett várni még egyet ). Mondjuk 1-2 hét kellett míg megérkezett az első megtekintő. Szerintem ehhez az is hozzájárult, hogy relatív a felső ársávban adtam az autókat, amik mentek a háztól.
Nekem egyébként tetszik a hirdetés (és az autó sem csúnya szvsz), csak szerintem nem nagy a vásárlóközönsége egy Epicának.
[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
válasz SaNyEe #180934 üzenetére
P rendszamnak nincs "tulajdonosa". Az egy vallalkozase, amelyben vezetheti barki. Ezert szoktak napi bejelentessel kolcsonadni akarkinek...
Nincs adott utvonala, van egy inditasi naplo, amit vezetni kell percre pontosan.
Akar te is vezetheted az autot bejelentes nelkul, ha ul melletted olyan szemely, aki hasznalhatja jogosan, de csak akkor, ha szemelyszallitas aloli felmentes be van jegyezve neki.Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
zoo8800
veterán
válasz SaNyEe #180945 üzenetére
Eddig 3 autót adtam el. Kettőt az első (személyes) érdeklődő vitt el, egyet a második érdeklődő. Telefonból azért több volt. 1-2 hónap kellett mindhárom kocsinak.
Apropó, a Hahu mellett érdemes a FB Marketplace-en is hirdetni mindent, rengetegen nézik.Az akku leszorító Hilti szalag mindent visz
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen