Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz Drughi #180549 üzenetére
Amint írtam, tavasszal mindig feljebb mennek kicsit a használtpiaci árak.
Júniusban szintén 2m körül kerestem benzines kombit. Az évjárat a látottak alapján csak egy szám volt, azon belül is nagy szórás volt az árakban. Hahu kereső (2009-től, 2,2m-ig, benzin, egyterű vagy kombi, szervizkönyv) be volt állítva, gyakorlatilag hat hétig tartott, mire vettünk valamit. Nyáron ebbe 9-10 éves i30 és ceed kombik fértek bele, ezeknek nagy része osztrák import volt.
Nem kamu, de nagyságrendileg száz telefon, húsz személyes megtekintés és néhány autodna lekérdezés után találtam egy számunkra mindenben megfelelőnek tűnő, leinformálható autót. Mivel a "régit" addig tudtuk használni, eléggé ráért a dolog, de eléggé nyilvánvaló lett számomra egy dolog: valószínűleg ez volt az utolsó alkalom, hogy Magyarországon veszek használtautót. A mostanit kb 2 év múlva cseréljük, akkor majd jöhet a plug-in hybrid.
-
Drughi
addikt
válasz BigBlackDog #180550 üzenetére
ÉS ez ennyire nyomná fel az árakat?
Külföldről mintha futószalagon jönnének a használt kocsik.Van olyan nap, amikor 2-3 trélert látok ugyanannál a kereskedőnél, 5-10 autóval.
Pixel 7a
-
válasz Drughi #180549 üzenetére
Ez nem ilyen egyértelmű, kereslet és kínálat határozza meg az árakat.
Egy éve adtam el egy 2015-ös i20-at most is ugyanannyiért vannak hirdetve, de közben az új ára is felment 400eFt-alEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Drughi
addikt
Nálunk is hasonló a helyzet.
Ceed / i30 kombi, vagy Focus. 1.6-os benzines lenne a cél, de a kórieai duónál az 1.4es is megfelel, ha a kocsi rendben van.1-2 autót már megnéztem most, hogy mire számíthatók, de nem lesz egyszerű megfelelőt találni.
Magyarországi üzembe helyezésű nincs is...Pixel 7a
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Doki16 #180548 üzenetére
Igen, de te nem fővárosi vagy. Itt sajnos ez egy külön állatfajnak minősül az autós, mert extrém kevés az átlagsebessége a sok dugó miatt és extrém drágák a parkolások is.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
-
őstag
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tom1939 #180562 üzenetére
Nem feltétlen, én már nem tudom, hogy hány száz Kia futott ki nálunk a flottában és egyikkel sem volt ilyen gondunk. Ez is inkább egy adott motor betegsége lehet. Nálunk javarészt ceed-ek mennek dízel változatban (illetve az újakból a a turbós benzines) és 100k-ig, ami extra az a kuplung csere. De azt kéri kb. a focus is, csak ott van, hogy a kettőstömegű hasal el 30k-nál.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tom1939 #180564 üzenetére
Valószínűleg, szinte minden gyártónak volt, van és lesz is sz*r szériája. Csak a kérdés az, hogy ez a széria mennyire széles és mennyi problémát okoz.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Flashback
addikt
-
-
őstag
válasz MunezXBK #180567 üzenetére
Majd minden rettegve, sikítva meneküljünk ha megjelenik akár az utcában listában szerepel, de ez nekem nem volt mint tulaj (az 1.4 hyundait meg én úsztam meg 10,5 évig, de most egyre több horror sztorit olvasok róla). Mondjuk amit leírtál az ha jól tudom pluszban van a korai lánc vacak tsi problémával (amit könnyen lehet hogy itt is megoldottak az új szettek), amit az erősebb motor csak jobban kihoz.
Mondjuk 1 év még nem túl sok, főleg ha jó bánásmódban részesíted.
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
Toyota Corolla Verso MMT váltója (robotizált csoda) ajánlott, vagy sem?
Attila
-
válasz Drughi #180554 üzenetére
Ne add fel, én kb. 3 hónapig kerestem 1.6os focust (nem turbósat), párat elvittek az orrom elől végül találtam magyarországit, leinformálhatót, mikor felhívtam a tulajt úgy kezdte, hogy ugye nem kereskedésként hívom? Ahogy felkerül a hirdetés a kereskedők rárepülnek, mivel a magyar kocsikért még többet tudnak kérni, mert ritkaságszámba megy, persze ha normál áron rakod ki akkor 10% körüli alkuval kezdenek, hogy majd ők rá tudjanak tenni jó 20%-ot...
Mondjuk nekünk is kellett rugalmasság, mert amelyik kocsit kinéztem, arra várni kellett 1.5 hónapot és addig az eladó használta tovább. De végül (eddig úgy tűnik) megérte.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Flashback #180566 üzenetére
Ezeket az autókat általában területi képviselők hajtják, nevezzük úgy, hogy... verseny-km van bennük, a legtöbb esetben, éves szinten általában 30-40k km belekerül mindegyikbe. Sok itthoni ember gondolkozik úgy, hogy ez bérautó, nem az enyém, lesz*rja, bántja, hidegen-melegen, tapossa neki. Mivel céges autó, így szinte mindig dízelt választanak, akkor is, ha egy hybrid vagy villany jobb alternatíva lenne.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
Flashback
addikt
válasz kisza25 #180568 üzenetére
Változó. Most éppen pályán használtam sokat, de volt időszak mikor 100% BP volt.
Akkor mondjuk fel is ment a fogyasztás 6.5 körülre. De a vegyes fogyastásban elvan ~5.5l-el.
Amúgy leginkább megelőzés jelleggel javíttatom (tudom hülye vagyok). Olyan hogy tönkre ment volna benne valami 2x történt meg a 4 év alatt:
- hátsó kerékcsapágynak egy komolyabb kátyú után hanngja lett.
- Jobb oldali KPzár behúzó motorja néha nem cselekedett.Luck Dragon: 2004-es évjárat. Ebben még nincs részecskeszűrő és "csak" 140LE szóval nincs kiélezve nagyon.
[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
vzsryl
nagyúr
Jelenleg melyik a legolcsóbb PHEV a piacon? Csak szalonautó játszik.
Illetve ti mit tanácsoltok?
-éves futás ~20-30k km
-hétköznap 90%-ban város, rengeteg rövidtávval (~1-5km, heti ~100-200km)
-hétvégén 90%-ban országút (heti ~100-500km)
-évente ~10 alkalommal autópálya (pár száz km egyhuzamban)Elgondolkoztam azon, hogy mivel most csak ketten vagyunk a párommal, ezért csak egy kisautót kellene venni, mert feleslegesen drágább fenntartani egy nagyobb autót jelenleg. Aztán ha jön a gyerek, akkor bevisszük a kereskedésbe, és kihozunk egy nagyobbat. Ez utóbbira tudomásom szerint a Toyota nagyon jó ajánlatokkal tud szolgálni (vagy ez csak hitelnél van?), de ha van máshol is hasonló, akkor az érdekelne.
Eddig ezekben gondolkodtam (kis méret):
-Swift akár kamu hibriddel
-Rio
-Új Clio
-Új 208 (hibrid?)
-Új Corsa (hibrid?)Nagyobbak:
-Vitara akár kamu hibriddel
-SX4 Scross akár kamu hibriddel
-Corolla 1,8-as hibrid (a 2,4-es már drága)Kizáró ok:
-duplakuplungos automata váltó
-dízelVéleményes:
-bármilyen automata váltó, de a hibridség miatt kompromisszumképes vagyok
-3 hengerHa jól számolgatom, akkor még legalább fél év, mire vásárlásra kerülne a sor. És igen, tisztában vagyok a "95 grammos" áremelkedéssel.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Doki16
addikt
válasz vzsryl #180575 üzenetére
Van egy nagyon jó oldal. Ez eléggé pontos támpontot ad neked hozzá. [link]
De ami példákat írtál az egyik sem PHEV, csak Mild Hybridek és Hybridek.
A Corolla 1,8 amúgy nagyon ajánlott kategória. Van belőle sedan, kombi és 5 ajtós. A fogyasztása meg pazar. Viszont a max elektromos hatótáv 2km. De cserébe hosszú utakon is jól fogyaszt, míg ha egy PHEV lemerül akkor azért elég szépen eszeget.
A Felhasználásodra én mindképpen a Corollánál maradnék, ha belefér neked árban. Amúgy 1.8 és 2.0 van belőle. A sedanból csak 1.8-as.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
vzsryl
nagyúr
Igen, erről több tesztet is olvastam, láttam, hallottam.
(#180577) Doki16: Tisztában vagyok vele, hogy egyik sem PHEV, de a kérdés nem is erre irányult. A PHEV-ekről a legelső kérdésemben érdeklődtem, de arra meg is adtad a választ a linkkel, szóval köszönöm szépen!
A Corolla a legesélyebb akkor lenne, ha már bővülne a család, de addig lehet, hogy elég lenne egy költséghatékony Suzuki is. Ráadásul várható majd a rendes hibrid Suzukik megjelenése is pár éven belül, így márkánál maradva tudnék egyszerűen cserélni még garanciával rendelkező autót.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
dj79
senior tag
válasz bbubby00 #180578 üzenetére
A közelben levő gumiszerviz egy családi cég. Az ügyvezető pont egy zöld rendszámos prius néggyel rohangál, cégbe vette. Sokat jár Bp-re, a zöld rendszám miatt ingyen parkol és ha jól tudom nem fizet cégautó-adót. A tulajdonostársa (aki az apósa) Kia eNiro-val csapat pár hete, szintén cégben van. A "munkahelyen" persze ki lett építve a töltő
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
-
Alg
veterán
válasz Napfénysüti #180585 üzenetére
Az Scross-t nem nagyon lehet kapni, hibridek nem tudom mikor jönnek de édesanyámék pont 1-2 hete járták végig fél Magyarországot új benzines SCrossért és sehol nem volt. Nagy nehezen találtak Gyulán egyet novemberi átadással. Mikor odamentek papírozni olyan volt a szalon mintha bezárt volna, full üres, mindent eladtak...
Szerk: most látom fél év múlva esedékes, addigra remélhetőleg rendeződik a helyzet...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
vzsryl
nagyúr
Ez is érdekes lehet majd: [link]
"Ez lesz az első Jazz, amelyet már kizárólag hibrid hajtással lehet majd megvásárolni Európában"
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz Flashback #180574 üzenetére
Az a normális, hogy előírt km után cserélsz dolgokat, nem amikor elromlik
cappa72 konkurens nélkül van esélyük, mert azért erre is van még igény, ha nem is annyi mint a suv-ra[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tom1939 #180564 üzenetére
Nem kell tullihegni.
Volt egy elég hosszú sok éves széria a G4Fxből ahol a lánc nyulott a láncfeszítő meg hibás volt és amikor megadta magát lánc ugrott és kuka lett a motor.
Másik lehet összefügg láncal probléma, hogy Hyundai/Kia nagyon sokáig tolta a 30.000kmes olajcsereperiodust G4Fxre aszem még 2016ban is. És ezt a G4Fx nem bírja. A végeeredmény annyi, hogy pl már 100.000kmnél eszi az olajat.
Ha most veszel G4Fxel szerelt Hyunda/Kiat már 15.000km/1évre vagy fokozott igénybevételnél pl rendszeres városi 4-5kmes távoknál, dugozva 7500km/6hóra ír gépkönyv. És ha ezt tartod akkor egy megbízható szivó motor amiben benne van az 500.000km+. pl ez 670.000kmel fut [link] Érdemes 1:16hoz pörgetni. Na ebben van anyag.A fő probléma mindkét esetben, hogy Kia/Hyundai b*ta el, 5/7évvel reklámoz és sokan azért vették és erre amikor Kia/Hyundai hibájukból totálkár lesz a motor rugóznak a garin.... Na ez nem szép.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Mielött elindulsz Gyulára azért érdemes odacsörögni, hogy tényleg megvan ez az az egy, eladó, rakják félre míg odaértek.
btw nekem ~1hónapja 2hónapot mondtak átvételre.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
veterán
válasz vzsryl #180575 üzenetére
Mérettől függően ezekből, vagy a Swift, vagy a Corolla. (szvsz)
(#180577) Doki16
ha egy PHEV lemerül akkor azért elég szépen eszeget.
Ezt annyiban árnyalnám, hogy PHEV-je válogatja. Sokat járok az M7-en, ahol szinte nem megy a V60 elektromos üzemben; itt tatásan 6-ot, lendületesen nyomva 7,5-8-at kér.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz focvis #180597 üzenetére
Az adott típus sima benzines vagy dízel modelljéhez értem. Nálam ha lemerül akkor főúton is megeszi elvileg a 8-9 körül. Mondjuk ha azt nézem, hogy egy ekkora benzines SUV is megeszik simán ennyit.
Mondjuk a tied dízel. A V60 nem elektromos módban is nagyon takarékos tud lenni. Az is igaz, most, hogy próbálgatom a GTE-t, elképesztően takarékos tud lenni, mert hibridben üzemel még pályán is. Nem tudom, hogy kell nullázni a számlálót és benne van már 2500km arra az átlag 6,7. Valószínűleg sokat pályáztak vele. Erre következtetek abból, hogy még 4 éves sincs, de már 165k km van benne
Megkövetem magam tényleg, árnyalt a dolog valóban. A Prius PHEV meg alapból kivétel mert az mindig minden körülmények között jól fogyaszt. Ha értelmes áron lett volna a Prius 4 PHEV akkor tuti azt vettem volna és akkor nem fájna a fogam ha lemerül az akku
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest